Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 Do neba volajuce hriechy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Pozvánka do bratstva J.P.  II. Téma Next Topic: Co to znamena sudit niekoho?  

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  11:54:08  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Vyhlasujem sutaz o magnum almond, kto najde zdroj, z ktoreho cerpal knaz na dnesnu kazen, v ktorej s prehladom tvrdil, ze privlastnenie si cudzieho majetku (v kontexte dedicstva) je do neba volajucim hriechom.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora 

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  12:12:52  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
nejake blizsie info? Co vlastne tvrdil ten knaz ?
evanjelium bolo dnes o tom ze Jezis odmietol riesit dedictvo ked ho ziadali aby bol sudcom v tejto veci.
donebavolajucich hriechov nie je vela
tusim su aj niekde v katechizme taxativne vymenovane:
(utlacat siroty a vdovy, potrat a zadrzat spravodlivu mzdu)

mozno to dedicstvo bolo myslene v suvislosti s tymi sirotami a vdovami, ze okradnut ich o dedicstvo je donebavolajuci hriech

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  14:19:36  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Nie nebolo, bolo to v kontexte deicstva ako takeho a o rozhafani sa rodin okolo neho.

Potrat je donebavolajucim hriechom v zmysle vrazdy...

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  17:32:06  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
citácia:
donebavolajucich hriechov nie je vela
tusim su aj niekde v katechizme taxativne vymenovane:
(utlacat siroty a vdovy, potrat a zadrzat spravodlivu mzdu)


citácia:
bolo to v kontexte deicstva ako takeho a o rozhafani sa rodin okolo neho.


ked je zadrzanie spravodlivej mzdy doneba volajucim hriechom, tak potom aj nerozdelenie si majetku rovnomerne - mozno ze tak to myslel ten knaz - ze ak niekto mysli na seba a nie na druhych pri dedicstve... - ze kazdy dedic by mal nieco dostat - aby to bolo spravodlive, podobne aj pri vyplacani robotnikov, ktori pracuju za peniaze - kazdy musi dostat svoj podiel.

A tie poklady nie su nase - vsetky poklady Zeme patria Bohu, Jemu patri vsetko na Nebi aj na Zemi, a ak si niekto privlastni dedicstvo a nerozda to druhym, tak to by teoreticky mohol byt donebavolajuci hriech, lebo ten clovek predtym dokazal zit aj bez toho dedicstva, => ked by to dedicstvo obdrzal a rozdal by ho, tak by dokazal zit aj potom, co by sa vzdal toho dedicstva v prospech druhych, ktori to potrebuju.

Vsetko to zalezi od umyslov, lebo 1 clovek moze vykonat dobry skutok s dobrym umyslom a druhy ten isty skutok, ale so zlym umyslom, a ten 1. hriech mat nebude a ten 2. ho mat bude, => zavisi to od toho dovodu, preco to robime a v druhom rade co robime, lebo od toho sa odvijaju nase dovody, => ked clovek nieco robi, tak je tu dovod, pre ktory to robi.

Boh vie najlepsie, co je pre nas dobre, On je spravodlivy a milosrdny zaroven, ked by mal byt len spravodlivy, tak by nas zahubil este pretym, ako by sme sa narodili, a ked by mal byt len milosrdny, bolo by to este horsie.. Preto je spravodlivy a milosrdny zaroven a Jeho sudy su pravdive, mudre a spravodlive z lasky k nam.

citácia:
...8 Zákon Pánov je dokonalý, osviežuje dušu.
Svedectvo Pánovo je hodnoverné, dáva múdrosť maličkým.
9 Rozhodnutia Pánove sú správne, potešujú srdce.
Prikázania Pánove sú jasné, osvecujú oči.

10 Bázeň pred Pánom je úprimná, trvá naveky.
Výroky Pánove sú pravdivé a všetky spravodlivé.
11 Vzácnejšie sú než zlato, než veľký drahokam,
sladšie sú než med, než medové kvapky z plástu.

12 Tvoj služobník sa v nich vzdeláva;
veď kto ich zachováva, dostane hojnú odmenu....

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  23:59:42  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Nie nebolo, bolo to v kontexte deicstva ako takeho a o rozhafani sa rodin okolo neho.

to rozhadanie rodiny je sice smutne a hriesne, ale nikde som necital ze by to mal byt donebavolajuci hriech
takze skor sa ten knaz pomylil

ono prave Jezis odmietol rozdelovat dedictvo
citácia:
Ktosi zo zástupu povedal Ježišovi: „Učiteľ, povedz môjmu bratovi, aby sa so mnou podelil o dedičstvo.“ On mu odvetil: „Človeče, kto ma ustanovil za sudcu alebo rozdeľovača medzi vami?“

A ostatným povedal: „Dajte si pozor a chráňte sa všetkej chamtivosti! Lebo aj keď má človek hojnosť všetkého, jeho život nezávisí od toho, čo má.
A povedal im aj podobenstvo: „Istému boháčovi prinieslo pole veľkú úrodu. Premýšľal a hovoril si: „Čo budem robiť? Veď nemám kde uložiť svoju úrodu.“ Potom si povedal: „Toto urobím: Zrúcam svoje sýpky a postavím väčšie a tam uložím všetko obilie i ostatný svoj majetok. Potom si poviem: Duša, máš veľké zásoby na mnohé roky. Odpočívaj, jedz, pi a veselo hoduj!“ Ale Boh mu povedal: „Blázon! Ešte tejto noci požiadajú od teba tvoj život a čo si si nahonobil, čie bude?“ Tak je to s tým, kto si hromadí poklady, a pred Bohom nie je bohatý.
Lk 12, 13- 21

Mne to naozaj vychadza tak ze sa neda presne povedat co je a co nie je spravne ohladom dedicstva



citácia:
Ktosi zo zástupu mu povedal:
"Učiteľ, povedz môjmu bratovi, aby sa so mnou podelil o dedičstvo."
Viď Lk 12,13-21


„ Ktosi zo zástupu mu povedal...“ a jednou jedinou otázkou sa dopustil hneď troch omylov. Štvrtý síce nevyslovil, ale Ježiš ho „prekukol“.

1. omyl: „Učiteľ, povedz môjmu bratovi...“ Je veľkým omylom chcieť, aby Učiteľ poučoval tých druhých, a nie mňa. Tohoto omylu sa dopúšťam vždy, keď si myslím, ž e Božie Slovo je pre tých druhých, ktorí... „nežijú tak statočne ako ja“. Správna alternatíva je: „Učiteľ, povedz mne...“

2. omyl: „...aby sa so mnou podelil o dedičstvo“ . Dedičstvo je to, čo spája synov s otcom i medzi sebou navzájom, a nie to, čo ich rozdeľuje. To platí pre všetky dobrá (hmotné i duchovné), lebo vlastne všetko sme dostali od Otca. Ak ma to, čo vlastním, a to, čo dokážem, od druhých vzďaľuje, už to nie je „dedičstvo“, ale neprávom uchvátená korisť, „lup“.

3. omyl: „Kto ma ustanovil za sudcu alebo rozdeľovača medzi vami?“ Človek zamieňa Boha s diablom a z diabla si urobil svojho boha. Slovo „diabol“ totiž pochádza z gréckeho „diaballos“, čo znamená, „ten, ktorý rozbíja, triešti, rozdeľuje“ – teda rozdeľovač. Boh, ktorý rozdeľuje, nie je pravým bohom. Pravý Boh spája.

4. omyl: „Duša, máš veľké zásoby na mnohé roky.“ – Duša, ktorá je nehmotná a nesmrteľná, si nemôž e zhromaždiť zásoby hmotných a pominuteľných vecí. Môž e sa „zásobiť“ len tým, čo človek rozdá.
„Čo budem robiť?“ – Správna otázka. Tu totiž človek rozhoduje o svojej večnosti. O večnej radosti sa nerozhoduje niekde v duchovnej alebo filozofickej sfére, ale na veľmi konkrétnej úrovni: „Čo budem robiť s tým, čo mám a s tým čo dokážem?“ (Žiaľ, boháč z podobenstva na správnu otázku nenašiel správnu odpoveď.)

http://www.modlitba.sk/htm/uvahy/kazne/paulinky/e_nedala_8.htm



Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 05 august 2013 :  06:17:49  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Vdaka misojogi za rozsiahle kopirovanie textov k teme, ktore s nou suvisia iba okrajovo ak vobec.

Takze zatial nikto nevyhrava magnum almond a vyzera to tak, ze si to knaz proste vymyslel. Celkom hanba povedat to pred nabitym kostolom. Ale mozno ani nie, mozno som jediny, kto to vedel...

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 05 august 2013 :  07:37:39  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
bral som to tak ze to suvisi s nedelnou kaznou a textom evanjelia.
Dal som to sem preto ze som sa to pokusal logicky odvodit
A z textu Pisma priamo vyplyva ze to asi az taky hriech nebude (Jezis povedal ze sa mame chranit chamtivosti a pokarhal toho co sa dozadoval delenia dedicstva)
Ci o tej chamtivosti sa tykalo priamo dotycneho alebo jeho brata nie je jasne .....
Zasa naopak Jezis sa sirot a vdov zastava, aj v starom zakone je na to dost prikladov. Podobne sa zastava aj vyplatenia mzdy

No a ze sa knaz pomylil?
Knaz ma pravo povedat v kazni maximalne tri bludy :-D povedal vraj kedysi isty papez
Alebo tam bol nejaky kontext ze to bolo inak pochopene, tazko takto na dialku ked som tam nebol .....

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 05 august 2013 :  13:37:04  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
Ak niekto niekomu nevyplati mzdu, tak misojogi pisal, ze to je donebavolajuci hriech:
citácia:
donebavolajucich hriechov nie je vela
tusim su aj niekde v katechizme taxativne vymenovane:
(utlacat siroty a vdovy, potrat a zadrzat spravodlivu mzdu)

A akeho hriechu by sa dopustil ten, ktory by nevyplatil mzdu? Bol by chamtivy, lakomy, a to je 1 zo smrtelnych hriechov.

Ak je teda lakomstvo v tomto pripade donebavolajucim hriechom, tak potom
nasledujuce slova:
citácia:
Vdaka misojogi za rozsiahle kopirovanie textov k teme, ktore s nou suvisia iba okrajovo ak vobec.

nie su pravdive, lebo to, co napisal misojogi, suvisi s temou, a ten, kto si to precital cele, tak v tom, co napisal misojogi, sa daju najst velmi podobne situacie, ktore su priam az na rovnakej, ked nie rovnakej urovni ako nevyplatenie mzdy.

nedat vyplatu robotnikom je v podstate lup, nepravom uchvatena korist a to sa rovna tomuto:
citácia:
„...aby sa so mnou podelil o dedičstvo“ . Dedičstvo je to, čo spája synov s otcom i medzi sebou navzájom, a nie to, čo ich rozdeľuje. To platí pre všetky dobrá (hmotné i duchovné), lebo vlastne všetko sme dostali od Otca. Ak ma to, čo vlastním, a to, čo dokážem, od druhých vzďaľuje, už to nie je „dedičstvo“, ale neprávom uchvátená korisť, „lup“.

a ak to tak je, tak potom to s tym nevyplatenim mzdy a s tym dedicstvom je na podobnej, ked nie rovnakej urovni, teda su to donebavolajuce hriechy, ale len v tych bodoch, v ktorych si su tieto 2 veci velmi podobne, ked nie rovnake. Neviem ako vam, ale mne sa zda, ze tieto 2 veci su si rovnake a Boh ich musi hodnotit rovnako, a ked nie rovnako, tak velmi, velmi podobne, => donebavolajucim hriechom by teoreticky mohlo byt aj to s tym dedicstvom. Aky nazor na to mate vy?

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 august 2013 :  00:38:47  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Neviem ako vam, ale mne sa zda, ze tieto 2 veci su si rovnake a Boh ich musi hodnotit rovnako, a ked nie rovnako, tak velmi, velmi podobne,
nie su rovnake
na dedicstvo v zasade narok nemas, ale na mzdu ano

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 06 august 2013 :  09:11:22  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
Ale ked si porovnas ten pripad, kedy dedicstvo oddeluje, rozdeluje ludi:
citácia:
„...aby sa so mnou podelil o dedičstvo“ . Dedičstvo je to, čo spája synov s otcom i medzi sebou navzájom, a nie to, čo ich rozdeľuje. To platí pre všetky dobrá (hmotné i duchovné), lebo vlastne všetko sme dostali od Otca. Ak ma to, čo vlastním, a to, čo dokážem, od druhých vzďaľuje, už to nie je „dedičstvo“, ale neprávom uchvátená korisť, „lup“.

s tym, ze niekto niekomu nevyplati mzdu, tak v oboch pripadoch to je nepravom uchvatena korist, lup.
citácia:
teda su to donebavolajuce hriechy, ale len v tych bodoch, v ktorych si su tieto 2 veci velmi podobne, ked nie rovnake.

To si myslim ja. A ty? Ako to je podla teba? Ja som sa len trosku zamyslel nad vecam a teoreticky aj to s tym dedicstvom by mohlo byt donebavolajucim hriechom, ale len v tych castiach/bodoch, kde su si tieto 2 veci rovnake, a ked nie rovnake, tak velmi podobne.

Je to nieco podobne s tym, ako Jezis vysvetloval, ze ked sa niekto pozrie na zenu s necistym pohladom, tak ze ten hriech je na rovnakej urovni, ako ked by s nou osobne sulozil...

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 august 2013 :  15:45:51  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
niekto niekomu nevyplati mzdu, tak v oboch pripadoch to je nepravom uchvatena korist, lup.

ano hriech je to v oboch pripadoch to suhlasim
ale donebavolajuci hriech opisuje ked je druhemu ublizene mimoriadne tazkym sposobom a je privadzany do beznadejnej situacie
a to zadrzane dedicstvoi rozhodne nie je

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 07 august 2013 :  09:14:08  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
to sice nie je, ale ked si porovnas rozpory rodin kvoli dedicstvu, kolko hadok dokaze vzniknut kvoli jedneu nevinnemu dedicstvu a ked to porovnas so situaciou, ked niekto niekomunevyplati mzdu, tak mne sa zda, ze to s tym dedicstvom moze dopadnut omnoho horsie a ze to, co vsetko sa moze stat pri situacii, ked niekto niekomu nevyplati mzdu, tak to je nic v porovnani s tym, ked vznikne obrovska hadka ohladom dedicstva.
Ten, ktory by nevyplatil mzdu by v takomto pripade mal mensi hriech ako ten, ktory by mal nieco s dedicstvom - napriklad:
citácia:
„...aby sa so mnou podelil o dedičstvo“ . Dedičstvo je to, čo spája synov s otcom i medzi sebou navzájom, a nie to, čo ich rozdeľuje. To platí pre všetky dobrá (hmotné i duchovné), lebo vlastne všetko sme dostali od Otca. Ak ma to, čo vlastním, a to, čo dokážem, od druhých vzďaľuje, už to nie je „dedičstvo“, ale neprávom uchvátená korisť, „lup“.

,,ak ma to, co vlastnim" - napriklad ten, ktory by nevyplatil mzdu, by vlastnil "cudzie" peniaze, aj ked by boli jeho, ale tie peniaze mali byt urcene robotnikom, ale on im ich nedal a ked to porovnas s tym, ked niekto nieco ma, dokaze, a ak ho to od druhych vzdaluje, tak potom to uz nie je dedicstvo, ale nepravom uchvatena korist, lup, tak tieto 2 situacie su si velmi podobne, ked nie rovnake. Takto som to pochopil ja.

Takze ak je obycajne nevyplatenie mzdy donebavolajucim hriechom, tak potom aj to s tym dedicstvom by malo byt rovnakym hriechom, a ked nie dobenavolajucim, tak tesne na hranici, velmi blizko skupiny donebavolajucich hriechov.

To, co sa ako hodnoti, to treba nechat na Boha, On vie najlepsie, co je pre nas dobre a Jeho sudy su pravdive a spravodlive. To, co som napisal ja, boli iba mienky, ale ako to je v skutocnosti, to vie najlepsie povedat iba Boh-Otec, lebo On vie vsetko a my mozeme vediet len to, co vieme a co este mozeme vediet podla Boha.

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 07 august 2013 :  10:58:46  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Since, skuste si precitat aspon katechizmus a nie len youtube a vseliake pochybne stranky a az potom piste.

Vasim spsobom myslenia a prace s udajmi dokazete odvodnit aj to, ze jazda na bicykli je donebavolajucim hriechom...

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 07 august 2013 :  11:37:32  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Vyhlasujem sutaz o magnum almond, kto najde zdroj, z ktoreho cerpal knaz na dnesnu kazen, v ktorej s prehladom tvrdil, ze privlastnenie si cudzieho majetku (v kontexte dedicstva) je do neba volajucim hriechom.

Pôvodne zaslal Mato - 04 august 2013 :  11:54:08



Tak toto vie snad iba on sam.
Odkial to mozeme vediet my, pokial sam neprizna farbu?

P.S. mozno by sa hodilo k teme http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3112

Ved je to stale ten isty klasicky problem, ze dnes zaklady (obsiahnute v katechizme) neovladaju jak knazi, tak ich ovecky (jak napriklad vyssie misojogi explicitne priznal).

K tzv. donebavolajucim hriechom, v slavnom KKC, kym to najdeme (prve negativum KKC - klasika, neprehladnost, oproti starym dobrym katechizmom),
"dozvieme sa" len cosi o katechetickej tradicii (!!) a o odkazoch na SZ (druhe negativum KKC: extremna simplifikacia, informacne natolko chudobna, ze pre mravne poznavanie je bezcenna - na rozdiel od extremnej nadmiery vaty v inych tematikach, podstatne nedolezitych pre zivot v porovnani s touto temou hriechov, ktore svojou zlobou "volaju do neba o pomstu", ako uci prava KC)

V nemenej slavnom YOUCAT sa k tomuto problemu nevenuje uz vobec ziadna pozornost.

Takze nemozete sa divit, ze mate aj tu odpovede ake mate, co vsak zrejme sa nedivite.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 07 august 2013 :  15:53:55  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
Maťo, vidím vo vyhlásenej súťaži zopár problémov:

= na nájdenie zdroja je potrebná presná citácia daného zdroja
= aj keby som daný zdroj našiel, pochybujem, že si pôjdete overiť, či je to naozaj on, lebo ...
= najjednoduchšie a možno aj najlepšie by bolo ísť sa spýtať priamo kňaza na základe čoho to tvrdí (predpokladám ale, že pre Vás to asi nie je najjednoduchšia cesta, lebo ...)

Z môjho pohľadu, celé mi to akosi smrdí. Viem si celkom dobre predstaviť, že privlastnenie si cudzieho majetku v kontexte dedičstva môže naozaj byť donebavolajúcim hriechom a to nie v kategórii "zadržiavanie spravodlivej mzdy" ale v kategórii "sužovanie sirôt a vdov". Podľa mňa je najpodstatnejšie pri donebavolajúcich hriechoch práve tá vražda - ona to všetko spája. Jedno aj druhé robí život neznesiteľným a vražda ho priamo berie.

Mne sa občas stáva, že moja manželka pochopí kázeň úplne inak ako ja. Čo je úžasné a obohacujúce. Občas sa ale stane, že si "pochopenia" odporujú a keď si to overujeme u kňaza, tak niekedy (veľmi zriedka, ale predsa) sa stane, že sme to nepochopili správne ani jeden. Tuším sa mi iba raz stalo, že sa kňaz pri najbližšej príležitosti k téme vrátil (nasledujúcu nedeľu) s tým, že mohlo prísť k nedorozumeniu a preto upresnil vysvetlenie (to bol frajer pre mňa).

Takže zhrniem, nájsť zdroj - pokojne by to mohla byť morálna teológia napr. aj od zosnulého Tondru ale pokojne aj niečo iné. A druhá poznámka, ľuďom sa občas stáva, že napr. pre chvíľkové zamyslenie, nepozornosť im unikne kontext, v ktorom sa hovorí niečo, čo je vytrhnuté z kontextu absolútny blud (najčastejšie sa to stáva pri citátoch, rečníckych otázkach, hyperbolách alebo tzv. kontrapríkladoch - používal aj sv. Pavol v listoch - čo teda povieme? že ...).

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 07 august 2013 :  16:14:13  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Prilis to komplikujete Mx, mne staci lubovolny pramen, v ktorom je napisane, ze hadanie sa o dedistvo je donebavolajucim hriechom. Kto taky zdroj najde, vyhrava magnum almond.

Cele to spekulovanie, ktore tu predvadzate je o klasifikacii skutkov, dobre, zle neutralne a ako moze umysel z jednych robit druhe, ako mozu urcite okolnosfi z lahkeho hriechu urobit tazky a naopak. Mne ide o. Jednoduche delenie - kde sa pise, ze spor o dedictstvo je donebavolajuci hriech. Knaz to presne takto povedal a opakovane, bez dlasej specifikacie, ze v pripade ked ide o utlak vdovy, ci siroty...

Nic viac za tym nehladajte.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 07 august 2013 :  21:07:50  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Magnum almond nemoze vyhrat nik, tym padom,
kedze o donebavolajicich hriechoch je nauka KC uplne explicitna takto:



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 07 august 2013 :  22:35:50  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
v uvedenom texte RzB je mala nepresnost:
Sodomsky hriech pokial mi je zname je hriech homosexuality(sucasne LGBT) a nie tzv bestiality(so zvieratom)
a vrazda pokial si pamatam by mala byt nevinneho bezbranneho cloveka
inak to sedi

citácia:
dnes zaklady (obsiahnute v katechizme) neovladaju jak knazi, tak ich ovecky (jak napriklad vyssie misojogi explicitne priznal).

prosim co mas na mysli? nic take som totiz nepriznaval a an nemal v umysle


==============================================
citácia:
staci lubovolny pramen, v ktorom je napisane, ze hadanie sa o dedistvo je donebavolajucim hriechom.

asi chcel ten knaz povedat nieco ine a tak sa sekol
mozes pripadne prezradit kde to bolo ?
mozno by sa mu zisla spatna vazba, aby sa opravil

inak predtym si trocha nezrozumitelne zadal zadanie ulohy
teraz je to ovela presnejsie
vdaka
.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 08 august 2013 :  06:33:14  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Inak s tym sodomskym hrichom je to podla Podlahu takto:

Hřích s o d o m s k ý se jmenuje dle obyvatelů Sodomy. Obyvatelé Sodomy se oddávali nepřirozeným prostopášnostem; (Jud. 7.) a proto Bůh
je zahladil ohněm a sírou. (1. Mojž. 18.) Mrtvé moře jest až podnes smutným pomníkem onoho ohavného hříchu. Toho nade- vše hanebného hříchu nelze ani pojmenovati jeho pravým jménem, sice by se tím musil znečistiti jazyk učitele náboženství a ucho jeho posluchačů. (Sv. Aug.) 0 tomto hříchu činí zmínku sv. Pavel v listu k Římanům. (1. 26.—28.)
___
a list Rimanom hovori toto:


26 Preto ich Boh vydal nehanebným náruživostiam. Ich ženy zamenili prirodzený styk za protiprirodzený.
27 A podobne aj muži zanechali prirodzený styk so ženou a zahoreli žiadostivosťou jeden k druhému: muži s mužmi páchali nehanebnosť. Tak si sami na sebe odniesli zaslúženú odplatu za svoje poblúdenie.
28 A pretože si nevedeli vážiť poznanie Boha, Boh ich vydal napospas ich zvrátenému zmýšľaniu, aby robili, čo sa nepatrí,

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 08 august 2013 :  15:26:36  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Vdaka Mato za upresnenie aj za citaty z Pisma, tkreo to potvrdzuju a dokazuju

je dokonca mozne, ze tych nepravosti bolo viac (vratane sado-maso, ved Lotove dcery v podstate zabili, tie ktore Lot vystrcil von)

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Didy

Stav: offline

 Odoslaný - 08 august 2013 :  20:05:30  Zobraziť profil  Pridať Didy do zoznamu priateľov
citácia:
Prilis to komplikujete Mx, mne staci lubovolny pramen, v ktorom je napisane, ze hadanie sa o dedistvo je donebavolajucim hriechom. Kto taky zdroj najde, vyhrava magnum almond.

Cele to spekulovanie, ktore tu predvadzate je o klasifikacii skutkov, dobre, zle neutralne a ako moze umysel z jednych robit druhe, ako mozu urcite okolnosfi z lahkeho hriechu urobit tazky a naopak. Mne ide o. Jednoduche delenie - kde sa pise, ze spor o dedictstvo je donebavolajuci hriech. Knaz to presne takto povedal a opakovane, bez dlasej specifikacie, ze v pripade ked ide o utlak vdovy, ci siroty...

Nic viac za tym nehladajte.

Pôvodne zaslal Mato - 07 august 2013 : 16:14:13

tak čo tu riešite? :D vravíte, že vám stačí ĽUBOVOĽNÝ prameň, nuž ale sám tu príklad takého prameňa spomínate, totiž VÁŠ KŇAZ!!!

Taktiež kritérium "ĽUBOVOĽNÝ PRAMEŇ", ak naozaj ľubovoľný, spĺňajú aj príspevky tých ľudí, ktorí vám to tu vyvetlili.

Totiž, Cirkev dogmaticky nedefinovala pojem "do neba volajúci hriech", ale len katechetická tradícia zaužívala tento pojem, lebo Biblia sa tak o niektorých hriechoch vyjadrila:

Katechizmus Katolíckej Cirkvi, 1867:
Katechetická tradícia pripomína tiež, že jestvujú „do neba volajúce hriechy“. Do neba volá: krv Ábela (Gn 4, 10), hriech Sodomčanov (Gn 18, 20; 19, 13), volanie utláčaného ľudu v Egypte (Ex 3, 7-10), nárek cudzinca, vdovy a siroty (Ex 22, 20-22), nespravodlivosť voči námezdnému robotníkovi (Dt 24, 14-15; Jak 5, 4).
--- http://dkc.kbs.sk/dkc.php?in=kkc1867

Ale keby sme to mali nejako dogmaticky rozoberať, tak každý hriech v istom zmysle volá do neba. Taktiež ohľadom toho citovaného "hriechu Sodomčanov", keď si pozriete, Mato, čo tu citujete od Podlahu:
citácia:

Inak s tym sodomskym hrichom je to podla Podlahu takto:

Hřích s o d o m s k ý se jmenuje dle obyvatelů Sodomy. Obyvatelé Sodomy se oddávali nepřirozeným prostopášnostem; (Jud. 7.) a proto Bůh
je zahladil ohněm a sírou. (1. Mojž. 18.) Mrtvé moře jest až podnes smutným pomníkem onoho ohavného hříchu. Toho nade- vše hanebného hříchu nelze ani pojmenovati jeho pravým jménem, sice by se tím musil znečistiti jazyk učitele náboženství a ucho jeho posluchačů. (Sv. Aug.) 0 tomto hříchu činí zmínku sv. Pavel v listu k Římanům. (1. 26.—28.)
___
a list Rimanom hovori toto:

26 Preto ich Boh vydal nehanebným náruživostiam. Ich ženy zamenili prirodzený styk za protiprirodzený.
27 A podobne aj muži zanechali prirodzený styk so ženou a zahoreli žiadostivosťou jeden k druhému: muži s mužmi páchali nehanebnosť. Tak si sami na sebe odniesli zaslúženú odplatu za svoje poblúdenie.
28 A pretože si nevedeli vážiť poznanie Boha, Boh ich vydal napospas ich zvrátenému zmýšľaniu, aby robili, čo sa nepatrí,
Pozrite si kontext toho Rim 1 a zistíte, že tam ani len nespomína Sodomčanov, ale hovorí to o GRÉKOCH!!!

A celkovo Biblia nielenže jasne nehovorí, že by ten hriech Sodomy, ktorý tak "volal do neba", že by ním bola zrovna práve homosexualita či beštialita - tú Biblia odsudzuje v iných kontextoch - ale skôr Biblia hovorí o všeobecnej zvrátenosti Sodomčanov, a keď ide o konkrétnosti, tak skôr iné hriechy spomína ako hriechy Sodomy:

Ez 16,49
49Hľa, toto bola vina tvojej sestry Sodomy: Pýcha a presýtenosť chlebom. Aj ona, aj jej dcéry boli v bezstarostnej spokojnosti, ale nepodali ruku bedárovi a žobrákovi, 50ba vyvyšovali sa a páchali predo mnou ohavnosť, preto som ich odstránil, keď som to videl.

Sof 2,8-11 tiež hovorí o Sodome v kontexte pýchy. Mud 19,13-17; Mt 10,5-15 zasa v kontexte nepohostinnosti. Podobne Iz 1,10-17.

Na iných miestach sa zasa ako hriechy Sodomy zasa uvádza: cudzoložstvo a klamstvo (Jeremiáš 23:14), zatvrdnutosť (Matúš 11:23), nedbalé bývanie (Lukáš 17:28), smilstvo (Júd 1:07), a celkovo "špinavý" životný štýl (2 Peter 2:07), kde slovo ("aselgeiais"), inde je vykreslené ako chlipnosť (Marek 7:22, 2 Korinťanom 12:21, Efezanom 4:19, 1Pt 4:3, Júd 1:04) alebo bezohľadnosť (Rimanom 13:13, 2. Petr 2:18).

A tak aj Cornelius a Lapide (1567–1637) v komentári k onomu Gn 18:18 referuje skôr na onaké veci hovoriaci: "Mnohé boli hriechy Sodomy, ale obzvlášť nečinnosť, obžerstvo, pýcha, nepohostinnosť, krutosť, pohŕdanie Bohom a z týchto zrodená neprirodzená túžba. Ez 16:49"



Dalo by sa teda hovoriť skôr o hriechoch Sodomy než len o jednom...

Ale Maťove magnum nechcem, ja magnum neľúbim, nech si ho spapá sám - len pozor pritom na obžerstvo, lebo aj to bol jeden z hlavných hriechov Sodomy... Ja len, že je to cekovo od neho také čudné, lebo fráza "do neba volajúci" je bežná fráza jazyka, keď hovoríme o "do neba volajúcej drzosti" či pod., na to nemusím predsa hneď listovať v Biblii či v Katechizme, či to aj on tak ten ktorý katechizmus nazval. Proste sú to také frázy, ktoré sa bežnom jazyku aj voľnejšie používajú. A obzvlášť keď tu ani Katechizmus ani Biblia nevravia, že len tamto vymenované sú tie "do neba volajúce" a iné podobné už nie sú do neba volajúce - takže tá Maťova logika mi pripadá byť ešte horšia než logika "grammatikov", ktorých Ježiš odsudzoval, lebo si povedia napr. že Biblia vraví "nezabiješ", takže keď som urobil iba fyzické násilie na niekom (napr. vyhodil kňaza zo spovedelnice, tak že letel dva metre na betón), ale nezabil som ho, tak to je OK...


tak učili otcovia

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 186  ~  Člen od: 09 jún 2011  ~  Posledná návšteva: 12 február 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Didy

Stav: offline

 Odoslaný - 08 august 2013 :  20:34:25  Zobraziť profil  Pridať Didy do zoznamu priateľov
btw. ale pozerám, že keď čítam Maťa s Rarachom, tak jeden amaterizmus väčší ako druhý, napr. Rarach tu práve posledne napísal - ako som si práve všimol:
citácia:
Magnum almond nemoze vyhrat nik, tym padom, kedze o donebavolajicich hriechoch je nauka KC uplne explicitna takto:
citácia:
Sodomský hřích jest zvláštní druh hříchu uproti 6. přikázaní Božímu. Dopouští se ho ten, kdo nemravnosti páše se zvířaty. Sluje Sodomský, poněvadž ve městě Sodomě se ho dopustili.

Pôvodne zaslal Rafael - 07 august 2013 :  21:07:50

Rarach sebaisto prehlasuje za "úplne explicitnú náuku KC" názor, že sodomský hriech je SO ZVIERATAMI a že Sodomčania to tak robili - nuž ale naproti tomu Maťov Podlaha sa zasa domnieva, že je to MUŽ S MUŽOM
citácia:
Hřích s o d o m s k ý se jmenuje dle obyvatelů Sodomy. ... O tomto hříchu činí zmínku sv. Pavel v listu k Římanům. (1. 26.—28.)

26 Preto ich Boh vydal nehanebným náruživostiam. Ich ženy zamenili prirodzený styk za protiprirodzený.
27 A podobne aj muži zanechali prirodzený styk so ženou a zahoreli žiadostivosťou jeden k druhému: muži s mužmi páchali nehanebnosť. Tak si sami na sebe odniesli zaslúženú odplatu za svoje poblúdenie.
28 A pretože si nevedeli vážiť poznanie Boha, Boh ich vydal napospas ich zvrátenému zmýšľaniu, aby robili, čo sa nepatrí,

Ale zaujimalo by ma, kde Biblia tvrdí to čo Rarach, že Sodomčania to robili SO ZVIERATAMI?!!! Odkiaľ to má? Môže mu Maťo dať magnum, ak Rarach dokáže, čo cituje. Alebo je to ten jeho povestný fideizmus?

tak učili otcovia

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 186  ~  Člen od: 09 jún 2011  ~  Posledná návšteva: 12 február 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 08 august 2013 :  22:36:07  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
ak Rarach dokáže, čo cituje. Alebo je to ten jeho povestný fideizmus?
Rarach len sem dal to co nasiel
problem je skor v tom ze nie vsetko co je predkoncilove je automaticky dobre, su pripady ked to tak nie je ....
a naopak aj pokoncilove veci mozu byt dobre (ba priam vyborne)

takze osobne neodporucam knihy delit na predkoncilove a pokoncilove ...
ale podla kvality

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
  Previous Topic: Pozvánka do bratstva J.P.  II. Téma Next Topic: Co to znamena sudit niekoho?  
 Verzia pre tlač
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06