|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 12:45:14
|
Ćítala som /http://www.eucharistie.cz/czech/texty/odpustky/odp1.html#vseobecust/, že existujú čiastkové a plnomocné odpustky. Na základe čoho RKC určuje, kedy čiastkový, kedy plnomocný? Má nejaké zjavenie priamo z neba? Prečo môže byť plnomocný odpustok len raz denne? Prečo nemôže byť iná taxa /milosrdenejšia/ - napr. jeden „Otčenáš“ vyslobodí 100 000 ľudí z očistca? Nemá snáď RKC takú „veľkú moc kľúčov“? Veď možno by mohla skrze tú moc očistec aj láskavo zrušiť.. Možno je Kristovi aj ľúto vidieť tam tých mučených tak dlho...
GMK spomenul lotora na krízi. Zrejme mu boli odpustky udelené z „pokladnice zásluh“ Kristových. Pre koľko hriešnikov vystačili Kristove zásluhy? 10, 1000.... ? Odvažujem sa tvrdiť, že Kristove zásluhy /ak vôbec niečo také treba/ vystačia pre všetkých žijúcich ľudí na zemi /a možno ešte aj potom niečo by zostalo.../ A žiadne iné už netreba.
Aj tak si myslím, že dôsledky hriechu si vypijeme tu na zemi. V zmysle – čo človek seje, to bude žať.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 13:01:45
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 13:21:17
|
Aniko, precitaj si prosim pozorne prvy prispevok v tejto teme: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=866&whichpage=1
Kedze sa mi ale v poslednej dobe (ak sa mylim ospravedlnujem sa Ti) zda, ze tu protestanti citaju len to co sa im hodi a ostatne veci ignoruju, kopirujem sem relevnatnu cast aj za cenu opakovnia sa:
Aby ste získali čiastočné odpustky musíte sa pomodliť určenú modlitbu, alebo vykonať predpísaný dobrý skutok. Musíte byť v stave milosti, najneskôr pri dokončení týchto predpísaných úkonov. Pravidlo hovorí „pri ukončení“, pretože často je súčasťou predpísaných úkonov aj spoveď a pred jej vykonaním sa nemusíte nachádzať v stave milosti. Ďalším potrebným úkonom je úmysel získať odpustky. Ak robíte požadovaný skutok, ale nechcete získať odpustky, je zrejmé, že ich nezískate.
Požiadavky na získanie úplných odpustkov sú ťažšie ako na získanie čiastočných. Koniec koncov úplné odpustky odstraňujú všetky časné tresty za hriechy spáchané až do tohto momentu. (Ak zhrešíte neskôr, časný trest spojený s novým hriechom už samozrejme nespadá pod úplné odpustky získané pred tým. Trest za staré hriechy sa už ale neobnoví.) Enchiridion hovorí, že „na získanie úplných odpustkov treba vykonať dobrý skutok obdarený úplnými odpustkami a splniť tri nasledujúce podmienky: sviatostnú spoveď, sväté prijímanie a modlitbu na úmysel Svätého Otca. Okrem toho sa vylučuje akákoľvek trvalá záľuba k akémukoľvek hriechu, aj k ľahkému.“
Najväčší problém predstavuje posledná podmienka. Nie je príliš zložité dobre sa vyspovedať a rovnako nie je zložité ísť na prijímanie a modliť sa na úmysel pápeža. Je to tá absencia záľuby k hriechu, ktorá je skutočne ťažká. Je celkom možné, že dokonca aj zjavne dobrí ľudia, ktorí sa snažia získať úplné odpustky, za celý svoj život neuspejú, lebo sa odmietajú vzdať svojich malých hriechov.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 13:54:38
|
quote: Pôvodne poslal Pierre
Aniko: To rozhodli z moci, ktoru zdedili od apostolov.
Inymi slovami: zneuzitie moci...
Nezda sa mi, ze by sa Boh na to len tak kukal necinne, bol by proti samemu sebe a svojmu milosrdenstvu. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 15:52:49
|
preco? Preco by Boh nemohol konat svoje milosrdenstvo aj skrze udelovanie čiastočných a úplných odpustkov? |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 16:05:17
|
quote: Pôvodne poslal alesko
preco? Preco by Boh nemohol konat svoje milosrdenstvo aj skrze udelovanie čiastočných a úplných odpustkov?
Znovu: Neriesime otazku "preco by nemohol aj napr. takto" ale otazko "ako to riesi". |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 16:10:38
|
ale ak Boh dopusti, ciastocne a uplne odpustky, tak co je nam do toho? alebo ti vadi ze Boh chce byt milosrdny, alebo ti vadi ze to riesi takymto sposobom? |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 16:12:20
|
quote: Pôvodne poslal alesko
ale ak Boh dopusti, ciastocne a uplne odpustky, tak co je nam do toho? alebo ti vadi ze Boh chce byt milosrdny, alebo ti vadi ze to riesi takymto sposobom?
Dopusta ja vrazdy a nemyslim si, ze takymto sposobom len riesi sposob vchodu do NK... |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 jún 2006 : 16:17:01
|
co ti vadi na tych odpustkoch? sak sa nepredavaju? a pridam aj matovu vystraznu vetu: ODPUSTKY NESLUZIA NA ODPUSTENIE HRIECHOV. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 jún 2006 : 10:39:42
|
quote: Pôvodne poslal Mato
Aniko, precitaj si prosim pozorne prvy prispevok v tejto teme: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=866&whichpage=1
Kedze sa mi ale v poslednej dobe (ak sa mylim ospravedlnujem sa Ti) zda, ze tu protestanti citaju len to co sa im hodi a ostatne veci ignoruju, kopirujem sem relevnatnu cast aj za cenu opakovnia sa:...
Nuž dobre, pozorne som prečítala... Keď sa tu intenzívne prispieva, čítam väčšinu príspevkov len zbežne. A celkovo mi viac vyhovujú krátšie slovné formulácie, ale viem, že nie vždy sa tak dá. /Maťo ešte chcem poprosiť, nedávaj ma za autora témy, keď si ju vytvoril Ty, hoc možno som podnet dala.., sa vždy zľaknem, keď sa objavím tam, kde som sa neočakávala, / Tu je moja reakcia na Tebou hore spomínaný príspevok:
Odpustky sú dojaké: čiastočné a úplné. Čiastočné odpustky odstraňujú časť časného trestu za hriechy, úplné ho odstraňujú celý. Tento trest môže prísť buď v tomto živote, vo forme rôzneho utrpenia, alebo v budúcom živote, v očistci. Čoho sa nezbavíme tu na zemi, to si odtrpíme tam.
Kto určuje, koľko si tu na zemi odpykáme? Žeby Pán Boh nezvládol, aby sme tu stihli a ešte nám nejaký zbytok nechá? A ešte nadôvažok k tomu, bude dĺžka v očisci závisieť od nejakých nedokonalých veriacich, ktorí málokedy sú vôbec schopní dosiahnuť plnomocné odpustky...
Je to ale iba strata času, pretože v očistci nie sú žiadne dni, ani roky – a keď už o tom hovoríme, tak ani v nebi a pekle. Tento číselný údaj, priradený k čiastočným odpustkom nikdy neznamenal to, o koľko dní sa vám skráti pobyt v očistci. Znamenal, že získate čiastočné odpustky rovnakého charakteru, ako prví kresťania, keď činili pokánie túto určitú dobu. Nikdy ale neexistoval spôsob, ktorým by sme zistili koľko času sme tak „ušetrili“. Jediné, čo Cirkev môže povedať, a čo aj vždy hovorila je, že vaše časné tresty budú skrátené o dobu, ktorú Boh uzná za vhodnú.
Tak to ozaj potrebujem vysvetliť. V očistci nie sú žiadne dni, roky..., ale predsa „časné“ tresty budú skrátené o nejakú „dobu“. Prosím Vás, o čo teda ide? Ako môže byť niečo skrátené, keď po smrti neexistuje čas?
Pretože niektorí katolíci boli týmto priraďovaním dní k čiastočným odpustkom zmätení, a pretože takmer všetci protestanti to pochopili zle, v roku 1967 sa pravidlá na udeľovanie odpustkov zmenili. Podľa Enchiridionu „je udeľovanie čiastočných odpustkov spojené iba so slovami čiastočné odpustky, bez uvádzania akéhokoľvek časového údaja v dňoch, či rokoch.“
Len či to katolíci vôbec chápu...
Najväčší problém predstavuje posledná podmienka. Nie je príliš zložité dobre sa vyspovedať a rovnako nie je zložité ísť na prijímanie a modliť sa na úmysel pápeža. Je to tá absencia záľuby k hriechu, ktorá je skutočne ťažká. Je celkom možné, že dokonca aj zjavne dobrí ľudia, ktorí sa snažia získať úplné odpustky, za celý svoj život neuspejú, lebo sa odmietajú vzdať svojich malých hriechov. Existuje príbeh sv. Philipa Neri, ktorý zomrel v roku 1595, ktorý hovorí, že keď sv. Philip kázal v preplnenom kostole o jubilejných odpustkoch, dostal videnie, v ktorom sa dozvedel, že iba dvaja ľudia tieto odpustky skutočne získajú – stará upratovačka a sám svätec. Nie je to príliš povzbudzujúce, však? Ale nebojte sa, ak aj nie ste dokonale disponovaný a nemôžete získať úplné odpustky, stále vám ostávajú odpustky čiastočné.
A ako sa Ti páči predstava, že Ty si povoluješ v svojich žiadostiach a niekto iný zatiaľ trpí v očistci? Niekto, koho by si mohol vyslobodiť..., a nie jedného... Kde nájdeš vo svojom svedomí ospravedlnenie? Však ten človek si môže za to sám, ako žil? Ha, to je tá solidarita mystického tela? Ja poznám inú – ak trpí jeden úd, spolu trpia všetky údy. Ak človek môže vyslobodiť niekoho z očistca, tak nemá potom ani spať! Že sme slabí.., to áno, ale práve preto – ako môže Kristus takúto vec nechať na pleciach ľudí?
Treba ešte poznamenať, že prvé tri uvedené podmienky je možné splniť niekoľko dní pred vykonaním predpísaného dobrého skutku, alebo po ňom, vhodné je však, aby sväté prijímanie a modlitba na úmysel Svätého Otca boli vykonané v ten istý deň, ako skutok obdarený odpustkami. Mimochodom, štandardné modlitby na úmysel pápeža sú raz Otče náš a raz Verím v Boha, máte však možnosť pomodliť sa akúkoľvek inú modlitbu.
Znovu: kto a podľa čoho určuje taxu? Má to snáď RKC rovno zjavené z neba? Ak má má moc si určovať – prečo /PREČO?/ nie je milosrdenejšia?!
Augustín poznamenáva, že hriešnici sú potrestaní nie iba potom, ale aj v tomto živote (1Kor 11,31-32). V svojom Traktáte o Evanjeliu podľa Jána napísal: „ Človek musí trpieť aj keď sú jeho hriechy odpustené, pretože trest má dlhšie trvanie ako vina, lebo ak by trest končil spolu s vinou, vina by bola považovaná za malú. Z tohto dôvodu je človek v tomto živote trestaný, aj keď mu už nehrozí trest večného zatratenia.“
Predpokladám, že táto Augustínova aplikácia sa týka tunašieho života... Ak je to tak, tak spojiť ju s očistcom je zneužitie.
Utrpenie môžeme podstúpiť po smrti v očistci, alebo aj počas života. A tu môže mať rôzne formy. Jednou z foriem je aj pokuta, ktorú dostaneme ako pokánie po spovedi. Spätne si potom Cirkev uvedomila, že ak môže byť táto pokuta zmiernená v prípade, že kajúcnik prejavuje dostatočnú ľútosť, musí platiť táto možnosť zmiernenia trestu aj po smrti.
Len utrpenie tu je forma prevencie, na to, aby boli veriaci zdokonalovaní, vytrvali v skúškach, hľadali Boha. Ale po smrti už o toto nejde... Akosi sa zrazu od moci odpúšťať hriechy automaticky prechádza k moci udelovať „pokuty“. Píšete, že zmiernenie pokuty sa môže ak kajúcniť prejavuje dostatočnú ľútosť.. – to je možné dostať odpustenie a pokutu aj vtedy, keď kajúcniť neprejavuje dostatočnú ľútosť???!
Počas rokov Cirkev pochopila, že zásluhy Krista a svätých môžu byť použité na skrátenie zostávajúceho trestu, ktorý by prišiel v očistci, trestu, ktorý sme si neodpykali na tomto svete.
Zas opakovanie, lebo mi zatiaľ nik neodpovedal – sú Kristove zásluhy obmedzené? Pre koľko hriešnikov stačili? Zrejme nie pre všetkých, keď sa do pokladnice musí pridávať...
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 január 2013 : 09:57:55
|
Zas opakovanie, lebo mi zatiaľ nik neodpovedal – sú Kristove zásluhy obmedzené? Pre koľko hriešnikov stačili? Zrejme nie pre všetkých, keď sa do pokladnice musí pridávať...
Sú neobmedzené Pre nekonečne veľa Asi "áno", keď aj sv. Pavol svojim utrpením dopĺňal to čo chýba...
na ďalšie: oslobodiť všetky nemôže- už len z toho dôvodu, že sú tam aj duše s všednými hriechmi, a tie nevedno akým spôsobom(nie je nám to zjavené) sa tam odpúšťajú(odpustky sú len a len odpustenia časných trestov)
- odpustky sa dušiam v očistci prideľujú na spôsob prímluvy- nie kľúčov - t.j Cirkev len dúfa (má na to dôvod) že Boh odpustky pridelí... komu, koľko... to by sa dalo určite povedať iba po tom ako by to niekomu zjavil
nevieme kedy sme v milosti, nevieme kedy splníme tú najťažšiu podmienku, a preto je vhodné odpustky smerovať tam, kde tá najťažšia podmienka byť splnená nemusí a získavať si zásluhy, čo je určite viac ako odpustenie trestov... (ale netuším či je to dnes možné z iných dôvodov) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 január 2013 : 15:13:49
|
Pointa odpustkov je niekde uplne inde ked si to predstavujeme len ako trestny zakonnik tak sa daleko nedostaneme
odpustky hovoria o casnom nasledku hriechu(priklon k hriechu, ktory je aj s dosledkami zaroven trestom)
z tohto pohladu je to zrozumitelnejsie Odpustky su prostriedok cirkvi ktory nam pomaha odvratit sa od hriechu(aj od maleho) a priklonit sa k Bohu
Ak niekto kona len zo strachu pred trestom, tak to je stale malo cielom ma byt vztah dovery a lasky k nebeskemu Otcovi
Ak niekto uvazuje tak ze si zamiloval hriech, tak pre toho myslienka ze v nom je naklonnost k hriechu nic neznamena Az clovek ktory ma hriech v osklivosti je zhnuseny tym ked v sebe pozoruje naklonnost k zlu(casny=pozemsky dosledok hriechu) a zaroven si uvedomuje ze hriechom je od Boha oddeleny(vecny dosledok hriechu)
Bozie odpustenie maze vecny dosledok hriechu: oddelenia od Boha ale nasa pozemska naklonnost k hriechu je nieco s cim sa musime popasovat aj my(to je praca na sebe)
Kazdym dobrym skutkom sa odvraciame od zleho(nasa naklonnost k zlu klesa) a kazdym zlym skutkom (aj malym) sa k zlemu vraciame (nasa naklonnost k zlu rastie)
A tu nasej individualnej snahe prichadza na pomoc Cirkev ktora je sprostredkovatelkou bozich milosti(sviatosti svateniny modlitby obety atd ...) a ponuka nam odpustky, cize seriu viacerych ukonov urcenych na nase prilnutie k Bohu(a odvratenie sa od zla) a zaroven sa za nas modli zaroven z tohto pohladu vidime preco je dolezite byt v milosti posvacujucej a preco je dolezitou podmienkou aj odvratenie sa od vsedneho hriechu
Odpustky maju najvacsiu ucinnost pre cistu dusu, otvorenu bozej milosti
Odpustky vsak maju vyznam pre kazdeho pretoze aj zatvrdlivemu hriesnikovi pomahaju si uvedomit ze hriech je je naozaj zlo a tak sa zbavit naklonnosti k hriechu a napomahaju vzrastaniu tuzby po Bohu
Odpustky maju aj protestanti (bozia pravda sa vzdy vrati) len tomu hovoria inak: hovoria tomu modlitba za emocionalne poranenie a za uzdravenie a tam sa to tyka len prislusneho spolocenstva zatialco odpustky v RKC su vyrazom celej Kristovej cirkvi(na celom svete a priebehu celych dejin)
Este raz: Z pohladu strachu pred trestom nikdy nie sme schopni pochopit odpustky ako prostriedok bozej milosti a lasky k nam skrze rozdavajuce ruky Cirkvi |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 január 2013 : 16:13:49
|
Toto neviem či rozumiem, ale nechápem, alebo chápem, ale nerozumiem. O protestantských " odpustkoch" som do teraz ani nepočul... to je nejaká ekumenická neomodernistická haluz?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 január 2013 : 09:33:00
|
ja len konstatujem ze urcita obdoba katolickych sviatosti a svatenin je aj u protestantov (niektore su zhodne ako napr krst, niektore su chapane odlisne ako napr Eucharistia a niektore su inak pomenovane)
skor by ma zaujimalo ci zakladne vysvetlenie odpustkov bolo zrozumitelne pripadne motivujuce na to aby si si isiel ziskat nejake odpustky
alebo ci su pre Teba (alebo pre ostatnych citatelov) odpustky len nejaka zastarala stredoveka zalezitost alebo naopak ci ich vnimate ako nieco hodnotne co nam Cirkev ponuka a co stoji za to ziskat pre seba aj pre duse v ocistci ....
proste chce to cin: ist a ziskat nejake odpustky |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 január 2013 : 10:08:29
|
katolícke sviatosti a sväteniny majú obdobu u protestantantov? To akože majú sviatosti a sväteniny len ich inak volajú a inak praktizujú? či čo toto vlastne je?
No ja som dosť motivovaný získavať odpustky. A pre duše v očistci teda ako? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 január 2013 : 12:11:27
|
citácia: - odpustky sa dušiam v očistci prideľujú na spôsob prímluvy- nie kľúčov - t.j Cirkev len dúfa (má na to dôvod) že Boh odpustky pridelí... komu, koľko... to by sa dalo určite povedať iba po tom ako by to niekomu zjavil Pôvodne zaslal mino - 10 január 2013 : 09:57:55
toto vysvetlenie ma pozitívne zaujalo,ja proste neviem prijať akýsi "automatizmus" ohľadne takej veľkej záležitosti akou je prechod duše do nebeskej blaženosti a tu je to podané uspokojujúco(aspoň pre mňa)
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2013 : 18:09:14
|
citácia: A pre duše v očistci teda ako? tie si nemozu ziskavat same, su odkazane na nas, a len 8 dni v roku su plnomocne, takze sa treba snazit urobit pre ne maximum |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 január 2013 : 09:57:47
|
Takže plnomocné, napr. z Krížovej cesty im nemôžem "posunúť"? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 apríl 2013 : 06:20:26
|
pokial mi je zname tak nie prave preto treba dobre vyuzit spominanych 8 dni v roku .... ked im mozno privlastnit plnomocne (predpokladam ze neplnomocne mozno posunut kedykolvek) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|