|
Odoslaný - 20 jún 2005 : 16:30:41
|
quote: Pôvodne poslal vader Budem velmi rad, ked sa ukazes, najlepsie vsak v BB na konferencii asi tak za mesiac. Tam bude zivy Boh, dotkne sa ta a sam
A kde je teraz zivy Boh? Na dovolenke na Mallorce a do BB pride az za mesiac?
A myslim ze mas pravdu vader, s Tebou ekumenizmus skutcne nema zmysel budovat. Tak arogantneho a namysleneho, ale pritom pomerne dost scestneho krestana som este nestretol a to so mal tu cest aj s .... .... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2005 : 17:03:47
|
Pôvodne poslal veritas A čo si citoval z KKC, je pravda. Teda môžem poprosiť o modlitbu aj svätého v nebi
Takže když si to přeložím do češtiny, znamená to, že co je v KKC, je automaticky pravda? Pokud ano, proč?
A ako viem, že svätí sú v nebi a že nie sú mŕtvi? V Jánovom evanjeliu sa dozvedám:
Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. kto bude jesť z tohoto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta. Kto je moje telo a pije moju krv, má večný život a ja ho vzkriesim v posledný deň.
Všimněme si posledního zvýraznění: vzkříšení v poslední den. Co je to ten poslední den?
J 5:28,29: Nedivte se tomu, neboť přichází hodina, kdy všichni v hrobech uslyší jeho hlas 29 a vyjdou; ti, kdo činili dobré, vstanou k životu, a ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení.
Zjevně se hovoří o době druhého příchodu Krista, je to patrné z dalších souvislostí. Máme tu tedy vzkříšení, které je nutné pro věčný život. Ke kterému dojde po fyzické smrti zde na zemi. Znamená to, že je člověk vzkříšen hned po své smrti? Tedy že jeho život jako takový sice skončí zde na zemi, ale fakticky není přerušen? Podívejme se ještě sem:
J 11:24-26: Řekla mu Marta: "Vím, že vstane při vzkříšení v poslední den." 25 Ježíš jí řekl: "Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, i kdyby umřel, bude žít. 26 A každý, kdo žije a věří ve mne, neumře navěky. Věříš tomu?"
A zase, mluví se o vzkříšení v poslední den. I když někdo zemře, bude vzkříšen. Kdy? No, popravdě řečeno nevíme. Je důvod se domnívat, že při druhém příchodu Krista, každopádně se nelze spolehnout na to, že ihned po své fyzické smrti. Ale pre lepšie a odborné vysvetlenie Ťa odkazujem na KKC. Tam je to parádne vysvetlené.
KKC jsem četl - a tam je to leda tak parádně zamotané. Mnohokrát jsem tam narazil na podivný přesmyk. Čtu, čtu, vše je OK. A pak najednou v jedné větičce nebo odstavci je to přetočené úplně někam jinam, mimo biblický význam. Někdy je to dobře viditelné, mnohdy je však ten přesmyk nenápadný a pokud si člověk nedrží v hlavě celkový smysl poselství Bible, snadno to přehlédne.
A ešte si pozri podobenstvo o Lazárovi.
Podobenství není popis reality, ale přiblížení v obrazech, pro lepší pochopení principu věci.
A tiež si spomeň na slová Kristove, ktoré povedal spravodlivému lotrovi: "Ešte dnes budeš so mnou v raji" A obaja zosnuli... Ale ich duše ešte v ten deň museli skončiť v raji, lebo to Kristus povedal. Inak by bol Kristus luhár.
Jenže my čteme, že Kristus nebyl ten den v ráji, protože byl v hrobce (podle některých překladů v pekle), a byl vzkříšen po třech dnech. Můj výklad tedy je, že se jedná buďto o nesprávný překlad, nebo nesprávný výklad, nebo obojí. |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2005 : 18:28:47
|
quote: Teda môžme používať ich argumenty, podobne ako my katolíci používame pramene odborníkov, ktorí problematiku študujú a rozumejú jej (dokumnty cirkevných otcov, CIC, KKC, vyhlásenia)
no a tu je problem, pretoze ty verits, neuznavas inych autorv ako katolickych. Ak ti niekto zacituje z literatury napr. protestantskej, tak to zmeties zo stola tym, ze to napisal protestant, ktory nevie co robi, podobne ako to bolo v diskusii v pavlom. Pre teba veritas protestant = neodbornik. Takze skoda si nieco vyvracat a dokazovat, nema to zmysel a bude sa to zasa tahat mesiace a budes pohorseny. Vyuzijme ten cas lepsie.
P.S. veritas, neviem ci si to uvedomujes, ale za svojvolny vyklad povazujes kazdy, ktory nie je podla tvojich predstav. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2005 : 21:04:07
|
Boze , naco je dobry dialog hlucheho so slepym ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2005 : 21:16:00
|
to povedal ten pravy |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2005 : 22:25:23
|
Vynimocne z Lajosom suhlasim, pravy=tradicny=zijuci v predkoncilovej ere |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 01:05:36
|
novidite ako vam to pekne ide . Ked ide o tradicnych , ako sa len pekne zhodnete . |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 07:47:02
|
Hej aj zhodnut sa mozeme, ale urcite nie preto, ze sme tradicni. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 08:58:08
|
Moje reakcie v skratke: Najprv Zbyškovi:
Sú tam slová: "bude žiť na veky", "má večný život" - to znamená, že asi nikdy NEOKÚSI "nihilitu" - ničotu, t.j. smrť. Bude stále pri Kristovi. Vzkriesenie v posledný deň - oživenie tela, resp. v posledný deň dostaneme nové oslávené telo...
Priateľu a čo sa týka podobenstva o Lazárovi, domnievam sa, že Kristus Pán by iba tak "mírnix-dírnix" nepoužil také podobenstvo a také štylizácie viet, aké použil. Veď je Boh! Preto, keď aj ty sa domnievaš, že to "nie je popis reality", tak ja mám pre zmenu veľmi vážne dôvody veriť, že URČITE TAMBUDE VEĽA PRAVDIVÉHO. Vychádzam aj z iných podobenstiev, ktoré v prevažnej večšine (ak nie všetky) majú reálny základ.
Ale čo ma úplne zaráža, je to že neveríš ani pár posleným slovám, ktoré Ježiš v mukách musel povedať a povedal ich spravodlivému lotrovi: "Ešte dnes budeš so mnou v raji". Pretože ak neveríš slovám Spasiteľa a navyše sa snažíš interpretovať názor, že Písmo je chybne preložené, resp. zle vyložené, tak je to na pováženie. Veď sa domnievaš, že sa nikto nikdy nepozrel do originálu a dôkladne neporovnal tak závažné vety?!
A Zbyšek, Tvoj blud-bludov, ktorý nepriamo vyšiel Tvojich úst - že Kristus NEBOL V RAJI (limbe - limbus pueorum - v mieste, kde sa zdržiavali duše spravodlivých starého zákona, tzv. predpeklie), ba dokonca tvrdíš, že BOH ZOMREL (Ježiš = BOH!), tak ako potom vysvetlíme to, že "otvoril brány nebies a zvíťazil nad smrťou"? (Je ti vôbec známy fakt, že Kristus má dve vôle? Ľudskú a Božskú.)
Nech sa na všetko pozerám akokoľvek, katolícka náuka, ktorá je v učení nemená od počiatku kresťanstva mi dáva najviac vysvetlení a LEN v nej všetko súvisí. Aj vám by to súviselo, keby ste študovali.
A pre Lajosa napíšem len toľko, že ak sa budem rozprávať s evanjelickým, študovaným teológom, nájdeme 1000-krát viac zhodných vecí, ako keď sa budem baviť s "kvázi kresťanským odborníkom", ktorý si Písmo vykladá podľa nálady... Naozaj. Viem, že so študovaným evanjelickým odborníkom (nie novoobráteným "znovuzrodeným" kresťanom) sa NIKDY nemôžem pohádať. A to je mnou overená skutočnosť. Neskôr vám môžem o tom napísať.
Takže zatiaľ len toľko.
Bol by som rád, keby sme sa ešte vyjadrili k tým Kristovým Slovám: KLAMAL Kristus v posledných chvíľach svojho života na kríži, keď povedal spravodlivému lotrovi: "Ešte dnes budeš som mnou v raji"?
|
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 10:39:00
|
Cit: KLAMAL Kristus v posledných chvíľach svojho života na kríži, keď povedal spravodlivému lotrovi: "Ešte dnes budeš som mnou v raji"?
Absolútne nie! Ak by klamal Boh, nebol by to Boh.
Ale lotra by som nazval skôr ospravedlneného, nie spravodlivého... |
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 10:43:07
|
Teda lotor - fyzicky zomrel, ale jeho duša ešte v ten deň išla do raja... Je tak?
|
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 10:48:39
|
Takze studovany clovek nam pisma vysvetli dokonale.
Rybari, mytnik a iny prosti ludia, boli natolko studovani, ze si ich Pan vyvolil za svojich ucenikov.
Na co je nam vystudovana teologia, ked tam chyba Duch svaty??? Co chcete dosiahnut? Iba bludy sa budu hlasat. Kolko je vo svete ludi a pochopili to, Duch im to vysvetlil a zjavil. Nemuseli roky studovat. Boh nie je o rozume a titule. Boh je o srdci. |
Romans 8:14 Lebo všetci, ktorí sú vedení Duchom Božím, tí sú synmi Božími. |
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 10:54:30
|
Vader, a ako si prisiel na halusku, ze studovanost je podmienkou pravej a zivej viery? A preco vsetko prevracias tak, ze ak je niekto studovany, nema v sebe ziveho ducha a hlasa bludy? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 10:57:11
|
Študovaní v rôznych smeroch - tak som to myslel. Keď vykladám biblu, musím vedieť a mať naštudované, ako sa vtedy žilo, rozprávalo, ako sa ľudia chovali, ako pracovali, čo boli povolené slová, čo považovali za nadávku, čo za kompliment, čo za pravdu, čo za lož, aké mali domy, koľkí spolu bývali, aké ryby lovili - ktoré boli "dobré", ktoré boli "zlé", aké mali frazeologické pojmy, čo považovali za obyčajné, čo za neobyčajné...
Toto sú len omrvinky z toho, čo treba vedieť a mať minimálne naštudované, aby mohla byť aká-taká exegéza...
Príklad. Prečo sa v Písme spomína častokrát FIGOVNÍK? Viete to, "exegéti"...? Tak vám poviem, že figovník bol v dávnych dobách považovaný za nečistý strom, resp. niečo v zmysle "strom duchov"... To len aby ste vedeli... Ruku na srdce - kto z nás "exegétov" toto vedel?
P.S. Študovaní teológovia - kňazi menajú Ducha? |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 11:26:35
|
Nie podla vadera ma Ducha len on, jeho pastor a este par dalsich u nich v zbore. A o mesiac v BB k nim pride aj zivy Boh, takze to sa snim u vobec nebude dat vydrzat. Ale stale ma trapi moja otazka, kde je ten zivy Boh prave teraz. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 11:36:35
|
Pôvodne poslal veritas Sú tam slová: "bude žiť na veky", "má večný život" - to znamená, že asi nikdy NEOKÚSI "nihilitu" - ničotu, t.j. smrť. Bude stále pri Kristovi.
Och joj, takto to dopadá, když někdo vytrhne jednu větičku ze souvislosti a postaví na tom učení. Jinde se však píše:
J 5:24: Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a neopodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.
Zj 20:4-6: 4 Viděl jsem trůny a na nich usedli ti, jimž byl svěřen soud. Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. - 5 Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší. - 6 To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci, nýbrž Bůh a Kristus je učiní svými kněžími a budou s ním kralovat po tisíc let.
Máme tu výroky, které ukazují poněkud jiný smysl toho, co může znamenat že někdo nezemře. Ten, kdo přijme Krista už v tomto životě a následuje ho, má zajištěn věčný život, nepůjde před soud. Není z toho však patrné, zda přechází kontinuálně z fyzické smrti do dalšího života, nebo je tam nějaká pauza. A už vůbec z toho není patrné, zda se toto týká jednotlivců, které si církev vybrala za svaté. Nevíme, zda půjdou před soud nebo ne. My prostě nevíme jak to je, můžeme jen spekulovat. Proto musím trvat na tom, že modlitby ke svatým jsou nebezpečné.
Priateľu a čo sa týka podobenstva o Lazárovi, domnievam sa, že Kristus Pán by iba tak "mírnix-dírnix" nepoužil také podobenstvo a také štylizácie viet, aké použil.
Příteli, co je podstatné na podobenstvích? Kulisy, nebo pointa? Kde je pointa v podobenství o Lazarovi? Malá nápověda: pointa je tam dokonce přímo napsaná.
Ale čo ma úplne zaráža, je to že neveríš ani pár posleným slovám, ktoré Ježiš v mukách musel povedať
Och, och, och, já nevěřím výkladu, který zde předkládáš. A to je hodně něco jiného.
a navyše sa snažíš interpretovať názor, že Písmo je chybne preložené, resp. zle vyložené, tak je to na pováženie.
Mnoho lidí se tím zabývalo, a došlo k různým závěrům. Zkus mi řádně vysvětlit, proč bych měl přijmout právě ten závěr, který obhajuješ ty? Proč je tvůj závěr správný a jiné nikoliv?
Nech sa na všetko pozerám akokoľvek, katolícka náuka, ktorá je v učení nemená od počiatku kresťanstva mi dáva najviac vysvetlení a LEN v nej všetko súvisí. Aj vám by to súviselo, keby ste študovali.
Študuju, študuju, ale nesedí mi to. Například toto: KKC 352 Církev uctívá anděly, kteří jí pomáhají na pozemské pouti a kteří chrání každou lidskou bytost.
Před tím jsou paragrafy 334 až 336. Jakýmsi úvodem k citovanému závěru je paragraf 335 s poznámkou 183, která ukazuje na jakýsi nebiblický dokument.
Zajímavé je i toto: 336 Od dětství 184 až k hodině smrti 185 je lidský život obklopen ochranou andělů 186 a jejich přímluvou. 187
184 Srov. Mt 18,10. Mno, háček je v tom, že Ježíš zde nemluví o narozeném dítěti, ale o dospělých. Dítě si vzal jen pro ilustraci. Smysl jeho další řeči plyne z verše 4.
185 Srov. Lk 16,22. Podobenství o Lazarovi. O významu tohoto podobenství se zmiňuji výše.
Pokud přehlédnu, že výklad v souvislosti s těmito dvěma odkazy je lehce účelový, v zásadě ničemu nevadí. Ovšem, závěr vyvozený v paragrafu 352 je minimálně zarážející, protože se píše:
Ko 2:18,19: Ať vám neupírá podíl na vykoupení nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, jak to v marné pýše své mysli viděl při svém zasvěcování. 19 Takový člověk se nedrží hlavy, Krista, z níž celé tělo, pevně spojené klouby a šlachami, roste Božím růstem.
Zj 22:8,9: To jsem slyšel a viděl já, Jan. A když jsem to uslyšel a spatřil, padl jsem na kolena k nohám anděla, který mi to oznamoval. 9 Ale on mi řekl: "Střez se toho! Jsem jen služebník jako ty a tvoji bratří proroci a ti, kdo se drží slov této knihy. Před Bohem poklekni!"
Bible v těchto verších (a nejen v nich) důrazně varuje před uctíváním andělů. Pavel dokonce k tomu píše, že ten, kdo uctívá anděly, ochází od Krista. Má katechismus moc změnit Písmo? Neplatí snad už, že andělé se uctívat nesmějí? Pokud stále platí, proč k tomu KKC navádí? Pokud neplatí, k čemu potřebujeme Bibli? Vidíš už, že tu jsou závažné důvody[/b], proč mnozí nemohou přijmout katolickou nauku? Nebo budeš slovíčkařit a vysvětlovat, že uctívání není uctívání, ale něco jiného? Že jsem to prostě nepochopil? Jenže to se ti nemůže povést, protože se obloukem dostaneme zpět k modlitbám ke svatým, což s tématem úzce souvisí. |
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 12:01:36
|
Áno, presne ako aj Ty, Zbyšek, slovíčkariš, môžem podobne aj ja trvať na tom, že ÚCTA a ÚCTIEVANIE a ADOROVANIE, KĽANANIE sú rôzne pojmy. A aj to tak je.
Keď si ujednotíme slovník, môžeme pokračovať v diskusii.
S anjelmi je to tak, ako píše KKC. Prečo? Lebo KKC je náuka viery a tá bola dávno jasná, ako si sa narodil Ty, či ja alebo ktorýkoľvek iný "samovykladač" sv. Písma (ba o najeloch sa hovorilo už vtedy, keď Biblia ako kniha ešte ani neexistovala).
A anjelov mám v úcte (v priazni) tak, že ich nepotupujem, nezmenšujem ich váhu v neviditeľnom duchovnom svete, ba i tak, že ich nebatalizujem, pretože v dejinách Cirkvi plnili nejednu významú úlohu. A svojho Kornela - anjela strážneho mám tiež v úcte: http://cerven.blog.sme.sk/c/14133/Anjelov-ma-kazdy-rad.html |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 12:18:17
|
quote: Pôvodne poslal pavelba
Cit: KLAMAL Kristus v posledných chvíľach svojho života na kríži, keď povedal spravodlivému lotrovi: "Ešte dnes budeš som mnou v raji"?
Absolútne nie! Ak by klamal Boh, nebol by to Boh.
Ale lotra by som nazval skôr ospravedlneného, nie spravodlivého...
A kto je chlapce spravodlivy ? Nie sme vsetci ospravodliveny krvou Pana |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 12:19:54
|
quote: Pôvodne poslal vader
Takze studovany clovek nam pisma vysvetli dokonale.
Rybari, mytnik a iny prosti ludia, boli natolko studovani, ze si ich Pan vyvolil za svojich ucenikov.
Na co je nam vystudovana teologia, ked tam chyba Duch svaty??? Co chcete dosiahnut? Iba bludy sa budu hlasat. Kolko je vo svete ludi a pochopili to, Duch im to vysvetlil a zjavil. Nemuseli roky studovat. Boh nie je o rozume a titule. Boh je o srdci.
1, mytnici neboli prosti ludia 2 , boli taky nestudovany , ze ked sa ujali vedenia Cirkvi mali len 3 roky spolocneho zivota s Bozskym majstrom . |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 12:24:55
|
Pôvodne poslal veritas Áno, presne ako aj Ty, Zbyšek, slovíčkariš, môžem podobne aj ja trvať na tom, že ÚCTA a ÚCTIEVANIE a ADOROVANIE, KĽANANIE sú rôzne pojmy. A aj to tak je.
Já to tušil...
To by ovšem v KKC nesměly být další podobné zmínky, jako například toto:
477 Církev zároveň vždy uznávala, že v Ježíšově těle "se nám zjevil neviditelný Bůh". Vždyť individuální rysy Kristova těla jsou výrazem božské osoby Božího Syna. On totiž rysy svého lidského těla přijal za své do té míry, že jejich vyobrazení na posvátném obraze může být uctíváno, neboť věřící, který uctívá Kristův obraz, "uctívá v něm osobu, jež je na něm znázorněna".
617 "Sua sanctissima passione in ligno crucis nobis justificationem meruit" (jeho přesvaté utrpení na dřevě kříže nám zasloužilo ospravedlnění) učí tridentský koncil a zdůrazňuje Kristovu oběť jako oběť "příčiny věčné spásy" (Žid 5,9). A církev uctívá kříž zpěvem: "O crux, ave, spes unica" (buď pozdraven, kříži, jediná naděje).
1192 Posvátné obrazy v našich kostelích a v našich domech mají probouzet a živit naši víru v Kristovo tajemství. Skrze obraz Krista a jeho díla spásy se klaníme jemu samotnému. Skrze posvátné obrazy Matky Boží, andělů a svatých, uctíváme osoby, které jsou na nich zobrazeny.
Přesně toto zakazuje Desatero...
Ano, někteří lidé se dohodli na tom, že tzv. skrze obrazy uctívají kohosi. Ve svých představách se neklanějí obrazu, ale tomu, koho obraz ukazuje. Přesto to nemění nic na věci, že tuto praktiku Bible přísně zakazuje. |
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 12:45:17
|
Tak aby bolo jasno: Boh prísne zakázal zhotovovanie a kľananie sa bohom svojmu ľudu najmä preto, lebo tento boží ľud žil skoro stále pod nadvládou iných kultúr. Ak by ste tu boli aspoň trolilku študovaní v základnej exegetike, tak viete, že toto je primárny dôvod.
To znamená, že ja si nesmiem - nemôžem urobiť sochu Budhu a kľanať sa mu. Nemôžem si urobiť sošku Zeusa a tomu prinášať obety... Tiež sa nesmiem klaňať Slnku, ani mesiaci ani vetru ani ničomu... Lebo je len jeden Boh, ktorému sa budem kľanať.
A ako (kde, pred čím) sa mám pokloniť, pred čím mám adorovať, ak nemám aspoň vizuálny vnem - obraz, či sochu. Svojmu Bohu - Bohu Jakubovmu MUSÍM vzdávať poklonu a úctu. Tu nevadí, že si urobím jeho podobizeň, lebo sa neklaniam tomu kusu dreva ale Tomu, čo ten "kus" dreva predstavuje...
Preto, prosím, "samovykladačov" nasštudujte si dejiny Izraelského národa (môžte aj z Biblie ale aj z iných zdrojov) a pochopte, že Boh naozaj zakázal urobiť si podobizeň boha, bohov, či kráv, alebo vtákov - aby tak uchránil svoj ľud pred nepravými a bludnými bohmi, ktorými rôzne kultúry (do ktorých Izraeliti dlho patrili) oplývali...
Chápeme!? Preto koncil mohol povoliť úctievanie BOHA (s veľkým B), lebo Bohu sa MUSÍME KĽAŇAŤ a vzdávať mu úctu. A pred čím mám pokľaknúť...?
Pred čím pokľakol Dávid? Pred Archou zmluvy - kde boli podoby Boha a jeho anjelov...
Lk 4,8: Ježiš mu povedal: "Je napísané: "Pánovi, svojmu Bohu sa budeš klaňať a jedine jemu budeš slúžiť."
Koľké prikázanie hovorí,komu sa treba kľanať? Že by prvé...? |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 13:47:44
|
Pôvodne poslal veritas A ako (kde, pred čím) sa mám pokloniť, pred čím mám adorovať, ak nemám aspoň vizuálny vnem - obraz, či sochu. Svojmu Bohu - Bohu Jakubovmu MUSÍM vzdávať poklonu a úctu. Tu nevadí, že si urobím jeho podobizeň, lebo sa neklaniam tomu kusu dreva ale Tomu, čo ten "kus" dreva predstavuje...
Preto, prosím, "samovykladačov" nasštudujte si dejiny Izraelského národa
Ty si zas nastuduj, co se píše v Bibli. Několik ukázek:
Ex 20:4,5: 4 Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. 5 Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,
Sk 17:29,30: 29 Jsme-li tedy Božími dětmi, nemůžeme si myslet, že božstvo se podobá něčemu, co bylo vyrobeno ze zlata, stříbra nebo z kamene lidskou zručností a důmyslem. 30 Bůh však prominul lidem dobu, kdy to ještě nemohli pochopit, a nyní zvěstuje všem, ať jsou kdekoliv, aby této neznalosti litovali a obrátili se k němu.
Chápeme!? Preto koncil mohol povoliť úctievanie BOHA (s veľkým B), lebo Bohu sa MUSÍME KĽAŇAŤ a vzdávať mu úctu. A pred čím mám pokľaknúť...?
Jak se píše ve Skutcích - dříve byli lidé jednodušší, potřebovali tedy nějaké šidítko, pod kterým si představovali Boha. Jestli potřebuješ stejné šidítko, pak to o čemsi svědčí...
J 4:23,24: 23 Ale přichází hodina, ano již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí, budou ho uctívat v Duchu a v pravdě. A Otec si přeje, aby ho lidé takto ctili. 24 Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě."
K tomu nepotřebuji žádné předměty ani zobrazení. Žádný oltář, žádnou sochu. Přesto mohu před Bohem pokleknout kdekoliv a prakticky kdykoliv. Protože v Duchu a pravdě. Bůh není v těch předmětech ani není jimi zobrazen. Šidítka potřebují malé děti, dospělý člověk však nikoliv. Bůh nás chce přivést k dospělosti, proto řekl, že už si žádná šidítka nemáme dělat. Jestliže koncil i přes to šidítka povolil, pak přestupuje Boží záměr. Odkládá dobu, kdy se věřící může stát dospělým ve víře. |
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 14:00:14
|
Áno, ja som dieťa. Božie. Potrebujem "šidítka", lebo som slabý a častokrát padám a odkláňam sa z cesty... Závidím Ti, že Ty si tak dokonalý...
P.S. Aký máš preklad Biblie? Lebo ja tam začiatok aký máš Ty, nevidím: Ex 20. kap.: 1 Potom Boh hovoril všetky tieto slová: 2 "Ja som Pán, tvoj Boh, ktorý ťa vyviedol z egyptskej krajiny, z domu otroctva. 3 Nebudeš mať iných bohov okrem mňa! (a tu je to, čo som spomínal. On je jediný Boh a neželá si, aby si ktokoľvek urobil modlu - t.j. aby uctieval iného "b"oha) 4 Neurobíš si modlu, ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou! 5 Nebudeš sa im (teda nie MNE v podobe sošiek) klaňať, ani ich uctievať, lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia u tých, čo ma nenávidia,
---
A o príkaze výstavby, ktorý dal Boh, aby mu urobili archu - podoby anjelov, oleje, zlato... Tak ďaleko si sa ešte nedočítal? Tak čítaj:Ex 25. kap.
|
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 14:10:46
|
Áno, to, čo píšeš ohľadom jednoduchosti ľudí... A presne sa to napĺňa aj v katolíckych chrámoch. Keď si pozrieš trend - v jednoduchosti je krása...
A ja Pána Boha mám v srdci a túžim ho mať. Teda opakujem: ako katolík sa neklaniam a ani neadorujem žiadnej soche ani zlatu ani drevu ani kameňu... Klaniam sa jedine Bohu všemohúcemu! Ale mám v úcte svet viditeľný i neviditeľný. A tak robia všetci katolíci.
Ako ešte inakšie to mám napísať? |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 jún 2005 : 14:16:48
|
Cit: Príklad. Prečo sa v Písme spomína častokrát FIGOVNÍK? Viete to, "exegéti"...? Tak vám poviem, že figovník bol v dávnych dobách považovaný za nečistý strom, resp. niečo v zmysle "strom duchov"... To len aby ste vedeli... Ruku na srdce - kto z nás "exegétov" toto vedel?
Toto je v istom zmysle neúplná pravda a teda i tak trošku zavádzanie.
Ak pozrieš do Deut. 8:8, zistíš, že figovník patril k požehnaniu, v Zach 3:10 a Mich 4:4 a 1Král 4:25 hovorí, že pod kmeňom vinnej révy a figovníkom je bezpečie, naznačuje sa tu pokoj a spása. Naproti tomu u Jer 5:17 a Hab 3:17 hovorí o prípadoch, kedy figovník neprinesie žiadne ovocie.
Ak by si chcel byť objektívny zistíš prečo tomu tak je. Figovník má tri obdobia: 1.Koncom marca vyrastu listy /Mat 24:32; Mar 13:28-32; Luk 21:29-33/ a s nimi za objavujú i zárodky plodov, veľkosti čerešne. Väčšina ich opadne, ale i tak sú potrevou pre beduínov /Pieseň 2:13; Zjav Jan 6:13/ 2. Tie z fíg, ktoré neopadly, dozrávajú v júni ako ranné ovocie /Iz 28:4; Jer 24:2/ a sú výbornej chuti. 3. Tretia úroda dozrieva v auguste a označuje sa ako letné figy. Zimné figy však dozrievajú až v druhom roku a to v skoršom období ako začnú pučať listy.
V známej časti Mat 21:18-20, hľadal Ježíš v apríli zárodky budúcej žatvy, zberu.
Figovník bol odsúdený ako obraz národa Izrael, ktorý taktiež neniesol záruky budúcej úrody.
Proti tomu, že bol figovník považovaný za nečistý strom hovoria faktá, že sušené figy boli lisované v akési koláče /1Sam 25:18; 30:12; 1Para 12:40, a bola z nich vyrábaná liečivá masť 2Král 20:7/
Môžeš mi uviesť, kde bol figovník chápaný a vykladaný /exegeticky/ ako strom duchov?
|
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|