|
Odoslaný - 10 jún 2013 : 23:13:37
|
citácia: kludne, len vstupte, ked mate co k veci a aj mate ja nemam nic proti tomu, ako Cirkev svata "vybrusovala" diamant, ktory dostala ide o to, ze plati, ze Cirkev Kristova moze len vybrusovat, teda, ze nemoze schvalit nic, co by bolo aj rovnako dobre, vzdy moze schvalovat len k lepsiemu. Pôvodne zaslal janka - 10 jún 2013 : 22:06:00
Církev může zřejmě vybrušovat a precizovat neomylně učení ve věcech víry a mravů. Nemůže ale k tomu, co se věří od ukončení zjevení, nic přidat žádným vybrušováním. Pouze lépe explicitně vyjádřit. Pokud to tak není, potom by nebylo zjevení ukončeno jeho ukončením, bylo by to rozporné.
citácia: .. ja si na NOMe nepripadam ako pod krizom, ale ked uz, tak na spomienke na Poslednu veceru, ved aj knaz tam cituje tie slova z Pisma Svateho Pôvodne zaslal janka - 10 jún 2013 : 22:06:00 Pokud by to tu nebylo tak vyhrocené a nehrozilo odpademn od církve, potom by to mohlo být možná zajímavé téma, jak na koho působí jaká forma mše. Jestliže tu ale máme stav, kdy poukazování na rozdíly motivuje katolíky k odpadu od církve, potom by člověk měl úsílí zaměřit na problém plaltnosti. Obsahuje NOM vše, co je nutné k platnosti? Proč by neměl? Pokud mám pochybnosti, hledám tyto odpovědi s dobrým duchovním vůdcem, sjednoceným s biskupy a papežem?
|
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 11 jún 2013 : 22:11:52
|
citácia: Církev může zřejmě vybrušovat a precizovat neomylně učení ve věcech víry a mravů. Nemůže ale k tomu, co se věří od ukončení zjevení, nic přidat žádným vybrušováním. Pouze lépe explicitně vyjádřit. Pokud to tak není, potom by nebylo zjevení ukončeno jeho ukončením, bylo by to rozporné. Pôvodne zaslal rad.ek - 10 jún 2013 : 23:13:37 je to aj v uzatvorenej sekcii, kde mate pristup, precitajte si to prosim a budete vediet o com hovorim su to tie skeny od Rafaela neviem, ci ich mozem dat sem von, kedze nie su moje a boli dane do uzatvorenej casti http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3038
citácia: Pokud by to tu nebylo tak vyhrocené a nehrozilo odpademn od církve, potom by to mohlo být možná zajímavé téma, jak na koho působí jaká forma mše. Jestliže tu ale máme stav, kdy poukazování na rozdíly motivuje katolíky k odpadu od církve, potom by člověk měl úsílí zaměřit na problém plaltnosti. Obsahuje NOM vše, co je nutné k platnosti? Proč by neměl? Pokud mám pochybnosti, hledám tyto odpovědi s dobrým duchovním vůdcem, sjednoceným s biskupy a papežem? Pôvodne zaslal rad.ek - 10 jún 2013 : 23:13:37 je ezmysel sa bavit o tom, na koho aka forma omse posobi, aka sa mu paci, ci trident, ci NOM kedysi bola v celej Cirkvi jedna omsa, co je znamkou jej pravosti
122. Je Cirkev rímskokatolícka jednotná? Cirkev rímskokatolícka je jednotná: 1. má jednu hlavu; 2. vždy a všade učila a učí jedno a to isté; 3. vždy a všade vysluhovala a vysluhuje tie isté svia- tosti; 4. vždy a všade obetovala a obetuje Bohu jednu a tú istú obetu (svätú omšu).
dnes si v RKC vyberate, ked sa niekomu paci trident, ide na trident, kto chce nieco akcnejsie, ide na NOM |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 00:37:57
|
citácia: kedysi bola v celej Cirkvi jedna omsa, co je znamkou jej pravosti prepacte ale toto jednoducho nie je pravda od sameho zaciatku existuje viacero ritov paralelne Jakubov ritus, ritus sv Jana Chryzostoma ritus Bazila Velkeho, Ambroziansky ritus atd atd atd neskorsie sa pridal Dominikansky ritus Jednotna omsa existuje v RKC len od Tridentskeho koncilu a aj tak je platna len pre rimokatolikov, ostatni maju svoje .... a je snaha skor zaviest znova urcitu pluralitu
a este: preco by mala jednotny ritus zarucovat jednotu cirkvi? dogma to rozhodne nie je ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 02:36:22
|
citácia: citácia: Církev může zřejmě vybrušovat a precizovat neomylně učení ve věcech víry a mravů. Nemůže ale k tomu, co se věří od ukončení zjevení, nic přidat žádným vybrušováním. Pouze lépe explicitně vyjádřit. Pokud to tak není, potom by nebylo zjevení ukončeno jeho ukončením, bylo by to rozporné. Pôvodne zaslal rad.ek - 10 jún 2013 : 23:13:37 je to aj v uzatvorenej sekcii, kde mate pristup, precitajte si to prosim a budete vediet o com hovorim su to tie skeny od Rafaela neviem, ci ich mozem dat sem von, kedze nie su moje a boli dane do uzatvorenej casti http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3038Pôvodne zaslal janka - 11 jún 2013 : 22:11:52 Jani, vím, že se to diskutovalo i v uzavřené sekci. Na věci to ale nic nemění. NEomylně církev může definovat to co bylo zjeveno Bohem ve věci víry a mravů. Věci liturgie tedy pouze do té míry, do jaké se týkají víry a mravů. Nemůže tímto definováním nic na zjevení doplnit ani změnit oproti tomu, co byla na počátku církve, jinak by byla ve svém učení rozporná. To není teologie, ale logická úvaha, která pouze vychází z toho co je dobře o učení církve známo. Není snad pravda, že církev je neomylná ve věci víry a mravů a to co neomylně definuje musí být nutně přítomno ve víře církve od ukončení zjevení v počátcích církve?
citácia: citácia: Pokud by to tu nebylo tak vyhrocené a nehrozilo odpademn od církve, potom by to mohlo být možná zajímavé téma, jak na koho působí jaká forma mše. Jestliže tu ale máme stav, kdy poukazování na rozdíly motivuje katolíky k odpadu od církve, potom by člověk měl úsílí zaměřit na problém plaltnosti. Obsahuje NOM vše, co je nutné k platnosti? Proč by neměl? Pokud mám pochybnosti, hledám tyto odpovědi s dobrým duchovním vůdcem, sjednoceným s biskupy a papežem? Pôvodne zaslal rad.ek - 10 jún 2013 : 23:13:37 je ezmysel sa bavit o tom, na koho aka forma omse posobi, aka sa mu paci, ci trident, ci NOM Pôvodne zaslal janka - 11 jún 2013 : 22:11:52 S ítm se nedá než souhlasit, že to není podstatné. Snažil jsem se takto reagovat na část Vašeho příspvěku, který mi v této vypjaté situaci nepřipadat postatný ( jak to kdo cítí, či si připadá, jak nakoho co působí). NA platnost tyto subjektivní věci nemají zřejmě vliv, i když úplně nesmyslné o nich se bavil zřejmě není.
citácia: kedysi bola v celej Cirkvi jedna omsa, co je znamkou jej pravosti 122. Je Cirkev rímskokatolícka jednotná? Cirkev rímskokatolícka je jednotná: 1. má jednu hlavu; 2. vždy a všade učila a učí jedno a to isté; 3. vždy a všade vysluhovala a vysluhuje tie isté svia- tosti; 4. vždy a všade obetovala a obetuje Bohu jednu a tú istú obetu (svätú omšu). dnes si v RKC vyberate, ked sa niekomu paci trident, ide na trident, kto chce nieco akcnejsie, ide na NOM Pôvodne zaslal janka - 11 jún 2013 : 22:11:52
Janí, je to super. V této citaci je právě uvedeno i to podstatné: vždy a všade učila a učí jedno a to isté NEní tedy možné, aby od Tridentu učila neomylně něco jiného ve věci víry a mravů o mši, než co bylo pře Tridentem. Stejně jako není možné aby učila ve věci víry a mravů o mši po II vat. něco jiného než před II.VAt. Jinak by bylo rozporná (a tedy by nemohla být pravou církví).
Církev logicky nemůže učit neomylně o mši nic, co není stejné od počátku ve všech pltaných formách mše (a v tom co je shodné, může neomylně učit pouze o tom, co se týká víry a mravů). |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 21:49:41
|
citácia: citácia: kedysi bola v celej Cirkvi jedna omsa, co je znamkou jej pravosti prepacte ale toto jednoducho nie je pravda od sameho zaciatku existuje viacero ritov paralelne Jakubov ritus, ritus sv Jana Chryzostoma ritus Bazila Velkeho, Ambroziansky ritus atd atd atd neskorsie sa pridal Dominikansky ritus Jednotna omsa existuje v RKC len od Tridentskeho koncilu a aj tak je platna len pre rimokatolikov, ostatni maju svoje .... a je snaha skor zaviest znova urcitu pluralitu a este: preco by mala jednotny ritus zarucovat jednotu cirkvi? dogma to rozhodne nie je ... Pôvodne zaslal misojogi - 12 jún 2013 : 00:37:57 moja vina dostudovala som si neziada sa uplna jednota v obradoch bohosluzobna jednota plynie z jednoty vo viere vonkajsie obrady musia byt vo svojej podstate zachovane
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 22:00:11
|
vdaka Janka |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 22:09:38
|
Samozrejme ze to co trepe misojogi je nezmysel, mna a dufam kazdeho Rimskeho katolíka zaujíma práve ten jeho rítus, už aj preto, že Rím je matka a ucitelka ostatných.
Paradoxne ritus si zmenili len heretici, schizmatici, bludari... a Rímski katolíci. Janka pokiaľ rítus neobsahuje to, čo má, a teda pokiaľ nie je sv. omšou (čo tá estráda čo sa dnes predvádza v kostoloch nie je) tak tam nemá čo hľadať. NOM nie je jednoducho sv. omša, a netreba sa ním ani nijako zaoberať. A keď si tam budú vyprážať rezne a hrať sa na hostinu, tak to je ich vec.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 22:19:24
|
citácia: Jani, vím, že se to diskutovalo i v uzavřené sekci. Na věci to ale nic nemění. NEomylně církev může definovat to co bylo zjeveno Bohem ve věci víry a mravů. Věci liturgie tedy pouze do té míry, do jaké se týkají víry a mravů. Nemůže tímto definováním nic na zjevení doplnit ani změnit oproti tomu, co byla na počátku církve, jinak by byla ve svém učení rozporná. To není teologie, ale logická úvaha, která pouze vychází z toho co je dobře o učení církve známo. Není snad pravda, že církev je neomylná ve věci víry a mravů a to co neomylně definuje musí být nutně přítomno ve víře církve od ukončení zjevení v počátcích církve? Pôvodne zaslal rad.ek - 12 jún 2013 : 02:36:22 a nie je svata omsa najdokonalejsim vyjadrenim katolickej viery?
citácia: S ítm se nedá než souhlasit, že to není podstatné. Snažil jsem se takto reagovat na část Vašeho příspvěku, který mi v této vypjaté situaci nepřipadat postatný ( jak to kdo cítí, či si připadá, jak nakoho co působí). NA platnost tyto subjektivní věci nemají zřejmě vliv, i když úplně nesmyslné o nich se bavil zřejmě není. Pôvodne zaslal rad.ek - 12 jún 2013 : 02:36:22 a ja v tom dikutovani o "milsej" omsi nevidim zmysel
citácia: Janí, je to super. V této citaci je právě uvedeno i to podstatné: vždy a všade učila a učí jedno a to isté NEní tedy možné, aby od Tridentu učila neomylně něco jiného ve věci víry a mravů o mši, než co bylo pře Tridentem. Stejně jako není možné aby učila ve věci víry a mravů o mši po II vat. něco jiného než před II.VAt. Jinak by bylo rozporná (a tedy by nemohla být pravou církví). Církev logicky nemůže učit neomylně o mši nic, co není stejné od počátku ve všech pltaných formách mše (a v tom co je shodné, může neomylně učit pouze o tom, co se týká víry a mravů). Pôvodne zaslal rad.ek - 12 jún 2013 : 02:36:22 Cirkev katolicka je neomylna nielen vo veciach viery a mravov, ale aj v otazkach bohosluzobnych, disciplinarnych a obradnych. Plynie to z jej trojakeho uradu: ucitelskeho, pastierskeho, knazskeho.
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 22:21:54
|
citácia: vdaka Janka Pôvodne zaslal misojogi - 12 jún 2013 : 22:00:11 nie je zac, hadam to k niecomu bude |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2013 : 22:25:06
|
citácia: Paradoxne ritus si zmenili len heretici, schizmatici, bludari... a Rímski katolíci. Janka pokiaľ rítus neobsahuje to, čo má, a teda pokiaľ nie je sv. omšou (čo tá estráda čo sa dnes predvádza v kostoloch nie je) tak tam nemá čo hľadať. NOM nie je jednoducho sv. omša, a netreba sa ním ani nijako zaoberať. A keď si tam budú vyprážať rezne a hrať sa na hostinu, tak to je ich vec. Pôvodne zaslal mino - 12 jún 2013 : 22:09:38 mozete dat, co by mal ritus obsahovat?
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 01:41:50
|
citácia: [ a nie je svata omsa najdokonalejsim vyjadrenim katolickej viery? Pôvodne zaslal janka - 12 jún 2013 : 22:19:24 Ne vše ve mši svaté se týká věrouky a mravouky. Ne vše je nutně neměnné.
citácia: Cirkev katolicka je neomylna nielen vo veciach viery a mravov, ale aj v otazkach bohosluzobnych, disciplinarnych a obradnych. Plynie to z jej trojakeho uradu: ucitelskeho, pastierskeho, knazskeho. Pôvodne zaslal janka - 12 jún 2013 : 22:19:24 Ve věcech bophoslužby, disciplíny, obřadů ... je církev neomylná do té míry, do jaké se tyto vztahují k nauce ve věcech víry a mravů (jinak by vždy a vsade nemohla učit to isté - když se bohoslužba, disciplinární předpisy i obřady mění.) V opačném případě hrozí rozpor. |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 07:31:43
|
citácia: citácia: Paradoxne ritus si zmenili len heretici, schizmatici, bludari... a Rímski katolíci. Janka pokiaľ rítus neobsahuje to, čo má, a teda pokiaľ nie je sv. omšou (čo tá estráda čo sa dnes predvádza v kostoloch nie je) tak tam nemá čo hľadať. NOM nie je jednoducho sv. omša, a netreba sa ním ani nijako zaoberať. A keď si tam budú vyprážať rezne a hrať sa na hostinu, tak to je ich vec. Pôvodne zaslal mino - 12 jún 2013 : 22:09:38 mozete dat, co by mal ritus obsahovat? Pôvodne zaslal janka - 12 jún 2013 : 22:25:06
Janka presne to, čo Svätá Cirkev vybrúsila, pod vedením Ducha Svätého.(Katechizmus na to odpoveď má- evanjelium, obetovanie, premenenie, prijímanie- tak si porovnajte) A zmeny tam boli vždy jediným smerom- k lepšiemu. Tento proces bol ukončený po Tridente (po ňom ku nijakej zmene už nedošlo). Samozrejme diablove sily nerobili nič iné, ako sa snažili toto zvrátiť a prepašovať tam nejakú zmenu- ako precedens pre ďalšie zmeny.
Vsunúť meno sv. Jozefa (aká zbožná myšlienka, a taká nevinná...)boli snahy dokonca po Auctorem Fidei, kde dostali všetci "reformátori", ktorým leží "dobro" katolíckeho ľudu na srdci riadne po prstoch. "Zmena" musí byť najprv malá a nenápadná, také "nič" o čo je smiešne sa handrkovať. Vsunúť sv. Jozefa odmietli aj Pius VII- nestačilo, aj Lev XIII, a janka nešlo o nič dogmatické. Vedeli prečo to robia- stačí otvoriť pandorinu skrinku s jednou zmenou, a už sa to nezastaví.
Toto želanie splnil nejaký ján xxiii, a do 10 rokov zo sv. omše nezostalo nič. Len paškvil a vykuchanina, ktorá svätou omšou nie je.
Dúfam janka, že netreba tu hovoriť, ako sa modlitby a liturgia týkajú viery a mravov, stačí tam vpašovať jediný kaz (hovorili sme o blude "matka cirkvi" v litániách- nevyslyšatelná modlitba sama osebe) a je po viere a aj mravoch. A čuduj sa svete- pozriete sa na dnešných katolíkov, a zrovna postrádajú aj jedno aj druhé. A čo im má tú vieru a mravy držať? Ten svojou podstatou "protivierový" nezmysel? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 10:48:45
|
citácia: Ne vše ve mši svaté se týká věrouky a mravouky. Ne vše je nutně neměnné. Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 01:41:50 pockat, ale ja nehovorim o NOMe
citácia: Ve věcech bophoslužby, disciplíny, obřadů ... je církev neomylná do té míry, do jaké se tyto vztahují k nauce ve věcech víry a mravů (jinak by vždy a vsade nemohla učit to isté - když se bohoslužba, disciplinární předpisy i obřady mění.) V opačném případě hrozí rozpor. Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 01:41:50 vsak si este raz precitajte tie skeny tam je to podla mna velmi dobre vysvetlene |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 10:50:56
|
vdaka mino |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 12:19:41
|
V tejto téme ale aj v iných som si všimol,že sa používa výraz,že Cirkev vybrúsila sv.omšu až do jej dokonalosti a a to sa ukončilo Tridentským koncilom.To je hrubé zavádzanie a úplné nepochopenie svätej omše.
Sv. Omšu ustanovil Ježiš Kristus a ustanovil ju bez chýb a dokonalú!
Niet na nej čo vybrúsiť,pretože kto tak tvrdí tak sa stavia nad majstra,ktorý nám odovzdal dokonalý briliant vybrúsený bez jedinej chybičky.
Uvediem príklady : Pri poslednej večeri Pán Ježiš použil kvasený chlieb a v prvom tisíročí používala kvasený chlieb aj latinská Cirkev,ktorá pred koncom tisícročia toto zmenila a začala používať chlieb nekvasený.A to nie je len otázka chleba,kto pozná ako sa pripravuje na premenenie chlieb kvasený,tak vie,že to je úplne niečo iné ako v prípade nekvaseného.(vyberú sa čiastočky na posvätenie zvlášť,Baránok zvlášť a čiastky na premenenie predstavujúce Cirkev ku Baránkovi...)Východná Cirkev,ktorá si ponechala starý spôsob je takto bližšie ku tomu ako to robil Ježiš ako Západná no podstata ostáva rovnaká,Ježiš je prítomný celý v kvasenom i nekvasenom chlebe. V prvom tisíročí prijímali krv Kristovu z kalicha rovnako klerici ako aj laici na Východe i Západe.Opäť toto bolo na Západe zmenené ale keď sa zúčastníte sv.liturgie u gréckokatolíkov,tak prijímate i z kalicha.Kto je bližšie?Jednoznačne Východ.Takže o žiaden "výbrus nešlo a ani nemohlo,bolo to disciplinárne opatrenie ale podstata toho,že aj laik prijíma v premenenom nekvasenom chlebe aj krv Kristovu ostáva a tak briliant je naďalej briliantom bez chyby. V prvom tisícročí sa nepoužívali hudobné nástroje a pápež Gregor Veľký upravil pravidlá pre používanie spevu na sv.omši a nástroje zakázal.No neskôr sa začal používať organ.Ublížilo to sv.omši nejako?Možno niekomu v tej dobe ten organ tiež rušil priebeh sv.omše ale briliantu to neublížilo. A tak by som mohol pokračovať so zavedením oltárov,postupné odstúpenie od spoločných modlitieb ktoré s kňazom recitoval celý ľud a až sa prešlo k tichým modlitbám kňaza pri ktorých si veriaci šeptali svoje modlitby,ale vždy to bola jedna a tá istá podstata a nič sa nevybrusovalo iba sa menili niektoré vonkajšie formy ale podstata sv.omše bola je a bude zachovaná v KC až do konca sveta.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:02:52
|
a toto je zas co? tak tu vidno, kam smeruje to " aj ja som Cirkev" a co takto pastiersky urad Cirkvi? vyletel niekde kominom? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:14:30
|
citácia: citácia: Ne vše ve mši svaté se týká věrouky a mravouky. Ne vše je nutně neměnné. Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 01:41:50 pockat, ale ja nehovorim o NOMe Pôvodne zaslal janka - 13 jún 2013 : 10:48:45
Já také ne. Je to úvaha, která musí platit pro všechny platné mše.
citácia: citácia: Ve věcech bophoslužby, disciplíny, obřadů ... je církev neomylná do té míry, do jaké se tyto vztahují k nauce ve věcech víry a mravů (jinak by vždy a vsade nemohla učit to isté - když se bohoslužba, disciplinární předpisy i obřady mění.) V opačném případě hrozí rozpor. Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 01:41:50 vsak si este raz precitajte tie skeny tam je to podla mna velmi dobre vysvetlene Pôvodne zaslal janka - 13 jún 2013 : 10:48:45
Ano, je to tam poměrně dobře vysvětlené. Neomylnost v jiných otázkách než víry a mravů je tam vysvětlována tak, jak je logické - tedy že v těchto otázkách nemůže vést církev k bludu (tedy tak jak je to logické a v souladu s tím co jsem říkal - do té míry jak se týkají víry a mravů, aby nevedly věřící k bludu) Také je tam uvedeno to, na co jsem upozorňoval, že opak by hrozil rozporem (v částech o řádech) . Že círekv je určena všem lidem všech míst a věků a musí se v každé době přizpůsobit jejich oprávněným potřebám a požadavkům (samozřejmě z logiky věci ne tam,. kde se to týká víry a mravů, ale ve všem ostatním ano - má na to právo) Také je tam uvedeno (z Tridentského koncilu), že má být vyobcován ten, kdo by pohrdal církevní autoritou schválenými svátostnými obřady (NOM je zjevně schválen církevní autoritou)
Z učení církve není dobré si vybírat jen něco. Potom Vás to může svést. Jak už jsem psal, spomenu si v modlitbě. Je mi jasné, že víc už toho tu zřejmě nezmůžu. Nejsem teolog a mám jiné životní poslání než teologové. Jen mě mrzí, když někoho vnitřně rozporné názory na katolickou víru vedou pryč od církve a od papeže.
Třeba Vám to jednou pomůže.
Radek
|
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:22:56
|
citácia: Já také ne. Je to úvaha, která musí platit pro všechny platné mše. Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 22:14:30
a toto mate teda odkial?
citácia: Ano, je to tam poměrně dobře vysvětlené. Neomylnost v jiných otázkách než víry a mravů je tam vysvětlována tak, jak je logické - tedy že v těchto otázkách nemůže vést církev k bludu (tedy tak jak je to logické a v souladu s tím co jsem říkal - do té míry jak se týkají víry a mravů, aby nevedly věřící k bludu) Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 22:14:30 ale vsak vsetko sa tyka viery a mravov co je take, ze sa ich netyka?
citácia: Také je tam uvedeno to, na co jsem upozorňoval, že opak by hrozil rozporem (v částech o řádech) . Že círekv je určena všem lidem všech míst a věků a musí se v každé době přizpůsobit jejich oprávněným potřebám a požadavkům (samozřejmě z logiky věci ne tam,. kde se to týká víry a mravů, ale ve všem ostatním ano - má na to právo) Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 22:14:30 priznam sa, ze aj vzhladom na to, co ste napisal vyysie, Vam vobec nerozumiem kedze sa nieco netyka viery a mravov, uz sa moze mylit?
citácia: Také je tam uvedeno (z Tridentského koncilu), že má být vyobcován ten, kdo by pohrdal církevní autoritou schválenými svátostnými obřady (NOM je zjevně schválen církevní autoritou) Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 22:14:30 s tymto suhlasim teda to znamnea, ze ti, co pohrdli svatou omsou a vytvorili NOM su vyobcovani z Cirkvi, teda v nej nemohli zastavat ziaden urad a NOM je tymto padom neplatny-zjednodusene povedane
citácia: Z učení církve není dobré si vybírat jen něco. Potom Vás to může svést. Jak už jsem psal, spomenu si v modlitbě. Je mi jasné, že víc už toho tu zřejmě nezmůžu. Nejsem teolog a mám jiné životní poslání než teologové. Jen mě mrzí, když někoho vnitřně rozporné názory na katolickou víru vedou pryč od církve a od papeže. Třeba Vám to jednou pomůže. Radek Pôvodne zaslal rad.ek - 13 jún 2013 : 22:14:30 s tym suhlasim, ze si nemame vyberat z viery len nieco zvedie to naisto modlit sa mame aj s doverou |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:24:13
|
janka niet za čo, a samozrejme tie omáčky čo tam vyššie popísal Zachariáš (ten doteraz nepochopil o čom sa tu diskutuje, celkom typické pre neho, neviem ako vás, ale napr, mňa jeho "historický" exkurz do neviem čoho v tejto téme nezaujíma) patria do rozprávkovej knižky. A predpokladám, že katolíci by mali žiť v realite. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:44:04
|
citácia: Také je tam uvedeno (z Tridentského koncilu), že má být vyobcován ten, kdo by pohrdal církevní autoritou schválenými svátostnými obřady (NOM je zjevně schválen církevní autoritou) logika nepusti je to presne tak ako si povedal a ako to neskor potvrdil aj papez PIUS 12 vo svojej encyklike Mediator Dei (1947) ale niektori ludia si ju zjavne neprecitali alebo nieco z nej preskocili ...
citácia: teda to znamnea, ze ti, co pohrdli svatou omsou a vytvorili NOM su vyobcovani z Cirkvi, ked zacnete zapinat zle prvy gombik tak aj vsetky ostatne budu zle zapnute nikto nepohrdol TOMom, ale jednoducho papez sa rozhodol ze TOM treba prepracovat mal na to ako papez plne pravo(ako je spravne napisane v encyklike Mediator Dei) a urobil to a tak vznikol NOM to pohrdanie je len Vasa domienka
neexistuje jedina spravna omsa a ani nemoze (je to totiz v rozpore s existenciou viacerych ritov co je fakt ktory existuje od sameho zaciatku Cirkvi)
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 22:59:16
|
citácia: a toto je zas co? tak tu vidno, kam smeruje to " aj ja som Cirkev" a co takto pastiersky urad Cirkvi? vyletel niekde kominom? Pôvodne zaslal janka - 13 jún 2013 : 22:02:52
To je presne o vas.Tvrdite,ze omsa bola vybrusena az na Tridentskom koncile,cim robite z autora sv.omse nejakeho babraka,ktory ju ustanovil nedokoncenu a nedorobenu aby ju biedni ludia vybrusili. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 23:06:14
|
Zaujímavé "babrák" ponechal na "biednych ľuďoch" to ako sa majú vysluhovať sviatosti, a zrazu sa tu niekto hrá na múdreho... janka, nehovoril som to? ten nemá doteraz šajnu o čom sa tu diskutuje. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 23:20:59
|
Za babraka mate Jezisa vy a vam podobni,ak si myslite,ze to,co odovzdal apostolom pri poslednej veceri mozno vybrusit.Vobec ste nepochopil co je podstatne a co je iba vonkajsi obrad. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2013 : 23:29:15
|
citácia: Zaujímavé "babrák" ponechal na "biednych ľuďoch" to ako sa majú vysluhovať sviatosti, a zrazu sa tu niekto hrá na múdreho... Ano Jezis ponechal na svojich nastupcov ako maju vysluhovat sviatosti a oni tuto pravomoc maju az doteraz
ale zrazu im to zacal niekto upierat
niekto zacal popierat Mediator Dei ze papez ma pravomoc zmenit liturgiu podla vlastneho uvazenia
niekto sa stavia nad papeza a chce mu diktovat co smie a nesmie robit je to trufale? zda sa ze priam opovazlive a rozhodne je to popretie poslusnosti sv Otcovi
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2013 : 11:35:28
|
citácia: Za babraka mate Jezisa vy a vam podobni,ak si myslite,ze to,co odovzdal apostolom pri poslednej veceri mozno vybrusit.Vobec ste nepochopil co je podstatne a co je iba vonkajsi obrad. Pôvodne zaslal Zachariáš - 13 jún 2013 : 23:20:59
Tak nám tu predveďte pán Zachariáš čo je "podstatné" a čo nie pri sv. omši. Pri sviatostiach je to forma a matéria, a Pán ponechal zjavne určiť pri niektorých aj jedno aj druhé. (ako "babrák" ponechal to podstatné čo sviatosť tvorí na ľuďoch") Tak teraz predveďte, čo je podstatné pri sv. omši a čo nie. Nech sa tu konečne definitívne diskvalifikujete. (a verte tomu, že náukou heretikov a schizmatikov z východu tu nevystačíte)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|