|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 20:57:14
|
citácia: Tak potom prečo je sviatosť zmierenia - sviatosťou mŕtvych? Janka, vy sama píšete, že členom Cirkvi je každý kto je v milosti posväcujúcej, ja som iba reinpretoval Vaše slová "dogmou je, ze jednou zo znamok pravej Cirkvi je svatost. bodka." Lenže človek v ťažkom hriechu nie je svätý. A keď je cirkev svätá, tak potom musia byť 1. alebo sväté aj údy, alebo 2. je svätý Boh, ktorý ju posväcuje, no potom údy môžu byť aj hriešne Pôvodne zaslal Mx - 28 máj 2013 : 23:02:32 dvakrat som si presla moje prispevky a nenasla som, ze som povedala, ze clenom Cirkvi su len ti, co su v milosti posvacujucej mozete mi to prosim Vas, ukazat, naozaj to nevidim sviatost zmierenia ustanovil Pan Jezis, aby sme nou ziskali spat hriechom stratenu milost posvacujucu s tym suhlasim, ze clovek v tazkom hriechu nie je svaty, lebo nema posvacujucu milost dalej uz idete zle, lebo nie vsetky udy Cirkvi musia byt svate, vid dogma spomenuta vyssie vzdy vsak v nej su ludia svati, lebo Hlava-Pan Jezis je svaty, preto je KC svata
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 23:08:02
|
citácia: vzdy vsak v nej su ludia svati, lebo Hlava-Pan Jezis je svaty, preto je KC svata asi treba rozlisovat - dogma je ze cirkev je svata preto lebo ju posvacuje Jezis Kristus
- ale nie som si isty ze by to dogma bolo (skor nie) ze v nej vzdy budu aj svatci, hoci to povazujem za vysoko pravdepodobne a v zasade s tym suhlasim pokial mi je zname tak za dogmu to explicitne vyhlasene nikdy nebolo ak sa mylim tak mi prosim dajte nejake dokumenty ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 máj 2013 : 13:10:54
|
netreba nic rozlisovat mam tu zoznam dogiem pred sebou a taku, co ste dal Vy, tu nie je proste dogma znie: "Jednota, svatost, obecnost(katolicita) a apostolskost jsou vlastnosti Cirkve."
a je to tak, aj vyklad, co som dala zo Salajku to potvrdzuje nemoze byt dogmou, ze je svata( ako celok), a z vykladu potom vyplynie, ze cela svata nie je, to je nezmysel
dalsou dogmou je:"Cirkev je spolecnost podstatne nadprirodzena: je Telo Kristovo, ktere ozivuje Duch Svaty."
toto platilo a aj plati a platit bude, takze ked Duch Svaty ozivuje, tak vzdy v nej musi byt aj svatych
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 07:29:11
|
citácia: aj vyklad, co som dala zo Salajku to potvrdzuje cakal som skor nejaky koncil alebo nejaku bulu ci encykliku ... aby ste mi rozumeli ja s Vami suhlasim ze v cirkvi vzdy budu svatci, ale neviem o tom ze by to bolo oficialne vyhlasene za dogmu a preto sa na to pytam kde to bolo takto zadefinovane odvolava sa Salajka na nejaky koncil alebo na nejaky iny material pri tomto tvrdeni ?
citácia: takze ked Duch Svaty ozivuje, tak vzdy v nej musi byt aj svatych suhlasim s tym ale je to Vasa dedukcia, neviem o tom ze by aj toto bolo vyhlasene za dogmu ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 11:19:00
|
Salajka ma na konci uvedene vieroucne Pravdy, ktore su obsirne vysvetlene v knihe ale Vam asi nestaci, ked napise, ze "Cirkev je mravne svata, coz plyne z jejiho spojeni s Kristem. ", lebo to nenapisal ako papez ale ked sa Vam aj dam nieco z Mimoriadneho magisteria, tak zas, ze to nie je platne navzdy a aj nad tym dumate, lebo Vam to nesedi do toho, co dnes uci vasa RKC
katechizmus:
• 106. Kedy poslal Ježiš Kristus svojej Cirkvi Ducha Svätého? Ježiš Kristus poslal svojej Cirkvi Ducha Svätého desia- teho dňa po svojom nanebovstúpení.
107. Prečo poslal Ježiš Kristus Ducha Svätého? Ježíš Kristus poslal Ducha Svätého preto, aby v Cirkvi a v ľudských dušiach účinkoval.
• 109. Ako účinkuje Duch Svätý v ľudských dušiach? V ľudských dušiach účinkuje Duch Svätý tak, že ich po- silňuje a posväcuje. a) Ľudské duše musia bojovať duševný boj proti pokušeniam. V tomto boji ich posilňuje Duch Svätý tým, že im dáva po- máhajúcu milosť. Aby sa ľudské duše podobali v svä- tosti Bohu, posväcuje ich Duch Svätý, t. j. dáva im aj po- sväcujúcu milosť.
b) Okrem pomáhajúcej a posväcujúcej milosti dáva Duch Svätý ľudským dušiam sedem darov, ktorými ich nakloňuje, aby poslúchali jeho vnuknutia. Dary Ducha Svätého sú: 1. dar múdrosti, 2- dar rozumu, 3. dar rady, 4. dar sily, 5. dar pozna- nia, 6. dar bohabojnosti, 7. dar bázne božej (Iz 11, 2—3).
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 15:56:10
|
asi treba rozlisovat dve chapania svatosti jedno je svatost ktora vznika tym ze sme v milosti posvacujucej (cize nas posvacuje DuchSvaty) a druha svatost je nasa osobna cnost ktora sa rozvija na ludskej prirodzenosti
ta prva je vzdy lebo Boh nas posvacuje a to suvisi s tym ze Cirkev je svata Jezisovou mocou skrze Ducha Svateho
a ta druha zalezi od nas ludi a podla mna tato druha nie je uznana ako dogma i ked s Vami suhlasim ze Pan Boh si takychto ludi vzbudi ale aby som to povazoval za dogmu musel by som vidiet nejaky koncilovy dokument kde sa presne toto konstatuje
vobec to nesuvisi s koncilom
ani v predkoncilovej literature som toho zatial vela v tomto zmysle nevidel ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2013 : 00:24:43
|
Co takto liturgia sv Jakuba ?
citácia: V dávných dobách se každodenně konala v pravoslavné církvi liturgie svatého apoštola Jakuba, bratra Páně, která pochází z apoštolských dob
Po příkladu Páně konala se eucharistie, tato novozákonní svatá Tajina, zvláštním obřadem a zpěvem, a to nejen proto, aby se tak dělo velebným způsobem, nýbrž aby ve věřících se probouzela zbožnost a úcta jako pozorná příprava k přijetí (Tajin). Církevní podání nám dochovalo zprávu, že již apoštolé začali zavádět bohoslužebný obřad. I ve starozákonních bohoslužbách byl uveden určitý řád. Obřadní rituál není pouze okrášlením, nýbrž i poučením pro věřící. Proto pravoslavná církev obřady pečlivě zachovává. Upevňují v nás věroučná dogmata a připomínají křesťanům mravní zásady. Jinak řečeno -- obřady jsou památníky pravd, jež vyznáváme; vždy se obnovují a povznášejí náš um do výšin božského učení, upevňují v nás zbožnost a zapalují naši horlivost pro duchovní konání.
I liturgie svatého apoštola Jakuba má svůj určitý řád. Svatý Jakub obdržel podle svědectví Pavlova milost vidět Vzkříšeného Pána (1Kor 15,7). Církevní podání dochovalo zprávu, že sám Kristus mu zjevil svou vůli, jak nutno konat svatou liturgii s náplní modliteb a podle určitého řádu. Svatý Jakub s láskou splnil tento příkaz, sestavil obřad liturgie a odevzdal ho jerusalemské církvi. Pán ho totiž ustanovil biskupem v Jerusalemě, kde působil okolo třiceti let, veda spravedlivý život, pročež byl dokonce i od židů nazýván spravedlivým. Později křesťanská láska připojila některé písně k původnímu textu Jakubovy liturgie -- „Trojsvatá píseň“ (roku 439/446), Niceo-cařihradské vyznání víry (sestaveno v letech 325 a 381), „Jednorozený Synu“ (v roce 536), „Nechť umlkne každá bytost lidská“ (asi roku 573) a jiné. Tyto pozdější dodatky nikterak nepozměnily originální ráz této liturgie. O jejím obecném používání svědčí překlady do jiných jazyků, například syrského.
Historie liturgiky zaznamenává více liturgií z dob apoštolských. V etiopské a koptské církvi se koná liturgie apoštola Marka (s některými změnami). Liturgii apoštola Tadeáše konali nestoriáni. Sám Nestorius na jejím základě napsal liturgii, kterou dodnes slouží nestoriáni. Malabarští křesťané v Indii konají liturgii svatého apoštola Tomáše. cely clanok tu: http://orthodoxia.cz/liturg/l_jakub.htm
chcem tym poukazat na roznost starobylych liturgii, ze nemusi byt nutne len jedna |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2013 : 08:49:30
|
Liturgia sv.Jakuba sa pri mimoriadnych prilezitostiach sluzi aj na Slovensku..Viem ze ju urcite sluzil kosicky vladyka Juraj. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 jún 2013 : 22:48:02
|
citácia: asi treba rozlisovat dve chapania svatosti jedno je svatost ktora vznika tym ze sme v milosti posvacujucej (cize nas posvacuje DuchSvaty) a druha svatost je nasa osobna cnost ktora sa rozvija na ludskej prirodzenosti ta prva je vzdy lebo Boh nas posvacuje a to suvisi s tym ze Cirkev je svata Jezisovou mocou skrze Ducha Svateho a ta druha zalezi od nas ludi a podla mna tato druha nie je uznana ako dogma i ked s Vami suhlasim ze Pan Boh si takychto ludi vzbudi ale aby som to povazoval za dogmu musel by som vidiet nejaky koncilovy dokument kde sa presne toto konstatuje vobec to nesuvisi s koncilom ani v predkoncilovej literature som toho zatial vela v tomto zmysle nevidel ... Pôvodne zaslal misojogi - 31 máj 2013 : 15:56:10 ma milost posvacujucu kazdy clovek? nemluvniatko, ktore ziska milost posvacujucu krstom a umrie, sa nedostane do neba, ale iba ten, co pracuje na sebe? a svatost ako nasa osobna cnost- je mozne ju mat bez Bozej milosti? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 jún 2013 : 00:19:22
|
pokrstene nemluvniatko sa do neba urcite dostane milost posvacujucu dostava clovek primarne sviatostami (krst a nasledne viatosti) bez krstu to nefunguje, ale nevylucuje sa krst tuzby a krst krvi
ale clovek co dospel k uzivaniu rozumu ma povinnost pracovat na sebe (vid podobnestvo o talentoch)
clovek co nema sviatosti moze na sebe pracovat pretoze ludska prirodzenost nie je znicena(kalvinizmus) ale len narusena preto aj pohania mohli mat prirodzene cnosti ale tie pred Bohom same o sebe nestacia preto nas Cirkev uci ze milost bozia je na spasenie potrebna(nevyhnutna) a az clovek co ma milost posvacujucu je schopny rozvijat nadprirodzene cnosti ako je viera nadej a laska
citácia: a podla mna tato druha nie je uznana ako dogma i ked s Vami suhlasim ze Pan Boh si takychto ludi vzbudi nasiel som si encykliku kde sa to explicitne spomina takze asi to naozaj nejaka dogma bude, alebo aspon nieco co uci riadne magisterium este najst nejake dalsie info |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 jún 2013 : 22:21:38
|
citácia: pokrstene nemluvniatko sa do neba urcite dostane milost posvacujucu dostava clovek primarne sviatostami (krst a nasledne viatosti) bez krstu to nefunguje, ale nevylucuje sa krst tuzby a krst krvi ale clovek co dospel k uzivaniu rozumu ma povinnost pracovat na sebe (vid podobnestvo o talentoch) clovek co nema sviatosti moze na sebe pracovat pretoze ludska prirodzenost nie je znicena(kalvinizmus) ale len narusena preto aj pohania mohli mat prirodzene cnosti ale tie pred Bohom same o sebe nestacia preto nas Cirkev uci ze milost bozia je na spasenie potrebna(nevyhnutna) a az clovek co ma milost posvacujucu je schopny rozvijat nadprirodzene cnosti ako je viera nadej a laska Pôvodne zaslal misojogi - 11 jún 2013 : 00:19:22 podla toho, co pisete, asi tomuto rozumiete len nechapem, preco oddelujete Hlavu od Tela teda o Hlave nepochybujete, ze je svata, ale uz o Tele ano
citácia: nasiel som si encykliku kde sa to explicitne spomina takze asi to naozaj nejaka dogma bude, alebo aspon nieco co uci riadne magisterium este najst nejake dalsie info Pôvodne zaslal misojogi - 11 jún 2013 : 00:19:22 nieco z toho, co uci Riadne magisterium som Vam dala, dam to teda este aj po treti krat:
Ze Cirkev musi byti svata, plyne to z jejiho pomeru ke Kristu. ... Rozeznavame dvoji svatost Cirkve: ontologickou a mravni. Ontologicka nebo vecna svatost Cirkvi prislusi vzhledem k jeji nadprirozene podstate. svatost mravni nebo tez osobni ma ruzne stupne: je hrdinska(heroicka) zvlast cnostnym zivotem, radna, utekem prfed tezkym hrichem, a svatost dokonala, zachovavanim evangeliovych rad a utekem pred lehkym hrichem. I mravni svatost Cirkvi prislusi, pretoze aspon nekteri jeji clenove vynikaji hrdinskou svatosti, ostatni pak svatosti dokonalou a radnou. ... Cirkev je mravne svata, coz plyne z jejiho spojeni s Kristem. Je v ni predevsim svatost radna. Kristus ji naplnuje skrze Ducha Svateho milostmi, jimz odpovida u vericich ucinek. Cirkev se skvi vsak svatosti dokonalosti a hrdinskou svatosti. Kristus je nejdokonalejsim vzorem svatosti, proto pusobi, ze v Cirkvi jsou vzdy clenove, kteri zachovavanim evangelickych rad a konanim hrdinskych cnosti se snazi o vyssi stupen svatosti.
Salajka, Ve svetle viry, 1945,s.164-165
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 00:41:35
|
ano ja si to pamatam, a ako som napisal dokonca aj s Vami suhlasim
ja len konstatujem ze Salajka nemoze nahradit kanony koncilu a tie som zatial nevidel z ktorych sa pritom vychadza ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 22:39:28
|
ja uz naozaj neviem vzdavam to na tomto poli mino ma pravdu, urobte si tu ocistu vsak nemate co stratit iba ziskat, nie je to navzdy, len na urcity cas vidno, ze mate vela nastudovane, a ked sa Vam da nieco ine, tak sa Vam to bije v hlave, nepusti Vas to dalej |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 22:46:31
|
ale ved ja s Vami suhlasim len som sa pytal na zaklade akeho koncilu alebo encykliky to Salajka napisal
rovnako ako Vas som sa spytal kde ste si precitali ten nazor a vy ste mi odpovedali ze v Salajkovi ale predpokladam ze Salajka tam aj pise odkial cerpal on a tak sa chcem dostat k zakladom cize k encyklike alebo ku koncilu ... alebo k slovam Pisma |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 11:13:55
|
No neviem, ci dobre chapem, ale Vas zavazuje vo svedomi verit len to, co je dogma a co nebolo vyhlasene ako dogma, tak tam je volny priestor a je mozne Pravdy lubovolne menit?
V uvode knihy pise, ze v nej podava obsirnejsi vyklad vsetkych pravd katolickej viery, ako su strucne zhrnute vo Vyznani viery. Kniha ma Nihil obstat, Imprimatur, cize je mravne a vieroucne nezavadna, je vytlacena so suhlasom katolickej autority. Nic ine Vam dat neviem, inak chvalyhodne, ze zistujete a vrtate sa, isto nieco najdete, ked budete hladat, len mam obavy, ze Vam to nebude na nic. Lebo uz sa tu aj v inych temach davali vselijake zaväzne veci a Vy nic, ostali prehlidnute. Tak asi tak.
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:22:53
|
no len ma to zaujimalo
inak pisal som tu ze katolicka pravda ma rozne stupne, kde najvyssi je dogma ale aj nizsie su dolezite ....
citácia: Lebo uz sa tu aj v inych temach davali vselijake zaväzne veci a Vy nic, ostali prehlidnute. co mate na mysli? lebo na viacere veci(a tykalo sa ty prave tych zavaznych) som tu poukazal, ze to bolo chybne citovane a originalny text hovori nieco uplne ine tak to predsa nemozem brat ako seriozny argument ale len ako taky jehovisticky argument, cize ziadny alebo skor zaporny |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:45:00
|
hm, teraz ma napada to, ze ste tvrdil, ze svata omsa je sviatost a mame z nej uzitky ex opere operato neviem, mozno som nepostrehla, ako to slo dalej, ale som v tom, ze ste pri tomto ostal |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:52:30
|
co chcete povedat ? ano Eucharistia je sviatost a teda to o nej plati ked ju prijmame samozrejme cim viac sme disponovani tym vacsi uzitok zo sv omse mame |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 23:31:51
|
co to znamena pre Vas, byt viac disponovany? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2013 : 07:22:05
|
Clovek sa zivotu milosti otvara modlitbou, vierou dobrymi skutkami ale aj hlbsim poznanim pravd viery atd atd atd ale celkove ide o prehlbovanie vztahu s Jezisom to je ta disponovanost pre veci bozie |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2013 : 22:04:30
|
takze staci byt na svatej omsi takto disponovany a mam uzitky?
je podmienkou mat uzitok zo svatej omse, pritomnost? a napriklad taky ateista, nema ziaden uzitok zo svatej omse?
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2013 : 23:41:00
|
citácia: a napriklad taky ateista, nema ziaden uzitok zo svatej omse? krst je vstupnou branou milosti pre cloveka, takze nepokrsteny je uzavrety
na druhej strane nieco clovek moze ziskat aj ako ateista, napriklad ked sa modlime za neveriacich vyprosujeme im milost obratenia
ale hlavny a zakladny uzitok zo sv omse je ucast na prijmani Tela kristovho to je zaklad vsetko ostatne az potom .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2013 : 22:30:23
|
citácia: krst je vstupnou branou milosti pre cloveka, takze nepokrsteny je uzavrety Pôvodne zaslal misojogi - 14 jún 2013 : 23:41:00 uzitok zo svatej omse maju aj ateisti, hovori sa tomu vseobecny uzitok
citácia: na druhej strane nieco clovek moze ziskat aj ako ateista, napriklad ked sa modlime za neveriacich vyprosujeme im milost obratenia Pôvodne zaslal misojogi - 14 jún 2013 : 23:41:00 svatou omsou najdokonalejsie Pana Boha chvalime, dakujeme mu, odprosujeme Ho za hriechy a prosime neviem ci uz ale prosba o milost obratenia nie je zvlastny uzitok svatej omse, asi ano, ked je to za konkretneho cloveka a na ten konkretny umysel
citácia: ale hlavny a zakladny uzitok zo sv omse je ucast na prijmani Tela kristovho to je zaklad vsetko ostatne az potom .... Pôvodne zaslal misojogi - 14 jún 2013 : 23:41:00 uzitok zo svatej omse je ten, ze sa rozumu dostane svetla a voli sily, aby sme hriech zanechali a zili cnostne. a kto je svatej omsi pritomny v milosti posvacujucej a zbozne, tomu sa odpusta aj cast casnych trestov za hriechy a dalslie mnohe ine dobra a milosti ziskavame skrze svatu omsu
no a ked aj prijimame Najsvatejsiu Sviatost Oltarnu, ta v na rozmnozuje milost posvacujucu a spojuje nas co najtesnejsie s Panom Jezisom, sposobuje odpustenie lahkych hriechov, zoslabuje zlu ziadostivost a zarucuje slavne zmrtvychvstanie.
neviem , pisete, ze to ostatne az potom svate prijimanie je dolezite, preto, co som napisala vyssie, ale samotnou svatou omsou mame spoluucast na zmiernej obeti Pana Jezisa, akoby sme stali pod krizom pred 2000 rokmi svata omsa je nemenej dolezita ako Najsvatejsia Sviatost Oltarna, kedze prave vdaka nej mozeme prijimat tuto sviatost neviem, ja by som povedala, ze svata omsa je pre nas potrebnejsia z hladiska toho, ze neustale potrebujeme Pana Boha chvalit, odprosovat, dakovat Mu a prosit Ho a to mozeme robit najdokonalejsie prave svatou omsou u Vas sa mi zda, akoby hlavnou castou svatej omse bolo prave to prijimanie a ostatne hlavne casti akoby boli vedlajsie ale svata omsa je obeta Panu Bohu, prave pre tie nase potreby, co som uviedla vyssie svata omsa nie je sviatost, zvlastne uzitky svatej omse ziskavame nasou zboznou ucastou na nej, teda nestaci len milost posvacujuca a "disponovanost" takze tak |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2013 : 23:45:20
|
citácia: u Vas sa mi zda, akoby hlavnou castou svatej omse bolo prave to prijimanie a ostatne hlavne casti akoby boli vedlajsie je to mozne
asi taky protiklad opacneho chapania ked niekto podcenuje sv prjmanie ako nepodstatne (co je opacny extrem) ale snad sa mi podari dostat do vyvazenej rovnovahy ....
a este je pre mna na sv omsi velmi dolezite evanjelium (to hovori sam Pan Jezius ustami knaza) a kazen ktora je pokrm pre nasu mysel ..... a poukazuje a vysvetluje slova Pana Jezisa alebo rozne vierocune pravdy .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 jún 2013 : 21:30:53
|
ale som si ista, ze ovladate, ktore su hlavne casti svatej omse je ich viac, ako tie, co ste spomenul a pre Vas osobne su dolezite
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|