Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 Forma liturgie - stara ci nova ci obe?
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Jan Pavol II. a existencia pekla Téma Next Topic: Svatil biskup Korec platne?
Strana: z 10

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 18 jún 2013 :  01:00:11  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
hlavne casti sv omse su
bohosluzba slova a
bohosluzba obety(chleba)

a tie sa dalej delia na mensie casti ale uz som to tu pisal takze by som sa opakoval

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 18 jún 2013 :  21:56:56  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov

vedela som, ze ovladate, nemusel ste pisat
len som Vam chcela povedat, ze nie je jedna alebo dve hlavne casti, ale je ich viac
tak aby ste sa orientoval aj na tie
prijimat je pre Vas dolezite, ale obetovanie az tak nie
ako potom mozete prijimat bohumilo, ked obetovanie vnutorne "preskakujete" a Vy na oltar nedavate Bohu nic, ale z oltara si len beriete
vsak je dolezite Panu Bohu dat vsetko, co mozete a pripojit to k najdokonalejsej obeti Pana Jezisa, aby to premenil
vsak aj tak Jemu vsetko patri, co mate a Vy mu to davate zo svojej slobodnej vole, aby s tym nalozil, ako sa Jemu paci
robite pri tom to, co je Vasou povinnostou robit
tym, ze si plnite len svoju povinnost a tuto povinnost ale spajate s Obetou najdokonalejsou ziskavate milosti, ktore by ste inak nemal, hoci by ste sa aj milionkrat za den Panu Bohu odovzdaval
a ked uz takto davate aj seba na oltar, potom mate pravo aj z tejto obety prijimat

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 18 jún 2013 :  23:15:39  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Vy na oltar nedavate Bohu nic, ale z oltara si len beriete
vsak je dolezite Panu Bohu dat vsetko, co mozete a pripojit to k najdokonalejsej obeti Pana Jezisa, aby to premenil
vsak aj tak Jemu vsetko patri, co mate a Vy mu to davate zo svojej slobodnej vole, aby s tym nalozil, ako sa Jemu paci
robite pri tom to, co je Vasou povinnostou robit
tym, ze si plnite len svoju povinnost a tuto povinnost ale spajate s Obetou najdokonalejsou ziskavate milosti, ktore by ste inak nemal, hoci by ste sa aj milionkrat za den Panu Bohu odovzdaval
a ked uz takto davate aj seba na oltar, potom mate pravo aj z tejto obety prijimat

suhlasim s Vami, ale toto Cirkev uci stale
mozno len ja som zameral v diskusii svoju pozornost viac na ine veci, ale plati to stale
mozno dobre ze ste na to poukazala, clovek si to tak lepsie uvedomi ...

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 22 jún 2013 :  20:58:42  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
a ako toto Vase aktivne obetovanie pocas svatej omse uskutocnujete?

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 23 jún 2013 :  09:25:29  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
a ako toto Vase aktivne obetovanie pocas svatej omse uskutocnujete?

Pôvodne zaslal janka - 22 jún 2013 :  20:58:42


odovzdavam Bohu vsetko cim zijem co som atd .... a aj konkretnosti zivota ...

A ako to robite Vy ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

teta

Stav: offline

 Odoslaný - 24 jún 2013 :  19:59:24  Zobraziť profil  Pridať teta do zoznamu priateľov

Počas sv. omše sa podľa učenia Cirkvi sprítomňuje obeta JK na kríži nekrvavým spôsobom počas premenenia. Vtedy možno spojiť sa s JK na kríži, byť vnútorne s jeho obetu spojený. Kňaz vtedy koná za Krista. Možno len málo ľudí si to dosť jasne uvedomuje, neprežívajú to mysticky, ale vďaka viere majú účasť na tomto tajomstve. Je to tajomstvo, akú hodnotu má sv. omša.


Viď. KKC 1382 Omša je súčasne a neoddeliteľne obetnou pamiatkou, v ktorej pretrváva obeta kríža, a posvätnou hostinou účasti (communio) na Pánovom tele a jeho krvi.

1182 Oltárom Novej zmluvy je Pánov kríž, (617, 1383) z ktorého pramenia sviatosti veľkonočného tajomstva. Na oltári, ktorý je stredobodom kostola, sa pod sviatostnými znakmi sprítomňuje obeta kríža. Oltár je aj Pánovým stolom, ku ktorému je pozvaný Boží ľud. V niektorých východných liturgiách je oltár aj symbolom hrobu (Kristus skutočne zomrel a skutočne vstal z mŕtvych).

1330 Pamiatka (po latinsky memoriale)(1341) Pánovho umučenia a zmŕtvychvstania.
Svätá obeta, lebo sprítomňuje jedinú obetu Krista Spasiteľa a zahŕňa obetu Cirkvi,(2643) alebo aj obeta svätej omše, „obeta chvály“ (Hebr 13,15), duchovná obeta, čistá a svätá obeta,(614) lebo završuje a prevyšuje všetky obety Starej zmluvy.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 60  ~  Člen od: 24 jún 2013  ~  Posledná návšteva: 28 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 27 jún 2013 :  10:36:15  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
a ako toto Vase aktivne obetovanie pocas svatej omse uskutocnujete?

Pôvodne zaslal janka - 22 jún 2013 :  20:58:42


odovzdavam Bohu vsetko cim zijem co som atd .... a aj konkretnosti zivota ...

A ako to robite Vy ?

Pôvodne zaslal misojogi - 23 jún 2013 :  09:25:29


a ako sa Vam to dari na NOMe, nemate s tym problem?

robim to tak, ako som to pisala vyssie

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 27 jún 2013 :  10:37:43  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:

Počas sv. omše sa podľa učenia Cirkvi sprítomňuje obeta JK na kríži nekrvavým spôsobom počas premenenia. Vtedy možno spojiť sa s JK na kríži, byť vnútorne s jeho obetu spojený. Kňaz vtedy koná za Krista. Možno len málo ľudí si to dosť jasne uvedomuje, neprežívajú to mysticky, ale vďaka viere majú účasť na tomto tajomstve. Je to tajomstvo, akú hodnotu má sv. omša.


Viď. KKC 1382 Omša je súčasne a neoddeliteľne obetnou pamiatkou, v ktorej pretrváva obeta kríža, a posvätnou hostinou účasti (communio) na Pánovom tele a jeho krvi.

1182 Oltárom Novej zmluvy je Pánov kríž, (617, 1383) z ktorého pramenia sviatosti veľkonočného tajomstva. Na oltári, ktorý je stredobodom kostola, sa pod sviatostnými znakmi sprítomňuje obeta kríža. Oltár je aj Pánovým stolom, ku ktorému je pozvaný Boží ľud. V niektorých východných liturgiách je oltár aj symbolom hrobu (Kristus skutočne zomrel a skutočne vstal z mŕtvych).

1330 Pamiatka (po latinsky memoriale)(1341) Pánovho umučenia a zmŕtvychvstania.
Svätá obeta, lebo sprítomňuje jedinú obetu Krista Spasiteľa a zahŕňa obetu Cirkvi,(2643) alebo aj obeta svätej omše, „obeta chvály“ (Hebr 13,15), duchovná obeta, čistá a svätá obeta,(614) lebo završuje a prevyšuje všetky obety Starej zmluvy.


Pôvodne zaslal teta - 24 jún 2013 : 19:59:24


pisete, ze pocas svatej omse sa spritomnuje obeta Pana Jezisa nekravavym sposobom
cize je to nieco taketo:
336. Čo je svätá omša?
Svätá omša je ustavičná obeta Nového zákona, v ktorej
Ježiš Kristus pod spôsobmi chleba a vína obetuje sám seba
Bohu.

Ježiš Kristus je opravdivý Boh a opravdivý človek v jednej
osobe. Ako opravdivý človek sa môže obetovať Bohu a keďže je
aj opravdivý Boh, má jeho obeta nekonečnú cenu.


no a hned za tym citujete KKC a tam uz davate, ze je to obetna pamiatka a posvatna hostina zaroven?
je v tych dvoch definiciach (KKC a zakladny katechizmus) pisane o tej istej svatej omsi?

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mak

Stav: offline

 Odoslaný - 27 jún 2013 :  20:09:07  Zobraziť profil  Pridať mak do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:

Počas sv. omše sa podľa učenia Cirkvi sprítomňuje obeta JK na kríži nekrvavým spôsobom počas premenenia. Vtedy možno spojiť sa s JK na kríži, byť vnútorne s jeho obetu spojený. Kňaz vtedy koná za Krista. Možno len málo ľudí si to dosť jasne uvedomuje, neprežívajú to mysticky, ale vďaka viere majú účasť na tomto tajomstve. Je to tajomstvo, akú hodnotu má sv. omša.


Viď. KKC 1382 Omša je súčasne a neoddeliteľne obetnou pamiatkou, v ktorej pretrváva obeta kríža, a posvätnou hostinou účasti (communio) na Pánovom tele a jeho krvi.

1182 Oltárom Novej zmluvy je Pánov kríž, (617, 1383) z ktorého pramenia sviatosti veľkonočného tajomstva. Na oltári, ktorý je stredobodom kostola, sa pod sviatostnými znakmi sprítomňuje obeta kríža. Oltár je aj Pánovým stolom, ku ktorému je pozvaný Boží ľud. V niektorých východných liturgiách je oltár aj symbolom hrobu (Kristus skutočne zomrel a skutočne vstal z mŕtvych).

1330 Pamiatka (po latinsky memoriale)(1341) Pánovho umučenia a zmŕtvychvstania.
Svätá obeta, lebo sprítomňuje jedinú obetu Krista Spasiteľa a zahŕňa obetu Cirkvi,(2643) alebo aj obeta svätej omše, „obeta chvály“ (Hebr 13,15), duchovná obeta, čistá a svätá obeta,(614) lebo završuje a prevyšuje všetky obety Starej zmluvy.


Pôvodne zaslal teta - 24 jún 2013 : 19:59:24


pisete, ze pocas svatej omse sa spritomnuje obeta Pana Jezisa nekravavym sposobom
cize je to nieco taketo:
336. Čo je svätá omša?
Svätá omša je ustavičná obeta Nového zákona, v ktorej
Ježiš Kristus pod spôsobmi chleba a vína obetuje sám seba
Bohu.

Ježiš Kristus je opravdivý Boh a opravdivý človek v jednej
osobe. Ako opravdivý človek sa môže obetovať Bohu a keďže je
aj opravdivý Boh, má jeho obeta nekonečnú cenu.


no a hned za tym citujete KKC a tam uz davate, ze je to obetna pamiatka a posvatna hostina zaroven?
je v tych dvoch definiciach (KKC a zakladny katechizmus) pisane o tej istej svatej omsi?

Pôvodne zaslal janka - 27 jún 2013 :  10:37:43



Teda Janka nehladaj problém kde nie nesnaž sa nasilu vystupovať proti KKC. Prečítaj si ešte raz č.l 1330. Z toho je jasné že starý katechizmus a KKKC hovrí to isté, ved inak to ani nemôže byť

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 606  ~  Člen od: 28 október 2011  ~  Posledná návšteva: 05 apríl 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 27 jún 2013 :  21:53:18  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
1330 Pamiatka (po latinsky memoriale)(1341) Pánovho umučenia a zmŕtvychvstania.

svata omsa je iba obeta
zmrtvychvstanie je plodom vykupitelskej obety


Svätá obeta, lebo sprítomňuje jedinú obetu Krista Spasiteľa a zahŕňa obetu Cirkvi,(2643)
Hlavným obetovateľom je teda Kristus, lebo iba On môže
premeniť chlieb na svoje telo, víno na svoju krv. Kňaz je iba
vedľajším, druhotným činiteľom, keďže premenenie musí sa
stať viditeľným spôsobom, aby bolo na prospech ľudí. Avšak
kňaz má to poverenie aj od Cirkvi, lebo je jej sluhom. Teda
v každej omši Obetuje aj Cirkev. Konečne obetujú sv. omšu
všetci, ktorí majú na nej nejakú účasť, ako tí, ktorí vysluhujú
pri oltári, ktorí dali na omšu štipendium atď. V mene týchto
všetkých teda hovorí kňaz pri omši v množnom čísle: Obetujeme
ti, Pane . . .

toto ste vedel?
ak nie, potom ste boli v omyle, do ktoreho Vas uviedla vasa RKC, lebo dava neuplne poucky
a potom to aj tak vyzera

alebo aj obeta svätej omše,
to co je obeta obety?


„obeta chvály“ (Hebr 13,15), duchovná obeta, čistá a svätá obeta,(614) lebo završuje a prevyšuje všetky obety Starej zmluvy.

zase neuplne, lebo vy RKC si pod tym kadeco mozne predstavujete, len to co mate nie
ale zato mozu ti, co vam tie poucky pisali

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 27 jún 2013 :  23:19:43  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
janka,

le a kalapal !


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 28 jún 2013 :  08:15:40  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
Ad Janka: "svata omsa je iba obeta zmrtvychvstanie je plodom vykupitelskej obety."

Milá Janka, zasa ste, s prepáčením, veľmi múdra. Uvedomte si však raz, prosím, že iba s tým vašim jedným katechizmom sa nedá všetko pochopiť a nepatrí sa vám príliš o sv. omši hádať... Ja ako kňaz vám hovorím, že o sv. omši radšej iba citujte, ale nerobte svoje dedukcie...
Dovoľte mi pripomenúť vám, že sv. omša naozaj je také tajomstvo, že sa nedá /ako sa to naivne mnohí domnievajú/ vyjadriť nejakými obmedzenými ľudskými slovami. Je to iste obeta, ale je to nielen obeta v tom úzkom zmysle slova. Je to obeta celého života a obsahom života Pána bolo čo všetko?... Skúste si to uvedomiť, prosím...
A naozaj nemožno oddeliť moment obety od jej dôsledkov. Ved práve kvôli tým dôsledkom sa tá obeta uskutočnila. A to je aj zmrtvychvstanie /ako predoobraz a vzor aj nášho.../, aj Jeho nanebovstúpenie /takisto.../, a zoslanie Ducha Svätého na Cirkev /ku ktorému to bola o.i. vlastne zamerané, a On to svojou obetou zaslúžil.../. Prví kresťania naozaj oslavovali sv. omšu radostne, a pripomínali si pri nej nielen smrť, ale aj zmŕtvychvstanie, perto radostne spievali, modlili sa a tešili, že sú Božie deti atd... A toto musí byť pre nás večným vzorom, ked uvažujeme o sv. omši, pretože oni boli najbližšie k "Originálu", a najlepšie to všetko chápali...
Teda naozaj KKC hovorí o celom diele vykúpenia Kristom v súvislosti so sv. omšou. Preto prosím vás, neznižujte sv. omšu na nejaké slovíčkárenie. Mňa ako kňaza to naozaj pohoršuje, lebo moje dlhoročné prežívanie tejto skutočnosti sv. omše /trochu iným spôsobom, než len účasťou.../ je pre mňa aj inou školou, než iba vec nejakej definície /vlastne toho, čo sa v prísnom zmysle ani presne definovať ľudskými slovami nedá, lebo je to Tajomstvo presahujúce naše chápanie.../. Verím, že pochopíte. Budem sa modliť, aby vám ostatné Duch pravdy doplnil.

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 01 júl 2013 :  21:15:32  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
"pozicala" som si myslienku dvoch kardinalov, takze reagoval ste vlastne na nich
mali pravdu


"Svatý Pius V. se postaral o vydání Římského misálu, aby (jak sama konstituce Missale romanum vzpomíná) byl nástrojem jednoty katolíků. Ve shodě s předpisy Tridentského sněmu měl tento misál vyloučit veškeré nebezpečí bludu proti víře, která byla tehdy napadena protestantskou reformací. Pohnutky svatého papeže byly tak závažné, že posvátná formule, kterou je zakončena příslušná bulla (Quo Primum z 13. července 1570), snad nikdy nebyla tak oprávněná, jako v tomto případě, neboť se jeví jako prorocká: „Kdyby se však někdo odvážil toto napadnout, vystaví se hněvu všemohoucího Boha a Jeho svatých apoštolů Petra a Pavla.“

V tiskovém sále Vatikánu se při prezentaci Nového mešního řádu opovážlivě tvrdilo, že důvody Tridentského sněmu už neplatí. Ve skutečnosti však, a to prohlašujeme bez nejmenších rozpaků, platí dosud, ba platí ještě mnohem více. Právě proto, aby bránila záludnostem, které po staletí ohrožovaly čistotu pokladu víry („depositum custodi, devitans profanas vocum novitates – opatruj svěřený poklad, chraň se světských novot slov“ [1 Tim 6, 20 Vg.]), musela Církev zřídit kolem něj inspirované ochranné zdi svých dogmatických definic a naukových prohlášení. Tyto pak mají bezprostřední vliv na kult, který se tak stal nejúplnějším monumentem její víry. Když se však chce za každou cenu tento kult vrátit do doby prvotní Církve tím, že se bezohledně obnovuje jakoby ve zkumavce, aby uměle nabyl půvab původní spontánnosti, tak se jedná přesně o onen „nezdravý archeologismus“, který tak energicky a jasnovidně odsoudil Pius XII. (v encyklice Mediator Dei). Tím je ovšem kult zbavován všech svých teologických ochranných valů a veškeré krásy, kterou získal během staletí. A to vše v době, která je snad nejkritičtější z celých církevních dějin.

Dnes se už v Církvi i mimo ni oficiálně připouští existence rozdělení a schismat. Jednota Církve už není jen ohrožena, ale tragicky kompromitována, přičemž bludné nauky proti víře vystupují zcela otevřeně a nesnaží se už jen nenápadně proniknout pomocí liturgických zlořádů a zbloudilostí, což se také přiznává. Opouští-li se tedy celá liturgická tradice, která po čtyři století byla zárukou jednoty kultu, a nahrazuje-li se jinou, která je výrazem rozdělení a záminkou pro mnoho svévolností, jež implicitně autorizuje, která se nadto hemží záludnostmi i zjevnými bludy proti čistotě katolické víry, pak je to, velmi mírně řečeno, nepředstavitelná chyba."



 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  07:19:25  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
Janka, nemali pravdu. Nejakí dvaja kardináli nie sú všetkými kardinálmi, nie sú všetkými biskupmi KC, nie sú všeobecným koncilom KC, nie sú celou Cirkvou, ba ak sú proti pápežovi, tak sú aj oni mimo...
Ja viem, že nie všetci súhlasili so všetkým, čo bolo na Koncile, či v súvislosti s ním po koncile. Ale dôležité je rozhodujúce stanovisko tej časti Cirkvi, ktoré sa zjednotila okolo pápeža, a to bola naozaj drvivá časť aj biskupov, aj kňazov. Ba keby dokonca aj nebola. Oni sú poradným zborom pápeža. V Cirkvi nie je domokracia, to iste viete... Kľúče definitívne rozhodnúť dostal len Peter: "tebe dám kľúče ... čokoľvek zviažeš...//Mat 16. kap./. Verný katolík sa má vždy držať pápeža. Ak si toto zapamätáte, aj ked všetko možné zabudnete, zachránite sa...

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  08:49:30  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Když se však chce za každou cenu tento kult vrátit do doby prvotní Církve tím, že se bezohledně obnovuje jakoby ve zkumavce, aby uměle nabyl půvab původní spontánnosti, tak se jedná přesně o onen „nezdravý archeologismus“, který tak energicky a jasnovidně odsoudil Pius XII. (v encyklice Mediator Dei). Tím je ovšem kult zbavován všech svých teologických ochranných valů a veškeré krásy, kterou získal během staletí.

Toto je ale len nazor konkretneho cloveka
skutocnost je taka ze sice sa siahlo aj do davnej minulosti, ale tvorivo sa to spracovalo pre dnesnu aktualnu dobu
proste pri tvorbe NOMu sa cerpalo z celych 2000 rokov cirkvi ....
extrem by bol aj cerpat LEN z dob prvotnej cirkvi („nezdravý archeologismus“) ale aj cerpat LEN z dob Tridentu („nezdravý konzervativizmus“)
Cirkev ako mudry hospodar vynasa zo svojej pokladnice(vid NZ) veci stare aj nove ... a predklada boziemu ludu pre jeho obohatenie a pre vacsiu cest a slavu boziu ...

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  09:14:54  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
janka len tak ďalej, držať sa Katechizmu- samozrejme katolíckeho. (tam Cirkev predkladá veriacim cestu spásy, takže omyl vylúčený)

A tí dvaja kardináli majú väčšiu cenu než nevzdelaný Montini a celá plejáda tých zvyšných murárskych "kardinálov".
O "teológoch" ako rahner, ratzinger, lubac, congar a pod. odpad ani nehovorím.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  09:27:37  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Zasa urazate ????
katolickych teologov oznacujete za odpad?
ze sa nehanbite !!!

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  09:30:38  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi a ako nazvať odpad(líkov) inak? Jedine odpad. Ja sa skôr divím, že ich nazývaš teológmi. Lebo netuším o čom točíš. Modernizmus nie je teológia, to je blud pekelný.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  09:55:34  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
ale uvedeni teologovia nie su modernisti (mozno vo vasich predstavach)
su to seriozni koncilovi otcovia a Vy ich urazate zhadzujete a krivo obvinujete z odpadlictva co zjavne nie je pravda ....
(take ze Neprerecies kriveho svedectva proti bliznemu svojmu poznate ?)

To vy Mino ste odpadol od vernosti sv Otcovi Frantiskovi a nadavate aj na neho .... aj na jeho predchodcov ...

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  21:12:56  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi, ja som ich na zoznam pochybných teológov nedal. Tí by nemali učiť ani náboženstvo prvákov, nieto ešte viesť nejaký koncil.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  01:03:15  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
zasa len Tvoj sukromny nazor a par ludi na Zapade
A kto ich teda dal na uvedeny zoznam?
Ty alebo nejaki sedesvacantisti

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  21:55:28  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:
Janka, nemali pravdu. Nejakí dvaja kardináli nie sú všetkými kardinálmi, nie sú všetkými biskupmi KC, nie sú všeobecným koncilom KC, nie sú celou Cirkvou, ba ak sú proti pápežovi, tak sú aj oni mimo...
Ja viem, že nie všetci súhlasili so všetkým, čo bolo na Koncile, či v súvislosti s ním po koncile. Ale dôležité je rozhodujúce stanovisko tej časti Cirkvi, ktoré sa zjednotila okolo pápeža, a to bola naozaj drvivá časť aj biskupov, aj kňazov. Ba keby dokonca aj nebola. Oni sú poradným zborom pápeža. V Cirkvi nie je domokracia, to iste viete... Kľúče definitívne rozhodnúť dostal len Peter: "tebe dám kľúče ... čokoľvek zviažeš...//Mat 16. kap./. Verný katolík sa má vždy držať pápeža. Ak si toto zapamätáte, aj ked všetko možné zabudnete, zachránite sa...

Pôvodne zaslal Elo - 05 júl 2013 :  07:19:25


tak napiste, ci nie je pravda, ze svata osma je obeta a zmrvychvstanie nie je plodom vykupitelskej obety
alebo nieco, z uryvku, co nie je v sulade s katolickou vierou

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  21:56:41  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:
janka len tak ďalej, držať sa Katechizmu- samozrejme katolíckeho. (tam Cirkev predkladá veriacim cestu spásy, takže omyl vylúčený)

A tí dvaja kardináli majú väčšiu cenu než nevzdelaný Montini a celá plejáda tých zvyšných murárskych "kardinálov".
O "teológoch" ako rahner, ratzinger, lubac, congar a pod. odpad ani nehovorím.

Pôvodne zaslal mino - 05 júl 2013 :  09:14:54


suhlasim

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 07 júl 2013 :  00:55:08  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
ci nie je pravda, ze svata osma je obeta a zmrvychvstanie nie je plodom vykupitelskej obety

da sa to mozno aj tak povedat ale mam pocit ze strasne izolujete obetu na krizi od zmrtvychvstania a pritom to je vnutorne principialne spate
to nie su dve navzajom nesuvisiace veci ....

ale mozno len mame rozny sposob vyjadrovania

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 07 júl 2013 :  08:41:01  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
obetu na kríži a zmŕtvychvstanie treba "izolovať" lebo sv. omša je nekrvavé sprítomnenie Krvavej Obety, neviem o tom žeby sa tam nekrvavo sprítomňovalo krvavé zmŕtvychvstanie. Ak máš misojogi nejaké info, že áno, tak sem s tým.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 10 Previous Topic: Jan Pavol II. a existencia pekla Téma Next Topic: Svatil biskup Korec platne?  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06