|
Odoslaný - 01 august 2013 : 09:55:05
|
citácia: "PRO OMNIBUS" = ako vraví Tomáš Akvinský (1225–1274) - opakujúc tým len to, čo pred ním vravl Haymo (PL 117:836), Bruno (PL 153:499), Herveus (PL 181:1535seq.), Peter Lombardský (PL 192:419) - "Pro omnibus autem dupliciter potest intelligi. Vel ut sit distributio accommoda, scilicet pro omnibus praedestinatis, pro istis etiam tantum habet efficaciam. Vel absolute pro omnibus quantum ad sufficientiam." = "ZA VŠETKÝCH možno chápať DVOJAKO: buď ako distributio accommoda, totiž VŠETCI predurčení/vyvolení, u ktorých má aj účinok, ALEBO za absolútne VŠETKÝCH čo do postačiteľnosti".
Teória je vždy pekná, priam veľmi pekná. A mňa by zaujímalo, ako to je v praxi. Koľkí z nich, keď odrapkávajú "za všetkých" či to naozaj chápu ako distributio accommoda (za všetkých vyvolených)... aby to bolo naozaj len ZA MNOHÝCH.
(ja tento problém nemám, ja som iba tam kde je pro multis, a kde je samozrejme aj tradičná formácia kňaza)
Kto sa spýta nech to tu napíše.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 11:15:07
|
Tú tradičnú formáciu som preto zdôraznil, lebo tu bolo aj niečo takéto:
citácia: Suarez prenadherne, akoby to sil na dnesnu dobu, rozobera nepripustnost promultis vzhladom na rizikovu intenciu, ktora uz aj pri tomto vyraze moze nastat, nieto este pri vyraze pro universis/pro omnibus.
To len na margo rozprávok, ktoré sa tu šíria o tom, že niekto vyriekne čarovnú formulku a automaticky vypadne sviatosť. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 12:21:36
|
citácia: Teória je vždy pekná, priam veľmi pekná. A mňa by zaujímalo, ako to je v praxi. Koľkí z nich, keď odrapkávajú "za všetkých" či to naozaj chápu ako distributio accommoda (za všetkých vyvolených)... aby to bolo naozaj len ZA MNOHÝCH. ja tento problém nemám, ja som iba tam kde je pro multis, a kde je samozrejme aj tradičná formácia kňaza Pôvodne zaslal mino - 01 august 2013 : 09:55:05 vravíte, že ste tam, kde tradičná formácia kňaza, nuž ale čo vy viete o tradičnej formácii kňaza? Čítal som latinské knihy, ktoré sa už stáročia používali v seminároch, a kňazov tam učili, že to "pro multis" majú chápať ako "za absolútne všetkých ľudí", ktorých je predsa tiež nie málo, ale mnoho.
Takže ak aj niekto chápe toto "za všetkých" ako "za absolútne všetkých ľudí" tak robí len to, ako sa to bežne učilo už celé stáročia vráci tradičnej kňazskej formácie.
Vy však skutočnú realitu tradičnej formácie nepoznáte, lebo ste v tom nechutne oklamaný Rarachom, ako tu sám aj teraz ukazujete:citácia: Tú tradičnú formáciu som preto zdôraznil, lebo tu bolo aj niečo takéto: citácia: citácia: Dúfam, že Suarez rozoberá neprípustnosť pro omnibus. A inak škoda periel ... Pôvodne zaslal mino - 08 marec 2013 : 14:29:21 Suarez prenadherne, akoby to sil na dnesnu dobu, rozobera nepripustnost promultis vzhladom na rizikovu intenciu, ktora uz aj pri tomto vyraze moze nastat, nieto este pri vyraze pro universis/pro omnibus. Pôvodne zaslal mino - 01 august 2013 : 11:15:07 toto, čo tu, Mino, citujete od Raracha je LOŽ !!!! Rarach vedome KLAME ako obvykle !!! a toto je ďalší z ukážkových príkladov, že Rarach je vedomý klamár, ktorý manipulatívne KLAME čitateľov fóra. Čítal som predsa SUÁREZa (1548–1617), ale nič takéto netvrdil, práve naopak!!!
napr. tuná (Disp. 50 [quaest. 56, art. 2], sect. 3, num. 7) spomínaný SUÁREZ (1548–1617) jednoznačne hovorí, že to "MULTI" v konsekračných slovách Eucharistie označuje všetkých ľudí, a nielen všetkých vyvolených - a žiadnu inú interpretáciu tu ani len nespomína:
Toto chápanie spomína aj tu:
tuná síce na úvod spomína aj vysvetlenie katechizmu, ktoré to nevysvetľuje ako postačiteľnosť, ale ako účinnosť, avšak hneď k tomu SUÁREZ (1548–1617) dodáva:
"Ale proti tomu možno namietať, pretože partikula "za vás" referuje na prítomných apoštolov medzi ktorými bol zavrhnutý Judáš, nemôže signifikovať efficaciu (účinnosť), ale sufficienciu (postačiteľnosť), a preto iní tak uzatvárajú, ktorým inkliknuje Chryzostom a Theofylakt, keď tak vysvetľujú "za vás" totiž mojich žiakov, ktorí ste prítomní a "pro multis" t.j. za všetých ostatných, lebo aj všetkých je mnoho."
A ďalej SUÁREZ (1548–1617) uvádza aj zasa všelijaké iné možné interpretácie, pričom však na záver dodáva, že
"zatiaľ čo všetky tieto interpretácie možnu byť prispôsobené alebo chápané, tu je reč o vyliatí krvi čo do postačiteľnosti [t.j. za absolútne všetkých ľudí], čo je veľmi pravdepodobné."
A pripomínam, že na tom inom mieste, ktoré som tu uviedol už spomína IBA túto interpretáciu, že ide o absolútne všetkých ľudí.
Nikde však netvrdí, že Chryzostom, Theofylakt, a množstvo tých ďalších teológov - ktorým bol aj on sám, ako vidíme - ktorí zastávali mienku, že tu ide o absolútne všetkých, a tak to teda chápali, tak že by mali vadnú intenciu, či čo.
To tvrdí len Mino s Rarachom, ale nie SUÁREZ (1548–1617), ktorému to títo dvaja LŽIVO podsúvajú....
Miňo nám tu zasa bude samozrejme rozprávať, že tu dávam modernistické výklady, lenže pripomínam, že som tu len citoval Suaréza zo 16/17. storočia, ktorý je jedným z najväčších teológov histórie, a sám Miňo sa tu naňho odvolával, akurát že lživo. Miňo tu len ukazuje, že on vôbec nevie, čo sa naozaj učilo, ale jeho "vedomosťami" sú lži, ktoré mu klamár Rarach podsúval.
v inej téme som už pojednával o intencii, kde som dokázal, že je platná pri oboch verziách: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3911&whichpage=2#130154
HOWGH.
|
tak učili otcovia |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 186 ~
Člen od: 09 jún 2011 ~
Posledná návšteva: 12 február 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 12:38:02
|
"díki" za modernistické interpretácie čohokoľvek kde sa nachádza slovo "za", "mnohých", "všetkých", poprípade ich latinské ekvivalenty.(ani nie je ich tu treba, ratzinger a spol. ich - tie interpretácie- nachrlili ako na bežiacom páse)
V budúcnosti si dám pozor pri otváraní nových tém, a použijem iné slová, aby náhodou niekoho nedráždili.
(inak celkom sa zamýšľam prečo modernisti priamo školia prekrúcačov, špecializovaných práve na tie menované slová... jednalo sa o prvú fázu zneplatnenia sv. omše, kde pri platných kňazoch potrebovali "odchýliť" intenciu... čo sa im nemuselo vždy podariť, a paradoxne to urobili diabolsky- latinský protestantský paškvil má presne tie slová čo Rímsky misál, ale do ľudových jazykov, akoby všetci trpeli jednou chorobou- prekladali to inak... výnimka bola napr. menované maďarsko...ale aj tam to zas zmenili, a teraz to budú zas meniť... tam už tí rapotači formuliek ani nebudú vedieť čí sú)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 13:40:13
|
No a teraz už konečne k téme, modernistických blábolov bolo dosť (väčšinou sú prázdne), Misál kde by v pohode bolo niečo iné ako sa vyžaduje nemáme, máme tu 6000 kňazov ktorí niečo píšu o protestantskom paškvile- zrejme boli formovaní inak ako tu podsúva jeden prekrúcač, keďže im jedna zmena vadí, to isté 300 dôvodov...
zaujímavé potom, týmto všetkým vadí "za všetkých"...zrejme sú prví čo boli už formovaní ako "sedevacantisti"...a jediní čo to správne vidia sú prekrúcači (ako napr. ratzinger) ktorí "študovali" staré knihy a tam vraj písali, že je to jedno.
Fakt hromada lží a nezmyslov... a stačilo tak málo, Misál s inými slovami... ten modernisti nemajú, ale majú svoju "logiku" a tam si napasujú čo sa im len chce.
A díki Suarez že nestačí len pro multis... ale treba aj správnu Intenciu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 13:53:29
|
citácia: A díki Suarez že nestačí len pro multis... ale treba aj správnu Intenciu. Pôvodne zaslal mino - 01 august 2013 : 13:40:13 citoval som, čo písal Suaréz, ktorému ďakujete: vravel, že na to "pro multis" sú všelijaké interpretácie, ktoré sa tu môžu chápať, avšak on sa prikláňa ku sv. Chryzostomovi, že ide o absolútne všetkých ľudí - ako ukázal aj v inom svojom spise, ktorý som tiež tu dal.
Ale platné by boli obe verzie, ako uznáva Suaréz - ako vidíme v tom citáte - a tiež som to tu dokázal aj v inej téme: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3911&whichpage=2#130154
Tým som sa už dostatočne vyjadril k téme.
Ak má ešte niekto niečo na mňa, nech mi napíše email. |
tak učili otcovia |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 186 ~
Člen od: 09 jún 2011 ~
Posledná návšteva: 12 február 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 13:53:42
|
citácia: citácia: Teória je vždy pekná, priam veľmi pekná. A mňa by zaujímalo, ako to je v praxi. Koľkí z nich, keď odrapkávajú "za všetkých" či to naozaj chápu ako distributio accommoda (za všetkých vyvolených)... aby to bolo naozaj len ZA MNOHÝCH. ja tento problém nemám, ja som iba tam kde je pro multis, a kde je samozrejme aj tradičná formácia kňaza Pôvodne zaslal mino - 01 august 2013 : 09:55:05 vravíte, že ste tam, kde tradičná formácia kňaza, nuž ale čo vy viete o tradičnej formácii kňaza? Čítal som latinské knihy, ktoré sa už stáročia používali v seminároch, a kňazov tam učili, že to "pro multis" majú chápať ako "za absolútne všetkých ľudí", ktorých je predsa tiež nie málo, ale mnoho. Takže ak aj niekto chápe toto "za všetkých" ako "za absolútne všetkých ľudí" tak robí len to, ako sa to bežne učilo už celé stáročia vráci tradičnej kňazskej formácie. Vy však skutočnú realitu tradičnej formácie nepoznáte, lebo ste v tom nechutne oklamaný Rarachom, ako tu sám aj teraz ukazujete: citácia: Tú tradičnú formáciu som preto zdôraznil, lebo tu bolo aj niečo takéto: citácia: citácia: Dúfam, že Suarez rozoberá neprípustnosť pro omnibus. A inak škoda periel ... Pôvodne zaslal mino - 08 marec 2013 : 14:29:21 <span id='hl' style='background-color: yellow'>Suarez[/hl] prenadherne, akoby to sil na dnesnu dobu, rozobera nepripustnost promultis vzhladom na rizikovu intenciu, ktora uz aj pri tomto vyraze moze nastat, nieto este pri vyraze pro universis/pro omnibus. Pôvodne zaslal mino - 01 august 2013 : 11:15:07 toto, čo tu, Mino, citujete od Raracha je LOŽ !!!! Rarach vedome KLAME ako obvykle !!! a toto je ďalší z ukážkových príkladov, že Rarach je vedomý klamár, ktorý manipulatívne KLAME čitateľov fóra. Čítal som predsa SUÁREZa (1548–1617), ale nič takéto netvrdil, práve naopak!!! napr. tuná (Disp. 50 [quaest. 56, art. 2], sect. 3, num. 7) spomínaný <span id='hl' style='background-color: yellow'>SUÁREZ[/hl] (1548–1617) jednoznačne hovorí, že to "MULTI" v konsekračných slovách Eucharistie označuje všetkých ľudí, a nielen všetkých vyvolených - a žiadnu inú interpretáciu tu ani len nespomína: Toto chápanie spomína aj tu: tuná síce na úvod spomína aj vysvetlenie katechizmu, ktoré to nevysvetľuje ako postačiteľnosť, ale ako účinnosť, avšak hneď k tomu SUÁREZ (1548–1617) dodáva: "<span id='hl' style='background-color: yellow'>Ale proti tomu možno namietať, pretože partikula "za vás" referuje na prítomných apoštolov medzi ktorými bol zavrhnutý Judáš, nemôže signifikovať efficaciu (účinnosť), ale sufficienciu (postačiteľnosť), a preto iní tak uzatvárajú, ktorým inkliknuje Chryzostom a Theofylakt, keď tak vysvetľujú "za vás" totiž mojich žiakov, ktorí ste prítomní a "pro multis" t.j. za všetých ostatných, lebo aj všetkých je mnoho.[/hl]" A ďalej SUÁREZ (1548–1617) uvádza aj zasa všelijaké iné možné interpretácie, pričom však na záver dodáva, že "<span id='hl' style='background-color: yellow'>zatiaľ čo všetky tieto interpretácie možnu byť prispôsobené alebo chápané, tu je reč o vyliatí krvi čo do postačiteľnosti [t.j. za absolútne všetkých ľudí], čo je veľmi pravdepodobné.[/hl]" A pripomínam, že na tom inom mieste, ktoré som tu uviedol už spomína IBA túto interpretáciu, že ide o absolútne všetkých ľudí. Nikde však netvrdí, že Chryzostom, Theofylakt, a množstvo tých ďalších teológov - ktorým bol aj on sám, ako vidíme - ktorí zastávali mienku, že tu ide o absolútne všetkých, a tak to teda chápali, tak že by mali vadnú intenciu, či čo. To tvrdí len Mino s Rarachom, ale nie SUÁREZ (1548–1617), ktorému to títo dvaja LŽIVO podsúvajú.... <span id='hl' style='background-color: yellow'>Miňo nám tu zasa bude samozrejme rozprávať, že tu dávam modernistické výklady, lenže pripomínam, že som tu len citoval Suaréza zo 16/17. storočia, ktorý je jedným z najväčších teológov histórie, a sám Miňo sa tu naňho odvolával, akurát že lživo. Miňo tu len ukazuje, že on vôbec nevie, čo sa naozaj učilo, ale jeho "vedomosťami" sú lži, ktoré mu klamár Rarach podsúval. [/hl]v inej téme som už pojednával o intencii, kde som dokázal, že je platná pri oboch verziách: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3911&whichpage=2#130154HOWGH. Pôvodne zaslal Didy - 01 august 2013 : 12:21:36
toto tu pre istotu takto zachovám, aby to náhodou nebolo editované. Lži by predsa len mali zostať a svedčiť proti tomu kto ich tára. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 13:59:05
|
ja intuitivne chapem ze vsetko z celku je viac nez mnoho z celku; pretoze vsetko z celku je bezo zvysku, no mnoho z celku ma mat zvysok
ak moze byt mnoho z celku vsetkym, tak potom moze byt malo z celku nicim? mozem povedat, ze som si vzal mnoho z kolaca a vziat si cely, a mozem povedat, ze som si zbral malo z kolaca a nezobral som si z neho nic? |
povodny GUEST635
He will learn... no king rules forever... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2291 ~
Člen od: 16 november 2010 ~
Posledná návšteva: 04 február 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 august 2013 : 13:59:52
|
citácia: citácia: A díki Suarez že nestačí len pro multis... ale treba aj správnu Intenciu. Pôvodne zaslal mino - 01 august 2013 : 13:40:13 citoval som, čo písal Suaréz, ktorému ďakujete: vravel, že na to "pro multis" sú všelijaké interpretácie, ktoré sa tu môžu chápať, avšak on sa prikláňa ku sv. Chryzostomovi, že ide o absolútne všetkých ľudí - ako ukázal aj v inom svojom spise, ktorý som tiež tu dal. Ale platné by boli obe verzie, ako uznáva Suaréz - ako vidíme v tom citáte - a tiež som to tu dokázal aj v inej téme: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3911&whichpage=2#130154<span id='hl' style='background-color: yellow'>Tým som sa už dostatočne vyjadril k téme.
Ak má ešte niekto niečo na mňa, nech mi napíše email.[/hl]Pôvodne zaslal Didy - 01 august 2013 : 13:53:29
Didy a si si istý, že si naozaj pozrel celého Suaréza? Skutočne celého? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 august 2013 : 15:18:01
|
citácia: Didy a si si istý, že si naozaj pozrel celého Suaréza? Skutočne celého? namiesto blbych a trapnych otazok si sem mal dat vlastny argument podobne dotahovanie druheho otazkami si nechaj na romaticky vecer tam sa to naozaj hodi - tu je to uplne zbytocne spamovanie a zanasanie temy a natahovanie casu !!!!!!!!!!!!
navyse nedal sem len smutneho Suareza, ale doslova kvantum teologov, cim jasne ilustroval teologicku mienku cirkvi k tejto otazke v potridentskom obdobi (a aj pred nim) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 august 2013 : 16:01:18
|
Ja tu nič nevidím misojogi, aj ja to tu môžem zatapetovať napr. textami z Kubka a Maťka, Kremienka a Chocholúšika, Mechúrika a Košťúrika... Len netuším ako by to odpovedalo téme.
misojogi tu sme profíci majúci KOMPLETNÉ pramene Svätej Katolíckej Cirkvi a nie modernisti so svojimi úbohými vykuchaninami. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 august 2013 : 16:51:34
|
citácia: tu sme profíci majúci KOMPLETNÉ pramene Svätej Katolíckej Cirkvi vyborne tak smelo ich sem daj !!!!
namiesto neustalych reci o nicom ..... uz ma to prestava bavit namiesto jasneho argumentu chodis ako macka okolo horucej kase a nepovies a nepovies a nepovies konkretny argument namiesto toho to z teba ide ako z chlpatej deky pripadam si ako pri rozhovore s detmi s pomocnej skoly (IQ mensie ako 50)
reci reci reci plus urazky co takto sem konecne dat argumenty ? ked udajne su tak kde je problem ?
to sa tu chces este na dve strany bavit a nicom a aj tak ich sem nedat ? pozri si definiciu trola
vychadza mi z toho jedine: ziadne argumenty v skutocnosti nemas .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 august 2013 : 18:17:16
|
ale ale misojogi, ty predsa nič nepotrebuješ, prekrútiš absolútne čokoľvek.
Ja nie som na ťahu, ja som tu nič nespochybnil a nikoho z ničoho neobvinil. Takže kto to urobil, musí teraz preštudovať komplet Suaréza, a nielen modernistický výber z neho.
Ty si zatiaľ nevyvrátil absolútne nič, takže máš restov až až...môžeš inak začať- Intervencia bod po bode, 62 dovodov- bod po bode, 300 dôvodov bod po bode...a všetko ďalšie bude pomaly pribúdať, a som si istý že pribudne aj niečo na čom si pár nafúkancov nabije "držku". Neboj, nikto sa nikde neponáhľa...
Tak kde sa ponáhľaš. A dokonca to už aj poznáš- nehádžte perly...
Už si ich tu rozdupal až až... zvykaj si že si na fóre kde sa preberajú ozajstné katolícke problémy. A kde kvalita je viac ako kvantita.
A okrem toho si v téme, kde si mal rozdávača oblátok opýtať kde mu lietajú myšlienky keď recituje tú naráciu z protestantského rituálu. A to si mal sem dať...
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 august 2013 : 19:57:18
|
citácia: Intervencia bod po bode aka intervencia zasa ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 august 2013 : 19:59:22
|
Tá ktorú zostavil nejaký šéf Svätého Offícia, týkala sa protestantského NOMu, a ktorú nejaký misojogi označil za dielo niekoho kto "nepochopil krásu NOMu". |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 august 2013 : 20:52:09
|
to uz som z toho uplne zmagoreny (mozno aj teplom) to ako chces povedat ze existuje nejaky protestanstsky NOM? chces povedat ze protestanti tiez robilu nejaku zmenu svojej liturgie ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|