|
Odoslaný - 06 október 2008 : 11:31:26
|
Ten kto číta sv.Písmo, určite mu neuniklo to, že sv. Pavol sa v určitom momente odvoláva na to že, je rímskym občanom. Dnes berieme občianstvo ako samozrejmosť, ale vtedy nie každý mal rovnaké práva. Rímska spoločnosť sa delila na rimskych občanov(plebejci, patricijovia) a na otrov(slúžiacich, či prepustených). Byť Rímanom , znamenalo mať osobnú slobodu, volebné právo a .... aj ludskejší spôsosb zaobchádzania pri trestaní či poprave(preto bol sv. Pavol sťatý a nie ukrižovaný). Dôsledkom toho, sa sdv. Pavol mohol odvolať k cisárovi, v prípade neúspechu sudneho sporu, čo pre neho znamenalao prísť do Ríma pod ochranou eskorty a iba domáce väzenie, čo mu uľahčilo hlasanie radostnej zvesti a ochranu pred židmi. V priebehu dejín sa menili politické systémy. Dalo by sa povedať, že v každom systéme existovali svojprávni a nesvojprávni občania. čiže podobne ako za čias Rímskej ríše.
Toto občianstvo sa dalo kúpiť, či zásluhami získať. V prípade sv. Pavla, mu ho zaobstaral otec, ktorý pracoval pre Rímanov.
Krst v detskom veku je asi to isté. Je to nezaslúžený dar, ktorý nám pponúka Boh otec, aby sme sa dostali do privilegovaného stavu. Samozrejme, ani Pavol toto privilegium(rimske občiabnstvo) nevyužíval a prakticky keby nebol v uritch situáciach ani by ho nepotreboval využívať. My však privilegium Božieho dieťaťa mame možnosť získať zadarmo(Ježiš za nás zaplatil svojou krvou), a máme možnosť z toho čerpať privilégia. Keby sme mali dieťa, a mali možnosť mu zaobstarať nejaký finančný obnos, nezadovážili by sme mu ho? A o čo viac je byť Božím dieťaťom? Tak ako máme radi svoje dieťa a chcem ho zabezpečiť po hmotnej stránke, krst v detstve je zase zábezpeka, z ktorej môže neskôr čerpať, v duchovnom živote. A nebolo by neekonomicke čerpať z niečoho čo máme zadarmo, a je to zároveň dobré a prínosom pre mojich potomkov? Ktorý rodič by nechcel dieťaťu to najlepšie?
My si proste to už neuvedomujeme, lebo nežijeme v dobe,ked su ludia na rôznych urovniach práv, a navyše si ani nevieme čo to je byť katechumenom, pretože tí v antických dobách mali zákaz na účasti niektorých časti liturgie. Krstom v detstve človek dáva možnosť nielen účasť na duchovnom živote, ale dáva mu aj príležitosť už od malička sa v kresťanstve zdokonalovať. Ako príklad môžem povedať to, že keby som bol ateista, tak vychovavam dieťa k ateizmu, lebo ho pokladam za správny, tak aj krst v detstve je niečo podobné. Samozrejme, aj krst v detstve prepdoklaada osobný rozvoj a v určitom veku samostatné rozhodnutie pre život s/bez Bohom/Boha.
|
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|