|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:14:29
|
Ukazem vam na konkretnom priklade rozdiel
Denz
Keď rímsky veľkňaz hovorí „ex cathedra“ (t.j. keď svojou najvyššou apoštolskou autoritou z úradu pastiera a učiteľa všetkých kresťanov definuje náuku viery alebo mravov, ktorá má byť zachovávaná celou cirkvou), potom disponuje - vďaka pomoci, ktorá mu bola prisľúbená vo svätom Petrovi - onou neomylnosťou, ktorou chcel božský Vykupiteľ obdariť svoju cirkev pri definovaní náuky viery alebo mravov. Preto sú takéto definície rímskeho veľkňaza samy o sebe - a nie na základe súhlasu cirkvi - nezmeniteľné.
Ak sa niekto - Bože nedopusť - opováži odporovať tejto Našej definícii: a.s.
Dogmatika
Učiteľský úrad Cirkvi
Ustanovenie magistéria - Ježiš zveril apoštolom úlohu hlásať (učiť) po svojom vzkriesení. Svoje učiteľské poslanie začali apoštoli vykonávať od Turíc a pokračovali v ňom nepretržite. Učiteľský úrad Cirkvi je živým úradom. Magistérium je učiteľský úrad cirkevnej tradície - nevynáša nové pravdy, ale opatruje, chráni a ďalej odovzdáva poklad zjavených právd. Charizma neomylnosti - aby sa zachovala neporušenosť a autentickosť právd, ktoré Kristus zveril Cirkvi, musel sa postarať o ich zachovanie v pôvodnej neporušenosti, aby sa ich nedotkol ľudský omyl. Prostriedkom k tomu je charizma neomylnosti. Neomylnosť znamená, že zvláštnou Božou ochranou Učiteľský úrad pri hlásaní právd viery a mravov neupadne do omylu, a že viera Cirkvi ako celku je neomylná tzv. „sensus fidei“. Neomylnosť zamedzuje možnosť chýb a omylov, ktoré by sa vplyvom ľudskej ohraničenosti mohli vyskytnúť pri hlásaní a interpretácii Božích právd. Nositelia neomylnosti magistéria: biskupský zbor a rímsky biskup (pápež). Neomylnosť biskupského zboru (LG 25): „Hoci jednotliví biskupi nemajú výsadu neomylnosti, predsa - i keď sú roztrúsení po svete, ale spojení zväzkom spoločenstva medzi sebou a s nástupcom Petrovým - ak sa pri podávaní svojho autentického výkladu dohodnú vo veciach viery a mravov na nejakom výroku ako definitívne záväznom, neomylne prekladajú učenie Kristovo.“ Biskupi môžu vykonávať svoj učiteľský úrad dvojako: riadne - v diecézach v kázňach, katechézach, pastierských listoch; všeobecne - na konciloch. Neomylnosť biskupov na ekumenickom cirkevnom sneme bola presvedčením celej Cirkvi od najstarších čias. Túto mienku zastávali aj cirkevní Otcovia. Tiež samotné koncily zmýšľali o vlastnej neomylnosti podobne. Pápežská neomylnosť (LG 25): „Túto nábožnú ochotu vôle a rozumu treba však zvlášť prejavovať voči autentickému učiteľskému úradu rímskeho pápeža, aj keď nehovorí slávnostne („ex cathedra“); a to tak, že sa jeho najvyšší učiteľský úrad s úctou uznáva a jeho výroky sa úprimne prijímajú, podľa jeho vôle a úmyslov, ktoré prejavil a ktoré vysvitajú najmä z povahy dokumentov, alebo z častého predkladania toho istého učenia, prípadne zo spôsobu vyjadrovania.“ Najvyššia učiteľská moc pápeža, ktorá si nevyhnutne vyžaduje charizmu neomylnosti vyplýva z jeho primátu. Toto presvedčenie bolo v Cirkvi od najstarších čias. Dogmaticky však bola definovaná až na Prvom vatikánskom koncile Jednotlivý pápež je nositeľom neomylnosti iba vtedy, keď hovorí „ex cathedra“ vo veciach viery a mravov ako pastier a učiteľ všetkých kresťanov. Učiteľský úrad pápeža je dvojaký: slávnostný - „ex cathedra“. Ten je vždy neomylný; riadny - autentický. Sem spadajú: encykliky, exhortácie, pápežské listy, homílie atď. Tieto nie sú neomylnými výpoveďami (nezmeniteľnými). Professio fidei: 1. odst.: Pevne verím aj všetko to, čo obsahuje písané alebo podávané Božie slovo a Cirkev slávnostným vyhlásením ,a lebo riadnym a všeobecným učiteľským úradom prikazuje veriť ako Bohom zjavené. 2. odst.: Pevne tiež prijímam a stotožňujem sa v celku i jednotlivo so všetkým, čo Cirkev s konečnou platnosťou rozhodla a učí v oblasti viery a mravov. 3. odst.: Okrem toho s ochotou a poslušnosťou vôle a rozumu prijímam učenie, ktoré vyslovuje tak Rímsky veľkňaz, ako i kolégium biskupov, keď vykonávajú autentický učiteľský úrad, hoci nemienia vyhlásiť toto učenie s konečnou platnosťou.
Sviatosti a sväteniny
Definícia sviatosti: viditeľný znak neviditeľnej milosti. Účinným znakom milosti v Ježišovi Kristovi je jeho ľudská prirodzenosť subsistujúca v Slove, teda nie vec, ale »Ja«. Presnejším pomenovaním sviatosti potom bude spásna udalosť, nie spásna vec. Slovo sviatosť - z latinského sacramentum, ktoré sa v severnej Afrike používalo ako preklad gréckeho slova mystérion. Podľa Katolíckej cirkvi možno sedem sviatostí odvodiť nepriamo alebo priamo od Krista - Ježiš ustanovil sviatosti. Aj keď sa forma ich znaku počas stáročí vyvíjala, nestratili svoje symbolické jadro, ktoré sa konštituovalo v apoštolských časoch. Aj keď Sväté písmo priamo spomína iba krst a Eucharistiu aj pre ostatné sviatosti poskytuje náznaky. Tridentský koncil vyhlásil, že sedem sviatostí pôsobí ex opere operato - teda už na základe vykonania sviatostného znaku, a nie ex opere operantis - čiže na základe osobnej svätosti a disponovanosti vysluhujúceho.
Predmet je ten isty , ale ciel je iny
Tridentský koncil vyhlásil, že sedem sviatostí pôsobí ex opere operato
A v Denz najdete presny text vyhlasenia Tridenskeho koncilu k tomuto problemu To sa jedno druhe doplna Dogmatika nesumarizuje vsetky neomylne vyroky Tridenskeho koncilu , ale Denz . ano |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:21:59
|
Dokumenty,ktoré sa tu predkladajú,nemajú tu istú dogmatickú hodnotu.
V tejto zbierke sú neomylné rozhodnutia označené polotučným marginálnym číslom.
Kde si vieroučné dekréty pápežov nenárokujú neomylnosť,treba ich prijímať ako prejavy najvyššieho cirkevného magistéria ,ktoré si vyžadujú vnútorný súhlas veriacich.Aj v týchto vieroučných dekrétoch vykonáva Cirkev poverenie učiť,ktoré má od Krista a ktoré zaväzuje všetkých poslucháčov prijať jej učiace slovo.Napokon však tento súhlas nie je neodvolateľný,veď ani samo cirkevné rozhodnutie nie je neomylné(myslí sa tu učenie,ktoré nemá znak neomylnosti).
V "Denzingerovi" sú aj definície,ktoré nie sú neomylné a môžu byť odvolané.To som vám chcel ukázať,aby ste nepredkladali Enchiridion symbolorum od Denzingera ako súhrn neomylných definícií Cirkvi,pretože v ňom sa nachádzajú aj také,ktoré neomylnými nie sú.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:25:20
|
Ale ja vam rozumiem co ste chceli povedat Ja vam to nevycitam Ale v Pisme Svatom mate odvolavky , ktore mozu byt zmenene , ale to neznamena , ze moze byt zmeneny tex Pisma , okrem lepsieho prekladu
Dokumenty,ktoré sa tu predkladajú,nemajú tu istú dogmatickú hodnotu.
A viete preco ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:43:28
|
citácia: Dokumenty,ktoré sa tu predkladajú,nemajú tu istú dogmatickú hodnotu.A viete preco ? Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 13:25:20
Predpokladám,že zámerom zostavovateľov diela Ench. sym. bolo predložiť všetky definície Cirkvi a to aj tie,ktoré nemajú silu neomylného učenia. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:44:16
|
Nie Problem je v inom
Vezmime si dogmu o neposkvrnenom pocati
V denz najskor zaznie presny text dogmy
A potom su odvolavky , na zaklade akeho teologickeho ucenia bola tato dogma definovana Prvym , kto suvisle tento problem riesil je John Duns Scotus , on to proste vyriesil presne ,ako neskor to uz neomylne ucila Cirkev Ale ucenie John Dunsa Scotusa nema znamku neomylnosti Ale bude sa na neho odvolavat , lebo je to dokaz , ze Cirkev tento problem riesila Ze bola zjavena Cirkvi , ale nebola definovana Ale vy neverite tej dogme preto , ze ju ucil John Duns Scotus, vy jej verite preto , lebo ju ex catedra vyhlasil Pius IX . Znamku neomylnosti ma ex catedra vyrok Pia IX . a vsetky nasledujuce vyroky papeza odvolavajuce sa na vyhlasenie Pia IX . Ale tie nasledne vyroky papezov po Piovi IX . tam uz nemusia byt uverejnene , preto sa pise , ze nie vsetky Lebo pravda viery sa odvodzuje od Pia IX . a nie od naslednych papezov , aj ked ich vyroky o tomto probleme su neomylne Jedine ak by papez zase nieco potreboval z dovodu herezy pridat , alebo odsudit na zaklade tejto dogmy , tak sa to uverejni v suhrne neomylnych vyrokov |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:47:54
|
Preto je to zvyraznene odlisne Dogma odlisne ,a na zaklade coho bola dogma vyhlasena odlisne , aby nevznikal chaos |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:48:40
|
citácia:
Nie odpoviem vam , ze neomylny je ten ,o ktorom Cirkev vyhlasi , ze je neomylny Ona ma moc ucitelskehio uradu A to , co Cirkev rozhodne sa uverejni v Denzingerovi Autor o tom nerozhoduje Cirkev mu to da Ona mu povie toto je neomylne Vas problem je v tom ,ze nechcete chapat , ze Cirkev povie toto je neomylne a to sa potom uverejni
Akym sposobom to vyhlasi? Uvedzte hoc aj priklad, konkretneho vyhlasenia Cirkvi, ktorym urciuje, ze ten a ten dokument je neomylny a moze/ma byt zaradeny do Denzingera.
citácia: Ten druhy odsek je iny problem , ze nepotrebuje suhlas Cirvi Lebo papez moze nieco vyhlasit vlastnou volou , lebo ma plnu moc Cirkvi A na to , Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 12:56:57 Papez moze nieco vyhlasit a nepotrebuje na to suhlas Cirkvi. Ako viem, ze to co vyhlasil je vyhlasenim neomylnym? Nie tak, ze toto vyhlasenie splna nejake nalezitosti, z ktorych mi toto vyplyva a nepotrebujem k tomu ziadne dalsie vyjadrenie Cirkvi?
|
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:56:04
|
V inej diskusii na tuto temu som raz napisal toto a myslim, ze to je aktualne aj pre tuto diskusiu
Ucitelsky urad Cirkvi zo svojej moci vyda dokument a potom ho ten isty Ucitelsky urad inym dokumentom vyhlasi za neomylny a potm dalsim dokumentom vyhlasi za neomylny ten dokument ktorym vyhlasil za neomylny ten povodny?
Alebo je to skor tak, ze Ucitelsky urad vyda dokument z ktoreho je jednoznacne jasne, ze ho vydal Ucitelsky urad a nie je to len sukromny teologicky nazor, ci komentar? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:58:32
|
Papez moze nieco vyhlasit a nepotrebuje na to suhlas Cirkvi. Ako viem, ze to co vyhlasil je vyhlasenim neomylnym?
On to vyhlasi , ze kona vlastnou mocou papeza Sv Pius X . s odsudenim modernizmu je dobry priklad Ked to vyhlasil Cirkev sokoval Takmer nikto si nevsimol nebezpecenstvo ucenia , ale on ano a hned zakrocil Nepotreboval suhlas Cirkvi , ci je modernizmus blud Proste sam vlastnou mocou ho odsudil A on tym definoval vieroucnu Pravdu Toto je katolicke a toto nie A toto musi kazdy v Cirkvi vyznavat , ako katolicku pravdu
Dekretem „Lamentabili“ zavrhují jako bludné tyto these: 1. Církevní zákon předpisující, aby knihy o Písmě sv. byly před vydáním podrobeny censuře, nevztahuje se na učence, kteří se obírají vědeckou kritikou neb exegesí knih Starého a Nového zákona. 2. Církevním výkladem posvátných knih nesmí se ovšem pohrdati; než přece podléhá tento výklad hlubšímu úsudku a opravě exegetů. 3. Z rozsudků a církevních censur, vydaných proti svobodné a hlubší exegesi, možno soudit, že víra církví hlásaná odporuje dějinám a že katolická dogmata nelze ve skutečnosti srovnati s pravým a původním stavem náboženství křesťanského. 4. Učitelský úřad církve nemůže ani dogmatickou definicí určiti pravý smysl Písma sv. 5. Poněvadž v pokladu víry jsou obsaženy pouze pravdy zjevené, nemá církev žádného práva rozhodovati o tom, co tvrdí vědy světské. 6. Při prohlašování pravd náboženských má církev učící a věřící spolupůsobiti tak, že církvi učící zbývá jen stvrzovati všeobecné mínění církve věřící.
Atd
On sa nepyta , ci zavrhujete aj vy , alebo ci zavrhuje kde , kto v Cirkvi hoci by bol aj biskupom , alebo kardinalom Papez zavrhuje a bodka
SYLLABUS PIA IX. obsahující hlavní bludy naší doby
§ I. Pantheismus naturalismus a absolutní racionalismus (světobožství, svéprávnost přírody a rozumu) 1. Neexistuje žádná nejvyšší, nejmoudřejší a nejprozřetelnější božská bytost, odlišná od tohoto světa, čili Bůh je totéž co příroda a podléhá změnám; uskutečňuje se však v člověku i ve světě, protože vše jest bohem a sdílí nejvlastnější boží podstatu; Bůh a svět jsou jedno a totéž; tudíž i duch a hmota, nutnost a svoboda, pravda a klam, dobro a zlo, spravedlivé i nespravedlivé jsou jedno a totéž. 2. Třeba popříti veškero působení Boha na lidi a na svět. 3. Lidský rozum je bez jakéhokoliv zřetele na Boha jediným rozhodčím pravdy a klamu, dobra a zla; je sám sobě zákonem a postačí svými přirozenými silami k tomu, aby zajistil dobro lidí a národů. 4. Všechny náboženské pravdy mají svůj původ ve vrozené síle lidského rozumu; jest tudíž rozum základní normou, kterou člověk může a má dospěti k poznání všech pravd jakéhokoliv druhu. 5. Božské zjevení jest nedokonalé (a nejisté) a je tudíž podrobeno ustavičnému a neomezenému pokroku, který odpovídá všeobecnému pokroku lidského rozumu.
Atd |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 14:02:11
|
citácia: V inej diskusii na tuto temu som raz napisal toto a myslim, ze to je aktualne aj pre tuto diskusiu Ucitelsky urad Cirkvi zo svojej moci vyda dokument a potom ho ten isty Ucitelsky urad inym dokumentom vyhlasi za neomylny a potm dalsim dokumentom vyhlasi za neomylny ten dokument ktorym vyhlasil za neomylny ten povodny? Alebo je to skor tak, ze Ucitelsky urad vyda dokument z ktoreho je jednoznacne jasne, ze ho vydal Ucitelsky urad a nie je to len sukromny teologicky nazor, ci komentar? Pôvodne zaslal Mato - 14 máj 2012 : 13:56:04
Stale sa tocime v kruhu , tak roztnime ten gordicky uzol
Papez XY nieco povie a nastane pochybnost , ci dany vyrok je , alebo nie je neomylny Kto o tom v Cirkvi rozhodne ? Papez ! Bodka |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 15:37:55
|
citácia: Nie Problem je v inom Vezmime si dogmu o neposkvrnenom pocati V denz najskor zaznie presny text dogmy Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 13:44:16
Ten postup je odlišný,ako ste ho uviedol."Denzinger" je iba akousi pomôckou pre širokú verejnosť,dogmy sú zapísané zvlášť a nie je možné prisudzovať Enchidirionu symb.,že je úplným sumárom posvätnej Tradície.Je iba pomôckou a takým aj bol a aj zostane. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 15:41:40
|
A preco na zaklade neho maju papezi odvolavky |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 15:50:43
|
citácia: A preco na zaklade neho maju papezi odvolavky Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 15:41:40
Samotné dogmy boli vždy zapísané ako dokumenty Cirkvi a ako písomnosti boli Cirkvou vždy uchovávané.Veď kde bol páter Denzinger keď sa konali staroveké koncily?Ja nespochybňujem jeho dielo,jeho práca pre Cirkev užitočná,netreba bežať pre každý dokument do Ríma.Vyhlásené dogmy či už na konciloch alebo pápežom ex cathedra sa však zapisujú a ukladajú zvlášť."Denzinger" je pomôcka v orientácii pre každého,kto ich chce študovať a ak sa pápež na "Denzingera" odvoláva,tak preto aby uľahčil vyhľadávanie.Dogma však nadobudla účinnosť iným spôsobom ako "zápisom do Denzingera" |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 15:54:37
|
Vysvetlite mi nasledujuce
ENCYKLIKA PÁPEŽA JÁNA PAVLA II.
DOMINUM ET VIVIFICANTEM
o Duchu svätom v živote Cirkvi a sveta
292 Porov. sekvenciu Veni Sancte Spiritus. 293 Porov. Vyznanie viery Quicumque: DS 75. 294 Porov. Rim 5,5. |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 15:55:44
|
citácia: citácia: A preco na zaklade neho maju papezi odvolavky Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 15:41:40 Samotné dogmy boli vždy zapísané ako dokumenty Cirkvi a ako písomnosti boli Cirkvou vždy uchovávané.Veď kde bol páter Denzinger keď sa konali staroveké koncily?Ja nespochybňujem jeho dielo,jeho práca pre Cirkev užitočná,netreba bežať pre každý dokument do Ríma.Vyhlásené dogmy či už na konciloch alebo pápežom ex cathedra sa však zapisujú a ukladajú zvlášť."Denzinger" je pomôcka v orientácii pre každého,kto ich chce študovať a ak sa pápež na "Denzingera" odvoláva,tak preto aby uľahčil vyhľadávanie.Dogma však nadobudla účinnosť iným spôsobom ako "zápisom do Denzingera" Pôvodne zaslal Zachariáš - 14 máj 2012 : 15:50:43
Dogma nadobudla ucinost vyhlasenim , ale to neznamena , ze ked sa odvolate na denz , tak to nema vahu On sa odvolava na ten text , ktory je tam uverejneny Ten text ma znamku neomylnosti
Samotné dogmy boli vždy zapísané ako dokumenty Cirkvi a ako písomnosti boli Cirkvou vždy uchovávané
Ale to je ako keby ste povedali , ze zbierka zakonov nema vahu , pretoze originaly zakonov a podpis prezidenta pod nim je ulozeny zvlast A co ked original zhorel ? Prestane byt dogma dogmou , lebo zhorel original vyhlasenia dogmy ? Je jasne , ze existuju originaly , ale my sa musime niecoho chytit Predstavte si , ze pridete za biskupom a poviete mu Kazes o neposkvrnenom pocati Ukaz mi original dogmy , lebo ti inak neverim Naco sa biskup odvola ? Na vatikansky archiv ? Povie vam biskup , ze original dogmy o neposkvrnenom pocati je ulozeny vo vatikanskom archive pod tym a tym cislom ? Na toto sa odvola ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 16:06:41
|
To je uplne od veci Vyvolavanie zastupnych problemov , kde su uchovavane pisomnosti Ja budem s vami diskutovat Ukazte mi original vyznania viery a kde je ulozeny Viete to ? Dajte mi ten dokaz pravosti vyznania viery Cirkvi Ukazte mi original nicejsko - konstantinopolskeho vyznania viery Ukazte mi , kde je ulozena v originale Jezisova rec na hore ! Uz pisete len preto , aby ste za kazdu cenu nieco spochybnili Pozitivne nenapisete nic , len negativne |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 16:54:13
|
citácia: To je uplne od veci Vyvolavanie zastupnych problemov , kde su uchovavane pisomnosti Ja budem s vami diskutovat Ukazte mi original vyznania viery a kde je ulozeny Viete to ? Dajte mi ten dokaz pravosti vyznania viery Cirkvi Ukazte mi original nicejsko - konstantinopolskeho vyznania viery Ukazte mi , kde je ulozena v originale Jezisova rec na hore ! Uz pisete len preto , aby ste za kazdu cenu nieco spochybnili Pozitivne nenapisete nic , len negativne Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 16:06:41
A odkiaľ to opísal Denzinger?
Všetko máte vo Vatikáne v jeho archívoch.Nerobte z Enchiridionu to čo nie je a ani nebol.Nie je to Zbierka zákonov,kde sú zákony po ich zverejnení v tejto zbierke správoplatnené.Chyťte radšej do rúk učebnicu dogmatiky a študujte ako dogmy vznikali ako boli prijaté a na základe čoho boli Cirkvou prijaté ako všeobecne platné.V žiadnom prípade to nebolo zápisom do "Denzingera". |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 17:35:04
|
Dogma nadobudla ucinost vyhlasenim ,
na základe čoho boli Cirkvou prijaté ako všeobecne platné.V žiadnom prípade to nebolo zápisom do "Denzingera".
Ukazte mi , kde to tvrdim
Ja som napisal toto
Dogma nadobudla ucinost vyhlasenim , ale to neznamena , ze ked sa odvolate na denz , tak to nema vahu On sa odvolava na ten text , ktory je tam uverejneny Ten text ma znamku neomylnosti
Ten zapis povie , kto , kedy a ako tu dogmu vyhlasil Tam to mate uverejnene Verejne vas vyzyvam , aby ste mi ukazali , kde tvrdim , ze to bolo zapisom do denzin . |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 19:01:10
|
citácia: [quote]Nie Problem je v inom Vezmime si dogmu o neposkvrnenom pocati V denz najskor zaznie presny text dogmy
Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 13:44:16
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 19:13:48
|
Ale v tom texte v dezin . Najskor text dogmy a ta tym odvovodnenie To nie , ze tym zverejnenim dogmy v tom subore Predstavte si knihu geometrie , kde je tvrdenie a odvovodnenie preco je to tak Najskor zaznie pytagorova veta a potom odvovodnenie preco ta veta plati Ved sa snazte tie texty trosku chapat |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 19:59:49
|
citácia: Stale sa tocime v kruhu , tak roztnime ten gordicky uzol Papez XY nieco povie a nastane pochybnost , ci dany vyrok je , alebo nie je neomylny Kto o tom v Cirkvi rozhodne ? Papez ! Bodka Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 14:02:11 A to je presne ten problem. Papez nieco povie a o tom niecom nie je jasne, ci to je neomylne, alebo nie. Preto musi povedat nieco ine, cim potvrdi neomylnost toho prveho. Ako vieme, ze to druhe vyhlasenie sa nemyli a neoznacuje za neomylny vyrok, ktory je omylnym? Potrebujeme dalsie vyhlasenie, ktorym potvrdi neomylnost vyhlasenia o neomylnom vyhlaseni? Nezda sa Vam to za vlasy pritiahnute?
Ono z dokumentov I. Vatikanskeho koncilu najme z Relatia pre Pastor Aeternus vyplyva, ze neomylne vyhlasenie musi splnat kriteria aby nim bolo a ak ich splna tak je neomylnym a nepotrebuje dalsie potvrdenie od papeza ani nikoho ineho. Preto sa priklanam k robelovmu nazoru, ze neomylny vyrok musi byt jasne spoznatelny v nom samom a je neomylnym bez ohladu na to, ci sa dostal do Denzingerovej zbierky, alebo nie.
Skusme teraz najst v uceni Cirkvi, ake kriteria by to mali byt. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 20:50:17
|
Potom ale nepotrebujete ucitelsky urad Kazdy bude sam sebe papezom V tych textoch , ktore citujete z 1, Vk je aj klauzula o plnej moci papeza nad celou Cirkvou |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 21:15:42
|
Preto sa priklanam k robelovmu nazoru, ze neomylny vyrok musi byt jasne spoznatelny v nom samom a je neomylnym bez ohladu na to, ci sa dostal do Denzingerovej zbierky, alebo nie.
Dajte mi pramen autority tohto vyroku Od koho pochadza ? Ukazte mi , kde v prekoncilnej Cirkvi ,si kazdy mohol urcovat co je a co nie je neomylny vyrok ? To je liberalno - modernisticky nazor , bez ohladu na ciele , ktore sa tymto sleduju Vy ste teraz povinny dat pramen autority Som zvedavy , ci ho najdete Vy sa priklanate ? A to z akeho dovodu ? Ja mam aj sedevakantisticke texty a tie nedokazuju , ze papez nie je papezom , tak ako sa o to pokusil Robel Takze neviem odkial to vobec ma To by ma zaujimalo |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 máj 2012 : 06:25:09
|
Na zdroj som sa vam odvolal - relatio k Pastor Aeternus. Vy ste zatial nedali vobec nic, co by potvrdzovalo Vas nazor. Vy len dokola argumentujete ze na pochopenie ucitelskeho uradu, potrebujem ucitelsky urad a pokial by sa ucitelsky urad vyjadroval tak jasne, ze by bolo zjavne, ze hovori ex cathedra, uz nepotrebujeme ucitelsky urad. Co je zjavny nezmysel.
Pre istotu to tu zhrniem
Kan 749 § 3. Nijaká náuka sa nechápe ako neomylne definovaná, ak to nie je zjavne zaistené
Dalej: "Veleknez Rimsky, kdyz mluvi ex cathedra ... poziva te neomylnosti, jiz bozsky Vykupitel Cirkev svou pri prohlasovani nauky o vire nebo mravech obdarenu miti chtel" (Pastor Aeternus). Odstavec dalej definuje, co to znamena, ked papez hovori ex cathedra: "to jest kdyz vykonavaje urad Pastyre a Ucitele vsech krestanu ze sve nejvyssi autority apostolske prohlasuje uceni o vire nebo mravech"
Klucove slovo je tu "prohlasuje". Vyznam tohoto slova nam objasnuje relatio k Pastor Aeternus (Relatio je oficialny vyklad textu, ktory prezentuje biskupom na koncile muz nazvany relator, aby biskupi poznali oficalny zmysel textu o ktorom budu hlasovat. Text relatia je teda klucom k chapaniu vyznamu konciloveho textu)
16.7.1870 Vincent Gasser, relator pre Pastor Aeternus prezentoval relatio v ktorom vysvetluje: "slovo prehlasuje oznacuje, ze papez priamo a jednoznacne vyhlasuje vyrok o uceni, ktore sa tyka veci viery, alebo mravov a robi to takym sposobom, ze kazdy jeden veriaci si moze byt isty umyslom Svatej stolice, umyslom Rimskeho pontifa, takym sposobom, ze s istotou vie, ze toto a toto ucenie Rimsky potnif berie ako hereticke, blizke hereze, s istotou chybne atd. )
Inymi slovami to znamena, ze na to, aby papez (prehlasil) definoval ucenie, ktore je zavazne pre celu Cirkev, musi sa vyjadrit takym sposobom, ze veriaci moze s istotou vediet ze papez hovori, ze dane ucenie, ku ktoremu sa vyjadruje oznacuje za (de fide, iste, nepradvdive, blizke hereze a pod.) A veriaci je potom povinny brat ho(ucenie) rovnako. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 máj 2012 : 08:06:38
|
Zvyraznite cervenym , kde sa v tom texte hovori , ze neomylne vyroky su poznatelne sami v sebe To ste si proste vymysleli Vy si sami vykladate cirkevne dokumenty , bez autority Je rozdiel odsudzujuci vyrok Ten je isty , ale vy tvrdite nieco ine Ze neomylny vyrok , nie odsudzujuci , kazdy neomylny vyrok je poznatelny sam v sebe Toto mi ukazte Ako katolik moze povedat , ze je to zjavny nezmysel , ked je kazdy podrobeny ucitelskemu uradu Cirkvi Vsetko je v Cirkvi podrobene Ucitelskemu uradu To je moj nazor ? Odkedy ? Kto to zrusil ? Kedy a a ako ? Na com chcete polozit jednotu ucenia a chapania vyrokov ? Jeden tvrdi je neomylny , druhy nie je neomylny , treti povie , ze je to jedno Ja vam dam konkretny priklad Ak je to rozpoznatelne samo v sebe , preco sa sedevakantisti triestia a to , ako treba chapat bulu CUM EX APOSTOLATUS OFFICIO? Budu sa do krvi hadat jeden s druhym , ci je alebo nie je zavazny Ci ma docasnu platnost , alebo nie Popriete pravomoc ucitelskeho uradu a roztriestite sa na milion nesurodych prvkov a vsetci dokazujete , ze vy ste ti pravi , ktori rozpoznali vahu dokumentu Sami proti sebe svedcia Ked je to take jasne , ze je to same v sebe rozpoznatelne , preco to nerozpoznavaju jednotne ? Vy nepotrebujete Cirkev postavenu na Skale a apostoloch Vy si rozpoznate vsetko sam v sebe Pismo , vyklad Tradicie , vsetko Kto je vlastne vasou autoritou , ktoru chce ochotni respektovat ? Povedzte mi meno biskupa ? Od koho ma pravomoc ? A v akom rozsahu ? Svatiacu , alebo aj hierarchicku ?
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
|
|
|