|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 11:25:09
|
Z iných tém vyplynula otázka ohľadom uzatvárania manželstiev, kto s kým a ako, pohľady na manželstvo neveriacich, miešaných, či už istej denominácie s inou alebo neveriacich s veriacimi.
Rád by som poznal Vaše názory na túto problematiku.
Dovolím si sem opísať štyri príklady z pohľadu ECAV versus RKC z knihy "Dialóg o ekuménii" Dušan Seberíni; vyd. Dobré Slovo, Banská Bystrica 1998; ISBN 80-85760-01-2 "Stav manželský" str. 128-131
Verím, že to nebudete brať ako útok na KC, ale povedie to k zamysleniu a v istom zmysle k pozitívnym reakciám a výsledkom.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 11:26:32
|
Príklad č. 1
Ak si pokrstená katolícka stránka berie pokrstenú evanjelickú stránku a rozhodnú sa zosobášiť pred RKC kňazom, manželstvo je z hľadiska RKC platné a sviatostné. Keďže „sviatosť“ nepôsobí výkonom konajúceho, ale výkonom „vykonaným“, v zmluvnej časti sobášneho obradu nie je predpísaný žiaden úkon kňaza, ale ani charakter kňaza. Možno, že ten kňaz pár minút pred tým spáchal ťažký hriech. Ale to nijako neovplyvní fakt uzatvorenia manželskej zmluvy. Možno, že ten kňaz žije trvalo v hriechu, ale to nič neuberá na platnosti zmluvy. Možno, že ten kňaz v mysli s nevestou cudzoložil. To platnosť zmluvy nemení a manželstvo je sviatostné.
ALE, keby tie isté otázky, tým istým snúbencom položil ten najzbožnejší evanjelický kňaz, manželstvo.. nielen žeby nebolo sviatostné, ale podľa hodnotenia RKC, nebolo by ani platné. Hoci „sviatosť pôsobí výkonom vykonaným a nie výkonom konajúceho.
|
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 11:27:54
|
Príklad č. 2
Ak si pokrstená katolícka stránka berie pokrstenú evanjelickú stránku a rozhodnú sa zosobášiť pred evanjelickým kňazom, manželstvo z hľadiska RKC nielenže nie je sviatostné, ale je dokonca neplatné.
Ak by sa však tí istí snúbenci rozhodli uzavrieť manželstvo a nachádzali by sa niekde v hĺbke brazílskych pralesov, kde niet katolíckeho kňaza a nedá sa tam dôjsť skôr ako za mesiac, predpisy RKC umožňujú uzavretie manželstva aj bez akéhokoľvek asistujúceho kňaza. Kánon 1116-§1 o tom hovorí: „Ak asistujúci, kompetentný podľa normy práva, nemôže byť bez veľkej ťažkosti prítomný, alebo nemôžno sa k nemu dostať, tí, ktorí majú úmysel uzavrieť pravé manželstvo, môžu ho platne a dovolene uzavrieť pred samými svedkami: 1. v nebezpečenstve smrti; 2. mimo nebezpečenstva smrti, len keď sa rozumne predvída, že tento stav potrvá jeden mesiac.“
V tomto prípade netreba kňaza, keďže sviatosť nepôsobí výkonom konajúceho ale výkonom vykonaným a manželstvo je platné a sviatostné.
|
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 11:32:41
|
Príklad č. 3
Ak si pokrstená katolícka stránka berie nepokrstenú stránku, ich manželstvo nemôže byť platne uzavreté pred činiteľmi RKC. Ak sa uzatvárajúce stránky napriek tomu rozhodnú zosobášiť – napríklad pred orgánmi štátu – manželstvo z hľadiska RKC nielenže nie je sviatostné, ale je i neplatné.
RKC tu používa svojvoľne terminológiu, ktorá je v ostrom protiklade s terminológiou občianskou a preto pôsobí úplne dezorientujúco. Lebo neplatné manželstvo z občiansko-právneho hľadiska je chápané ako také, ktoré nenadobudlo platnosť z dôvodu určitých zneplatňujúcich prekážok. Uzatvárajúce stránky sú v takomto prípade z občiansko-právneho hľadiska posudzované tak, jako keby do manželstva neboli vstúpili – samozrejme so všetkými súvisiacimi dôsledkami. Avšak neplatnosť manželstva v tom zmysle ako to chápe RKC má úplne odlišný význam – nikto presne nevie aký! Uzatvárajúce stránky v tomto príklade, sú v zmysle chápania RKC zosobášené neplatne, a teda nie sú považované z cirkevného hľadiska za manželov, hoci z civilného hľadiska sú platným manželstvom. A groteskne pôsobí, že RKC rešpektuje túto „civilnú platnosť“ „cirkevne neplatného“ manželstva práve tak, ako rešpektuje hociktoré iné civilne uzatvorené manželstvo dvoch nekatolíckych účastníkov.
Na prvý pohľad by sa zdalo, že tu ide o nedorozumenie, prameniace z nesúladu v terminológii. V skutočnosti je to však len jedna z nezaplátaných dier v plote cirkevných predpisov. Lebo neplatnosť uskutočneného naplneného manželstva by mala pre snúbencov katastrofálne dôsledky – život v trvalom smilstve a splodenie nemanželských detí. To by však implicitne znamenalo, že všetci nepokrstení občania SR a všetci, ktorí neboli zosobášení kňazom RKC, sú smilníci a ich deti sú nemanželské. Také niečo sa zatiaľ RKC neodvažuje tvrdiť a civilne uzavreté manželstvá nekatolíkov rešpektuje ako „manželstvá“. A my sa pýtame, v čom je teda katolícka neplatnosť civilne platného manželstva? Ale predovšetkým sa pýtame, kde v NZ je podklad pre takéto sortovanie snúbencov, vstupujúcich do manželstva?
|
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 11:38:17
|
Príklad č. 4
Banskobystrický biskup otvorene vyznáva / Štiavnický, Baláž; Milovať bez lásky a sexu str 103/:
= A priznajme si úprimne. Vieme dobre, koho v súčasnosti sobášime v našich chrámoch. V mnohých prípadoch mladí ľudia nemajú vôbec vzťah k tomu, čo sviatostné manželstvo znamená pre ich život. Idú na cirkevný sobáš len kvôli paráde. Dnes je to móda – sobášiť sa v kostole. Máme obrovské problémy s tým, či vôbec sobášiť takýchto ľudí, ktorí nemajú ani pojem o čo tu vlasne ide. Sviatostné manželstvo nie je formalita, ako si to mnohí myslia. Nie je to záležitosť niekoľkých dní pred sobášom a po ňom. K cirkevnému sobášu je nevyhnutný a existenčne potrebný vážny úmysel. Ak takýto úmysel pri sobáši mladí ľudia nemajú, sobáš je neplatný. Je cirkevným sobášom – ale je neplatný.=
Banskobystrický biskup tu vyslovil čosi, čo je z hľadiska právneho i liturgického nezmysel. Prečo? Pripomeňme si znovu záverečnú formulku sobášiaceho kňaza podľa obradu RKC: = A ja v mene svätej církvi potvrdzujem, že ste uzavreli sviatostné manželstvo a požehnávam ho v mene Otca i Syna i Ducha Svätého. Čo Boh spojil, človek nech nerozlučuje. Amen.=
Z hľadiska občiansko-právneho dochádza nielen ku klamstvu, ale aj k trestnému činu podvodu, ak kňaz vysluhoval sobáš, o ktorom vopred vedel, že je neplatným a na konci obradu predpísanou formulkou potvrdil platnosť „neplatného“ manželstva.
Z hľadiska cirkevno-právneho dochádza k paradoxnej situácii. Na jednej strane sa totiž sobášiaci kňaz dopúšťa voči svojej církvi deliktu, a sice tým, že predstiera vysluhovanie sviatosti. Kánon 1379 hovorí: =Kto okrem prípadov, o ktorých sa hovorí v kán. 1378, predstiera vysluhovanie sviatosti, má byť potrestaný spravodlivým trestom.= Ak teda kňaz vysluhuje sviatostné manželstvo a pritom vie dobre koho sobáši, teda vie že mladí ľudia nemajú vôbec vzťah k tomu, čo sviatostné manželstvo znamená pre ich život a idú na cirkevný sobáš len kvôli paráde, dopúšťa sa deliktu v zmysle kánonu 1379.
Na druhej strane sa však žiadneho deliktu nedopúšťa, nakoľko dvaja dvaja pokrstení ľudia v RKC majú „nárok“ na sviatostné manželstvo a pritom nemusia byť vôbec veriaci! Kódex kanonického práva totiž vôbec netrvá na tom, aby snúbenci boli veriaci; trvá len na tom, aby snúbenci boli pokrstení a aby od církvi „formálnym spôsobom“ neodpadli. Kánon 1055 §2 uvádza: =medzi pokrstenými nemôže jestvovať platná manželská zmluva bez toho, aby zároveň nebola sviatosťou.=
Z hľadiska teologického sa touto skutočnosťou RKC vlastne vysmieva samotnému princípu kresťanstva. Ak totiž rímskokatolícky kňaz zosobáši dvoch neveriacich ľudí, ktorí zásahom svojich veriacich starých mám boli jako nemluvňatá pokrstení a na žiadosť svojich veriacich starých mám sa dali zosobášiť v rímskokatolíckom kostole, ich manželstvo je sviatostné. Hoci Božie Slovo ich charakterizuje celkom inak.
Ján 3:36 Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.
Naproti tomu dvaja úprimne veriaci katolíci nemôžu dosiahnuť sviatostnosť, ale ani platnosť manželstva, ak ich zosobášil iný ako katolícky kňaz. Hoci Božie Slovo potvrdzuje, že manželstvo nespája kňaz ale Boh:
Marek 10:9 Čo tedy Bôh spojil, človek nech nerozlučuje!
|
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 11:55:26
|
Ešte keby si iným písmom označil to, čo sú tvoje komentáre a čo je z knižky - čo hovorí katolícka a čo nekatolícka stránka...
Takže ja som ochotný sa vyjadriť, keď jasne rozlíšiš názory v knihe. A ešte by som si prosil profil toho autora - ak máš knižku, iste tam je jeho profil (možno aj s fotkou - tú ale netreba). Je totiž dôležité vedieť, čo autor vyštudoval a aké má vzdelanie. |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:01:43
|
Hm... knižku mám.. profil tam nie je ale môžemTi ju doniesť ukázať, teda ak sa mi podarí prísť na stretko...
Citované bolo všetko, moja veta a slovko tam nie je ani jedno... Ak teda nerátam úvodný príspevok.... |
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:09:51
|
Teda ak tomu už teraz správne rozumiem, najprv je príklad z RK a ďalší odstavec je kontra nekatolíckej strany. A teda aj autor knižky je "odborník" nekatolík, "odborne" píšuci o katolíckom cirkevnom práve, ktoré sa dlhé roky študuje... A teda stále nevieme, aký je to odborník - ani čo študoval a aké má vzdelanie. Možno je to pekár, čo si po večeroch čítal CIC...
Palino, naozaj v tej knižke nie je ani zmienka o autorovi? |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:12:27
|
pavel ešte jedna vec ti uniká u katolíkov a tou sú pätoro cirkevných prikázaní, z ktorých jedno znie: uzatvárať manželstvo pred tvárou Cirkvi. Čiže pre pokrstených je potom ťažký hriech uzavrieť civilné manželstvo. A cirkev(pokiaľ siahajú moje vedomosti) uznáva civilné manželstvá neveriacich s neveriacimi.
a snubenci majú mať za sebou(neviem po právnej stránke či musia), trojmesačnú prípravu na prijatie(resp. z pohľadu snúbencov vysluhovanie si) sviatosti manželstva. Takže ide to na triko kňaza ak vie o tom, či bude takéto manželstvo neplatné a ako veritas na inom mieste poznamenal, nie je vinou manželov ak neboli dostatočne upozornení.
|
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:15:06
|
Správne, alesko. Katolíci máme ešte aj 5 cirkevných prikázaní. Na to netreba zabúdať. Sú tu preto, aby bol zachovaný poriadok. |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:18:28
|
Pozri.... či je to katolík alebo protestant, je úplne šumafuk ak má pravdu... Text je daný, ak si myslíš, že ho dokážeš obhájiť zo strany KC do toho...
Citujem z úvodu:
Ide tu o pokus predložiť názory EVANJELICKÝCH cirkví a konfrontovať ich s názormi rímskokatolíckymi. Táto publikácia neprezentuje OFICIÁLNE názory ani jednej z evanjelických cirkví, pretože rozdiely medzi nimi v dogmatike sú také veľké, že sú dôvodom, aby existovala každá cirkev samostatne - práve pre tieto rozdiely. Ale globálne vyjadrený princíp a trend týchto cirkví je taký jednotný, že ich musíme brať ako spoločný-evanjelický-kresťanský prúd. A publikácia je vyjadrením názorov tohto spoločného evanjelického prúdu. Nie je kritikou RKC, ale predostrením pohľadu evanjelického prúdu na RKC v ZRKADLE BOŽIEHO SLOVA. koniec citátu. neviem čo viac dodať... je tam veľa pravdy... skoro by som povedal, že všetko. Či sa to niekomu páči alebo nie....hm... |
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:30:25
|
Takže je to jasné: Písal to evanjelik, ktorý v živote neštudoval katolícke cirkevné právo, resp. nemá v katolíckom cirkevnom práve žiadnu prax. Keby ho študoval, určite by mu boli veci jasnejšie. A keby ho aj praktizoval, podobné príklady by inak chápal.
Som si istý, že katolícka cirkev - t.j. študovaný odborník v cirkevnom práve by všetky uvedené príklady vedel objasniť a vysvetliť v takom duchu, akom majú byť.
To, že je to možné obhájiť usudzujem podľa toho, že hoci nie som nijaký odborník na cirkevné právo, vedel by som mnohé veci - na základe skúseností a poznatkov z RKC a z rozhovorov z kňazmi - obhájiť.
Pouvažujem, však, či sa mám do toho púšťať. Nemám na to mandát a ani skúsenosti... (Ale mohol by som sa popýtať môjho bývaleho učiteľa náboženstva S. Zvolenského - vynikajúceho odborníka na cirkevné právo...)
Úplnú istotu mám v tom, že KC vie, čo učí a čo si môže dovoliť. Verím, že KC by si nedovolila vodiť veriacich za nos... |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:36:38
|
Ale iné ma zaujalo, čo samé evanjelické cirkvi hovoria: quote: Táto publikácia neprezentuje OFICIÁLNE názory ani jednej z evanjelických cirkví, pretože rozdiely medzi nimi v dogmatike sú také veľké, že sú dôvodom, aby existovala každá cirkev samostatne - práve pre tieto rozdiely.
Kde je jednota?
Keď samotné EV cirkvi sú roztrieštené, ako môžu (dokonca jednotlivec a neoficiálne) ísť poučovať toho, kto sa snaží budovať jednotu a kto má ucelený a jednotný právny systém fungujúci nie od 16. storočia?
Veď samotné EV cikrvi priznávajú, že nemajú jednotnú a ucelenú dogmatiku! A čo je dogmatika? Náuka o viere. A kto má jednotnú a ucelenú a nemennú dogmatiku? Predsa KC.
Takže...??? Má zmysel reagovať na tých, čo chcú zboriť to, čo ani pekelné brány nepremôžu? |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:42:18
|
Hm.. aj to je odpoveď.. i keď som pravdupovediac čakal inú... |
Jedine Boh, Jedine Viera, Jedine Písmo, Jedine Pravda. <°)))))><( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:51:45
|
Ja to vidím tak, ako som napísal. Možno je tu niekto odborník na tieto veci a odpíše ti.
No prvý príklad je jasný - ten viem vysvetliť presne a jasne. Ale tu nemám na to priestor. Snáď v utorok osobne. A aj ďalšie by som ako-tak vedel obhájiť. |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 12:55:18
|
A groteskne pôsobí, že RKC rešpektuje túto „civilnú platnosť“ „cirkevne neplatného“ manželstva práve tak, ako rešpektuje hociktoré iné civilne uzatvorené manželstvo dvoch nekatolíckych účastníkov.
podla mna nie, lebo sam dobre vies, ze viera je dar od boha...a zrejme sa pri platnosti manzelstva neveriacich vychadza aj tu...kc proste respektuje ich manzelstvo, lebo nie su schopni uzavriet platne sviatost manzelstva, pretoze nemaju vieru...a na toto by sa dalo aj nadviazat v dalsom co si uverejnil:Je cirkevným sobášom – ale je neplatný.=
maloktory clovek dokaze vidiet do srdca cloveka (je to dar od boha)a knaz nevidi na tvari ludi napisane, ci maju umysel alebo nie...to je v ich srdci...ta formulka co sa vyslovuje...pan ich nemoze pozehnat, lebo sami mladomanzelia mu to nedovolia svojou volou, umyslom...takze je cirkevny ich sobas...ale v skutocnosti neplati...lebo boh ho nemoze pozehnat
ps. kedy napises ako sa uzatvara manzelstvo u vas? uz dost dlho cakam...a tymto vyzyvam aj ine denominacie
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 13:01:33
|
... a co sa chce touto debatou vlastne povedat?...ze manzelstvo uzavrete pod " zastitou " cirkvi - akejkolvek - je to jedine co naplni tento zvazok?
|
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1632 ~
Člen od: 16 máj 2005 ~
Posledná návšteva: 04 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 13:12:19
|
neviem milan ci myslis debatu o tom ako je to u inych denominacii...ale civilny sobas som uz videla, preto sa nepytam nato |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 13:18:55
|
...a ja som zas janka nereagoval konkretne na teba, otazka tak vseobecne vzhladom na temu,...dost by ma zaujmalo, kto z tychto diskutujucich o manzelstve je zenaty a hlavne ako dlho.... |
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1632 ~
Člen od: 16 máj 2005 ~
Posledná návšteva: 04 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 13:27:08
|
aha, tak male nedorozumenie...lebo ja som nepochopila tuto celu temu tak, co si napisal ty, ale skor sa mi zdala ta tvoja odpoved na to moje ps...oki:)
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 13:36:07
|
Predpokladam pavel, ze problematiku ovladas, ze si to sem len ne Ctrl+C, Ctrl+V preto strucne a presne odpoviem.
1. Vid. kan. 1108, 1112, 116, Predpokladam, ze autor vie, vysluhovat manzelstvo nemusi iba knaz, ktorý ... v mysli s nevestou cudzoložil ..., ale i napr. clovek bez svatenia ...
2. Vid. kann. 1127 §3
3. s podmienkou . kan.1125 Ignorovanim tejto podmienky(autorom) su vsetky dalsie tvrdenia nepravdive. Otazne je, preco sa nepokrsteny domaha katolickeho manzelstva. Nepoznam na tuto zahadu odpoved. Mozno ze vy, sampiensis viete ...
4. Prosim dolozit kanonicky. Niet na co reagovat. - kan 1379 popisuje inu situacie
Verím, že to nebudete brať ako útok na KC, ale povedie to k zamysleniu a v istom zmysle k pozitívnym reakciám a výsledkom. Pavol, neverim, ze ty sam tomu veris. |
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 13:36:28
|
quote: dost by ma zaujmalo, kto z tychto diskutujucich o manzelstve je zenaty a hlavne ako dlho
Ja nie som. Avšak presne viem, o čom sú predmanželské prípravy a sobáše dosť často zažívam (samozrejme nie ako priamy aktér) |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 13:38:43
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 15:06:39
|
Predpokladam, ze ten co o tom chcel diskutovat nimi disponuje. |
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 15:24:25
|
Aha...
No tak potom je tu pre nás ostatných, čo tomu vôbec nechápeme... |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 jún 2005 : 16:31:52
|
quote: Ja nie som. Avšak presne viem, o čom sú predmanželské prípravy a sobáše dosť často zažívam (samozrejme nie ako priamy aktér)
lepsie jeden krat zazit ako 100 krat pocut |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|