Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Katolícka apologetika
 Apologetické pohľady
 Ján Pavol II. a pohania
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Mariologia Téma Next Topic: Exkomunikácia a cirkevná daň
Strana: z 3

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 07 máj 2013 :  22:30:44  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Mato:
citácia:
Neviem ci miestni obhajcovia tohoto vedia o zrutení stropu pri zemetraseni v predmetnej znasvatenej katedrale...


ano vedia :-)
Elias Dohnal, charizmaticky neposlusnik sa o to postaral :-D
aj on neustale utoci na Katolicku cirkev a vsetkych sa snazi z nej exkomunikovat

takze reakcia na E.D.:
citácia:
Itálii sužují zemětřesení opakovaně. Některé mají vážné následky a končí tragickou smrtí a dochází i k poškození mnoha budov, chrámy nevyjímaje.

Zde jsou některá z poslední doby (list není kompletní):

Kód:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_earthquakes_in_Italy

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/grafika/2009/04/07/italie-prehled-nejhorsich-zemetreseni-za-poslednic
(tento byl vytvořen v r. 2009)

K setkání za mír v Assisi došlo za bl. Jana Pavla II. v roce 1986 a 2002.
Kdybychom přistoupili na interpretaci, že zemětřesení může být trestem za něco, tak by se dalo očekávat, že by němu došlo během setkání v Assisi nebo krátce po něm. Jenže zemětřesení v oblasti Umbria, kam spadá Assisi, proběhlo v úplně jiném roce a to v roce 1997. A vzhledem k tomu, že v Itálii nejsou zemětřesení ničím novým, tak je i vzhledem k jinému roku dávání s tím do souvislosti nepravděpodobné.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 07 máj 2013 :  22:45:20  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Tak fajn, misojogi, nám hneď dá prehľad, koľkokrát predtým bola predmetná bazilika poškodená zemetrasením. Píše, že sú tam bežné, takže nebude mať problém nám ich tu napísať. Aspoň 10 prípadov poškodenia baziliky v Assisi zemetrasením by teda mohol zvládnuť.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 07 máj 2013 :  23:23:55  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
ale ved som dal udaje staci si ich pozriet, nie ?
mas to biele na ciernom ako povedal ujo Gaspi

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 08 máj 2013 :  16:13:03  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
Niekedy sa nemôžem dívať ako Elo uráža Svätú Katolícku Cirkev.
Niekedy si proste pripadám, akoby Cirkev začala existovať, po roku 1960.
Dovtedy samí hlupáci, ktorí nič nevedia a všetko robia zle.

Mino, nebolo by od teba hodnovernejšie, keby si aspoň raz namiesto všeobecných obvinení aj konkrétne ukázal, kde som urazil Cirkev. Alebo si myslíte, že je urážkou, ak Cirkev v dnešnej dobe zaviedla niečo, čo predtým nebývalo /napr. modlitbové stretnutia ekeumenické, či medzináboženské/? Ale potom podľa tejto logiky by bolo aj zostavenie tridentskej liturgie pre KC pred Tridentom, prípadne ešte v prvých storočiach urážkou predchádzajúcej doby ...
Ale vážený, tak sa veci nemajú. Cirkev jednoducho - aj podľa nášho Pána - by mala pružne reagovať na znamenia čias, a aj podľa nich upravovať svoj spôsob pastorácie, metód, liturgie a reagovať na dobové javy.
Na vatikánskom koncile, ktorý prebiehal v celkom zmenenom kultúrnom prostredí /aký bol len niekoľko desaťročí predtým/ Cirkev reagovala prehodnotením svojho postoja k svetu, svojich metód pastorácie, i vyjadrením svojej viery v liturgii. Chcela naozaj liturgiu lepšie odpovedajúce mentalite dnešného človeka, ktorý by pre jeho rozvoj viery namiesto liturgie zameranej viac na obrad potreboval liturgiu, kde bude menej obradnosti, a viac Božieho slova, jeho čítania v zrozumiteľnom jazyku ľudu, a aj kázeň bude viac zameraná naň. A nebude to až na samom konci /keď je unavený", ale skôr v začiatku, aby bol pozornejší. Obrady budú potom prežívaním toho, čo sa dozvedel v Božom slove a pochopil v príhovore kňaza. A tie obrady budú jednoduchšie, a zrozumiteľnejšie...

Všetky zmeny v histórii vari chcete, Mino, považovať za urážku predchádzajúcej Cirkvi?... Nebuďte smiešny...

citácia:
Elo v prvom rade "ján pavol ii" ak bol pápež (čo nikdy nebol) musí byť verný Magistériu, aj RIADNEMU, aj Mimoriadnemu.
Mino, ako kňaz vám hovorím, a to si zapamätajte dobre: Ján Pavol II naozaj bol pápežom, bol pápežom platným, legitímnym, a dokonca svätým pápežom.A on nielenže bol verný celej kresťanskej tradícii Cirkvi /on je na posúdenie toho lepší odborník, ako vy, nemyslíte?.../, ale aj sám je nositeľom Magistéria, bol to vysoko vzdelaný človek, profesor na katolíckej univerzite, ovládal veľa jazykov, a bol pritom hlboko ľudský a pokorný /kým vy ste proti nemu obyčajný táraj - s prepáčením.../
A vy ste na strašnom omyle, ak toto nepriznávate jeho legitímnosť. Ale raz sa určite budete zodpovedať pred Bohom za to, že zhadzujete Božieho služobníka Kristovej Cirkvi - osočovaním. To je vážne prehrešenie. Ak si nechcete zaťažovať svoje svedomie, radšej sa vyhýbajte takémuto spôsobu vyjadrovania, ako to robíte, a snažte sa vyjadriť svoje kritické hlasy /ktoré samo osebe rešpektujem - kultúrne, ako slušný človek. Ak totiž niekto je hulvát, a nie je schopný vyjadrovať kultúrne a s úctou, najmä ak diskutuje s ľuďmi, ktorí si dotyčného člvoeka ctia a dokonca milujú, lebo sú mu za veľa zaviazaní, tak je to sotva kresťan... Inteligent ta k by nerobí, tým viac, ak sa pokladá za veriaceho kresťasna, dokonca katolíka... A to vám hovorím s láskou, aby som vás prebudil, lebo mi záleží aj na vašej spáse... Mino, spamätajte sa, prosím, nezaťažujte si svedomie neustálym osočovaním a ohováraním - na verejnosti...

citácia:
Svojimi heretickými postojmi by úrad milión päť krát stratil aj keby ho náhodou aj mal.
Nijaké heretické postoje Ján Pavol II nehlásal. Vy ste najväčší heretik života, na hony vzdialený od správania katolíka, za ktorého sa považujete. Váš spôsob komunikácie/zhadzovačný vážené autority, ktoré si mnohí ctia - osočovaním.../ je pohoršením pre každého, kto sem zavíta, aby sa dozvedel, ako medzi sebou diskutujú kresťania. Nemyslíte?...

citácia:
Ten satanizmus v Assisi, kde boli znesvätené priestory kde sa slúži Jedinému Svätému, tou blasfémiou, a "modlitbami" k čertom, diablom jasne ukazuje komu tento "pápež" slúžil.
A prečo nie ste schopný rozmýšľať aj pozitívnejšie, nielen stále negatívne a odsudzovačne? Prečo si myslíte, že tí pohania, ktorí prišlli do Assissi, museli tie prietory iba znesvätiť? Nie je vari náš Boh silnejší ako všetky pohanské vymyslené božstvá, prípadne aj všetci diabli dohromady /ak by boli za nimi/?... Prečo vás ani nenapadne myšlienka, že na stretnutí v Assissi /kde bola prevažná väčšina predsa len kresťanov, ktorí sa svorne opierali o nášho Pána/ sa nemohli títo všetci prítomní aj posvätiť, alebo aspoň "pričuchnúť" k opravdivej svätosti pravého Boha, prípadne a sa nechať osvietiť Svätým Duchom?... Myslíte, že nebol toto práve cieľ Jána Pavla II a všetkých kresťanov, ktorí tam prišli? A myslíte, že sa práve aj za toto nemodlili?...
======
Modlitbové stretnutie je podľa mňa oveľa efektívnejšia metóda pastorácie voči pohanom, ako nejaká diskusia s nimi. Tá by bola podobná ktorejkoľvek diskusii, ktoré prebiehajú aj na tomto a podobných fórach: že totiž každý by si háíjil svoje, druhých by ani nepočúval, a len by skôr obviňoval... Ak sa ľudia modlia, sú aj otvorenejší v kuloárnych diskusiách, ktoré taam určite boli, a kde boli potom úprimnejší, a ich cieľ nebol obracať jeden druhého, ale sa navzájom spoznávať... A to bola práve aj pre pohanských (snád aj nekatolíckych/ účastníkov veľká milosť. Nemyslíte?... Prečo neviete rozmýšľať aj trochu ako veriaci v Božiu moc, a viac do hĺbky, a šírky, a nielen stále povrchne a negativisticky?... Mnohí sa tam určite dozvedeli mnoho pozitívneho o kresťanskej viere, padali tam určite aj mnohé predsudky voči nám, a to je len dobre. A uvedomte si, že na modlitbové stretnutia chodia, a chodia radi /lebo sa opakujú.../, ale kde inde by chodili tak ochotne?... Nebola to predsa len geniálna, a súčasne aj odvážna myšlienka Jána PavlaII.? Ja som presvedčný, že to mohol vymyslieť len svätec otvoreného srdca, ktorý prekonal dokonca myslenie mnohých súčasníkov, svätec budúcnosti. Ján Pavol II naozaj takým svätcom bol, čo svedčia aj mnohé iné jeho gestá, ktoré ešte aj dnes mnohí nepochopili. napríklad, že sa ospravedlnil za mnohé chyby, ktoré sa dopúšťali kresťania a Cirekv v minulosti voči rozličným skupinám ľudí /náboženstvá, iné kresť, konfesie, Židia, pohania a pod./.





Pôvodne zaslal mino - 06 máj 2013 :  18:08:03

[/quote]

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 09 máj 2013 :  08:30:12  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:


Modlitbové stretnutie je podľa mňa oveľa efektívnejšia metóda pastorácie voči pohanom, ako nejaká diskusia s nimi. Tá by bola podobná ktorejkoľvek diskusii,

Pôvodne zaslal Elo - 08 máj 2013 :  16:13:03


Spolocna modlitba vyzaduje okrem spolocneho umyslu aj spolocnu Bytost ku ktorej sa budeme modlit. Neviem ako Vas Elo, ale moj Boh a boh samanov voodoo nie su totozni ani nahodou. A preto by som sa nikdy nemohol modlit s nimi a ani vedla nich, lebo by som tym legitimizoval a uznal ich bozika. Jedine co mozem, je modlit sa ZA nich, aby opustili modlosluzbu a obratili sa k Bohu pravemu, Bohu svatemu, Bohu trojjedinemu.

Tak isto moj Boh nedovoluje uctievat inych bohov a ked niekto polozi ineho boha na jeho oltar aby ho tam uctieval, zvolava na seba jeho hnev.

Takze taketo "modlitbove stretnutia" su verejnou modlosluzbou a nie cinom svatca.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 09 máj 2013 :  15:02:25  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:

Spolocna modlitba vyzaduje okrem spolocneho umyslu aj spolocnu Bytost ku ktorej sa budeme modlit...
Pôvodne zaslal Mato - 09 máj 2013 : 08:30:12

Ale Maťo, zasa mi podsúvate, čo som nepovedal. Treba čítť v kontexte. Ja som spomínal práve ten typ modlitbovéh ostretnutia, ktoré sa koná v Assissi. Tam sa spolu nemodlia, to nie je jeho cieľ , tam sa modlí každý osve a pos svojom. Ale je to formaa, ktorá umožní ich stretnutie, vzájomnú komunikáciu, medzináboženský dialóg v priateľskej atmosfére, a to je veľmi dôležité. A určite je pritom tým pohanom aj možnosť niečomu dobrému sa od nás, kresťanov, naučiť.
Takýmto spôsobom sa vôbec nelegitimizuje nejaké falošné božstvo, mie je to ani modloslužba, je to iste aj možnosť pre kresťanov osobitne sa modliť za pohanov /s ktorými aj zároveň komunikujem.../ určite sa pritom kresťania modlia nielen za mier, ale osobitne aj za nekresťanov, a určite to neznamená uctievanie iných bohov.

Odporúčal by som vám prečítať si práve na túto tému aktuálnu kázeň pápeža Františka. /http://sk.radiovaticana.va/news/2013/05/08/sv._pavol_pr%C3%ADkladom_pre_kres%C5%A5anov:_ohlasova%C5%A5,_ale_nesna%C5%BEi%C5%A5_sa_/slo-690335/
Pápež František nadviazal na dnešné čítanie, ktoré opisuje Pavlovu reč k Aténčanom na aeropágu a na spôsob jeho ohlasovania: Pavol buduje mosty bez odsudzovania kohokoľvek. Snaží sa srdcom priblížiť k tomu, kto počúva, „snaží sa o dialóg“. Práve preto bol podľa Svätého Otca tento apoštol národov naozajstným „budovateľom mostov“ a nie „budovateľom múrov“...Pavol nehovorí Aténčanom: ,Toto je encyklopédia pravdy. Študujte ju a spoznáte pravdu!‘ Nie. Pravda sa neskrýva v encyklopédii. Pravda je stretnutím. Je stretnutím s Najvyššou pravdou: s Ježišom. Nikto nie je pánom pravdy. Pravda sa prijíma v stretnutí.“
Svätý Otec sa však pýta, prečo Pavol konal práve takto? Pretože toto bol „Ježišov spôsob“. Hovoril so všetkými: hriešnikmi, mýtnikmi, učiteľmi zákona. Pavol teda nasleduje „Ježišov prístup“: „Kresťan, ktorý chce prinášať evanjelium, musí ísť touto cestou: počúvať všetkých! Teraz nastal ten správny čas v živote Cirkvi: týchto posledných päťdesiat - šesťdesiat rokov predstavuje krásne obdobie, pretože si spomínam na to, keď sme ešte ako deti počúvali v katolíckych rodinách, aj v mojej: ,Nie, nemôžeme ísť k ním domov, pretože nepatria do Katolíckej cirkvi!‘ Bolo to ako akési vylúčenie. Nie, nemohli sme ísť! Alebo preto, že sú socialistami alebo ateistami, nemôžeme ísť. Teraz už – vďaka Bohu – nie, toto sa už nehovorí, však? Však sa to nehovorí? Nehovorí! Bola to ako obrana viery, ale prostredníctvom múrov: Pán vybudoval mosty. Pavol si teda osvojil tento prístup, pretože to bol prístup Ježiša. A potom: Pavol si je vedomý, že musí ohlasovať, a nie obracať ľudí na vieru.“













 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 09 máj 2013 :  18:16:50  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:

Spolocna modlitba vyzaduje okrem spolocneho umyslu aj spolocnu Bytost ku ktorej sa budeme modlit...
Pôvodne zaslal Mato - 09 máj 2013 : 08:30:12

Ale Maťo, zasa mi podsúvate, čo som nepovedal. Treba čítť v kontexte. Ja som spomínal práve ten typ modlitbovéh ostretnutia, ktoré sa koná v Assissi. Tam sa spolu nemodlia, to nie je jeho cieľ , tam sa modlí každý osve a pos svojom. Ale je to formaa, ktorá umožní ich stretnutie, vzájomnú komunikáciu, medzináboženský dialóg v priateľskej atmosfére, a to je veľmi dôležité.

Pôvodne zaslal Elo - 09 máj 2013 :  15:02:25


Takze kazdy osve a po svojom a ostatni tam len tak postavaju a potom si idu vynikajuco podebatit a vzajomne sa obohatit? Pocuvate sa vobec Elo co vravite?

Ked saman voodoo vzyva svojho bozika, co podla Vas vtedy robia tam pritomni katolici? Opustaju miesto, lebo nechcu byt pritomni vzyvania falosneho bozstva? Alebo ostavaju a svojoim tichym suhlasom legitimizuju jeho modlu?

Ked si budhisti polozia sochu svojho bozika na obetny stol (nastastie nie na oltar) palia mu tam tycinky a modlia sa k nemu, co vtedy robia tam pritomni katolici?

Mimochodom ja tiez hovorim o type stretnutia ako v Asssi. A ked uz spominate sv. Pavla, viete si ho predstavit, ako pokojne caka, kym sa nejaky modlosluzobnik domodli k svojej modle, ktoru si polozil na oltar praveho Boha, aby ho potom mohol pozvat na medzinabozensky dialog, ale nie tak, aby ho obratil, ale aby ho lepsie pochopil?

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  01:20:47  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
aby ho potom mohol pozvat na medzinabozensky dialog, ale nie tak, aby ho obratil, ale aby ho lepsie pochopil?

ale ved sv Pavol hlasal najprv pochopenie
aby si niekoho mohl obratit tak ho casto najprv potrebujes pochopit
obratenie je druhy krok
doslova napisal:
pre vsetkych som sa stal vsetkym aby som aspon niektorych ziskal pre Krista
a nazorne to ukazal pri oltari Neznameho Boha


niekedy mam z tych reci o obrateni taky cudny pocit ako ked obracali Indianov
kto sa nedal pokrstit tak toho zastrelili
a to je o com ?

nasili prinucovat ludi k viere je hrubym narusenim zasad krestanstva
Jezis sice s bicom vyhnal kupocov do chramu ale do chramu s bicom nikoho nenahanal ani za ucenikov nikoho nenutil
skor naopak

ja vieem ze ste to takto nepovedali, ale mam z Vas taky dojem ze to je za Vasimi poziadavkami na JP II
ako keby ste vyzadovali od JPII aby kazdemu kto sa okamzite nestane katolikom jednu prisil kyjakom ....
take myslenie ide od Vas
ak sa mylim tak ma opravte

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  09:56:27  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
Jan Pavol II. nikdy priamo nekatolikov nevyzval k prijatiu katolickeho nabozenstva.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  10:30:32  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
citácia:
Jan Pavol II. nikdy priamo nekatolikov nevyzval k prijatiu katolickeho nabozenstva.
Pôvodne zaslal Robel - 10 máj 2013 :  09:56:27
A prinajmenšom v jednom prípade urobil pravý opak

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1877  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 27 november 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  16:52:37  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
Takze kazdy osve a po svojom a ostatni tam len tak postavaju a potom si idu vynikajuco podebatit a vzajomne sa obohatit? Pocuvate sa vobec Elo co vravite?
Ked saman voodoo vzyva svojho bozika, co podla Vas vtedy robia tam pritomni katolici? Opustaju miesto, lebo nechcu byt pritomni vzyvania falosneho bozstva? Alebo ostavaju a svojoim tichym suhlasom legitimizuju jeho modlu?
Ked si budhisti polozia sochu svojho bozika na obetny stol (nastastie nie na oltar) palia mu tam tycinky a modlia sa k nemu, co vtedy robia tam pritomni katolici?
Mimochodom ja tiez hovorim o type stretnutia ako v Asssi. A ked uz spominate sv. Pavla, viete si ho predstavit, ako pokojne caka, kym sa nejaky modlosluzobnik domodli k svojej modle, ktoru si polozil na oltar praveho Boha, aby ho potom mohol pozvat na medzinabozensky dialog, ale nie tak, aby ho obratil, ale aby ho lepsie pochopil?
Pôvodne zaslal Mato - 09 máj 2013 :  18:16:50

MIlý Maťo, z toho vidieť, že nemáte predsatvu o tom, ako konkrétne tieto stretnutia prebiehajú. To nebolo tak, že by boli kresťania, ai pohania v jednej modlitbovej sále, či kostole, ale naozaj každý sa nachádzal prakticky v inom kúte veľkého mesta, v inej budove, prinajmešom v inej modlitbovej sále, či kostole, ktoré si vyzdobil a prispôsobil po svojom. A teda /ako príklad.../ v jednom kostole, či sále boli len kresťania v druhej mohamedávi, v tretej nejakí pohania atď. Chápete?... A každý sa modlil svoje modlitby, neboli to nejaké sppoločné, pozliepané modlitby...

A iba kresťania sa mohli modliť s kresťanmi /to je dovolené, jedine pravoslsávni, pokiaľ to poznám z Ruska, sa nemodldia ani s inými kresťanmi.../, kresťania sa určite nemodlili s hinduistami a inými pohanmi...
Vidíte, znalosť veci je dôležitá pre posúdenie. Takže to bolo možno nedorozumenie...

P.S. :Inak, zo zvedavosti, ako sa modlia takí niektorí pohania, to by myslím mohlo byť zaujímavé... Pre ich pochopenie možno aj užitočné. Nemyslíte?... A ak sa modlia k jednému Bohu, ktorého považujú za Stvoriteľa /naprr. mophamedávni, alebo niektoré vetvy iných, ktorí veria v jehného Boha Stvoriteľa pod nejakým názvom.../, tak kto môže vylúčiť, že tá modlitba k Nemu nedôjde, prípadne kto môže Bohu zakázať vypočuť takú modlitbu?... O tom sa myy, myslím, môžeme len dohadovať, ale to by som ja radšej naozaj nechal na Pána... /Myslím, že nie je múdre tváriť sa za každú cenu, že niečo viem, ak sa to iba domýšľam - túto chybu často robia ľudia, aj teológovia všetkých konfesií a smerov, žiaľ.../

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  17:06:33  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
Jan Pavol II. nikdy priamo nekatolikov nevyzval k prijatiu katolickeho nabozenstva.
Pôvodne zaslal Robel - 10 máj 2013 :  09:56:27

Milý Robel, vidieť, že ste idealista zahľadený do seba... Nie je vari postava pápeža KC samo osebe stelesnením tohto VYZVANIA DO KC?...

Ja si reálne myslím, že keby on ako pápež vyslovil na nejakom fóre takúto nejaké formálnu výzvu na adresu nejakách iných veriacich, tak sa sa len zosmiešni v očiach aj tých pozývaných, aj všetkých inteligenstných ľudí. Len Svedkovia Jehovovi chodia dnes po domoch vyzývať a vtierať sa k ľuďom. Psychológia dnešného človeka -ak žijete v reálnom svete- je dnes nastavená práve proti takýmto výzvam. Inteligentný hlásateľ viery dnes naozaj je dobrým, komunikatívnym a priateľským a otvoreným, chápajúcim, zdvorilým človekom, snaží sa byť pozorný a viesť dialóg, možno viac počúvať, než iba rozprávať a presviedčať...
Verte, že z tetjo pozície oveľa skôr dnes získate niekoho do KC...

Ján Pavel II takým človekom naozaj bol: ľudským chápavým veľkodušným... Už to, že chodil po svete, vyjadroval úctu ku každému národu a bol veľmi zdvorilý a proste všade kde prišiel, ohlasoval Evanjelium a zastával evanjeliové hodnoty /pričom sa nebál povedať aj nepríjemnú pravdu, dokonca aj mocným tohto sveta_ o neslobode, o nespravodlivých zákonoch, proti potratom a pod./. Veď aj vdaka tomu sa hnutie za pád komunizmu úspešne začalo práve v Poľsku, kde mal mimoriadny morálny vplyv. Sám Gorbačov mu bol potom všetkom poďakovať osobne v Ríme a priznal tento fakt...

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  19:23:05  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Jan Pavol II. nikdy priamo nekatolikov nevyzval k prijatiu katolickeho nabozenstva.
Pôvodne zaslal Robel - 10 máj 2013 :  09:56:27


a to by si si ako predstavoval?
pri modlitbe Anjel Pana aleb na generalnej audiencii by sv Otec zacal kricat:
citácia:
Hejsa Hejaaaa nekatolici
hor sa do katolickej cirkvi
vyzyvam Vas verejne
hybte sa ....
hejsa hejaaaa !!!!


podla mna papezov styl je uplne iny a v tomto zmysle to aj JPII urobil
necital si snad jeho vyhlasenie Domini Jesus?
oficialne to vydala kongregacia pre nauku viery (Ratzinger) ale pochopitelne s jeho vedomim
nevsimol si si ako nekatolicic protestovali?
preco asi ?
lebo ich vyzval na prijatie RKC ako tej ktora ma plnost pravdy
(velmi slusnym a jemnym sposobom)
prave preto co tam napisal ... aby tebe urobil radost :-D
ved si to precitaj
mas to tam modre na bielom ako by povedal klasik

ale ked Ty si papezsku vyzvu predstavujes ako vykrikovanie z okna na Luniku 9 tak to je potom naozaj Tvoj problem ...


trocha som nadsadil, ale preto aby som ukazal nezmyselnost poziadavky a neznalost podobnych poziadaviek o tom co JPII naozaj urobil

samotne vyhlasenie (utrzky viet aby bolo jasne o co ide) su v dalsom prispevku aj so zdrojovym linkom

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  19:47:36  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
http://www.kbs.sk/obsah/sekcia/h/dokumenty-a-vyhlasenia/p/dokumenty-vatikanskych-uradov/c/vyhlasenie-dominus-jesus

citácia:
4. Trvalé misionárske ohlasovanie Cirkvi sa dostáva dnes do nebezpečenstva pod vplyvom relativistických teórií, ktoré sa usilujú zdôvodniť náboženský pluralizmus nielen de facto, ale aj de iure (alebo principiálne. V dôsledku toho pokladajú za prekonané niektoré pravdy, ako napríklad konečný a úplný charakter zjavenia Ježiša Krista, ...


citácia:
... a podstatu jedinej Kristovej Cirkvi v Katolíckej cirkvi.


citácia:
5. Pre nápravu tohto relativistického názoru, ktorý sa stále viac rozširuje, treba predovšetkým zdôrazniť definitívnosť a úplnosť zjavenia Ježiša Krista. Treba totiž pevne veriť, že v tajomstve Ježiša Krista, vteleného Božieho Syna, ktorý je „cesta, pravda a život“ ( Jn 14, 6), sa zjavila plnosť božskej pravdy


citácia:
6. Je teda v protiklade s vierou Cirkvi tvrdenie, že zjavenie Ježiša Krista je obmedzené, neúplné a nedokonalé, a že ho dopĺňa to, čo je prítomné v iných náboženstvách.


citácia:
názory sa úplne odchyľujú od kresťanskej viery. Treba totiž pevne veriť v náuku viery, ktorá vyhlasuje, že Ježiš z Nazareta, syn Márie, a len on, je Synom a Slovom Otca. Slovo, ktoré „bolo na počiatku u Boha“ (Jn 1, 2), je to isté, ktoré „sa stalo telom“ (Jn 1, 14).


citácia:
15. Nezriedka sa navrhuje, aby sa teológia vyhýbala výrazom ako „jedinečnosť“, „všeobecnosť“ a „absolútnosť“. Ich používanie robí vraj dojem, že sa význam a cena spásonosného diela Ježiša Krista príliš zdôrazňuje oproti iným náboženstvám. Lenže tieto slová jednoducho vyjadrujú iba vernosť skutočnosti zjavenia, pretože vychádzajú zo samotných prameňov viery.


citácia:
Jedinečnosť a jednota Cirkvi

16. Pán Ježiš, jediný Spasiteľ, neustanovil len jednoduché spoločenstvo učeníkov, ale ustanovil Cirkev ako spásonosné tajomstvo: On sám je v Cirkvi a Cirkev je v ňom (porov. Jn 15, 1n; Gal 3, 28; Ef 4, 15 – 16; Sk 9, 5); preto plnosť Kristovho spásonosného tajomstva patrí aj Cirkvi, nerozlučne spojenej so svojím Pánom.


citácia:
treba pevne veriť ako pravdu katolíckej viery jedinečnosť Cirkvi, ktorú on založil. Tak, ako je len jeden Kristus, tak je len jedno jeho telo, jedna jeho nevesta: ,jediná katolícka a apoštolská Cirkev.‘ 51 Okrem toho Pánove prisľúbenia, že nikdy neopustí svoju Cirkev (porov. Mt 16, 18; 28, 20) a bude ju viesť svojím Duchom (porov. Jn 16,13), nesú so sebou podľa katolíckej viery záruku, že jedinečnosť a jednota Cirkvi, ako aj všetko to, čo patrí k jej integrite, nikdy nebudú chýbať. 52


citácia:
17. Existuje teda jediná Kristova Cirkev, ktorá je v Katolíckej cirkvi vedená Petrovým nástupcom a biskupmi, ktorí sú s ním v spoločenstve. 58 Cirkvi, ktoré i keď nie sú v dokonalom spoločenstve s Katolíckou cirkvou, zostávajú s ňou spojené prostredníctvom veľmi úzkych zväzkov, ako je apoštolská postupnosť a pravá Eucharistia, sú opravdivými miestnymi cirkvami. 59 Preto Kristova Cirkev je prítomná a činná aj v týchto cirkvách, i keď im chýba plné spoločenstvo s Katolíckou cirkvou, keďže neprijímajú katolícku náuku primátu, ktorý objektívne má a z vôle Božej uplatňuje v celej Cirkvi rímsky biskup. 60
Naopak, cirkevné spoločenstvá, ktoré si neuchovali platný episkopát a pravú, plnú podstatu eucharistického tajomstva, 61 nie sú cirkvami v pravom zmysle slova.


citácia:
Predovšetkým treba pevne veriť, že „putujúca Cirkev je nevyhnutne potrebná na spásu. Lebo len Kristus, ktorý sa nám stáva prítomným vo svojom tele, ktorým je Cirkev, je prostredníctvom a cestou k spáse. Keď však výslovne zdôraznil nevyhnutnú potrebu viery a krstu (porov. Mk 16, 16; Jn 3, 5), potvrdil nevyhnutnú potrebu Cirkvi, do ktorej ľudia vstupujú krstom akoby cez bránu“. 77 Táto náuka nesmie protirečiť všeobecnej spásonosnej Božej vôli (porov. 1 Tim 2, 4); preto „je potrebné, aby sa tieto dve pravdy, čiže skutočná možnosť spásy v Kristovi pre všetkých ľudí a potreba Cirkvi pre túto spásu, spoločne uznávali“. 78



citácia:
je jasné, že by protirečilo katolíckej viere pokladať Cirkev za jednu z ciest spásy popri tých, ktorými sú iné náboženstvá a ktoré by dopĺňali Cirkev alebo jej boli v podstate rovnocenné,


Preto dialóg, i keď je súčasťou evanjelizačného poslania, je len jednou z činností Cirkvi v jej poslaní ad gentes. 97 Rovnosť, ktorá je predpokladom dialógu, sa vzťahuje na rovnakú osobnú dôstojnosť partnerov, nie na náukový obsah, a tým menej na Ježiša Krista, Božieho Syna, ktorý sa stal človekom, na rozdiel od zakladateľov iných náboženstiev. Cirkev, vedená láskou a úctou k slobode, 98 musí sa usilovať nadovšetko ohlasovať všetkým ľuďom pravdu, definitívne zjavenú Pánom, a hlásať, že je potrebné obrátiť sa k Ježišovi Kristovi a primknúť sa k Cirkvi prostredníctvom krstu a ďalších sviatostí na dosiahnutie plného spoločenstva s Bohom: Otcom, Synom a Duchom Svätým.


Svätý Otec, pápež Ján Pavol II., na audiencii, ktorú poskytol 16. júna 2000 podpísanému kardinálovi prefektovi Kongregácie pre náuku viery, sa priamo oboznámil s týmto Vyhlásením zostaveným na plenárnom zasadnutí, schválil ho svojou apoštolskou autoritou, potvrdil a nariadil ho zverejniť.

Dané v Ríme, v sídle Kongregácie pre náuku viery, 6. augusta 2000, na sviatok Premenenia Pána.



myslim si ze je to jasne a to som len vypichol niektore najdolezitejsie body
je to zaroven oficialna odpoved na viacere obvinenia ktore tu na adresu JPII a RKC celkove neustale padaju

.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 10 máj 2013 :  23:06:38  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
MIlý Maťo, z toho vidieť, že nemáte predsatvu o tom, ako konkrétne tieto stretnutia prebiehajú. To nebolo tak, že by boli kresťania, ai pohania v jednej modlitbovej sále, či kostole, ale naozaj každý sa nachádzal prakticky v inom kúte veľkého mesta, v inej budove, prinajmešom v inej modlitbovej sále, či kostole, ktoré si vyzdobil a prispôsobil po svojom. A teda /ako príklad.../ v jednom kostole, či sále boli len kresťania v druhej mohamedávi, v tretej nejakí pohania atď. Chápete?... A každý sa modlil svoje modlitby, neboli to nejaké sppoločné, pozliepané modlitby...

elo, Vy snad zijete vo svojom vysnenom svete, ci co. Pozrite si tuto fotodokumentaciu, ktora ukazuje, ako boli vsetci v inom kute mesta... Sucasfou linku je aj video, z ktoreho su tiez jasne vzajomne priestorove vztahy ucastnikov.

http://www.traditioninaction.org/RevolutionPhotos/A442rcVoodoo.html

citácia:

Vidíte, znalosť veci je dôležitá pre posúdenie. Takže to bolo možno nedorozumenie...

suhlasim, znalost veci je skutocne dolezita

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  12:37:09  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Jan Pavol II. nikdy priamo nekatolikov nevyzval k prijatiu katolickeho nabozenstva.
Pôvodne zaslal Robel - 10 máj 2013 :  09:56:27


a to by si si ako predstavoval?

Pôvodne zaslal misojogi - 10 máj 2013 :  19:23:05


Napriklad tak ako to urobil Pius IX. v liste protestantom a inym neakatolikom pred I. vatikanskym koncilom alebo Pius X. v rozhovore so sionistom T. Herzlom. Taky JP2 ani len svojho najlepsieho priatela z detstva, zida Klugera, nikdy nepresviedcal o katolicizme, asi sa jeho vieru snazil cely ten cas pochopit a, zial, trvalo mu do az do smrti a tak ho uz nestihol poucit. A naopak, u iného svojho priatela, umelca Levina, poslal dokonca jeho synovi pri prilezistosti bar-mitzva blahozelanie, co je samozrejme uplny opak nejakeho apostolatu.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  14:18:31  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
a vyhlasenie Dominus Iesus Ti preco nestaci?
ved je to oficialny list v mene celej cirkvi ...
to sa Ti zda malo ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  15:01:05  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
elo, Vy snad zijete vo svojom vysnenom svete, ci co. Pozrite si tuto fotodokumentaciu, ktora ukazuje, ako boli vsetci v inom kute mesta... Sucasfou linku je aj video, z ktoreho su tiez jasne vzajomne priestorove vztahy ucastnikov.
Pôvodne zaslal Mato - 10 máj 2013 : 23:06:38
Ja mám naozaj od kardinála Tomka informáciu, že kresťania sa nemodlili spolu s inými vyznaniami, ale len ako kresťania, svoje kresťanské modlitby, a iní sa modlili svoje modlitby. Priznávam teda svoj omyl len v tom, že som na základe spomenutej informácie predpokladal oddelené priestory.
Ale aj podľa vašich fotografií jasne vidieť, že napriek tomu, že boli aj také v jednej budove, predsa každý mal svoj kút, a v tom kúte boli len príslušníci jedného vyznania, ktorí sa modlili len vo svojom kruhu. A tak naozaj každý sa modlil osve, a svoje modlitby svojim spôsobom, aj keď to mohlo byť súčasne v tom istom čase.
V istom zmysle to má podľa mňa aj to plus, že vzápätí /po modlditbe/ sú k sebe bližšie a môžu vzájomne ľahšie komunikovať, prípadne vypočuť si príhovory...

Ja si to viem živo predstaviť, a osobne by som sa rád na takom niečom zúčastnil. Vôbec si nemyslím, že by mi to mohlo nejako uškodiť. Skôr si myslím, že v tej atmosfére, kde bolo určite najviac kresťanov /ako domácih, usporiadateľov/ sa aspoň trocha tej kresťanskosti mohlo skôr "nalepiť" aj na nekresťanov, a teda táto forma stretnutí naozaj je pre tento cieľ dobrou formou... A zrejme aj to je ich skúsenosť, a dôvod, prečo s tým pokračoval aj sám vzor katolíckej ortodoxnosti a konzervatívnosti - Benedikt XVI. Aj to je pre mňa potvrdením, že to nemohla byť zlá akcia.

Ja ako misionár tu prichádzam do kontaktu s tamojšími pohanmi, a rád sa zúčastňujem na ich tradičných sviatkoch /je to viac folklór, než náboženstvo/. A chodím tam aj preto, aby som tam "vyháňal" prípadných zlých duchov kresťanským požehnaním a modlitbou, a tak prípadne aj ochraňoval ľudí - účastníkov... Som presvedčený, že akýkoľvek kontakt s pohanmi, mohamedánmi, budhistami, šamanistami, hinduistami a pod. má aj tento zmysel. Určite je to viac útok na diabla v ich náboženstvách, ako útok na nášho Boha, ktorý je určite silnejší. Takže úprirmne som presvedčený, že obavy anti-assisských oponentov vyvierajú možno z dobrého úmyslu, ale v podstate neseného neodôvodnenou úzkostlivosťou a nedôverou v moc nášho Boha...



 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  15:18:18  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
...Napriklad tak ako to urobil Pius IX. v liste protestantom a inym neakatolikom pred I. vatikanskym koncilom alebo Pius X. v rozhovore so sionistom T. Herzlom. Taky JP2 ani len svojho najlepsieho priatela z detstva, zida Klugera, nikdy nepresviedcal o katolicizme, asi sa jeho vieru snazil cely ten cas pochopit a, zial, trvalo mu do az do smrti a tak ho uz nestihol poucit. A naopak, u iného svojho priatela, umelca Levina, poslal dokonca jeho synovi pri prilezistosti bar-mitzva blahozelanie, co je samozrejme uplny opak nejakeho apostolatu.
Pôvodne zaslal Robel - 12 máj 2013 : 12:37:09

Robel, vy iste máte dobrý úmysel, ale vy ste zrejme bud vekom, alebo mentalitou určite naozaj tá veľmni stará generácia... Vy si vôbec neuvedomujete psychologiu dnešného človeka naozaj veľľmi rozdielna od doby Pia IX./. To, čo som vám napísal trochu vyššie ohľadom Jána Pavla, platí aj pre túto situáciu v tom zmysle, že Karol Wojtyla pre svojho kamoša z detstva iste už samo osebe musel byť veľmi výrečným posolstvom o kresťanstve, Kristovi, naj,mä ak sa stal pápežom.
A ja, verte mi, neverím, že by medzi nimi nevznikli nejaké rozhovory o viere, najmä v detstve a mladosti, veď predsa medzi s rovesníkmi sa diskutuje o všetkom... No Ján Pavol bol - na rozdiel od iných - taký inteligentný, že zrejme veľmi dobre poznal svojho kamaráta, a vedel, čo je primerané mu povedať, a čo nie...
Napokon, ani vy, ani ja nevieme, o čom sa oni rozprávali. Takže akékoľvek také poznámky, ako ste vyslovili, naozaj nie sú adekvátne veci a len poukazujú na vašu zauajatosť voči nemu...

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  17:01:50  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
a vyhlasenie Dominus Iesus Ti preco nestaci?
ved je to oficialny list v mene celej cirkvi ...
to sa Ti zda malo ?

Pôvodne zaslal misojogi - 12 máj 2013 :  14:18:31


Nevidim v nom vyzvu k nekatolikom na obratenie sa.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  17:28:08  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
je tam jasne napisane ze je to potrebne a nevyhnutne
preco vyzadujes pouzitie 5 padu ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 29 jún 2013 :  09:13:17  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
Stručné zhrnutie obhajoby Jána Pavla II., ktoré ho v súvislosti s modlitbovým stretnutím v Assissi obviňujú zo synkretizmu. Takže:

Ján Pavol II nie je nijaký synkretista.
- On nikdy nerelativizoval obsah kresťanskej viery,
- nikdy nevyslovil, žeby všetky náboženstvá boli rovnako pravdivé, či je jedno, čo kto verí.
- Vždycky bol presvedčený o plnosti pravdy o Bohu jedine v kresťanstve, najplnšie v KC,
- výdycky hlásal, že aj spásdosiahne ktokoľvek jedine prostredníctvom Krista a pre jeho vykupiteľské dielo...

Modlitbové stretnutie v Assissi
však chápal ako jeden veľmi efektívny spôsob priblíženia sa k predstaviteľom iných náboženstiev, ktorý sa môže stať prostriedkom požehnaného kresťanského vplyvu aj na nich, a na ich veriacich, teda ako jeden zo spôsobov evanjelizácie týchto náboženstiev. A to určite nie je zlé, ba práve naopak, Krťistus nás predsa posiela ku všetkým.

Ak niekto namieta, že to bola spoločná modlitba, a to modlitba k falošným božstvám, tak oponujem, že to nie je vôbec tak. Stretnutia v Assissi boli organizované tak, že kresťania sa modlili s kresťanmi ku Kristovi, a každý iný sa modlil so svojimi, vo svojej, oddelenej skupine. Teda nijaký kresťan sa nemodlil k falošným božstvám...
A nekresťania sa modlia k božstvám podľa svojich predstáv aj tak kedykoľvek. Navyše, v ich prípade musíme brať do úvahy ich svedomie a kontext ich života, a neposudzovať ich podľa nášho svedomia, ba ako kresťania mali by sme mať úctu ku svedomiu každého, nakoľko aj cez ne sa ozýva v nich hlas Boží.

Isteže, ich svedomie je do určitej miery zdeformované práve ich pohanskou výchovou a tradíciou. Ale je tiež pravda, že svedomie treba vychovávať. Ale nie je práve takéto stretnutie najvhodnejšou fornou a šancou vpývať aj na ich svedomie, ich chápanie Boha a pretváranie ich postoja? Ved zaiste v Assissi tým, že pozývateľom boli kresťania, bolo tam najviac kresťanov, a celé to prostredie bolo preniknuté najviac kresťanstvom. A v rámci nielen oficiálnych modlitieb, ale predovšetkým v rámci nespočetných kuloárnych rozhovorov, sa mohli nekresťania z prvej ruky, od predstaviteľov kresťanstva /nie z médií, a z bulváru.../ dozvedieť o kresťanstve, jeho myšlienkach, chápaní, mohli sa stretnúť s opravdivými kresťanskými osobnosťami. No povedzte, môže byť ešte lepšia forma zblíženia a pozitívnegho vplyvu na nekrsťanov?...

Ak Ján Pavol II jednal s každým úctivo, ak mu nerobilo problém podať ruku, vyjadriť úctu k jeho názorom, či k ich obradom, či k posvätým knihám týchto náboženstiev, tým len prejavil opravdivý kresťanský postoj REšPEEKTOVANíM ICH SVEDOMIA. Vari by bol lepšie pozvať ich, a potom ich vysmiať za ich primitívne predstavy o Bohu, či vyyzvať ich zanechať ich náboženstvo a obrátiť sa ku Kristovi? Myslím, že to by v ich prípade by to bolo neadekvátne jednoducho pre neschopnosť a nezrelosť týchto ľudí v ich situácii prijať takéto postoj /všetko má svoj čas.../.
Som presvedčeený, že skôr sa budú zamýšľať nad hodnotou kresťanskej viery ak sa stretnú s opravdivým kresťanským postojom lásky a úcty voči nim /zrejme vedia, že Kristus učil milovať všetkých, aj nepriateľov, a tým sa mohli presvedčiť, že sú to nielen slová aj vo vzťahu k nim.../.

No toto všetko sotva pochopí človek /"kresťan"/, ktorý je srdcom viac pyšným kresťanom - farizejom, pohŕdajúci inými, vynášajúcimi sa nad ostatných. Napokon v každom náboženstve, aj nekresťanskom, nie je všetko iba "plevel", ale aj dobré zrno. Veď pohanské náboženstvá, aj ked sú zdeformované v pravde o Bohu aj o človeku a svete, predsa je aj v nich aj čosi dobré, pravdivé. Veď predsa aj u nich sa čosi zachovalo z prvotného Božieho zjavenia, ktoré dal Boh prvým ľuďom, aj v nich je mnoho z toho, čo Boh vpísal do ľudských sŕdc. Čítajte Pavla a list Rimanom, kde sa píše o tom, že "aj pohania, hoci nemajú zákon, sami sú si zákonom", a že majú "svedomie, ktoré ich aj obviňuje aaj obraňuje" pod. A vari neprijalo kresťanstvo mnohé pozitívne názory z gréckeho, či rímskeho sveta pohanského? /ľudská múdrosť filolozofov, zásady práva a pod./ Nie sú vari mnohé pekné myšlienky zapísané aj v starých Védach, Upanišádach? Neprevzal mnoho z kresťanstva, či židovstva aj islam? A nemajú budhisti a iné ázijské náboženstvá mnohé pekné myšlienky vo svojich posvätných knihách?...
Ak ste boli v niektorých nekresťanských krajinách, tak iste môžete potvrdiť, že sú tam mnohí veľmi duchovne krásni ľudia, ktorí by zahanbili možno aj mnohých z nás, kresťanov... Len zaslepenec to nevidí.

Iste sú aj deformácie aj tam. Ale tie sú aj u nás, v našich kresťanských kriuhoch a spoločnostiach, cirkvách /aj tu na tzv. katolíckom fóre.../. Pretože nielen tam, ale aj tu okrem Božej pravdy ktosi nasial aj "kúkoľ".
U nás je možno - ak to tak možno povedať - "teória o božstve" správna, kým u nich nie. No tým viac sa od nás viac čaká, aby sme boli lepší, ozaj kresťanskejší. A to neznamená len slovami /pekne citovať Bibliu a zavracať bludárov.../, ale aj s láskou a úctou sa správať podľa možnosti ku všetkým a snažiť sa ich práve takým spôsobom privádzať ku Kristovi /nie bezohľadným odsúdením.../. Ján Pavol II,, Benedikt XVI. a všetci, ktorí mali prsty v organizovaní spomenutých stretnutí v Assissi to veľmi dobre pochopili...

Napokon, ak by to neprinášalo nijaké dobré ovocie, iste by to bol aj Ján Pavol II, aj Benedikt dávno zanechali. Ale naopak: okrem stretnutia v Assissi vznikli a stále vznikjaú nové, regionálne stretnutia podobného druhu, spoloženstvá, ktoré sa medzináboženským strettnutiam rozličného druhu venujú /Spoločenstvo sv. Egídia, Fokolari a i./. A to svedčí, že iniciatíva Jána Pavla II v Assissi bola naozaj geniálna, že je on ozajstným svätcom, ktorý svojou veľkodušnosťou a otvorenosťou predbehol svoju dobu a prorocky nám ukázal skvelý kresťanský príklad toho, ako ohlasovať evanjelium nekresťanom. Sapienti sat"...

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  11:22:52  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Takže obhajoba satanizmu v Assisi pokračuje. Ovocie to prináša, lebo viac ľudí pôjde do pekla a viac ľudí bude dezorientovaných.
Okrem zrútenia stropu v Assisi, boli aj záplavy v Lurdoch, a vyplavilo aj ten nechutný satanistický "chrám" postavený murármi.

Jedná sa o túto satanistickú stavbu:



deje sa tam aj toto:



a takto po záplavách:



ukážka "umenia":



a chodia tam aj :


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Gregorius

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  19:20:28  Zobraziť profil  Pridať Gregorius do zoznamu priateľov
[quote] a vyplavilo aj ten nechutný satanistický "chrám" postavený murármi. [quote]
Toto má byť chrám ? Su aj nejake pravidla, ktore treba dobrziavat pri stavbe chramu ? ci vsetko je povolené ? nejaka dogmaticka konstrukcia ohladom budov sluziacich za chram , ak ano sem s nou prosim,! myslim ze Rafael sa vyzna

Gratias agamus domino deo nostro, dignum et iustum est.
Professio fidei Tridentina

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 196  ~  Člen od: 05 máj 2013  ~  Posledná návšteva: 13 jún 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  19:34:54  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
pravidla sa zmenili
viac sa zdoraznuje spolocenstvo, ale napr na Slovensku sa postavili aj pekne kostoly ale aj niektore su do zufania(co sa tyka architektury)

mimochodom na architekture nestoji vierouka, sv.omsa sa moze slavit aj na verejnom priestranstve (pute a tak ...)

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 3 Previous Topic: Mariologia Téma Next Topic: Exkomunikácia a cirkevná daň  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06