|
Odoslaný - 01 október 2014 : 18:53:40
|
Pochválený buď Pán Ježiš Kristus. Chcel som vás poprosiť o objasnenie, nerozumiem keď má pápež moc kľúčov teda zväzovať a rozväzovať v nebi aj na zemi prečo nevyslobodí každý deň duše z očistca ale dáva možnosť len 8 dní v roku počas dušičiek. Ak mi zomrelo 9 ľludí tak tá jedna sa musí o rok dlhšie škvariť v očistcových plameňoch alebo zaplatím cca 20 eur na 4 omše a bude voľná? Som katolík nie protestant ale keď čítam vo sv. písme že keď vyznávame svoje hriechy Boh je verný a spravodlivý odpustí nám naše hriechy a OČISTÍ nás od každej neprávosti. Zločincovi na kríži po oľutovaní hriechov Pán Ježiš povedal ešte dnes budeš so mnou v raji, nepovedal mu je ti odpustené ale ešte máš tresty za hriechy. Ja nechápem ako sa môže človek svojim utrpením očistiť od následkov hriechov čo umučenie Ježiša nebolo dostatočné? Predsa naša viera v neho a jeho milosrdenstvo sú potrebné na spásu ako môže do toho zasahovať ešte ďalší človek svojimi modlitbami. Po preštudovaní cirkevných dejín som zistil že viera v očistec začala byť v cirkvy uverejnená až začiatkom 15. storočia. Do tej doby to bol neznámy pojem. Dôkazom toho je aj rozdelenie cirkvy po rozkole na západ teda katolícku a východ teda ortodoxnú cirkev. Východ si ponechal nezmenené učenie a viera v očistec tam neexistuje. Očistcu som bezvýhradne veril na základe knihy Prekvapujúce tajomstvo o dušiach v očistci ale keď som zistil že autorka tú knihu predávala po celom svete a zarobila na tom nesmierne peniaze pochopil som ze ide len o business. Viem že v cirkvy boli od počiatku rozšírené modlitby za mŕtvych avšak táto praktika bola prevzatá z pohanských náboženstiev. Vždy som bezvýhradne veril učeniu katolíckej cirkvy ale odkedy čítam pravideľne sv. písmo tak sa cítim ako medzi dvoma mlynskými kameňmi. Cirkev učí mnoho vecí ktoré písmu odporujú a tradícia ho má dopĺňať, nemôžu byť v kontraste... Ďakujem za pomoc a objasnenie. :)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 58 ~
Člen od: 01 október 2014 ~
Posledná návšteva: 30 jún 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 19:29:24
|
Podme na to od konca, co uci Cirkev co je podla Vas v rozpore s Pismom? (Ktore mimochodom mate tiez len vdaka Cirkvi) |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 19:36:17
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 19:38:39
|
Mám problém s existenciou očistca. Ak po smrti predtúpim pred Božiu tvár som súdený na základe svojich skutkov a viery a moja duša je buď spasená v nebi alebo zatratená v pekle. A ak by aj existoval očistec tak sa moja duša musí očistiť. Nerozumiem učeniu cirkvy ako dušiam v tomto očistení môžeme pomáhať svojimi modlitbami. Boh im v tom nepomáha ale mi svojimi modlitbami môžeme. Pripadá mi to akoby bol človek milosrdnejší ako Boh v tomto kontexte. Ja jeho existenciu nezavrhujem, som katolík a viem že sv. písmo zostavila katolícka cirkev ale učenie o očistci tomuto písmu odporuje. Možno sa mýlim preto prosím o vysvetlenie. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 58 ~
Člen od: 01 október 2014 ~
Posledná návšteva: 30 jún 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 19:42:16
|
Ze mate problem s ocistcom je jasne, o tom je cela tema, ale hovorite, ze odkedy citate Pismo zistili ste, ze Cirkev uci mnoho veci, ktore su v rozpore s Pismom. Preto som chcel zacat tu a k ocistcu sa hadam dostaneme neskor. Skuste teda dat zopar prikladov tych mnohuch veci aj s vysvetlenim, preco je topodla Vas v rozpore. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 19:57:18
|
Skusme zacat detskym katechizmom
Iná časť ľudu božieho sa dnes nachádza v očistci. Nebeskú slávu majú zabezpečenú, ale prv ako ju začnú požívať, musia vytrpieť dočasný trest v očistci za chyby, ktorých sa dopustili v tuzemskom živote; prípadne musia sa utrpením očistiť od všedných hriechov, od ktorých sa na tomto svete neočistili. Táto časť ľudu božieho má meno „Cirkev očisťujúca sa“ (trpiaca).
151. Ktoré duše prídu do očistca? Do očistca prídu: 1. tie duše, ktoré opustili telo v stave všedných hnechov; 2. tie duše, ktoré opustili telo v bezhriešnom stave, ale zasluhujú dočasnú pokutu. V očistci sa duša, alebo očisťuje od všetkých hriechov, alebo si odpykáva zaslúženú pokutu za hriechy, ktoré jej boli na zemi odpustené, alebo obidvoje.
• 152. Dokiaľ zostane duša v očistci? V očistci zostane duša dotiaľ, kým sa neočistí zo všed- ných hriechov a kým si nevytrpí zaslúženú pokutu. Očistec prestane po Poslednom súde.
Čím môžeme pomáhať členom Cirkvi v očistci? Členom Cirkvi v očistci môžeme pomáhať modlitbou, od- pustkami, dobrými skutkami a hlavne obetou svätej omše. Dušiam v očistci môžeme pomáhať každý deň. Vo zvýšenej miere im pomáha celá Cirkev putujúca najmä 2. novembra, na „deň Dušičiek“.
136. Ako sa modlievame za duše v očistci? Za duše v očistci sa modlievame takto: Odpočinutie vecné daj dušiam zomrelým, Pane, a svetlo večné nech im svieti. Skrze milosrdenstvo božie nech odpočívajú v pokoji. Amen. A) Keď dušiam v očistci vyprosujeme „odpočinutie večné“ mávame na mysli skoré skončenie ich utrpenia a dosiahnutie pokoja v nebi. Slovami „svetlo večne nech im svieti", prosíme, aby im Boh dal čím skôr uzrieť jas nebeskej slávy. b) Aj telá zomrelých máme v úcte. lebo boli schránkami nesmrteľných duší. Pochovávame ich do posvätených cintorínov. Kladenie kvetov na hroby a zapaľovanie sviečok na hroboch je prejavom vďačnosti a úcty voči tým, ktorých telesne po- zostatky sú tam uložené. Tieto prejavy vďačnosti a úcty sú chvályhodné, no nezabúdajme ani na pomoc dušiam zomrelých. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 20:12:37
|
CHápem čítal som katechizmus sto krát. Ale keď sa duša očisťuje prečo mám platiť za omše za toho človeka. Veď keď sa musí očistiť tak mu modlitby ani omša nepomôže. Inak by to očisťovanie nemalo zmysel. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 58 ~
Člen od: 01 október 2014 ~
Posledná návšteva: 30 jún 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 20:41:38
|
Casne tresty je tiez mozne odpustit - vid odpustky.
Modlitbou za duse v ocistci vyprosujem skratenie ich utrpenia, teda odpustenie zostavajucich casnych trestov, co je na tom take nepochopitelne? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 20:50:30
|
citácia: CHápem čítal som katechizmus sto krát. Ale keď sa duša očisťuje prečo mám platiť za omše za toho človeka. Veď keď sa musí očistiť tak mu modlitby ani omša nepomôže. Inak by to očisťovanie nemalo zmysel. Pôvodne zaslal Milankoo - 01 október 2014 : 20:12:37 Nic osobneho, ale skus to po "sto" prvy krat a nezabudni na poznamky pod ciarou, najma co sa katechizmu pre katolicke dietky tyka.- (citacie pisma) Odpovedz tiez Matovi a daj tie priklady, ktore su v rozpore. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 20:50:48
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 21:00:50
|
Ale veď ak tu rozhoduje priama spravodlivosť Božia tak tá duša tam musí zostať kým sa neočistí. Boh jej nemôže skrátiť utrpenie dokiaľ nebude čistá. Akým spôsobom naše modlitby jej očistenie skrátia? Keď mám špinavé topánky tak ich budem čistiť dokým nebudú čisté čo tÚ dobu čistenia môže skrátiť? Jedine nejaký poriadny čistiaci prostriedok.. Mám to chápať tak že naše modlitby a sv. omša tú dušu očisťujú ako som to spomenul na tom príklade? Ak je to takto správne tak som konečne spokojný. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 58 ~
Člen od: 01 október 2014 ~
Posledná návšteva: 30 jún 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 21:14:24
|
Neviem či je to celkom tak, že čím viac Omší za dušu, je ako čím viac mydla na umytie. Čítal som o očistci od mystikov (napr. F. Kowalskú), a tí to opisujú ako zložitejší problém. Napr. jednej duši tam vraj príliš nepomohli Omše a modlitby spoluveriacich, ale ich dobré skutky.
A ešte ako evanjelium naznačuje očistcový údel hriešnika:
47 Toho sluhu, ktorý poznal vôľu svojho pána, no nepripravil sa a nesplnil jeho vôľu, veľmi zbijú. 48 Toho, ktorý ju nepoznal a urobil niečo, za čo si zaslúži bitku, menej zbijú.
58 Keď ideš so svojím protivníkom pred vrchnosť, usiluj sa s ním cestou vyrovnať, aby ťa nezavliekol k sudcovi, lebo sudca ťa vydá drábovi a dráb ťa vrhne do väzenia. 59 Hovorím ti: Nevyjdeš odtiaľ, kým nezaplatíš do ostatného haliera." [Lk.12] |
http://3.bp.blogspot.com/-MS5eDahIO_I/UmP7f9TWfgI/AAAAAAAABlI/0zivFGVFL1c/s1600/fanoa%25C3%25B1odelafe_cl.jpg |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1460 ~
Člen od: 14 september 2013 ~
Posledná návšteva: 25 marec 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 22:15:00
|
citácia: Ale veď ak tu rozhoduje priama spravodlivosť Božia tak tá duša tam musí zostať kým sa neočistí. Boh jej nemôže skrátiť utrpenie dokiaľ nebude čistá. Akým spôsobom naše modlitby jej očistenie skrátia? Keď mám špinavé topánky tak ich budem čistiť dokým nebudú čisté čo tÚ dobu čistenia môže skrátiť? Jedine nejaký poriadny čistiaci prostriedok.. Mám to chápať tak že naše modlitby a sv. omša tú dušu očisťujú ako som to spomenul na tom príklade? Ak je to takto správne tak som konečne spokojný. Pôvodne zaslal Milankoo - 01 október 2014 : 21:00:50 Videl by som tvoj problem v tom ze nerozumies hlavnej pravde o Bozej spravodlivosti, nasledne nerozoznavas rozdiel medzi vinou a trestom . Medzi casnosou a vecnostou. vecna vina => vecny trest, casna vina => casny trest
Zaroven je Bozia spravodlivost jeden z dovodou preco papez nerozvazuje a nezvazuje ako by sa ti pacilo. Druhym dovodom je jeho(papezova) neomylnost v urade. Boh sam seba nespochybni. Mimochodom nikde sa netvrdi, ze papez alebo ani ty nemozes "vyslobodit" kazdy den dusu z ocistca a to nielen jednu, ale aj sto naraz. neviem tiez preco tu pleties platenie 20 eur za odsluzenie omse ak s tym mas problem, tak si najdi knaza, ktory ich odsluzi zdarmo to len na okraj. Sveta omsa najlepsie zadostucini za casne tresty, ze preco? Vyplyva z jej podstaty. Kto lepsie ako syn ziveho Boha zadostucini. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 22:18:00
|
citácia: Po preštudovaní cirkevných dejín som zistil že viera v očistec začala byť v cirkvy uverejnená až začiatkom 15. storočia. Do tej doby to bol neznámy pojem. Dôkazom toho je aj rozdelenie cirkvy po rozkole na západ teda katolícku a východ teda ortodoxnú cirkev. Pôvodne zaslal Milankoo - 01 október 2014 : 18:53:40 Odpustky boli uďeľovanú až aj účastníkom 1. križiackej výpravy - takže už vtedy musela byť viera v očistec prítomná. Bola zaiste dávno predtým, ale to len tak narýchlo, že tie študované cirkevné dejiny asi nestáli za moc...
Čo sa týka katechizmu, tak treba čítať hlavne kvalitné katechizmy, z ktorých sa do dá aj pochopiť. Kompendium KKC je v tomto smere úplne nanič. To čo sa v ňom píše ovládam, ale keď som to čítal, tak som mal problém pochopiť, že o čom je reč. KKC tiež nieje na učenie vhodné. Aký katechizmus bol teda študovaný? |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 október 2014 : 22:39:45
|
citácia: Ale veď ak tu rozhoduje priama spravodlivosť Božia tak tá duša tam musí zostať kým sa neočistí. Boh jej nemôže skrátiť utrpenie dokiaľ nebude čistá. Akým spôsobom naše modlitby jej očistenie skrátia? Keď mám špinavé topánky tak ich budem čistiť dokým nebudú čisté čo tÚ dobu čistenia môže skrátiť? Jedine nejaký poriadny čistiaci prostriedok.. Mám to chápať tak že naše modlitby a sv. omša tú dušu očisťujú ako som to spomenul na tom príklade? Ak je to takto správne tak som konečne spokojný. Pôvodne zaslal Milankoo - 01 október 2014 : 21:00:50 Z pokladu zasluh Jezisa Krista a jeho svatych. Ak si svaty a mas poklady v nebi, mozes nimi aj ty nahradit to co dusa dlzi Bozej spravodlivosti. Za vecnu vinu a trest uz bolo raz a navzdy za vsetkych "zaplatene" Bozim milosrdenstvom. Casne vinny a tresty splaca sam Kristus za mnohych, ktori o to stoja a ziadaju. Spolu s Kristom splacaju jeho svati. Takze svojou modlitbou bud prosis aby vydali zo svojich pokladov ti co maju alebo davas zo svojich dobrych skutkov. Aj samotna modlidba za bliznych(zivych ci mrtvych) je dobrym skutkom vid skutky dusevneho milosrdenstva. Ak za niekoho splatis co je dlzny tak sa ocistil a moze zhliadnut Boha |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 október 2014 : 18:57:39
|
Milanko, mne zase pripadá vrcholne nelogické a nespravodlivé, keby očistec nebol. Nerozumiem logike napr. evenjelikov. Veď kto je už taký dokonalý a bez hriechu, že by sa mohol postaviť pred tvár Boha? Do neba nevojde nič nečisté a aj svätý mali mnohé chyby. A potom by išli všetci do pekla? Ešte horšie! Teda logicky, už len ľudským rozumom je pochopiteľné, že musí existovať ešte čosi, čo napokon podporuje aj písmo. Totiž sám človek si vyberá po smrti. Duša sa cíti nehodná postaviť sa pred Pána a chce sa ešte očisťovať. Ten trest je hlavne veľká túžba po Bohu. Tiež možno isté tresty - individuálne, na mieru. Ako sa hovorí - kto čím hrešil, tým trestaný býva. Existuje množstvo literatúry na túto tému, mnohé videnia svätých....atď. Snáď by sa všetci nemýlili.... Aj teológia podporuje to, že najväčší trest je vlastne odlúčenie od Boha. A prečo sa máme modliť a uľahčiť im to? Zdá sa nám to možno nespravodlivé, ale zabúdaš, že Boh je spravodlivý, ale hlavne MILOSRDNÝ. A možno, ako sa budeš za niekoho modliť ty, potom iný za teba, alebo aj tá duša, kt. už bude v nebi....To je solidarita a láska....Ľudským rozumom možno nepochopiteľné, ale ver, že určite spravodlvé v božej optike..... Peklo - to je trvalé odlúčenie od Boha, neláska. Podivné, že si to človek tiež vyberie, ale preto, že jeho pýcha je väčšia ako pokorenie a uznanie svojich hriechov. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 346 ~
Člen od: 07 máj 2010 ~
Posledná návšteva: 25 máj 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|