|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 09:20:06
|
citácia: Dezin . je suhrn vsetkych neomylnych vyrokov v dejinach Cirkvi , akceptovanych celym ucitelskym uradom Co ine katolik moze na to odpovedat Pre katolika to je jasne Ze niektory modernisticky redaktor vynecha nieco z predoslej redakcie dezin . na tom nic nemeni Ludsky hriech nemeni Zjavenie To je rukovat katolickeho neomylneho ucenia pre celu Cirkev a celou Cirkvou akceptovaneho , pocnuc papezom a konciac laikom Pôvodne zaslal amerika1 - 12 máj 2012 : 15:29:04 Trosku sa nam povodna tema zaniesla, pokusim sa aspon ciastocne vratit k tomu, co ma zaujima a co je podla mna klucove k dalsiemu rozvinutiu povodnej temy.
Je mozne uz zo samotneho dokumentu urcit ci je neomylny, alebo je nutne o kazdom dokumente toto dodatocne vyhlasit?
Robel (a k tejto teorii sa zatial priklanam aj ja aj z dovodov, ktore neskor vysvetlim) tvrdi, ze neomylny dokument musi splnat iste nalezitosti a tieto su rozpoznatelne v kazdom dokumente, amerika naopak tvrdi, ze neomylny vyrok je len ten, ktory za neomylny vyhlasi Cirkev napr. zverejnenim v Dezingerovi.
Preto mam pre ameriu dalsie otazky:
Cize Dezingera davate na roven svatemu Pismu? Kedze ale existuju okliestene vydania, treba asi urcit, ktore vydanie obsahuje vsetko, co ma obsahovat a kto to urcil, ze prave toto vydanie a nie ine? Dalej, podla coho urcovali veriaci, ktory vyrok/dokument je neomylny pred prvym vydanim Dezingera?
|
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 09:27:36
|
Dezin. nedavam na roven sv Pismu , ale to ,co je v nom uverejnene,je na urovni sv . Pisma ,pretoze Zjevenie pochadza z dvoch pramenov Z Pisma Svateho a z Tradicie A ta Tradicia je zhrnuta v Dezin .
Vy ked pochybujete o dezin ., tak pochybujete o jednom prameni Zjavenia A to je blud! Lebo vy si narokujete sam v sebe , vo svojom subjektivizme, urcovat , co Boh zjavil Cirkvi a co nie Vy si neuvedomujete katastrofalnu zavaznost vasich tvrdeni a otazok To je pochybovanie o prameni Zjavenia a teda o celom poklade viery Vy ,ako katolik, nesmiete k tomuto prameni zjavenia nic pridat a nic ubrat Ak to urobite ste ipso facto exkomunikovany z Cirkvi
Veriaci nemaju co urcovat ,na to je Ucitelsky urad Cirkvi To je neuveritelny liberalizmus v otazke ,ako veriaci urcovali A co veriaci su Ucitelsky urad ?
Ale ked nejaky snazivec nieco z toho vynecha , tak to neznemena , ze to bolo vynate z Tradicie To nikto nepovedal , ze to stratilo znamku neomylneho vyroku Predstavte si , ze by nejaky redaktor namiesto celeho papezovho prejavu uverejnil len cast Ale to neznamena , ze okrem toho uz nic nepovedal Ak to vynechali umyselne , tak si pritiahli na svoju hlavu exkomunikaciu To ma take katastrofalne nasledky To nie su ziadne zartiky
Vy musite chapat ,ze Dezin . vychadza prave z toho dovodu , aby v Cirkvi nevznikali taketo zmatky ako tu , ze si kazdy urci , co je a co nie je neomylny vyrok V Cirkvi je poriadok A Cirkev o tom rozhodla , co je a co nie je neomylne A to rozhodnutie Cirkvi redaktori dezin . zhrnuli a uverejnili To nie je rozhodnutie redaktorov dezin . Oni to neposudzovali Oni to len zhrnuli , co Cirkev povedala , a uverejnili
Predstavte si , ze vy sa rozhodnete vydat sv Pismo Vy ste to sv . Pismo nenapisali Vy nie ste autorom Pokial dostanete nan znamky imprimatur a nihil obstat , tak je iste Ked vezmete akykolvek katolicky spis ,tak pozerate , ci ma znamku nihil obstat a imprimatur To je pre vas ako laika znamka istoty Co vy ako laik chcete posudzovat ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 09:53:47
|
Ok, zle som sa vyjadril, nie ako urcovali, ale ako poznali, ktory dokument je neomylny a ktory nie, pred prvym vydanim Denzingera?
Akym sposobom Cirkev rozhodla co maju redaktori Dezingera do neho uverejnit a co nie? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 10:00:22
|
Robel (a k tejto teorii sa zatial priklanam aj ja aj z dovodov, ktore neskor vysvetlim) tvrdi, ze neomylny dokument musi splnat iste nalezitosti a tieto su rozpoznatelne v kazdom dokumente
To je blud ! Ja si nemozem pomoct A dokonca pod exkomunikaciou late sentencie Lebo vy nesmiete k Tradicii nic pridat a nic ubrat Vy musite prijat cely poklad viery tak , ako vam ho predklada ucitelsky urad Aj ked by bol nejaky papezsky vyrok bez omylu , a Cirkev ho neprijme za neomylny , tak neomylny nie je A dam vam konkretny priklad Papez povie , ze Panna Maria je Spoluvykupitelka Je ten vyrok neomylny ? Nie je ? Je ? Ako to mozete posudit ? Zacnete debatu o nom ? Nie primete , co rozhodne Cirkev V danom momente nie je neomylny Ale ked Cirkev ex catedra vyhlasi , ze Panna Maria je Spoluvykupitelka , ziska vyrok znamku neomylnosti ? Neziska Preco ju neziska? A mylil sa papez ? Nemylil Ale nemylit sa neznamena , ze vyrok dostava znamku neomylnosti ! Lebo v okamziku vyhlasenia sa nemal vyrok o co opriet Bol to len teologicky nazor papeza |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 10:02:41
|
citácia: Ok, zle som sa vyjadril, nie ako urcovali, ale ako poznali, ktory dokument je neomylny a ktory nie, pred prvym vydanim Dezingera? Akym sposobom Cirkev rozhodla co maju redaktori Dezingera do neho uverejnit a co nie? Pôvodne zaslal Mato - 14 máj 2012 : 09:53:47
To urcuje Cirkev , ktora vzdy v kazdom case , od Turic , az naveky bude predkladat veriacim suhrn neomylneho ucenia Uz pri prvej kerygme sv. Petrom bol podany suhrn neomylnych pravd viery, ktore musia prijat a vyznat , aby boli pripusteni ku krstu |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 10:19:27
|
Vy sa divite , preco amerika iskri Pretoze debatujete o niecom , co je postihnute exkomunikaciou late sentencie A rovnako netradicni z opacnej strany Neprijmaju a debatuju o neomylnych vyrokoch predkoncilnych papezov a neprijmaju ich,lebo svet im zacina 2 vatikanom Jedny pridavaju do pokladu viery a jedny uberaju A nad oboma Cirkev vyslovuje exkomunikaciu |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 10:30:47
|
Denzinger, nie Dezinger. Amerika vam to vsetko logicky vysvetli a este vas popri tom aj exkomunikuje. Skuste sa ho spytat, co to je Acta Apostolica Sedis.. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 10:36:05
|
Ja niekoho exkomunikujem ? Si ujasnite , co znamena exkomunikacia late sentencie Ked amerika povie , ze zena , ktora podstupi abort je exkomunikovana , tak ju exkomunikuje amerika |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 11:01:18
|
Stale sa nechapeme.
Tak skusim inak - ako viem, ktory dokument sa Cirkev rozhodla prijat ako neomylny? Odpoviete ten, co je v Denzingerovi? Ako vie autor Denzingera, ze tam tn dokument patri? Lebo sa ho Cirkev rozhodla prijat ako neomylny. ako viem, ze sa ho Cirkev rozhodla prijat za neomylny? Lebo je v Denzingerovi... Chapete moj problem?
Okrem toho plati, ze " keď ako najvyšší pastier a učiteľ všetkých v Krista veriacich, utvrdzujúci vo viere svojich bratov (porov. Lk 22,32), s definitívnou platnosťou vyhlasuje náuku týkajúcu sa viery alebo mravov. Preto jeho definície sa právom označujú za nepozmeniteľné samy osebe, a nie so zreteľom na súhlas Cirkvi..."
cize papez nepotrebuje rozhodnutie Cirkvi, aby prijala jeho vyrok ako neomylny a aj napriek tomu, je neomylny. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 11:04:03
|
Pardon, oznami vam, ze ste sa hlupymi otazkami sam exkomunikovali, bohuzial. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 11:36:23
|
citácia: Vy musite chapat ,ze Dezin . vychadza prave z toho dovodu , aby v Cirkvi nevznikali taketo zmatky ako tu , ze si kazdy urci , co je a co nie je neomylny vyrok A Cirkev o tom rozhodla , co je a co nie je neomylne A to rozhodnutie Cirkvi redaktori dezin . zhrnuli a uverejnili To nie je rozhodnutie redaktorov dezin . Oni to neposudzovali Oni to len zhrnuli , co Cirkev povedala , a uverejnili. Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 09:27:36
Mám dve otázky :
1.Čo bolo pred vydaním Enchiridion symbolorum et definitionum od Denzingera vodítkom pri štúdium dogmatiky pre klerikov a laikov Cirkvi?
2.Je Denzinger záväzné a neomylné zhrnutie tradície? |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 11:52:52
|
citácia: Pardon, oznami vam, ze ste sa hlupymi otazkami sam exkomunikovali, bohuzial. Pôvodne zaslal Robel - 14 máj 2012 : 11:04:03
Hlupymi otazkami sa nikto exkomunikovat nemoze .Ked nerozlisujete vyrok podliehajuci exkomunikacii , od exkomunikacie toho , kto ho hlasa , tak vam niet pomoci V Cirkvi totiz plati zasada , ze nevedomost hriechu necini Ak niekto nevyznava cely poklad viery , pre svoju nevedomost , ale nema v umysle nic k nemu pridat , alebo ubrat , tak nepodlieha trestu Trestu podlieha ten , kto zamerne ma v umysle do pokladu viery nieco pridat , ako to robite vy , a to este neviac z umyslom vyhlasit papeza za heretika a zosadeneho , a je rozdiel ak niekto nema umysel , ale kona z nevedomosti |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 11:53:53
|
1.Čo bolo pred vydaním Enchiridion symbolorum et definitionum od Denzingera vodítkom pri štúdium dogmatiky pre klerikov a laikov Cirkvi?
Cirkev vzdy suhrn neomylnych pravd vydavala Na forme akou to robila nezalezi
2.Je Denzinger záväzné a neomylné zhrnutie tradície? Keby ste texty citali , tak by ste odpoved poznali Ked sa na tento suhrn odvolava papez a prijma ho , tak kto ho spochybni ? Papez mu dava znamku autority Ako najvyssi sudca v Cirkvi Ked papez da niecomu znamku nihil obstat , tak vy sa budete pytat, ci je to skutocne tak ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:04:16
|
citácia: 2.Je Denzinger záväzné a neomylné zhrnutie tradície?Keby ste texty citali , tak by ste odpoved poznali Ked sa na tento suhrn odvolava papez a prijma ho , tak kto ho spochybni ? Papez mu dava znamku autority Ako najvyssi sudca v Cirkvi Ked papez da niecomu znamku nihil obstat , tak vy sa budete pytat, ci je to skutocne tak ? Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 11:53:53
Spresním otázku :
Je všetko,čo je zahrnuté do Enchiridion symbolorum neomylným učením Cirkvi? |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:08:14
|
jednoducha odpoved Ano Vsetky neomylne vyroky Ucitelskeho uradu Ked sa nan papez odvolava , tak sa nan odvolava ako na dokaz , ze uci pravdy viery, prijate od Pana Jezisa a apostolv , skrze celu neprerusenu Tradiciu Cirkvi Papez podava dokaz , ze odovzdava to , co prijal |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:17:03
|
citácia: jednoducha odpoved Ano Vsetky neomylne vyroky Ucitelskeho uradu Ked sa nan papez odvolava , tak sa nan odvolava ako na dokaz , ze uci pravdy viery, prijate od Pana Jezisa a apostolv , skrze celu neprerusenu Tradiciu Cirkvi Papez podava dokaz , ze odovzdava to , co prijal Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 12:08:14
V Enchiridion symbolorum sú odlíšené neomylné definície od tých,čo záruku neomylnosti nemajú. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:20:06
|
Pretoze moze obsahovat aj vyklad A tie co maju zaruku neomylnosti su iste , alebo nie su ? Pochopte , ze tie ktore su oznacene su iste a vsetky neomylne tam neajdete , ak ich nejaky snazivec umyselne nevynechal V Evanjeliu mate odvolavky na text a znamena to , ze text Pisma nie je isty ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:22:49
|
citácia: A tie co maju zaruku neomylnosti su iste , alebo nie su ? Pochopte , ze tie ktore su oznacene su iste a vsetky neomylne tam nejadete , ak ich nejaky snazivec umyselne nevynechal V Evanjeliu mate odvolavky na text a znamena to , ze text Pisma nie je isty ? Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 12:20:06
bez diskusie,majú.
no celý "Denzinger" nie zbierkou iba neomylných definícií. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:23:43
|
Vyborne Rozumiete , ze vydanie moze obsahovat aj vyklad dogmy |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:37:12
|
Skuste aj mne odpovedat, moja otazka (14 máj 2012 : 11:01:18 )sa stratila v novom prude.
Pridavame k nej este aj tento dodatok Nijaká náuka sa nechápe ako neomylne definovaná, ak to nie je zjavne zaistené |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:41:41
|
citácia: citácia: A tie co maju zaruku neomylnosti su iste , alebo nie su ? Pochopte , ze tie ktore su oznacene su iste a vsetky neomylne tam nejadete , ak ich nejaky snazivec umyselne nevynechal V Evanjeliu mate odvolavky na text a znamena to , ze text Pisma nie je isty ? Pôvodne zaslal amerika1 - 14 máj 2012 : 12:20:06 bez diskusie,majú. no celý "Denzinger" nie zbierkou iba neomylných definícií. Pôvodne zaslal Zachariáš - 14 máj 2012 : 12:22:49
Aj to nie je celkom tak , lebo su uverejnene aj suhrny
191 21 1. Si quis ergo (autem) dixerit atque (aut) crediderit, a Deo omnipotente mundum hunc factum non fuisse atque eius omnia instrumenta, anathema sit.
192 22 2. Si quis dixerit atque (vel) crediderit, Deum Patrem eundem Filium esse (esse Filium) vel Paracletum, an. s.
193 23 3. Si quis . . . crediderit, Deum (Dei) Filium eundem esse Patrem vel Paracletum, an. s.
194 24 4. Si quis . . . crediderit, Paracletum Spiritum (-!) vel Patrem esse vel Filium, an. s.
195 25 5. Si quis . . . crediderit, hominem Iesum Christum a Filio Dei assumptum non fuisse (carnem tantum sine anima a Filio Dei fuisse susceptam), an. s.
196 26 6. Si quis .. . crediderit, Filium Dei Deum passum (Christum innascibilem esse), an. s.
197 27 7. Si quis . . . crediderit, hominem Iesum Christum hominem impassibilem fuisse (deitatem Christi convertibilem fuisse vel passibilem), an. s.
198 28 8. Si quis . . . crediderit, alterum Deum esse priscae Legis, alterum Evangeliorum, an. s.
199 29 9. Si quis . . . crediderit, ab altero Deo mundum fuisse factum quam (factum fuisse et non ) ab eo, de quo scriptum est: In principio fecit Deus caelum et terram (cf. Gn 1,1), an. s.
200 30 10. Si quis ... crediderit, corpora humana non resurrectura (resurgere) post mortem, an. s.
201 31 11. Si quis ... crediderit, animam humanam Dei portionem vel Dei esse substantiam, an. s.
202 32 12. Si quis aliquas scripturas, praeter quas catholica Ecclesia recepit, vel in auctoritate habendas esse crediderit vel fuerit veneratus (Si quis... crediderit, alias scripturas, praeter quas Ecclesia catholica recipit, in auctoritate habendas vel esse venerandas), an. s.
203 33 (13. Si quis . ...crediderit, deitatis et carnis unam in Christo esse naturam, an. s.)
204 34 (14. Si quis ..... crediderit, esse aliquid, quod se extra divinam Trinitatem possit extendere, an. s.)
205 35 (15. Si quis astrologiae vel mathesiae (sic!) aestimat esse credendum, an. s.) (cf. DS 460)
206 36 (16. Si quis ... crediderit, coniugia hominum, quae secundum legem divinam licita habentur, exsecrabilia esse, an. s.)
207 37 (17. Si quis ... crediderit, carnes avium seu pecudum, quae ad escam datae sunt, non tantum pro castigatione corporum abstinendas, sed exsecrandas esse, an. s.)
208 38 ( 18. Si quis in his erroribus Priscilliani sectam sequitur vel profitetur, ut aliud in salutari baptismi contra sedem sancti Petri faciat, an. s.)
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:43:36
|
Concile d'Ephese (3eme oecuménique, contre les Nestoriens, 431) 252 113 Si quis non confitetur, Deum esse veraciter Emmanuel, et propterea Dei gentricem sanctam virginem (peperit enim secundum carnem carnem factum Dei verbum), A.S.
253 114 2. Si quis non confitetur carni secundum subsistentiam adunatum ex Deo Patre Verbum, unum esse etiam Christum cum sua carne, eundem ipsum videlicet Deum simul et hominem, an. s.
254 115 3. Si quis in uno Christo dividit subsistentias post adunitionem, soli iungens eas contiguitati quae est secundum dignitatem vel auctoritatem aut potentiam, et non magis concursu qui est secundum adunitionem naturalem, an. s.
255 116 4. Si quis personis duabus vel etiam subsistentiis quae sunt in evangelicis vel apostolicis scripturis, impertit voces aut in Christo a Sanctis dictas aut ab Ipso de se et quasdam velut homini praeter ex Deo Verbum specialiter intellecto applicat, quasdam vero velut Deo condecentes soli ex Deo Patre Verbo, an. s.
256 117 5. Si quis audet dicere deiferum hominem Christum et non magis Deum esse secundum veritatem sicut Filium unum et natura secundum quod factus est caro Verbum et communicavit similiter nobis in sanguine et carne, an. s.
257 118 6. Si quis dicit Deum aut Dominum esse Christi ex Deo Patre Verbum et non magis eundem confitetur simul Deum et hominem, utpote facto carne Verbo secundum Scripturas, an. s.
258 119 7. Si quis ait ut hominem operationem suscepisse ex Deo Verbo Jesum et Unigeniti gloriam appositam esse tamquam alteri praeter eum exsistenti, an. s.
259 120 8. Si quis audet dicere adsumptum hominem coadorari oportere Deo Verbo et conglorificari et coappellari Deum ut alter alteri ("co-" enim semper adjectum hoc intelligi cogit) et non magis una adoratione honorificat Emmanuel et unam ei glorificationem refert secundum quod factum est caro Varbum, an.s.
260 121 9. Si quis ait unum Dominum Iesum Christum glorificatum a Spiritu quasi aliena virtute, quae per eum est, utens, et ab ipso accepisse operari posse contra spiritus immundos et adimplere in homines deitatis miracula et non magis proprium eius esse Spiritum dicit, per quem et operatus est deitatis signa, an. s.
261 122 10. Pontificem et Apostolum confessionis nostrae (Heb 3.1) factum Christum divina dicit Scriptura; obtulit etiam semet ipsum in odorem suavitatis Deo (Eph 5.2) et Patri. si quis ergo Pontificem et Apostolum nostrum fieri dicit non ipsum ex Deo Verbum, quando factum est caro et secundum nos homo, sed ut si alterum praeter ipsum specialiter hominem ex muliere, aut si quis dicit et pro se obtulisse semet ipsum sacrificium, et non magis pro nobis tantum (nec enim indiguit sacrificio qui nescit peccatum), an. s.
262 123 11. Si quis non confitetur Domini carnem vivificatoriam esse et propriam ipsius ex deo Patre Verbi, sed velut alterius praeter ipsum, copulati quidem ei secundum dignitatem aut quasi solummodo divinam inhabitationem habentem et non magis vivificatoriam sicut diximus, quia facta est propria Verbi omnia vivificare valentis, an.s. |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:48:26
|
Neviem, ci ma nejaky zmysel pre tuto diskusiu kopirovat sem texty z Denzigera... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:48:55
|
Aby som objasnil,čo mám na mysli,zacitujem priamo z úvodu z úvodu "Denzingera" :
Hoci sú v tejto knihe knihe zozbierané najdôležitejšie dokumenty cirkevného učenia,nepodávajú plný obsah právd viery.Kniha preto nenahrádza učebnicu dogmatiky,je iba jej doplnkom
Dokumenty,ktoré sa tu predkladajú,nemajú tu istú dogmatickú hodnotu.
V tejto zbierke sú neomylné rozhodnutia označené polotučným marginálnym číslom.
Kde si vieroučné dekréty pápežov nenárokujú neomylnosť,treba ich prijímať ako prejavy najvyššieho cirkevného magistéria ,ktoré si vyžadujú vnútorný súhlas veriacich.Aj vtýchto vieroučných dekrétoch vykonáva Cirkev poverenie učiť,ktoré má od Krista a ktoré zaväzuje všetkých poslucháčov prijať jej učiace slovo.Napokon však tento súhlas nie je neodvolateľný,veď ani samo cirkevné rozhodnutie nie je neomylné(myslí sa tu učenie,ktoré nemá znak neomylnosti).
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 12:56:57
|
citácia: Stale sa nechapeme. Tak skusim inak - ako viem, ktory dokument sa Cirkev rozhodla prijat ako neomylny? Odpoviete ten, co je v Denzingerovi? Ako vie autor Denzingera, ze tam tn dokument patri? Lebo sa ho Cirkev rozhodla prijat ako neomylny. ako viem, ze sa ho Cirkev rozhodla prijat za neomylny? Lebo je v Denzingerovi... Chapete moj problem? Okrem toho plati, ze " keď ako najvyšší pastier a učiteľ všetkých v Krista veriacich, utvrdzujúci vo viere svojich bratov (porov. Lk 22,32), s definitívnou platnosťou vyhlasuje náuku týkajúcu sa viery alebo mravov. Preto jeho definície sa právom označujú za nepozmeniteľné samy osebe, a nie so zreteľom na súhlas Cirkvi..." cize papez nepotrebuje rozhodnutie Cirkvi, aby prijala jeho vyrok ako neomylny a aj napriek tomu, je neomylny. Pôvodne zaslal Mato - 14 máj 2012 : 11:01:18
Nie odpoviem vam , ze neomylny je ten ,o ktorom Cirkev vyhlasi , ze je neomylny Ona ma moc ucitelskehio uradu A to , co Cirkev rozhodne sa uverejni v Denzingerovi Autor o tom nerozhoduje Cirkev mu to da Ona mu povie toto je neomylne Vas problem je v tom ,ze nechcete chapat , ze Cirkev povie toto je neomylne a to sa potom uverejni
Ten druhy odsek je iny problem , ze nepotrebuje suhlas Cirvi Lebo papez moze nieco vyhlasit vlastnou volou , lebo ma plnu moc Cirkvi A na to , aby to vyhlasil nepotrebuje suhlas Cirkvi Konkretne Papez sa rozhodne XY vyhlasit za svateho On to moze urobit vlastnou mocou , bez komisii , skumania , procesu Ale aby nedoslo k pochybnostiam , tak vyslovne povie Toto vyhlasujem mocou , danou od Boha , ako papez On to vzdy vyslovne povie , ak hovori vlastnou mocou papeza Dogma moze byt vysledok teologickej zhody A potom poziadaju papeza , aby to vyhlasil Ale nemusi to byt vysledkom teologickej zhody , lebo cast teologov bude za a cast proti , ale papez moze tuto dogmu vyhlasit A plati to , co povie papez a ostatni to musia prijat a vyznavat To je tym povedane , ze nepotrebuje suhlas Pravda je to , co povie papez a nie to , na com je zhoda |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 máj 2012 : 13:01:57
|
citácia: Aby som objasnil,čo mám na mysli,zacitujem priamo z úvodu z úvodu "Denzingera" : Hoci sú v tejto knihe knihe zozbierané najdôležitejšie dokumenty cirkevného učenia,nepodávajú plný obsah právd viery.Kniha preto nenahrádza učebnicu dogmatiky,je iba jej doplnkomDokumenty,ktoré sa tu predkladajú,nemajú tu istú dogmatickú hodnotu.V tejto zbierke sú neomylné rozhodnutia označené polotučným marginálnym číslom.Kde si vieroučné dekréty pápežov nenárokujú neomylnosť,treba ich prijímať ako prejavy najvyššieho cirkevného magistéria ,ktoré si vyžadujú vnútorný súhlas veriacich.Aj vtýchto vieroučných dekrétoch vykonáva Cirkev poverenie učiť,ktoré má od Krista a ktoré zaväzuje všetkých poslucháčov prijať jej učiace slovo.Napokon však tento súhlas nie je neodvolateľný,veď ani samo cirkevné rozhodnutie nie je neomylné(myslí sa tu učenie,ktoré nemá znak neomylnosti).Pôvodne zaslal Zachariáš - 14 máj 2012 : 12:48:55
Viete co hovori dogmatika ? Ta uci pojmy ,napriklad co je dogma A denzin. ich zhrna , tie dogmy Dogmatika riesi problem dogmy , neomylnosti , kedy je papez neomylny Ale to suhrn neriesi , ten zhrna dogmy To je ako obsah knihy a text knihy Takto to treba asi nazorne chapat Ten Denz . predstavuje ako obsah knihy a ostatne riesia ine oblasti teologie Neviem ako by som vam to nazorne povedal Dezin hovori , ze papez je neomylny a dogmatika hovori kedy je neomylny Preto sa pise , ze nenahradza
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
|
|
|