Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Katolícka apologetika
 Apologetické pohľady
 300 dôvodov proti NOM (vonkajší rozbor)
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Ottavianiho Intervencia Téma Next Topic: samota v kruhu ľudí  

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 29 júl 2013 :  11:38:20  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
V ramci apologetickeho kurzu ,
pokracujme dalsim prikladom sprievodcu po dielach katolickych stanovisk ohladom diania v cirkvi po zavedeni reforiem v 60.-tych rokoch 20.storocia,
ktore sa vacsinovemu citatelovi pochopitelne nedostanu.

Vyberam z pramennych odkazov doby, v ktorej mnohi citatelia Kreda este nezili alebo este len tahali kacera na motuziku,
ktore ako vlna odporu vtedajsich studovanych teologov starej skoly,
zaznievali ako ozvena opravnenosti pochybovania o skutocnych cieloch reformatorov.

Jedna sa o rozbor NOMu v porovnani s tradicnym rimskym ritom po vonkajsej stranke.

Predkladam to v zneni a forme, aka sa k nam, "za oponou" zijucich katolikov, zachovala
(rozmnozovanie a distribucia jedine podpultovo cez ochotne ruky mnohych vlastnikov pisacich strojov a indigovych kopirovacich harkov)
cimz je zachovany aj autenticky "buket" dobovych realii.

Tie maju suvis aj so samotnym obsahovym znenim predkladaneho materialu,
ktory pochadza z pera doktrora teologie zo Zapadu, reagujuceho na vtedajsi tzv. prvy typizovany rimsky misal
(ako vieme, odvtedy uz preslo dost casu a v pokoncilnej cirkvi aj pribudli nove normy, vyjadrene v sucasnosti uz tretim tzv. typickym misalom NOMu,
takze niektore dobove atributy rozborovaneho NOMu v sucasnosti uz bud neplatia, alebo boli nahradene este vacsim zosekanim smerom k protestantizacii "riadnej formy" kultu)

Tymto dielkom zaroven cinime malu sluzbu informacnemu deficitu v historickom povedomi o diani v cirkvi u nasinca,
zvyknuteho rozmyslat len v kategoriach prilis zjednodusenych schem o udajne kontinualnom preberani zmien,
co je pravda len do tej miery, do akej je mozne o kontinualite hovorit v pripade postupne sa variacej zaby v hrnci.
Ostatne ako sam nizsie zverejneny pramen ukaze, len niekolko rokov po zavedeni NOMu sa ukazalo, ze ta kontinualita bola v skutocnosti rychlym sekom, oddelujucim katolicke od novatorskeho, kde to druhe sa zastitilo ako oficialna norma.



Pre prehladnost a lahsie orientovanie sa,
uvadzam obsah rozboru rozdeleny do kapitol:


I. Pre novú liturgiu boli formulované nové pravidlá, ktoré obsahujú mnohé zfalšované ustanovenia

II. Pôvodná príprava ku sv. omši sa zmenila

III. Ofertórium je odstránené

IV. Prefácia bola ťažko zasiahnutá

V. Bol zmenený Kánon, ba dokonca v zásade bol potlačený

VI. Vedľa Kánonu vznikli ďalšie, tzv. "eucharistické modlitby"

VII. Sv. Premenenie bolo smrteľne zasiahnuté!

VIII. Záverečná časť liturgie je zmenená a podstatne prestavaná

IX. Cirkevný jazyk, latina a gregoriánsky chorál, boli prakticky odstránené

X. Kňazské oblečenie bolo zdiskreditované a z väčšej časti odstránené

XI. Zmeny, resp. rozvrátenie oltára a svätostánku

XII. Kostol bol zbavený svojho vlastného charakteru

XIII. Kńazstvo bolo zbavené vlastného určenia, prakticky bolo odstránené

XIV. Záverečné poznámky








I. Pre novú liturgiu boli formulované nové pravidlá, ktoré obsahujú mnohé zfalšované ustanovenia







II. Pôvodná príprava ku sv. omši sa zmenila







III. Ofertórium je odstránené







IV. Prefácia bola ťažko zasiahnutá






V. Bol zmenený Kánon, ba dokonca v zásade bol potlačený






VI. Vedľa Kánonu vznikli ďalšie, tzv. "eucharistické modlitby"






VII. Sv. Premenenie bolo smrteľne zasiahnuté!








VIII. Záverečná časť liturgie je zmenená a podstatne prestavaná









IX. Cirkevný jazyk, latina a gregoriánsky chorál, boli prakticky odstránené






X. Kňazské oblečenie bolo zdiskreditované a z väčšej časti odstránené






XI. Zmeny, resp. rozvrátenie oltára a svätostánku






XII. Kostol bol zbavený svojho vlastného charakteru






XIII. Kńazstvo bolo zbavené vlastného určenia, prakticky bolo odstránené






XIV. Záverečné poznámky














Ten citatel, ktory nepozna rozdiely medzi NOMom a tradicnym rimskym ritom,
ma aspon prilezitost urobit si vyznamny posun v poznani.
Ten citatel, ktory v domneni, ze NOM je len akcidentalnou zmenou tradicneho rimskeho ritu,
ma aspon dost materialu na revizionizmus.




 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora 

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 30 júl 2013 :  18:27:52  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ešte som si to ani celé nepreštudoval, lebo človeku behá mráz po chrbte, a je mi jasné, že táto téma nebude mať nijakú oponentúru. Myslím nijakú relevantnú.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 31 júl 2013 :  20:27:18  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Počas diskusií som si uvedomil hlavne dôležitosť Intencie.
Pre mňa to je jeden z najkľúčovejších posuvov, ktoré sa urobili- keď ešte boli platní kňazi- pre zneplatnenie sv. omše.
Myslím obe Intencie- pre konsekrovanie, a aj pre odslúženie sv. omše, kde mi tá druhá pripadá vzhľadom na zmeny kľúčovejšia.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 03 august 2013 :  15:00:19  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Mino
Didy Ti predsa jasne odpovedal a podlozil to historickymi dokumentami
tak neviem co este riesis

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 03 august 2013 :  15:49:41  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Tu nikto nič nepodložil, pokiaľ viem tak sa tu bol niekto iba realizovať, tapetovať ... ja nič podložené nevidím.
misojogi tu sme na kredo.sk a tu keď sa niečo "podkladá" tak to musí byť podložené.

Tapetovanie hlava nehlava môže tak platiť jedine na nejakých amatérskych fórach, ale nie tu.
Tu sme oveľa náročnejší.

Tapetovací stroj sa tu zastavil pred Suarezom (a učením Tridentského koncilu) o NUTNOSTI správnej INTENCIE už pri pro multis...

Čo už potom hovoriť o Intencii tam, kde diablova sekta predpísala- "za všetkých".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 03 august 2013 :  17:01:09  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
bolo tu podlozene mnozstvom argumetov ze medzi tridentskym koncilom a 2VK bolo kvantum teologov ktori zastavali nazor na ZA VSETYKCH a ZA MNOHYCH su ekvivalentne.
keby to bolo v rozpore s Trid Koncilom tak by boli odsudeni ako heretici co neboli, naopak ich myslienky boli pouzite v NOMe

co sa tyka intencie tak mi chyba citacia nejakeho kanonu v tom ze je nutna nejaka dalsia intencia knaza pri sluzeni sv omse okrem umyslu ju sluzit (ako spritomnenie obety kriza) a premenit chlieb a vina na Telo a Krv

a neodpovedali ste na jasny argument ze obeta kriza bola za vsetkych ludi a teda aj jej spritomnenie musi mat rovnaku intenciu i ked ovocie beru predovsetkym pritomni a ti za ktorych je sluzena

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 03 august 2013 :  21:39:00  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
za túto herézu
citácia:
obeta kriza bola za vsetkych ludi a teda aj jej spritomnenie musi mat rovnaku intenciu


anathema sit

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  00:27:30  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
logika! nie ?
a ked mas ny nazor, tak si mal aspon vysvetlit preco ...
Jezis na Kalvarii zomrel za vsetkych, co je na tom anathema sit ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  07:23:54  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi, skús tu dokázať tú druhú časť vety. (a skús nemať obsesiu ako niekto, kto tu tapetuje to čo sa ho nikto nepýta)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  09:16:53  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
OK
Knaz je "alter Christos", mal by mat teda rovnake myslienky a intenciu ako mal Kristus ked sa obetoval na krizi
Ten sa obetoval za vsetkych ludi, za cely svet, ale vedel ze budu ludia ktorym jeho obeta nepomoze pretoze ju odmietnu
Obdobne knaz ju obetuje prednostne za pritomnych potom za tych na ktorych je umysel a nakoniec za obratenie vsetkych hriesnikov a celeho sveta.
Volba slov za mnohych alebo za vsetkych len poukazuju na iny aspekt tejto obety

Vas kalvinsky nazor ktory tu nenapadne podsuvate, ze Jezis zomrel len za predestinovanych anathema sit

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  10:43:42  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
anathema sit za herézu (šírenú modernistami) ohľadne OVOCIA sv. omše, ktoré je LEN za MNOHÝCH.

Nedá sa nič robiť, z tohoto sa sekta nevykrúti.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  11:35:20  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Mino a Ty si kde podlozil svoj nazor ohladom anathemy?
obavam sa ze nikde ....

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
  Previous Topic: Ottavianiho Intervencia Téma Next Topic: samota v kruhu ľudí  
 Verzia pre tlač
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06