|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 20:44:07
|
citácia: Mozete mi povedat ako sa taka sviatost v Cirkvi prevadza ? Prosil by som materiu a formu Dakujem !
PH: Krst v Duchu je otvorenie sa Duchu, ktorý vychádza zo zmŕtvychvstalého ukrižovaného Pána. Prostredníctvom Neho sa viac otvárame vedomiu, že Kristus je Pán, a viac sa Mu prispôsobujeme. Je to v súlade s ekumenickým učením druhého vatikánskeho koncilu a so smerovaním k celkovej jednote, nie len k jednote jednotlivcov, ale aj spoločenstiev a cirkví. Čím sme svätejší, tým sa hlbšie prispôsobujeme Kristovi, a čím bližšie sme pri Ňom, tým ďalej pokročí kresťanská jednota. Správne pochopená charizmatická obnova je o očiste a prehĺbení zameranom na vzťah s Ježišom v Duchu.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 20:46:50
|
Charizmatik prehovoril Este raz Materiu a formu ! Kde koncil uci o krste v Duchu Svatom ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 20:56:18
|
charizmy nikde a nikdy neposobia proti Cirkvou schvalenej nauke a nikdy nemožu byt v rozpore s cirkevnou autoritou.
Takze materiu a formu krstu v Duchu Svatom A odkaz kde Cirkev definuje nauku o krste v Duchu Svatom |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 20:57:45
|
Preco sa pytas na materiu a formu? Hovori sa niekde o tom, ze to je sviatost? Ja som to tam nenasiel. Hovori sa akurat to, ze pod tymto pojmom sa rozumie otvorenie sa Duchu svatemu.
Nemam sa snad otvorit Duchu svatemu? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 21:02:12
|
Este raz ! Kde Cirkev definuje nauku o krste v Duchu Svatom Inak je to otvorena hereza popierajuca vyliatie Ducha Svateho pri sviatosti birmovania a ostatnych sviatostiach |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 21:40:14
|
Nerozumiem celkom Tvojej logike. Nikto predsa nic nepopiera.
Co sa stane pri sviatosti birmovania, ktoru clovek prijime iba z dovodu tradicie, alebo ze to rodina chce a pod.?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 22:42:22
|
To sa ako katolik pytas , co sa stane pri sviatosti birmovania ?
ktoru clovek prijime iba z dovodu tradicie, alebo ze to rodina chce a pod.?
daj si odpoved , ci je sviatost vysluzena platne a ak ano tak o com chces polemizovat O sviatostiach ?
A prijatie sviatosti z dovodu tradicie postavi na vyssi stupen krst Duchom Svatym
No cim dalej , tym lepsie
Len dokazujes , ze charizmatici su heretici ! |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 23:02:13
|
Vsimnite si ako sa zacalo pochybovat o sviatostiach !
A ako sa neodpoveda na otazky
Kde koncil uci o krste v Duchu Svatom ?
Je to v súlade s ekumenickým učením druhého vatikánskeho koncilu
Ktory dokument 2 VK pouzil termin krst v Duchu Svatom ?
Ale samozrejme je to v sulade s koncilom Figu borovu je To je v sulade s tvojimi bludarskymi nazormi
charizmy nikde a nikdy neposobia proti Cirkvou schvalenej nauke a nikdy nemožu byt v rozpore s cirkevnou autoritou.
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 23:20:22
|
Ktory papez kedy a ako pouzil , definoval a povolil katolikom pouzivat termin krst v Duchu Svatom |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 23:24:33
|
citácia: To sa ako katolik pytas , co sa stane pri sviatosti birmovania ?
Nie co sa stane pri sviatosti birmovania ako takej, citaj cele vety.
citácia: A prijatie sviatosti z dovodu tradicie postavi na vyssi stupen krst Duchom Svatym To si napisal Ty, nie ja.
Vidis, v tom spociva Tvoj problem. Nielen ze si papezskejsi ako papez, ale presne vies, kto co chce povedat este pred tym, nez ho to vobec napadne.
Na otazky neodpovedas, ale ostanych za to krizujes.
Ale mozno je to len moj dojem a tak v dobrej viere sa pytam znova. Je pri sviatosti dolezite len to, ci je vysluzena platne, alebo aj dispozicia prijimatela sviatoti? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 23:27:40
|
citácia: Ktory papez kedy a ako pouzil , definoval a povolil katolikom pouzivat termin krst v Duchu Svatom Pôvodne zaslal amerika1 - 14 jún 2007 : 23:20:22 Mozno sa pytat aj opacne - ktory papez a kedy tento pojem odsudil ako bludarsky a zakazal ho pouzivat? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 23:29:14
|
A este jedna otazka - je mozne, ze exituje rozdiel medzi prijatim daru a prejavom tohto daru? Ako priklad na vysvetlenie co sa pytam uvadzam Turice. Apostoli prijali DUcha svateho uz pred tym, viditelne sa ale zacal prejavovat az prave na Turice. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2007 : 23:32:58
|
citácia: charizmy nikde a nikdy neposobia proti Cirkvou schvalenej nauke a nikdy nemožu byt v rozpore s cirkevnou autoritou.
S tym sa neda nic ine iba suhlasit. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 07:34:56
|
citácia: citácia: Ktory papez kedy a ako pouzil , definoval a povolil katolikom pouzivat termin krst v Duchu Svatom Pôvodne zaslal amerika1 - 14 jún 2007 : 23:20:22 Mozno sa pytat aj opacne - ktory papez a kedy tento pojem odsudil ako bludarsky a zakazal ho pouzivat? Pôvodne zaslal Mato - 14 jún 2007 : 23:27:40
To som cakal tuto reakciu Takze ucitelsky urad Cirkvi nauku katolikom nevysvetluje Katolik moze podla charizmatickeho bludara verit vsetkemu co sa mu paci , a co mu srdce ziada Pre jedneho neokatolika , pokial Cirkev vyslovne nezakaze analny sex , tak tieto praktiky su v sulade s katolickou naukou , druhy zase basni o od heretikov prevzatej praxi Nie to , co ho uci Cirkev ! |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 07:37:09
|
citácia: citácia: To sa ako katolik pytas , co sa stane pri sviatosti birmovania ?
Nie co sa stane pri sviatosti birmovania ako takej, citaj cele vety. citácia: A prijatie sviatosti z dovodu tradicie postavi na vyssi stupen krst Duchom Svatym To si napisal Ty, nie ja. Vidis, v tom spociva Tvoj problem. Nielen ze si papezskejsi ako papez, ale presne vies, kto co chce povedat este pred tym, nez ho to vobec napadne. Na otazky neodpovedas, ale ostanych za to krizujes. Ale mozno je to len moj dojem a tak v dobrej viere sa pytam znova. Je pri sviatosti dolezite len to, ci je vysluzena platne, alebo aj dispozicia prijimatela sviatoti? Pôvodne zaslal Mato - 14 jún 2007 : 23:24:33
su sviatosti , ktore ak su vysluzene platne sa mozu prijat len raz Tym je povedane vsetko |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 07:38:37
|
citácia: citácia: charizmy nikde a nikdy neposobia proti Cirkvou schvalenej nauke a nikdy nemožu byt v rozpore s cirkevnou autoritou.
S tym sa neda nic ine iba suhlasit. Pôvodne zaslal Mato - 14 jún 2007 : 23:32:58
Fajn suhlasis ? Tak preco sa v ramci charizmatickej obnovy stretavate s heretikmi , ktori popieraju nauku o sviatostiach ?
S tym sa neda nic ine iba suhlasit.
kontra
Je to v súlade s ekumenickým učením druhého vatikánskeho koncilu
Ked suhlasis tak popieras seba sameho Lebo bud charizmy nepopieraju nauku Cirkvi , alebo ekumenicke ucenie Jedno vylucuje druhe Lebo v ramci ekumeny musite tolerovat a prijat , ze charizmy Ducha Svateho mozu mat aj heretici popierajuci nauku Cirkvi A to je uz otvorena hereza , lebo Duch Svaty nemoze posobit len trosku , ale v plnosti Takze bud Duch Svaty posobi v dokonalosti , alebo neposobi vobec Je to rovnaky nezmysel , ako keby niekto povedal , ze zena je trosku tehotna
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 07:44:27
|
Ak sa nemýlim, tak krst v Duchu Svätom je protestantský termín. U letničiarov nevyhnutnou podmienku krstu v Duchu Svätom je hovorenie v jazykoch a rôzne iné charizmatické dary. (Kto vie, čo sú to zač).
Jeho prebratie do Cirkvi nesie rôzne nejasnosti a podľa mňa aj zle pochopenie, čo to má byť. Je fajn, keby bolo bližšie špecifikované, čo to má vlastne byť. Ja osobne sa prikláňam skôr k vysvetleniu, že je to obrátenie sa k Bohu so zameraním na tretiu Božskú Osobu a jej dary.
Len neviem, ako interpretovať správne to obrátenie, nakoľko obrátenie sa k Bohu, ak sa nemýlim, je návrat z cesty hriechu pokáním na cestu svätosti. A ak sa nemýlim, tak každý veriaci, ktorý sa navracia na cestu svätosti, t.j. sa obracia k Bohu, je vždy otvorený pôsobeniu Svätého Ducha.
Ak definícia tohto krstu v Duchu Svätom nie je, radšej by som tento výraz nepoužíval, nakoľko zavádza. |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 07:47:15
|
Ja osobne sa prikláňam skôr k vysvetleniu, že je to obrátenie sa k Bohu so zameraním na tretiu Božskú Osobu a jej dary.
potom ale takto postavena veta by si sama o sebe zasluhovala cirkevnu cenzuru z dovodu podozrenia na trojicny blud
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 07:50:09
|
Tipujem, takže triafam vedľa. Vďaka za poopravenie. Tak čo to vlastne je? |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 08:17:37
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 08:21:36
|
citácia: Tipujem, takže triafam vedľa. Vďaka za poopravenie. Tak čo to vlastne je? Pôvodne zaslal sasulnik - 15 jún 2007 : 07:50:09
Nehovorim , ze triafas vedla Hovoril som ze ak je to takto chapane , tak ta veta je zrela na cirkevnu cenzuru Pretoze ked sa klaniame Panovi klaniame sa celej Bozskej trojici . A ked sa klaniame Panovi Duch Svaty predsa nespi Takze uz pojem zameranie na tretiu Bozsku osobu je nespravny Bozia Trojica je nedelitelna ! Preto Cirkev vzdy konci modlidbu Ktory je Boh a s Tebou zije a kraluje v jednote s Duchom Svatym po vsetky veky vekov Neotolikom taketo krasne vyznanie nestaci ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 08:23:58
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 08:26:55
|
citácia: ja si tiez myslim, ze krst je len jeden. nemozem byt predsa "viac pokrsteny", alebo mat len "obycajny" krst... raz sa krstom zaclenim do cirkvi, spolocenstva, a patrim tam. mne to skor pripada na hranie sa s nespravnymi pojmami. Pôvodne zaslal mirecnr - 15 jún 2007 : 08:17:37
Kazda velka hereza v Cirkvi zacala hranim sa s nespravnymi pojmami U Luthera napriklad otazka znela Ma veriaci istotu , ze bude spaseny ? Absolutne nepochopenie katolickej nauky o krestanskej nadeji |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 08:41:16
|
Vďaka za opravu. To zameranie som prebral z protestantského prostredia a bolo to nesprávne.
Ak sa pozriem na východnú liturgiu, tak tam je na začiatku anafory: - Hore srdcia - Máme ich u Pána - Vzdávajme vďaku Pánovi - Je dôstojné a správne klaňať sa Otcu i Synu i Svätému Duchu. Trojici jednopodstatnej a nedeliteľnej. Ak sa pozriem na toto vyznanie, ktoré sa modlím, keď som na východnej liturgii, tak je to v absolútnom rozpore čo som tresol, takže je to výrok hodný do témy o výrokoch neokatolíkov.
Ešte raz vďaka za opravu. |
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2007 : 18:40:16
|
Zacitujem sam seba:
citácia: Je pri sviatosti dolezite len to, ci je vysluzena platne, alebo aj dispozicia prijimatela sviatoti?
Odpovies mi amerika? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2007 : 20:29:38
|
dolezite je aby bola vysluzena platne |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|