|
Odoslaný - 21 január 2007 : 23:35:44
|
quote: Pôvodne poslal Miško
quote: Pôvodne poslal Pierre
Misko: A tiež je hlúpe, aby sa nič s tým nerobilo, aby sa pápež stále pasívne zachoval k tejto otázke.
- A co je ti na tom hlupe?
Oveľa otvorenejšie a prijateľnejšie by bolo, keby sa otvorila nejaká diskusia a synoda- a to nielen rímskych biskupov ale trošku širšia.
- Nepleties si RKC nahodou s nejakym svetskym ludovym zhromazdenim?
A co je ti na tom hlupe? -To, čo som povedal.
Nepleties si RKC nahodou s nejakym svetskym ludovym zhromazdenim?
- Nevedel som Pierre, že koncil, synody a rekolekcie považuješ za ľudové zhormaždenia...
- Mame to teda chapat tak ze doterajsiu cirkvenu prax vo veci celibatu povazujes za hlupost?
- A nepovazujem nic z toho za bezne ludove zhromazdenie, ale ty asi cirkev takto nejako vnimas, ked navrhujes o tejto veci nejaku sirsiu otvorenejsiu diskusiu a nie len biskupov. Ako keby RKC bola ludovodemokraticka organizacia kde o tom co je spravne a co nie, rozhoduju nazory ludi prevladajuce v sirsej (teda nie len biskupskej) diskusii.
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 00:39:59
|
nikto: Hovorím o otvorenosti pacienta k poradcovi a nie poradcu k pacientovi.
To je ale myslim uz skor vec dovery. A dovera sa zaklada na inych faktorkoch. To aj keby bol knaz neviem ako dlho manzelom, este to neznamena ze budem voci nemu zakonite otvorenejsi. |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 01:56:03
|
Marcelllooo: Dotycny farar mozno ani ziaden hriech nespachal
- A to zasa pozor, porusil dany slub. |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 06:51:33
|
quote: Pôvodne poslal Pierre - A to zasa pozor, porusil dany slub.
Realny zivot je vsak ovela pestrejsi a komplikovanejsi, ako modelove situacie preberane na hodinach obcianskej nauky.
Bozie cesty su nevyspytatelne a mozno toto bolo, v tomto pripade, to, co Boh chcel pre seba, pre farara, pre matku a dieta, pre dane spolocenstvo. Nevies, ci si to farar s Bohom nevyriesili.
Mozno by sa to dalo pripodobnit k slubom, ktore si najlepsi kamarati davaju, ze si budu nadosmrti verni. Potom jeden z jich stretne babu neskorsiu frajerku a mozno i zenu. Na pohlad mozno zrada, avsak skutocni priatelia sa posunu o level vyssie.
Je mozne, ze sa dotycny farar mozno ani nedopustil hriechu. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 09:07:51
|
quote: Pôvodne poslal juja
"- sam neraz poukazujes na moralku neveriacich, ateistov a neviem este koho, uz som ti raz napisal, ak chces moralizovat druhych, nemaj nasrate pred vlastnym prahom ..." - Milan, toto rigorózne platí obojstranne, čiže, je to dvojsečná zbraň. "a myslim si sam, ze otazka celibatu by sa mala ozaj riesit v "urcitej" cirkvi, ved k comu to ? ... co hodnoverne mi moze rozpravat knaz o rodine a zivote v manzelstve ..." - a prečo sa neopýtaš svojho syna, ktorý študuje na Teologickej fakulte v seminári RKC, správne som to pochopila, hej? Nakoniec aj kňaz väčšinou vyrastal v rodine a počuje a vidí, ako vytvárajú iní svoje rodiny a s čím všetkým sa mu prídu požalovať, ešte fungujú aj psychológovia a i., a medzi nimi sú tiež neženatí a nevydaté, to by potom mnohí nemohli v tomto ani len ceknúť a nie len v tom! Koniec-koncov dnes žije veľa ľudí ako "singel", je to doslova "populárne" . Oni nežili v rodinách? Veď predsa "videli a chápali" ako žili ich rodičia a oni sami v spolunažívaní s rodičmi a súrodencami. A čo hodnoverné nám môže porozprávať ten, kto nežije podľa Božích princípov, ale "furt" do nich rýpe, v snahe vlastne o čo? ".. ze najviac frflu ti, co s nim maju najmenej spolocne ? ... ale v mnohich pripadoch mily Pierre sa ich to napriklad dotyka.... sem tam decko.... sem tam pohlavne zneuzitie mladistvych ..." - hej, hej, máš pravdu a sem tam aj krivé obvinenie a sem tam úplná nepravda a oveľa viac tam čestní a poctiví, do ktorých sa nenavážate, ale ani sa o nich nezmieňujete úctivo, alebo málokedy (aby som nekrivdila), lebo žijú poctivo a teda nie je na čo poukázať, pretože sa nie je v čom hrabať a o to pozitívne radšej nestojíte... "- to taky rozhovor ako som mal nedavno s evanjelickou fararkou o problemoch sucasnej rodiny, kedze sama ma rodinu, to je nieco celkom ine ..." - iste, poznáme aj také rozhovory, tie určite dobre padnú, pretože upravené vychádzajú viac v ústrety "potrebám" človeka, ako Božím zámerom a príkazom, teda vo vzťahu k veriacim, konkrétne katolíkom a o nich tu väčšinou hovoríme. Neveriaci, nuž...
- obcas tlacim synovi studujucemu tu teologiu nejake skripta v praci a tak si to i precitam, co sa to uci, takze odpoviem citovanim zo skript:
Podle neomezené verze realistické doktríny tak musí tento predikát vyjadřovat nebo konotovat vlastnost být nesebeexemplifikující. Avšak předpoklad, že takováto vlastnost existuje, vede nutně do paradoxu, neboť tato vlastnost musí buď sama sebe exemplifikovat a nebo nikoli. Předpokládejme, že exemplifikuje sebe sama! Pokud sebe sama exemplifikuje, pak sama sebe exemplifikuje právě tehdy když sama sebe neexemplifikuje. Z toho vyplývá, že sama sebe neexemplifikuje. Takže pokud sebe sama exemplifikuje, pak sama sebe neexemplifikuje. Předpokládejme tedy opak, že sama sebe neexemplifikuje! Pak z toho vyplývá, že sama sebe exemplifikuje, protože je to vlastnost být sebe-sama-neexemplifikující. Avšak pak tedy sama exemplifikuje pouze v případě, že sama sebe neexemplifikuje. V obou případech získáváme spor. |
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1632 ~
Člen od: 16 máj 2005 ~
Posledná návšteva: 04 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 09:26:31
|
quote: Pôvodne poslal Milan
quote: Pôvodne poslal juja
"- sam neraz poukazujes na moralku neveriacich, ateistov a neviem este koho, uz som ti raz napisal, ak chces moralizovat druhych, nemaj nasrate pred vlastnym prahom ..." - Milan, toto rigorózne platí obojstranne, čiže, je to dvojsečná zbraň. "a myslim si sam, ze otazka celibatu by sa mala ozaj riesit v "urcitej" cirkvi, ved k comu to ? ... co hodnoverne mi moze rozpravat knaz o rodine a zivote v manzelstve ..." - a prečo sa neopýtaš svojho syna, ktorý študuje na Teologickej fakulte v seminári RKC, správne som to pochopila, hej? Nakoniec aj kňaz väčšinou vyrastal v rodine a počuje a vidí, ako vytvárajú iní svoje rodiny a s čím všetkým sa mu prídu požalovať, ešte fungujú aj psychológovia a i., a medzi nimi sú tiež neženatí a nevydaté, to by potom mnohí nemohli v tomto ani len ceknúť a nie len v tom! Koniec-koncov dnes žije veľa ľudí ako "singel", je to doslova "populárne" . Oni nežili v rodinách? Veď predsa "videli a chápali" ako žili ich rodičia a oni sami v spolunažívaní s rodičmi a súrodencami. A čo hodnoverné nám môže porozprávať ten, kto nežije podľa Božích princípov, ale "furt" do nich rýpe, v snahe vlastne o čo? ".. ze najviac frflu ti, co s nim maju najmenej spolocne ? ... ale v mnohich pripadoch mily Pierre sa ich to napriklad dotyka.... sem tam decko.... sem tam pohlavne zneuzitie mladistvych ..." - hej, hej, máš pravdu a sem tam aj krivé obvinenie a sem tam úplná nepravda a oveľa viac tam čestní a poctiví, do ktorých sa nenavážate, ale ani sa o nich nezmieňujete úctivo, alebo málokedy (aby som nekrivdila), lebo žijú poctivo a teda nie je na čo poukázať, pretože sa nie je v čom hrabať a o to pozitívne radšej nestojíte... "- to taky rozhovor ako som mal nedavno s evanjelickou fararkou o problemoch sucasnej rodiny, kedze sama ma rodinu, to je nieco celkom ine ..." - iste, poznáme aj také rozhovory, tie určite dobre padnú, pretože upravené vychádzajú viac v ústrety "potrebám" človeka, ako Božím zámerom a príkazom, teda vo vzťahu k veriacim, konkrétne katolíkom a o nich tu väčšinou hovoríme. Neveriaci, nuž...
- obcas tlacim synovi studujucemu tu teologiu nejake skripta v praci a tak si to i precitam, co sa to uci, takze odpoviem citovanim zo skript:
Podle neomezené verze realistické doktríny tak musí tento predikát vyjadřovat nebo konotovat vlastnost být nesebeexemplifikující. Avšak předpoklad, že takováto vlastnost existuje, vede nutně do paradoxu, neboť tato vlastnost musí buď sama sebe exemplifikovat a nebo nikoli. Předpokládejme, že exemplifikuje sebe sama! Pokud sebe sama exemplifikuje, pak sama sebe exemplifikuje právě tehdy když sama sebe neexemplifikuje. Z toho vyplývá, že sama sebe neexemplifikuje. Takže pokud sebe sama exemplifikuje, pak sama sebe neexemplifikuje. Předpokládejme tedy opak, že sama sebe neexemplifikuje! Pak z toho vyplývá, že sama sebe exemplifikuje, protože je to vlastnost být sebe-sama-neexemplifikující. Avšak pak tedy sama exemplifikuje pouze v případě, že sama sebe neexemplifikuje. V obou případech získáváme spor.
Něco Ti tam není jasné? |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 09:33:51
|
- prave ze nie, "vyborne" to vystihuje vsetky odpovede .... !
|
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1632 ~
Člen od: 16 máj 2005 ~
Posledná návšteva: 04 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 09:37:44
|
quote: Pôvodne poslal Milan
- prave ze nie, "vyborne" to vystihuje vsetky odpovede .... !
No já myslím,že všechny odpovědi nesou samy v sobě rozporné. Já jsem spíš nepochopil, na co vlastně reaguješ? |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 09:49:31
|
quote: Pôvodne poslal rad.ek
quote: Pôvodne poslal Milan
- prave ze nie, "vyborne" to vystihuje vsetky odpovede .... !
No já myslím,že všechny odpovědi nesou samy v sobě rozporné. Já jsem spíš nepochopil, na co vlastně reaguješ?
- mas pravdu, vsetky nie, to som zle uviedol, ospravedlnujem sa Miskovi ... |
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1632 ~
Člen od: 16 máj 2005 ~
Posledná návšteva: 04 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 09:50:58
|
quote: Pôvodne poslal Milan - mas pravdu, vsetky nie, to som zle uviedol, ospravedlnujem sa Miskovi ...
Tak na co jsi tedy reagoval? |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 09:57:23
|
quote: Pôvodne poslal rad.ek
quote: Pôvodne poslal Milan - mas pravdu, vsetky nie, to som zle uviedol, ospravedlnujem sa Miskovi ...
Tak na co jsi tedy reagoval?
- spravne som mal kliknut na "odpovedat na temu" nie na prispevok juji, tam niet na co reagovat, zbytocne ...
- ako som uz napisal vystihuje to mnohe odpovede v tejto teme ... kto chce pochopi, kto nie bude krutit dookola...
|
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1632 ~
Člen od: 16 máj 2005 ~
Posledná návšteva: 04 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 10:13:07
|
quote: Pôvodne poslal Milan - spravne som mal kliknut na "odpovedat na temu" nie na prispevok juji, tam niet na co reagovat, zbytocne ... - ako som uz napisal vystihuje to mnohe odpovede v tejto teme ... kto chce pochopi, kto nie bude krutit dookola...
Jde o to, že jsi použil něco z nějakých skript (kde je snaha falzifikovat zřejmě nějakou nauku poukazem na vnitřní rozpornost této nauky) a chceš to nějak vztáhnout na příspěvky, které se týkají smilnícího kněze.
spojuješ věci, které spolu nesouvisí.
Možná jsem hodně nechápavý, ale opravdu nevím, jak to spolu souvisí.
Možná je to od Tebe snaha říct: mluvte si co chcete, ale stejně mě nemůžete přesvědčit, že nemám pravdu (protože Vám neschval neřeknu, co si myslím). |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 10:42:36
|
aj knaz je clovek...aj on moze nedodrzat slub...tak isto ako si slubuju manzelia vernost, moze sa stat, ze tento slub nedodrzia...neviem, preco sa aspon obcas nehovori aj o tisickach knazov, ktori s pomocou Bozou slub celibatu dodrzia az do smrti a dat ich za priklad...ale taki ludia su pre svet a bulvar nezaujimavy |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 10:47:10
|
Marcellooo: To je ale uz velmi nebezpecna relativizacia. Takto by sme potom mohli vykecavat aj ine dobrovolne sluby, napr. aj manzelsky, atd. Preto je to neprijatelne.
A nehovoriac uz o vysostnom cirkevnom prave rozvazovat a zavazovat a platnosti toho na zemi i na nebi. To je dalsi faktor, ktory podobnu nebezpecnu relativizaciu u katolikov trochu vylucuje. |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 11:18:48
|
quote: Pôvodne poslal janka neviem, preco sa aspon obcas nehovori aj o tisickach knazov, ktori s pomocou Bozou slub celibatu dodrzia az do smrti a dat ich za priklad...ale taki ludia su pre svet a bulvar nezaujimavy
Tak tu je potom miesto pre nas, aby sme upriamovali pozornost pozitivnym smerom a pozitivnym prikladom. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 11:24:36
|
quote: Pôvodne poslal Pierre
Marcellooo: To je ale uz velmi nebezpecna relativizacia. Takto by sme potom mohli vykecavat aj ine dobrovolne sluby, napr. aj manzelsky, atd. Preto je to neprijatelne.
Nejedna sa o relativizaciu, ale o analyzu a zistenie skutocneho skutkoveho stavu.
Tvoj postup vedie k 'technokracii' a mnozstvu sudnych chyb a omylov. V centre zaujmu nema byt totiz slub a jeho technokraticke dodrziavanie, ale clovek, ktory ho dava. Slub nie je ciel, ale prostriedok.
A presne o tom hovorim: Dotycny knaz isto daval slub s najlepsim vedomym a svedomim, o com svedci jeho cestnost, uprimnost a zodpovednost. Ale Bozie riadenie mozno chcelo, aby prednost dostala ina sluzba, ako knazska. Mozno Boh chcel, aby slub manzelstva v tomto pripade mal vyssiu prioritu ako slub knazsky.
quote: A nehovoriac uz o vysostnom cirkevnom prave rozvazovat a zavazovat a platnosti toho na zemi i na nebi.
Nechcem zacinat dalsi flamewar o tom, coho sa tato ustanovenie tykalo a komu vlastne tato pravomoc bola udelena.
RKC bude tvrdit, ze sa tyka vsetkeho a ze bola udelena jej. Ja to vidim inak - ja to vidim tak, ze bola udelena vyhradne apostolom (a nebolo ustanovene 'dedicne' pravo) a vo veciach viery. Boh ma zvrchovanu pravomoc a ked to tak chcel on, je na nas, aby sme to respektovali.
Dotycny knaz si vsak uvedomuje aj pravidla RKC - a presne podla nich konal a vyvodil voci sebe zodpovednost. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 11:55:01
|
Marcellooo: Ale Bozie riadenie mozno chcelo, aby prednost dostala ina sluzba, ako knazska. Mozno Boh chcel, aby slub manzelstva v tomto pripade mal vyssiu prioritu ako slub knazsky.
- Stale zbytocna a nebezpecne relativizacia na podlozenie ktorej namas ziaden dokaz. A takto by sa dalo vykecat vsetko, kazde zlo, ze to mozno Boh chcel, a preto to nakoniec ani nie je hriech...
RKC bude tvrdit, ze sa tyka vsetkeho a ze bola udelena jej. Ja to vidim inak - ja to vidim tak, ze bola udelena vyhradne apostolom
- Samozrejme ze ty ako protestent to vidis takto. No my nie a ten knaz tiez nie, mame na to i jasne argumenty ze apostolska moc je prenositelna atd., ale to je teraz vedlajsie. Hovorim ze z pohladu katolika je to absolutne jasne a preto miesto na ten klasicky protestnasky chaos kde si clovek nicim nie je isty a z toho vychadzajuci relativizmus, tu nie je. U katolikov vsjo jasno. Pre neho i pre nas je to jasne. Dal Bohu i cirkvi slub, a ten porusil. Tym to hasne.
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 13:19:57
|
quote: Pôvodne poslal Pierre Stale zbytocna a nebezpecne relativizacia na podlozenie ktorej namas ziaden dokaz.
Znovu pripominam a zdoraznujem, ze sa nejedna o relativizaciu, ale o snahu zistit skutocny skutkovy stav veci, niekedy sa tato snaha nazyva aj vysetrovanie. Ak sa preukaze hriech dotycneho knaza - je to jasne. Ako si vsak uvedieme v dalsom texte, nie sme (zatial) v tejto situacii.
Pouzivam pri konstatovani stavu zabehanu trestno-procesno-pravnu upravu a dva principy, ktore sa pri tom pouzivaju: • V pripade pochybnosti, v prospech obvineneho. • Prezumpcia neviny (a teda vinu treba dokazat nado vsetku pochybnost).
quote: A takto by sa dalo vykecat vsetko, kazde zlo, ze to mozno Boh chcel, a preto to nakoniec ani nie je hriech...
Na to, aby vysetrovatel mohol vzniest obvinenie, musi nazhromazdit na jeho podporu cely rad dokazov a znaleckych posudkov a len potom, ak prokurator ich uzna za dostatocne, moze byt vznesena obzaloba. Az nasledny sud rozhodne o vine, ci nevine obzalovaneho.
V historii sa vsak najde dostatocne vela prikladov, kedy na konstatovanie viny a nasledny trest stacilo nepodlozene obvinenie: ci uz islo o revolucne casy pocas Francuzkej revolucie alebo ci uz islo o tzv. bosoracke procesy.
Konstatovanim viny bez patricnych procesno-pravnych nalezitosti sa dopustas hriechu ty sam. Vo veci trestneho prava hned celeho radu trestnych cinov.
Podobnu procesnu upravu ma dokonca aj samotna RKC - musi byt vysetrovania a az po zvazeni dokazov moze patricny organ vyniest prislusny zavazny ortiel.
Tato prax ma svoje racionalne jadro: RKC ma totiz, podla nej samotnej, neomylnost danu iba pre vieroucne otazky, nie pre posudzovanie skutkov ludi. Sama pripusta omylnost a omyly pri skutkoch jej clenov, vratane v hierarchii vyssie postavenych jedincov.
quote: Samozrejme ze ty ako protestent to vidis takto. No my nie a ten knaz tiez nie, mame na to i jasne argumenty ze apostolska moc je prenositelna atd., ale to je teraz vedlajsie.
1. Dalsim omylom v tvojich uvahach je nespravny nazor, ze by som mal byt protestantom.
2. Rozdielnost nazerania katolikov a nekatolikov na danu vec je zrejma, v nasom pripade je vsak irelevantna a jedna sa teda z tvojej strany o zahmlievanie a mystifikaciu.
3. Prenositelnost apostolskej moci nie je jasnym argumentom ale len tuzbou isteho Kruzku.
quote: Hovorim ze z pohladu katolika je to absolutne jasne a preto miesto na ten klasicky protestnasky chaos kde si clovek nicim nie je isty a z toho vychadzajuci relativizmus, tu nie je. U katolikov vsjo jasno. Pre neho i pre nas je to jasne. Dal Bohu i cirkvi slub, a ten porusil. Tym to hasne.
Dostavame sa ku koncu mojho prispevku a hned si ozrejmime tvoje dalsie omyly (ci zamerne zavadzanie): • UDAJNA RELATIVIZACIA - Ukazali sme, ze sa nejedna o relativizaciu , ale o snahu o zistenie skutkoveho stavu, pre proces ktoreho je aj v RKC ustanoveny isty procesno-pravnu postup. • VNASANIE NABOZENSKEJ NEZNASANLIVOSTI - Ukazalo sa, ze triedenie na katolikov a nekatolikov je pre dany pripad irelevantne a jedna sa o ucelove vyvolavanie nabozenskych konfliktov s cielom mylit. • VSJO JASNO - Ukazuje sa, ze sa jedna o snahu samozvaneho 'horlivca' o lyncovanie a nie o zistenie skutocneho skutkoveho stavu, nakolko sa ukazalo, ze za daneho stavu informacii nie je mozne konstatovat vinu dotycneho knaza a to ani vzhladom na predpisy samotnej RKC. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 13:51:35
|
Marcelllooo: Hehe, prosim ta nesalej . Co to tu vypisujes? On spravil chybu, ktoru i sam priznava. A vysetruju a riesia to uz kompetentne cirkevne organy, my tu to ani nemame co vysetrovat a riesit. Ach jaj... |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 13:56:00
|
quote: Pôvodne poslal Pierre Co to tu vypisujes?
Ze si sa dopustil minimalne omylu a prekrocenia svojich kompetencii, ked si konstatoval vinu dotycneho knaza.
quote: A vysetruju a riesia to uz kompetentne cirkevne organy, my tu to ani nemame co vysetrovat a riesit.
A nemame sa ani vyjadrovat k jeho vine, ci nevine; k jeho hriesnosti, ci nehriesnosti.
Tvoja horlivost zase sposobila, ze si spravil medvediu sluzbu RKC a ukazal si svoju pravu tvar 'sudcu Lynca'... |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 13:59:05
|
quote: Pôvodne poslal Marcelllooo
1.Dotycny farar mozno ani ziaden hriech nespachal, proste sa tak vyvijali cesty Bozie, ze mal byt tym, kym je.
Je podivné, když křesťan v případě početí nemanželského dítěte, nevidí hřích. I v tomto případě je zřejmé porušení minimálně Božího přikázání – nesesmilníš.
quote: Pôvodne poslal Marcelllooo 2.Uvedomuje si pravidla a zodpovedne sa zachoval a ucinil vsetko preto, aby bolo vsecko OK.
Je tu otázka: Je automaticky vždy nejlepším řešením v případě početí nemanželského dítěte, chtít spolu uzavřít manželství (popřípadě spolu začít žít ve společné domácnosti), jen proto, že tito dva spolu počali nemanželské dítě?
|
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 14:03:42
|
Marcellooo: Ze si sa dopustil minimalne omylu a prekrocenia svojich kompetencii, ked si konstatoval vinu dotycneho knaza.
- On to priznava, takze ziaden omyl, vychadzam z jeho priznania. Tak uz ozaj prestan balamutit a vypisovat nezmysly |
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 14:11:52
|
quote: Pôvodne poslal Pierre On to priznava, takze ziaden omyl, vychadzam z jeho priznania.
On priznava porusenie akurat pravidiel RKC, nie hriesnost.
Ako a co presne sa stalo, co dalo vzniknut tejto situacii nevieme.
|
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 14:15:00
|
quote: Pôvodne poslal rad.ek Je podivné, když křesťan v případě početí nemanželského dítěte, nevidí hřích. I v tomto případě je zřejmé porušení minimálně Božího přikázání – nesesmilníš.
Netrufam si konstatovat smilnenie u dotycneho knaza.
Nepoznam okolnosti a nenecham priebeh svojej prilisnej horlivosti.
quote: Je automaticky vždy nejlepším řešením v případě početí nemanželského dítěte, chtít spolu uzavřít manželství (popřípadě spolu začít žít ve společné domácnosti), jen proto, že tito dva spolu počali nemanželské dítě?
Dalsia otazka vyvstava: Naozaj riesime tuto otazku?
A citajuc tuto tvoju otazku sa spytam hned 'B': Ake ine moznosti mame a ake je ich usporiadanie podla optimalilty riesenia? |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2007 : 14:27:43
|
On priznava porusenie akurat pravidiel RKC, nie hriesnost.
- Hehe, no to je zasa vykvet . Pravidla RKC - neporusis slub, nezosmilnis, atd., to mozno ty nepovazujes ich porusenie za hriech, ale pre kazdeho katolika a teda i pre neho to hriech veru je. |
|
|
|
|
|
|