|
Odoslaný - 05 november 2014 : 09:25:40
|
http://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20141030033
"Zdielame vsak jeden krst a ten je ovela dolezitejsi, ako vsetky rozdiely."
Co tam po najsvatejsej sviatost oltarnej, zasluznych skutkoch, modlitbe za duse v ocistci, sv. spovedi, ucte k svatym, ucte k Marii, hlavne ze sme vsetci pokrsteni.
Necakajme az uzasni teologovia vymyslia nejaku synkretisticku teologiu, ktora nam bude vsetkym vyhovovat, utvorme spolocenstvo hned a zaraz.
|
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 november 2014 : 15:17:47
|
citácia: http://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20141030033"Zdielame vsak jeden krst a ten je ovela dolezitejsi, ako vsetky rozdiely." Co tam po najsvatejsej sviatost oltarnej, zasluznych skutkoch, modlitbe za duse v ocistci, sv. spovedi, ucte k svatym, ucte k Marii, hlavne ze sme vsetci pokrsteni. Necakajme az uzasni teologovia vymyslia nejaku synkretisticku teologiu, ktora nam bude vsetkym vyhovovat, utvorme spolocenstvo hned a zaraz. Pôvodne zaslal Mato - 05 november 2014 : 09:25:40 Otázka: Naozaj zdieľajú jeden krst? |
|
|
|
Odoslaný - 19 november 2014 : 22:08:20
|
A v čom vidíte problém? Zdieľame jeden krst a ten je skutočne dôležitejší ako všetky rozdiely. Porovnajte si to s tými ľuďmi, ktorí nie sú pokrstení. Dokážete vidieť ten ohromný rozdiel? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 november 2014 : 13:32:36
|
Ja by som rozdiely nepodceňoval. Opravte ma ak sa mýlim, ale v čase explózie názorov a myšlienkových prúdov, ktoré neboli v súlade s trendom ktorý udávala Cirkev, kedy povstali hnutia ktoré sa hlásili k týmto zmenám - rozdielom a čo vyústilo do toho, čo dnes poznáme pod pojmom reformácia, práve v tomto čase zasadal Tridentský koncil, ktorý rozoberal nastolené problémy a vyselektoval tie princípy, ktoré boli v súlade s učením Cirkvy a na druhej strane označil tie, ktoré neboli v súlade s učením Cirkvy.
Ak si pozrieme závery z toho koncilu, nemožno si nevšimnúť jednozančnú formuláciu. Zámerne som vybral z kánonov súvisiacích s krstom:
4. Pokud někdo tvrdí, že křest, který je udělován dokonce i heretiky ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého s úmyslem konat to, co koná Církev, není pravým křtem, anathema sit.
Teda na jednej strane, za splnenia podmienok je krst platný. Na druhej strane, na učenie(nie len v súvislosti s krstom ale všeobecne), ktoré je odlišné od učenia Cirkvy, teda v súvislosti so spomínanými rozdielmi sa vzťahuje "Anathema sit !" Je to jednoznačné vyslovené a nebral by som to na ľahkú váhu.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 521 ~
Člen od: 26 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 16 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|