|
Odoslaný - 18 január 2017 : 21:38:04
|
citácia: Preto skúste, prosím, zájsť na svoju faru, alebo im poslať mail, iste vám to dajú, alebo poradia, že kde v ktorom dokumente sa to asi celé nachádza. Tieto možnosti zúčastňovať sa takto omší sú ale určené hlavne pre chorých, kde je objektívny dôvod nechodiť fyzicky do kostola. Pôvodne zaslal Riman - 17 január 2017 : 20:02:56
Zial zatial o takom uceni, usmerneni nariadeni ani nicom podobnom nik koho som sa pytal vratane farara nevie. Naopak som bol utvrdeny "v mojom" chapani duchovneho prijmania a tak isto aj duchovnej ucasti na sv. omsi. Nakolko ani cuch ani zrak ani sluch a pod. - niesu nevyhnutne potrebne pre duchovnu ucast ako aj prijmanie. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 január 2017 : 01:13:44
|
Žeby som sa zmýlil? Ale veď predsa aj novoročné pápežské požehnanie s možnosťou získať odpustky, je nutné prijímať cez priamy prenos, nie je možné si to vziať len zo záznamu. A podobne predsa aj omša v priamom prenose - tam sa reálne premieňa; ale na video zázname sa už predsa nič nepremieňa (to je len záznam niečoho, čo sa už stalo). - Toto celé im skopírujte a pošlite. |
Som Katolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 29 november 2011 ~
Posledná návšteva: 07 máj 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 január 2017 : 10:21:03
|
Najvyššie dobro pre katolíka je fyzická prítomnosť na sv. omši, konkrétne na premenení. Prijímanie je menej dôležité, píšem menej, nie vôbec.
Pre tých, ktorí sa nemôžu zúčastniť fyzicky sv. omše v nedeľu a prikázaný sviatok, čiže zadosťučiniť cirkevnému prikázaniu, je možnosť (zadosťučiniť Božiemu prikázaniu o sviatočnom dni z desatora) a to tým, že sa človek aspoň v duchu "zúčastní" na sv. omši. Avšak svätiť sviatočný deň podľa desatora môžem aj iným spôsobom. Vychádzame však z toho, že neexistuje dokonalejšia forma svätenia sviatočného dňa, dokonalejšia forma oslavy Boha než sv. omša. Tým sa chce povedať, že ak sa nemôžem dodržať prikázanie z objektívnych príčin, nemám hriech, no tie formy duchovnej účasti sa uvádzajú preto, aby bolo umožnené tým, ktorí milujú Boha rozvíjať sa v láske aj vtedy, ak nemôžu byť fyzicky na sv. omši. Je to ponuka pre tých, čo chcú viac, než im určujú prikázania.
Keďže je to v duchu, tak sa treba "zúčastniť" duchovne na aktuálne prebiehajúcej sv. omši. Zo záznamu nefunguje, lebo to už sa odohralo. Priamy prenos funguje preto, lebo sa pripájam v spoločenstvu a hlavne kňazovi, ktorí slávia aktuálne sv. omšu niekde síce ďaleko, ale ja som akoby tam aspoň v duchu. Rozdiel treba hľadať v spomienkach a aktuálnej duchovnej prítomnosti. Rovnako dobre sa môžem zúčastniť duchovne na sv. omši, ak síce neviem, či nejaká je a kde, ale môžem predpokladať, že sa napríklad v nedeľu niekde slávi sv. omša napríklad o tej 10. Pravdou je, že na celom svete je veľmi pravdepodobné, že sa slúžia sv. omše takmer každú hodinu dňa. Je tam len podmienka, že musí ísť o aktuálne slávenú sv. omšu, nie napríklad včerajšiu v našom kostole, lebo to si už len spomínam, to sa udialo. A keďže sv. omša je sprítomnenie kalvárskej obety práve preto, aby to bolo teraz a nie pred 2000 rokmi, tak aj ja sa musím "zúčastniť" na aktuálnom sprítomnení. Neviem, či som to dobre vysvetlil. Je to podobne ako telefonovanie, volať s niekým priamo a vypočuť si odkaz z odkazovača je proste rozdiel. Napríklad. Ak som chorý a nemôžem ísť z domu a viem, že u nás vo farnosti je sv. omša o 10 ráno, tak si vyhradím čas medzi 10 a 11 a v tom čase sa duchovne sústredím na to, čo sa v kostole reálne deje, aj keď tam ja nie som.
Pokiaľ ide o duchovné sv. prijímanie, tam sú už pravidlá iné. Duchovné sv. prijímanie môžem robiť kedykoľvek a kdekoľvek. Dokonca nie je viazané na stav "vyspovedania sa" po ťažkom hriechu, práve naopak, povedal by som, že je veľmi dobré (narozdiel od fyzického sv. prijímanie), po upadnutí do ťažkého hriechy, čo najskôr hriech z lásky k Bohu oľutovať, vzbudiť si úmysel, čím skôr sa z toho vyspovedať a urobiť si duchovné prijímanie. Dôvodom je, že dokonalá nadprirodzená ľútosť prinavráti do duše stav milosti posväcujúcej a tak sa dá minimalizovať priestor (a čas), počas ktorého som v moci zlého. Dokonalá nadprirodzená ľútosť vyžaduje ľutovať nie zo strachu z Boha či zatratenia, ale z lásky k Bohu no a nemôže byť lepším a krajším prejavom takejto ľútosti skutočnosť, že ja túžim Krista znovu prijať do svojho srdca.
Na potvrdenie toho, že najdôležitejšou časťou sv. omše je obetovanie a nie prijímanie prikladám k zváženiu, že prikázania sú: - v nedeľu a prikázaný sviatok zúčastniť sa na celej svätej omši (čiže účasť na sv. omši je požadovaná pomerne často v porovnaní s ) - aspoň raz do roka sa vyspovedať a prijať sviatosť oltárnu.
Tým som nechcel povedať, že nemáme chodiť na sv. zmierenia a snažiť sa chodiť na sv. prijímanie tak často ako sa len dá (ak nemáme ťažký hriech), práve naopak, prijímajme tak často ako sa len dá, no najdôležitejšia časť sv. omše je premenenie, vtedy a tam môžeme získať najviac milostí. Ak nemôžeme byť na celej sv. omši, skúsme byť aspoň na obetovaní a premenení (a pripojme sa k oltárnej obeti). Ešte inak to napíšem, vnímam to z naštudovaných vecí tak, že zúčastniť sa fyzicky na obetovaní a premenení, s tým, že potom musím odísť a vykonám si duchovné sv. prijímanie mi získa viac milostí, ako len samotné fyzické sv. prijímanie bez účasti na premenení. Ideálne je - fyzické obetovanie a premenenie spojené s fyzickým sv. prijímaním. :)
|
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 január 2017 : 12:36:30
|
Dobre pisese Mx,ani "neomoderne", ani "neotradicionalne"...jednoducho nadcasovo, vzhladom ku svojmu ludskemu vedomiu. Nech Ta Duch svaty sprevadza neustale! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 148 ~
Člen od: 26 jún 2015 ~
Posledná návšteva: 08 december 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 január 2017 : 16:40:44
|
Asi to napísal Mx aj dobre, tu v predmete Janky je však okolo toho stále niekoľko nejasností:
Ona hovorí, že nie je katolíčka (opustila Cirkev, katolícke omše neuznáva), ale nie je ani v inej fyzicky existujúcej cirkvi/sekte. Zdá sa, že je neutrálna, k nikomu nepatrí. Ale zároveň tvrdí, že zachováva všetko, čo Cirkev káže a dokonca, že prijímanie má každý deň.
1, Katolícke omše sa síce vo svete dejú stále, to áno, ale tie ona neuznáva. Zostala mi neobjasnená otázka od koho si to potom berie? Ku komu sa to pripája? Zdá sa, že ani sama nevie, len asi verí, že sa niekde také špeciálne omše robia pre tých, čo nikam nepatria. O takých omšiach ale nič nevieme a mám dojem, že to už možno i prechádzame do sveta fantázie - keď si takú omšu vysnívam, tak ju mám. Ďalej:
2, Ten príkaz zúčastniť sa omše v nedeľu a prikázané sviatky, sa zrejme má chápať vo fyzickej účasti na omši, nie len duchovnej.
3, Príkaz prijať sviatosť oltárnu aspoň raz do roka, sa tiež myslí fyzicky, nie len duchovne.
4, Príkaz aspoň raz do roka sa vyspovedať sa tiež asi myslí fyzicky u reálneho kňaza, nie u vysnívaného astrálneho.
Popíšte mi niekto ako sa toto všetko dá v jej prípade zachovávať
|
Som Katolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 29 november 2011 ~
Posledná návšteva: 07 máj 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 január 2017 : 20:17:14
|
Mx nesuhlasim s niektorymi vasimi vysvetleniami duchovnej ucasti na sv. omsi. A to z dovodou:, kladiete doraz na cas aj ked vieme, ze sv. omsa je spritomnenie tej istej obety (ide mi o ucast na obeti nie na "spritomneni") a neberiete do uvahy ucenie o slobodnom ludskom cine, kde sa moralnost skutku pred Bohom zapocitava uz na zaklade tuzby a rozhodnutia. Nie je treba ani zvuk ani obraz ani chut ani zaznam:))... mozu vsak byt napomocne. Ak chcete byt puntickar aj priamy prenos je oneskoreny zaznam, takze prosim vas funguje ci nefunguje Kazdopadne uz to je nad moje sily a to by sme este mohli zakomponovat nebesku liturgiu
Co sa tyka prijmania suhlasim: kedykolvek a kdekolvek- lutost nadprirodzena nie nutne dokonala. Viac triedentsky koncil o sposobe prijmania.
PS: Zda sa, ze toto by mohla byt pomoc pre "rozvedeych" a "znovuzosobasenych" ale aj pre inych kupajucich sa v beznadeji. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 január 2017 : 23:38:10
|
hadec, rozvedení a znovuzosobášení môžu stále fyzicky chodiť do reálneho kostola, zúčastňovať sa tam omše a duchovne z nej čerpať čo len chcú. A oneskorenie v priamom prenose je maximálne niekoľko sekúnd, tak rýchlo to nezabalia, žeby sme nestíhali sa k nim pripojiť v danom čase, keď sa to tam ešte deje. Hovoríte že "este by sme mohli zakomponovat nebesku liturgiu", nie som proti, ak by o takej možnosti bola nejaká cirkevná náuka. |
Som Katolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 29 november 2011 ~
Posledná návšteva: 07 máj 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2017 : 12:42:56
|
Drahý hadec,
ospravedlňujem sa, nenapísal som to úplne presne a asi ani úplne jasne.
Ad. účasť Ak mám objektívne dôvody, prečo sa nemôžem fyzicky zúčastniť na sv. omši v nedeľu a prikázaný sviatok, tak mám problém vyriešený a nič sa nedeje. Nepotrebujem už nič iné riešiť, proste v tej chvíli akoby to prikázanie pre mňa neexistovalo (netýka sa ma). To, čo som písal o "duchovnej účasti na sv. omši", sa týkalo moje túžby zúčastniť sa na sv. omši. A tam to naozaj zo záznamu nefunguje. Myslím, že ide o mentálne nastavenie. Povedzme, že duchovná účasť na sv. omši je niečo navyše, čo nie je Cirkvou nariadené, len odporúčané.
Ostatné vnímam podobne, k duchovnej účasti nepotrebujem nič z toho, len som sa stretol s informáciou, že je potrebné sa chcieť duchovne zúčastniť na sv. omši, ktorá prebieha teraz a nie včera (v tomto prípade nebeská liturgia tiež vyhovuje - nechcel som to komplikovať, lebo miešať do tohto ešte Božiu nadčasovosť, to už môže niekoho začať aj hlava bolieť :)).
K tomu záznamu a oneskoreniu priameho prenosu. Cirkev predpisuje napríklad, na ako dlho sa môže prerušiť premenenie, aby bolo ešte platné (myslím tým, že ak po premenení chleba sa z akéhokoľvek dôvodu slávenie preruší (kňazovi príde nevoľno) a nedôjde k premeneniu vína do určitého času, tak je premenenie neplatné a treba ho zopakovať pre oba spôsoby znovu.)
Sv. omša je podľa katechizmu - nekrvavá obeta Ježiša Krista na oltári, ktorá sprítomňuje Kristovu krvavú obetu na kríži. Preto som písal o tom sprítomnení. Ale aby som to teda doplnil, ak si pustím sv. omšu zo záznamu a použijem to nato, aby som si lepšie spomenul a uvedomil, čo sa deje pri sv. omši a v duchu sa pripájam/zúčastňujem na sv. omši,, ktorá prebieha teraz niekde, tak samozrejme aj záznam môže pomôcť, aj fotografia premenenia, aj film o umučení Krista, aj bolestný ruženec, aj hocičo, alebo aj nič, ak sa viem sústrediť bez toho.
Ad: Rozvedení Dal by nám dobrotivý Pán Boh, aby to naozaj bolo takto myslené. A mimochodom, rozvedení z nie vlastnej viny, nemajú problém so sviatosťami (uf, zase nepresnosť - samozrejme potrebujú dišpenz, ale to nebýva vôbec problém). A tí druhí, nuž akokoľvek sa to komplikuje, keď človek nedodržiava prísahu danú Bohu a manželskému partnerovi. Ja po mnohých rozhovoroch s dnešnými mladými začínam mať silný pocit, že sa len veľmi málo manželstiev uzatvára platne (mladí nespĺňajú základné podmienky platnosti). A znovuzosobášení, tak je jeden maličký problém, v Písme sa píše:"a vieme, že hriešnikov Boh nevyslyší". A tým som chcel povedať, že ak nehľadám Božiu vôľu ale len svoje náruživosti, tak mi zase apoštol Jakub odpovedá, že "prosíte a nedostávate, lebo zle prosíte, chcete to využiť na svoje náruživosti". |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2017 : 13:00:02
|
Drahý Riman,
citácia: Asi to napísal Mx aj dobre, tu v predmete Janky je však okolo toho stále niekoľko nejasností: Ďakujem, snažil som sa. Bohužiaľ nejasnosti ohľadom Janky asi by najlepšie mohla zodpovedať len ona.
citácia: Ona hovorí, že nie je katolíčka (opustila Cirkev, katolícke omše neuznáva), ale nie je ani v inej fyzicky existujúcej cirkvi/sekte. Zdá sa, že je neutrálna, k nikomu nepatrí. Ale zároveň tvrdí, že zachováva všetko, čo Cirkev káže a dokonca, že prijímanie má každý deň. Ak si dobre pamätám, ona to vníma inak. Ona vníma, že to čo spravili protestanti (Lutter, Zwingli, Hus, ...) sa odtrhli od katolíckej Cirkvi a zmenili si niečo z pravej náuky. Ona to vnímala tuším tak, že súčasná hierarchia Cirkvi sa "spreneverila" tradícii a v podstate opustila katolicizmus. Z toho pohľadu by potom ona a zopár jej podobných ľudí patrilo do katolíckej Cirkvi a my všetci ostatní by sme boli heretici a odpadlíci na čele s pápežom, kardinálmi a biskupmi. Postoj je logický, ale pre mňa osobne veľmi ťažko preukázateľný. Je pravdou, že v minulosti sa už stalo, že bola aj väčšina biskupov naklonená bludu (sv. Atanáz), no po urovnaní vecí sa nestalo, že by riešili všetci biskupi. Jednoducho platito, kde je Peter, tam je Cirkev. Dnes to podľa niektorých neplatí. Mne na tom vadí napríklad aj to, že sa idealizuje pápežstvo minulosti, ako keby sme vtedy mali len svätých pápežov a dnes nie. Keby boli v minulosti také komunikačné prostriedky ako dnes, bolo by to podľa mňa možno podobné ako teraz. Zase je možné, že dogma o pápežskej neomylnosti by bola asi definovaná podstatne skôr.
citácia: 1, Katolícke omše sa síce vo svete dejú stále, to áno, ale tie ona neuznáva. Zostala mi neobjasnená otázka od koho si to potom berie? Ku komu sa to pripája? Zdá sa, že ani sama nevie, len asi verí, že sa niekde také špeciálne omše robia pre tých, čo nikam nepatria. O takých omšiach ale nič nevieme a mám dojem, že to už možno i prechádzame do sveta fantázie - keď si takú omšu vysnívam, tak ju mám. Ďalej: Ona uznnáva, nebeskú liturgiu a potom verí, že ešte existujú pravoverní kňazi a biskupi a duchovne sa asi spája s nimi.
citácia: 2, Ten príkaz zúčastniť sa omše v nedeľu a prikázané sviatky, sa zrejme má chápať vo fyzickej účasti na omši, nie len duchovnej. Z ich pohľadu ak nemám možnosť sa zúčastniť na sv. omši, lebo je to pre mňa veľmi ďaleko alebo proste nie je v mojom okolí. Ak by naozaj NOM bol neplatný, tak nie je jednoduché ísť na Slovensku na platnú sv. omšu. Podľa mňa tam majú ďalšie problémy, lebo niektorí neuznávajú ani misál tesne pred NOM, ale niektorí hej a tam je, podľa mňa, vidieť, ovocie otca týchto myšlienok.
citácia: 3, Príkaz prijať sviatosť oltárnu aspoň raz do roka, sa tiež myslí fyzicky, nie len duchovne. Zase, ak nemám takú možnosť, lebo by som napríklad musel cestovať 500km a aj to neviem, či a kde sa tam slávi sv. omša, tak ani toto prikázanie ma neviaže. Ale opakujem, to platí pre katolíkov, čiže ak nemám možnosť, objektívne sa nedá, tak je to v poriadku, nemám hriech.
citácia: 4, Príkaz aspoň raz do roka sa vyspovedať sa tiež asi myslí fyzicky u reálneho kňaza, nie u vysnívaného astrálneho. Presne to isté ako predtým, ak nemám možnosť, nemusím.
citácia: Popíšte mi niekto ako sa toto všetko dá v jej prípade zachovávať Pôvodne zaslal Riman - 19 január 2017 : 16:40:44 Je to pohybovanie sa vo svete "keby". Takýto človek, čo neuznáva platnosť súčasných sviatostí, by mal veľmi vážny problém, keby sa preukázalo, že NOM je platný. Lebo to by znamenalo, že .... Myslím, že by to neznamenalo, že má hriech zato, že nebol celý ten čas na sv. omši a tak podobne. Hriechom by skôr bolo niečo iné... A asi by to neboli hriechy proti cirkevným prikázaniam v prvom rade, lebo tam sa riadi správne svojím svedomím... |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2017 : 14:10:59
|
Ďakujem Mx. Asi to Janka skutočne vníma ako píšete. Pochopiteľne, ak katolík žije v prostredí kde nie sú možnosti prijať platné sviatosti, potom sú to objektívne okolnosti a žiaden hriech nemôže mať. Ibaže naše sviatosti sú neplatné len v jej predstavách. Aj zázraky, na ktoré som na začiatku poukázal, potvrdzujú, že sú platné. Ale Janka aj tak neverí, ani zázraky jej nestačia, ona viac verí niekomu inému, hoc jej ani žiaden zázrak neukázal |
Som Katolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 29 november 2011 ~
Posledná návšteva: 07 máj 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 január 2017 : 15:58:06
|
citácia: Jednoducho platito, kde je Peter, tam je Cirkev. To je cela pointa,kedze zatial to nastastie plati.Lenze oni si myslia, ze cela cirkev je v hereze,vysviacka knazov od 2VK nie je platna,takze "pravymi" knazmi su uz iba ti starsi s vysviackou pred 2VK. Myslia si, ze iba oni su uz pravoverni a chcu sa v duchovnom sv. prijmani spajat s tymito knazmi.Je to sektarstvo,zakladatelia cielene lakaju "ovecky",venuju tomu velke usilie, duchovne vedu clenov a nabadaju k verejnemu argumentovaniu-teda k opusteniu RKC,aj ked v skutocnosti tvrdia, ze su stale clenmi RKC,a iba oni su tymi pravovernymi (v tom je ta satanova pointa).Pointa je aj v tom, ze naozaj sa deju zavazne veci v RKC,ale ako uz tu bolo velakrat napisane, diali sa aj predtym a kompetentna cirkevna hierarchia to vzdy s pomocou Ducha svateho vyriesila.Je mozne, ze dojde v buducnosti k dalsej schizme a kazdy z nas sa bude musiet rozhodnut. Zatial k tomu nedoslo a modlime sa , aby ani nedoslo.
Je velmi smutne, ze zrejme vela zvedenych su naozaj velmi silno veriacimi.Ich prilisny strach,ze nechcu byt zvedeni "uz falosnym katolicizmom" im zrejme zatemnil vedomie,teda vnutornu mysel (um, nus).Uz sv. Pavol riesil podobne zatemnenia (napr.1Kor 1,10).Velmi tazko presvedcit ludi, so zatemnenim mysle.Prispievaju k tomu aj proroctva, ze sa to raz naozaj stane.Je ich vela, nie len marianske, ale aj vela velkych svatych to predpovedalo, dokonca je to aj v Evanjeliu. Ale zatial tato situacia nenastala a da sa to jednoznacne dokazat.Je to velmi rafinovane a naozaj sa treba za nich silno modlit a spolusucitit s nimi. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 148 ~
Člen od: 26 jún 2015 ~
Posledná návšteva: 08 december 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 január 2017 : 00:43:16
|
Ľudia skoro vždy opúšťali cirkev s veľmi podobnými myšlienkami, aj v dávnom staroveku. Vytvárali si sekty, v presvedčení že u nich je tá pravá cirkev. Lenže tie staroveké sekty už dávno zanikli, zmizli v prachu dejín, len táto naša Cirkev pretrvala veky a určite aj pretrvá, hoci vždy s rôznymi ťažkosťami a bolesťami. |
Som Katolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 122 ~
Člen od: 29 november 2011 ~
Posledná návšteva: 07 máj 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 január 2017 : 10:32:34
|
Ako sa píše v Písme, diabol neprináša nič nové, jeho zvody sa stále opakujú. Tak ako demokraciu už raz skúšal a pohorel, tak ju aplikoval aj teraz a pohorí. Len narozdiel od starých Grékov, my sme asi hlúpejší a držíme sa jej oveľa dlhšie, než oni.
A tak isto bludy a herézy sú v podstate stále tie isté. Ježiš nebol Boh, alebo nebol človek, alebo nezaložil Cirkev, alebo ... Stále dookola to isté.
Existuje aj démon pobožnosti, a ten napríklad "núti" veriacich veľa sa modliť, dokonca tak veľa, že zanedbávajú svoje stavovské povinnosti. Keď sa potom takýmto ľuďom rozpadne rodina, utečú im deti, tak zvyčajne začnú obviňovať Boha (veď som sa toľko modlil), a jeden múdry kňaz na to raz povedal, modliť si sa modlila, ale zabudla si aj pracovať.
Akosi mi stále rezonuje v ušiach - zlatá stredná cesta, ani jeden extrém nie je dobrý a to v ničom. A v živote sa mi to len a len potvrdzuje. V dnešnej dobe sa podľa mňa na Cirkvi zrkadlí Kristovo utrpenie. Cirkev trpí. Mala svoj čas, kedy ju oslavovali, a teraz prišlo umučenie. Ako úd Kristovho mystického tela mu chcem ostať verný aj v týchto ťažkých časoch, nechcem ešte viac trhať jeho doráňané telo. |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|