|
Odoslaný - 05 september 2007 : 08:39:34
|
V roku 1854 pápež Pius IX. vyhlásil svojvoľne dogmu o Nepoškvrnenom počatí Panny Márie za platný článok viery rímskokatolíckej cirkvi. Toto učenie bolo prijaté do rímskokatolíckej cirkvi 8. decembra 1854 tak, že ho pápež jednoducho vyhlásil bez koncilu za platné. Tým sa začal prudký spor vo vnútri rímskokatolíckej cirkvi o tom, či bol pápež oprávnený k tomuto činu. A v klére rímskokatolíckej cirkvi vznikla prudká vlna odporu voči tejto svojvoľnosti.
Preto ten istý pápež v roku 1869 zvolal Prvý všeobecný vatikánsky koncil, na ktorom sa snažil presadiť ustanovenie pápežskej neomylnosti. Na uvedenom koncile odznelo voči pápežovi , ako aj voči všetkým prívržencom neomylnosti vážne varovanie, aby sa poučili s dejín. Pretože mnohokrát pápeži práve svojou neomylnosťou zasadili cirkvi bolestivé rany - tým, že svoje mylné rozhodnutia vnucovali ako neomylnú ustanovenia. Ako hlavný príklad bola uvedená kauza Honoriova. Následne sa však koncil rozdelil na dva tábory. Jedni boli za prejednávanie, druhí nielen že boli proti, ale varovali, že táto dogma môže spôsobiť silný odpad v rímskokatolíckej cirkvi. Väčšinou hlasou bolo presadené, že sa na koncile táto otázka prejednávala. A potom bola hlasovaním pápežská neomylnosť trojštvrtinovou väčšinou prijatá. Pomer hlasovania bol 451 ku 150 hlasom. Bolo to však dosiahnuté za veľmi vysokú cenu. Skupina 55 biskupov ihneď koncil opustila a definitívne hlasovanie o neomylnosti sa uskutočnilo až po ich odchode. Koncil bol po tejto udalosti prerušený, pretože v roku 1870 obsadila Rím vojenským vpádom Sardínia a cirkevný štát bol zrušený. Samotný pápež sa stal "vatikánskym väzňom".
Pritom ostáva faktom, že uvedená mariánska dogma nadobudla platnosť v rímskokatolíckej cirkvi, pretože za dogmu bola prehlásená princípom pápežskej neomylnosti v decembri 1854, kým pápežovi bola neomylnosť priznaná až v júli 1870!
Uvedení biskupi však neopustili iba koncil, ale aj rímskokatolícku cirkev. Nemecká a švajčiarska časť koncilných delegátov spolu so stúpencami z iných krajín sa od rímskokatolíckej cirkvi oddelila a založila starokatolícke cirkvi! Táto skutočnosť sa dodnes neodôvodneným zamlčovaním pred katolíckymi veriacimi utajuje! Toto rozštiepenie cirkvi je cenou, ktorú zaplatila rímskokatolícka cirkev za pápežskú snahu o neomylnú svetovládu.
http://www.evanjelik.sk/node/2620?page=1#comment-5450
|
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 08:40:49
|
Co je na tom pravdy? O com bol teda 1. Vatikansky koncil? |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 09:19:08
|
Co vsetko sa zda, ze svojvolne vyhlasil apostol Pavol alebo Peter a zeby sme o tom teraz pochybovali? A dogma nezacina byt pravdiva dnom jej vyhlasenie. Na to pozor! To bola pravda vzdy a za dogmu sa ta stara pravda casto vyhlasi az vtedy ked sa zbada, ze v cirkvi nastalo velmi vyrazne pochybovanie o tejto pravde, co sa presne stalo aj v tomto pripade. A tesnejsie hlasovanie je v takychto pripadoch bezne, ked sa napr. pochybovalo o tom ci ma zena dusu, tiez bolo hlasovanie na sneme tesne, takze aj ked uz biskupi svojmu sukromnemu nazoru podlahnu natolko, ze nepocuvaju ani Ducha Svateho, no Duch Svaty si v poslednej chvili vzdy stihne ustrazit a presadit pravdu skor nez sa chybny nazor rozsiri este vyraznejsie. Nieco podobne sa nam v cirkvi stalo dokonca uz na prvom sneme ked este zili apostoli, vtedy sa hadali, a mali protichodne nazory, mozeme vidiet ze tam nakoniec autoritativne presadil pravdu apostol Peter (predchodca papezov). Teda hadky a protichodne tvrdenia boli v nasej cirkvi uz za cias apostolov. No Duch Svaty si ju od omylu chranil vtedy aj teraz. Brany pekelne ju nikdy nepremozu, to bolo nasej cirkvi Bohom slubene a Boh svoj slub drzi. |
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 09:39:47
|
pierre usla ti hlavna myslienka toho prispevku citácia: Pritom ostáva faktom, že uvedená mariánska dogma nadobudla platnosť v rímskokatolíckej cirkvi, pretože za dogmu bola prehlásená princípom pápežskej neomylnosti v decembri 1854, kým pápežovi bola neomylnosť priznaná až v júli 1870! Marcello chcel zrejme povedat, ze papez porusil v takomto zavaznom pripade utanovanie vlastnej cirkvi, cize porusl postupnost, ktora bola samotnou cirkvou uznana za platnu. |
Dufam z moj prispevok nebude zmazany ani dodatocne upravovany. Inak som rad, ze som stihol prispiet pred zamknutim temy. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 09:52:50
|
Ale kdeze. Znova opakujem, v cirkvi plati, ze ak je nieco pravda, nezalezi kedy bola ta pravda vyhlasena za dogmu, pravda to bola vzdy. Teda papez bol vzdy v danych veciach neomylny a mohol vzdy tak konat ako neomylny, aj ked svoju neomylnost este nemal vyhlasenu za dogmu. |
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 09:58:08
|
Věříme, že pokud papež definuje učení závazně pro celou církev není to jistě svévolné. To že někdy v dějinách se definovalo dogma o neomyslnosti papeže, neznamená, že tato víra v církvi nebyla před tím, jen nebyla definovaná. To, že by papež při definování víry potřeboval k tomu schválení koncilu není a nebylo součástí víry. Je to naopak. To na čem se shodne koncil, podléhá schválení papeže, aby to mohlo být ve věcech víry a mravů závazné pro celou církev. To, že po I. vat. vznikla starokatolická críkev není pro katolíky žádné tajemství. Spíš to není až tak důležité. Podobně po II. vat se odtrhli sedevacantisté a "Lefevristé" (i když si to samozřejmě nepřiznají ). Taky to není důležité. Na život církve to nemá žádný podstatný vliv. Kdo se odtrhne od církve, dokud se s ní nesmíří, nemůže počítat s tím, že bude mít na její život nějaký postatný vliv. To, že i některým kněžím a biskupům jejich představy brání v některých věcech vidět učení církve jako celek a někdy se jejich názory s učením církve rozcházejí, je docela zjevná skutečnost. Církev má prostředky jak před takovými lidmi sama sebe chránit (exkomunikace ....) |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 11:54:28
|
citácia: Znova opakujem, v cirkvi plati, ze ak je nieco pravda, nezalezi kedy bola ta pravda vyhlasena za dogmu, pravda to bola vzdy. hmm, tak naco potom existuje nejaky odsuhlaseny subor pisanych pravidiel. To si potom moze ktokolvek urobit skoro cokolvek a nikdy nevies, ci to nebude za par sto rokov vyhlasene za dogmu. Neber to pierre ako rypanie, len ma to zaujalo, tak sa nad tym zamyslam. citácia: Preto sa pýtam pána GMK, že kde je tá istota doktríny , ktorá nás dovedie do neba ? Je to pápež a všeobecné koncily spojené s pápežom. jo a pan oravec, tak doktrina, ktora nas moze doviest do neba je iba jedna... Viera v Boha a Kristovo dielo spasy- obet. |
Dufam z moj prispevok nebude zmazany ani dodatocne upravovany. Inak som rad, ze som stihol prispiet pred zamknutim temy. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 11:59:04
|
Milý pán Pierre, Škoda, že v dekréte o náboženskej slobode schvaľuje 2.Vat.koncil misionársku činnosť heretikov , schizmatikov , židov a pohanov. Nám , ktorí v našej misonárskej činnosti šírime len a len katolícku doktrínu sa vyhrážate vyhazovom. Nuž , aj to je kríž , ktorý za svoje hriechy musíme niesť. Len aby sme ho niesli spolu s Pánom a jeho krížom. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 10 august 2007 ~
Posledná návšteva: 03 marec 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 12:09:39
|
Lajos: Za dogmu sa nevyhlasuje nejaka novinka, o ktorej doteraz nikto nepocul, ale stara pravda, ktora bola vo vedomi cirkvi od sameho zaciatku, len nebola dogmaticky osetrena, a mohlo sa teda o nej aj trochu polemizovat. Ak by napr. neomylnost papeza bola vec o ktorej este nikto nepocul, sotva by to akceptovalo tolko pritomnych koncilovych biskupov, ved ta dogma vlastne len oslabovala ich moc. S tym by sotva nejaky biskup suhlasil. Lenze vychadzalo to zo stareho poznania, preto to uznali.
Oliver Oravec: Ako uz byva u vas zvykom, trosku to zvelicujete, ten dokument 2VK . |
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 12:19:22
|
Pán Lajos:
citácia: jo a pan oravec, tak doktrina, ktora nas moze doviest do neba je iba jedna... Viera v Boha a Kristovo dielo spasy- obet.
Lenže ste pozabudli, že do Kristovho diela spásy patrí aj pápežský úrad, Matka Božia, Eucharistia , sv.spoveď atď. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 10 august 2007 ~
Posledná návšteva: 03 marec 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 12:25:05
|
citácia: citácia: Pritom ostáva faktom, že uvedená mariánska dogma nadobudla platnosť v rímskokatolíckej cirkvi, pretože za dogmu bola prehlásená princípom pápežskej neomylnosti v decembri 1854, kým pápežovi bola neomylnosť priznaná až v júli 1870! Marcello chcel zrejme povedat, ze papez porusil v takomto zavaznom pripade utanovanie vlastnej cirkvi, cize porusl postupnost, ktora bola samotnou cirkvou uznana za platnu. Pôvodne zaslal Lajos - 05 september 2007 : 09:39:47 Uz to pierere napisal, ale pre istotu este raz.
1. Papez sa nestal neomylnym vyhlasenim dogmy o neomylnosti. 2. Papez bol vo svojich vyrokoch ex cathedra (opakovane vysvetlenie sa nachadza na inych miestach forach) neomylny od sameho pociatku existovania Cirkvi.
3. Dogma je oficialne potvrdenie toho, comu Cirkev vzdy verila. 4. Dogma sa vyhlasuje vtedy, ked sa v Bozom stade rozmoze pochybovanie o nejakej takejto pravde a treba veci uviest na spavnu mieru.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 12:30:39
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 12:41:56
|
citácia: Lenže ste pozabudli, že do Kristovho diela spásy patrí aj pápežský úrad, Matka Božia, Eucharistia , sv.spoveď atď. Pôvodne zaslal Oliver Oravec - 05 september 2007 : 12:19:22 O tom naozaj nic neviem. Ja viem o tom, ze Kristove dielo spasy bolo vykonane jeho smrtou, premozenim smrti teda vitazstvom Boha nad smrtou a hriechom a jeho naslednym zmrtvychvstanim.
Spomenute veci patria do duchovneho zivota krestana-katolika a patria k pokladu viery, ale ze by patrili do Kristovho diela spasy je novinkou mozno nielen pre mna. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 13:42:56
|
Pán Marceloo, Ako môžete oddeliť Krista od jeho Cirkvi, od jeho Tela v Eucharistii, od jeho prečistej Matky ? Dúfam , že ste to nemysleli vážne , že toto všetko nepatrí ku Kristovi ? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 10 august 2007 ~
Posledná návšteva: 03 marec 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 13:51:28
|
citácia: Pán Marceloo, Ako môžete oddeliť Krista od jeho Cirkvi, od jeho Tela v Eucharistii, od jeho prečistej Matky ? Dúfam , že ste to nemysleli vážne , že toto všetko nepatrí ku Kristovi ? Pôvodne zaslal Oliver Oravec - 05 september 2007 : 13:42:56 Nic take, samozrejme, nerobim. Len rozlisujem kvalitativne rozdielne vztahy medzi Kristom a ostatnymi zmienenymi zlozkami a jedntlivymi zlozkami navzajom. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2007 : 14:28:17
|
citácia: Milý pán Pierre, Škoda, že v dekréte o náboženskej slobode schvaľuje 2.Vat.koncil misionársku činnosť heretikov , schizmatikov , židov a pohanov.
V dekretu o náboženské svobodě církev učí o tom, jak je třeba náboženskou svobodu vnímat, a nikde netvrdí, že šíření nepravd je možné schválit. v každém případě ten, kdo bez zaujetí tento dokument čte, pochopí, že církvi jde o to, aby bylo vytvořeno prostředí, kdy lidé nejsou nuceni přijmout pravdu z donucení, což je zcela v souladu s tím, co kdy církev učila. Z Vašeho neustálého napadání církve nejde nijak poznat, jak by podle Vás mělo být zaručeno to co schvalujete, že nemůžeou být lidé nuceni přijmout pravdu jakýmkoliv násilím, jinak, než tím, co církev předkládá k věření v dokumentu o náboženské svobodě.
Takže zkuste prosím odpovědět na otázku, jak podle Vás církev učí, že je možné ve společnosti zabezpečit, že lidé nebudou nuceni přijmout zjevenou pravdu násilím, ale na základě svého svobodného souhlasu.
citácia: Nám , ktorí v našej misonárskej činnosti šírime len a len katolícku doktrínu sa vyhrážate vyhazovom. Nuž , aj to je kríž , ktorý za svoje hriechy musíme niesť. Len aby sme ho niesli spolu s Pánom a jeho krížom. Pôvodne zaslal Oliver Oravec - 05 september 2007 : 11:59:04
Obávám se, že při své misionářské činnosti hlavně téměř v každém příspěvku pomlouváte katolickou církev a její představitele včetně papeže. Pokud tyto pomluvy a reakce za jejich zveřejňování berete jako kříž, Vaše věc. Pokud se při tom všem ještě považujete za katolíka a toto upíráte církvi sjednocené s papežem, Vaše věc. Pokud ale chcete skutečně působit ke cti Katolické církve, prosím, smiřte se s církví, a podřiďte se nástupci apoštola Petra a církvi s ním sjednocené. Nerozbíjejte svými aktivitami Tělo Kristovo.
|
rad.ek |
|
|
|
|
|
|