|
Odoslaný - 14 október 2011 : 14:36:50
|
citácia: I pravoslavná liturgie je platná, důstojně sloužená, a přece se jí nesmíme účastnit. Platnost neznamená, že je plně katolická. Proč jejim architkem byl zednář, pomáhalo mu 6 luteránů, proč je v rozporu se Sacrosanctum concilium? Kde se poděla v NOMu Nejsv. Trojice? Kromě svátku jednou ročně se nepřipomene, také duše v očistci a mnoho dalších věcí. V NOMu nepřistupuje "předsedající" k oltáři Božímu, ale u mikrofonu vítá "Boží lid." Je plně katolická desakralizovaná mše, obrácena k člověku, zatímco Pán ve svatostánku je odstrčený bokem, lze se k němu celou dobu otočit zády, nemluvě o ministrantkách, lektorkách, mimořádných udělovatelích, svatokrádežnému přijímání na ruku, rockových, disco a jiných mších. Soudí se, že třetina NOM mších je neplatných- špatnou intencí, materiíí- lupínky, džus... Co napsal sv. Pius V? Může se radikálně měnit liturgie? Nesmí! Radikální změna mše znamená radikální změnu víry...i když se požívají katolické pojmy, jinak se vykládá jejich význam. Pôvodne zaslal Renda - 14 október 2011 : 13:52:17 logicky mi to nesedi, hodnotit svoju logiku radsej nebudem... ak je NOM pochybny, tak je vlastne zly, v podstate je nedovoleny a autorita ktora ho nariadila sluzit ako riadny ritus, stratila tym svoju pravoplatnost. Hm, uznavate JP II. a Benedikta XVI. ako papezov? Ak nie tak vam rozumiem, len sa mi zdalo v niektorych prispevkoch ze prijimate papezov. |
Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 408 ~
Člen od: 13 október 2009 ~
Posledná návšteva: 15 október 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 október 2011 : 14:46:41
|
citácia: citácia: no a pre toto sv. omsa nebude nikdy podobna tym protestanskym bohosluzbam. Ja viem kam miera tradicni, neraz som si to uz vysvetloval aj v reali. Nemyslim ze je dovod robit histeriu kvoli NOM a radsej na NOM nechodit vobec, cim poniektori nie su aj pol roka na omsi .. chodia iba na tradicnu sv. omsu. NOM je platny. A debaty ci to je na hrane,ci vobec katolicka omsa... a co to mne dava, a ci lepsie tam ci onam ... myslim ze katolik by sa nemal ktomu tak stavat. Dolezite je dnes. Aby tradicna sv. omsa bola vo farnostiach, aj ked je to tazke... ale nie pre nevolu knazov... Veriaci nemaju oto zaujem... vzdy to je par jedincov ktorych spocitate na jednej ruke ... ked na dvoch tak to je uz velka farnost... Ked som napriklad povedal v nasej farnosti knazovi ze chcel by som poziadat aby sa sluzila tradicna sv. omsa ... tak povedal ze som prvy a kvoli jednemu ju sluzit nebude... A ze aj tak by musel ist kdesi na nejaky kurz... Pôvodne zaslal tornero - 14 október 2011 : 08:38:48 Chcel by som mať váš pokoj. Netvrdím, že je NOM neplatný (zatiaľ uznávam, že môže byť platný), ale okolnosti, spôsob uskutočnenia a ovocie liturgickej reformy sú pre mňa vrcholne podozrivé. Vám nepríde divné, že prakticky stará a nová omša sa na seba takmer nepodobajú a že tak drastická reforma nemá v dejinách obdoby (a tie rozdiely medzi nimi nie sú len mojim alebo tradicionalistickým výmyslom. Kto máte záujem, pozrite si knihu V. Malého - Slávenie svätej omše. On sám v nej pri vysvetľovaní jednotlivých častí NOMu ho stavia do protikladu k Tridentu a ukazuje, ako je iný, s iným chápaním daných úkonov a ako je podľa neho oveľa lepší než Trident)? A že sa urobili presne tie reformy, ktoré už po storočia žiadali takmer všetci lžireformátori (odstránenie ofertória, kánonu, obetného charakteru omše, latiny, sviatostného kňazstva na úkor všeobecného kňazstva veriacich)? Ani vám nepríde divné, že prvé Všeobecné pokyny k Rímskemu misálu obsahovali prinajmenšom heréze blízku (v horšom prípade priam heretickú) definíciu omše, takže museli byť takmer hneď prepracované a doplnené? A všetky tie detské, mládežnícke, rockové, jazzové, dychovkové, v Nemecku a Rakúsku často omše typu barbecue omše, v USA Halloweenové omše... nedesí vás to? Ako to, že proti tomu nikto nebojuje? A prečo pri NOMe čítajú lekcie laici, keď to nejaký všeobecný koncil zakázal a pravoslavní to dodržiavajú doteraz? A prečo urobili také reformy, ktoré boli mnohými predchádzajúcimi pápežmi zavrhnuté? A prečo robia všetci problémy pri povolovaní Tridentu, keď sv. Pius V. vo svojej bule jasne napísal, že každý má právo slúžiť podľa toho misálu a nikomu to nesmie byť zakázané? Mne toto proste nedovolí kľudne spať. Pôvodne zaslal maaajo - 14 október 2011 : 09:51:28 vidim ze si davate fakt pozor na poslusnost :) kedze uz nemam dost na obsirnejsie pisanie, v pondelok vam napisem daco, kedze sa tym zaoberam, aj ked este som neprisiel k zaverom. |
Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 408 ~
Člen od: 13 október 2009 ~
Posledná návšteva: 15 október 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 október 2011 : 16:05:31
|
Že je povolený, neznamená, že je ok. V Církvi neexistoval žádný řádný a mimořádný ritus. Sám B16 jej považuje za problematický. http://www.sweb.cz/hooonza/Vira/Mse%20sv.htm
Co napsal Pius XII v Mediator Dei? Od pravdy se odchyluje ten, kdo říká, že by celá mše měla být sloužena v národním jazyku, měl být otočen oltář k lidu, měla být odstraněna černá liturgická barva. 1947
To, že je moc legální neznamená, že jsou legální všechna jejich rozhodnutí. Papež Honorius byl heretik, Liberius exkomunikoval sv. Atanáše....
|
Renda |
Krajina: Czech Republic ~
Počet príspevkov: 140 ~
Člen od: 25 máj 2011 ~
Posledná návšteva: 26 február 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 október 2011 : 16:10:54
|
|
|
Odoslaný - 14 október 2011 : 16:13:18
|
Navíc na Slovensku se při NOMu nedělají většinou takové zhovadilosti jako u nás a na západě, takže lidé proti němu nic nemají. tam není modernismus tak silný. |
Renda |
Krajina: Czech Republic ~
Počet príspevkov: 140 ~
Člen od: 25 máj 2011 ~
Posledná návšteva: 26 február 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 október 2011 : 16:14:23
|
|
|
|
|
|