|
Odoslaný - 18 apríl 2013 : 23:24:19
|
citácia: dnes uz su katolici a to vratane knazov dokonalo narkotizovani a su ochotni prehliadnut, ci ospravedlnit vsetko.
Ale v case Pavla VI. to tak nebolo, vzdelanie knazov bolo na vysokej urovni, biskupi boli takisto pravoverni, mozno na zapade urcite liberalne smery pravdupovediac vadia mi rovnako ako vam (chcu zrusit celibat, zaviest svatenia zien, povlit homosov atd atd atd) proste sodoma gomora lenez vy pod toto zahrnate aj uplne nevinne a normalne veci nerozumiem preco ...
Poznal som aj staru gardu knazov a vysoko vzdelanych ako napr. V Zavarsky, o. Porubcan alebo A Hlinka alebo P Hnilica pripadne V Maly, ktori vystudovali pocas vojny alebo este pred WWII alebo tesne po nej Boli nadupani vedomostami a mali jednoznacne: viera katolika stoji a pada s vernostou Rimu a sv Otcovi Ti s novou liturgiou nemali ziaden problem zeby boli taki hlupi ? nechce sa mi verit
Vsetci su uz davno v nebi mozem ich akurat poziadat o prihovor za Vas .... :-)
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 07:03:39
|
citácia: ... liturgia sa vybrusovala k lepšiemu a tento proces bol podstatne dokončený na Tridente- jasne bolo neomylne definované, že Liturgia vyjadruje všetky dogmy, ktoré sa týkajú sv. omše... Tridentská liturgia sa jasne postavila ako val proti diabolizmu protestantizmu- aká irónia, že títo heretici boli prizvaní na "rady" k tomu ako má vypadať "omša"...Elo tu operuje slovami ako vývoj a pod.... . Inak je to dokonalý modernistický anachronizmus. Pôvodne zaslal mino - 17 apríl 2013 : 10:14:01 Mino, prečítajte si, prosím, čo som napísal na http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?whichpage=3&TOPIC_ID=3813#125361/Otvoreny list administratorom/. Ale vývoj naozaj bol, ten nemôžete odškriepiť. Je pochopiteľné, že v dobe pos-reformátskej Cirekv cítila potrebu obrany, a snád jej až kŕčovitý charakter tej obrany je ľudsky pochopiteľný /napr. formy dogiem sú stroho preklínajúce heretikov.../. No dnes to nie je potrebné. Atmosféra medzi nami je iná, a mnoho sme sa odvtedy aj o sebe dozvedeli, aj zblížili, a zistili sme navzájom, že nie sme až tak vzdialení ako vtedy, kd to škrípalo a vrelo... Že nás viac spája, ako rozdeľuje /obávam sa, že vy to nechcete vidieť a zatvárate oči.../. Oni dnes nemajú taký dôvod byť oddelení, a množia sa dokonca hlasy u protestatnských pastorov, aby sa spojili s nami, lebo už niet vraj dôvodu byž oddelení, aj vzhľadom na svet, ktorý je protikresťanský...
A hlavne, Mino, zapamätajte si: Norma pre liturgiu nemôže byž práve tridentská, či stredoveká /prečo práve tie a nie iné?.../, ale skôr prvokresťanská. Ak sa chceme zjednotiť a byť jednou rodinou Kristovou, patrí sa viac vrátiť ka dobám apoštolov a prvých storočí, a to KC presne urobila na Koncile... Z toho ostatného si vziať dobré skúsenosti, ale zdá sa, že aj to prenasledovanie sveta nás približuje k tejto dobe. Nie je to už doba stredovekého triumfalizmu v Cirkvi, ale skôr doba, kde byť kresťanom je ťažké. Preto treba formy zjednodušiť, byť viac zrozumiteľný všetkým a viac ohlasovať Božie slovo ako byť obrdníkmi. Možno aj preto Boh dopustil protestantizmus, aby nás cez neho trochu vrátil k Božiemu slovu a k ohlasovaniu a neostávať iba v obradoch, ktoré sú prázdnymi gestami, ak im ľudia nerozumia...
citácia: Odmietnuť liturgiu ktorá sprevádzala Cirkev dlhých 1500 rokov- v podstatných častiach o nejaké tie storočia viac, s tým že my si teraz zbúchame novotvar (tam sa to len vybrusovalo k lepšiemu), predsa len o niečom svedčí. Nakoniec stačí si rozobrať tú tzv "omšu" a hneď je jasné aké prsty na nej pracovali. Mino, dobre vietee, že KC za Benedikta dala možnosť pre starú omšu... teda toto už nie je dôvod. Ale aj tak len malá časť dnešných ľudí /viacmenej staršia generácia a výnmky.../ chodia na ňu. Možno ešte nejakí zvedavci pár krát. V Bratislave som bol, takže viem... A ten novotvar - to je vlastne syntéza toho, čo Cirkev považovala za najlepšie z prvých storočí. Vtedy omša určite nebola prilš obradná. Bola tam viac Božieho slova a kázania, bolo to v rodinnom kruhu /domy/ okolo stola ako spoločenstvo, bolo to viac radostné, ako ponurí, lebo sa viac podčiarkovalo zmŕtvychvstanie a radsoť a sloboda v Kristovi... Čítajte prosím aj históiu od iných autorov, nielen od tradicionalistov vašich...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 07:29:09
|
z liturgie sa urobil bozik, modla - ktorej sa sluzi za kazdu cenu (ale doteraz to nebolo zdovodnene preco by mala byt liturgia fixna a nemenna, tym viac ze ani v minulosti nebola) aj za cenu nicenia Cirkvi ktorej ochranou sa tu akoze niekto ohana |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 08:31:40
|
Elo ja som ochotný "vývoj" ponímať iba a jedine tak ako napr. hráč hokeja- vidíme rozdiel kdesi v začiatkoch a teraz. Postupne sa to vybrusuje, ukazujú sa jeho trebárs zraniteľné miesta, pridajú sa prilby, chrániče atď. ... to sú veci ktoré prax ukázala ako vylepšenie toho hráča.
Lenže tu máme NOM, a ten oproti tomu vybrúsenému "hráčovi" robí niečo iné. Proste je rozhodnuté, že hokej lepšie zahrá tenista s tenisovou pálkou.
A ja takýto "vývoj" neakceptujem. A keď sa dostaneme ku skutočnému porovnaniu, potom tu bude konštruktívna diskusia. (i keď samozrejme je to všetko rozoberané v iných témach už dávno) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 09:04:36
|
citácia: jednoducho neposlušnosť niektorých západných duchovných. Je to výnimka, ktorá iba potvrdzuje pravidlo, že Cirkev tak ani nenariadila konať, ani to neschvaľuje.
povodne napisal Elo
Ak to teda Cirkev nenariaduje a ani neschvaluje, ako proti tomu zakrocila? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 10:22:55
|
citácia: citácia: ... liturgia sa vybrusovala k lepšiemu a tento proces bol podstatne dokončený na Tridente- jasne bolo neomylne definované, že Liturgia vyjadruje všetky dogmy, ktoré sa týkajú sv. omše... Tridentská liturgia sa jasne postavila ako val proti diabolizmu protestantizmu- aká irónia, že títo heretici boli prizvaní na "rady" k tomu ako má vypadať "omša"...Elo tu operuje slovami ako vývoj a pod.... . Inak je to dokonalý modernistický anachronizmus. Pôvodne zaslal mino - 17 apríl 2013 : 10:14:01 Mino, prečítajte si, prosím, čo som napísal na http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?whichpage=3&TOPIC_ID=3813#125361/Otvoreny list administratorom/. Ale vývoj naozaj bol, ten nemôžete odškriepiť. Je pochopiteľné, že v dobe pos-reformátskej Cirekv cítila potrebu obrany, a snád jej až kŕčovitý charakter tej obrany je ľudsky pochopiteľný /napr. formy dogiem sú stroho preklínajúce heretikov.../. No dnes to nie je potrebné. Atmosféra medzi nami je iná, a mnoho sme sa odvtedy aj o sebe dozvedeli, aj zblížili, a zistili sme navzájom, že nie sme až tak vzdialení ako vtedy, kd to škrípalo a vrelo... Že nás viac spája, ako rozdeľuje /obávam sa, že vy to nechcete vidieť a zatvárate oči.../. Oni dnes nemajú taký dôvod byť oddelení, a množia sa dokonca hlasy u protestatnských pastorov, aby sa spojili s nami, lebo už niet vraj dôvodu byž oddelení, aj vzhľadom na svet, ktorý je protikresťanský... A hlavne, Mino, zapamätajte si: Norma pre liturgiu nemôže byž práve tridentská, či stredoveká /prečo práve tie a nie iné?.../, ale skôr prvokresťanská. Ak sa chceme zjednotiť a byť jednou rodinou Kristovou, patrí sa viac vrátiť ka dobám apoštolov a prvých storočí, a to KC presne urobila na Koncile... Z toho ostatného si vziať dobré skúsenosti, ale zdá sa, že aj to prenasledovanie sveta nás približuje k tejto dobe. Nie je to už doba stredovekého triumfalizmu v Cirkvi, ale skôr doba, kde byť kresťanom je ťažké. Preto treba formy zjednodušiť, byť viac zrozumiteľný všetkým a viac ohlasovať Božie slovo ako byť obrdníkmi. Možno aj preto Boh dopustil protestantizmus, aby nás cez neho trochu vrátil k Božiemu slovu a k ohlasovaniu a neostávať iba v obradoch, ktoré sú prázdnymi gestami, ak im ľudia nerozumia... citácia: Odmietnuť liturgiu ktorá sprevádzala Cirkev dlhých 1500 rokov- v podstatných častiach o nejaké tie storočia viac, s tým že my si teraz zbúchame novotvar (tam sa to len vybrusovalo k lepšiemu), predsa len o niečom svedčí. Nakoniec stačí si rozobrať tú tzv "omšu" a hneď je jasné aké prsty na nej pracovali. Mino, dobre vietee, že KC za Benedikta dala možnosť pre starú omšu... teda toto už nie je dôvod. Ale aj tak len malá časť dnešných ľudí /viacmenej staršia generácia a výnmky.../ chodia na ňu. Možno ešte nejakí zvedavci pár krát. V Bratislave som bol, takže viem... A ten novotvar - to je vlastne syntéza toho, čo Cirkev považovala za najlepšie z prvých storočí. Vtedy omša určite nebola prilš obradná. Bola tam viac Božieho slova a kázania, bolo to v rodinnom kruhu /domy/ okolo stola ako spoločenstvo, bolo to viac radostné, ako ponurí, lebo sa viac podčiarkovalo zmŕtvychvstanie a radsoť a sloboda v Kristovi... Čítajte prosím aj históiu od iných autorov, nielen od tradicionalistov vašich... Pôvodne zaslal Elo - 19 apríl 2013 : 07:03:39
Elo kde beriete tú odvahu- presnejšie drzosť- preskočiť sv. Otcov od Atanáza po Jána Damscénskeho, ktorí privilegovane majú patent na vykladanie toho čo Apoštoli robili a ako to mysleli? Vy máte jednoducho drzosť de facto napísať, že sa mýlili, že nevykladali Apoštolov správne, že nejaký smiešny koncil vie vykladať prvokresťanskú liturgiu lepšie ako sv. Otcovia? Elo spamätajte sa!!!
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 19:10:56
|
Mino ale ved toto ELO nepovedal vkladate mu do ust nieco ine |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 20:42:58
|
citácia: Mino ale ved toto ELO nepovedal vkladate mu do ust nieco ine Pôvodne zaslal misojogi - 19 apríl 2013 : 19:10:56 Povedal - Ak sa chceme zjednotiť a byť jednou rodinou Kristovou, patrí sa viac vrátiť ka dobám apoštolov a prvých storočí, a to KC presne urobila na Koncile...
Cim jasne naznacil, ze vsetci Cirkevni otcovia a predchadzajuce koncili viedli Cirkev prec od dob apostolov a az najvacsi koncil vsetkych cias to konecne dal do poriadku. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 02:26:29
|
citácia: Cim jasne naznacil, mne to teda az take jasne nie je
ale skusim porozmyslat .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 06:09:53
|
citácia: Elo kde beriete tú odvahu- presnejšie drzosť- preskočiť sv. Otcov od Atanáza po Jána Damscénskeho, ktorí privilegovane majú patent na vykladanie toho čo Apoštoli robili a ako to mysleli? Vy máte jednoducho drzosť de facto napísať, že sa mýlili, že nevykladali Apoštolov správne, že nejaký smiešny koncil vie vykladať prvokresťanskú liturgiu lepšie ako sv. Otcovia? Elo spamätajte sa!!! Pôvodne zaslal mino - 19 apríl 2013 : 10:22:55 Milý Mino, teraz neviem, či sa smiať albo plakať - nad vašou fantáziou a domýšľavosťou. Čo vlastne vy tvrdíte, a na základe čoho?.../čo som preskočil? kde som preskočil? v čom?.../
Ale Mino, prosím vás, naučte sa vyjadrovať: jasne, konkrétne, nijaké iba akože náznaky, nijaké výbuchy emócií a zhadzovačnosti. Tak konajú iba demagógovia a pochybní "diplomati"... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 08:16:40
|
Zdá sa že Elo si nevie spomenúť, že tu hlása návrat ku apoštolom. Takže, ak katolík počuje túto vetu, hneď by mu mali prísť na um sektári, ktorí presne týmto sloganom začínali svoju "reformu- áciu" a mal by okamžite spozornieť. Lebo v Katolíckej Cirkvi máme: Písmo a Tradíciu. Tradícia je ono privilegované obdobie sv. Otcov, ktorí sú jej zosobnením. To znamená preskočiť ich a ísť "ku apoštolom" znamená práve zlikvidovať Tradíciu (bez ktorej nie je ani Písmo, ani jeho výklad). Takže nám vysvetlite, ako chcete ísť ku apoštolom, preskočiť pri tom sv. Otcov, ktorí nám zanechali liturgiu (o Gregorovi Veľkom ste hádam niečo počuli, samozrejme okrem toho, že urobil liturgiu, ktorú používajú aj schizmatickí heretici tzv. pravoslávni). A som si istý, že keby sa dal misál z Tridentu do rúk sv. Gregora Veľkého, ani by si nevšimol tie vybrúsenia ktoré prišli časom Jednoducho kto má aspoň šajnu o liturgii, tak mu je jasné, že v Kánone sa zachovali prvky pochádzajúce od apoštolov. Tak nechápem aký návrat ku apoštolom sa to tu lutherovsko sektársky hlása, čo teda sv. Otcovia pokrivili od apoštolov, keď nám odovzdali na dobrusovanie misál taký aký odovzdali, a ktorý po Tridentskom koncile dosiahol dokonalosť, ktorú už nie je možné "zdokonaliť", lebo podľa neomylného rozhodnutia Magistéria obsahuje plnosť vyjadrenia dogiem o sv. Omši- a to sv.Pius V neurobil nič iné, len vydal autorizovaný Misál, z ktorého mali byť robené presné kópie. (ďalším dobrúsením bolo ešte napr. anatemizovanie prekladov misála do národných jazykov, lebo diabol nikdy nespí a tu videl šancu ako niečo pomeniť)
Takže ak sa máme navrátiť ku apoštolom, to znamená, že sv. Otcovia už nie sú Tradíciou, ktorá má patent na výklad Apoštolov (ani nejdem spomínať pravidlo- consensu patri), a oni nám odovzdali napr. aj liturgiu.
Takže ak katolík počuje vetu "návrat ku apoštolom" mal by spozornieť, v tej vete sa ukrýva úskok, ktorý sa dnes šíri rýchlosťou svetla- vlastne je už rozšírený- preskočiť Tradíciu a vyložiť si Písmo po svojom.
Samozrejme tu by som rád upozornil aj na úskok tzv iivk, keď pre zmenu sa snažili preskočiť sv. Tomáša Akvinského, a tvrdili, že sa viac chcú odvolávať na sv. Otcov, kde je zas trik v tom, reinterpretovať a skôr si povyberať so sv. Otcov podľa svojich bludárskych fantázií, a nie podľa tohoto Učiteľa Cirkvi, ktorého sa po vyjadreniach Riadneho Magistéria už nie je možné vzdať. (samozrejme katolíci by sa nemali dať oblafnúť tým, že vraj tomizmus je ďalej filozofiou KC, práve naopak bol nahradený, zriedený a odsunutý nabok takými protikatolíckymi filozofiami, že sa ani nedivím, že tzv KC je v takom marazme ako je)
Takže katolíci ak počujete vetu "návrat k apoštolom", tak palicu a prášiť kožuch toho čo ju hovorí, a nehlaďte pri tom na to, čo má obečené, či kňažské, či biskupské, či pápežské šaty, lebo je isté, že pod barančím kožuchom je vlk. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 15:19:21
|
citácia: anatemizovanie prekladov misála do národných jazykov a co takto sv Cyril a Metod? a staroslovencina ? toto vyzera ako predstava ze len jednym jazylkom sa patri slavit Boha a ostatne jazyky su zle nesuhlasim potrebujeme omsi rozumiet aby sme vedeli co sa modlime inak by to boli len take zaklinacie formulky ktorym nikto nerozumie ... ved to by potom nemalo vyznam
ano ine by bolo keby sme sa ucili vsetci latinsky na strednej skole ale latincina je uz davno mrtvy jazyk ma vyznam ho vediet pre odbornika, ale ludia potrebuju aj zrozumitelnost aby vedeli co sa vlastne modlia
a opat je tu predstava ze volba jazyka bohosluzby je nemenna dogma
vy ste nikdy nepoculi o stupnoch pravdy v Katolickej Cirkvi ? ze nemenitelna dogma je az ten najvyssi stupen ? a ostatne sa z vaznych dovodov mozu menit ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 15:32:52
|
A v ktorom roku po Tridentskom koncile Cyril a Metod preložili do staroslovienčiny misál? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 15:36:14
|
citácia: Lebo v Katolíckej Cirkvi máme: Písmo a Tradíciu. Tradícia je ono privilegované obdobie sv. Otcov, ktorí sú jej zosobnením. toto je sice pravda ale aj Tradicai ma rozne stupne od najvyssej (Apostolski otcovia) az po koniec Patristiky na Zapade v piatom storoci a dozvuky na Vychode az do 8 storocia Normativnu hodnotu ma samozrejme Pismo a tradiacia ma doplônovaciu a vysvetlovaciu ulohu z Pisma je relevantne vsetko, ale z Patristiky treba pravdu vydolovat, pretoze obcas maju jednotlivi otcovia rozne nazory .... Cize patristika aj ked ma vysoku vypovednu hodnotu, nema az taku 100% ako vyrok z Pisma
Co sa tyka liturgie tak samotna Tradicia nam ukazuje ze mozu existovat rozne liturgie a ze presna forma liturgie nemoze byt dogma preco ste nezobrali do uvahy tento zakladny fakt ? existuju desiatky roznych liuturgii, ale vy ste si do hlavy dogmaticky zobrali ze existuje len jedina spravna a to tridentska a vsetky ostatne nepriamo zavrhujete a z NOMu sa Vam doslova peni krv PRECO Cirkvi nepriznavate pravomoc zmenit liturgiu? ked je evidentna z Tradicie roznorodost liturgii?a aj mozny tborivy pristup ?
a etse jedno nedorozumenie ohladom Patrsitiky: napr sv Augustin, nie vsetko to co hovoril ma hodnotu bozieho zjavenia je ine ked sa odvolava na tradiciu apostolov a ine ked hovori o vlastnych filozofickych uvahach mne teda Patristika hovori nieco ine: ak mali Otcovia pravomoc vytvorit individualne novu liturgiu(obrad sv omse) tak co viac to ma pravo spravit celocirkevny koncil ... podotykam ze aj v jednom aj v druhom pripade je samozrejmy ciel (Panova vecera) a inspiracia Pismom a Tradicou pred nimi .... zidovskych korenov krestanstva nevynimajuc .... nestavalo sa na zelenej luke ! ! !
Navrat ku pramenom navrat k apostolom sam osebe nie je zly, problem je len vtedy keby clovek neprihliadal k Tradicii a ako vidno z toho co som napisal vyssie tak aj v pripade NOMu sa k patristike prihliadalo ide teda len o Vasu odlisnu interpretaciu a ako sa riesia take pripady ? v pripade svetskych veci je to Ustavny sud v pripade veci cirkevnych je to Ucitelsky urad cirkvi ktory ste sa z dovodu toho ze sa vam nepaci NOM, rozhodli vy laik ignorovat |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 15:40:30
|
citácia: A v ktorom roku po Tridentskom koncile Cyril a Metod preložili do staroslovienčiny misál? ved to bolo este niekedy v roku 845
ale za Vasou otazkou sa skryva presvedcenie ze Tridentsky koncil ustanovil tridentsky ritus ako nemenitelnu dogmu naveky
snazil som sa Vam ukazat ze to urobit nemohol a ani neurobil (inak by napr v 19 storoci nemohol uznat vychodnu liturgiu grekoktalikov a podobne alebo by zavrhol Milsnsky ambroziansky ritus) Tridenstky koncil len zaviedol tridentsky ritus ako povinny pre celu rimsko-katolicku cirkev ale nezavrhol ostatne liturgie a ani nezakazal principialne moznost zmeny v buducnosti na inom koncile |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 16:22:30
|
Misojogi skús si najprv preštudovať čo Tridentský koncil urobil, a prestaň robiť zo sv. Pia V blbca, ktorý nevie aké ríty má Katolícka Cirkev. sv. Pius urobil záväzným pre Západnú Cirkev Rímsky misál a ponechal ríty staršie ako 200 rokov. (napr aj Ambroziánsky atď) Misál sa dogmatizovať nedá- takže takú blbosť by som určite netvrdil, ale dá sa dogmatizovať jeho vyjadrenie plnosti právd ohľadne sv. omše- čo v Quo primum sv. Pius V urobil. Takisto sa nedá dogmatizovať latinčina, ale dá sa antemizovať preklad do národných jazykov (otvorená cesta pre zmeny, posuny významov) čo urobil Alexander VII.
A keďže diabol nespal, a chcel predsa len zmeny, tak ešte sa pokúsil zvolať svoju synodu, kde padali návrhy ako vystrihnuté z tzv II vatikánskeho koncilu. Závery tohoto pseudokoncilu boli zavrhnuté.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 19:34:21
|
citácia: sv. Pius urobil záväzným pre Západnú Cirkev Rímsky misál a ponechal ríty staršie ako 200 rokov. (napr aj Ambroziánsky atď) Misál sa dogmatizovať nedá- takže takú blbosť by som určite netvrdil, ale dá sa dogmatizovať jeho vyjadrenie plnosti právd ohľadne sv. omše- čo v Quo primum sv. Pius V urobil. Takisto sa nedá dogmatizovať latinčina, ale dá sa antemizovať preklad do národných jazykov (otvorená cesta pre zmeny, posuny významov) čo urobil Alexander VII. no a teraz je otazka je ci ma pravo celocirkevny koncil na cele s papezom toto zmenit podla Vas nema, podla mna ma
citácia: preklad do národných jazykov (otvorená cesta pre zmeny, posuny významov) a neznalostou latinciny alebo slabou znalostou posun vari nevznika? samozrejme ze ano ... Anatemizovat preklad - no proste ho zakazal a druhy papez ho zasa povolil co je na tom cudne? aj ine veci cirkev v priebehu dejin zakazala a nasledne povolila ... ma predsa moc klucov ...
vyjadrenie plnosti právd ohľadne sv. omše- čo v Quo primum sv. Pius V urobil. mali by ste tu niekde mat linky na slovensky alebo cesky preklad uvedeneho textu ak mate budem povdacny |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 20:36:52
|
citácia: ísť "ku apoštolom" znamená práve zlikvidovať Tradíciu (bez ktorej nie je ani Písmo, ani jeho výklad). Takže nám vysvetlite, ako chcete ísť ku apoštolom, preskočiť pri tom sv. Otcov, ktorí nám zanechali liturgiu (o Gregorovi Veľkom ste hádam niečo počuli, samozrejme okrem toho, že urobil liturgiu, ktorú používajú aj schizmatickí heretici tzv. pravoslávni). A som si istý, že keby sa dal misál z Tridentu do rúk sv. Gregora Veľkého, ani by si nevšimol tie vybrúsenia ktoré prišli časom Jednoducho kto má aspoň šajnu o liturgii, tak mu je jasné, že v Kánone sa zachovali prvky pochádzajúce od apoštolov. rad by som zdoraznil ze ja neodmietam tridensky ritus naopak ho povazujem za hodnotny a obcas sa ho aj rad zucastnim ked mam moznost ja len konstatujem ze principialne nie je a nemoze byt jediny a ze nic nebrani tomu aby v cirkvi vznikly aj ine rity vychadzajuce z apostolskeho podania, zo Svateho Pisma a Posvatnej Tradice
argumentacia JEDINOU spravnou omsou ked zjavne existuju aj mnohe dalsie teda krivka uz v zakladoch jeden papez zaviedol nasledne druhy zrusil a zaviedol nieco ine - v tom problem nevidim kedze mal na to pravo jeden i druhy treba byt verny aktualnemu papezovi ...
ovela rozumnejsie vidim pripadnu argumentaciu zdovodnit: PRECO je vlastne podla Vas nova omsa principialne zla ? v com narusa katolicke pravdy? (ako ste naznacili) zatial mi to vychadza tak ze jediny skutocny dovod je ze sa Vam esteticky nepaci (alebo mozno ine iracionalne argumenty) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 20:42:26
|
musel som si to najst sam http://www.vendee.cz/texty/quo_primum.html
Quo Primum - Bulla sv. Pia V.
Pius, biskup,
služebník služebníků Božích.
Na věčnou památku.
Jakmile jsme byli uvedeni do čela apoštolského úřadu, napnuli jsme pro něj rádi ducha a naše síly a zaměřili jsme všechny myšlenky k udržení ryzího církevního ritu. To jsme se snažili učinit za pomoci samého Boha a veškerým vynaloženým úsilím. Když jsme museli mezi jinými dekrety posvátného Tridentského koncilu učinit usnesení o vydání a nápravě posvátných knih katechismu, misálu a breviáře a když již byl s pomocí Boží vydán katechismus ke vzdělání lidu a breviář upraven ke vzdávání chvály Bohu, aby se misál shodoval s breviářem (protože je velmi nutné, aby byl v Boží církvi jeden způsob uctívání žalmů, jeden ritus sloužení mše), zdá se již nezbytné, abychom co nejdříve uvažovali, co by v tomto směru ještě zbývalo učinit, totiž vydat samotný misál. Proto jsme uznali za vhodné svěřit tento obtížný úkol vybraným učeným mužům; ti pak pečlivě všechno srovnali se starými kodexy naší Vatikánské knihovny a s jinými odevšad shromážděnými, opravenými a neporušenými kodexy; a taktéž s vážnými spisy starých osvědčených autorů, kteří Nám zanechali památky o posvátné zvyklosti svých obřadů a uvedli v původní stav tentýž misál a ritus podle dávné normy svatých Otců. Aby z toho záměru a započaté práce sklízeli ovoce všichni, přikázali jsme po zralé úvaze v Římě vytisknout misál a vytištěný vydat; totiž proto, aby kněží věděli, jakých modliteb mají užívat, jaké mají napříště zachovávat rity a jaké ceremonie při sloužení mší, aby to pak bylo odkázáno svatou církví římskou, matkou a učitelkou všech ostatních místních církví, všichni si všude oblíbili a zachovávali, ano napříště po budoucí věčné časy ve všech kostelech patriarchálních provincií křesťanského světa, v kostelech katedrálních, kolegiálních i farních, světských i klášterních jakéhokoliv řádu, jak mužských tak ženských, též řádů rytířských, v kostelech nebo kaplích bez zprávy, v nichž řádová zpívaná mše s chórem nebo tichá se má obyčejně sloužit, nebo se musí sloužit podle ritu římské církve, jinak se zpívá nebo čte podle formuláře námi vydaného misálu, byť by tyto kostely byly jakýmkoliv způsobem vyňaty, omilostněny Apoštolkou stolicí, zvykem, privilegiem, také přísahou, apoštolským stvrzením, nebo obdařeny jakýmikoli jinými fakultami; ledaže by od samého začátku zřízení byla (mše) schválena Apoštolskou stolicí buď samotným zřízením nebo zvykem, který by byl v týchž kostelech zachováván nepřetržitě alespoň dvě stě let. Těm nijak neodnímáme ani zmíněné ustanovení, ani zvyk sloužení mše. Kdyby se jim více zamlouval tento misál, o nějž jsme se starali aby byl vydán, svolujeme, aby se souhlasem biskupa, preláta a celé kapituly, aniž by jim v tom kdo bránil, podle něho mohli sloužit mše. Všem pak ostatním zmíněným kostelům odnímáme užívání těch misálů a stanovíme a nařizujeme tímto navždy platným ustanovením, aby pod trestem naší nevole úplně a zcela byly odloženy misály a k tomu misálu námi nedávno vydaného nesmělo být nikdy nic přidáno, ubráno, tím spíše měněno. Nařizujeme, a to přísně všem i jednotlivým patriarchům řečených kostelů, administrátorům a osobám honosícím se jakoukoliv církevní hodností, byť by to byli kardinálové svaté církve římské nebo jakéhokoli jiného stupně a předního místa, nařizujeme jim mocí svaté poslušnosti, aby se napříště zcela vzdali všech ostatních způsobů a ritů podle jiných misálů jakkoli starobylých, které se dosud obvykle zachovávaly, a zcela je odložili a zpívali i četli podle ritu a způsobu a normy, která se tímto misálem námi nyní podává a nechť také při sloužení mše se neodvažují přidávat nebo předčítat jiné ceremonie nebo modlitby, než jak je obsahuje tento náš misál. A tak, aby mohli a směli tohoto misálu svobodně a právem užívat při zpívané nebo čtené mši v kterémkoli kostele a bez výčitek svědomí, bez hrozeb nějakými tresty, odsuzováním a zákazy, svou apoštolskou mocí a to navždy povolujeme. Ani vysocí hodnostáři, administrátoři, kanovníci, kaplani a jiní kněží světští nebo jakéhokoliv řádu jakýmkoliv jménem nazývaní, nemohou být vázáni sloužit mši jinak, než jak je námi stanoveno.
A nikdy nemohou být kýmkoliv donuceni a dohnáni ke změně tohoto misálu, ani přítomná listina nemůže být nikdy odvolána nebo zmírněna, nýbrž zároveň ustanovujeme a prohlašujeme, aby ve své síle byla vždy trvalá a platná.
Tomu nejsou na překážku předpoklady, ustanovení a apoštolská nařízení, ani obecná nebo zvláštní ustanovení vydaná na provinciálních a synodálních shromážděních, ani zvyklost řečených kostelů utužená odnepaměti dlouhotrvajícím ustanovením, ne však starším než dvě stě let, ani jakákoli opačná ustanovení a zvyklosti.
Chceme však a s touž autoritou rozhodujeme, aby po vydání této konstituce a misálu kněží, kteří jsou v římské kurii, byli vázáni zpívat a číst podle něho mši za jeden měsíc, kteří sídlí až po hory, po třech měsících, kteří za horami, po šesti měsících, nebo jakmile jim bude tento misál předložen na prodej.
Aby zůstal všude ve světě neporušen a uchráněn, bez písařských chyb a omylů, všem tiskařům (vydavatelům), kteří jsou na našem území a na území Svaté římské církve, které nám přímo nebo nepřímo podléhá s tím, že ipso facto ztratí knihy a musí zaplatit sto zlatých dukátů Apoštolské komoře; ostatním však, kteří sídlí v kterékoli části světa, pod trestem exkomunikace latae sententiae a jinými tresty podle našeho rozhodnutí apoštolskou autoritou a zněním této listiny obdobně zakazujeme, aby se žádným způsobem neodvažovali a netroufali si tisknout, vystavovat na prodej ani přijímat exemplář misálu bez našeho povolení, nebo bez zvláštního povolení Apoštolského komisaře, kterého v těchto krajinách k tomu ustanovíme, nebude-li dříve týž tiskař přesvědčen, že komisař srovnal exemplář misálu, z něhož musí tiskař přijmout normu k tisku ostatních misálů, s misálem vytištěným v Římě podle velké imprese a že se exemplář misálu s ním shoduje a v ničem neliší.
Avšak protože by bylo nesnadné dopravit tuto listinu do všech krajů křesťanského světa a seznámit s ní všechny co nejdříve, nařizujeme, aby podle zvyku byla uveřejněna a přibita na dveřích baziliky Knížete apoštolů, Apoštolské kanceláře a na sloupu na poli Flory a aby i vytištěné exempláře téže listiny měli všude na světě stejnou zcela nepochybnou hodnověrnost jako listiny podepsané rukou nějakého veřejného notáře a jako listiny opatřené pečetí osoby ustanovené do církevní hodnosti, hodnověrnost, kterou mají předložené listiny, jsou-li ukázány nebo vydány.
Tedy vůbec nikdo z lidí nesmí zrušit tuto stránku našeho povolení, ustanovení, nařízení, rozkazu, koncese, dovolení, prohlášení vůle, rozhodnutí a zadržení (zákazu), ani se jí v nerozvážné opovážlivosti protivit. Jestliže by se však někdo odvážil zkusit to, nechť ví, že ho stihne hněv všemohoucího Boha a jeho apoštolů Petra a Pavla.
Dáno v Římě u sv. Petra roku Vtělení Páně 1570, 13. července, pátého roku Našeho pontifikátu.
Caesar Glorierius
H. Cumin
Roku od narození Páně 1570, pátého roku pontifikátu v Kristu nejsvětějšího otce a pána našeho Pia V., z Boží prozřetelnosti papeže, jsme listinu, vyhlášenou 13. července opsali a 19. července uveřejnili a přibili na dveřích baziliky Knížete apoštolů, Apoštolské kanceláře a na sloupu na poli Flory, jak je zvykem, my, Joannes Andreas Rogerius a Filibertus Capius Cursores.
Scipio de Octavianis, magister Cursorum
(Missale Romanum, editio XIX iuxta typicam Vaticana Ratisbone (1936), str. 5 - 7 |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 21:25:44
|
zaujimavy pohlad http://www.svetkrestanstva.sk/2011/12/kardinal-burke-v-liturgii-ocakavam.html
citácia: Podľa Burkea širší prístup k predkoncilovej omši, v súčasnosti známej ako „výnimočná forma“ rímskeho rítu, by napomohol vyriešiť tento problém. „Slávenie omše vo výnimočnej forme je čoraz menej napádané a ľudia tak vidia veľkú krásu tohto rítu, tak ako bol slávený prakticky od dôb pápeža Gregora Veľkého. Mnohí katolíci dnes vidia, že ,bežná forma´ omše slávená v moderných jazykoch dokáže byť obohatená prvkami, ktoré majú dlhú tradíciu,“ hovorí kardinál. Taktiež očakáva, že starobylá západná a súčasná forma omše môžu byť v budúcnosti skombinované do jedného normatívneho rítu, čo je smerovanie, ktoré podľa Burkea podporuje aj pápež. „Zdá sa mi, že práve to, čo mal na mysli, je takéto vzájomné obohatenie sa, ktoré by mohlo prirodzene vytvoriť novú formu rímskeho rítu – ,reformu reformy´, ak to tak môžeme povedať – čo by som osobne privítal a na príchod čoho sa teším.“
O „reforme reformy“ hovoril pápež ešte za čias, keď bol kardinálom. V knihe rozhovorov Boh a svet povedal, že táto reforma „by mala byť predovšetkým výchovným procesom, ktorý sa postaví do cesty rozkúskovaniu liturgie svojvoľnými nápadmi“. Zároveň zdôraznil nevyhnutnosť prebudenia „zmyslu pre posvätnosť“ liturgie (s. 337). |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 22:02:29
|
http://www.impulzrevue.sk/article.php?181
citácia: Tridentský koncil vo svojom spore s reformátormi odsúdil výrok, že by sa sv. omša smela sláviť výhradne v reči ľudu, neodsúdil však čiastočné používanie ľudovej reči v liturgii! Predsa sa toto rozhodnutie už o niekoľko desaťročí vysvetľovalo tak, akoby bol Tridentský koncil celkovo zakázal použitie rodného jazyka ako takého.
citácia: Aj keď Rím síce povolil perzský, arabský (1634), gruzínsky, resp. arménsky preklad (1631) potridentského misála, predsa však vo všeobecnosti porozumenie liturgii a zúčastnenie sa ľudu v liturgii po Tridentskom koncile zostalo na nasledujúcich štyristo rokov minimálne, takmer žiadne. Ľud skôr mal účasť na omši ako účasť v samotnej omši.
citácia: Napr. v Dalmácii sa omša slávila v staroslovienčine, prvé čítanie a evanjelium sa prednášali dokonca v modernej chorvátčine. Aj ostatné sviatosti sa vysluhovali po chorvátsky. V porovnaní s Chorvátskom hrala reč ľudu v Slovinsku síce menšiu úlohu, lenže Slovinci mali od roku 1613 vlastný lekcionár a od 30. rokov 20. storočia kompletný Rituale Romanum v slovinskom jazyku. Dva roky po slovinskom lekcionári povolil pápež Pavol V. slávenie svätej omše po čínsky (1615). Tu zmienená čínština bola, prirodzene, čínštinou mandarínov, ktorej mohli rozumieť iba dobre vyškolení kňazi. Následkom neskoršieho sporu o čínsky obrad vzal Rím toto povolenie späť (1755). V roku 1624 povolila Sv. stolica preklad latinskej liturgie do perzštiny, v roku 1631 urobila to isté pre gruzínčinu. V nemeckej jazykovej oblasti rozvinulo katolícke reformné hnutie v epoche osvietenstva takzvanú Singmesse = spievanú omšu: zatiaľ čo sa kňaz modlil napríklad latinský text Glórie potichu, spievalo spoločenstvo po nemecky pieseň na Glória. Ďalším krokom v dobe osvietenstva bola Betsingmesse = recitovano-spievaná omša: kňaz hovoril úradné latinské modlitby a spoločenstvo hovorilo nemecké modlitby a spievalo piesne „k omši“. Týmto kompromisom sa na jednej strane „zachránila“ latinčina a na druhej strane sa zaručovala istá forma činnej účasti všetkých veriacich. Pozostatky toho badáme aj v súčasnosti, keď na Slovensku ešte pretrvávajú nesprávne nahradzovania omšového ordinária ľudovou piesňou z JKS. Šíritelia osvety vyžadovali používanie nemeckej materinskej reči aj pri krste a vešperách.
citácia: Treba povedať aj to, že sa stávalo napríklad, že pri hlavnom oltári kňaz slúžil sv. omšu latinsky a zároveň v tom istom čase a v tom istom chrámovom priestore sa konala bohoslužba kázne v reči ľudu s patričným príhovorom kazateľa, najčastejšie rehoľníka. (44) Ľud sa poväčšine radšej zúčastňoval na bohoslužbe kázne ako na samotnej eucharistickej obeti.
citácia: Kázeň bývala zväčša pred omšou a nebola súčasťou omšovej liturgie. dokonca citácia: Treba povedať aj to, že sa stávalo napríklad, že pri hlavnom oltári kňaz slúžil sv. omšu latinsky a zároveň v tom istom čase a v tom istom chrámovom priestore sa konala bohoslužba kázne v reči ľudu s patričným príhovorom kazateľa, najčastejšie rehoľníka. (44) Ľud sa poväčšine radšej zúčastňoval na bohoslužbe kázne ako na samotnej eucharistickej obeti. tak toto je naozaj problem, pretoze sviatostne ohlasovanie bozieho slova je ako sucast ucitelskeho uradu cirkvi je integralnou sucastou sv omse
cize II VK zdoraznil vyznam citania bozieho slova pre katolikov sv omsa v podani NOMu tak vyjadruje klucovu myslienku: Slovo sa Telom stalo a prebyvalo medzi nami ... bohosluzba slova prerasta do bohosluzby obety |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 22:08:43
|
misojogi, nespamuj, dohodli sme sa veľmi rýchlo, ten diablov rituál schválený pred 50 rokmi, z pomocou heretikov, je satanoliturgia, a nemá nijakú cenu. Je to paškvil, a odpornosť, ktorá sa ani pri najlepšej fantázii nedá nazvať Svätá omša.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 22:24:27
|
citácia: dohodli sme sa veľmi rýchlo neviem s kym si sa dohodol ale so mnou urcite nie ked nechapes myslienky NOMu tak si ich aspon nastuduj a usetri ostatnych svojich urazlivych slov verim ze sa to da aj bez nich
alebo ze by dochadzali argumenty? ked som uviedol nejake argumenty (mimochodom od specialistu na liturgiu, docenta teologie) po ktorych sa tu volalo tak je zrazu zle ?
dokazal som Ti ( yvssie uvedenym textom) napr ze jednoznacne aj tesne po tridentskom koncile bolo mozne prekladat misal do inych jazykov aj ked to nebolo velmi rozsirene pravidlo ale Ty to veselo oznacis za satanske ak sa mame takto bavit tak potom sa radsej nebavme myslel som ze si schopny stravit opozicne argumenty bez nadavania ostatnym |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 22:31:39
|
Neviem prečo by som sa mal zaujímať o "myšlienky" nejakého paškvilu, ktoré tam vložili heretici, ktorí pomáhali pri jeho zbúchaní v priebehu 5 rokov. To je trošku málo na to aby ma to zaujímalo vzhľadom na liturgiu, ktorá sa vybrusovala viac ako 1500 rokov, a ktorá je jediná pre mňa legitimná, pretože- Jestliže by se však někdo odvážil zkusit to, nechť ví, že ho stihne hněv všemohoucího Boha a jeho apoštolů Petra a Pavla.
A si hnev Všemohúceho Boha a jeho apoštolov Petra a Pavla určite neželám.
a na toto (ani to radšej nenazvem )- dokazal som Ti ( yvssie uvedenym textom) napr ze jednoznacne aj tesne po tridentskom koncile bolo mozne prekladat misal do inych jazykov aj ked to nebolo velmi rozsirene pravidlo ani reagovať netreba. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 22:46:33
|
fakty ktore ti nesedia radsej ignorujes?
citácia: Napr. v Dalmácii sa omša slávila v staroslovienčine, prvé čítanie a evanjelium sa prednášali dokonca v modernej chorvátčine. Aj ostatné sviatosti sa vysluhovali po chorvátsky. V porovnaní s Chorvátskom hrala reč ľudu v Slovinsku síce menšiu úlohu, lenže Slovinci mali od roku 1613 vlastný lekcionár a od 30. rokov 20. storočia kompletný Rituale Romanum v slovinskom jazyku. Dva roky po slovinskom lekcionári povolil pápež Pavol V. slávenie svätej omše po čínsky (1615). Tu zmienená čínština bola, prirodzene, čínštinou mandarínov, ktorej mohli rozumieť iba dobre vyškolení kňazi. Následkom neskoršieho sporu o čínsky obrad vzal Rím toto povolenie späť (1755). V roku 1624 povolila Sv. stolica preklad latinskej liturgie do perzštiny, v roku 1631 urobila to isté pre gruzínčinu.
|
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|