Všetky fóra
Duchovná časť
Modlitba
Korunka k Boziemu Milosrdenstvu - modlite sa ju? |
|
V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 09:17:25
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 09:59:02
|
toto bol podla Vas, Zachariaš, vlastný výklad? Ak bol v rozpore s ucenim Cirkvi, tak chodte bod po bode a dokazte opak. Za seba mozem povedat, ze tieto vnutorne vyhrady vo svedomi voci modlitbe uvedeneho ruzenca som mala davno predtym nez sa pan Rarach zjavil na fore, takze vobec nie pod vplyvom niekoho... to na doplnenie a vysvetlenie z mojej strany... ela |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 10:11:37
|
citácia: Ďakujem, presne takto som to citila a to nie som teolog a stacili mi na to moje "chabe znalosti katechizmove". ako to mohlo byt vobec schvalene kompetentnymi? ela Pôvodne zaslal Ela - 19 január 2012 : 20:39:01
Ak niečo cítite,to ešte vôbec neznamená,že je to pravda.Zároveň ste spochybnila kompetentnosť kompetentných.Ste vari merítkom kompetentnosti?
V odkaze Matovi je stručne opísané,ako sa na index dostal Denníček sv.sesry Faustíny.Pápež Pius XII. ho na nátlak kardinála Ottavianiho odmietol dať na index a nezakázal jeho čítanie.Ottaviani toho dosiahol až u Jána XXIII.Neskôr bol index zrušený Pavlom VI. no napriek tomu nechal Ján Pavol II. celú kauzu okolo denníčka preskúmať a uznal ho za nezávadný.
Vy prejavujete prekvapenie,že ako to mohol urobiť a stačia vám na to,ako sama píšete vaše slabé katechizmové vedomosti.V inej téme som tento prístup nazval výstižne - KATECHIZMOVÝ PROTESTANTIZMUS. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 10:26:49
|
Pan Zacharias , verite vy vobec , ze by katolik mohol pouzivat aj vlastny rozum ? Ak ano , tak prosim vysvetlite , ako laik moze obetovat Telo a Krv Jezisa Krista Naco mame potom posvatne knazstvo ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 10:37:58
|
citácia: Pan Zacharias , verite vy vobec , ze by katolik mohol pouzivat aj vlastny rozum ? Ak ano , tak prosim vysvetlite , ako laik moze obetovat Telo a Krv Jezisa Krista Naco mame potom posvatne knazstvo ? Pôvodne zaslal amerika1 - 20 január 2012 : 10:26:49
Pán amerika,nielenže môže ale aj musí používať svoj rozum.Kde je však zaručené,že ho používa správne?Ste si istý,že slová modlitby v korunke sú tým istým,čím slová premenenia kňaza pri sv.omši?Veď kňaz hovorí úplne inak,tak prečo to stotožňujete?
Keďže ľudský rozum je omylný,tak tu máme aj nejaký učiteľský úrad Cirkvi,reprezentovaný pápežom a kolégiom biskupov.Alebo ho chcete nahradičť osvietenectvom?Alebo nejakým "Sola ratio"??? |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 11:01:27
|
A co Cirkev nestanovuje , comu katolik verit musi a v com ma slobodu ? Sam ste na pokraji bludu , lebo dogmatizujete ucenie , ktore pre katolika nie je zavazne Hresite proti papezskej neomylnosti z premiery Naproti hreseniu proti papezskej neomylnosti z nedostatku Inych obvinujete z toho , v com sam bludite Inych prirovnavate k protestantom a sam ste sprotestantizovany Lebo si vykladate ucenie Cirkvi ako sa vam to hodi |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 11:22:15
|
Pán amerika,neustále mi niečo predkladáte,čo som netvrdil.Kde som niečo dogmatizoval? Viete o tom,že pápežove rozhodnutia vo veciach viery a mravov má katolík nasledovať aj keď nie sú vyhlásené "ex cathedra"? Mimochodom,svätorečenie sestry Faustíny neomylným rozhodnutím je.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 11:25:06
|
citácia: Pán amerika,neustále mi niečo predkladáte,čo som netvrdil.Kde som niečo dogmatizoval? Viete o tom,že pápežove rozhodnutia vo veciach viery a mravov má katolík nasledovať aj keď nie sú vyhlásené "ex cathedra"? Mimochodom,svätorečenie sestry Faustíny neomylným rozhodnutím je. Pôvodne zaslal Zachariáš - 20 január 2012 : 11:22:15
Viete o tom,že pápežove rozhodnutia vo veciach viery a mravov má katolík nasledovať aj keď nie sú vyhlásené "ex cathedra"?
Ano viem A viete aka podmienka musi byt pri tom splnena ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 11:49:28
|
aká? |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 11:52:38
|
to by ste mali predsa vediet , ak chcete vyvodzovat take vazne zavery |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 11:55:16
|
citácia: to by ste mali predsa vediet , ak chcete vyvodzovat take vazne zavery Pôvodne zaslal amerika1 - 20 január 2012 : 11:52:38
iste,ale ja som zvedavý na vašu definíciu.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 12:06:52
|
ja nie som vas pajac , aby ste sa so mnou takto bavili |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 12:19:34
|
aj ja dakujem za vysvetlenie, bola by z toho dobra dizertačná práca... |
Pokoj a dobro medzi nami. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 178 ~
Člen od: 18 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 10 apríl 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 12:23:02
|
citácia: ja nie som vas pajac , aby ste sa so mnou takto bavili Pôvodne zaslal amerika1 - 20 január 2012 : 12:06:52
Neurážajte sa.Ak nemáte vysvetlenie,prečo si môžete robiť s rozhodnutia pápeža ohľadom kauzy sestry Faustíny "dobrý deň",tak načo sa zapájate? |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 15:12:32
|
citácia: Ak ano , tak prosim vysvetlite , ako laik moze obetovat Telo a Krv Jezisa Krista Naco mame potom posvatne knazstvo ? Pôvodne zaslal amerika1 - 20 január 2012 : 10:26:49
Rarach, Amerika nemoze to byt myslene takto ?
Kto je moje telo a pije moju krv. - Kristus tým hovorí, že prijímame Jeho v Eucharistii. Kto prijíma Krista v Eucharistii prijíma celého Krista v každom kúsku hostie. Prijať celého Krista v Eucharistii znamená prijať "Telo a Krv, Dušu i Božstvo". Alebo je v Eucharistii niektorá z týchto zložiek neprítomná?
A keď som teda aj keď nekňaz prijal tento Dar môžem ho ďalej darovať? (Dar samozrejme je možné ďalej darovať, spáliť, urobiť s ním čokoľvek.) Môžem dar pijatý od Boha darovať Bohu späť? Nie len môžem ale v smysle spravodlivosti by som aj mal.
Mám teda vo svojom srdci dar - Krista - ktorý chcem Bohu darovať a obetovať. Môžem?
Niekto tvrdí, že môžem obetovať iba to, čo mám. A ja hovorím, že nič iné ani nerobím. Obetujem Bohu Krista, ktorý sv. prijímaním je vo mne prítomný. Dal sa mi. A ja tento dar dávam ďalej Bohu Otcovi.
Záver: Na tento modlitbe mi vôbec nevadí, že človek, ktorý je v milosti posväcujúcej obetuje Bohu Jeho milovaného Syna. Lebo z predchádzajúcich vecí vyplýva, že ako úd Kristovho mystického tela sebaobetovaním obetujem sa spolu s Kristom, Kristus vo mne prebýva a teda môžem obetovať Krista. Čím viac sa približujem Kristovi, tým viac "už nežijem ja ale vo mne žije Kristus".
No súhlasím s tým, že iba správne pochopená a sprevádzaná správnym úmyslom môže táto modlitba prinášať úžitok.
PS: Nie je to moja uvaha ... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1472 ~
Člen od: 22 december 2009 ~
Posledná návšteva: 14 júl 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 17:43:47
|
Telo a Krv , Dusu a Bozstvo Jezisa Krista moze obetovat len knaz Ano , alebo nie ?
Môžem dar pijatý od Boha darovať Bohu späť? Nie len môžem ale v smysle spravodlivosti by som aj mal.
To je ako samovrah , ktory hadze do tvare Boha dar zivota Nemozte dar od Boha vratit Bohu To je urazka Boha Urazka maxima
Vy nemate jasno v elementarnych veciach ohladom spritomnenia Kristovej Obety |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 17:58:12
|
1544 Všetky predobrazy kňazstva Starej zmluvy dosahujú svoje splnenie v Ježišovi Kristovi, ktorý je jediný „prostredník medzi Bohom a ľuďmi“ (1Tim 2,5). Melchizedech, „kňaz najvyššieho Boha“ (Gn 14,18), sa v kresťanskej tradícii považuje za predobraz kňazstva Ježiša Krista, jediného „veľkňaza na spôsob Melchizedecha“ (Hebr 5,10;6,20), „svätého, nevinného, nepoškvrneného“(874) (Hebr 7,26), ktorý „jedinou obetou navždy zdokonalil tých, ktorých posväcuje“ (Hebr 10,14), t.j. jedinou obetou svojho kríža.
1545 Kristova vykupiteľská obeta je jediná;(1367) uskutočnila sa raz navždy. A predsa sa sprítomňuje v eucharistickej obete Cirkvi. To isté treba povedať aj o jedinom Kristovom kňazstve:(662) sprítomňuje sa prostredníctvom služobného kňazstva, pričom sa nezmenšuje jedinečnosť Kristovho kňazstva. „A preto iba Kristus je pravý kňaz, ostatní však sú jeho služobníci.“
1547 Služobné alebo hierarchické kňazstvo(1142) biskupov a kňazov a spoločné kňazstvo všetkých veriacich, hoci „jedno… i druhé svojím vlastným spôsobom má účasť na jedinom Kristovom kňazstve“, predsa sa od seba podstatne líšia, i keď „sú navzájom na seba zamerané“. V akom zmysle? Kým spoločné kňazstvo veriacich sa uskutočňuje rozvíjaním krstnej milosti, života viery, nádeje a lásky, života podľa Ducha,(1120) služobné kňazstvo je v službách spoločného kňazstva, je zamerané na rozvíjanie krstnej milosti všetkých kresťanov. Je jedným z prostriedkov, ktorými Kristus neprestajne buduje a vedie svoju Cirkev. Preto sa prenáša osobitnou sviatosťou, sviatosťou posvätného stavu (sacramentum Ordinis).
zobraziť celéV OSOBE KRISTA HLAVY
1548 V ekleziálnej službe vysväteného služobníka(875) je prítomný vo svojej Cirkvi sám Kristus ako Hlava svojho tela,(792) Pastier svojho stáda, Veľkňaz vykupiteľskej obety a Učiteľ pravdy. Cirkev to vyjadruje tvrdením, že kňaz na základe sviatosti posvätného stavu koná in persona Christi Capitis („v osobe Krista Hlavy“). „Je to ten istý Kňaz, Kristus Ježiš, ktorého svätú osobu však zastupuje jeho služobník. Lebo on vďaka kňazskej vysviacke, ktorú prijal, je pripodobnený Veľkňazovi a má moc konať mocou a v osobe samého Krista [virtute ac persona ipsius Christi].“
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 18:10:47
|
Prítomný v nebeskej liturgii „Máme takého veľkňaza; ktorý si zasadol po pravici trónu Velebnosti v nebesiach ako služobník svätyne a pravého stánku; ktorý postavil Pán, a nie človek.“ (Heb 8:1-2). Kristus, vo svätom meste Jeruzaleme, „raz navždy“ uskutočňuje svoje Veľkonočné tajomstvo. Prítomný v pozemskej liturgii (Porov. SC 7) Aby sa toto veľké dielo uskutočnilo, Kristus je stále prítomný vo svojej Cirkvi, najmä v liturgických úkonoch. Prítomný je v obete svätej omše, a to - v osobe toho, kto ju slúži, keďže „ten istý, čo raz obetoval sám seba na kríži, obetuje sa teraz prostredníctvom kňazov - zvlášť je prítomný pod eucharistickými spôsobmi |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 18:22:20
|
Ó, Ježišu, náš najmilší, – k obete sa schádzame, – ktorú tebe v čas terajší – skrze kňaza konáme. – Prijmi teda do milosti – vďačnú službu tu od nás, – aby s nami vo večnosti – tešili sa svätí z nás.
Obetovanie sa Milosrdnej Láske
„V tvojich očiach čas nie je ničím; jeden deň je ako tisíc rokov. Môžeš ma teda za okamih pripraviť, aby som predstúpila pred teba. Aby som žila ustavične v dokonalej láske, obetujem sa, Bože môj, ako zápalná obeta tvojej Milosrdnej Láske a prosím ťa, aby si ma neprestajne nasycoval a moju dušu zaplavoval prúdmi svojej nekonečnej nežnosti, aby som sa stala mučeníčkou tvojej lásky.“
sv Terezia Jeziskova
Sv. Terazia nespekuluje , aby obetovala to , co nema , ale obetuje to , co ma , co jej prislucha , co vlatni Samu seba A obetuje sa Bozej milosrdnej Laske
pre porovnanie
Večný Bože, obetujem Ti Telo a Krv, Dušu i Božstvo Tvojho najmilšieho Syna a nášho Pána Ježiša Krista na odčinenie našich hriechov i hriechov celého sveta.
Porovnajte si to |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 18:38:15
|
Des......sadizmus a masochizmus, tak to na mna posobi......je mi tu cudzie |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 263 ~
Člen od: 20 jún 2007 ~
Posledná návšteva: 20 december 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 18:41:46
|
C. SENTENTIAE COMMUNES
28. Podstatný obětní úkon spočívá jedině v proměňování. de fide |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 19:02:35
|
citácia: Vy nemate jasno v elementarnych veciach ohladom spritomnenia Kristovej Obety Pôvodne zaslal amerika1 - 20 január 2012 : 17:43:47
my?? máte na mysli pápeža? RKC?? a vy ste z akej cirkvi??
nooo.. jasne - ved vám pápeža ani cirkev netreba.. vy ste si sám kompetentný a predsa sám, bez ohľadu na to, čo cirkev povie, uznáte, čo je ok a čo nie.. no už mi to je jasne..
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 997 ~
Člen od: 07 júl 2011 ~
Posledná návšteva: 13 máj 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 19:26:22
|
POvedzte mi , naco sa pytate , ked si sama odpovedate namiesto mna ? A papez uco nieco ine , ako to co som uviedol ? Tak sem s tym Ukazte dokaz , co uci podla vas papez ine ? Poucte ma , co uci papez ohladom spritomnenia Kristovej Obety ? Alebo este jedna otazka Ukazte mi , co uci papez ine , ako to , ze jedinym kto moze vykonat zmiernu Obetu je platne vysvateny knaz ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 19:39:11
|
Táto myšlienka v nás vzbudzuje city veľkého a vďačného obdivu. Vo veľkonočnej udalosti a v Eucharistii, ktorá ho cez stáročia sprítomňuje, sa nachádza akoby koncentrát, ktorý zahŕňa celé dejiny ako adresáta milosti vykúpenia. Tento obdiv musí stále napĺňať Cirkev zhromaždenú pri eucharistickom slávení, no osobitným spôsobom musí sprevádzať služobníka Eucharistie. Lebo v skutočnosti je to on, kto vďaka moci, ktorá mu bola daná v sviatosti kňazstva,uskutočňuje preenenie. Je to on, kto s mocou, ktorá pochádza od Krista vo večeradle, vyslovuje: „Toto je moje telo, ktoré sa obetuje za vás… Toto je kalich mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás…“ Kňaz vyslovuje tieto slová, alebo lepšie - dáva svoje ústa a svoj hlas k dispozícii tomu, ktorý ich vyslovil vo večeradle a chcel, aby sa opakovali z generácie na generáciu prostredníctvom tých, čo majú v Cirkvi služobne účasť na jeho kňazstve.
ECCLESIA DE EUCHARISTIA
CIRKEV ŽIJE Z EUCHARISTIE
ENCYKLIKA PÁPEŽA JÁNA PAVLA II. |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2012 : 19:42:29
|
Eucharistia podľa tohto chápania nie je teda nejakou novou, osebe stojacou obetou, ktorá by nahrádzala alebo dopĺňala Kristovu obetu na kríži. Je jej sviatostným sprítomnením a aktualizovaním. „Lebo je to jeden a ten istý obetný dar, a je to ten istý Kristus, ktorý sa teraz kňazskou službou obetuje a ktorý sa raz na kríži obetoval; iba spôsob obety je rozdielny“ - tak tvrdí Tridentský koncil (DS 1743). |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
|
|
|