|
Odoslaný - 09 júl 2013 : 21:06:10
|
citácia: citácia: pamiatka a spritomnenie nie je to iste, pre vas uz ano Janka ja mam skor iny pocit a sice ze vy chapete omsu ako samostatnu dalsiu obetu nezavislu na tom co bolo na krizi proste vo Vasej mysli ak Vas spravne chapem je zrejme nieco ako obetny system SZ ale namiesto baranov sa sluzi sv omsa kdezto v Pisme mate ze Kristova obeta na krizi postacuje az do konca vekov .... a ze obetny system SZ je zruseny .... prave preto nie je sv omsa nejake dalsia obeta ale je SPRITOMNENIE OBETY NA KALVARII - je s nou totozna chapem Vas dobre ? alebo to vidite inak ako som napisal? Pôvodne zaslal misojogi - 09 júl 2013 : 00:13:00 asi by bolo dobre popisat si nieco o obeti vytvorila som preto zvlast temu, aby sa to nemiesalo, aj ked to suvisi so svatou omsou
Obeti starozakonni ustoupili obeti Noveho Zakona, jejimz byly predobrazem. Jedinou a pravou obeti Noveho Zakona jest Jezis Kristus sam, ktery svou smrti na krizi obetoval za hrichy lidske Otci nebeskemu. Tato trvala obet Kristova zpusobila vykoupeni pokoleni lidskeho od hrichu. Je to obet vsech obeti, nejvyssi ukon ucty a usmireni. Touto jedinou obeti zivota a smrti Kristovy na krizi nemela obet prestati. Kristus chtel, aby jeho obet na krizi byla neustale obnovovana v Cirkvi, a ustanovil pri posledni veceri nejsvetejsi Svatost oltarni, ktera je soucasne obeti i svatosti. Tri duvody jej k tomu prijmely: a, Kristus chtel neustale mezi lidmi prebyvati b, Kristus chtel neustale obetovati, aby tak lidem privlastnoval milsoti vykupitelske c, Kristus se chtel dat za pokrm nasich dusi. Symbolem techto myslenek je: svatostanek, oltar a svate prijimani.
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 júl 2013 : 22:43:01
|
samozrejme janka za toto:
citácia: prave preto nie je sv omsa nejake dalsia obeta
anathema sit
nakoniec človek zistí že sa tu baví s kadejakými bludármi. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 júl 2013 : 23:44:13
|
citácia: Kristus chtel, aby jeho obet na krizi byla neustale obnovovana v Cirkvi, a ustanovil pri posledni veceri nejsvetejsi Svatost oltarni, ktera je soucasne obeti i svatosti. cize sv omsa je SPRITOMNENIE OBETY NA KALVARII nie je to nejaka dalsia ina obeta ALE TA ISTA co bola na Kalvarii
co s Ti na tom nepaci? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 júl 2013 : 00:01:29
|
Skús písať po slovensky a skús používať Katechizmus (katolícky). Svätá omša a Kalvárska obeta je tá istá obeta-čo do podstaty, rozdiel je len v spôsobe.
Paradoxne teraz si pre istotu napísal "ďalšia iná" obeť.
Je omša 1 a omša 2, je omša 2 ďalšia obeta, alebo iná obeta ako omša 1? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 júl 2013 : 02:18:02
|
z Teba mam pocit ze to ratas nasledovne citácia: jedna omsa dve omse tri omse ...
jedna obeta dve obety tri obety ...
kdezto ja to ratam ze stale je to jedna a ta ista obeta na krizi len cez kazdu dalsiu sv omsu sa jej milost viac a viac vylieva na jej ucastnikov a v podstate na cely svet
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 júl 2013 : 21:59:13
|
Co je oběť? Oběť je viditelný dar, který přinášíme Bohu, abychom zničením anebo změněním daru uznali ho za nejvyššího Pána.
Byly však oběti vždycky? Oběti byly vždycky; již Kain a Abel obětovali, a Židům ve Starém zákoně byly oběti od Boha výslovně přikázány.
Proč přestaly oběti Starého zákona? Oběti Starého zákona přestaly, protože byly pouze předobrazy nebo nástiny oběti Nového zákona.
Co je to oběť Nového zákona? Oběť Nového zákona je sám Syn Boží, Ježíš Kristus, jenž se za nás svou smrtí na kříži obětoval nebeskému Otci.
Čím se oběť Pána Ježíše na kříži ustavičně obnovuje? Oběť Pána Ježíše na kříži se ustavičně obnovuje mší svatou.
Co je mše svatá? Mše svatá je ustavičná oběť Nového zákona, ve které se Ježíš Kristus pod způsobami chleba a vína nekrvavým způsobem obětuje svému nebeskému Otci.
Je nějaký rozdíl mezi obětí mše svaté a obětí na kříži? Mezi obětí mše svaté a obětí na kříži není rozdílu co do podstaty; jenom způsob obětování je rozdílný.
Proč není mezi obětí mše svaté a obětí na kříži rozdílu co do podstaty? Mezi obětí mše svaté a obětí na kříži není rozdílu co do podstaty proto, že je v obojí týž obětující kněz a týž obětní dar, totiž Ježíš Kristus sám.
Jaký rozdíl je mezi obětí mše svaté a obětí na kříži co do způsobu obětování? Co do způsobu obětování je mezi obětí mše svaté a obětí na kříži ten rozdíl, že se Ježíš Kristus na kříži obětoval způsobem krvavým, ve mši svaté však že se obětuje způsobem nekrvavým, totiž tak, že znova netrpí a neumírá.
Kdy ustanovil Ježíš Kristus oběť mše svaté? Ježíš Kristus ustanovil oběť mše svaté při poslední večeři.
Jak ustanovil Ježíš Kristus oběť mše svaté? Ježíš Kristus ustanovil oběť mše svaté takto: 1. proměnil chléb a víno ve své tělo a svou krev a nad to sebe sama pod způsobami chleba a vína obětoval svému nebeskému Otci; 2. přikázal apoštolům, aby tuto oběť na jeho památku obnovovali.
Proč ustanovil Ježíš Kristus oběť mše svaté? Ježíš Kristus ustanovil oběť mše svaté: 1. aby nám svou krvavou oběť na kříži ustavičně připomínal; 2. aby nám ovoce oběti na kříži přivlastňoval.
Konala se však vždycky v katolické církvi oběť mše svaté? Oběť mše svaté se konala v katolické církvi vždycky, od dob apoštolských počínaje.1
Kdo koná oběť mše svaté? Oběť mše svaté konají biskupové a kněží, činíce totéž, co činil Ježíš Kristus při poslední večeři.
Komu se mše svatá obětuje? Mše svatá se obětuje pouze Bohu; i když se koná ke cti svatých, obětuje ji kněz pouze Bohu samému.
Proč se koná mše svatá ke cti svatých? Mše svatá se koná i ke cti svatých: 1. abychom děkovali Bohu za milosti, které svatým udělil; 2. abychom dosáhli jejich přímluvy u Boha.
Na který úmysl se mše svatá koná? Mše svatá se koná: 1. abychom Boha náležitě ctili a chválili (oběť chvály); 2. abychom Bohu děkovali za všecka dobrodiní (oběť díků); 3. abychom usmířili spravedlnost Boží a dosáhli milosti pravé lítosti a kajícnosti, kromě toho i odpuštění trestů za hříchy (oběť smíření); 4. abychom sobě i jiným vyprosili všecko dobré pro tělo i pro duši (oběť prosebná).
Jaké jsou milosti neboli užitky mše svaté? Milosti neboli užitky mše svaté jsou dvojí: obecné a zvláštní.
Komu se dostává obecných užitků mše svaté? Obecných užitků mše svaté se dostává veškerému lidstvu vůbec, zvláště však církvi bojující a trpící.
Komu se dostává zvláštních užitků mše svaté? Zvláštních užitků mše svaté se dostává: 1. knězi, který ji obětuje; 2. těm, za které ji kněz zvlášť obětuje; 3. těm, kdo jsou jí nábožně přítomni.
Které jsou hlavní části mše svaté? Hlavní části mše svaté jsou: 1. evangelium; 2. obětování; 3. proměňování nebo pozdvihování; 4. přijímání.
Co máme činit při evangeliu? Při evangeliu máme povstat a požehnat se svatým křížem na znamení, že jsme před světem učení svatého evangelia připraveni vyznávat a žít podle něj.
Co máme činit při obětování? Při obětování máme spojit svůj úmysl s úmyslem kněze a obětovat se Bohu.
Co máme činit při pozdvihování? Při pozdvihování se máme Ježíši Kristu pod způsobami chleba a vína klanět, vzbuzovat víru, naději a lásku a litovat svých hříchů.
Co máme činit při kněžském přijímání? Při kněžském přijímání máme, nepřijímáme-li skutečně, přijímat duchovně, t. j. máme mít svatou touhu skutečně přijmout tělo Páně, kdybychom mohli.
Naučení. Účastni se mše svaté i ve všední dny, kdykoli jen můžeš! „Mše svatá je sluncem všech duchovních cvičení, středem křesťanského náboženství, duší pobožnosti, nevýslovným tajemstvím s bezednou prohlubní lásky Boží.“ (Sv. František Saleský) [1] „Mámeť oltář, z něhož nemají moci jísti, kteří stánku slouží“ (Židé). (K Žid 13, 10.) – „Denně se obětují Kristovo předrahé tělo a krev na stole tajemném.“ (Sv. Hippolyt, † asi 235.)
Převzato z: Velký katechismus katolického náboženství. V Praze. Císařský královský školní knihosklad. Schváleno na valné schůzi biskupů rakouských ve Vídni dne 9. dubna 1894. Jazykově upraveno.
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 júl 2013 : 23:56:36
|
citácia: Kdo koná oběť mše svaté? Oběť mše svaté konají biskupové a kněží, činíce totéž, co činil Ježíš Kristus při poslední večeři. preco tu potom neustale Mino tvrdi ze sv omsa nema nic spolocne s poslednou vecerou ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 júl 2013 : 23:59:01
|
misojogi, keď už klameš, skús doložiť, že ja tvrdím že sv. omša nemá NIČ spoločné s Poslednou večerou? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 júl 2013 : 00:12:33
|
teraz to napochytre najst neviem ale viackrat si odsudzoval veceru a veceranie v suvislosti so sv omsou ako nieco zle a protestanstke uz sme mali o tom mensiu vymenu nazorov v minulosti
tak potom by sa sa mohol vyjadrovat jasnejsie ked si take nieco nemyslis |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 júl 2013 : 00:17:48
|
misojogi, to že sv. omša nie je hostina nie je to isté že nemá NEJAKÚ súvislosť s Poslednou večerou. Skús si nemýliť pojmy a dojmy. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 júl 2013 : 00:19:50
|
a co, pri Poslednej veceri snad nevecerali ? ci ako ? ostali hladni ?
ale ako si pamatam tak si odmietal aj suvis Zeleneho stvrtka a sv omse .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 júl 2013 : 09:03:30
|
Tá prvá "perla" bez komentára.
K tomu druhému- súvis je len taký ako ho chápe Svätá Katolícka Cirkev.
Katechizmus je vyššie. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 júl 2013 : 21:36:27
|
tiez sa opytam misojogi, je nam este dnes potrebne Panu Bohu prinasat obetu? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 12:07:25
|
citácia: je nam este dnes potrebne Panu Bohu prinasat obetu? podla toho ako to chapeme, ako chapeme slovo obeta Obetu za odcinenie nasich hriechov nielen ze nemusime(uz ju priniesol Jezis na krizi) ale ani principialne nemozeme (akakolvek ludska obeta je nedostatocna)
Bohu ako obetu(dar) mozeme a mame priniest seba samych, nase myslienky, slova a skutky, nas rozum a nasu volu nase utrpenie atd. proste cely nas zivot
sv omsa je spritomnenie a akutualizovanie obety na krizi , cize neberiem ju ako nejaku nesuvisiacu obetu "navyse", ale ako jeden celok s obetou na krizi Zaroven skrz sv omsu prijmame ovocie obety na krizi a samozrejme my obetujeme(alebo aspon by sme mali) seba samych Bohu, cely nas zivot |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 21:54:28
|
Mše svatá se koná: 1. abychom Boha náležitě ctili a chválili (oběť chvály); 2. abychom Bohu děkovali za všecka dobrodiní (oběť díků); 3. abychom usmířili spravedlnost Boží a dosáhli milosti pravé lítosti a kajícnosti, kromě toho i odpuštění trestů za hříchy (oběť smíření); 4. abychom sobě i jiným vyprosili všecko dobré pro tělo i pro duši (oběť prosebná).
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 22:31:55
|
Raz keď som šla na tridentskú sv. omšu som mala zvláštny sen. Bola som na omši v kostole, v ktorom chodím na sv. spoveď. Namiesto toho, aby som šla na spoveď som stále kajala v rámci sv. omše. Pripadalo mi to zvláštne. Sv. omša o kajúcnosti. Trochu zanikal rozdiel medzi spoveďou a obetou sv. omše. Ale dobre, každému po chuti. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 60 ~
Člen od: 24 jún 2013 ~
Posledná návšteva: 28 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 09:31:29
|
teta to je akože čo? ak je to kritika toho, že sv. omša sa koná za uzmierenie atď. a ak to akože znamená že protestantský paškvil toto poopravil a uzmierovanie ponechal na Sviatosť zmierenia ( v pokoncilnej sekte to nie je sviatosť, ale protestantský spôsob terapie). tak samozrejme antahema sit.
Bacha na sny, môžu niekedy zavádzať. Štastie, že sa mi nesníva o NOMe, asi by to bolo veľmi neveselé.(peklo radšej vidieť nechcem ani vo sne) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 11:04:01
|
sv omsa ma vedlajsie ucinky: odpustenie vsednych hriechov ako to vyplyva aj z Pisma (umyvanie noh) a tiez funguje zmiernenie casnych trestov(odpustky)
hriechy sa odpustaju aj pri dokonalej lutosti a pod ale zakladom je stale sv spoved
zial ked niekto pri spovedi vedome a dobrovolne zamlci hriech schizmy tak nemoze nastat odpustenie hriechov vola sa to potom neplatne prijatie sv spovede .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 13:11:13
|
citácia: teta to je akože čo? ak je to kritika toho, že sv. omša sa koná za uzmierenie atď. a ak to akože znamená že protestantský paškvil toto poopravil a uzmierovanie ponechal na Sviatosť zmierenia ( v pokoncilnej sekte to nie je sviatosť, ale protestantský spôsob terapie). tak samozrejme antahema sit. Bacha na sny, môžu niekedy zavádzať. Štastie, že sa mi nesníva o NOMe, asi by to bolo veľmi neveselé.(peklo radšej vidieť nechcem ani vo sne) Pôvodne zaslal mino - 13 júl 2013 : 09:31:29
Myslím že sv. omše je aj o oslave Boha... Vďakyvzdávaní. Spoločenstve lásky so sv. Trojicou. Áno po zmierení s Bohom. Niekedy je človek v studni a potrebuje hovoriť: Pane zmiluj sa nado mnou... a inokedy potrebuje iba prijímať lásku Božiu bez akýchkoľvek námietok, že je toho nehodný. V nedeľu sa nepostíme a kedysi sa ani kľačať nemalo. O tomto hovorím. Ale debata je ťažká. Misojogi má pravdu, že schizma je naozaj veľmi ťažký hriech a treba ho vylúčiť s akoukoľvek pochybnosťou. Kto veľa riskuje, zahynie. Ako hovorí Tomáš Kempenský, že ten kto poslúcha predstavených, nemôže sa mýliť. Zváž mino ako veľa riskuješ. Duch, ktorý z vás dýcha, je ako keď siahneš po otrave od satana. Viem to vycítiť. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 60 ~
Člen od: 24 jún 2013 ~
Posledná návšteva: 28 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 13:53:35
|
Takže naozajstná kritika toho, ako Katolícka Cirkev definuje Obeť svätej omše...takže anathema sit platí.
misojogi je schizmatik, hlási sa k učeniu tzv, iivk, ktorý popiera Úrad pápeža, takže presne napĺňa podmienky na schizmatika. Ja som nikdy Úrad pápeža nepoprel, takže svedomie mám čisté.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 júl 2013 : 21:54:09
|
citácia: Raz keď som šla na tridentskú sv. omšu som mala zvláštny sen. Bola som na omši v kostole, v ktorom chodím na sv. spoveď. Namiesto toho, aby som šla na spoveď som stále kajala v rámci sv. omše. Pripadalo mi to zvláštne. Sv. omša o kajúcnosti. Trochu zanikal rozdiel medzi spoveďou a obetou sv. omše. Ale dobre, každému po chuti. Pôvodne zaslal teta - 12 júl 2013 : 22:31:55 je rozdiel medzi svatou omsou a sviatostou pokania ale nemozno odignorovat, ze svata omsa sa kona aj preto, aby sme si Pana Boha uzmierili za nase hriechy aj keby ste neviem ako odprosovala Pana Boha, preplakala a postila sa az do konca zivota, predsa by to nemalo takej ceny, ako jedina svata omsa |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 júl 2013 : 21:58:06
|
citácia: Myslím že sv. omše je aj o oslave Boha... Vďakyvzdávaní. Spoločenstve lásky so sv. Trojicou. Áno po zmierení s Bohom. Niekedy je človek v studni a potrebuje hovoriť: Pane zmiluj sa nado mnou... a inokedy potrebuje iba prijímať lásku Božiu bez akýchkoľvek námietok, že je toho nehodný. V nedeľu sa nepostíme a kedysi sa ani kľačať nemalo. O tomto hovorím. Ale debata je ťažká. Misojogi má pravdu, že schizma je naozaj veľmi ťažký hriech a treba ho vylúčiť s akoukoľvek pochybnosťou. Kto veľa riskuje, zahynie. Ako hovorí Tomáš Kempenský, že ten kto poslúcha predstavených, nemôže sa mýliť. Zváž mino ako veľa riskuješ. Duch, ktorý z vás dýcha, je ako keď siahneš po otrave od satana. Viem to vycítiť. Pôvodne zaslal teta - 13 júl 2013 : 13:11:13 naozaj bacha na taketo sudy na zaklade pocitu Tomas Kempensky aj pise, ze nemame pozerat na to, KTO nam nieco hovori, ale na to, CO hovori
http://img850.imageshack.us/img850/2721/019paf.jpg |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 júl 2013 : 00:19:37
|
citácia: k učeniu tzv, iivk, ktorý popiera Úrad pápeža, prekrucas, co na to viac povedat ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 júl 2013 : 08:03:24
|
janka a vidíte, teta má hneď za svoje (protestantské) sny anathema sit od Tridentského koncilu. Ale je sa čo diviť? Keď niekto chodí na protestantský rituál, má akože sa tam naučiť katolíckym pravdám? Ovocie už vidno a sami konzumenti toho nám ho tu nádherne predkladajú. A teda bola zbytočná robota tých šiestich heretikov pri tvorbe toho protestantského rituálu? Nebola, protestanti nám tu teraz pobehujú pod nálepkou "katolíkov". |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 júl 2013 : 09:26:25
|
keby si netaral nezmysly a zasa urazky zakladom RKC ucenia o sv omsi je realna fyzicka pritomnost Krista ako Tela a Krvi pod sposobmi chleba a vina
svoje dojmy si nicim nepodlozil To ze sa zdoraznili pri sv omsi aj jej ostatne aspekty neznamena prerusenie jej platnosti ako nam tu mylne tvrdis |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 júl 2013 : 20:58:29
|
citácia: keby si netaral nezmysly a zasa urazky zakladom RKC ucenia o sv omsi je realna fyzicka pritomnost Krista ako Tela a Krvi pod sposobmi chleba a vina svoje dojmy si nicim nepodlozil To ze sa zdoraznili pri sv omsi aj jej ostatne aspekty neznamena prerusenie jej platnosti ako nam tu mylne tvrdis Pôvodne zaslal misojogi - 16 júl 2013 : 09:26:25 aha a tu vasu vieru v realnu fyzicku pritomnost dokazujete tak, ze moze byt predrahocenna krv Pana Jezisa v nejakom drevenom "kalichu" zo stroskotanej lode, kde navyse drevo vsaje tekutinu, takze ostava na "kalichu" alebo ak knaz hned nepoklakne po premeneni, lebo este musi kdesi "dvere otvarat" a az potom poklakne, (papez ani to nemusi), uplne vyjadruje vasu vieru v realnu pritomnost Pana Jezisa alebo co sa mi stale odpovede nedostalo: preco si knaz nechrani ruky po premeneni, ked v nich drzal skutocne telo Pana Jezisa?
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|