|
Odoslaný - 24 august 2007 : 14:24:10
|
Citace z
http://www.katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=1103
většina z toho jsou fakta z vývaje vztahů meti Lefévristy a Římem, jsou tam i odkazy na materiály.
Vylývá z toho, že vedoucí představitelé tohoto společenství jsou pod církevními tresty a jejich postoj je označen jako rozkol:
Pro vysvětlení: Většině katolíků bude zřejmě známá osobnost francouzského arcibiskupa mons. Marcela Lefebvra, který je znám svou kritikou a nesouhlasem se závěry II. vatikánského koncilu. Důvod shrnul mons. Lefebvre těmito slovy: „Abychom zachovali neporušenou víru nám předanou křtem, musíme se postavit proti duchu II. vatikánského koncilu a reformám, které inspiroval. Falešný ekumenismus v liturgii, v nových vztazích církve a světa, v pojetí církve samotné, jež je počátkem všech inovací koncilu, přivádí církev k vlastní zkáze a katolíky k odpadu ve víře…“ (citováno z dopisu mons. Lefebvra adresovaného Svatému otci z 2. června 1988). Mons. Lefebvre založil v r. 1970 Kněžské bratrstvo sv. Pia X., jež se vracelo k „tradičnímu učení“ před koncilem a shromažďovalo kněze a řeholníky odmítající reformy. Pro neustále odmítavý postoj byl mons. Lefebvre papežem Pavlem VI. r. 1976 zbaven úřadu. Ačkoli mezi mons. Lefebvrem a Bratrstvem na jedné straně a Svatým stolcem na straně druhé byly názorové rozdíly, přesto zůstávali stále ve společenství katolické církve. 3. října 1984 bylo Kongregací pro liturgii povoleno za jistých podmínek používání tridentského ritu. Mons. Lefebvre spolu se svými přívrženci však nepřestal proti II. vatikánskému koncilu ostře vystupovat. Ve dnech 12.–15. dubna 1988 se setkali teologové a právníci z Kongregace pro nauku víry a Bratrstva, aby společně zpracovali dohodu mezi Svatým stolcem a Bratrstvem. Dokument podepsali 5. června kardinál Ratzinger a mons. Lefebvre. Tento poslední jménem Bratrstva vyjádřil věrnost Katolické církvi a Římskému biskupovi, prohlásil, že přijímá nauku 2. vatikánského koncilu obsaženou v Lumen Gentium 25, zavázal se, že se vyhne polemice vůči II. vatikánskému koncilu a na něj navazujícím reformám, uznal platnost mše a svátostí slavených podle ritu obnovené liturgie II. vatikánského koncilu a slíbil, že se podřídí disciplíně dané kodexem církevního práva z r. 1983, kromě výjimek, které jsou Bratrstvu uděleny. Zároveň mělo být Kněžské bratrstvo sv. Pia X. uznáno jako Společnost apoštolského života papežského práva s vlastním statutem, ve kterém bylo dovoleno používat „starý ritus“, sloužit veřejně bohoslužby a podílet se na duchovní službě, papež měl podle návrhu jmenovat budoucí biskupy pro Bratrstvo z jeho členů. Zároveň měla být pro potřeby Bratrstva zřízena v Římě komise, kde by Bratrstvo mělo dva členy. Jakkoli slibně tato dohoda vypadala, následující vývoj všechnu snahu o smíření a jednotu zhatil. Hned druhý den po podpisu dohody zaslal mons. Lefebvre dopis kardinálu Ratzingerovi, ve kterém naléhal, aby byl nový biskup pro Bratrstvo vysvěcen 30. června. Zároveň dodal, že pokud Svatý stolec jeho žádost nevyslyší, přistoupí k biskupskému svěcení bez souhlasu Stolce. Následovala série dopisů, nové setkání kardinála Ratzingera a mons. Lefebvra. Svatý otec byl ochotný podle návrhu Bratrstva jmenovat nového biskupa s tím, že by se biskupské svěcení mělo konat 15. srpna 1988. Mons. Lefebvre znovu trval na 30. červnu a požadoval vysvěcení dalších tří biskupů a nadpoloviční většinu členů Bratrstva v budoucí římské komisi. Následovala další série dopisů, ovšem k dohodě nedošlo. Prohlášení mons. Lefebvra o věrnosti katolické církvi a římskému biskupovi z 5. května nebyla zřejmě než planá slova. Problém se vyostřil ve středu 15. června 1988, když mons. Lefebvre veřejně oznámil svůj úmysl vysvětit 30. června čtyři biskupy bez svolení papeže. Na druhý den předsedové Biskupských konferencí Německa, Francie a Švýcarska prosí svého spolubratra v biskupské službě, aby odstoupil od svého rozhodnutí a nezpůsobil nenapravitelné škody. 17. června napsal prefekt Kongregace pro biskupy monitum mons. Lefebvrovi, ve kterém jej upozorňuje, že by v případě takového svěcení propadl spolu s nově vysvěcenými biskupy exkomunikaci podle kán. 1382 CIC 1983. Zároveň jej naléhavě žádá a zapřísahá, aby znovu zvážil svůj úmysl. Ještě 29. června zaslal kardinál Ratzinger mons. Lefebvrovi telegram, ve kterém jej „pro lásku ke Kristu a k církvi“ prosí, aby na druhý den upustil od svěcení. Veškerá snaha však byla marná. 30. června 1988 vysvětil mons. Marcel Lefebvre spolu s mons. Antoniem de Castro Mayer bez souhlasu Apoštolského stolce čtyři biskupy – byli to Bernard Fellay, Bernard Tissir de Mallerais, Richard Williamson a Alfonso de Galarreta. Následující den 1. července je vyhlášena exkomunikace nad všemi čtyřmi nově vysvěcenými biskupy i nad oběma světiteli podle kán. 1364 §1 a kán. 1382 CIC. Zároveň je postoj mons. Lefebvra označen jako schizma – rozkol – a kněží a věřící jsou vybízeni, aby se k rozkolu nepřidávali, jinak by sami upadli do exkomunikace. 2. července píše Jan Pavel II. apoštolský list Ecclesia Dei, ve kterém s bolestí hodnotí nezdar snahy najít s mons. Lefebvrem společnou řeč. Tímto listem je ustanovena i papežská komise Ecclesia Dei. Ta má ve spolupráci s biskupy umožnit, aby kněží, seminaristé a společenství, kteří byli nějakým způsobem vázáni na Bratrstvo založené mons. Lefebvrem a kteří chtějí zůstat ve společenství s katolickou církví, měli možnost se do církve začlenit a zároveň si uchovat staré duchovní a liturgické tradice. Protože Bratrstvo sv. Pia X. se po exkomunikaci a schizmatu mons. Lefebvra ocitá samo mimo společenství Katolické církve, zakládá komise Ecclesia Dei kněžskou společnost apoštolského života papežského práva Kněžské bratrstvo sv. Petra, které si uchovává výsady dané původně Bratrstvu sv. Pia X. a zároveň je v plném společenství s Katolickou církví. Všechny další instituty diecézního práva, jež chtějí zachovat tradiční ritus, spadají pod pravomoc této komise. Stručně se dá tedy říci, že zatímco Kněžské bratrstvo sv. Petra je součástí Katolické církve, Kněžské bratrstvo sv. Pia X. založené mons. Marcelem Lefebvrem do společenství církve nepatří a veškerá sebehodnocení jako „pravá katolická církev“ jsou nepravdivá. V posuzování „pravověrnosti“ laických hnutí tradičních katolíků je třeba zkoumat, ke kterému Bratrstvu se myšlenkově hlásí.
Pozn.: Velkou část historických dokumentů týkajících se schizmatu a exkomunikace mons. Lefebvra včetně dopisů mezi ním a Svatým stolcem najdete: Enchidirion Vaticanum. Documenti ufficiali della Santa Sede, sv. 11. (1988-1989), EDB Bologna 1991 nebo v Acta Apostolicae Sedis (příslušných ročníků), Libreria editrice Vaticana. Zajímavé dobové svědectví a názor jednoho z předních teologů 2. vatikánského koncilu přináší Y. CONGAR, La crise dans l’Eglise et Mgr Lefebvre, Les Editions du Cerf, Paris 1976.
|
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 24 august 2007 : 17:10:47
|
Podľa Ursprung und Ziel 1/2004
... Odpověď, kterou dostali, zveřejnila APA 1.12.2003. Zní: "Tradicionalistické Kněžské bratrstvo sv. Pia X., které se kvůli církevní dani dr. Stadlera opět dostalo do zorného pole veřejnosti, není Vatikánem považováno za ´sektu´. Následovníci Lefebvreovi nejsou ani schizmatici ani heretici a nestojí mimo Církev. Vatikán projevil v květnu vůči FSSPX svoji ochotu k porozumění, kdy kardinál Castrillon Hoyos, prezident papežské komise ´Ecclesia Dei´, celebroval v římské bazilice Santa Maria Maggiore mši podle předkoncilního (tridentského) ritu v latinském jazyce....Kardinál Hoyos dále řekl, že starý tridentský ritus má v rámci katolické církve tatáž práva jako východní rity. Je to jedna a tatáž víra." Zároveň se v této souvislosti připomíná stanovisko předsedy Sekretariátu pro jednotu křesťanů J.E. kardinála Edwarda Cassidyho ze 3.5.1994, v němž se praví: "Situace členů FSSPX je vnitřní záležitostí Církve. Bratrstvo není jiná církev nebo církevní komunita, jež by spadala pod pravomoc naší rady." ... |
|
|
|
Odoslaný - 24 august 2007 : 17:59:13
|
Podla toho ako ma cirkev definovany pojem schizma, pan Lefebvr by asi nemal byt v schizme. No je exkomunikovany, co je dost zle, dokial exkomunikacia nebude zrusena. |
|
|
|
Odoslaný - 24 august 2007 : 18:13:24
|
citácia: Podla toho ako ma cirkev definovany pojem schizma, pan Lefebrv by asi nemal byt v schizme. No je exkomunikovany, co je dost zle, dokial exkomunikacia nebude zrusena. Pôvodne zaslal Pierre - 24 august 2007 : 17:59:13 Mimochodom, mons. Lefebvre je už zosnulý. |
|
|
|
Odoslaný - 24 august 2007 : 18:35:19
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 06:18:49
|
FSSPX uznáva posledných 5 okupantov pápežského stolca za legitimných pápežov . Avšak , v ničom ich nepočúvajú: celebrujú inú liturgiu, modlia sa iný breviár, používajú iný CIC, ...čiže nepočúvajú svojho "pápeža" v ničom. Vrcholom bolo, že oni neuznali ani exkomunikácie z roku 1988 s výhovorkou , že "oni sú dobrí chlaopci a na nás táto exkomunikácia neplatí." Toto je jasná schizma a deformovaný pojem pápežského úradu. Tiež neuznávajú neomylnosť svojho "pápeža" vo výkone riadneho magistéria, aj keď učí verejne. Nie je to katolícke myslenie. My , sedevacantisti, neuznávame posledných okupantov pápežstva za katolíkobv a tobôž nie za pápežov. Keby sme ich považovali za katolíckych pápežov museli by sme ich počúvať , ako to učil 1.Vat.koncil. Preto ich nemôžeme počúvať. Radšej zachovávame všetko, čo fungovalo v KC z čias Pia XII. Počúvať dnešných "pápežov" by znamenalo stratiť katolícku vieru a to nechceme. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 10 august 2007 ~
Posledná návšteva: 03 marec 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 08:34:29
|
citácia: My , sedevacantisti, neuznávame posledných okupantov pápežstva za katolíkobv a tobôž nie za pápežov. Keby sme ich považovali za katolíckych pápežov museli by sme ich počúvať , ako to učil 1.Vat.koncil.Preto ich nemôžeme počúvať. Radšej zachovávame všetko, čo fungovalo v KC z čias Pia XII. Počúvať dnešných "pápežov" by znamenalo stratiť katolícku vieru a to nechceme. Pôvodne zaslal Oliver Oravec - 25 august 2007 : 06:18:49
No, ja teda žasnem. Skutočne musím uznať, že vlastne najväčších poškodzovateľov a nepriateľov mala a naďalej má Katolícka Cirkev VŽDY vo a zo svojich vlastných radov!! Nebudem to už ďalej komentovať, mám len jednu otázku, že v tom, čo učí 1.Vat. koncil, je niekde napísané niečo o tom, kto neuznáva pápeža a či dotyčný je nejako kompetentný na tento úkon "nepočúvania a tým pádom nedodržiavania" pápežských vyhlásení, výnosov, či rozhodnutí, encyklík, búl, dogiem atď., alebo ako ich nazveme , okrem samozrejme toho, že sa tak sám z vlastnej vôle rozhodne. Čoho sa takýto odporca dopúšťa a kým sa stáva podľa učenia 1. Vatikánskeho koncilu? A či by sa dodržiavaním učenia predchádzajúceho koncilu (žiaľ neviem,ktorý to je), dopúšťal vlastne čoho? A samo sebou je tiež toho názoru, že ten 1. Vat. koncil nedodržiava, alebo pozmeňuje niečo, čo v tom predchádzajúcom bolo, alebo naopak nebolo a on s tým, ako kardinál, či biskup, alebo kňaz nesúhlasí a pôjde si podľa predchádzajúceho koncilu! teda čoho by sa dopúšťal a kým by sa takýto "samorozhodca", stal? Nemyslím to teraz ironicky, ale neprichádza mi na myseľ adekvátne pomenovanie. |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 09:04:57
|
citácia: Podla toho ako ma cirkev definovany pojem schizma, pan Lefebvr by asi nemal byt v schizme. No je exkomunikovany, co je dost zle, dokial exkomunikacia nebude zrusena. No jo, bieda.. Pôvodne zaslal Pierre - 24 august 2007 : 18:35:19
No asi si treba Radekov článok lepšie prečítať, pretože dotyčný biskup Lefebvre sa do schizmy dostal najmä vysvätením štyroch ďalších kňazov - biskupov, bez povolenia a proti vôli Svätého Stolca a nie za to, že uznáva, alebo svätí omšu tridentského rítu! "Následující den 1. července je vyhlášena exkomunikace nad všemi čtyřmi nově vysvěcenými biskupy i nad oběma světiteli podle kán. 1364 §1 a kán. 1382 CIC. Zároveň je postoj mons. Lefebvra označen jako schizma – rozkol – ..." |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:04:36
|
citácia: My , sedevacantisti, neuznávame posledných okupantov pápežstva za katolíkobv a tobôž nie za pápežov. Keby sme ich považovali za katolíckych pápežov museli by sme ich počúvať , ako to učil 1.Vat.koncil. Pôvodne zaslal Oliver Oravec - 25 august 2007 : 06:18:49 Mna by zaujimalo, ci ste domysleli dosledky tohoto tvrdenia a ako si predstavujete riesenie. Pretoze ak poslednych 50 rokov nemame papeza, ani kardinali, ktorych menovali logicky nie su skutocnymi kardinalmi a teda nemaju pravo volit noveho papeza. Podla vasej teorie sme v situacii, ze Cirkev uz ani papeza mat nemoze (nema ho kto zvolit) a teda je de facto bez viditelnej hlavy a kedze viditelna hlava je jednou z charakteristik pravej Cirkvi, tak Cirkev prestala exitovat. Tvrdenie dovolim si tvrdit hereticke (vid dokumenty I. vatikanskeho koncilu).
Mozete sice tvrdit, ze existuje vo vas sedevaktinstoch, ale to je potom Cirkev difuzne rozptylena a bez hlavy - definicia Cirkvi podla protestantov. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:08:41
|
Tiež neuznávajú neomylnosť svojho "pápeža" vo výkone riadneho magistéria, aj keď učí verejne.
Moment ! Co noveho ucili papezi od Jana XX III ? Nie je pravda ze nic nove , co by zavazovalo katolika neucili ? Vsetci do jedneho , vcetne Benedikta XVI . vyhlasili depozitum fidei za nedotknute A teda logicky nemohli neuznat neomylnost ved zavazne nic nove neucia Problem by nastal ak by papez definoval novu dogmu a oni by ju odmietli prijat To by problem nastal Ak sa mylim opravte ma Este jedna otazka otce Ak by eventualne dnes papez vydal vynos v ktorom by olutoval vsetky povedzme sporne veci napriklad ekumenizmus zakazal by pouzivat NOm vratil by sa k predkoncilnej litorgii , a kanonu , vysviackach a td Co urobite ? Uznete ho za legitimneho papeza ? Podla prisahy , ktoru ste skladali by ste ho mali nie ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:18:43
|
citácia: Ak by eventualne dnes papez vydal vynos v ktorom by olutoval vsetky povedzme sporne veci napriklad ekumenizmus zakazal by pouzivat NOm vratil by sa k predkoncilnej litorgii , a kanonu , vysviackach a td Co urobite ? Uznete ho za legitimneho papeza ? Pôvodne zaslal amerika1 - 25 august 2007 : 10:08:41 V tejto otazke je len jeden drobny logicky zadrhel. P. Oravec nie je v postaveni sudit papeza. Ono totiz nikto na zemi v takom postaveni nie je. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:24:02
|
to je pravda ale katolik nesmie nasledovat papeza ani v hriechu Napriklad modlidbove stretnutie za mier v Asissi , ekumenicke seansy kde sa zamlciava , ze mimo Cirkev niet spasy , , ze Katolicka Cirkev je jedinou Kristovou Cirkvou , ked sa vyzyvaju Zidia aby zostali verny zakonu , ktoy sa naplnil v Jezisovi Kristovi a pod |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:27:02
|
American: kazdy sa snazi moc mudrovat. Ovecky si tu rozhoduju o svojich pastieroch a rozhodnutiach pastierov, ako babky na trhu. Ako sa Oravec opovazuje rozhodovat kto je a nie je papez? Azda na to nemame ofiko cirkevny organ? To sme kde, aby si tu kazda ovecka rozhodovala podla vlastneho uvazenia, ze ci bude uznavat hlavneho pastiera, alebo nie? |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:29:40
|
Vidis co uz s tym narobis ked dal Pan Boh clovekovi rozum a slobodnu volu Nas Pan jezis Kristus nas tak ucil Mt 23 , 3 |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:30:26
|
Pierre - nemohol by si najskôr trošku hamovať - rozmýšľať - a potom reagovať? |
Život je veľký dar - nepremrhajme ho
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 890 ~
Člen od: 28 október 2006 ~
Posledná návšteva: 23 október 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:40:01
|
Amerika: Poslusnost voci cirkevnym autoritam - pastierom, bola hlavna cnost vsetkych svatych.
Zmurka: No co mas? Hovorim pravdu, a nikomu predsa zatial nenadavam..
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:46:20
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:48:57
|
Nikdy si necital , ze Boha treba pocuvat viac ako ludi ? To je ucenie prveho papeza sv . Petra Sk 4 , 19 |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:50:28
|
citácia: to je pravda ale katolik nesmie nasledovat papeza ani v hriechu Pôvodne zaslal amerika1 - 25 august 2007 : 10:24:02 To je tiez pravda. Nemoze. Moze, ba musi mu v hriechu odporovat. Ale ani to mu nedava pravo sudit papeza. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:51:51
|
ale odmietnut nasledovat ho v tom pravo ma A dokonca povinnost a to kazdy katolik A je tu vygenerovany dalsi problem dnesnej Cirkvi Vacsina katolikov namiesto toho aby razne odmietla take konanie , Napriklad ked sa na katolickom oltari kadi soske Budhu , ( zeby ohavnost spustosenia ? ) tak papeza utvrdzuju a suhlasia s jeho konanim A kto ma teraz vacsi hriech ? Ti ktori hovoria papezovi Nie je ani papezovi dovolene takto konant Lebo papez nie je vlastnikom pokladu viery ale len spravcom Alebo ti , ktori prikyvuju na znak suhlasu Toto rozdeluje Cirkev Tu su korene |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:54:33
|
citácia: ale odmietnut nasledovat ho v tom pravo ma A dokonca povinnost a to kazdy katolik Pôvodne zaslal amerika1 - 25 august 2007 : 10:51:51 A co pisem ja? Presne to iste. Len stale upozornujem, ze mu to nedava pravo ho sudit a uz vobec nie pravo rozhodnut o jeho hereze. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:57:54
|
A co ma katolik podla teba urobit ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 10:59:41
|
Alebo inak Co ty si konkretne urobil ? Doplnim to aby nedoslo k omylu Aky postoj si k tomu zaujal vo svojom svedomi |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 11:13:59
|
American: Boha treba posluchat viac ako ludi, ano, spravne, no prave v cirkvi je ten Boh, chrani ju od omylov, chrani papeza (v urcitych jasne konkretizovanych veciach)... |
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 11:14:28
|
citácia: Alebo inak Co ty si konkretne urobil ? Doplnim to aby nedoslo k omylu Aky postoj si k tomu zaujal vo svojom svedomi Pôvodne zaslal amerika1 - 25 august 2007 : 10:59:41 V tom case, ked sa to udialo, som o tom ani nevedel. Teraz ked o tom viem s tym nesuhlasim a som smutny, ze to papez dovolil. Keby ma papez sobne pozval na take stretnutie, odmietol by som prist.
Stale som si vsak vedomi toho, ze nemam nijaku autoritu rozhodnut o papezovej formalnej hereze, ani ho inak sudit. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 august 2007 : 11:23:12
|
Podobne si myslím, že súdiť mne neprináleží...
Mojou možnosťou je však ísť viac k prameňom a hľadať pravdu. Môžem sa tak učiť aj sama viac pochopiť, rozoznávať, rozlišovať... a teda formovať si svedomie v duchu katolíckej náuky...
|
Život je veľký dar - nepremrhajme ho
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 890 ~
Člen od: 28 október 2006 ~
Posledná návšteva: 23 október 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|