Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Cirkev a jej denominácie
 Druhý vatikánsky koncil - správny postoj k nemu
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Katolici sa odklonili od povodneho ucenia Téma Next Topic: Plnomocne a ciastocne odpustky
Strana: z 4

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 11 máj 2013 :  16:51:34  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Nádherne si zabil misojogi, ale ok Trident nechal v platnosti všetky liturgie staršie ako 200 rokov. A keď sa teda vyznáš, skús nám napr. povedaťrozdiel medzi čo ja viem dominikánskou a Tridentskou, alebo kartuziánskou a Tridentskou, alebo kľudne aj Ambroziánskou a Tridentskou...

To čo píšeš svedčí o tom, že nemáš ani ŠAJNU, aké devastačné zmeny urobili heretici, ani šajnu.
Ja som sa pozrel len na Konsekračné slová a je mi jasné, že to je niečo iné.
O zlikvidovanom offertoriu sme tu už aj hovorili.
Netrep tu o nejakej kostre, keď je jasné že ten paškvil sa podobá viac na dianie v protestantskom "kostole" než na dianie v Katolíckom Chráme.

(ja som niekedy tvrdil že Liturgia je nemenná? Ja som vždy tvrdil, že zmena je možná- k lepšiemu. A dokázať že ten heretický obrad urobil zmeny k lepšiemu, sa rovná dokázať vyrobiť guľatú kocku)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 11 máj 2013 :  17:14:16  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
tu mas liturgiu J Zlatousteho
http://uloz.to/xpb3FieW/lit-jzl-pdf

a celkom slusny prehlad starsich ritov mas tu
http://www.volny.cz/gabriel.fiala/stara_cirkev.htm

mozes studovat kolko len chces ... :-D

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 11 máj 2013 :  17:21:06  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
ja som niekedy tvrdil že Liturgia je nemenná?

a co asi robis po cely ten cas?
ohnas sa tym ze liturgia je nemenna ako hlavnym argumentom


citácia:
Ja som vždy tvrdil, že zmena je možná- k lepšiemu.

tak to je fajn
este ukazat co Ti nesedi na NOMe
co a preco sa Ti zda ze to nie je zmena k lepsiemu

zatial argumentacia z Tvojej strany je pod priemer .... v podstate nula

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 11 máj 2013 :  17:28:30  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi, ja som nie odkázaný na nijaké internetové zdroje o tomto, tak mi ich sem nemusíš dávať. Skôr som šokovaný, že sa púšťaš do diskusie a nemáš ich preštudované. Niečo si nagoogliš, šlapneš to sem, samozrejme ani šajna o téme, ale nič sa nedeje, všetko je na webe, a tam je samozrejme figa borová.
Si na ťahu, ukázať, že heretici(myslím aj tých protestantských heretikov čo ju pomáhali zbúchať, ale aj tých pseudokatolíkov, čo sa podieľali na jej ďalšom uvádzaní do praxe) urobili katolícku liturgiu lepšiu, než to dokázali katolíci za to viac ako tisícročie rokov. Takže čakám ja.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 11 máj 2013 :  17:30:45  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
urobili katolícku liturgiu lepšiu, než to dokázali katolíci za to viac ako tisícročie rokov.

cize kriteria lepsieho urcujes Ty, vycucane tebou z prsta
na tuto hru sa teda nedam ....

prestuduj si nieco od V Maleho o liturgike
mozno Ti ti pomoze pochopit NOM a prejde Ta ten agresivny pristup voci nemu lebo pochopis jeho hlbku
a snad sa Ti potom aj zapaci a stanes sa aj TY jeho horlivym siritelom rovnako ako teraz proti nemu neposlusne brojis
cize zmena zo Savla na Pavla = z TOM na NOM

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  19:47:03  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
A ja chcem len jedno- jasné potvrdenie, že po tzv iivk vznikla nová liturgia.
slovicko nove sa da pouzit roznym sposobom, zalezi od interpretacie
podla mna ked ostala bohosluzba slova a bohosluzba obety
ostal zakladna kostra takze OK
(vid moj prispevok o NOMe)
ak si myslis ze nieco podstatne chyba aleb je zle
tak by si to mohol vysvetlit namiesto trapnych reci urazajucich sv Otca

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  20:25:54  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Takže je to jasné, celú dobu tu diskutujem s niekým, kto nemá ani ŠAJNU čo sa tu píše, a to som celkom dúfal, že si vygoogli porovnanie paškvilu heretikov contra Katolícka sv. omša. Ale čakal som márne...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  21:56:42  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
nemam krystalovu gulu aby som poznal tvoje zelania a predstavy
ked chces tak to napis sem Ty sam
mna to zaujima - rad si precitam



co sa tyka koncilu
citácia:
http://rokviery.blogspot.sk/2012/11/kopernikovsky-obrat-v-postoji-cirkvi.html

„Kopernikovský obrat“ v postoji Cirkvi (Mozaika koncilu – 02)

Pápež Ján XXIII. práve viedol rozhovor o súčasnom duchovnom stave sveta s vtedajším štátnym sekretárom Vatikánu kardinálom Dominikom Tardinim, keď mu prišla na um myšlienka zvolať koncil. Bolo to 23. januára 1959. Pápež pokladal myšlienku o koncile za prozreteľnostnú. A taká bola aj pápežova predstava o koncile.

Cirkev zvykla na konciloch v reakcii na bludné učenia najprv zadefinovať náuku, niekedy aj vo forme dogiem, a v druhom kroku zadefinovala kánony – odsúdenia toho, čo sa náuke protivilo. Takto uvažovali aj niektorí kardináli v rímskej kúrii o novom koncile. V období studenej vojny, pretekov v zbrojení, ateizmu a komunizmu bolo dôvodov na odsúdenia veľmi mnoho. Pápežovým zámerom však bolo, aby koncil predstavil trvalé pravdy viery zrozumiteľne pre dnešných mužov a ženy. „Aby toto učenie preniklo všetky oblasti ľudskej činnosti, čo sa týka jednotlivcov, rodín i spoločenského života, v prvom rade je potrebné, aby Cirkev nikdy nestratila z očí posvätné dedičstvo pravdy, ktoré dostala od otcov. Ale zároveň musí brať do úvahy nové životné podmienky a spôsoby súčasnej doby, ktoré poskytujú nové možnosti aj pre katolícky apoštolát.“ Tento prístup dostal pomenovanie „pastoračný“ a – po mnohých storočiach – sa ukázal ako „kopernikovský obrat“.
Pápež Ján XXIII. otvára koncil 11. októbra 1962. Foto: www.conciliaria.com
Ján XIII. sám ukázal svojou osobnosťou, náukou i skutkami, dobrotu Boha, milosrdenstvo. Nechcel, aby Cirkev panovala, odsudzovala, ale aby náuka evanjelia prenikla ľudstvo ako kvas a stvárňovala svedomia. „Žiada sa, aby sa toto bezpečné a nemeniteľné učenie, ktorému načim zachovať vernosť, študovalo a podávalo takým spôsobom, ako si to vyžaduje duch času.“

V tomto zdnešnení viery nejde Cirkvi o behanie za módnymi trendmi, ale o vniknutie do drámy ľudského života. „Radosti a nádeje, žalosti a úzkosti ľudí dnešnej doby, najmä chudobných a všetkých, čo trpia, sú zároveň radosťami a nádejami, žalosťami a úzkosťami Kristových učeníkov a niet nič naozaj ľudského, čo by nenašlo ozvenu v ich srdci.“ Takto začína Pastorálna konštitúcia o Cirkvi v dnešnom svete – Gaudium et Spes. Táto konštitúcia odráža zmýšľanie koncilu o samej Cirkvi a o jej postoji k svetu. Onen obrat v zmýšľaní sa ukázal hneď aj v praxi. Na rozdiel od Tridentského koncilu, ktorého dokumenty začala Cirkev zverejňovať až po roku 1901, Pavol VI. nariadil aby závery tohto koncilu boli k dispozícii hneď všetkým.

a nieco je aj tu:
citácia:
Koncil a katechizmus (Mozaika koncilu – 01)

Keď sa povie ekumenický koncil, nemyslí sa tým ekumenizmus, akoby sa nám zdalo. „Oikouméne“ je grécke slovo a značí obývaný svet. Ekumenický koncil je zhromaždenie biskupov celého obývaného sveta. Biskupi na konciloch rozhodovali najmä o tom, ako treba chápať to, čo Boh ľuďom zjavil. Výsledkom sú dogmy, pevné učenie.

V dejinách Katolíckej cirkvi sa uskutočnilo dvadsaťjeden ekumenických koncilov. Prvý zvolal cisár Konštantín roku 325 v meste Nicea, dvadsiaty zvolal pápež Pius IX., v rokoch 1869-70 vo Vatikáne, a poznáme ho ako Prvý vatikánsky koncil. O Druhom vatikánskom uvažoval už Pius XII. (bol pápežom v r. 1939-58), ale „odradili ho od toho jeho najbližší spolupracovníci, presvedčení okrem iného aj o tom, že kúria (rôzne úrady Cirkvi v Ríme) s pomocou mnohých poradcov je schopná čeliť a riešiť problémy súčasnosti“. Tak o tom píše Mons. Luigi Bettazzi, emeritný biskup z Ivrei v Taliansku, účastník Druhého vatikánskeho koncilu.

Pápež Ján XXIII., ktorý nastúpil po Piovi XII., mal byť prechodným pápežom, aspoň tak si mysleli niektorí. Jeho hlboké poznatky o Cirkvi v prvotných časoch, kombinované s bohatou diplomatickou skúsenosťou nuncia v Bulharsku, Turecku a Francúzsku a pastoračná skúsenosť z obdobia, keď bol biskupom v Benátkach, ho viedli k tomu, že – na prekvapenie mnohých – 25. januára 1959, len pár mesiacov po svojom zvolení, oznámil zvolanie veľkého ekumenického koncilu. Hneď od začiatku však ukázal, že koncil bude v rukách biskupov. A že úlohou koncilu nebudú nové dogmy, ale zdnešnenie viery, adžornamento.

Ján XXIII., foto: ilpost.it

„Najväčšou starosťou ekumenického koncilu je toto: aby bol svätý poklad kresťanskej náuky zachovaný a účinnejšie vyučovaný“, povedal o základnej úlohe koncilu Ján XXIII. A tu je vyjadrená aj kontinuita tohto koncilu s ostatnými: kontinuita v úlohe a v ovocí, teda v zachovaní a v odovzdávaní viery. Túto úlohu Cirkev napĺňa najmä cez katechézu a cez evanjelizáciu. Tak už Tridentský koncil (1545-63) dal vo svojich dekrétoch katechéze prvoradé miesto a výsledkom bol Rímsky katechizmus (KKC 10). Pápež Pavol VI., ktorý sa stal pápežom uprostred rozbehnutého koncilu v júni 1963, pokladal tento koncil za veľký katechizmus moderných čias (KKC 9). Jedným z veľkých výsledkov koncilu sa potom stal Katechizmus Katolíckej cirkvi, vydaný v roku 1992. Podáva celý obsah katolíckej viery v reči dnešného človeka.


su tam aj mnohe dalsie clanky na tuto temu
kto ma zaujem nech si precita tam ...

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 12 máj 2013 :  23:37:09  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
spravny postoj k II.VK

http://www.christ-net.sk/node/1518
alebo povodne tu
http://katkryptolog.wordpress.com/2012/07/15/falosna-fasada-integrizmu-a-magisterium/.

Falošná fasáda integrizmu a Magistérium

vyberam z toho:
citácia:
Pod vplyvom bezohľadných poradcov, ktorí pochlebovali tomuto starému mužovi ako údajnému novému “Atanáziovi“, sa Lefebvre dostal medzičasom od správneho a legitímneho kritického postoja až k skutočnému pripisovaniu chýb a falošných učení samotnému živému magistériu na oficiálnom ekumenickom Koncile, naznačujúc tým že pápež a s ním všetci biskupi, by mohli oficiálne promulgovať falošnú doktrínu (ekumenizmus, náboženskú slobodu, atď., ktorú odsudzujú podľa svojho vlastného súkromného úsudku ako by bola v rozpore a nie v rámci vývoja Tradície!) Samotný názov jeho novej organizácie bol zámernou urážkou Cirkvi, keďže Sv. Pius X. bol známym svojou vojnou proti teologickému modernizmu, ktorý sa stal módnym v istých katolíckych kruhoch na sklonku 19. storočia.

Pre Lefébvra mal pápež a samotné magistérium podľahnúť modernizmu a vyhlásiť ho oficiálne za cirkevnú doktrínu. To je nemožné, de fide, podľa starobylého katolíckeho učenia by to skutočne bola skaza pre Cirkev “samotného princípu katolicizmu” ako povedal kardinál Ratzinger. Mohlo by to hrubo narušiť učenie Cirkvi o neporušiteľnosti viery. Toto je dôvod prečo je takáto hrubá neznalosť tak nebezpečná. Pília si konár na ktorom sedia! Nie. Oni dokonca odrezali samotný kmeň, ktorý patrí Stromu Života (Jn 15)


citácia:
Ale Lefébvrova arogancia—znovu živená pochlebovaním jeho pätolízačov zoskupených okolo neho, ktorí ako som presvedčený ním manipulovali od začiatku do konca a pravdepodobne boli aj v pozadí ako autori jeho kníh resp. ich podstatných častí—rástla. Medzitým, odmietajúc všetko cirkevné usmerňovanie a odlišnosti, sa arcibiskup vo svojich odsúdeniach úplne rozzúril:
“Stolica sv. Petra a pozície autority v Ríme sú obsadené antikristami.“
A 15. júna 1988, ten istý arcibiskup prehlásil na konferencii, že Ján Pavol II. “nie je katolík.“


citácia:
vzťah medzi posvätnou Tradíciou a žijúcim magistériom v katolíckej teológii:

Živé magistérium, preto vytvára rozsiahle použitie dokumentov minulosti, ale tvorí to takým spôsobom zatiaľčo posudzuje a interpretuje, zdvorilo hľadajúc v nich ich prítomné myslenie, ale podobne, keď je to potrebné, rozlišuje toto prítomné myslenie od toho, čo je tradične len v zdaní. Je to zjavená pravda vždy žijúca v mysli Cirkvi, alebo ak je to prednostne, prítomné myslenie Cirkvi v kontinuite s jej tradičným myslením, ktoré je preň konečným kritériom podľa ktorého žijúce magistérium prijíma ako pravdivé alebo odmieta ako falošné často nejasné a zmätočné formulácie, ktoré sa vyskytnú na monumentoch minulosti.
Takže takto sú vysvetlené jej rešpekt voči spisom Cirkevných Otcov ako aj jeho zvrchovaná nezávislosť voči týmto spisom–posudzuje ich viac než je nimi súdené….
Existuje tu preto v Cirkvi vývoj dogiem, vývoj teológie, vývoj do určitej miery aj samotnej viery, ale tento vývoj nespočíva v pridávaní čerstvých informácií ani v zmene myšlienok. To čo sa verilo sa má a bude vždy veriť, ale medzitým sa viac všeobecne a podrobnejšie chápe a explicitne sa vyjadruje.”

— Katolícka encyklopédia, 1912, Tradícia a živé Magistérium


“…v Katolíckej Cirkvi princíp “tradície” označuje, nie len a nie na prvom mieste, trvácnosť starobylých doktrín resp. textov, ktoré mali byť prinesené, ale istým spôsobom koordinácie živého slova Cirkvi a rozhodujúceho písaného slova Písma.”


citácia:
Tradícia nie je skamenelinou —-textami, ktorými možno posudzovať živé magistérium. Je to živé magistérium, ktoré posudzuje čo je a čo nie je Tradícia, čo je iba “prípadkové, akcidentálne” ako sa označuje v scholastike. To je aj dôvod prečo (sústredení v spolu v diskusných miestnostiach verne napodobňujúc zákon protikladu Feeeneyovci, Remnantisti, SSPX, sedisvakantisti, independentisti a tak ďalej…) nikdy nedokážu ani rozhodnúť čo je Tradícia! Nemajú žiadnu kompetenciu a apoštolskú autoritu aby tak konali.
Je to jedine apoštolská autorita, ktorá je založená Ježišom Kristom a ktorá je ním poverená takto rozlišovať medzi matériou pamiatok minulosti! Božie ”čokoľvek”, ktoré bolo dané Petrovi, Skale, ako “kľúče” (Pozri Mt 16,18-20) je ustanovené do budúcnosti, naozaj pre všetky časy.



citácia:
Sv. Tomáš napísal:
Podstata schizmy leží v rebelantskej neposlušnosti prikázaní [Cirkvi]; Hovorím rebelantsky pretože schizmatik ukazuje tvrdošijný výsmech z cirkevných prikázaní a odmieta sa podriadiť jej rozsudku.“(Summa Theologiae IIA, IIae 39,


citácia:
Osobný úsudok extrémnych tradicionalistov sa snaži prebiť “jej rozsudok” neustále; toto je preto, že ich diskusné fóra sú preplnené otvorenou nenávisťou, chvastúnstvami a aroganciou voči ortodoxným vyjadreniam, čo má naozaj “ďaleko od ducha evanjelia” (citát kardinála Ratzingera úplne navrchu); schizma je hriech proti jednote a láske k blížnemu a rýchlo sa láska súkromného úsudku premení na lásku k sebe až z nej zamrazí, ako integristi spoja sily s mocou kultúry smrti pri ničení jediného princípu katolíckej jednoty, následníka sv. Petra (Mt 16, 18 a ďalej).



myslim si ze je to mimoriadne presne vystihnute
ohanate sa Katolickou cirkvi ale v skutocnosti nicite jej najzakladnejsi princip: jednotiacu ulohu Petra na neomylnej a nepremozitelnej Skale

ale obavam sa ze si to ani neprecitate a nadalej budete urazat sv Otca

aby som parafrazoval sv Atanaza:
Vy mate svoju zlost na RKC ale ja stojim pevne na zivom Magisteriu Cirkvi na Petrovi a som s nim spojeny v jednote
preto viem ze sa nemylim = opieram sa totiz o neomylnost Petrovho nastupcu

zatvrdilo sa vase srdce a ohluchli vase usi lebo nie ste ochotni sa podriadit autorite sv Petra
Ako daleko ste sa vzdialili od katolicizmu, jeho zakladneho principu ludia zlati ! ! !

.
kto chce nech si klikne na link a precita cely ten clanok
je skvely


.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 13 máj 2013 :  09:03:30  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Tak je to potom jednoduché, dokáž že arcilotri ktorí zvolali koncil a ich následovníci, ktorí v diele devastácie(dostatočný dôvod že nie sú "petrovia") pokračujú sú "Petrovia" a problém je vyriešený.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 14 máj 2013 :  00:18:13  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Mino
bolo to tu dokazane uz nielkolko krat
vsetci papezi boli riadne zvoleni a koncil zaroven predstavoval mienku biskupv celeho sveta, to nebolo presadenie papeza proti biskupom ale suhlas celej cirkvi
vsetko bolo dodrzane tak ako sa ma ....

pozeral som aj na webe drviva vacsina tradicionalistov uznava papezov aj ked s nim nesuhlasi jednoducho preto lebo komplet volba papeza prebehla presne tak ako mala a niet kam uhnut
(jedine vymysliet nejaku konspiracnu teoriu)

uvedom si svoju poziciu
si ako marnotratny syn daleko od sviatosti cirkvi, ktore si zavrhol a daleko od spolocenstva veriacich
uvedom si z akej vysky si spadol a vrat sa k Otcovi ktory ma pre teba chleba nazvys
nemusis sa zivit svinskymi strukmi
staci vstupit do seba a obratit sa

este je cas ... !!! ale uz sa Ti krati ....

.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 14 máj 2013 :  08:12:29  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ja som si nijaký dôkaz o tom, že boli riadne zvolení nevšimol (okrem : stará mam povedali). Vedel by si mi ho tu znovu dať? to po a,
Po b, a ak aj boli riadne zvolení, čo takto upadnutie do herézy? Napr. Roncalli, chodiaca heréza? (nasledovníkov potom už neriešim)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 4 Previous Topic: Katolici sa odklonili od povodneho ucenia Téma Next Topic: Plnomocne a ciastocne odpustky  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06