|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 20:26:51
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 20:32:30
|
Všetko sa môže vybrusovať len jediným smerom- k lepšiemu. A ak mi tu niekto povie, že tzv. NOM je zmena k lepšiemu od Tridentskej sv. omši, tak je jasné, že nemá ani šajnu o tom, čo je to sv. omša. (zatiaľ obchádzam to, že misojogi si vyfantazíroval, že BULA je nejaká Meninová pohľadnica...jeho smola) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 22:32:38
|
citácia: Práve kvôli tomu, že sa tak dlho kánon nemenil si myslím, že už by sa ani meniť nemal. pkial viem prave preto ostal ako jedna z moznosti aj v NOMe
niekto tu spominal namietku ze 1. kanon v NOMe mozno varirovat (drobne odchylky) avsak to sa mi nezda ako problem ze tam mozno vsunut rozne nejake dorbne variacie pripadne by to niekto mohol vysvetlit blizsie ak tam vobec nejaky problem je .-.. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 máj 2013 : 09:08:26
|
|
|
Odoslaný - 13 máj 2013 : 15:37:37
|
citácia: niekto tu spominal namietku ze 1. kanon v NOMe mozno varirovat (drobne odchylky) avsak to sa mi nezda ako problem ze tam mozno vsunut rozne nejake dorbne variacie pripadne by to niekto mohol vysvetlit blizsie ak tam vobec nejaky problem je Nie sú to len drobné zmeny. Drobnou zmenou bolo pridanie mena sv. Jozefa do Comunicantes. Rozdiely: a) kňaz v predkoncilovom kánone pokľakal niekoľko krát, v NOM kľaká už len po premenení (niektorí kňazi ani nekľakjú, však načo drať kolená) b)zmenené slová premenenia aj nad chlebom aj nad vínom. Podoba konsekračných slov ostala dokázateľne nezmenená od druhej polovice štvrtého storočia, keď sa prestalo prenasledovať kresťanstvo v rímskej ríši, avšak podľa tradície cirkvi a Magistéria, rovnaké konsekračné slová ako sú v kánone používal pravdepodobne už sv. Peter. Slová premenenia som už porovnával v tejto téme ale ešte doplním: zo slov premenenia vína bolo vyňaté Mysterium fidei (Tajomstvo viery) a bolo posuneté až za slová premenenia ako zvolanie po premenení c) tzv. malé pozdvihovanie (Per Ipsum...), kedy kňaz žehnal trikrát hostiou kalich, bolo zredukované len na pozdvihnutie kalicha a hostie d)zátvorky - skoro po každej modlitbe v kánone bolo zvolanie Per Iesum Christum Dominum nostrum. Toto zvolanie sa nachádza aj v NOM, avšak nemusí sa používať. Takisto aj mená svätých, spomínaných v kánone, sa nemusia hovoriť všetky, ale len časť týchto mien. e) v slovenskom preklade je obmien ešte viac. Okrem zvolania Mysterium fidei, čo je v SK preklade Hľa tajomstvo viery, máme pridané aj Veľké je tajomstvo viery a Vyznajme tajomstvo viery. Takisto kňaz nehovorí na konci prvej EM Skrze Neho, s Ním a v Ňom... ako je to v latinskom origináli, ale Skrze Krista, s Kristom a v Kristovi... |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 máj 2013 : 15:51:47
|
Ja súhlasím, len jedna pripomienka, keď mali v pazúroch jedno miesto a pandrláka čo mal na sebe pápežský mundúr, prvé čo ich zaujímalo bola devastácia liturgie. Vsunutie sv. Jozefa do Comunikantés bol prvý krok (Lev XIII toto odmietol), a pandorina skrinka sa otvorila. Po zásahu heretikov a Montiniho, sa z kánonu stal doslova trhací kalendár. NOM je paškvil a nikdy by som ho už nenazval sv. omšou. (a to bez ohľadu či ho slúži platný kňaz, a či dochádza ku konsekrácii) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 máj 2013 : 23:36:05
|
citácia: e) v slovenskom preklade je obmien ešte viac. Okrem zvolania Mysterium fidei, čo je v SK preklade Hľa tajomstvo viery, máme pridané aj Veľké je tajomstvo viery a Vyznajme tajomstvo viery. Takisto kňaz nehovorí na konci prvej EM Skrze Neho, s Ním a v Ňom... ako je to v latinskom origináli, ale Skrze Krista, s Kristom a v Kristovi... vdaka za upresnenie zaujimalo by ma vsak v com vlastne vidis problem preco uvedene zmeny vnimas ako kriticke a problemove |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2013 : 13:57:27
|
Problém vidím v jednote cirkvi. Prečo, v kontinuite jednoty, sme nepreložili slová doslovne z latinského originálu? A ešte sme ich aj doplnili? Už keď tu všetci obhajujú IIVK, tak azda slovenskí biskupi si myslia, že sú lepší ako otcovia koncilu??? |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 16 máj 2013 : 14:48:04
|
citácia: Problém vidím v jednote cirkvi. Prečo, v kontinuite jednoty, sme nepreložili slová doslovne z latinského originálu? A ešte sme ich aj doplnili? Už keď tu všetci obhajujú IIVK, tak azda slovenskí biskupi si myslia, že sú lepší ako otcovia koncilu??? Pôvodne zaslal mlamanec - 14 máj 2013 : 13:57:27 POdobne ako jednota v rodine je jednotou v rôznosti, teda vo vzájomne sa dopĺňajúcou sa a funkčnou, dokonca užitočnou rôznosťou /muž - žena, rodičia - deti a pod./, podobne aj v spoločnosti je to tak /rozličné stavy, profesie, služby/, tak aj jednota v Cirkvi nespočíva v tom, že všetky úkony liturgie všade na svete musia byť navlas rovnaké. De facto oni aj tak nebudú rovnajé, pretože - ako sa hovorí - ak dvaja robia to isté, nie je to to isté, a pritom môže byť jedno aj druhé dobré /dvaja kňazi s rozličnou povahou/... POkiaľ viem, Cirkev /hlavne v novšej dobe/ dáva mnohé práva biskupským konferenciám, aby si niektoré detaily urobili podľa svojich národných tradícií, zvykov /niekde je aj tzv. zvykové právo/, cítenia a pod. Veď sú aj africké a ázijské a iné mentality... Prečo musí byť všetko navlas rovnaké? To bol ideál jednoty v stredoveku, bolo to určite dobre mienené /všade latinčina/, ale narobilo sa tým občas niekde ja dosť škody, napr. tam, kde latinčina bola celkom cudzia /na rozdiel od Európy/. Preto napr. keď jezuiti v Cíne /Ricci/ vkladali do liturgie aj tamojšie výrazové prvky /kvôli zrozumiteľnosti/, po protestoch prísnych zástancov práve tej iniformnej "jednoty" napokon Rím to nedovolil, čínske misie skoro skončili fiasskom /aj pre prehnané zavádzanie európskeho modelu do neeurópsykch národov a kultúr/.
Ani Kristus nebol prílišným zástancom litery, ale vždy mu šlo o ducha, t.j. o vystihnutie zmyslu veci, slova, myšlienky. Tento tred je naozaj trend evanjeliový. Preto sa po KOncile dala určitá rozmanitosť niektorým formám aj v liturgii. Aj my kňazi vieme zo skúsenosti, že mnohým akosi nevonia, keď je to v liturgii stále to isté /ľu´dm to už ide akosi okolo uší.../ určité obmeny sú pre lepšie vnímanie dôležité. Cirkev má skúsenosti aj z histórie, a psychológia tiež hvoorí svoje.
Napokon to najhlavnejšie pre jednotu: Skutočná jednota nie je vonkajšia, ale vnútorná: v duchu, v srdciach, vo vzájomnej láske, žičlivosti, harmóii... Radšej by som bol, aby sme ako katolíci neboli rozdelení na rozličné protichodné smery a jedni proti druhým /ako napr. tamojší sedevakanatistickí a iní "katolíci" nevedia nájsť na KC nič dobré.../, ale aby sme všetci naozaj držali spolu odkolo princípu jednoty, ktorý ustanovil Kristus, a to je rrímsky biskup ako nástupca sv. petra a kristov námestník... Čiže vidiíte, blchy /nepodstatné veci, slovíčka a pod./podaktorí tu preciedzajú, kým "ťavu prežierajú" /nerešpektujú rozhodnutia legitímnej KC, ale riadia sa svojim subjektom... Naozaj, predsatvte si, keby si každá s prepáčením "gadžo" postavil tak hlavu, trval na svojich kritériách, ktorým by sa mali všetci prispôsobiť, kde by sme došli?. To je práve ten veľký hriech proti jednoty, ktorí si títo ozajstní zločinci nejednoty nechcú priznať /žiaľ, zrejme si to neuvedomujú.../
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 15:27:54
|
citácia: Čiže vidiíte, blchy /nepodstatné veci, slovíčka a pod./podaktorí tu preciedzajú, kým "ťavu prežierajú" /nerešpektujú rozhodnutia legitímnej KC, ale riadia sa svojim subjektom... Naozaj, predsatvte si, keby si každá s prepáčením "gadžo" postavil tak hlavu, trval na svojich kritériách, ktorým by sa mali všetci prispôsobiť, kde by sme došli?. To je práve ten veľký hriech proti jednoty, ktorí si títo ozajstní zločinci nejednoty nechcú priznať /žiaľ, zrejme si to neuvedomujú.../ Pôvodne zaslal Elo - 16 máj 2013 : 14:48:04 Ak sú pre vás slová premenenia "blchy" tak potom neviem. A len tak mimochodom, sv. otec BXVI v roku 2008 vydal nariadenie, aby sa opravili slová premenenia na "za mnohých". Aká je realita dnes? Okrem Maďarov to neopravil nikto. Neviem, čo je na zvolaní Mysterium fidei monotónne. Je to akoby ste povedali, že Otče náš je monotónny, tak na jednej omši sa budeme modliť Otče náš, na inej Zdravas Mária. Biskupská konferencia môže pridať do liturgie niečo rozumné (procesia Vzkriesenia), ale aký má zmysel Skrze Krista..., je to azda lepšie ako Skrze Neho...?? Ak áno, rád sa poučím. A len pre vyjasnenie, ja so sedevakantizmom takisto nesúhlasím, ale som za tradičnú liturgiu a tradičné sviatosti, tak ako sa vysluhovali v Cirkvi po stáročia a nie tak, ako ich prekrútil IIVK. Zastávam názor Bratstva sv. Petra (FSSP) a to je pápežom uznané cirkevné bratstvo, takže nemyslím si o sebe, že by som práve ja roztŕhal jednotu Cirkvi. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 21:02:15
|
citácia: Ak sú pre vás slová premenenia "blchy" tak potom neviem. slova premenenia kazdy evanjelista uvadza inak a este aj apostol Pavol uvadza inak cize mame 5 roznych verzii z ktorych si mozeme vyberat, pripadne kombinovat alebo varirovat pri zachovani zmyslu
citácia: A len tak mimochodom, sv. otec BXVI v roku 2008 vydal nariadenie, aby sa opravili slová premenenia na "za mnohých". chcel vyjst v ustrety FSSXP apod ale existuje na slovensku diplomovka ktora analyzuje uvedena slova a zaver ma ze je mozne a platne pouzit aj slova pro omnis lebo je to v sulade s ucenim a tradicou cirkvi
citácia: Zastávam názor Bratstva sv. Petra (FSSP) a to je pápežom uznané cirkevné bratstvo, takže nemyslím si o sebe, že by som práve ja roztŕhal jednotu Cirkvi. Vazim si Tvoj pristup a uznavam ho konecne niekto konstruktivny (sice som to uz raz povedal ale rad to zopakujem)
|
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 21:17:06
|
možno od veci a možno trocha i na smiech ... ... rátam s tým. pozorujem debatu, číhame na slova premenenia, syčíme, keď nie je kňaz pri omši otočený k davu chrbtom, verifikujeme každé slovko v starom vs. novom preklade ... čohokoľvek ...
všetci, aj ja, aj vy, sme namočení v brinde. Tak to cítim. Naša horlivosť je ako horlivosť tých najpočestnejších a najvzdelanejších mužov Jeruzalema. Tých čo správne vyložili Zákon, našli porušenie, právne čisto odvodili skutok, vedeli aký musí nasledovať trest. Ale posledný sudca, v rozpore s tým, čo bolo v kódexe, vyzval ich, aby hodili kameňom ... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 521 ~
Člen od: 26 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 16 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 21:19:22
|
od veci a do plaču. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 21:39:20
|
citácia: Aj my kňazi vieme zo skúsenosti, že mnohým akosi nevonia, keď je to v liturgii stále to isté /ľu´dm to už ide akosi okolo uší.../ určité obmeny sú pre lepšie vnímanie dôležité. Cirkev má skúsenosti aj z histórie, a psychológia tiež hvoorí svoje. Pôvodne zaslal Elo - 16 máj 2013 : 14:48:04 sam ste to povedal |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 22:16:00
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 22:59:59
|
pekne napisane |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 máj 2013 : 23:15:21
|
|
|
Odoslaný - 17 máj 2013 : 00:03:48
|
citácia: Takže nepôjdem nikde ... Takže čo s tým? nuz ostan si teda doma a tvrdni ako dubovy pen co ine Ti ostava ...
ked nevies co je poslusnost sv Otcovi a vernost Magisteriu opat pripominam svoj podpis .... napisal ho sv Ignac niekedy v roku 1538 a sluzi na poucenie vsetkym ktori nevedia ako sa maju spravat v cirkvi bojujucej .... a namiesto toho sa hrabu na vlastnom piesocku Roma locuta causa finita |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 máj 2013 : 20:33:09
|
citácia: ale existuje na slovensku diplomovka ktora analyzuje uvedena slova a zaver ma ze je mozne a platne pouzit aj slova pro omnis Pôvodne zaslal misojogi - 16 máj 2013 : 21:02:15 A existuje nejaky tridentsky koncil a tridentsky katechizmus, ktory presne toto riesia tiez. Ale samozrejme kam sa hrabu na slovensku diplomovku... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 máj 2013 : 22:19:18
|
Mato normalne si ma pobavil mile od Teba
ale teraz k veci: dal som sem na forum link na tridentsky katechizmus cize si ho moze stiahnut kazdy a aj Ty ...
mozes mi prosim dat stranu tridentskeho katechizmu, ktoru mas na mysli ked hovoris ze pro multis sa v nom riesi aby som nemusel hladat co mas na mysli ... listovat atd atd ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 máj 2013 : 07:48:54
|
Nemusite sem davat ziadne linky, toto forum obsahuje velmi vela kvalitneho materialu. A ano, spravne hadate aj prislusnu stat tridentskeho katechizmu. Pohladajte si temu, v ktorej niekto skopiroval omackovo hermeneuticke odovodnenie emeritneho papeza a tam najdete aj vyjadrenie z tridentskeho katechizmu. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 máj 2013 : 08:17:36
|
citácia: toto forum obsahuje velmi vela kvalitneho materialu. Zial viacere skeny toto forum uz neobsahuje asi by sa zislo porozmyslat ako obrazky integrovat priamo do fora aby sa nestracali, lebo aj tema straca na suvislosti
ale ano pozriem si spominanu temu a pripadne sa ozvem cez PM ak by som ju nevedel najst |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 máj 2013 : 09:42:22
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 21 máj 2013 : 15:20:48
|
citácia: Ak sú pre vás slová premenenia "blchy" tak potom neviem. A len tak mimochodom, sv. otec BXVI v roku 2008 vydal nariadenie, aby sa opravili slová premenenia na "za mnohých". Aká je realita dnes? Okrem Maďarov to neopravil nikto. Pôvodne zaslal mlamanec - 16 máj 2013 : 15:27:54 Slová premenenia sú v každom prípade kompiláciou viacerých biblických výrazov. Už to samo osebe /tá biblická rôznorodosť/ by nám mal napovedať, že Pánovi ide viac o ducha, teda o zmysel, než o literu /mimochodom, aj slová Otčenáša nie sú rovnaké v Evanjeliách.../. Chápete?... Preto aj KC má právo, ak uzná za vhodné, upraviť, bez toho aby zmenila podstatný zmysel aj slová premenenia. Naozaj nikto si nemôže ani v Cirkvi patentovať, že všetko musí byť v liturgii až do konca sveta také, aké si to predstavovala generácia Pia V. či Pia XII. a pod. A to "za mnohých" alebo "za všetkých" je úplne jedno, ak všetci vedia ako sa to myslí. A každý vyškolený kňaz, ba aj katolík by mal vedieť, že Kristus naozaj zomrel potenciálne za všetkých, ale de facto osoh budú mať z toho len tí, čo ho definitívne prijmú vierou a pokáním. Takže duch, zmysel je ten istý. A BVI. to chcel zjednotiť len kvôli tomu, aby sa ľudia nečudovali a nepohoršopvalai /no z nevedomosti a nepochopenia veci.../ keď prídu na iné miesto, akoby v KC bola nejednota. V skutočnosti v tejto veci niet nejednoty, lebo chápanie - a to je dôležité - je rovnaké...
citácia: Neviem, čo je na zvolaní Mysterium fidei monotónne. Je to akoby ste povedali, že Otče náš je monotónny, tak na jednej omši sa budeme modliť Otče náš, na inej Zdravas Mária. Biskupská konferencia môže pridať do liturgie niečo rozumné (procesia Vzkriesenia), ale aký má zmysel Skrze Krista..., je to azda lepšie ako Skrze Neho...?? Ak áno, rád sa poučím. A čo vám vlastne vadí: tá zmena? A taktiež sa možno spýtať: a prečo by zmena nemohla byť, ked myšlienka je tá istá? (či "skrze Krista..." alebo "skrze Neho..." To je vec rozhodujúceho. Ak v ktoromkoľvek podniku to môže byť tak aj tak, rozhodne vedúci. A vari to čo bolo v minulosti môže zaväzovať dnešného pápeža, ak ide len o vec vyjadrenia? Prečo by to on dnes nemohol vyjadriť to isté inými slovami, ktoré sa dnes zadajú jemu pochopiteľnejšie ľu´dom dnešnej generácie. On je zato zodpovedný pred Bohom. Prečo majú všetci tendenciu "kafrať" pápežovi, biskupom, kňazom do toho, v čom sú naozaj často len amatéri, a nepoznajú všetky súvislosti, len sa čophosi zadrapia?... /To nie vám ale celkove.../ A ak sa KC rozhodla pre určitú värčšiu rozmanitosť v liturgii/a nielen.../, tak má na to plné právo, dal priestor životu, ktorý je naozaj veľmi rozmanitý, len naša skonstnatenosť a starý zvyk /"železná košeľa"/ nám našepkáva niečo iné... V dnešnej dobe naozaj rozmanitosť a mnohotvárnosť zodpopvedajú psychologii človeka /kým v minulosti bolo všetko viac statické - celé storočia.../. No dôležité, že tu ide o formy vonkajšie, a nie o zmenu viery... A to je teda v poriadkum, a správny katolík by to mala prijať vo viere.../ a nie "poza bučky" vrtieť nosom.../
citácia: A len pre vyjasnenie, ja so sedevakantizmom takisto nesúhlasím, ale som za tradičnú liturgiu a tradičné sviatosti, tak ako sa vysluhovali v Cirkvi po stáročia a nie tak, ako ich prekrútil IIVK. Tak tento posledný výraz /"prekrútil"/naozaj nie je katolícky názor. Dúfam, že si to priznávate... Ak niekto totiž spochybňuje legitímny koncil KC, tak to je s jeho katolicizmom trochu naklonené, nemyslíte? Nebolo by lepšie - namiesto obviňovania KC, či Koncilu a popd. - priznať, že človek môže byť aj naviazaný na isté formy, na ktoré si zvykol?... Je to ľudsky pochopiteľné. Ale hneď obviňovať je naoazj nekatolícke - prejav nevery v Krista, prítomného v Cirkvi...
citácia: Zastávam názor Bratstva sv. Petra (FSSP) a to je pápežom uznané cirkevné bratstvo, takže nemyslím si o sebe, že by som práve ja roztŕhal jednotu Cirkvi. To je v poriadku. Ale ak je niekto - teraz ako príklad - v 3.ráde františkánskom, to neznamená, že je správne kritizovť 3. rád dominikánsky a pod. Čiže /aplikácia/ ak ste v nejakom bratstve, to neznačí, že sa patrí kritizovať tých, ktorí v tom bratstve nie sú, a zrejme používajú iné formy kresťanského života, spirituality... Veď práve tá jednota v rôznosti je v KC to veľmi pekné. Aj na poli je krásne, ak sú tam rozličné rastliny a kvety...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 máj 2013 : 20:21:31
|
Viac ako preklad mi vadí to, že ak pápež vydal nariadenie, tak sa má dodržať, ale ani po siedmich rokoch sa u nás nič nedeje. Prečo naši otcovia biskupi neuposlúchli pápeža? Nariadenie bolo vydané, upresňujem, v roku 2006. Do roku 2008 mali byť slová premenenia opravené. Aká je realita? Je rok 2013 a ja stále pri sv. omši počujem ...ktorá sa vylieva za vás a za všetkých... Čiže ja len konštatujem, že naši otcovia biskupi asi neberú sv. Otca dostatočne vážne.
Skrze Krista... nezmenil pápež, ale znova naši otcovia biskupi. Napr. IEM končí slovami: Skrze Krista, nášho Pána. a ďalej pokračuje: Skrze Neho, s Ním... Argument, že je to takto zrozumiteľnejšie, neobstojí. Znovu sa biskupi odkláňajú od sv. Otca. Ak majú na to rozumný dôvod, rád sa poučím.
K pokoncilovým sviatostiam: tak napr.: aký zmysel má vyhodenie obradu exorcizmu zo sviatosti krstu?
A ja nie som naviazaný na žiadnu formu liturgie. Vyrastal som totižto na NOM. K tradičnej liturgii som sa dostal potom, keď som ako organista mal skúsenosť s mnohými kňazmi a nedalo mi, keď každý z nich slúžil sv. omšu ináč a niektorí si z nej doslova robili "dobrý deň". Ale čiastočne má na tom vinu aj režim, v ktorom študovali. A tak, ako taký trochu puntičkár , ktorému vadila zlá variabilita (myslím tým to, že si niektorí kňazi domýšľajú vlastné modlitby) spôsobená absenciou noriem, som sa začal zaujímať o predkoncilovú formu rímskeho rítu. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|