|
Odoslaný - 21 máj 2013 : 21:55:12
|
citácia: Nariadenie bolo vydané, upresňujem, v roku 2006. Do roku 2008 mali byť slová premenenia opravené. Aká je realita? Je rok 2013 a ja stále pri sv. omši počujem ...ktorá sa vylieva za vás a za všetkých... asi nie je jednoduche vydat novy misal netusim preco im to tak trva ...
citácia: IEM končí slovami: Skrze Krista, nášho Pána. a ďalej pokračuje: Skrze Neho, s Ním... Argument, že je to takto zrozumiteľnejšie, neobstojí. Znovu sa biskupi odkláňajú od sv. Otca. Ak majú na to rozumný dôvod, rád sa poučím. mozno cit jazykarov pre slovencinu ...
citácia: K pokoncilovým sviatostiam: tak napr.: aký zmysel má vyhodenie obradu exorcizmu zo sviatosti krstu? V tomto s Vami suhlasim zda sa ze to skratili na zrieknutie Zleho ducha ... co nie je zle ale komplet exorcizmus by bol asi lepsi ...
citácia: keď som ako organista mal skúsenosť s mnohými kňazmi a nedalo mi, keď každý z nich slúžil sv. omšu ináč a niektorí si z nej doslova robili "dobrý deň". tak to je smutne drobne zmeny mi nevadia (napr ine oslovenie) ale podstatne veci musia sediet .... a hlavne knaz by si mal byt vedomy velkosti svojej sluzby ked kona sv omsu. asi som mal stastie na dobrych knazov
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 máj 2013 : 22:20:19
|
citácia: asi nie je jednoduche vydat novy misal netusim preco im to tak trva ... Pôvodne zaslal misojogi - 21 máj 2013 : 21:55:12 Nemusia hneď vydávať nový misál, stačilo by všeobecné nariadenie. A mimochodom, ten nový misál by tiež nebol odveci, nakoľko najnovší latinský misál bol vydaný v roku 2002. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 máj 2013 : 00:21:52
|
http://www.teologicketexty.cz/casopis/2000-1/Ani-uzkost-ani-sneni-Tridentinum-a-Druhe-vatikanum.html citácia: Když papež Jan Pavel II. psal r. 1988 v listu Ecclesia Dei o „bohatství různosti v církvi, která zároveň vytváří krásu jednoty v různosti“ (č. 5), pak nejen vytvářel ideál pro budoucnost, nýbrž též svědčil o realitě naší liturgické minulosti. Čtyři staletí úcty k jednotnosti dala katolíkům zapomenout, že liturgická standardizace byla novinkou Tridentského koncilu. Po dobu 16 století církev užívala různé liturgie pro různé oblasti, diecéze, města a řeholní společnosti bez vzájemných předsudků.
Je zřejmé, že Řím nyní neobnovil tridentskou liturgii pouze kvůli bohatství, jež plyne z různosti, ani kvůli nespokojenosti s liturgií Druhého Vatikána. Povolení objasňuje, jaký byl záměr: jednota. odporucam precitat si cely clanok - je skvely |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 máj 2013 : 09:19:38
|
citácia: citácia: Čiže vidiíte, blchy /nepodstatné veci, slovíčka a pod./podaktorí tu preciedzajú, kým "ťavu prežierajú" /nerešpektujú rozhodnutia legitímnej KC, ale riadia sa svojim subjektom... Naozaj, predsatvte si, keby si každá s prepáčením "gadžo" postavil tak hlavu, trval na svojich kritériách, ktorým by sa mali všetci prispôsobiť, kde by sme došli?. To je práve ten veľký hriech proti jednoty, ktorí si títo ozajstní zločinci nejednoty nechcú priznať /žiaľ, zrejme si to neuvedomujú.../ Pôvodne zaslal Elo - 16 máj 2013 : 14:48:04 Ak sú pre vás slová premenenia "blchy" tak potom neviem. A len tak mimochodom, sv. otec BXVI v roku 2008 vydal nariadenie, aby sa opravili slová premenenia na "za mnohých". Aká je realita dnes? Okrem Maďarov to neopravil nikto. Neviem, čo je na zvolaní Mysterium fidei monotónne. Je to akoby ste povedali, že Otče náš je monotónny, tak na jednej omši sa budeme modliť Otče náš, na inej Zdravas Mária. Biskupská konferencia môže pridať do liturgie niečo rozumné (procesia Vzkriesenia), ale aký má zmysel Skrze Krista..., je to azda lepšie ako Skrze Neho...?? Ak áno, rád sa poučím. A len pre vyjasnenie, ja so sedevakantizmom takisto nesúhlasím, ale som za tradičnú liturgiu a tradičné sviatosti, tak ako sa vysluhovali v Cirkvi po stáročia a nie tak, ako ich prekrútil IIVK. Zastávam názor Bratstva sv. Petra (FSSP) a to je pápežom uznané cirkevné bratstvo, takže nemyslím si o sebe, že by som práve ja roztŕhal jednotu Cirkvi. Pôvodne zaslal mlamanec - 16 máj 2013 : 15:27:54
mlamanec, s tými Maďarmi sa to spomínalo už inde, oni mali "za mnohých" až kdesi po revolúciu, ale po revolúcii sa "duch svätý" posnažil, a museli meniť na "za všetkých"... takže ak teraz zmenili, tak nebolo to pre nich až také ťažké- stačilo siahnuť po starých "misáloch".
Druhá vec- o čo ide v tomto spore? Však "omše" sa už tak slúžili, a ak boli "platné" s "za všetkých" tak nechápem prečo to zase meniť.
Tretia vec- tie exesy sa akože odbavia tým, že : veď mi sa už ideme polepšiť, a budeme zrazu slúžiť tak ako sa má? A čo doteraz? A čo na to urazený Boží majestát? Či potľapkáme zas po pleci- však bože vieš ako to chodí, nejako sa polepšíme?
mlamanec veľmi zjednodušené rozmýšľanie. (mňa to netrápi, lebo sa nejedná o svätú omšu, a to aj bez ohľadu či sa tam konsekruje- našťastie nie, tam nie je sacrificium, a to bolo jasne a Neomylne definované, ale keď už sa teda niekto chce hrať na nápravu tak nech to ide do dôsledkov... a to si len predstavujem ako Boh toto riešil v čase Starej zmluvy, keď sa jednalo o krv capov a teliat... nechcem si ani predstaviť ako porieši toto, keď sa jedná o Krv jeho Syna... nech je Boh milostivý tým čo ju tak nehorázne potupili ) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 máj 2013 : 12:54:17
|
Najviac mi na tom vadí to, že ak pápež niečo nariadi, tak biskupi sú ho povinní poslúchnuť. Aspoň keby vydali nejaké oficiálne stanovisko. A mimochodom, v latinskom origináli vždy bolo uvedené "pro multis", len prekladatelia mali pocit, že sú múdrejší ako pápež a dali tam "za všetkých". (A už keď sme pri tých prekladoch, kde je v slovenskom preklade slovo "enim" - totiž: Hoc est enim corpus meum... Toto je moje telo...)
|
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 22 máj 2013 : 13:41:33
|
citácia: Viac ako preklad mi vadí to, že ak pápež vydal nariadenie, tak sa má dodrža... Čiže ja len konštatujem, že naši otcovia biskupi asi neberú sv. Otca dostatočne vážne. Pôvodne zaslal mlamanec - 21 máj 2013 : 20:21:31 Súhlasím. Vidíte, to je ten ľudský faktor v Cirkvi. A pokiaľ poznáte dejinyy, ten bol vždy, ba možno povedať, že v minulosti si tiež mnohí biskupi robili po svojom - ignorujúc pápeža /dokonca aj kardináli... Richelieu a i./ Je to iste kríza autority vôbec, a potom - na rozdiel od minulosti- pápež nemá skoro nejaké páky ako ovládať svojci podriadených, ako to bolo v minulosti, aspoň niekde /štátna moc - kresťanská, dnes jej niet.../
citácia: Napr. IEM končí slovami: Skrze Krista, nášho Pána. a ďalej pokračuje: Skrze Neho, s Ním... Argument, že je to takto zrozumiteľnejšie, neobstojí. Znovu sa biskupi odkláňajú od sv. Otca. V tomto prípade sa mi zdá rozhodujúcim fakt, že je to v podstate ten istý zmysel, či je to "skrze Neho", či "skrze Neho" - je to ten istý zmysel. To by som nechal na biskupov krajiny. Určité veci Centrum naozaj aj dáva právo biskupom, len ľudia často o tom nevedia...
citácia: K pokoncilovým sviatostiam: tak napr.: aký zmysel má vyhodenie obradu exorcizmu zo sviatosti krstu? Ja som síce nebol na koncile, ale chápem niektoré pokoncilové súvislosti tak, že v dávnej histórii sa veci menili spravidla tak, žesa stále niečo pridávalo a pridávalo /lebo každý chcel tam vložiť to "svoje" a urobiť si nejaký "pomník". Ale na Kocnile zasa prevládla mentalita vzdoru proti tejto starej mentalite, totiž práve preto chceli skôr zjednodušovať, aby všetko bolo prehľadnejšie, pochopiteľnejšie. Je fakt, že príliš veľa jednotlivosťí robí vec neprehľadným, a - ako sa hovorí - niekedy menej je viac. Možno v tejto tendencii zašli občas do extrému, to priznávam. NO to najpodstatnejšei na krste určite je, a teda je platný aj keby to bol len sanotný akt krstenia bez všetkých obradov /napr. v núdzi a pod./. A de facto diabol sa nevyháňa iba exorcizmom, ale vlastne aj pokánie, aj modlitba je vlastne exorcizmus pre diabla /diabol ich neznáša/. Je tiež otázne, či malé dieťa nepokrstené treba chápať akoby bol pod vplyvom diabla. To je staršia /zakorenená, le nie dogmatizovaná/ predstava. Dnes sa tak už neuvažuje. Najmä malé deti sotva možno považovať za posadnuté diablom. Dedičný hriech sa chápe ako nedostatok milosti posväcujúcej v duši, ale to neznačí aautomaticky, že sú posadnuté diablom. Možno aj preto trochu zjednodušili tento obrad /hoci oslobodenie od diabla sa tam v jednej modlitbe spomína/
citácia: ... s mnohými kňazmi a nedalo mi, keď každý z nich slúžil sv. omšu ináč a niektorí si z nej doslova robili "dobrý deň". Ale čiastočne má na tom vinu aj režim, v ktorom študovali. A tak, ako taký trochu puntičkár , ktorému vadila zlá variabilita (myslím tým to, že si niektorí kňazi domýšľajú vlastné modlitby) spôsobená absenciou noriem, som sa začal zaujímať o predkoncilovú formu rímskeho rítu. Ako kňazi vieme, že najmenej na piatich miestach môže každý kňaz vkladať svoje vlastné slová, a vyjadriť uvedenú myšlienku inými slovami, príápadne aj doplniť - z pastoračných dôvodov. No to tiež nevedia laici, a puntičkárom to iste vadí. Ale prosím vás, prijímajte kňazov ako tých, ktorí sú zodppovední pred Bohom. Prijímajte ich ako správcov tajomstiev, ktorí sa budú zodpovedať pred Bohom, a nie pred ľuďmi. Vy nemusíte všetko popchopiť, len nemajte svoje predstavy ako farizeji o Kirstovi, a potom ho odmietli. Často aj ľudia majú na nového kňaza očakávania, aby bol presne taký, aký bol nejaký ich obľúbenec predchádzajúci, a potom mu krivdia...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 22 máj 2013 : 13:56:21
|
citácia: citácia: Aj my kňazi vieme zo skúsenosti, že mnohým akosi nevonia, keď je to v liturgii stále to isté /ľu´dm to už ide akosi okolo uší.../ určité obmeny sú pre lepšie vnímanie dôležité. Cirkev má skúsenosti aj z histórie, a psychológia tiež hvoorí svoje. Pôvodne zaslal Elo - 16 máj 2013 : 14:48:04 sam ste to povedal Pôvodne zaslal janka - 16 máj 2013 : 21:39:20 Janka, je to fakt. Nielen ľuďom, ale aj kňazi nechcú ako !papagáji" iba neustále recitovasť stále tie isté, presne niekým iným definované slová, bez toho, že by bol piestor aj pre neho ako živú osobu a nie len nejaké "médium". A takých miest v omši naozaj je - aspoň päť, kde kňaz môže vyjadrič svojimi slovami určité myšlienky /k veci/, prípadne aj osbone sa onrátiť na veriacich a nadviazať s nimi určitý virtuálny rozhovor, či osobitne niečo aktuálne podčiarknúť. A veľmi dobrá je aj tá určitá variabilita v NOM, že je viac eucharistických modlitieb, že modlitby sa obmieňajú, aj prosby... Stabilný je naozaj len obrad premenenia v omši, ale aj tie uvádzajúce slová sú v každej eucharistickej modlitbe trochu obmenené, čo je podľa mňa plus.
Ja nechápem, prečo sa laici tak montujú do toho, čo je vyslovene kňazskou záležitosťou, veď my to vieme ako profesionáli, ktorí sme to študovali podrobnejšie, žijeme s tým roky, máme skúsenosti, kým tu si nejaký Mino, či ktokoľvek, dovoľuje všetko analyzovať akoby miskroskopom svojim "metrom", a pritom to má iba prečítané z jednostranných super-kritických zdorojov nepriateľských voči KC. NO horšie je niečo iné, a to je fakt, ktorému sa čudujem že tí, ktorí sa považujú za normálnych katolíkov takýmito /podľa mňa zvodcami duší/ sa nechajú tak silno ovplyvniť, že takmer dajú za pravdu im ako katolíckym duchovným. To je naozaj znak veľkej krízy /autority/, a s tým treba niešo robiť... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 máj 2013 : 18:48:41
|
citácia: Ako kňazi vieme, že najmenej na piatich miestach môže každý kňaz vkladať svoje vlastné slová, a vyjadriť uvedenú myšlienku inými slovami, príápadne aj doplniť - z pastoračných dôvodov. Pôvodne zaslal Elo - 22 máj 2013 : 13:41:33 Mohli by ste mi prosím upresniť, na ktorých miestach je to povolené? |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 máj 2013 : 20:54:50
|
citácia: citácia: citácia: Aj my kňazi vieme zo skúsenosti, že mnohým akosi nevonia, keď je to v liturgii stále to isté /ľu´dm to už ide akosi okolo uší.../ určité obmeny sú pre lepšie vnímanie dôležité. Cirkev má skúsenosti aj z histórie, a psychológia tiež hvoorí svoje. Pôvodne zaslal Elo - 16 máj 2013 : 14:48:04 sam ste to povedal Pôvodne zaslal janka - 16 máj 2013 : 21:39:20 Janka, je to fakt. Nielen ľuďom, ale aj kňazi nechcú ako !papagáji" iba neustále recitovasť stále tie isté, presne niekým iným definované slová, bez toho, že by bol piestor aj pre neho ako živú osobu a nie len nejaké "médium". A takých miest v omši naozaj je - aspoň päť, kde kňaz môže vyjadrič svojimi slovami určité myšlienky /k veci/, prípadne aj osbone sa onrátiť na veriacich a nadviazať s nimi určitý virtuálny rozhovor, či osobitne niečo aktuálne podčiarknúť. A veľmi dobrá je aj tá určitá variabilita v NOM, že je viac eucharistických modlitieb, že modlitby sa obmieňajú, aj prosby... Stabilný je naozaj len obrad premenenia v omši, ale aj tie uvádzajúce slová sú v každej eucharistickej modlitbe trochu obmenené, čo je podľa mňa plus. Ja nechápem, prečo sa laici tak montujú do toho, čo je vyslovene kňazskou záležitosťou, veď my to vieme ako profesionáli, ktorí sme to študovali podrobnejšie, žijeme s tým roky, máme skúsenosti, kým tu si nejaký Mino, či ktokoľvek, dovoľuje všetko analyzovať akoby miskroskopom svojim "metrom", a pritom to má iba prečítané z jednostranných super-kritických zdorojov nepriateľských voči KC. NO horšie je niečo iné, a to je fakt, ktorému sa čudujem že tí, ktorí sa považujú za normálnych katolíkov takýmito /podľa mňa zvodcami duší/ sa nechajú tak silno ovplyvniť, že takmer dajú za pravdu im ako katolíckym duchovným. To je naozaj znak veľkej krízy /autority/, a s tým treba niešo robiť... Pôvodne zaslal Elo - 22 máj 2013 : 13:56:21 vsak ja sa nehadam, praveze suhlasim s tym, co ste povedal o nude na vasej omsi len nechapem ako moze veriaceho, ci dokonca knaza nebavit stat pod krizom, kde sa Pan Jezis za nas obetuje? aj Pan Boh sa nudi, ked sa mu neustale a rovnakym sposobom Pan Jezis rukami knaza obetuje? vsak je mu to najmilsie co moze existovat!!! clovek je spokojny, ked spocinie jeho dusa v Bohu, a ked je nespokojny, znamena to, ze to, co ma nieje Bozie, ale ludske pre mna ste podal uzasne svedectvo, dakujem, vyvodila som si aj zaver |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 máj 2013 : 00:38:13
|
citácia: co ste povedal o nude na vasej omsi prezivanie je dar bozej milosti ako hovoril uz sv Ignac niekedy clovek omsu preziva a niekedy nie zavisi od mnozstva starosti, od unavy, zdravitneho stavu a podobne ale sila sv omse je prave v tom ze je objektivna (ex opere operato) ma ucinky aj vtedy ked clovek nie je vo svojej kozi ...
nie je dobre chytat cloveka za slovicka moze sa stat ze potom clovek nepochopi co mu ten druhy chce povedat .... myslm si ze Elo rozhodne neberie sv Omsu ako nudu, to by ste mu krivdila ... skor zrejme ide o to ze vita moznost variaciami liturgie vyjadrit lepsie situaciu vo chvili ked sluzi sv omsu (podla mna je prirodzene ze ked sluzi sv omsu detom tak aj deti specialne oslovi .... a podobne)
z toho co tu napisal Elo inde, sa da dedukovat, ze sv Omsu berie vazne a rozhodne sa na nej nenudi. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 máj 2013 : 08:04:48
|
citácia: citácia: co ste povedal o nude na vasej omsi prezivanie je dar bozej milosti ako hovoril uz sv Ignac niekedy clovek omsu preziva a niekedy nie zavisi od mnozstva starosti, od unavy, zdravitneho stavu a podobne ale sila sv omse je prave v tom ze je objektivna (ex opere operato)ma ucinky aj vtedy ked clovek nie je vo svojej kozi ... nie je dobre chytat cloveka za slovicka moze sa stat ze potom clovek nepochopi co mu ten druhy chce povedat .... myslm si ze Elo rozhodne neberie sv Omsu ako nudu, to by ste mu krivdila ... skor zrejme ide o to ze vita moznost variaciami liturgie vyjadrit lepsie situaciu vo chvili ked sluzi sv omsu (podla mna je prirodzene ze ked sluzi sv omsu detom tak aj deti specialne oslovi .... a podobne) z toho co tu napisal Elo inde, sa da dedukovat, ze sv Omsu berie vazne a rozhodne sa na nej nenudi. Pôvodne zaslal misojogi - 23 máj 2013 : 00:38:13
za to označené je jednoznačné anathema sit, a ďalší dôkaz že pokoncilná sekta má niečo (domnele) iné než sv. omšu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 máj 2013 : 20:42:40
|
citácia: skor zrejme ide o to ze vita moznost variaciami liturgie vyjadrit lepsie situaciu vo chvili ked sluzi sv omsu (podla mna je prirodzene ze ked sluzi sv omsu detom tak aj deti specialne oslovi .... a podobne) z toho co tu napisal Elo inde, sa da dedukovat, ze sv Omsu berie vazne a rozhodne sa na nej nenudi. Pôvodne zaslal misojogi - 23 máj 2013 : 00:38:13 to co znamena sluzit svatu omsu detom? a to ste mysleal naozaj vazne, ze ten, co je ucastny svatej omse len telesne a ten, co je aktivny, maju rovnaky podiel ovocia svatej omse?
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 máj 2013 : 02:22:59
|
citácia: ale sila sv omse je prave v tom ze je objektivna (ex opere operato) ma ucinky aj vtedy ked clovek nie je vo svojej kozi ... sviatost posobi ex opere operato no a vo svatej omsi sa uskutocnuje sviatost Eucharistie tak kde je problem? alebo podla Vas sviatosti neposobia ex opere operato? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 24 máj 2013 : 16:40:23
|
citácia: vsak ja sa nehadam, praveze suhlasim s tym, co ste povedal o nude na vasej omsi Pôvodne zaslal janka - 22 máj 2013 : 20:54:50 No Janka, viete, že teraz neviem, čo tým myslíte. Niekedy prosím vás jasnejšie vyjadrite svoje slová, lebo potom je človek pred hádankou... Ja som chcel povedať nie čosi o nude na omši, ale o tom, že prirodzenejsie aj pre kňaza, aj pre ľudí je, ak je tá omša - tak povediac - viac ľudská, teda pre ľudí zrozumiteľnejšia vo formách vyjadrenia, ak je tam aj určitá možnosť. Veď si uvedomme, že prvá podoba omše /vo Večeradle/ bola okrem toho, že bola spomienkou na dejiny spásy, bola vlastne v rámci hostiny, kde prebiehali aj rozhovory. Tak to bola aj v prvých časoch kresťanov niekoľko storočí. Ten neskorší vývoj z omše urobil určitý rituál, obrad, prakticky vylúčil z nej čosi spoločenské, rodinnú pohodu, a preto aj VK aspoň trochu sa k tomu prvokresťanskému ideálu snažil priblížiť. Už viac nemohol, lebo vidíte, ľudia sú tak priviazaní mnohí k tomu ritualistickému spôsobou, že aj tá nová sv. omša pokoncilová sa im zdá príliš... Zrejme sa nájde v budúcnosti taký model, ktorý bude uspokojovať obe strany, a mene sa vidí, že pri variabilite ľudstva bude musieť byť aj určitá variabilita liturgií. A prakticky to k tomu aj speje, lebo už len v KC je niekoľko liturgií, ak sa k nám pripoja /to pebne verím/ v budúcnosti aj iné cirkvi a stanú sa sústavnou čstou KC ako niektorí anglikáni už dnes, tak tých liturgií bude naozaj viac... /vrátane tridentskej.../
citácia: len nechapem ako moze veriaceho, ci dokonca knaza nebavit stat pod krizom, kde sa Pan Jezis za nas obetuje? Vy ts zrejme dosť nábožná, ale určite pozorujete, že v kostole sú mnohí takí, ktorí si to idú len "odkrútiť" z povinnosti, že?... Kňaz by sa iste nemal nudiť, ale aj kňazi sú ľudia, nie všetci sú svätci /hoci by mali byť/, ale to je už beseda o inom. Dnes je Cirkev naozaj v kríze ako nikdy nebola, a to sa prejavuje aj na tomto fóre, aj všade v spoločnosti. A je v kríze preto, lebo sú v nej takí ľudia, akí reálne sú: formálne kresťania, katolíci, ale v skutočnosti materialisti, pohania, poživačníci a pod.
citácia: aj Pan Boh sa nudi, ked sa mu neustale a rovnakym sposobom Pan Jezis rukami knaza obetuje? vsak je mu to najmilsie co moze existovat!!! Pán Boh sa určite nenudí, On je plnosť života, Život sám a ked si predstavíte, že On je Emanuel, teda Boh s nami, a dobrovoľne /nemusel, ale chcel - z lásky.../ si vzal na starosť to, čo stvoril - ľudksú spoločnosť, ktorej dal dokonca aj slobodu stavať sa proti Nemu, teda hrešiť, tak sa určite nenudí... Obeta sv. omše je pre Pána naozaj objektívne to najlepšie, čo môže člvoek Bohu dať, ale - a v tom je háčik - subjektívne, ak človek si tú omšu "prenudí", pretrpí, tak sotva má z toho radosť,. a sotva to má v jeho očiach takú hodnotu. To je približne tak: nakoľko sa človek otvorí Bohu vierou a láskou, natoľko má osoh aj z omše, natoľko mu Boh "naleje". Ale ak tam niet štipky lásky, len "nutnosť", len nudné prežitie /kvôli nie Bohu, ale mamke, otcovi, žene, baabke a pod./, tak toho osohu veľa naozaj nie je...
citácia: clovek je spokojny, ked spocinie jeho dusa v Bohu, a ked je nespokojny, znamena to, ze to, co ma nieje Bozie, ale ludske pre mna ste podal uzasne svedectvo, dakujem, vyvodila som si aj zaver Zasa neviem , v akom zmysle, ale s tou spokojnosťou a nespokojnosťou to máte pravdu. Ak je človek vo vnútornej harmónii, súlade s Bohom, vtedy niet v ňom /odporu/, "prúd" cez taký !vodič" preteká ľahko, a človek to spravidla aj cíti ako vnútortmú úľavum uspokonenie v hĺbke srdca a duše. Ale ak medzi ním a Bohom čosi neklape, tak si treba položiť otázku, či som Pánovi niekde nezahatol cesty ku mne /hriech, niekedy nepriznaný, neláska k niekomu, zaujatosť a pod./
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 máj 2013 : 06:35:32
|
citácia: Vy ts zrejme dosť nábožná, ale určite pozorujete, že v kostole sú mnohí takí, ktorí si to idú len "odkrútiť" z povinnosti, že?... Pôvodne zaslal Elo - 24 máj 2013 : 16:40:23 a pre tychto ludi je teda treba pripravit nejaku inu zabavu, tosku im to spestrit tancom, divadlom, gymnastikou, cirkusovym predstavenim, karnevalom... ci ste chceli povedat nieco ine?
citácia: Tak to bola aj v prvých časoch kresťanov niekoľko storočí. Ten neskorší vývoj z omše urobil určitý rituál, obrad, prakticky vylúčil z nej čosi spoločenské, rodinnú pohodu, a preto aj VK aspoň trochu sa k tomu prvokresťanskému ideálu snažil priblížiť. A znova ta ista pesnick - Cirkevni otcovia prvych storoci a nesledne Cirkev dalsich 16 storoci ani len netusili co bol prvokrestanski ideal a ako ma vyzerat omsa, az konecne prisiel II.VK... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 máj 2013 : 10:20:08
|
citácia: a pre tychto ludi je teda treba pripravit nejaku inu zabavu, tosku im to spestrit tancom, divadlom, gymnastikou, cirkusovym predstavenim, karnevalom... baroko robil analogiu tejto myslienky v sakralnom umeni (pozri vyzdobu kostolov) a v stredoveku bol priam vrchol vyuzitia kostolov .... (disputy medzi mnichmi apod) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 máj 2013 : 16:29:34
|
citácia: citácia: a pre tychto ludi je teda treba pripravit nejaku inu zabavu, tosku im to spestrit tancom, divadlom, gymnastikou, cirkusovym predstavenim, karnevalom... baroko robil analogiu tejto myslienky v sakralnom umeni (pozri vyzdobu kostolov) a v stredoveku bol priam vrchol vyuzitia kostolov .... (disputy medzi mnichmi apod) Pôvodne zaslal misojogi - 25 máj 2013 : 10:20:08
Neporovnávajte neporovnateľné. Baroko je sloh, ktorý vytvorila Cirkev, za účelom pritiahnuť ľudí do kostola. Pôvodným cieľom baroka bola oslava Boha. Zatiaľ čo tanec, divadlo atď. sú profánne a do kostola sú vopchané nasilu. Pri liturgii má byť len to, čoho pvotným cieľom bola oslava Boha. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 máj 2013 : 17:58:33
|
citácia: Baroko je sloh, ktorý vytvorila Cirkev, za účelom pritiahnuť ľudí do kostola. rovnako ako terajsie moderne svate omse detske sv omse a podobne Tiez je cielom pritiahnut ludi do kostola a napodiv sa to aj celkom dari ... cize ma to vyznam
citácia: Pri liturgii má byť len to, čoho prvotným cieľom bola oslava Boha. 100%-zne s Vami suhlasim a je fakt ze niekedy sa spravia aj chyby
citácia: Pôvodným cieľom baroka bola oslava Boha. Zatiaľ čo tanec, divadlo atď. sú profánne a do kostola sú vopchané nasilu. Pozrite si SZ zidia nemali problem oslavovat Boha citarami (teraz gitara) bubnom(to sa dost malo v dnesnej cirkvi pouziva maximalne v Afrike) a nemali problem oslavovat Boha tancom (Notoricky znamy je pripad krala Davida ktory radostne tancoval pred Archu Zmluvy ktora je mimochodom predobrazom Eucharistie (i ked nevylucujem aj predobraz Marie) A viete co sa stalo? Jeho manzelka nim za to pohrdla vo svojm srdci rovnako ako dnes mnohi pohrdaju tancom pri Eucharisti A viete ako na to reagoval Pan Boh? Zavrel jej lono takze nemohla mat deti, co bol ten najvacsi trest pre Izraelsku zenu (dnesne zeny by sa potesili pretoze by nemuseli minat za antikoncepciu)
Videl som dvakrat liturgicky tanec pri sv omsi raz to bolo v Medjugorii kde JoCroisant tancovala pri adoracii (z jej tanca bolo citit hlboku uctu voci realne pritomnemu Spasitelovi) a druhy krat na puti v Sastine kde male dievcata tancovali so svieckami hned po premeneni bolo to nieco uzasne: ako keby anjelici privitali spritomneneho Spasitela, chcelo sa mi plakat a zaroven oslavovat Krista
cize ani v jednom pripade neslo o neuctu ale prave naopak o oslavu Krista umenim cize presne v liinii baroka ale prisposobene dnesnej dobe ...
prajem Vam aby ste aj Vy niekedy nieco podobne zazili
PS na CHK bol aj tanec s Kristovou zastavou na kolieskovych korculiach a tiez to bolo pekne
PS odporucam vyskusat si to sam, pripadne s par priatelmi urobte si sukromnu adoraciu pre Sviatostou a skuste si zatancovat na jeho vacsiu cest a chvalu uvidite sam ake je to povzbudzujuce - Vasa oslava Boha nadobudne uplne iny rozmer (mimochodom nieco podobne pise aj Mikulas z Flue) opat hovorim z vlastnej skusenosti Treba byt len ochotny prekonavat ludske ohlady a presudky ale aj tu plati ze Boha treba posluchat viac ako ludi .... a nebat sa prejavit svoj vztah k Bohu aj inym sposobom ako nas kulturny standard
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 máj 2013 : 20:54:46
|
citácia: citácia: vsak ja sa nehadam, praveze suhlasim s tym, co ste povedal o nude na vasej omsi Pôvodne zaslal janka - 22 máj 2013 : 20:54:50 No Janka, viete, že teraz neviem, čo tým myslíte. Niekedy prosím vás jasnejšie vyjadrite svoje slová, lebo potom je človek pred hádankou... Ja som chcel povedať nie čosi o nude na omši, ale o tom, že prirodzenejsie aj pre kňaza, aj pre ľudí je, ak je tá omša - tak povediac - viac ľudská, teda pre ľudí zrozumiteľnejšia vo formách vyjadrenia, ak je tam aj určitá možnosť. Veď si uvedomme, že prvá podoba omše /vo Večeradle/ bola okrem toho, že bola spomienkou na dejiny spásy, bola vlastne v rámci hostiny, kde prebiehali aj rozhovory. Tak to bola aj v prvých časoch kresťanov niekoľko storočí. Ten neskorší vývoj z omše urobil určitý rituál, obrad, prakticky vylúčil z nej čosi spoločenské, rodinnú pohodu, a preto aj VK aspoň trochu sa k tomu prvokresťanskému ideálu snažil priblížiť. Už viac nemohol, lebo vidíte, ľudia sú tak priviazaní mnohí k tomu ritualistickému spôsobou, že aj tá nová sv. omša pokoncilová sa im zdá príliš... Zrejme sa nájde v budúcnosti taký model, ktorý bude uspokojovať obe strany, a mene sa vidí, že pri variabilite ľudstva bude musieť byť aj určitá variabilita liturgií. A prakticky to k tomu aj speje, lebo už len v KC je niekoľko liturgií, ak sa k nám pripoja /to pebne verím/ v budúcnosti aj iné cirkvi a stanú sa sústavnou čstou KC ako niektorí anglikáni už dnes, tak tých liturgií bude naozaj viac... /vrátane tridentskej.../ Pôvodne zaslal Elo - 24 máj 2013 : 16:40:23 dakujem za upozornenie, nie ste v poslednych dnoch sam, co ma na toto upozornuje, posnazim sa s tym naozaj nieco robit... myslela som to tak, ze suhlasim s Vami, ze to co ste napisal, je naozaj fakt vysvetlila som to nizsie, ked som hovorila o tom, ze co nie je Bozie, nedokaze cloveka naozaj uspokojit a nechapem, co ma byt na obeti Pana Jezisa spolocenske a ludske vsak je to obeta konana pre Pana Boha, aby bol nou chvaleny, odprosovany za nase hriechy, aby sme ho prosili a dakovali mu nie je to stretko pre ludi a co pisete o tom Veceradle...vsak Pan Jezis tam ustanovil sviatost knazstva, keby nebola dokonana Jeho obeta dalsi den, tak by nic nemalo zmysel to, co sa kona pri svatej omsi, nie je spomienka na Veceradlo, ale spritomnenie obety Pana Jezisa ako mozete mat spravnu intenciu, ked Vy ste v duchu niekde uplne inde, ako mate byt a robite uplne nieco ine, ako mate robit? mozno napisete, ze nevidim do srdca a podobne, viem, ze za to v podstate nemozete, lebo Vas tak ucili, formovali, ale musela som to napisat, hneva ma to a aj to, ze nechapem, ak verite vy knazi, ze drzite v rukach skutocne Telo Pana Jezisa, preco potom tymi prstami vsetko obchytavate a nechranite si ich
citácia: citácia: len nechapem ako moze veriaceho, ci dokonca knaza nebavit stat pod krizom, kde sa Pan Jezis za nas obetuje? Vy ts zrejme dosť nábožná, ale určite pozorujete, že v kostole sú mnohí takí, ktorí si to idú len "odkrútiť" z povinnosti, že?... Kňaz by sa iste nemal nudiť, ale aj kňazi sú ľudia, nie všetci sú svätci /hoci by mali byť/, ale to je už beseda o inom. Dnes je Cirkev naozaj v kríze ako nikdy nebola, a to sa prejavuje aj na tomto fóre, aj všade v spoločnosti. A je v kríze preto, lebo sú v nej takí ľudia, akí reálne sú: formálne kresťania, katolíci, ale v skutočnosti materialisti, pohania, poživačníci a pod. Pôvodne zaslal Elo - 24 máj 2013 : 16:40:23 ale kto za to moze? a tym, ze sa tym zazitkarom, ludom vychadza v ustrety, zabuda sa na Pana Boha keby sa na Pana Boha nezabudalo a bol by na 1. mieste, tak by to inac vyzeralo vsak bez Pana Boha je kazda namaha zbytocna a nikoho neobratite bez Bozej milosti
citácia: citácia: aj Pan Boh sa nudi, ked sa mu neustale a rovnakym sposobom Pan Jezis rukami knaza obetuje? vsak je mu to najmilsie co moze existovat!!! Pán Boh sa určite nenudí, On je plnosť života, Život sám a ked si predstavíte, že On je Emanuel, teda Boh s nami, a dobrovoľne /nemusel, ale chcel - z lásky.../ si vzal na starosť to, čo stvoril - ľudksú spoločnosť, ktorej dal dokonca aj slobodu stavať sa proti Nemu, teda hrešiť, tak sa určite nenudí... Obeta sv. omše je pre Pána naozaj objektívne to najlepšie, čo môže člvoek Bohu dať, ale - a v tom je háčik - subjektívne, ak človek si tú omšu "prenudí", pretrpí, tak sotva má z toho radosť,. a sotva to má v jeho očiach takú hodnotu. To je približne tak: nakoľko sa človek otvorí Bohu vierou a láskou, natoľko má osoh aj z omše, natoľko mu Boh "naleje". Ale ak tam niet štipky lásky, len "nutnosť", len nudné prežitie /kvôli nie Bohu, ale mamke, otcovi, žene, baabke a pod./, tak toho osohu veľa naozaj nie je... Pôvodne zaslal Elo - 24 máj 2013 : 16:40:23 v ociach Bozich ma obet Syna vzdy najvyssiu hodnotu, bez ohladu ludi, co su na svatej omsi ucastni to len ludia su hlupi, ked nevyuziju milosti, ktore mozu z nej ziskat
citácia: citácia: clovek je spokojny, ked spocinie jeho dusa v Bohu, a ked je nespokojny, znamena to, ze to, co ma nieje Bozie, ale ludske pre mna ste podal uzasne svedectvo, dakujem, vyvodila som si aj zaver Zasa neviem , v akom zmysle, ale s tou spokojnosťou a nespokojnosťou to máte pravdu. Ak je človek vo vnútornej harmónii, súlade s Bohom, vtedy niet v ňom /odporu/, "prúd" cez taký !vodič" preteká ľahko, a človek to spravidla aj cíti ako vnútortmú úľavum uspokonenie v hĺbke srdca a duše. Ale ak medzi ním a Bohom čosi neklape, tak si treba položiť otázku, či som Pánovi niekde nezahatol cesty ku mne /hriech, niekedy nepriznaný, neláska k niekomu, zaujatosť a pod./ Pôvodne zaslal Elo - 24 máj 2013 : 16:40:23 myslela som to tak, ze ked ma clovek nieco od Pana Boha, nepotrebuje ine, je spokojny a ked nie, tak furt hlada nieco ine, nove, lebo ho to prestane po case bavit, nasyti sa toho a prestane ho to uspokojovat |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 26 máj 2013 : 17:09:21
|
citácia: Janka:... nechapem, co ma byt na obeti Pana Jezisa spolocenske a ludske vsak je to obeta konana pre Pana Boha aby bol nou chvaleny, odprosovany za nase hriechy, aby sme ho prosili a dakovali mu nie je to stretko pre ludi" Spoločenské nie v zmysle zábavnom, ale spoločenské v tom zmysle, že tu ide o spopločenstvo, o rodinu Božích detí, ktorí s všetci uvedomujú, že boli vykúpení Kristovou krvou na kríži, ale aj jeho zrtvychvstaním, lebo len smrť bez zmŕtvychvstania by nebola ničím /predsa zomreli mnohí, ale len kristus vstal zmŕtvych svojou mocou, sám to predpovedal, i uskutočnil.../. A preto tam patrí aj radosť z toho, že Pán nás tak miluje, že ak vierou prijímame Jeho dielo vykúpenia /smrť a zmŕtvychvstanie/, tak sa dostávame v Ňom milosť, večný život atď. Spoločenské je aj to, že sa číta Božie slovo, počúva, že sa kňaz prihovára, a viete že slovo homília sa prekladá ako "rodinný rozhovor"?... Aj v spevy a piesne majú tiež spoločenský charakter... Je z histórie známe, že omše v dobách prvýh kresťnaov sa vyznačovali práve radostnosťou - z víťazstva Krista. Preto je deň Pána nedeľa, a nie piatok, teda keď kristus vstal...
citácia: "a co pisete o tom Veceradle...vsak Pan Jezis tam ustanovil sviatost knazstva, keby nebola dokonana Jeho obeta dalsi den, tak by nic nemalo zmysel to, co sa kona pri svatej omsi, nie je spomienka na Veceradlo, ale spritomnenie obety Pana Jezisa" - To je pravda, že každá sv. omša je sprítomnenie Kristovej smrti na kríži, ale prvé sprítomnenie vykonal vlastne vo Večeradle Pána Ježiš. To bola vlastne prvá sv. omša, lebo už tam naozaj prežíval svoju smrť a vyjadril ju sviatostným spôsobom v rámci posvätnej večere s apoštolmi, jadro ktorej bolo premenenie chleba a vína na svoje Telo a Krv. Tam iste ustaanovil aj sviatosť Eucharistie, aj sviatosť kňazstva. Ale táto prvá sv. omša Pána Ježiša musí mať pre nás predsa jedinečný význam, lebo ona je prvá, je vzorová, a podľa nej aj kresťnai prvých storočí postupovali /dokonca aj s tou hostinou.../, len neskôr sa to z praktických dôvodov začalo meniť - až do dnešných čias. Ale to jadro je tam stále, a to je podstatné: Číta sa tam Božie slovo a vysvetľuje kňazom /on je predstaviteľ Krista na sv. omši/, prinášajú sa tam dary, z tých darov sa chleb a víno prostredníctvom sviatostného úkona kňaza /v mene Krista/ premenia na Kristovo Telo a Krv a v súvislosti s tým je osobitná modlitba. Kristus pod spôsobom chleba a vína sa potom rozdáva účastníkom, hodným toho a spĺňajúcim podmienky. To je podstata. Všetko ostatné sú doplnky podľa cítenia tej ktorej doby /piesne, modlitby také, či onaké/, a tie sa môžu meniť tak, ako Cirkev zákonne stanoví...
citácia: "ako mozete mat spravnu intenciu, ked Vy ste v duchu niekde uplne inde, ako mate byt a robite uplne nieco ine, ako mate robit? mozno napisete, ze nevidim do srdca a podobne, viem, ze za to v podstate nemozete, lebo Vas tak ucili, formovali, ale musela som to napisat, hneva ma to a aj to, ze nechapem, ak verite vy knazi, ze drzite v rukach skutocne Telo Pana Jezisa, preco potom tymi prstami vsetko obchytavate a nechranite si ich" To už zasa nechápem, odkiaľ na tieto veci prichádzate, ako vy viete, aké majú kňazi myšlienky, a čo vlastne myslíte tým obchytkávaním. Viete Janka, odporúčam naučitť sa jasne vyslovovoať myšlienky, lebo nie sme anjeli, aby sme videli do vašej duše, o čo vám ide... --------- A ešte jeden princíp by mal si osvojiť kresťan: Nie je kresťanské vo všetkom upodozrievať, nedôverovať, vykladať si všetko skôr v zlom. Skôr sa mi zdá kresťansské dôverovať ľudom, snažiť sa slová pochopiť v tom lepšom, a nie v tom najhoršom možnom zmysle. Myslím, že trocha máte v krvi práve tento prístup, neuvedomujete si to?... Berte to prosím nie ako kritiku, ale ako moju bratskú radu z pozície staršieho otca...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 máj 2013 : 20:21:19
|
citácia: to, co sa kona pri svatej omsi, nie je spomienka na Veceradlo, ale spritomnenie obety Pana Jezisa Janka v tomto s Vami plne suhlasim, ale Elo ma na to rovnaky nazor a zatial nepoznam na Slovensku knaza ktory by v tomto s Vami nemohol suhlasit (ulety niektorych liberalov na Zapade neratam) cize v podstate zbytocne vylamujete odomknute dvere, stacilo stlacit klucku.
citácia: nechapem, co ma byt na obeti Pana Jezisa spolocenske a ludske Dosledok obeti Jezisa Krista je vytvorenie spolocenstva veriacich posobenim Ducha Svateho Priamy nasledok vytvorenia tohto spolocenstva je obdiv nekrestanov: Pozrite ako sa miluju .... Je to preto lebo toto spolocenstvo veriacich je nadprirodzene spolocenstvo ludi, ktore sa syti duchovnou potravou: kristus ho syti vlastnym Telom a krvou (v JKS je pesnicka o nebeskom Pelikanovi ktorym podobne syti veriacich) Zaroven toto spolocenstvo veriacich ma uzitok ze Kristovej Obety ktora sa podivuhodnym sposobom spritomnuje
Cize my nemozeme hovorit o individualnej obeti ani individualnej ucasti: na sv omsi sa duchovnym sposobom zucastnuje cela cirkev .... toto mal Elo na mysli ked hovoril o komunitnom rozmere sv omse .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 27 máj 2013 : 21:37:04
|
citácia: citácia: ale sila sv omse je prave v tom ze je objektivna (ex opere operato) ma ucinky aj vtedy ked clovek nie je vo svojej kozi ... sviatost posobi ex opere operato no a vo svatej omsi sa uskutocnuje sviatost Eucharistie tak kde je problem? alebo podla Vas sviatosti neposobia ex opere operato? Pôvodne zaslal misojogi - 24 máj 2013 : 02:22:59 svata omsa je sviatost? odkedy? problem je v tom, ze svata omsa nie je sviatost
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 27 máj 2013 : 21:56:11
|
citácia: citácia: Janka:... nechapem, co ma byt na obeti Pana Jezisa spolocenske a ludske vsak je to obeta konana pre Pana Boha aby bol nou chvaleny, odprosovany za nase hriechy, aby sme ho prosili a dakovali mu nie je to stretko pre ludi" Spoločenské nie v zmysle zábavnom, ale spoločenské v tom zmysle, že tu ide o spopločenstvo, o rodinu Božích detí, ktorí s všetci uvedomujú, že boli vykúpení Kristovou krvou na kríži, ale aj jeho zrtvychvstaním, lebo len smrť bez zmŕtvychvstania by nebola ničím /predsa zomreli mnohí, ale len kristus vstal zmŕtvych svojou mocou, sám to predpovedal, i uskutočnil.../. A preto tam patrí aj radosť z toho, že Pán nás tak miluje, že ak vierou prijímame Jeho dielo vykúpenia /smrť a zmŕtvychvstanie/, tak sa dostávame v Ňom milosť, večný život atď. Spoločenské je aj to, že sa číta Božie slovo, počúva, že sa kňaz prihovára, a viete že slovo homília sa prekladá ako "rodinný rozhovor"?... Aj v spevy a piesne majú tiež spoločenský charakter... Je z histórie známe, že omše v dobách prvýh kresťnaov sa vyznačovali práve radostnosťou - z víťazstva Krista. Preto je deň Pána nedeľa, a nie piatok, teda keď kristus vstal... Pôvodne zaslal Elo - 26 máj 2013 : 17:09:21 takze, uz to nie je stvrtok, ale nedela? najprv si pripominate na svatej omsi svrtok, teraz uz zas nedelu a co potom ti, co sa napr. pre povinnosti nemozu zucastnit tejto spolocenskej udalosti, oni su pootm z nej vyluceni, lebo sa nemozu radovat? a kde tu teda do tohto vsetkeho chcete napasovat spritomnenie obety Pana Jezisa?
citácia: citácia: "a co pisete o tom Veceradle...vsak Pan Jezis tam ustanovil sviatost knazstva, keby nebola dokonana Jeho obeta dalsi den, tak by nic nemalo zmysel to, co sa kona pri svatej omsi, nie je spomienka na Veceradlo, ale spritomnenie obety Pana Jezisa" - To je pravda, že každá sv. omša je sprítomnenie Kristovej smrti na kríži, ale prvé sprítomnenie vykonal vlastne vo Večeradle Pána Ježiš. To bola vlastne prvá sv. omša, lebo už tam naozaj prežíval svoju smrť a vyjadril ju sviatostným spôsobom v rámci posvätnej večere s apoštolmi, jadro ktorej bolo premenenie chleba a vína na svoje Telo a Krv. Tam iste ustaanovil aj sviatosť Eucharistie, aj sviatosť kňazstva. Ale táto prvá sv. omša Pána Ježiša musí mať pre nás predsa jedinečný význam, lebo ona je prvá, je vzorová, a podľa nej aj kresťnai prvých storočí postupovali /dokonca aj s tou hostinou.../, len neskôr sa to z praktických dôvodov začalo meniť - až do dnešných čias. Ale to jadro je tam stále, a to je podstatné: Číta sa tam Božie slovo a vysvetľuje kňazom /on je predstaviteľ Krista na sv. omši/, prinášajú sa tam dary, z tých darov sa chleb a víno prostredníctvom sviatostného úkona kňaza /v mene Krista/ premenia na Kristovo Telo a Krv a v súvislosti s tým je osobitná modlitba. Kristus pod spôsobom chleba a vína sa potom rozdáva účastníkom, hodným toho a spĺňajúcim podmienky. To je podstata. Všetko ostatné sú doplnky podľa cítenia tej ktorej doby /piesne, modlitby také, či onaké/, a tie sa môžu meniť tak, ako Cirkev zákonne stanoví... Pôvodne zaslal Elo - 26 máj 2013 : 17:09:21 a ja som si myslela, ze hlavnymi ciastkami svatej omse su obetovanie, premenenie a prijimanie
citácia: citácia: "ako mozete mat spravnu intenciu, ked Vy ste v duchu niekde uplne inde, ako mate byt a robite uplne nieco ine, ako mate robit? mozno napisete, ze nevidim do srdca a podobne, viem, ze za to v podstate nemozete, lebo Vas tak ucili, formovali, ale musela som to napisat, hneva ma to a aj to, ze nechapem, ak verite vy knazi, ze drzite v rukach skutocne Telo Pana Jezisa, preco potom tymi prstami vsetko obchytavate a nechranite si ich" To už zasa nechápem, odkiaľ na tieto veci prichádzate, ako vy viete, aké majú kňazi myšlienky, a čo vlastne myslíte tým obchytkávaním. Viete Janka, odporúčam naučitť sa jasne vyslovovoať myšlienky, lebo nie sme anjeli, aby sme videli do vašej duše, o čo vám ide... --------- Pôvodne zaslal Elo - 26 máj 2013 : 17:09:21 aspon si pri mne pocvicite trpezlivost, ked mi to ide tazsie, nie je to zamer ked ma niekto zle myslienky, tak to vidiet aj na jeho slovach a spravani, ked ma niekto dobre, tiez to vidiet a pocut sice Vas nepoznam osobne, ale popisal ste uz dost, aby ste ukazali, ako zmyslate, preto pochybujem o Vasej intencii pri premienani pochybujem aj preto, lebo som si na 100% ista, ze ked premienate, prstami, ktorymi ste drzal Telo Kristovo potom ochytate oltar, kalich a co ja viem este co, proste si ich nechranite, aby nedoslo znesvateniu Najsvatejsej Sviatosti Oltarnej a ja sa pytam, ze preco nerobi to tak ziaden knaz, co som videla, teda jeden stary, co uz zomrel to tak robil, ale na inych si nepamatam
citácia: [quote] A ešte jeden princíp by mal si osvojiť kresťan: Nie je kresťanské vo všetkom upodozrievať, nedôverovať, vykladať si všetko skôr v zlom. Skôr sa mi zdá kresťansské dôverovať ľudom, snažiť sa slová pochopiť v tom lepšom, a nie v tom najhoršom možnom zmysle. Myslím, že trocha máte v krvi práve tento prístup, neuvedomujete si to?... Berte to prosím nie ako kritiku, ale ako moju bratskú radu z pozície staršieho otca... Pôvodne zaslal Elo - 26 máj 2013 : 17:09:21 dakujem za radu, ale v tejto veci mi namate, co vycitat ako som povedala, vidim z Vasich prispevkov, ako premyslate a z toho mi vychadza, ze si tie prsty nechranite vsak povedzte a ak sa mylim, rada sa ospravedlnim
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 27 máj 2013 : 22:04:00
|
citácia: citácia: to, co sa kona pri svatej omsi, nie je spomienka na Veceradlo, ale spritomnenie obety Pana Jezisa Janka v tomto s Vami plne suhlasim, ale Elo ma na to rovnaky nazor a zatial nepoznam na Slovensku knaza ktory by v tomto s Vami nemohol suhlasit (ulety niektorych liberalov na Zapade neratam) cize v podstate zbytocne vylamujete odomknute dvere, stacilo stlacit klucku. Pôvodne zaslal misojogi - 26 máj 2013 : 20:21:19 nema rovnaky nazor, on hovori nieco o stvrtku, pootm o nedeli, ale piatok sa stratil a ti liberali na Zapade k Vam neptria? to ste urobil velky pokrok v zmyslani, a pochopil ste, ze verejni heretici nie su clenmi Cirkvi a nemozu v nej zastavat ziaden urad
citácia: citácia: nechapem, co ma byt na obeti Pana Jezisa spolocenske a ludske Dosledok obeti Jezisa Krista je vytvorenie spolocenstva veriacich posobenim Ducha Svateho Priamy nasledok vytvorenia tohto spolocenstva je obdiv nekrestanov: Pozrite ako sa miluju ....Je to preto lebo toto spolocenstvo veriacich je nadprirodzene spolocenstvo ludi, ktore sa syti duchovnou potravou: kristus ho syti vlastnym Telom a krvou (v JKS je pesnicka o nebeskom Pelikanovi ktorym podobne syti veriacich) Zaroven toto spolocenstvo veriacich ma uzitok ze Kristovej Obety ktora sa podivuhodnym sposobom spritomnuje Cize my nemozeme hovorit o individualnej obeti ani individualnej ucasti: na sv omsi sa duchovnym sposobom zucastnuje cela cirkev .... toto mal Elo na mysli ked hovoril o komunitnom rozmere sv omse .... Pôvodne zaslal misojogi - 26 máj 2013 : 20:21:19 no a toto je zas co?
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 máj 2013 : 00:47:46
|
citácia: nema rovnaky nazor, on hovori nieco o stvrtku, pootm o nedeli, ale piatok sa stratil nestratil, ale ELO vie ze o piatku viete on vsak Vam pripomina ze mozno ste prave vy zabudli na ostatne dni (napr na stvrtok a hlavne nedelu)
citácia: citácia: no a toto je zas co? premeditovana encyklika Mystici corporis a povedana vlastnymi slovami skuste do nej nazriet aj vy ... pochopite |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|