|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 13:17:10
|
aniko a preco neuznavaju papeza? a to co im bolo dane ako autoritou inymi papezmi? to je take zvlastne. Alesko, lenže skade to je? Ako mám uveriť, keď to nie je v Písme? Ako mám uveriť, keď vidím niekoľko pápežov v dejinách, ktorí boli tak neposlušní!
Miluj a rob co chces. Mnohi to miluj vynechaju. Neviem, ako toto platí na protestantov...
Dodrziavanie Bozich prikazani sa chranim od hriechu. Pomoc je hlavne od dobreho Pana Boha, ale naco by ich potom nam daval? Ale komu ich dával? Či nie židom? Či oni mali Pánovu obetu a Sv.Ducha tak ako my?
reforma sameho seba? Modli sa. Pomoc prichadza zhora. A pozor na jednu vec. Branit si mozes iba sama. Môžem ísť proti svojej viere a svedomiu?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 13:49:03
|
aniko, nevdidis to v pisme, alebo to nechces vidiet? a co sa tyka papezov - su to takisto ludia akom ty alebo ja. a mohli padnut pod tarchou zodpovednosti. tu nejde o konkretneho cloveka, tu ide o urad. znehodnocujes to, co ustanivl sam Pan Jezis?
To miluj vynechavaju aj katolici. a nielen oni.
Ano, aniko, daval to zidom, ale chces povedat, ze nepotrebujes prikazania? alebo ti zavadzaju a brania v rozlete? A kto vymyslel dopravne znacky? vsak boli dane vodicom a nie chodcom. Tak preco ich chodci tiez musia dodrziavat?
Ty sama sebe branit mozes. Kto ma moze odlucit od lasky Kristovej? pyta sa Apostol. ale na to su povolanejsi ako ja. Vies apotol pise o tele a o dusi ako sa biju. teda skor o tom ze telo chce veci co odporuju duchu a duch chce veci co odporuju telu. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 13:55:10
|
Mozno by to stalo medzi nami na nejaku sukromnu debatu Ale ten Linius sa uvadza v historickych dokumentoch nie ako prvy biskup Rima , ale ako prvy nastupca apostola Petra Mimochodom Linius sa spomina aj v Pisme |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 14:42:24
|
alesko aniko, nevdidis to v pisme, alebo to nechces vidiet? nevidím a chcem. a co sa tyka papezov - su to takisto ludia akom ty alebo ja. a mohli padnut pod tarchou zodpovednosti. Ach, a nie je to - nevidím a nechcem vidieť? ...tu ide o urad. znehodnocujes to, co ustanivl sam Pan Jezis? Kde je v Písme dané, že Peter má pokračovateľov? Ano, aniko, daval to zidom, ale chces povedat, ze nepotrebujes prikazania? Niekedy áno, vtedy keď neposlúcham Sv.Ducha. Aleško, prečo nám Pán Ježiš dal Sv.Ducha? alebo ti zavadzaju a brania v rozlete? No koniec..., už som ako GMK.... A kto vymyslel dopravne znacky? vsak boli dane vodicom a nie chodcom. Tak preco ich chodci tiez musia dodrziavat? Nepochopila som.., hlavne prečo chodci majú dodržiavať značky pre vodičov... Vies apotol pise o tele a o dusi ako sa biju. teda skor o tom ze telo chce veci co odporuju duchu a duch chce veci co odporuju telu. Áno, viem a poznám, a preto máme Duchom mŕtviť skutky tela.
Amerika1 Mozno by to stalo medzi nami na nejaku sukromnu debatu. Môžme. Ale ten Linius sa uvadza v historickych dokumentoch nie ako prvy biskup Rima , ale ako prvy nastupca apostola Petra. Ale čo? A kde? Nespomína sa náhodou ako pápež? /"PÁPEŽ" - znamená otec a bol to titul, ktorým kňazi oslovovali ktoréhokoľvek biskupa /tento titul sa pre rímskeho biskupa vyhradil až od časov Gregora VII /1073-1085/.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 14:57:37
|
dobre. koncim. predpokladam, ze sa tu najde niekto zodpovednejsi ako ja a ti vysvetli preco je dolezite mat papeza. a vysvetli ti (pros aj k DS) preco ludia potrebuju byt vedeni a citit nejaku viditelnu autoritu. To je problem niektorych ldui- dobry Pan Boh je daleko na nebesiach, ale my sme tu atd. - vies, k comu to dufam vedie, nie? dobry Pan Boh na nas myslel a preto nam pomaha hlavne DS. Vies preco boli vymyslene dopravne znacky? Aby pomahali pri ceste. Nikde nie je napisane, ze ak ich porusim ze hned naburam. Ale vo vhodnom case ked ju porusim naburam stopro(napr. aj ako chodec ked budem lozit po miestach, kde mi to znacky zakazuju). a Bozie prikazania su ako tie dopravne znacky. Mozme aj bez ich pomoci prist, ale nemas vacsiu istotu, ked sa nimi riadis? A v svatom pisme je napisane, aj od pana Jezisa, ze ich treba dodrziavat. Len Pan Jezis upozornuje, aby sme sa nestali otrokmi tychto prikazani. Vid Max Kasparu - Vieromer alebo od toho isteho autora Maly kompas viery.
a co sa tyka neposlusnych papezov. neodsudzuj ludi, ale to co robia. nesuhlasim ak boli neporiadni a ... rozhodne nie. Ale konali to preto ze boli papezmi, alebo konali tak ako ludia? Lebo ak konali ako ludia, potom papezsky urad nesuvisi s tym co robili. a koniec koncov mozes sa od nich jedno naucit - nie kazdy kto mi hovori, Pane, Pane.. poznas to. - Maju ti ist prikladom v tom, ako to ty nemas robit. Pan Jezis povedal ohladom farizejov: urobte co vam povedia ale ich skutkami sa neriadte. tak aj ty. Myslis si, ze keby to bol len ludsky urad, ze uz by davno nebol padol? A preco pozeras na tych zlych? tych bolo niekolko. a tych dobrych a tych svatych? vela. To chces, aby ludia videli na tebe len to zle?
|
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 15:34:24
|
quote: Pôvodne poslal Aniko
alesko aniko, nevdidis to v pisme, alebo to nechces vidiet? nevidím a chcem. a co sa tyka papezov - su to takisto ludia akom ty alebo ja. a mohli padnut pod tarchou zodpovednosti. Ach, a nie je to - nevidím a nechcem vidieť? ...tu ide o urad. znehodnocujes to, co ustanivl sam Pan Jezis? Kde je v Písme dané, že Peter má pokračovateľov? Ano, aniko, daval to zidom, ale chces povedat, ze nepotrebujes prikazania? Niekedy áno, vtedy keď neposlúcham Sv.Ducha. Aleško, prečo nám Pán Ježiš dal Sv.Ducha? alebo ti zavadzaju a brania v rozlete? No koniec..., už som ako GMK.... A kto vymyslel dopravne znacky? vsak boli dane vodicom a nie chodcom. Tak preco ich chodci tiez musia dodrziavat? Nepochopila som.., hlavne prečo chodci majú dodržiavať značky pre vodičov... Vies apotol pise o tele a o dusi ako sa biju. teda skor o tom ze telo chce veci co odporuju duchu a duch chce veci co odporuju telu. Áno, viem a poznám, a preto máme Duchom mŕtviť skutky tela.
Amerika1 Mozno by to stalo medzi nami na nejaku sukromnu debatu. Môžme. Ale ten Linius sa uvadza v historickych dokumentoch nie ako prvy biskup Rima , ale ako prvy nastupca apostola Petra. Ale čo? A kde? Nespomína sa náhodou ako pápež? /"PÁPEŽ" - znamená otec a bol to titul, ktorým kňazi oslovovali ktoréhokoľvek biskupa /tento titul sa pre rímskeho biskupa vyhradil až od časov Gregora VII /1073-1085/.
Kde ? Napriklad v Zozneme papezov od Ireneja . A je jedno , aky mali titul . Inak je priam sokujuce , ze napokon prejdeme do argumentov , ci mal urad Petra pokracovat . Ved to by Pismo muselo mat scasti len docasnu platnost podliehajucu faktorom casu . A to je relativizovanie pravdy . Inak nemas pravdu , ze Gregor VII , alebo od neho zacina pomenovanie papez . Uz Bazil Velky nazyval rimskeho biskupa Papa univerzalis . |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 16:11:09
|
Amigo, mozno by stalo za to rozdiskutovat, ci mal Peter vodcovske postavenie medzi apostolmi, ak ano, ako k nemu prisiel, resp. ci to bola iba vysada Petra, alebo JK cielene zakladal organizaciu ... Vzhladom na viacere miesta Pisma, ustanovenie vodcovstva, udelovanie kompetencii, adresne udelenie moci(odpustanie ci zadrzavanie hriechov) a pod., mam pocit ze JK cielavedome programovo nastavoval parametre Cirkvy. A kedze je Boh, pracu neodflakne, dielo funguje doteraz ...
Vies, ked sa budete bavit o slovickach, papa a tak, oponent dojde k bodu, kedy sa leader Cirkvy netituloval slovom "papez". Ale nie v slovicku je podstata, lez v urade, ci kompetencii. O tom sa treba bavit. |
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 19:53:07
|
Cit: Vies preco boli vymyslene dopravne znacky? Aby pomahali pri ceste. Nikde nie je napisane, ze ak ich porusim ze hned naburam.
A vieš čo je tými dopravnými značkami? PÍSMO! Dopravné značky sú dané.... a kto by ich chcel meniť a dopĺňať o nové.... hm neviem neviem... Podľa Boha, je Písmo dostatočným na spásu, podľa RKC nie... v tomto bude problém..... |
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 19:59:43
|
quote: Plati vsak jedno: Miluj a rob co chces.
Tak toto urcite neplati. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 20:28:00
|
Cit: mozno by stalo za to rozdiskutovat, ci mal Peter vodcovske postavenie medzi apostolmi, ak ano, ako k nemu prisiel, resp. ci to bola iba vysada Petra, alebo JK cielene zakladal organizaciu ...
Čo sa týka nástupníctva po Petrovi... už sme to tu rozoberali a dovolím si skrátenú verziu môjho príspevku sem uvisť znova v dvoch častiach. V budúcnosti sem dám už iba link.
V Katechizme kat. Cirkvi sa v bode 862 píše, že úrad, ktorý Pán zveril Petrovi sa má prenášať na jeho nástupcov. Odvolávka na Lumen Gentium. Bod 869, Ježiš Kristus spravuje cirkev prostredníctvom Petra a ost. Apoštolov prítomných vo svojich nástupcoch, v pápežovi a v kolégiu biskupov. Bod 870, katolickú cirkev spravuje Petrov nástupca. Odvolávka na Lumen Gentium. V bode 882 je doslova: Pápež, rímsky biskup a nástupca svätého Petra....
Odvolávkou na kódex kanonického práva končí bod 936, kde je pápež, rímsky biskup označený ako nástupca Petra, hlava kolégia biskupov, Kristov zástupca a pastier celej cirkvi.
Bod 936 je v úplnom rozpore s Matúš 23:9 A svojím otcom nenazývajte nikoho na zemi, lebo jeden je váš Otec, ten, ktorý je v nebesiach. 10 Ani sa nenazývajte duchovnými vodcami, lebo jeden je váš vodca, Kristus.
Iste, v Biblii sú pasáže, ktoré ukazujú na Petra ako na hlavu ovčinca. Nikde ale nie je zmienka o nástupníctve, či o Kristovom zástupcovi.
V Ev. Matúša sa píše: Matúš 16:18 A ja ti tiež hovorím, že si ty Peter, Skala, a na tej skale zbudujem svoju cirkev, a nepremôžu jej ani brány ríše smrti;
Teda Peter mal byť vodcom cirkvi, zhromaždenia. Súhlasím. Prvý zbor, ktorý vznikol v Jeruzaléme založil Peter, ako prirodzený vodca dvanástich apoštolov a na začiatku ho aj usmerňoval. Nikdy ho však sám neviedol. /Sk 6:2; Sk 12:7/ Petrova autorita je nepochybná, na prvom „sneme“ to jasne dokázal. /Sk 15:7/. Ak tu na tomto stretnutí Peter nepovedal, že má viesť cirkev, bolo to preto, lebo ho tým Boh nepoveril. Peter mal založiť zhromaždenie v Jeruzaléme. Keby Boh chcel, aby existoval v cirkvi dedične nejaký apodiktívny rozhodca, tak práve tu a v tomto prípade by bolo vhodné miesto pre príklad ako to má v budúcnosti fungovať. Peter tu dokonca ani sám nerozhodol, snem urobil záver na popud a vyjadrenie Jakuba. /Sk 15: 13,22/. Peter bol súčasťou kolektívu, zhromaždenia, a nikde nevidieť, že by znamenal niečo viac ako ostatní. Je už tu viditeľné, že Peterský rodokmeň, nástupníctvo, Pán Ježiš vôbec nemal na mysli. Naopak NZ ukazuje, že Peter potreboval usmerňovanie, napomínanie, keď sa v ňom ozval ten starý Šimon. /Gal 2:11-14/
Pán prikázal Petrovi, aby pásol Jeho ovce. Otázkou ostáva „dokedy“? Tu si treba prečítať Ján 21:1-18 vcelku. Hovorí sa o tom, že Peter Pána trikrát zaprel a preto sa nazdával, že spojenie s Pánom je navždy pretrhnuté. Aj keď Ho po zmŕtvychvstaní už dvakrát videl, nemal dôvod sa domnievať, že mu Pán odpustil. Návrat k rybačke znamenal aj návrat k starému životu. Preto Pán zasahuje. Peter potrebuje najskôr pohladenie, potom povzbudenie a nakoniec poverenie. Najskôr svojím príkazom mení výsledok rybačky, takto mu dokázal, že bez neho ani to rybárčenie nezvládne. Potom nasledovali tri dôverné otázky týkajúce sa ich vzťahu. Peter Ho uisťuje, že vzťah lásky ostáva, Pán ho uisťuje, že všetko predošlé platí. To, že ho Pán poveril pastoračnou prácou, bol najväčší dôkaz, že mu je odpustené a súčasne to bolo pre neho znakom, že nič nekončí a že Pán počíta s jeho schopnosťami pri zakladaní kresťanských komunít. Koniec prvej časti. |
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 júl 2005 : 20:34:58
|
Teraz odpoveď na otázku dokedy. Odpoveď je tu:
Lukáš 24:49 A hľa, ja posielam zasľúbenie svojho Otca na vás, a vy buďte v meste Jeruzaleme, dokiaľ nebudete odiati do moci z výsosti. Skutky 2:3 A ukázaly sa im rozdeľujúce sa jazyky jako čo by jazyky ohňa, a sadol na jedného každého z nich. 4 A zrazu boli všetci naplnení Svätým Duchom a začali hovoriť inými jazyky, tak ako im dával Duch vysloviť sa.
To bolo to "odiatie do moci". Na Turíce v Jeruzaléme sostúpil Duch Svätý. Duch Svätý vedie všetkých prostredníctvom bratov a sestier, kazateľov a pastorov, pričom sú si všetci rovní, omylní, proste ľudia. Nikde sa nepíše, aby Peter ostal vodcom cirkvi naveky, ani to, aby tento post odovzdal nejakému potomkovi, ani poverenie na zostavenie dynastie, ktorá by si odovzdávala túto funkciu.
V rannej cirkvi mal každý zbor svoje vedenie, starších. Zástupcovia zborov sa stretávali kvôli úzkej spolupráci. Dokonca vyrvorili aj akýsi koordinačný výbor, ktorý sa stretával v prvom založenom zbore a to v Jeruzaléme. Stále to však bol výbor, nie jeden panovník s pririeknutou výsadou neomylnosti. Až r. 150 sa toto stretávanie presunulo do Ríma, ako logický dôsledok toho, že Rím bol vtedy centrom celej ríše. Títo zástupcovia zborov, nazývajme ich biskupi sa v Ríme stretávali a rimsky domáci biskup bol takzv. hostiteľom. Potiaľto sa tomuto postupu nedá vytknúť nebibličnosť a takto to malo aj zostať. Naopak, rímske biskupstvo opustilo charizmatický princíp zborovej deľby práce a vystriedal ho funkcionársky absolutizmus. Taktiež charizmatický princíp ustanovenia do služieb v cirkvi bol nahradený administratívnym princípom obsadzovania cirkevných funkcií. A tak rímske biskupstvo prijalo monarchickú podobu. Pôvodný zámer /službu zjednocovania a súdržnosti/ vystriedali hegemonistické tendencie, duchovná pýcha a panstvo svetského charakteru. Presadzovanie rímskeho vedenia pociťovali všetky zbory východnej časti ako rímsku hegemóniu, pretože ich prirodzeným funkčným centrom sa stal od r. 313 Konštantinopolis. Tu už nešlo o vedenie koordinačného typu, ale o mocenské vládnutie. A túto snahu o nadvládu presadzoval rímsky episkopát celých ďalších 500 rokov na úkor jednoty. A presadzuje ju dodnes. “ Taktiež charizmatický princíp ustanovenia do služieb v cirkvi bol nahradený administratívnym princípom obsadzovania cirkevných funkcií.“ Tu mám na mysli úradnícky prístup, úradnícke princípy. Uvediem príklady. Už Anteros /235/ vydal nariadenie aby sa robili presné záznamy o životoch a smrti martýrov /začiatok separovania lepších a ešte lepších/, podobne v tom pokračoval aj Fabián /236-250/, aj keď to zdanlivo nesúvisí s obsadzovaním cirkevných funkcií, bol to predsa len začiatok....systému nariadení a príkazov súvisiacich s pápežskou funkciou.
Ďalším bolo vyzdvihnutie tejto funkcie za Mareka /336/, arcibiskup bol obliekaný do tkzv. „pallia“, rúcha. Malo to zdôrazňovať jeho výnimočné postavenie. Pre zaujímavosť uvediem spôsob, akým sa pallium vyrábalo a možno vyrába do dnes. Každoročne priniesli počas omše na deň sv. Agnesy (21.1) na Agnus Dei k oltáru dve biele barančatá k požehnaniu. Potom ich papežský ceremoniár odnesie k „sv. otcovi“ na požehnanie a ďalej sa dostanú k mníškam do kláštora. Z ich vlny sa vyhotovuje pallium, široké na tri prsty, ktoré musí ostať ležať na hrobe Petra jednu celú noc na znamenie toho, že arcibiskupská moc od neho pochádza. Pallium je vraj symbolom pastierstva. Každý novovymenovaný arcibiskup musí papežovi podať vyslovnú prosbu o pallium, lebo len ním je vo svojej funkcii potvrdený. Ak to nemá nič spoločné s administratívnym princípom, tak potom je modlárstvo. Od čias Syricia /384-399 sa oslovujú papeži slovom Otec /papa/. A tento titul je vyhradený /podľa dejiny papežstva str. 41, Mudr P. Timko, a Dr. Augustin Dokupil, censor dioec., Num. 3.915/1943 Banská Bystrica 1943, Andreas m.p. Episcopus./ vyhradený pre rímskeho biskupa.
Ďalším faktom je, že Bonifác 530-532 odsúdil simóniu, teda kupčenie s cirkevnými hodnosťami..... kupčenie prebiehalo na základe úradníckych princípov, teda administratívnych princípov. Voľba hlavy cirkvi v tých časoch /Ján 533-535/ prebiehala na základe , ktorá závisela od sily bohatstva, a bohatstva politických strán, ktoré agitovali a kupovali hlasy. Cirkevný defenzor trpko žaloval cisárskemu dvoru, že aj posvätné nádoby sa predávajú, aby sa za ne kupovali hlasy. To je podľa mňa tiež úradnícky prístup známy do dnešných čias v bežnom živote.
Za čias papeža Gregora /590-604/ , ktorý oslobodil Rím od longobardov a Agilulf odtiahol zo svojím vojskom, jeho čin znamenal upevnenie politickej moci, bol to základ papežského štátu. Prvé zmienky v „Liber Ponticalis“ /dejiny papežov/, o voľbe papežov som našiel pri Bonifácovi III. /607/, sú to vyslovene administratívne príkazy, ako napr. že až po treťom dni po pohrebe papeža sa môže zhromaždiť duchovenstvo k voľbe nového papeža, v tom čase cisár Fokas bol nútený vydať nariadenie, že za hlavu celej Cirkvi sa musí považovať jedine rímsky biskup..svätý otec...
Všetky tieto fakty potvrdzujú moje slová o administratívnej voľbe nielen papeža, ale aj tých, ktorí ho volia. Už od počiatku vzniku tejto funkcie sa začali praktikovať obrady, zákazy a príkazy. Bohužiaľ veľa z nich bolo a je výmyslom „svätých“ úradníkov, ktorí na základe nich sa vo funkciách držali a udržujú. Neraz práve takéto vymyslené nariadenia, medzi ktoré radím aj kupovanie si odpustkom, klaňanie sa relikviám, obrazom, používanie zlata a drahých kovov, kameňov mali za cieľ nie jednotu kresťanov, ale prospech a moc konkrétnych ľudí v hierarchickom rebríčku cirkvi. Vystihovalo a vystihuje to ich privilegované postavenie. Upevňovali a zdôvodňovali si tým svoje posty, ako sú napr. kardinál, arcibiskup a pod.
Zabudlo sa na to, že sme si vo viere všetci rovni, aj keď jeden každý z nás má v Božom pláne osobitú úlohu. V konečnom dôsledku slúžime jeden druhému. Toto sa vytratilo.
Pozrime sa na ustanovenie hlavy cirkvi...
Text v Mat 16:18-19 nemá nič spoločné s primátom, ktorý si nárokuje RKC, alebo pápež, s ktorým sa začal spájať v historickom vývoji. Aj keby sa mohlo dokázať že papeži sú priamymi nástupcovia Petra /čo sa nedá/ , tento text neumožňuje presun zasľúbení a právomocí na kohokoľvek iného. Je to udalosť, ktorá sa dotýka založenia cirkvi. Slova o otváraní a zatváraní, o prijímani a odmietaní, ktoré majú paralely v rabínskej literatúre sa vzťahujú na Petra, na iných miestach na apoštolov. Mat 18:18! Nemôžeme pochybovať o Petrovom kľúčovom postavení pri zakladaní cirkvi. Toto postavenie a úloha skončila jeho smrťou, cirkev fungovala naďalej, bez funkcie neomylného povereníka Bohom, ktorý má mať do skonania sveta právomoci, ktoré prislúchajú Bohu. Dosvedčujú to dejiny papeženstva, ktoré jasne dokazujú, že títo predstavitelia neboli vedení DS, neboli neomylní, neboli príkladom pre veriacich /vo väčšine prípadoch/. A tak je to do dnes.
Peter bol jedným z vrajch učeníkov, ktoré Ježiš povolal. V Zozname učeníkov sa vyskytuje vždy na prvom mieste. Spolu s ďalšími dvomi, vytvoril trojicu učeníkov ježišovi najbližších. Mar 5:37; 9:2; 14:33. Často sa spomína jeho výbušnosť a oddanosť Mat 14:28; Mar 14:29; Luk 5:8; jan 21:7. Vystupuje dokonca ako hovorca apoštolov Mat 15:15; 18:21, v rozhodujúcom okamihu v Cezarii Filipovej zastupuje celú skupinu apoštolov Mar 8:27,29. Koniec.
|
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 07:59:18
|
zaujímavo napísané, len neviem, čo tým vlastne chceš dosiahnuť... |
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 08:10:16
|
quote: Pôvodne poslal Lajos
quote: Plati vsak jedno: Miluj a rob co chces.
Tak toto urcite neplati.
to netvrdim ja, to tvrdili svati. A vies preco? Lebo milujuci clovek nechce zle a rozlisije svoje konanie. Plati to najme vo vztahu k dobremu Panu Bohu. Ked ho milujeme, budeme robit vsetko na jeho slavu a cest. A urcite sa budeme vyhynat tomu zlemu. To co si mal ty na mysli, je ta poznamka dalej - niektori vynechaju to miluj. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 08:12:52
|
pavol cital som si len posledne dva odstavce na predchadzajucej strane a dakujem za radu a povzbudenie. Mam problem ktory si mi pomohol vyriesit. Dakujem. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 08:26:26
|
To Alesko:To som rád, tak nech sa Ti v Tvojej službe Pánovi darí.... |
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 10:56:31
|
Alesko dobre. koncim. Alesko, viem, že to nie ľahké stále niekomu odpovedať. Aj ja zvažujem skončiť, lebo sa mi zdá, že som otravná a istým spôsobom borím, čo tu budujete. Ale neviem, len tak halabala prijímať čo mi niekto hovorí, tak sa pýtam. Uvidím. Ale nestojí mi to asi za to, aby som vás tu popudzovala. Možno by Boh raz dá do cesty človeka, ktorý na chvíľku odloží lásku k RKC /nemyslím to zle/ a pôjdeme rad radom argumentmi bez nejakých emócií. dobry Pan Boh je daleko na nebesiach, ale my sme tu atd. hádam nie je až tak ďaleko?! Vid Max Kasparu - Vieromer alebo od toho isteho autora Maly kompas viery. nepoznám To chces, aby ludia videli na tebe len to zle? No možno by sa mi to aj trošku zišlo, ... povedať pravdu do očí.
Amerika1 Inak je priam sokujuce , ze napokon prejdeme do argumentov , ci mal urad Petra pokracovat . Ved to by Pismo muselo mat scasti len docasnu platnost podliehajucu faktorom casu . A to je relativizovanie pravdy . No až také šokujúce to zas nie je, ak rozumieš z čoho ja vychádzam. Môže sa opakovať prvotnosť Petrovej kázne na letnice, keď bolo prvý krát hlásané evanjelium /a aj mu uverené – tomu slovu/? Kedy vznikla cirkev – či nie na letnice /po vašom asi /asi/ Turíce/? Cirkev ako Kristovo telo? Môže sa toto založenie, ten vznik opakovať? Či si na to Pán nepoužil Petra? Môže sa základ opakovať? Viď ako sa stavia dom... Stále neviem o ako úrade hovoríš. V Ef.4,11 sú uvedené úrady v církvi – ktorý je pápežov?- Apoštolský – ale predsa tých bolo viac, nie jeden...?
Inak nemas pravdu , ze Gregor VII , alebo od neho zacina pomenovanie papez . Uz Bazil Velky nazyval rimskeho biskupa Papa univerzalis . Písala som, že si "vyhradzoval" – teda som to pochopila tak, že potom sa už niktorý biskup tak nemohol menovať.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 11:15:19
|
aniko, nechcem ta odhanat. mas pravo sa pytat. aj ja by som sa rad bavil o tom co nas spaja a co rozdeluje. ja sa nehnevam. nemam dovod. ja som bol takmer ECAV a viem pochopit narazky na niektore veci v RKC. Co sa tyka prijimania inych nazorov. To mam aj ja problem. Ale treba zit a nie debatovat. a verim ze mnohoraz pomoze osobny priklad a aj vnutorny postoj. Poviem ti priklad: ako veriaci som mal problem pocuvat rodicov, ktori su skor ateisti. a ku vsetkemu som sa staval sposobom presny opak. A teraz uz ten postoj az tak nemam a zistujem ze ich rady nie su zle. Vela ludi mimo RKC ma podobny problem. Uz len preto ze je to RKC. co sa tyka tych troch smajlikov - treba to chapat v kontexte. ak mas moznost precitaj si tie knihy. Nie je kniha zamerana na RKc, ale cisto iba na vieru. odporucam. Ja sam si od neho precitam knihu Kdyz mi vira leze na nervy.... Sme hriesni ludia, je mozno vela zla v nas, ale kvoli tomu je tu Pan Jezis, aby nam ukazal ze sme Bozie deti a je v nas aj nieco dobre, a aby sme to dobre rozvijali. Ludia maju odo mna kolkoraz ocakavania, ty budes dobry ucitel... apod. a po prvom dni v skole som bol rad, ze ma nikto neoplul. Clovek si vie robit niekedy zbytocne vycitky a tie mu potom brania v raste vo viere(a v dovere dobremu Panu Bohu). |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 11:31:06
|
Amerika1 Inak je priam sokujuce , ze napokon prejdeme do argumentov , ci mal urad Petra pokracovat . Ved to by Pismo muselo mat scasti len docasnu platnost podliehajucu faktorom casu . A to je relativizovanie pravdy . No až také šokujúce to zas nie je, ak rozumieš z čoho ja vychádzam. Môže sa opakovať prvotnosť Petrovej kázne na letnice, keď bolo prvý krát hlásané evanjelium /a aj mu uverené – tomu slovu/? Kedy vznikla cirkev – či nie na letnice /po vašom asi /asi/ Turíce/? Cirkev ako Kristovo telo? Môže sa toto založenie, ten vznik opakovať? Či si na to Pán nepoužil Petra? Môže sa základ opakovať? Viď ako sa stavia dom... Stále neviem o ako úrade hovoríš. V Ef.4,11 sú uvedené úrady v církvi – ktorý je pápežov?- Apoštolský – ale predsa tých bolo viac, nie jeden...? [/quote]
poviem ti moj nazor, amerika, ti ho napise neskor - opakovanie zalozenia cirkvi sa nemozeze diat. je len jedna Cirkev - Kristova. Preto to co robili niektori ludia - vid Luther, Kalvin, Hus, Henrich VIII, a kopu inych - co nie je z mojho pohladu spravne. Pan Jezis zalozil jednu Cirkev - pravu a apostolsku(myslim tym s apostolskou postupnostou). Tato cirkev je vseobecna - zahrna vsetkych(pokrstenych i nepokrstenych) ludi bez rozdielu(dolezite je konanie Bozej vole). Mnohi ludia si "logicky" odvodili nieco, co nemuselo byt spravne, ktori svojim postojom sa postavili nad sucastnikov Pana Jezisa a nad samotnych apostolov. Uberaju tym ludi o plnost prostriedkov, ktore by mohli vyuzit na pomoc svojej spase(konecne rozhodnutie ma dobry Pan Boh a rozhodne si clovek nemoze robit zasluhy - mnohi mi v ten den povedia Pane, ci sme v tvojom mene....)
Zalozenie papezskeho uradu malo svoj ciel - pomoct ludom. Mnohi ludia ked nevidia autoritu, spravaju sa svojvolne. Papez je tu, aby viedol Bozi lud tu na zemi, posilnoval ho v tazkych situaciach a spritomnoval Pana Jezisa. Ludia sme rozni, a potrebujeme pomoc. Tak aj biskupi a knazi potrebuju viest, ale tiez ako ludia mozu stratit Pana Jezisa z oci. A na to je tu papez - aby svojou autoritou zakrocil. niekedy si predstavujem Cirkev ako zidia svoje klany. Bolo vela zidov, ale kazdy patril do urcitej rodiny, ktora mala svojho vodcu, a boli vodcovia tych vodcov az napokon tu bol niekto - kral - ktory velil vsetkym. Ked potreboval jednoduchy clovek nieco vybavit - si predstav, ze by so vsetkym a kazdy zid chodil za kralom . A tak je to v mnohych veciach. Papezsky urad nie je vyvysovanie sa nad ostatnych - ja som svatejsi a ty si nic - papez je sluzobnikom sluzobnikov Bozich. Kto vedie, vlastne sluzi. Priznam sa neviem ako je to v ECAV, viem ze su iba biskupi, mohla by si popismenkovat? |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 11:58:02
|
quote: Pôvodne poslal pavelba ... Podľa Boha, je Písmo dostatočným na spásu, podľa RKC nie... v tomto bude problém.....
Paly technicka poznamka. Vhodnejsie by bolo povedat ... podla Palyho, je iba Pismo dostatocnym na spasu, podla RKC nie ...
Vies, je to dost odvaze, hovorit v mene Najvyssieho.
A ked sme pri tom, nikde to takto v uceni RKC definovane nieje. |
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 12:31:52
|
Aniko poviem ti otvorene , ze tvoje argumenty a sposob dialogu su od vtedy , co diskutujeme na tomto fore najlepsie a ta debata ma svoj zmysel . Skoda , ze ju niektori svojimi citaciami bez toho , ze by rozumeli o com vlastne hovorime pokazili . Skus sa zamysliet nad tym , ze ak skutocne papezsky urad nevznikol Kristom , a nevznikol ani monarchicky episkopat , ako mohlo dosjst na rozlicnych miestach k rovnakemu vysledku ? Naviac ak vieme , ze uz v rannej Cirkvi sa objavuju herezy a neposlusnost , ktoru apostoli svojou autoritou nekompromisne potlacaju . K neomylnosti . Chapem , ze je pre vas tazke pochopit , ze clovek moze byt neomylny . Ale papezska neomylnost ma presne povedane , kedy je papez neomylny . Pozor , nie vzdy . To v ziadnom pripade . Ako clovek je omylny ako kazdy z nas . Len ked sa ujima uradu , alebo lepsie , ked hovori ako Peter tak jeho tvrdenia vo veciach viery a mravou sa stavaju neomylnymi . Inak si myslim , ze najviac hresia proti papezskej neomylnosti katolici , ktori vyhlasuju za neomylne vsetko , co papez povie , nerozumeju tomu a robia katolicizmu a papezstvu viac skody ako osohu , a este si myslia aki su pravoverni . Nie je to tak ta neomylnost je presne definovana a vymedzena . |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 12:44:43
|
Vies Amigo, toto je aj mne luto. Donekonecna sa vysvetluje, v com spociva neomylnost a uvidis ... Nechcem malovat certa na stenu, ale prejdu 2-3 prispevky, mozno nejaky den a zasa budes pocuvat o neomylnosti omylneho cloveka. Pocas svojho(internetoveho) zivota som to uz pozoroval mnohokrat. Uz ani sil nieto na dookola sa opakujuce vysvetlovanie. |
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 14:00:06
|
Este k tej hierarchii svatenia a hierarchii pravomoci : Aj rimsky biskup ako papez nema co do hierarchie svatenia ziadnu inu moc ako kazdy iny biskup . Aj Peter ako apostol nemal inu moc , co sa tyka svatenia ako Jan , alebo Jakub . Jeho moc vychadzala z hierarchie pravomoci , nie svatenia . Preto papez po volbe ak mal platnu biskupsku vysviacku , ziadne ine svatenie neprijma . Prebieha iba korunovacia , dnes premenovana na inauguraciu , co je vsak pochybny pojem . A to z toho dovodu , ze inauguracia je uvedenie do uradu , preberanie pravomoci , co v pripade papeza je nespravne , pretoze papez sa ujima , a je to jeho povinostou , vsetkych pravomoci a uradu okamzikom prijatia volby . preto aj Peter o Letniciach prijma Ducha Svateho spolocne s apostolmi , lebo vsetci dostavaju plnost svatenia , ale nemaju vsetci rovnaku pravomoc . To treba rozlisovat pre spravne pochopenie veci . Svatiaci biskup ma rovnaku mo zo svatenia ako sidelny biskup , ale nema rovnaku pravomoc . |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 14:05:44
|
Co sa tyka toho , ci sa moze opakovat nejake nove zalozenie Cirkvi . Nemoze z jednoducheho dovodu , lebo Prichodom Jezisa Krista ako Bozieho syna , jeho smrt na krizi , zmrtvychvstanie a nanebovvstupenie zavrsili jednak dielo vykupenia , ale aj Bozieho zjavenia . Toto zjavenie sa moze casom lepsie chapat a vysvetlovat , ale je dokonane , a preto uz nebude nic , cim by sa Boh zjavil clovekovi inym sposobom , alebo mu zjavoval nieco , co by zjevenie Pisma doplnovalo . |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 14:28:00
|
Rozumiem, že Pápež nie je vždy neomylný, no iba vtedy keď hovorí Ex Catedra. Len nerozumiem na základe čoho to je? Ak poviete - Mat.16 , tak je tam napísané - lebo telo a krv ti to nezjavili, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach. Nevyplýva z toho, že pravdu zjavuje /neomylný/ Boh a ktokoľvek /dúfam, že nepobúrim/, komu Otec zjaví pravdu je vlastne neomylný? Prečo by Boh mal zjavovať pravdu iba pápežovi /viď - Ale keď prijde on, ten Duch pravdy, uvedie vás do každej pravdy...Ján16,13 - veď toto neplatí iba na pápeža/? Ako sa môže neomylnosť dostávať s úradom? Sme Kristovo telo a On je našou hlavou, teda keď sa telo drží Krista, tak je neomylné, ale keď sa ho pustí, tak to ešte platí? Isteže je problém s heréziami - ale to by cirkev držiaca sa Hlavy mala rozpoznať - viď prvá cirkev. Ozvem sa aj k iným veciam /Alesko, Amerika1/ - ale niekedy nabudúci týždeň. Ahojte. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2005 : 14:36:39
|
Toto zjavenie sa moze casom lepsie chapat a vysvetlovat , ale je dokonane , a preto uz nebude nic , cim by sa Boh zjavil clovekovi inym sposobom , alebo mu zjavoval nieco , co by zjevenie Pisma doplnovalo . Mohol by si to viac rozviesť? Čo rozumieť tým zjavením? Nepotvrdzuješ týmto vlastne Pavelbu, že nič viacej ako to čo je v Písme, nemôže byť?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|