|
Odoslaný - 28 máj 2013 : 15:17:36
|
citácia: citácia: nema rovnaky nazor, on hovori nieco o stvrtku, pootm o nedeli, ale piatok sa stratil nestratil, ale ELO vie ze o piatku viete on vsak Vam pripomina ze mozno ste prave vy zabudli na ostatne dni (napr na stvrtok a hlavne nedelu) Pôvodne zaslal misojogi - 28 máj 2013 : 00:47:46 no naozaj viem o piatku, len do tej pohodovej, prijemnej teorie o stvrtku a nedeli neviem, kde je este mozne vtesnat krutu a potupnu smrt Pana Jezisa
citácia: citácia: no a toto je zas co? premeditovana encyklika Mystici corporis a povedana vlastnymi slovami skuste do nej nazriet aj vy ... pochopite
Pôvodne zaslal misojogi - 28 máj 2013 : 00:47:46 [/quote] fuha |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 00:24:34
|
citácia: no naozaj viem o piatku, len do tej pohodovej, prijemnej teorie o stvrtku a nedeli neviem, kde je este mozne vtesnat krutu a potupnu smrt Pana Jezisa nechapem ten protiklad ved to je jeden celok: smrt a zmrtvychvstanie
pohoda a prijemnost vo stvrtok? PROSIM ? V getsemanskej zahrade? to ste ako mysleli ? a nedela vari to nepatri k vrcholu krestanstva? ze Jezis vstal zmrtvych? Apostol Pavol hovori ze keby Jezis nevstal zmrtvych tak to vsetci mozeme zabalit ... Tak preco tie pohrdave slova o nedeli ? Viete kde bola prvykrat sluzena omsa ako omsa? prvykrat ju Jezis zaroven konal, ked ju zacal sluzit na Zeleny stvrtok
ale prve nekrvave sluzenie bolo v den ked vstal zmrtvych ucenikom co isli do Emauz a oni ho spoznali pri lamani chleba vtedy premenil nielen chlieb ale aj sa premenil a dal sa im spoznat .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 20:20:18
|
ja sa stale bavim, co to svata omsa je ked ste to teda takto dost obsirne teoreticky vysvetlil, ako ju chapete Vy, nuz mohol by ste napisat, ako toto prakticky na omsi uskutocnujete, ako ju prezivate, kedy prezivate smutok zo smrti, kedy radost zo zmrtvychvstania
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 22:22:51
|
citácia: kedy prezivate smutok zo smrti, kedy radost zo zmrtvychvstania Odpovedou na toto je liturgicky rok, kedy su tieto jednotlive aspekty postupne zdoraznovane sv.omsa nie je jednoduchou nahradou ani slavenia soboty ani zidovskych obiet ale pokracovanim slavenia zidovskej Velkej noci a z nej vychadza a slavenie zidovskeh Velkej noci obsahuje v sebe okrem jedenia Velkonocneho baranka aj celu zachranu zidov cez Cervene more v symbolickej rovine (neda sa teda povedat ze teraz zidia su na brehu, teraz idu cez Cervene more a teraz uz vlny zaliali Egyptanov a vedia ze maju klud ...)
ak chcete niekde mam material Sederova vecera, kde je komplet popisana zidovska oslava Velkej noci a Eucharisticky kalich je prave TRETI kalich tejto vecere a Stvrty kalich ktory mimochodom k nej povinne patri Ten Stvrty kalich Jezis pil az na Golgote. z toho vyplyva ze na tu Golgotu isiel vedome a dobrovolne , ked som to prvykrat pochopil, tak ma z toho mrazilo ... A z toho ze prvi krestania slavili sv omsu v nedelu (od sameho zaciatku) vidime ze pre nich bol klucovy prav mometn zmrtvychvstania (povodne sa slavila sv.omsa len v nedelu, hoci ine dni neboli zakazane, ale len jednoducho sa nedalo stretnut castejsie - otroci mali smolu ...) Myslim si ze aj stretnutie po zmrtvychvstani v Emauzoch vela hovori (Jan je plny sviatostnej symboliky) To tu tusim napisal aj Elo: keby pre prvych krestanov bol klucovy Velky piatok takby sa schadzali v piatok a v piatok by slavili sv omsu, pripadne na zeleny stvrtok
Napr sv. Ignac z Antiochie ziak a nastupca na biskupskom mieste sv apostola Jana pise v liste Magnesijskym:
citácia: VIII.
1. Nedejte se zmást cizími naukami ani starými neužitečnými mýty. Jestliže žijeme dosuď podle židovského zákona, přiznáváme, že jsme nedostali milost3. 2. Boží proroci totiž žili podle Ježíše Krista. Proto byli také pronásledováni. Avšak zapáleni jeho láskou přesvědčili nevěřící, že je jeden Bůh, který se zjevil skrze Ježíš Krista. Ježíš Kristus je jeho Slovo, přišel v tichosti a ve všem se zalíbil tomu, kdo jej poslal.
IX.
l. I když setrvávali při starém řádu4, nová byla jejich naděje. Neslavili již židovskou sobotu, nýbrž den Páně. v němž skrze něho a jeho smrt se zrodil i náš život. Někteří to popírají. My jsme prostřednictvím tohoto mysteria uvěřili a pro toto tajemství zůstáváme učedníky jediného našeho učitele, Ježíše Krista. 2. Jak budeme moci bez něho žít? Jeho duchovními žáky byli i proroci. Očekávali jej jako svého učitele. A proto že ho očekávali, vzkřísil je z mrtvých, když přišel.
X.
1. Nebuďme tedy nevšímaví k jeho dobrotě. Kdyby jednal jako my, už bychom tu nebyli. Proto když jsme již jeho žáky, naučme se křest'ansky5 žít. Kdo jiným jménem slibuje více než toto, není z Boha. 2. Odložte tedy špatný a zastaralý škodlivý kvas a proměňte se v kvas nový, jímž je Ježíš Kristus6. V Kristu buďte solí, aby se nikdo mezi vámi nemohl zkazit. Vůně vás prozradí. 3. Je nemístné hlásit se ke Kristu a přidržovat se židovství. Křesťanství totiž neuvěřilo v židovství, ale židovství v křesťanství. Křesťanství vede každého k Bohu.
XI.
1. Chci vás, milovaní, jako nejmenší z vás varovat ne proto, že jsem se dozvěděl o některých z vás, že tak činí, ale abyste neupadli do osidel domýšlivosti a byli přesvědčeni, že Ježíš Kristus se narodil, trpěl za Pontia Piláta a vstal z mrtvých. Ježíš Kristus, naše naděje to učinil opravdu a jistě. Kéž se nikdo nezřekne této naděje. http://www.fatym.com/taf/knihy/patrol/index.htm
Svätý Justín, mučeník (zomrel roku 167) podáva svedectvo: „Preto sa schádzame práve v deň slnka (t. j. nedeľa), lebo je to prvý deň, v ktorý Kristus premenil tmu na svetlo. Ale najmä preto, že v tento deň Ježiš Kristus, náš Spasiteľ a Pán, vstal z mŕtvych“.
Nedeľa je teda Veľkou nocou každého týždňa a ako ju nazýva sv. Augustín aj „sviatosťou Veľkej noci“.
dalo by sa najst daleko viac toho z Otcov ze sv omsa v sebe obsahuje aj zmrtvychvstanie, to bolo len tak napochytro
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 22:33:32
|
aha, to ste nehovoril o jednej svatej omsi? ked by ste siel napr. dnes na svatu omsu, co tam? radost, smutok... |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 22:39:45
|
nie kazdy den sa dostanem na sv omsu ale v poslednej dobe prezivam na sv omsi hlavne taky pokoj a radost z toho ze ma Boh miluje daleko viac ako si zasluzim ... a bazen pred Kristom v Sviatosti
a na poslednej sv omsi ma oslovila kazen o trojicnych vztahoch medzi ludmi .... bol som sa za nu kaplanovi osobne podakovat ....
nasiel som este pekny link o Velkej noci http://foncorda.fara.sk/liturgia/mysterium_paschale.php |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 23:10:26
|
citácia: citácia: kedy prezivate smutok zo smrti, kedy radost zo zmrtvychvstania ...cca 1 a pol strany textu fontom veľkosti 12... Pôvodne zaslal misojogi - 29 máj 2013 : 22:22:51 No a po tých 645 slovách (3885 znakov vrátane medzier) by ste snáď už mohli Janke aj odpovedať |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 máj 2013 : 23:26:37
|
ved som odpovedal citácia: Odpovedou na toto je liturgicky rok, kedy su tieto jednotlive aspekty postupne zdoraznovane a takto to prezivam aj ja
ak sa Vam to nezda dostatocne tak napiste co Vam chyba ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 máj 2013 : 07:06:07
|
No ale ak som správne porozumel Jankinej otázke, tak ona sa pýtala ohľadom názoru, ktorý tu zastávate Vy a Elo, že na omši sa sprítomňuje nielen piatok, ale aj štvrtok a nedeľa. A na toto ste neodpovedal, ale vyhol ste sa tomu. |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 máj 2013 : 12:58:04
|
ano, Reconquistador, myslela som to tak, ako ste pochopil |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 30 máj 2013 : 16:18:15
|
citácia: takze, uz to nie je stvrtok, ale nedela? najprv si pripominate na svatej omsi svrtok, teraz uz zas nedelu a co potom ti, co sa napr. pre povinnosti nemozu zucastnit tejto spolocenskej udalosti, oni su pootm z nej vyluceni, lebo sa nemozu radovat? a kde tu teda do tohto vsetkeho chcete napasovat spritomnenie obety Pana Jezisa? Pôvodne zaslal janka - 27 máj 2013 : 21:56:11 Janka, prepáčte, ale Božia skutočnosť, ako je dielo vykúpenia Kristom, spása, sa nedá len tak ako si to vy predstvaujete "vtesnať" do nejakej malej "škatuľky" ako je naša hlavička, či nejaká malá knižočka jedného katechizmu /len toho vami obľúbeného.../. Teológom sa naozaj nie tak ľahko vysvetľujú veci, ktoré sú nad ľudské pochopenie vôbec, a nad ktorými mnohí premýšľali celé stáročia... Keď KC vyjadrila v najnovšošm katechizme, že máme tu do činenia s dielom vykúpenia, tak je tam naozaj všetko, čo Kristu konal počas svojho života na zemi: Jeho Vtelenie v lone P. Márie, Jeho celý život, aj skrytý, aj verejný, Jeho ohlasovanie Evanjelia a božské skutky, Jeho učenie a založenie Cirkvi, Jeho ustanovenie všetkých sviatostí, teda vrátane aj posledných Jeho dní od štvrtka až po nedeľu, teda zmŕtvychvstanie, ba ešte je tam aj Naneebovstúpenie a zoslanie Ducha Svätého. A každý z týchto momentov má určitý význam pre celok, preto tradične KC učí, že udalosti spojené s Kristovou Veľkou nocou boli vrcholom celého Jeho diela vykúpenia, a to jednak ustanovením Eucharistie, v predvečer svojej smrti, kde sa vlastne už ten vrchol začal /sviatostne/, potom keď na kríži odovzdal Otcovi /"Dokonané je".../ všetko, čo počas svojho pozemského vykonal, hlavne obetou svojho života za hriechy ľudstva, a napokon to zmrtvychvstanie bolo akoby slávnostným potvrdením a prijatím tejto obety a všetkého, v dôsledku čoho všetko, čo Kristus vykonal, sa stáva účinným pre celé dejiny jeho Cirkvi, ktorú založil. Zostúpenie Ducha na túto Cirkev bolo akoby oficiálnym začiatkom, vznikom Cirkvi. Mimochodom bolo to presne na 50. deň po Veľkej noci /zmŕtvychvsstaní/, analogicky ako aj v SZ na 50. deň po Veľkej noci /vtedy to bol východ z Egypta po obetovaní baránka.../ na hore Sinaj SZ-ný Boží ľud práve dostal zákon (Desatoro a i./. V NZ je to zákon Ducha a lásky... A všetko toto sa počas celého cirkevného roka postupne preberá v Božom slove, a v jednotlivým sviatkom prispôsobených modlitbách, prípadne obradoch vyjadruje...
Viete Janka, pre jednoduchcých ľudí treba vysvetliť jednoducho, krátko všetko, aj veľké pravdy /aj ľudové katechczmy sú často zjednodušené, lebo sú určené aj pre jednoduchých.../, ale si treba uvedomiť, že skutočnosť je vždy väčšia, ako sa dá vyjadriť v jednoduchých slovách... A ešte čosi: Janka, prosím, vás, prestaňte sa nazdávať, že vy, ktorá ste o omši len občas čosi čítali /hoci sa na nej zúčastňujete roky/, sa vyznáte v omši a vo všetkom, čo s ňou súvisí, lepšie, než kňazi, ktorí sa na ňu roky pripravovali, študovali mnohé súvislosti, a roky ju slúžia, majú mnohé skúsenosti... Nezdá sa vám ten váš prístup príliš sebavedomý a domýšľavý?...
citácia: a ja som si myslela, ze hlavnymi ciastkami svatej omse su obetovanie, premenenie a prijimanie A vy ste toto všetko vari nezbadali v mojom komentári? Spomeňte si, že som písal: -"...Číta sa tam Božie slovo a vysvetľuje... /= bohoslužba slova/ - prinášajú sa tam dary... /= obetovanie/ -... sa chlieb a víno prostredníctvom sviatostného úkona kňaza /v mene Krista/ premenia na Kristovo Telo a Krv /= premenenie/ - Kristus pod spôsobom chleba a vína sa potom rozdáva účastníkom /= prijímanie/
citácia: ...sice Vas nepoznam osobne, ale popisal ste uz dost, aby ste ukazali, ako zmyslate, preto pochybujem o Vasej intencii pri premienani pochybujem aj preto, lebo som si na 100% ista, ze ked premienate, prstami, ktorymi ste drzal Telo Kristovo potom ochytate oltar, kalich a co ja viem este co, proste si ich nechranite, aby nedoslo znesvateniu Najsvatejsej Sviatosti Oltarnej a ja sa pytam, ze preco nerobi to tak ziaden knaz, co som videla, teda jeden stary, co uz zomrel to tak robil, ale na inych si nepamatam Je zaujímavé, Janka, ako vy na všetko hľadíte negatívne. Vy všetko viete, všetci kňazi sú podľa vás zlý, len ten jeden, čo zomrel, je dobrý... A vy vôbec pritom neviete, že aj oltár je posvätný. Uvedomujete si vôbec, že všetci, aj miništranti, ak prechádzajú pred oltár, tak sa majú ukloniť?... Prečo? On je predsa obetný stôl, a má akoby funkciu kríža, pretože práve oltári sa sprítomňuje Kristova obeta na kríži nekrvavým spôsobom. A preto na oltári alebo v blízkosti musí byť kríž... Ba aj sám kňaz je tu predstaviteľom Krista, takže ak by sa on čohokoľvek pri oltári dotkol, tak akoby sa Kristus dotýkal... Preto naozaj Janka, nechcem sa vás dotknúť, ale vy naozaj krivdíte kňazom, ak takto zmýšľate. Jednak sa vôbec, ale vôbec nevyznáte, o čom rozprávate, o to viac však všetkých kritizujete, a ohovárate... Lebo vy všeko zrejme chápete na základe vášho jedného katechizmu, že...? Janka, ale ten verte, že akýkoľvek katechizmus je len kvapka z celého učenia a chápania o veci. To je len "výcuck". Napriek tomu vás nežiadam o ospravedlnenie, ale o trochu viac pokory a pochopenia pri posudzovaní toho, v čom ste naozaj len - s prepáčeneím - laik a nedouk, a tých, ktorým v poznaní veci duchovných sa naozaj nemožete vyrovnať len na základe jedného katechizmu a domnienok... Uverte, prosím, veľmi pomôžete aj sebe, aj druhým...
citácia: dakujem za radu, ale v tejto veci mi namate, co vycitat ako som povedala, vidim z Vasich prispevkov, ako premyslate a z toho mi vychadza, ze si tie prsty nechranite vsak povedzte a ak sa mylim, rada sa ospravedlnim Už som vám vyššie práve vysvetlil, ako je to s tými prstami a tiež tak trochu /pokiaľ ide o tú teológiu/ - s vami...
P.S.: Neberte to, prosím v zlom, ale ako kňaz, cítim povinnosť aj upozorňovať /aj to je - tá nepríjemnejšia - časť môjho poslania.../.
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 máj 2013 : 19:12:01
|
citácia: citácia: takze, uz to nie je stvrtok, ale nedela? najprv si pripominate na svatej omsi svrtok, teraz uz zas nedelu a co potom ti, co sa napr. pre povinnosti nemozu zucastnit tejto spolocenskej udalosti, oni su pootm z nej vyluceni, lebo sa nemozu radovat? a kde tu teda do tohto vsetkeho chcete napasovat spritomnenie obety Pana Jezisa? Pôvodne zaslal janka - 27 máj 2013 : 21:56:11 Janka, prepáčte, ale Božia skutočnosť, ako je dielo vykúpenia Kristom, spása, sa nedá len tak ako si to vy predstvaujete "vtesnať" do nejakej malej "škatuľky" ako je naša hlavička, či nejaká malá knižočka jedného katechizmu /len toho vami obľúbeného.../. Teológom sa naozaj nie tak ľahko vysvetľujú veci, ktoré sú nad ľudské pochopenie vôbec, a nad ktorými mnohí premýšľali celé stáročia... Keď KC vyjadrila v najnovšošm katechizme, že máme tu do činenia s dielom vykúpenia, tak je tam naozaj všetko, čo Kristu konal počas svojho života na zemi: Jeho Vtelenie v lone P. Márie, Jeho celý život, aj skrytý, aj verejný, Jeho ohlasovanie Evanjelia a božské skutky, Jeho učenie a založenie Cirkvi, Jeho ustanovenie všetkých sviatostí, teda vrátane aj posledných Jeho dní od štvrtka až po nedeľu, teda zmŕtvychvstanie, ba ešte je tam aj Naneebovstúpenie a zoslanie Ducha Svätého. A každý z týchto momentov má určitý význam pre celok, preto tradične KC učí, že udalosti spojené s Kristovou Veľkou nocou boli vrcholom celého Jeho diela vykúpenia, a to jednak ustanovením Eucharistie, v predvečer svojej smrti, kde sa vlastne už ten vrchol začal /sviatostne/, potom keď na kríži odovzdal Otcovi /"Dokonané je".../ všetko, čo počas svojho pozemského vykonal, hlavne obetou svojho života za hriechy ľudstva, a napokon to zmrtvychvstanie bolo akoby slávnostným potvrdením a prijatím tejto obety a všetkého, v dôsledku čoho všetko, čo Kristus vykonal, sa stáva účinným pre celé dejiny jeho Cirkvi, ktorú založil. Zostúpenie Ducha na túto Cirkev bolo akoby oficiálnym začiatkom, vznikom Cirkvi. Mimochodom bolo to presne na 50. deň po Veľkej noci /zmŕtvychvsstaní/, analogicky ako aj v SZ na 50. deň po Veľkej noci /vtedy to bol východ z Egypta po obetovaní baránka.../ na hore Sinaj SZ-ný Boží ľud práve dostal zákon (Desatoro a i./. V NZ je to zákon Ducha a lásky... A všetko toto sa počas celého cirkevného roka postupne preberá v Božom slove, a v jednotlivým sviatkom prispôsobených modlitbách, prípadne obradoch vyjadruje... Pôvodne zaslal Elo - 30 máj 2013 : 16:18:15 to chapem, ze pri svatej omsi sa spritomnuje obeta Pana Jezisa-cely Jeho zivot, uplne vsetko len akosi nechapem, co mate stale Vy aj misojogi s tym Cirkevnym rokom
citácia: Viete Janka, pre jednoduchcých ľudí treba vysvetliť jednoducho, krátko všetko, aj veľké pravdy /aj ľudové katechczmy sú často zjednodušené, lebo sú určené aj pre jednoduchých.../, ale si treba uvedomiť, že skutočnosť je vždy väčšia, ako sa dá vyjadriť v jednoduchých slovách... A ešte čosi: Janka, prosím, vás, prestaňte sa nazdávať, že vy, ktorá ste o omši len občas čosi čítali /hoci sa na nej zúčastňujete roky/, sa vyznáte v omši a vo všetkom, čo s ňou súvisí, lepšie, než kňazi, ktorí sa na ňu roky pripravovali, študovali mnohé súvislosti, a roky ju slúžia, majú mnohé skúsenosti... Nezdá sa vám ten váš prístup príliš sebavedomý a domýšľavý?... Pôvodne zaslal Elo - 30 máj 2013 : 16:18:15 tak dufam, ze zacnete na mna hovorit jednoduchsie, iba by som to uvitala s tym, ale, co ste napisal, ze skutocnost sa neda vyjadrit jednoducho, nesuhlasim....potom by boli v nebi len sami uceni ludia ja si len porovnavam aj ten jednoduchy detsky katechizmus s tym co hovorite napriklad Vy, a jednoznacne, nie je mozne, aby jednoducho to bolo A., a zlozito B....musi to byt vzdy to iste, ci uz povedane jednoducho alebo zlozito
citácia: citácia: a ja som si myslela, ze hlavnymi ciastkami svatej omse su obetovanie, premenenie a prijimanie A vy ste toto všetko vari nezbadali v mojom komentári? Spomeňte si, že som písal: -"...Číta sa tam Božie slovo a vysvetľuje... /= bohoslužba slova/ - prinášajú sa tam dary... /= obetovanie/ -... sa chlieb a víno prostredníctvom sviatostného úkona kňaza /v mene Krista/ premenia na Kristovo Telo a Krv /= premenenie/ - Kristus pod spôsobom chleba a vína sa potom rozdáva účastníkom /= prijímanie/ Pôvodne zaslal Elo - 30 máj 2013 : 16:18:15 radsej budem ticho
citácia: citácia: ...sice Vas nepoznam osobne, ale popisal ste uz dost, aby ste ukazali, ako zmyslate, preto pochybujem o Vasej intencii pri premienani pochybujem aj preto, lebo som si na 100% ista, ze ked premienate, prstami, ktorymi ste drzal Telo Kristovo potom ochytate oltar, kalich a co ja viem este co, proste si ich nechranite, aby nedoslo znesvateniu Najsvatejsej Sviatosti Oltarnej a ja sa pytam, ze preco nerobi to tak ziaden knaz, co som videla, teda jeden stary, co uz zomrel to tak robil, ale na inych si nepamatam Je zaujímavé, Janka, ako vy na všetko hľadíte negatívne. Vy všetko viete, všetci kňazi sú podľa vás zlý, len ten jeden, čo zomrel, je dobrý... A vy vôbec pritom neviete, že aj oltár je posvätný. Uvedomujete si vôbec, že všetci, aj miništranti, ak prechádzajú pred oltár, tak sa majú ukloniť?... Prečo? On je predsa obetný stôl, a má akoby funkciu kríža, pretože práve oltári sa sprítomňuje Kristova obeta na kríži nekrvavým spôsobom. A preto na oltári alebo v blízkosti musí byť kríž... Ba aj sám kňaz je tu predstaviteľom Krista, takže ak by sa on čohokoľvek pri oltári dotkol, tak akoby sa Kristus dotýkal... Preto naozaj Janka, nechcem sa vás dotknúť, ale vy naozaj krivdíte kňazom, ak takto zmýšľate. Jednak sa vôbec, ale vôbec nevyznáte, o čom rozprávate, o to viac však všetkých kritizujete, a ohovárate... Lebo vy všeko zrejme chápete na základe vášho jedného katechizmu, že...? Janka, ale ten verte, že akýkoľvek katechizmus je len kvapka z celého učenia a chápania o veci. To je len "výcuck". Napriek tomu vás nežiadam o ospravedlnenie, ale o trochu viac pokory a pochopenia pri posudzovaní toho, v čom ste naozaj len - s prepáčeneím - laik a nedouk, a tých, ktorým v poznaní veci duchovných sa naozaj nemožete vyrovnať len na základe jedného katechizmu a domnienok... Uverte, prosím, veľmi pomôžete aj sebe, aj druhým... Pôvodne zaslal Elo - 30 máj 2013 : 16:18:15 ja som nepovedala, ze je dobry a ostatni zli, iba, ze on mal este taky zvyk nemyslela som to, co vysvetlujete...mala som na mysli, ze ked uz mate v rukach Najsvatejsiu Sviatost Oltarnu a potom idete premienat vino, tak napr. ten kalich chytite kludne aj tymi prstami, co ste drzal Telo Pana Jezisa proste, ze si ich nechranite, kedze Vam mohla na nich ostat hoci aj mikroskopicka cistocka to mam na mysli ak Vam krivdim, ja sa kludne ospravedlnim a dokonca budem rada, ze to nieje tak, ako pisem
citácia: citácia: dakujem za radu, ale v tejto veci mi namate, co vycitat ako som povedala, vidim z Vasich prispevkov, ako premyslate a z toho mi vychadza, ze si tie prsty nechranite vsak povedzte a ak sa mylim, rada sa ospravedlnim Už som vám vyššie práve vysvetlil, ako je to s tými prstami a tiež tak trochu /pokiaľ ide o tú teológiu/ - s vami... P.S.: Neberte to, prosím v zlom, ale ako kňaz, cítim povinnosť aj upozorňovať /aj to je - tá nepríjemnejšia - časť môjho poslania.../. Pôvodne zaslal Elo - 30 máj 2013 : 16:18:15 neberiem nic v zlom, praveze som rada, ze mi este odpisujete |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 06:40:09
|
citácia: ohľadom názoru, ktorý tu zastávate Vy a Elo, že na omši sa sprítomňuje nielen piatok, ale aj štvrtok a nedeľa. A na toto ste neodpovedal, ale vyhol ste sa tomu. upresnim: spritomnuje sa osoba Pan Jazis a nie den ale zrejme hovorite o tom ze cakate(na zaklade mojich slov) ze v omsi by sa mali postupne spominat cas umucenia, cas v hrobe a cas zmtvychvstania a ono sa to tam tak nespomina, takze v tomto mate pravdu
Ono su tam udalosti tych dni spomenute inak napr stvrtok je spomenuty tym samym faktom ze sv omsa bola ustanovena vo stvrtok Ked sa Pan Jezis zjavil ucenikom po zmrtvychvstani tak im ukazal ruky a bok (cize zaroven apostli prezivali nedelu aj videli aj piatok) a ked vtedy sluzil svoju druhu omsu (Emauzy) tak rozpraval a vysvetloval Pisma o utrpeni Jezisa ako bolo predpovedane a nechal sa spoznat pri lamani chleba
cize jednotlive dni sa behom sv.omse nespominaju nejako priamo nejakou spomienkou ale su pritomne cez osobu Jezisa Krista, ktory je zmrtvychvstaly a zaroven na svojom tele nesie znaky utrpenia a cez sv omsu je s nami pritomny az do skonania sveta Toto chapanie potvrdzuje napr aj ucitel cirkvi sv Augustin ako som uz spomenul citat vyssie a mnohi dalsi
toto uz by snad mala byt dostatocna odpoved
citácia: No a po tých 645 slovách (3885 znakov vrátane medzier) by ste snáď už mohli Janke aj odpovedať ta odpoved tam bola ale zjavne nebola pochopena, preto som ju zopakoval inymi slovami ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 07:39:26
|
citácia: citácia: ale existuje na slovensku diplomovka ktora analyzuje uvedena slova a zaver ma ze je mozne a platne pouzit aj slova pro omnis Pôvodne zaslal misojogi - 16 máj 2013 : 21:02:15 A existuje nejaky tridentsky koncil a tridentsky katechizmus, ktory presne toto riesia tiez. Ale samozrejme kam sa hrabu na slovensku diplomovku... Pôvodne zaslal Mato - 17 máj 2013 : 20:33:09
treba si pozriet toto tu: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3043 kde vidno ze to nebola len nejaka diplomovka ale dlhodoba diskusia v cirkvi ohladom pro multis versus pro vobis versus pro omnibus v priebehu staroci |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 08:29:55
|
Vedel som, ktoru diplomovku myslite, viem totiz odkial ste sem prisli... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 11:38:29
|
citácia: citácia: ohľadom názoru, ktorý tu zastávate Vy a Elo, že na omši sa sprítomňuje nielen piatok, ale aj štvrtok a nedeľa. A na toto ste neodpovedal, ale vyhol ste sa tomu. upresnim: spritomnuje sa osoba Pan Jazis a nie den ale zrejme hovorite o tom ze cakate(na zaklade mojich slov) ze v omsi by sa mali postupne spominat cas umucenia, cas v hrobe a cas zmtvychvstania a ono sa to tam tak nespomina, takze v tomto mate pravdu Ono su tam udalosti tych dni spomenute inak napr stvrtok je spomenuty tym samym faktom ze sv omsa bola ustanovena vo stvrtok Ked sa Pan Jezis zjavil ucenikom po zmrtvychvstani tak im ukazal ruky a bok (cize zaroven apostli prezivali nedelu aj videli aj piatok) a ked vtedy sluzil svoju druhu omsu (Emauzy) tak rozpraval a vysvetloval Pisma o utrpeni Jezisa ako bolo predpovedane a nechal sa spoznat pri lamani chleba cize jednotlive dni sa behom sv.omse nespominaju nejako priamo nejakou spomienkou ale su pritomne cez osobu Jezisa Krista, ktory je zmrtvychvstaly a zaroven na svojom tele nesie znaky utrpenia a cez sv omsu je s nami pritomny az do skonania sveta Toto chapanie potvrdzuje napr aj ucitel cirkvi sv Augustin ako som uz spomenul citat vyssie a mnohi dalsi toto uz by snad mala byt dostatocna odpoved citácia: No a po tých 645 slovách (3885 znakov vrátane medzier) by ste snáď už mohli Janke aj odpovedať ta odpoved tam bola ale zjavne nebola pochopena, preto som ju zopakoval inymi slovami ... Pôvodne zaslal misojogi - 31 máj 2013 : 06:40:09 no, taketo nieco som chcela ja to neberiem, ze ste sa odpovedi vyhybal, beriem to tak, ako ste napisal, ze : "a ono sa to tam tak nespomina, ", teda ste to napisat ani nemohol
no a teraz, si skuste porovnat Vase povedane a tymto (tie Rafaelove prispevky sobrazkami o svatej omsi): http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=2981#96713
ma teda NOM totozny so svatou omsou? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 16:21:40
|
citácia: Vedel som, ktoru diplomovku myslite, viem totiz odkial ste sem prisli... kredo aj areopag som kedysi davno objavil pri googleni inych veci ... a prihlasil som sa na obe fora ... ked ma neskor zaujali diskusie na areopagu tak som sa pridal a zacal pisat ked ma zaujali diskusie na krede tak som prisiel zasa sem
ale nesuvisi to s hlavnym argumentom a sice ze problem pro multis versus pro omnibus versus pro vobis nie je problem prekladu pokonciloveho misala ale problem ktory sa riesil v uz v patristike a nasledne dalej cez mnohych teologov svatych a ucitelov cirkvi
Pointa spociva v tom ze aramejcina a hebrejcina nepoznaju slovo vsetkych ale namiesto toho pouzivaju slovo mnohych aj v normalnom vyzname aj vo vyzname vsetkych a teraz je otazka ako spravne chapat slova pro multis
v Tridentskom katechizme sa to sice vysvetluje v zmysle pro vobis, ale nie su zavrhnute ine chapania a vyznamy v samotnych kanonoch a spisoch koncilu sa uvedeny problem vobec nespomina (cize nie je to nemenna dogma) navyse aj po Tridentskom koncile viaceri vyznamni teologiovia vratane smutneho Suareza sa vyjadruju v prospech pro omnibus
co z toho vyplyva? ze otazka pro multibus versus pro omnibus nie je vobec otazka II.VKoncilu ale je to otazka o ktorej sa cirkev bavi uz velmi dlho takze pouzivat ju ako kladivo ktorym budeme otrepavat pokoncilovu cirkev je vyslovene nespravodlive
a zaroven podotykam ze panuje zhoda v samotnom chapani jednych a druhy a ta zhoda znie Jezis zomrel za vsetkych ale samotny uzitok z jeho obety maju len ti ktori mu patria cize pokrsteni a bezprostredny uzitok maju ti co su zucastneni priamo na tej sv omsi, pripadne je za nich obetovana aj ked na nej nie su ...
nevidim teda dovod na spochybnovanie platnosti sv.omse kvoli uvedenym slovam a ani dovod na nejake polemiky (vid napr aj ustretovy dokument B16 alebo komentar na tuto temu od prof. Dudu)
podotykam, ze existuje aj podobny problem kedze v Pisme je v slovach premenenia pouzity buduci cas (ktora sa vyleje za Vas - buduci cas) ale slova premenenia su ktora sa vylieva za Vas - pritomny cas je to aj preto lebo ked Jezis sluzil Poslednu veceru tak to bola blizka buducnost ale ked sluzi omsu knaz tak je to spritomnenie obeti na Kalvarii
Tak isto napr Spesz poznamenava ze keby sme pouzili formu z Mt Mk alebo Lk alebo z Pavla tak by sice bola platna ale nedovolena pretoze sa ma pouzit cirkevna forma ktora je logickym zhrnutim uvedenych textov a lepsie vyjadruje nauku cirkvi o eucharistii
konkretne dokazy ohladom pro multis: dokumenty a skeny ohladom uvedenej problematiky su vsetky tu http://promultis.apologia.sk/sk/ |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 31 máj 2013 : 16:58:42
|
citácia: u? Zial dost vela skenov chyba takze neviem sa celkom presne vyjadrit
ale sv omsa TOM viac zdoraznuje len samotnu obetu zatial co NOM viacej poukazuje aj na ine aspekty sv omse ale nevidim v tom problem ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 03 jún 2013 : 13:40:40
|
citácia: to chapem, ze pri svatej omsi sa spritomnuje obeta Pana Jezisa-cely Jeho zivot, uplne vsetko len akosi nechapem, co mate stale Vy aj misojogi s tym Cirkevnym rokom Práve preto, že sa sviatostne sprítomňuje pri omši celé dielo vykúpenia, celý život Krista, nie je možné všetko vyjadriť, či aspoň spomenúť v každej jednej sv. omši, a preto sa to postupne rozkladá na celý cirkevný rok, a spomína sa to jednak v príslušných liturgických čítaniach, či v je to vyjadrené v obradoch v súvislosti s jednotlivými sviatkami cirkevného roka /napr, iní na Viaanove, iné na dmi veľkonočného trojdnia.../
citácia: ...s tym, ale, co ste napisal, ze skutocnost sa neda vyjadrit jednoducho, nesuhlasim....potom by boli v nebi len sami uceni ludia ja si len porovnavam aj ten jednoduchy detsky katechizmus s tym co hovorite napriklad Vy, a jednoznacne, nie je mozne, aby jednoducho to bolo A., a zlozito B....musi to byt vzdy to iste, ci uz povedane jednoducho alebo zlozito ONo to nie je rozdielne, len tí jednoduchší ľudia to nie vždy vedia pochopiť. Napríklad aj s vami: ked som ja opisne opísal obetovanie, premenenie a prijímanie, vy ste v mojich slovácho to nerozpozmali a vyjadrili ste sa slovami "radšej budem ticho"...
citácia: ...mala som na mysli, ze ked uz mate v rukach Najsvatejsiu Sviatost Oltarnu a potom idete premienat vino, tak napr. ten kalich chytite kludne aj tymi prstami, co ste drzal Telo Pana Jezisa proste, ze si ich nechranite, kedze Vam mohla na nich ostat hoci aj mikroskopicka cistocka to mam na mysli ak Vam krivdim, ja sa kludne ospravedlnim a dokonca budem rada, ze to nieje tak, ako pisem Veru sa mýlite, pretože stále nechcete pochopiť, čo som vám napaísal, že kňaz pri sv. omši je predstaviteľom Krista, koná v jeho mene, prečo by sa preto "Kristus"/v podobe kňaza/ nemohol dotýkať dokonca kalicha, ktorý je predsa osobitne posvätený už tým, že v nom dochádza k premeneniu vína na Krv Krista?...- Alebo oltára, ktorý je tiež posvätený tým istým?... Janka, pochopte a prijmite už konečne, že problém je nie v kňazoch, ale v tom, že vy ako laik nechápete, o čom to tu všetko je, máte na to veľmi povrchný pohľad. Neodsudzujem, chápem vás, lebo vy ste to tak podrobne neštudovali, ale preto nie je správne, aby ste vy odsudzovali, čomu dobre nemôžete porozumieť... Na vašom mieste je primeranejšie radšej dva razy sa spýtať špecialistu, ktorý s tým žije /kňaza/ ako raz odsudzovať len podľa vášho laického náhľadu...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 jún 2013 : 22:31:12
|
citácia: ..... ja si len porovnavam aj ten jednoduchy detsky katechizmus s tym co hovorite napriklad Vy, a jednoznacne, nie je mozne, aby jednoducho to bolo A., a zlozito B....musi to byt vzdy to iste, ci uz povedane jednoducho alebo zlozito Pôvodne zaslal janka - 30 máj 2013 : 19:12:01
Janka, omlouvám se, že vstoupím do diskuse, kde diskutovali jiní. Ale když jsem přemýšlel nad tím, jak se tu zpochybňuje platnost NOMU v porovnání s tridentskou mší, potom jde navázat na tu citovanou myšlenku.
Podle mě, pokud by si chtěl někdo ověřit ptalnost NOMu, nemůže to porovnávat jen s jednou platnou formou mše (ať je jak chce dokonalá), ale se všemi v současnosti i v minulosti platnými formami mše (i nedovolenými platnými), včetně poslední večeře.
Vždy tam v tom podstatném muselo platit že A=A (byly platné) a neplatilo že A=B (jiná forma znamená neplatnost).
Takových forem je dnes zřejmě na desítky a kdoví, kolik jich bylo v minulosti. Určitě, kdyby si člověk dal tu práci, by se i laicky dalo vysledovat co všechny tyto formy měly stejné a je a bylo vždy neměnné (a musí být aby nehrozila neplatnost) A dá se to jistě i ověřit u teologů. Je ovšem velmi nebezpečné a hrozí tu blízká příležitost ke hříchu (odpadu od pravé církve), když se při ověřování přihlíží k argumentům odpůrců církve a neděje se to pod dohledem důvěryhodného duchovního vůdce - vzdělaného zastánce církve (takového je potřeba si najít).
Přeju stále hodně štěstí, zdravého rozumu a duchovní síly a vzpomenu v modlitbě. |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 04 jún 2013 : 23:19:43
|
Podle mě, pokud by si chtěl někdo ověřit platnost NOMu, nemůže to porovnávat jen s jednou platnou formou mše (ať je jak chce dokonalá), ale se všemi v současnosti i v minulosti platnými formami mše (i nedovolenými platnými), včetně Poslední večeře.
citácia: Takových forem je dnes zřejmě na desítky a kdoví, kolik jich bylo v minulosti. Určitě, kdyby si člověk dal tu práci, by se i laicky dalo vysledovat co všechny tyto formy měly stejné a je a bylo vždy neměnné (a musí být aby nehrozila neplatnost) A dá se to jistě i ověřit u teologů.
uz dlhsie som nad tymto rozmyslal ale nevedel som to tak vystizne povedat vdaka
mimochodom na to co je vo sv.omsi podstatne ciastocne odpoveda Spesz vo svojej knihe Sviatosti ktora je na ulozto ... ale urcite su aj podrobnejsie materialy
prave samotna existencia mnozstva roznych platnych foriem sv omse od sameho zaciatku cirkvi je dokazom ze nemoze existovat len jedna jedina platna forma da sa maximalne poukazat na to ze niektora je lepsia alebo vystiznejsia ako ina forma ale zavrhnut ostatne formy sv omse ako principialne neplatne je v priamom rozpore s tymto faktom ....
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 jún 2013 : 18:51:18
|
citácia: citácia: ...mala som na mysli, ze ked uz mate v rukach Najsvatejsiu Sviatost Oltarnu a potom idete premienat vino, tak napr. ten kalich chytite kludne aj tymi prstami, co ste drzal Telo Pana Jezisa proste, ze si ich nechranite, kedze Vam mohla na nich ostat hoci aj mikroskopicka cistocka to mam na mysli ak Vam krivdim, ja sa kludne ospravedlnim a dokonca budem rada, ze to nieje tak, ako pisem Veru sa mýlite, pretože stále nechcete pochopiť, čo som vám napaísal, že kňaz pri sv. omši je predstaviteľom Krista, koná v jeho mene, prečo by sa preto "Kristus"/v podobe kňaza/ nemohol dotýkať dokonca kalicha, ktorý je predsa osobitne posvätený už tým, že v nom dochádza k premeneniu vína na Krv Krista?...- Alebo oltára, ktorý je tiež posvätený tým istým?... Janka, pochopte a prijmite už konečne, že problém je nie v kňazoch, ale v tom, že vy ako laik nechápete, o čom to tu všetko je, máte na to veľmi povrchný pohľad. Neodsudzujem, chápem vás, lebo vy ste to tak podrobne neštudovali, ale preto nie je správne, aby ste vy odsudzovali, čomu dobre nemôžete porozumieť... Na vašom mieste je primeranejšie radšej dva razy sa spýtať špecialistu, ktorý s tým žije /kňaza/ ako raz odsudzovať len podľa vášho laického náhľadu... Pôvodne zaslal Elo - 03 jún 2013 : 13:40:40 Neide o to, či kalich posvätený je, alebo nie je. Takisto oltár. Ide tu o to, že v predkoncilovej liturgii veľký dôraz na to, aby kňaz mal prsty, ktorými držal Kristovo telo spojené preto, aby nedošlo k znesväteniu. Ako kňaz totižto iste viete, že Kristus je prítomný v každom kúsku premenenej hostie celý. A janke nevadí to, že časť Kristovho tela spadne na korporál, ale to, že keď sa kňaz tými istými prstami, ktorými držal hostiu dotýka napr. kalicha. Na kalichu zostanú čiastočky Kristovho tela a tie potom spadnú na zem a pošliapu sa. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 jún 2013 : 21:48:34
|
citácia: citácia: u? Zial dost vela skenov chyba takze neviem sa celkom presne vyjadrit ale sv omsa TOM viac zdoraznuje len samotnu obetu zatial co NOM viacej poukazuje aj na ine aspekty sv omse ale nevidim v tom problem ... Pôvodne zaslal misojogi - 31 máj 2013 : 16:58:42 nemyslela som to porovnavanie verzii v katechizme, ale tie novsie a tie su tam momentalne skoro vsetky no, ale postrehli ste nejaky rozdiel
date mi prosim Vas definiciu podla KKC, co je to svata omsa? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 jún 2013 : 21:53:47
|
citácia: citácia: to chapem, ze pri svatej omsi sa spritomnuje obeta Pana Jezisa-cely Jeho zivot, uplne vsetko len akosi nechapem, co mate stale Vy aj misojogi s tym Cirkevnym rokom Práve preto, že sa sviatostne sprítomňuje pri omši celé dielo vykúpenia, celý život Krista, nie je možné všetko vyjadriť, či aspoň spomenúť v každej jednej sv. omši, a preto sa to postupne rozkladá na celý cirkevný rok, a spomína sa to jednak v príslušných liturgických čítaniach, či v je to vyjadrené v obradoch v súvislosti s jednotlivými sviatkami cirkevného roka /napr, iní na Viaanove, iné na dmi veľkonočného trojdnia.../ Pôvodne zaslal Elo - 03 jún 2013 : 13:40:40 ano, chapem, hovorite o NOMe
citácia: citácia: ...s tym, ale, co ste napisal, ze skutocnost sa neda vyjadrit jednoducho, nesuhlasim....potom by boli v nebi len sami uceni ludia ja si len porovnavam aj ten jednoduchy detsky katechizmus s tym co hovorite napriklad Vy, a jednoznacne, nie je mozne, aby jednoducho to bolo A., a zlozito B....musi to byt vzdy to iste, ci uz povedane jednoducho alebo zlozito ONo to nie je rozdielne, len tí jednoduchší ľudia to nie vždy vedia pochopiť. Napríklad aj s vami: ked som ja opisne opísal obetovanie, premenenie a prijímanie, vy ste v mojich slovácho to nerozpozmali a vyjadrili ste sa slovami "radšej budem ticho"... Pôvodne zaslal Elo - 03 jún 2013 : 13:40:40 mala som dovod, preco som napisala, co som napisala
citácia: citácia: ...mala som na mysli, ze ked uz mate v rukach Najsvatejsiu Sviatost Oltarnu a potom idete premienat vino, tak napr. ten kalich chytite kludne aj tymi prstami, co ste drzal Telo Pana Jezisa proste, ze si ich nechranite, kedze Vam mohla na nich ostat hoci aj mikroskopicka cistocka to mam na mysli ak Vam krivdim, ja sa kludne ospravedlnim a dokonca budem rada, ze to nieje tak, ako pisem Veru sa mýlite, pretože stále nechcete pochopiť, čo som vám napaísal, že kňaz pri sv. omši je predstaviteľom Krista, koná v jeho mene, prečo by sa preto "Kristus"/v podobe kňaza/ nemohol dotýkať dokonca kalicha, ktorý je predsa osobitne posvätený už tým, že v nom dochádza k premeneniu vína na Krv Krista?...- Alebo oltára, ktorý je tiež posvätený tým istým?... Janka, pochopte a prijmite už konečne, že problém je nie v kňazoch, ale v tom, že vy ako laik nechápete, o čom to tu všetko je, máte na to veľmi povrchný pohľad. Neodsudzujem, chápem vás, lebo vy ste to tak podrobne neštudovali, ale preto nie je správne, aby ste vy odsudzovali, čomu dobre nemôžete porozumieť... Na vašom mieste je primeranejšie radšej dva razy sa spýtať špecialistu, ktorý s tým žije /kňaza/ ako raz odsudzovať len podľa vášho laického náhľadu... Pôvodne zaslal Elo - 03 jún 2013 : 13:40:40 mlamanec v prispevku vyssie to napisal jasnesie ako ja, co som chcela povedat |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 jún 2013 : 22:06:00
|
citácia: citácia: ..... ja si len porovnavam aj ten jednoduchy detsky katechizmus s tym co hovorite napriklad Vy, a jednoznacne, nie je mozne, aby jednoducho to bolo A., a zlozito B....musi to byt vzdy to iste, ci uz povedane jednoducho alebo zlozito Pôvodne zaslal janka - 30 máj 2013 : 19:12:01 Janka, omlouvám se, že vstoupím do diskuse, kde diskutovali jiní. Ale když jsem přemýšlel nad tím, jak se tu zpochybňuje platnost NOMU v porovnání s tridentskou mší, potom jde navázat na tu citovanou myšlenku. Podle mě, pokud by si chtěl někdo ověřit ptalnost NOMu, nemůže to porovnávat jen s jednou platnou formou mše (ať je jak chce dokonalá), ale se všemi v současnosti i v minulosti platnými formami mše (i nedovolenými platnými), včetně poslední večeře. Vždy tam v tom podstatném muselo platit že A=A (byly platné) a neplatilo že A=B (jiná forma znamená neplatnost). Takových forem je dnes zřejmě na desítky a kdoví, kolik jich bylo v minulosti. Určitě, kdyby si člověk dal tu práci, by se i laicky dalo vysledovat co všechny tyto formy měly stejné a je a bylo vždy neměnné (a musí být aby nehrozila neplatnost) A dá se to jistě i ověřit u teologů. Je ovšem velmi nebezpečné a hrozí tu blízká příležitost ke hříchu (odpadu od pravé církve), když se při ověřování přihlíží k argumentům odpůrců církve a neděje se to pod dohledem důvěryhodného duchovního vůdce - vzdělaného zastánce církve (takového je potřeba si najít). Přeju stále hodně štěstí, zdravého rozumu a duchovní síly a vzpomenu v modlitbě. Pôvodne zaslal rad.ek - 04 jún 2013 : 22:31:12 kludne, len vstupte, ked mate co k veci a aj mate ja nemam nic proti tomu, ako Cirkev svata "vybrusovala" diamant, ktory dostala ide o to, ze plati, ze Cirkev Kristova moze len vybrusovat, teda, ze nemoze schvalit nic, co by bolo aj rovnako dobre, vzdy moze schvalovat len k lepsiemu
potom, uz aj misojogi napisal, ze katolicka svata omsa bola o obeti a NOM poukazuje aj na ine aspekty omse ja mozem s kludnym svedomim vyhlasit, ze hoci papier znesie vselico, poucky v KKC mozu obsahovat aj slovo obeta, ja si na NOMe nepripadam ako pod krizom, ale ked uz, tak na spomienke na Poslednu veceru, ved aj knaz tam cituje tie slova z Pisma Svateho
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|