Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 KC versus "cirkev" po "koncile... nájdeš rozdiel?
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Tradicionizmus... ale ktorý? Téma Next Topic: Sedevacantizmus - Neokatolicizmus
Strana: z 8

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  19:22:07  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
no ale to je nieco ine ...
to vlastne znamena, ze uvedene tajomstvo bvolo cirkevne zakazane
dobre tomu rozumiem?
ze Cirkev prijala posolstvo ale tajomstvo odmietla ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  19:34:40  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi ty aj rozumieš čo sa ti tu píše? Načo ti tu človek niečo píše, keď máš problém porozumieť prečítanému textu.
Tam prekutaj Modernistom knižnice, či to už nestihli zlikvidovať.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  19:53:25  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
dekretom Posvatneho oficia bol zakazany nejaky dalsi spis o LaSalete
pravdepodobne ten ktory si vymyslal nejake tajomstva
a bolo to v roku 1923 takze nemate ziadnu koncilovu vyhovorku

a murari? ano je dost mozne ze chceli zdiskreditovat zjavenie v LaSalete tak k nemu nieco pridali, aj za komunistov si vymyslali zjavenia ktore v podstate utocili na sv Otca a nimi naburavali vernost papezovi
ale verni veriaci ich proste stopli a neposielali dalej, lebo vedeli odkial fuka vietor

keby som prijal Vase vysvetlenie tak potom Satansky dym vo Vatikane by bol uz skor ako v roku 1923...

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  19:54:09  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ach bože...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 27 júl 2013 :  20:00:00  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
nieco som prehliadol, alebo zle pochopil?
nuz otvorene povedane francuzky neviem .... takze hod sem nejaky preklad uvedeneho textu

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

rad.ek

Stav: offline

 Odoslaný - 01 august 2013 :  23:57:50  Zobraziť profil  Pridať rad.ek do zoznamu priateľov
citácia:
Aha radek, takže otočenie?
Pôvodne zaslal mino - 12 júl 2013 : 07:42:55


Ale já přece nic netočím, vždyž ta citace je ve shodě s tím, co píšu.

citácia:

Ale skúsme prakticky- po Tridente je schválená sv. omša. Ďalších 400 rokov, sa napr. na kánone nemení ani čiarka.
Mám tomu rozumieť potom tak že 400 rokov sa nedialo nič tak zásadné, že nebolo treba zmeniť? To fakt?
Pôvodne zaslal mino - 12 júl 2013 :  07:42:55


No zkus se tomu učit rozumět třeba tak, jak to učí katolická církev a nevylkládat si to po svém.

To, že se něco 400 roků nemění, neznamená,e je to nové dogma.
Liturgický předpis (navíc vydaný teprve před cca 400 lety) se nemůže stát dogmatem - pravdou víry (opak neplyne z textu uvedené citace o nepřímé neomylnosti).

rad.ek

 Počet príspevkov: 2120  ~  Člen od: 02 január 2006  ~  Posledná návšteva: 09 august 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 02 august 2013 :  09:00:28  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ok radek, si horúci kandidát na témy 62 dôvodov...300 dôvodov...(môžeš tam hneď pridať aj Intervenciu) a to nám bod po bode zrejme vyvrátiš, alebo teda uvedieš na pravú mieru.

Ale neviem či to nebude zahrané do "autu" s tým, že predsa tí hore niečo hovoria, a keď menia je to meniteľné, a teda je to ok.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 02 august 2013 :  10:24:04  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Do tejto témy patrí aj problematika sviatostí, a toho aký vzťah k nim mali katolíci... a aký je dnes.

Z témy Ako viete že vám vysluhujú platné sviatosti... dané zas na úvahu, lebo téma je veľmi aktuálna stále:

citácia:
svatila sa sol atd., niektori si davaju Ge eM Becka na dvere s posvatenou kriedou atd.

Su to svateniny, ale aj tie ako zehnania a svatenia (vid katechizmus, otazku ake svateniny pozname) su odvisle od platnej vysviacky precedu, ktory ich posviaca.
Ako viete, ze je skutocne rozdiel medzi pismenami nacarbanymi kriedou z tesca a kriedou "posvatenou od knaza"? Ako viete, ze vam ich nepozehnal obyc. laik bez moci?

Vieme, ze jedine krst a manzelstvo nam nezavisia od platnosti knazov, ktori vysluhuju.
Ku spase potrebujeme nevyhnutne 2 sviatosti (krst a pokanie, ako uci tridentsky koncil), ostatne nie su necessitate medii ad salutem. Pritom denne niektori z vas "prijimaju" a o nieco menej casto sa "spovedaju", ako viete, ze hoci vy nekladiete prekazku platnosti (obex), henti vysluhovatelia platne udeluju co udeluju ako sviatosti? Kolko chlebov sa rozda denne v domneni, ze sa prijima premenene Telo Kristovo..

Ako viete, ze nie ste len statistami na scene jedneho velkeho sakramentalneho divadla s hercami v roli platnych knazov sta udelovatelov?


No hadam len maju nejaky dovod, kvoli ktoremu radsej podstupuju riziko, ze prijimaju neplatne, nez aby neprijimali vobec.
Ci ku sviatostiam sa chodi bezdovodne, ako hlupe stadovite teliatko, ktore sa nezaujima, ci ozaj prijima co veri ze prijima? Nemluvnatam a retardom je vysluhovat zakazane..


Na vsetko existuje odpoved.
Aj na to, preco tie osoby, ktore chodia ku sviatostiam, prijimaju v domneni, ze prijimaju platne. Su svojpravni a pri plnom vedomi, takze za svoju volbu prijimat, plne zodpovedaju. Pytam sa, na zaklade coho si myslia, ze prijimaju platne sviatosti?

kazdopadne na tematicku otazku odpovede existuju (aj vysoko odborne, kto na to ma), rozhodne musi ju mat kazdy, kto prijima vedome a dobrovolne. Mna zaujima, ako taketo vase odpovede zneju. A nasledne ako obstoja pred jednoduchymi zakladnymi namietkami typu, v com sa vlastne odlisuju od protestantskych sviatostnych servisov. Ked sa postavite do sory kde sa rozdavaju oplatky, preco si myslite, ze sa naozaj rozdava Telo Kristovo?

Mna zaujima, a radi to tu citaju aj mnohi prijimaci takzvanych sviatosti, ze oni sami nevedia, o co by mohli opriet, ze su im poskytovane platne sviatosti.
Inymi slovami, je tu masa slepych prijimatelov a rozdavacov, ktora predstavuje excelentne predpripraveny material na zavedenie do bazin nepravych neplatnych sviatosti.
Ved ked nevedia, ako zistit prave sviatosti, nevedia ani to, ze neprave vyzeraju ako prave. Staci im vymenit platne za neplatne a nezbadaju to.


Ziadnemu clanku viery neodporuje moznost, ze sa tu hromadne vysluhuju neplatne sviatosti, a v klame o opaku tu ziju jak prijimatelia tak rozdavaci (tito su v nevedomosti neospravedlnitelnej).
Spolocne vsetci maju, ze veria, ze co vysluhuju, je legitimne a platne. A toto nielenze neodporuje ziadnemu clanku viery, ale v dejinach uz taketo pripady boli a vyziadali si autoritativne zasahy kompetentnej autority, ktora urcila, co kedy platne je a co kedy nie.
Takze preto mozem tvrdit, ze riesenia existuju a su dostupne, a ze veru nie je spravnym riesenim dovera ani viera v ich platnost.


Niekto si mysli, ze len mutim vodu ci provokujem zbytocnymi vecami.
Myslim si, ze nic nie je vzdialenejsie pravde.
Dokazovat to nemusim ja, lebo zivym dokazom je vseobecna evidencia faktu, ze odpovede katolici nepoznaju, hoci su v situacii, ze doverovat bez preverovania v dnesnej dobe je cistym hazardom s vlastnou dusou.
Okrem toho, overovat svoje vieroucne stanoviska, nezakazuje ziadna norma Cirkvi, naopak, KC zakazuje lahostajnost (nie si ani studeny ani horuci, vyvrhnem ta..) a fideisticke nekriticke preberanie (ked slepy vedie slepeho, obaja padnu do jamy) atd.
Ved tato tema je v skutocnosti absolutne ziva problematika a vaznejsia, nez si vacsina vobec uvedomuje.
Len z reakcii (nielen) na fore, vidno, ze co sa zda samozrejme, ked ma dojst na prizretie sa blizsie, zrazu je vsetko postavene na sypkych pieskoch resp. na vode.
Mame za sebou dve tisicrocia, naozaj v nich niet spolahlivych smerodajnych voditok, ako riesit tuto stale aktualnu problematiku?

Platne sviatosti su privelky dar na to, aby bolo mozne povazovat za samozrejmost, ze ich udeluje kazdy, kto sa necha byt povazovany za precedu zhromazdenia.
Neplatne sviatosti su zase privelke riziko na to, aby bolo mozne lahkovazne sa vystavovat rizikam spojenym s ich domnelo platnym prijimanim. Vid poziadavku maximalnej moznej istoty pri sviatostiach.
Takze da sa zit sviatostnym zivotom a nebyt pravoslavnym schizmatikom, ktoremu je platna sviatost viac na skodu, ako cloveku prijimajucemu neplatnu sviatost v domneni, ze je platna.

Lajstro o svateni mozem pytat aj od knaza, ale to mi nijako nezaruci, ze bol platne svateny a ze platne vysluhuje.
Stale ignorujete mravouku, dokonca schvalne v podani vasho biskupa Tondru, ze pri sviatostiach sa vyzaduje naprosta istota a nie dovera. Vas je lahko zviklat vo viere, ani nezbadate ze ste oklamany. Je vas kopa kopuca, prijimate v rozpore s ucenim vasej vlastnej cirkvi o tom, ako sa mate stavat k sviatostiam, ked uz ste vedomost co sa nesmie, dostali. Takze modlite sa, aby vam udelovali neplatne sviatosti, aby ste si nepritazili nehodnym prijimanim platnych sviatosti.

Dovera v oblasti sviatosti je neprijatelna. Presnejsie, jasne ze je to aj o dovere, ale ze sama nestaci. Dokaz je v mravoucnom uceni KC, ukazky som dal.

Tym je dana odpoved aj na to, ze kym niekto nedokaze neplatnost, neznamena to, ze na platnost sa akosi apriorne fideisticky da spolahnut. Neda sa a nesmie sa. Napriek tomu, denne sa tieto sviatosti udeluju a denne sa najdu odvazlivci, ktori si po ne chodia ako do obchodu pre cerstvy chleba. Tak ako to maju tito odvazlivci osetrene? Co je tym dovodom, ktory ich pomkne risknut prijimanie neplatnych sviatosti?


Ako vyzera katolicky relevantny dovod, ktorym sa najneskor raz naisto budete musiet zdovodnit - na poslednom sude - ze naozaj bolo pre vas lepsie k takymto sviatostiam ist, ako neist?

Lebo kto prijima neplatne sviatosti, je na tom horsie, ako keby neprijimal vobec hoc by sviatosti boli platne. Tak co konkretne vas pudi podstupit toto riziko?

Otazka na tych, ktori sa nazyvaju katolikmi.
Mlcanie nie je zasluzne, nezabudnite, ze raz vydate odpocet aj z toho, ak ste vedeli a nezdielali sa s ostatnymi bratmi a sestrami vo viere, hoci ste mohli a mali predvidat, ze odpoved im bude uzitocna.

Ako viete, ze vam vysluhuju platné sviatosti?

Ako viete, ze vam sluzia platné omse?



Je nabiledni, ze vacsinovym mlcanim robite medvediu sluzbu hadajte komu.

Lebo mozne riesenia su:

- je istejsie neprijimat sviatosti vobec, nez prijimat ich ak su neplatne/nedovolene

- je istejsie nebrat ucast na omsi, nez sa (nebodaj dokonca aktivne) na neplatnej/nedovolenej zucastnit


Viera v platnost - overte si to, kto stale neverite, ze tomu naozaj tak je - nehra ziadnu rolu v stanovovani dostatocneho dovodu pre volbu, ze si po sviatosti a omse vo vasom okoli pojdete.
To znamena, ze vasou vierou v platnost sa jednak pripadne neplatna sviatost nestane platnou, a tiez ze sa tym nezbavujete zodpovednosti za ""idenie a budu sa vas tykat vsetky negativne dosledky z prijimania takych pripadne neplatnych sviatosti. Sviatosti ako znamo funguju ex opere operato, takze bud su platne alebo platne nie su, a ani pripadna ucast z nevedomosti na neplatnej sviatosti/omsi, sviatostne ci omsove milosti nevyda, tu nefunguje nic take ako Ecclesia supplet.
Naopak, clovek nielen ze je ochudobneny o sviatostne milosti, ale este si ponesie aj svoju zodpovednost za to, ci sa vo svedomi dostatocne zariadil vo veci zjednania si jasna, co vlastne prijima a na com vlastne ma ucast.

ze sa nejaky obrad podoba na platnu omsu, ci platne sviatosti, este nijako neznamena, ze je to automaticky pozvanka pre moralnu dovolenost k prijatiu ci ucasti. Je zaujimave, ze kebyze sem dame priklady fotiek roznych nekatolickych "sviatosti" ci "Panovych veceri", so samozrejmostou by mnohi poukazali na to, ze take by neprijali. Ale kebyze sem vystavime urcite zabery z kat cir omsi a ich sviatosti, mnohi by mozno ani neverili, ze sa fakt nejedna o protestantske akcie. Platne sviatosti u tychto vsak predpokladat asi musi tiez, ked to postavi na viere. Potom takyto katolik samozrejme ze ma problem pochopit, ze presne ta ista potencialna neplatnost sviatosti a omsi, aka sa tyka onych nekatolickych a inak deformovanych vysluhovani, sa rovnakym dielom tyka aj omsi a sviatosti, na ktore je zvyknuty, v ramci inak akoze dostojneho vysluhovania. Akoby bol rozdiel medzi luteranskym pastorom, kat cir experimentatorom a standardnym dedinskym fararom, ked vsetci vysluhuju podla jednej a tejze antropocentrickej desakralizovanej schemy.


Aj ked platnost sviatosti nezavisi od miery poznania prijimatela (a vlastne ani vysluhovatela, v istom zmysle),

mate pravdu v tom, ze naozaj mozu existovat okolnosti, kde je v zivotnom zaujme prijimatelov zjednat si jasno ohladom toho, co vlastne prijimaju v domneni, ze prijimaju platne:

odpovede na otazku, ake su podmienky platneho udelovania a ci su tieto podmienky realne splnene pri kazdom tom prijimani udelovanych "sviatosti", sa neziskavaju fideistickou doverou, aku nam tu zatial predviedli v roznych farbach viaceri bagatelizatori temy.

Tie ukazky z katolickych mravouk, ba dokonca aj v podani pokoncilnom, som tam nedal pre srandu kralikov, lebo ony neexistuju pre srandu kralikov.

Innocent XI; Errores doctrinae moralis laxioris:

2101 1151 1. Non est illicitum, in sacramentis conferendis sequi opinionem probabilem de valore sacramenti, relicta tutiore, nisi id vetet lex, conventio aut periculum gravis damni incurrendi. Hinc sententia probabili tantum utendum non est in collatione baptismi, ordinis sacerdotalis aut episcopalis.

Pri udelovanych sviatostiach nie je dovolene riadit sa nicim, co by platnost sviatosti cinilo menej bezpecnym, uci papez...

...a katolicka mravouka to dalej osvetluje tak, ze to nie je dovolene ani keby sa javili dovody pre prijimanie silnejsie, ale neboli by bezpecnejsie.

To znamena, ze kto veri, ze si chodi po platne vysluhovane sviatosti, robi tak z dovodu, ze sa spolieha na ich platnost, za ktoru ma rucit ich vysluhovatel ci cirkev, z ktorej pochadza tento vysluhovatel.

Avsak pri sviatostiach toto vsetko nestaci, lebo podla nauky KC ani ta najsilnejsia dovera nesmie hrat rolu, ak ma rolu hrat miera bezpecnosti.
Dovera v platnost tuto bezpecnost platnosti nijako nezarucuje ani nesprostredkuje ani neplodi.
O tom tu je rec od zaciatku zalozenia temy, co tuna mnohi bagatelizatori prechadzaju jak slepi soferi okolo vystraznej dopravnej znacky, ze riadia svoje smerovanie do zakazaneho protismeru, na ceste ktoreho ich caka zivotu nebezpecny karambol.

Preto ak existuje cokolvek, co v otazke bezpecnosti sviatosti je istejsie, je nevyhnutne nasledovat toto, a nie cokolvek menej bezpecne, aj keby toto menej bezpecne vysluhovanie bolo vseobecne akokolvek rozsirene a tak tvorilo akokolvek silny dovod pre prijimatela.
Ak je vseobecne rozsirene vysluhovanie sviatosti tak, ako sa dnes vysluhuje, je to pre vas prijimatelov istotne velmi silny dovod, azda aj najsilnejsi, lebo sak tak to robia na celom svete uz nejakeho polstorocia a robia tak aj vo Vatikane.
Je vam to vsak figu platne, lebo ak na tomto dovode staviate vase fideisticke dovery v platnost vysluhovanych sviatosti, este stale tym nekonate v sulade s moralnym ucenim KC, ktore prikazuje hladiet nie na silu dovodov, ale na mieru bezpecnosti sviatosti.


V com je vo vasej sucasnej novej liturgii a sakramentalke ktorakolvek reformovana sviatost bezpecnejsia, nez jej predosla nereformovana podoba, aby ste mohli bezhriesne nesvatokradezne pristupovat k ich prijimaniu?


A tiez, aj keby sviatosti platne boli, ale prijimate ich kvoli dovere vo vasich udelovatelov, tak stale este nekonate dovolene ako katolici: vase prijimania sviatosti su vystavene riziku prijimania svatokradezneho- najma ak uz toto poznanie o rozdiele medzi dovodmi a bezpecnostou poznate (napriklad vdaka aj tejto teme, co vas uz vynima z pripadnej nezavinenej nevedomosti).

Otazka, ako viete, ze vam vysluhuju platne sviatosti, je riesitelna iba jednym sposobom a jednym smerom: kedze ide o sviatosti, kde hra rolu nie miera subjektivnych dovodov (hoc by vas bolo miliony, co prijimate), ale objektivna bezpecnost kvoli rizikam z omylu, sme povinni vo svedomi sa zariadit podla tohto. Hlas svedomia v tychto oblastiach musi byt formovany smerom k bezpecnosti a nie smerom k vacsim ci mensim dovodom pre volbu.

Ukazky z mravouky tu lepim uz tretiu stranu, aj od Tondru, ktoreho hadam uznavaju ako svoju autoritu v mravouke.
Pritom Tondra zdaleka nevysvetluje veci podrobne, len nacrtava a prikladuje.
To vsak v principe staci.
Opat pytam, vo svetle ucenia ich vlastnych vysvetlovatelov mravouky, ako vedia, ze im vysluhuju platne sviatosti?
Kedze si po ne chodia v tolkych poctoch, ako vsetci tito podkladaju svoje konanie, ze bezpecnejsie im je ist a prijimat, nez konat opacne?


Tak co, este stale patrite medzi pokusne kraliky a nechavate na sebe skusat ich sakramentalne experimenty?

kto mlci, ten svedci.


Tomu sa hovori sebedestruktivna odvaha.
Alebo strata pudu sebazachovy.

Lebo prave sviatosti si ludia nevazia, boli im vzate.


Priznacne pre nase casy, modlosluzobnikov darov zeme a ludskej prace..

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 03 august 2013 :  15:03:57  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Mino
cela ta uvaha ze zalozena na tom ze knaz vraj nema spravnu intenciu a nepouziva spravne liturgicke texty
absolutne vsak ignorujes, ze platnost textov urcuje cirkev a teda ma pravo ich aj zmenit
rovnako intencia sa nezmenila. Udajna zmena intencie je len Tvoja haluz na ktoru si neviem kde prisiel
Didy ti tu dal jasne predkoncilove dokumenty, co este riesis nechapem, proti faktom sa naozaj tazko argumentuje

jediny zmysel celeho prispevku je stvanie a rozrypavanie povedomia ludi PROTI katolickej cirkvi a sucasnemu sv Otcovi

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 03 august 2013 :  15:52:52  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Nikto tu nič nedal to po a,
A otázka na teba: Ako vieš že "precedovia" ti dávajú platné sviatosti?

(ak chceš svoju istotu postaviť na nejakých natapetovaných veciach tu, ktoré nesúvisia z témou tak misojogi peklo ti dýcha na chrbát)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 03 august 2013 :  16:41:18  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
A otázka na teba: Ako vieš že "precedovia" ti dávajú platné sviatosti?
Viem komu som uveril a som si isty
hovorili sme o 4 podmienkach, ktore vsak su pochybne len z Tvojho pohladu
(niecoako dokaz v kruhu)
stale neberies do uvahy ze cirkev ma pravo menit liturgiu a (pre)definovat podmienky platnosti sviatosti pretoze ju vedie Duch Svaty

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 04 august 2013 :  19:49:09  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
V Cirkvi su vselijaki ludia, aj cierne ovce. To ale neznamena, ze by sme mali tych druhych sudit. Sudit treba, ale vzdy len seba, to ostatne treba prenechat Bohu, On vie najlepsie, co je pre koho dobre, lebo:
citácia:
...8 Zákon Pánov je dokonalý, osviežuje dušu.
Svedectvo Pánovo je hodnoverné, dáva múdrosť maličkým.
9 Rozhodnutia Pánove sú správne, potešujú srdce.
Prikázania Pánove sú jasné, osvecujú oči.

10 Bázeň pred Pánom je úprimná, trvá naveky.
Výroky Pánove sú pravdivé a všetky spravodlivé.
11 Vzácnejšie sú než zlato, než veľký drahokam,
sladšie sú než med, než medové kvapky z plástu.

12 Tvoj služobník sa v nich vzdeláva;
veď kto ich zachováva, dostane hojnú odmenu....

S Bozou (po)mocou sa da zistit, co je pravda a co pravda nie je, a skutocnu pravdu je mozne najst len vtedy, ak to bude hladanie uprimne, lebo Boh je Pravda a vsetka pravda(podla Neho) pochadza od Boha, bez Neho sa neda zistit, co je a co nie je pravda.
Nie kazdy je vedeny Duchom Bozim a to, kto je a kto Nim nie je vedeny, vie najlepsie povedat Boh, my ludia mozeme len mienit, len mysliet, lebo sme len ludia, Boh vie vsetko a my mozeme vediet len to, co vieme a na co prist este mozeme.

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Koki

Stav: offline

 Odoslaný - 27 október 2013 :  18:18:07  Zobraziť profil  Pridať Koki do zoznamu priateľov
Zaujímavosť: Monarchizmus

http://monarchizmus.blogspot.sk

http://3.bp.blogspot.com/-MS5eDahIO_I/UmP7f9TWfgI/AAAAAAAABlI/0zivFGVFL1c/s1600/fanoa%25C3%25B1odelafe_cl.jpg

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1460  ~  Člen od: 14 september 2013  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 02 november 2013 :  20:29:16  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
Koki, co si chcel povedat tym odkazom? Aky bol dovod toho, preco si to tu dal?
Ja sa len pytam.
Ja ked uvadzam nejake linky, tak aj ku tomu napisem svoj postoj - ako to vnimam a z tych prispevkov je jasne, preco som vlozil to a to a aky to malo dovod, ale v tom tvojom prispevku, ktory si uviedol, si len strucne napisal ze zaujimavost, ale nedokazem si pod tym nic predstavit - ze ako to vnimas, ze ci to je podla teba dobre alebo zle alebo co vsetko si o tom clanku myslis, ktory si tu dal.
Take informacie su dolezite - netreba len bezhlavo chrlit linky, odkazy, citaty - musi to mat vsetko suvis s tym, o com je rec a vsetko by malo byt nalezite vysvetlene. Ja napr. pisem tak, aby kazdy vedel, co mam na mysli, aby nikto nemusel zbytocne lustit, snazim sa, aby moje reci boli ano-ano a nie-nie a nechcem k tomu davat nic navyse, vsetko iba k veci.

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Koki

Stav: offline

 Odoslaný - 05 november 2013 :  17:59:22  Zobraziť profil  Pridať Koki do zoznamu priateľov
Dôvod je uvedený v tom príspevku - monarchizmus ako spojenie Cirkvi a politickej moci sa mi zdal byť zaujímavým fenoménom v histórii, ku ktorému sa ale neviem vyjadriť.

http://3.bp.blogspot.com/-MS5eDahIO_I/UmP7f9TWfgI/AAAAAAAABlI/0zivFGVFL1c/s1600/fanoa%25C3%25B1odelafe_cl.jpg

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1460  ~  Člen od: 14 september 2013  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 06 november 2013 :  17:52:24  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
AD: Monarchizmus

Ja osobne si myslím, že Cirkvi nikdy nerobilo dobre, keď sa hierarchia snažila mať aj politickú moc. Cirkev je tu pre spásu ľudí a preto, aby bola morálnym majákom pre spoločnosť. To, že člen Cirkvi môže byť politicky činný a má sa riadiť náukou Cirkvi je ale zase na druhej strane samozrejmé. Nemyslím si, že Cirkev patrí len do kostolov.

Takže asi takto by som to napísal, Cirkevná hierarchia nemá čo robiť (netvrdím, že sa k tomu nemôže vyjadrovať) v politike a správe štátu, no štátnici a politici by mali byť hlboko a úprimne veriacimi.

Monarchia sa mi páči zatiaľ zo všetkých mne známych zriadení ako najoptimálnejšia samozrejme s tým, čo som uviedol vyššie (panovník, ktorý podlieha Cirkvi z morálneho hľadiska). Demokracia je to najhoršie, čo ľudstvo kedy malo, je to trest za bezbožnosť a výmysel diablových prisluhovačov.

PS: Ale je to mimo tému.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Koki

Stav: offline

 Odoslaný - 08 november 2013 :  00:47:34  Zobraziť profil  Pridať Koki do zoznamu priateľov
K histórii sa s mojimi chabými informáciami neviem vyjadriť, zdá sa ale že kresťanstvo si veľmi nerozumie s panovníctvom. Kresťanská moc má predsa iný charakter. Inak v Dan.12/7 je napísaná zvláštna vec, že "keď sa dovŕši zlomenie moci svätého ľudu, skončí sa toto všetko." Ale Cirkev zatiaľ má svoju moc, len nevedno ako bude zlomená.

http://3.bp.blogspot.com/-MS5eDahIO_I/UmP7f9TWfgI/AAAAAAAABlI/0zivFGVFL1c/s1600/fanoa%25C3%25B1odelafe_cl.jpg

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1460  ~  Člen od: 14 september 2013  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 08 november 2013 :  13:17:00  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
Koki, tiež nie som nejaký extra znalec histórie, ale je jasné, že ak majú dnes kňazi najsilnejšie pokušenie moci, tak tomu nemohlo byť inak ani v minulosti. Navyše ak si človek uvedomí, že v stredoveku sa bežne stávali kardinálmi zámožní šľachtici. Každé obdobie v dejinách malo svoje kladné a aj záporné stránky.

Cirkev nemá problémy s panovníctvom, len niektorí členovia Cirkvi hej :D. Ak by sa Cirkev nestarala do politiky (v zmysle robila svetskú politiku), ale venovala by sa spáse duší, tak by to bolo v mnohom jednoduchšie. V určitých obdobiach sa to aj darilo (paradoxne to bolo v našich krajoch za čias Karola IV a Žigmunda - čiže okolo Jána Husa, toho dal popraviť Žigmund, lebo kacírov bral ako tých, čo mu rozvracajú štát, vyzývajú k vzbure a odvádzajú ľud o povinností. Cirkev vtedy len povedala, že Hus je kacír a nechce sa napraviť a vydala ho panovníkovi.)


AD: Daniel

citácia:
Kniha proroka Daniela - kapitola 12
1 V tom čase povstane Michal, veľké knieža, čo stojí nad synmi tvojho národa: Bude to čas úzkosti, aký nebol, odkedy povstal národ až po ten čas. V tom čase bude tvoj ľud oslobodený, každý, koho nájdu zapísaného v knihe. 2 A mnohí z tých, čo spia v prachu zeme, sa zobudia; niektorí na večný život, iní na hanbu a večnú potupu. 3 Rozumní sa budú skvieť ako lesk oblohy a tí, čo mnohých priviedli k spravodlivosti, budú ako hviezdy na večné veky. 4 Ty však, Daniel, uzavri slová a zapečať knihu na posledný čas; mnohí ju preskúmajú a rozšíri sa poznanie. 5 Ja, Daniel som videl, hľa, dvaja iní stáli jeden na jednom brehu rieky, druhý na druhom brehu rieky. 6 I spýtal som sa muža, ktorý bol oblečený do plátna a stál nad vodou rieky: "Kedy bude koniec týchto zázračných vecí?" 7 Tu som počul muža, ktorý bol oblečený do plátna a stál nad vodami rieky. Zdvihol pravicu i ľavicu k nebu a prisahal na toho, čo večne žije: "Áno, na čas, časy a polovicu, a keď sa dovŕši zlomenie moci svätého ľudu, skončí sa toto všetko." 8 Ja som počul, ale nerozumel som: Preto som povedal: "Pane, čo bude koniec týchto vecí?" 9 I riekol: "Choď, Daniel, lebo slová sú uzavreté a zapečatené do posledného času. 10 Mnohí sa očistia, obielia a zbavia sa trosky; bezbožní budú konať bezbožne, ani jeden bezbožník nepochopí, ale rozumní pochopia. 11 A od času, čo odstránia ustavičnú obetu a postavia ohavnosť spusto#353;enia, uplynie tisícdvestodeväťdesiat dní. 12 Šťastný, kto bude čakať a dosiahne tisíctristotridsaťpäť dní. 13 Ty však choď ku koncu a odpočívaj! No potom vstaň k svojmu údelu na konci dní!"

Veľmi ťažká kniha, podľa mňa. Ale otázok je veľa a možno ešte ťažších. Napr.

1. Znamenia
Odstránia ustavičnú obetu? Postavia ohavnosť spusto#353;enia? Zlomenie moci svätého ľudu? Ohavnosť spusto#353;enia Božieho chrámu v Jeruzaleme vykonali prvý krát Rimania v 70. rokoch nášho letopočtu.
Takže to bude niečo podobné len s tým (na miesto Boha sa postaví človek), že novozákonným chrámom Božím je jeho ľud. Ak sa tieto veci spoja dokopy, tak to vychádza na čas, keď sa prestane slúžiť sv. omša, keď sa prestanú vysluhovať sviatosti, lebo to je moc, ktorú má Boží ľud (svätý = patriaci Bohu, zasvätený = vyhradený pre Boha). Čiže by som povedal, že to bude čas, keď aj v Cirkvi sa bude uprednostňovať človek pred Bohom vo všetkom.

2. Tiež je zaujímavé sledovať tie časy.
Na čas, časy a polovicu. Je tým myslený čas ako obdobie pontifikátu pápežov? Alebo čas ako epocha v dejinách? Prorocké knihy sú v tomto nejasné.
Alebo - od odstránenia ustavičnej obety (sv. omše) 1290 dní. Šťastný, kto bude čakať a dosiahne 1335 dní. No a teraz, čo je to ten deň. Malo by to byť niečo, čo človek dokáže prežiť. Vyzerá to dokonca, že nielen deň je prežiteľný človekom, ale keď máme vydržať 1335 dní, tak by sa to malo vojsť do ľudského života.

Nech je deň=deň
Vztiahnime to na súčasného pápeža, ktorý vraj chce robiť zmeny aj v liturgii aj v sviatostiach. Ak zoberieme symboliku doslovne, tak to vychádza na približne na 3,5 roka. Mimochodom, by to sedelo na "čas, časy a polovicu". Akože čas je rok (deň je deň) a teda je to minimálne 3,5 roka, čiže "rok, roky a polovicu" za "roky" môžeme dosadiť minimálne dva, aby to sedelo (ale pokojne aj 100).
Ak to zoberieme takto, tak nám to od jeho zvolenia (13/03/2013) vychádza na 23.09.2016 (piatok) ako zavŕšenie ohavnosti pusto#353;enia a treba nám potom ešte vydržať 45 dní do 07.11.2016 (Pondelok).
Ak to vztiahneme na Jána XXIII. v duchu sedevacantistov, tak to vychádza na rok 1962. Čo by samozrejme vtipne znamenalo, že rovnako ako slovenská ekonomika sme úspešne prerazili dno.

Nech deň=týždeň
Za štart zoberiem F1, tak to vychádza na 02/12/2037 a 13/10/2038. Toľko sa človeku prežiť dá.
Ak ale začneme tým, čo tvrdia sedevacantisti, tak musíme dať počiatok na zvolenie Jána XXIII - 25/10/1958. Odvtedy by to bolo do 16/07/1983 a 26/05/1984. Asi nie.

Nech deň=mesiac = 30dní
Ak je počiatok Ján XXIII - tak dátumy sú približne marec 2064 a december 2068. Toto nesedí s tým, že by to malo byť žiteľné človekom, je to viac ako 100 rokov. A tiež to nesedí do sedevacante teórie, lebo by sme boli bez pápeža viac ako 100 rokov.

Nech deň=rok
Toto podľa mňa neprichádza do úvahy, lebo 1295 rokov je celkom dlhá doba. Na začatie rátaš aj v minulom tisícročí (1958) posúvame sa do 3247 a 3292.

INÁ ALTERNATÍVA:
Čas = "pontifikát" deň rovná sa ???
Tu už je interpretácií oveľa viac. Ak začneme Jánom XXIII, tak "deň proroctva" by mohol byť reálny týždeň a potom by to sedelo do s tým, čo je vyššie.

A samozrejme kopec iných predpokladov a výpočtov. Z uvedeného vychádzajú akceptovateľné alternatívy:
A) F1 a "deň" = deň a "čas" = rok
B) F1 a "deň" = týždeň a "čas" = asi pontifikát
C) J23 a "deň" = mesiac a "čas" = asi pontifikát
D) Ešte som samozrejme nezahrnul do výpočtov to, že Ježiš osobne nazval ohavnosťou spusto#353;eniazničenie Jeruzalema (až uvidíte ... utečte z mesta) čiže nejaký rok 72 n.l. Použitím rokov sme v stredoveku.

Takto by sa dalo hrať s termínmi stále. Berte to ako piatkové rozptýlenie. Viac prezradiť by nebolo vhodné. Sranda je, že slovo "spusto#353;enie" sa nedá normálne napísať, fórum ho zmení na "spusnuženie"(pôvodne napísané správne), bez diakritiky "spustosenie" ide tiež. Asi je nastavené nejaké automatické zamieňanie "nuž" (čítaj "t o š") za "nuž".

ALE povedal by som to takto - nauč nás Pane, rátať naše dni, aby sme našli múdrosť srdca.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Koki

Stav: offline

 Odoslaný - 09 november 2013 :  08:20:31  Zobraziť profil  Pridať Koki do zoznamu priateľov
Mx, tým (že kresťanstvo si nerozumie s panovníctvom) som myslel na rozdielne ponímanie moci u kresťana a u cisára, takže kresťana v postavení politika prepadá dilema. [Mt.20/25-26]

Tamtie proroctvá v Danielovi ťažko riešiť, keď kniha je zapečatená podobne ako Apokalypsa, a teda zostáva pre náš rozum tajomstvom. Osobne ako radový katolík mám v tých dohadoch trochu zmätok; jeden vraví že zrušia Omšu a nastolia modlu, iný vraví že Ježiš zostáva až do skončenia sveta s Cirkvou postavenou na Petrovi, ktorú nepremôžu. Niekto vraví že pred koncom nastane veľký odpad a prenasledovanie Cirkvi, iný zas vraví o Ježišovom varovaní pred obžerstvom a opilstvom v onen deň, a že ľudia budú vtedy žiť bežným životom, zamestnaní svetskými vecami. Alebo aj to, ako píše Ján v zjavení, že keď nepriatelia obkľúčia Bohom milované mesto (Cirkev) a tábor svätých (Vatikán) aby to konečne zničili, zostúpi oheň z Neba a pohltí ich. Atď, atď - keď si to všetko z Písma dáme dokopy, vyjde to možno tak, že príde k poslednému mocnému pokusu zlikvidovať katolíctvo (napríklad heretickou vzburou v Ríme a vyhnaním prípadne zabitím pápeža a verných), no napriek tomu štruktúra Cirkvi so svojou vierou zostane zachovaná, a následne nastane koniec. O tom sa dá iba špekulovať.

http://3.bp.blogspot.com/-MS5eDahIO_I/UmP7f9TWfgI/AAAAAAAABlI/0zivFGVFL1c/s1600/fanoa%25C3%25B1odelafe_cl.jpg

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1460  ~  Člen od: 14 september 2013  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 09 november 2013 :  08:37:24  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov


Konstantin Velky bol nepochybne nastrojom v rukach Bozich,no to neznamena,ze si mame vybrat cisarstvo za najlepsiu formu vlady.Ved po Konstantinovi prisiel Konstans,Valens co boli heretici a taky Julian Apostata prepadol pohanstvu a chcel ho v risi znovuozivit.A o degeneracii stredovekych panovnikov a slachty pisat nemusim.Kto tuzi po monarchii iste netuzi aby musel zohybat chrbat pod bicom drabov na panskom a jeho zena alebo dcery sa stali obetou prava prvej noci nastoleneho nejakym miestnym slachtickym degenerom.A je pravdou,ze Boh moze pouzit pre svoje ciele rovnako cisara ako prezidenta alebo sultana.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 11 november 2013 :  11:04:50  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
TO: Zachariáš

Samozrejme, že všade sú nejaké problémy. Ale demokracia má jeden podstatný. Totiž volený zástupcovia nechcú morálne dobro pre občanov, to už s princípu. Bolo by to na dlho. Ovládajú ich tí, ktorí majú peniaze. Len stručne, keď chcem byť zvolený, musím byť populista. Nemôžem byť morálny a presadzovať morálne zásady, lebo to nie je pre ľudí príjemné. Len málo ľudí chce byť na seba náročných, takže takého by volilo len málo voličov. A najväčší problém demokracie - morálka nie je vecou väčšiny, práve naopak, morálka je vecou Boha, ten ju diktuje a my si nemôžeme odhlasovať, že to bude inak.

Dnes je tu novodobé otroctvo, nie feudalizmus. Ekonomické otroctvo, čo je pre mňa krokom späť. Kedysi sa šľachtici zodpovedali Cirkvi. Dnešní mocní sa nezodpovedajú nikomu, lebo si všetkých kupujú (alebo likvidujú) a Cirkvou a Bohom pohŕdajú. Naozaj pokrok.

A súhlasím, Boh si použije aj tento neporiadok, rovnako ako Babylonských kráľov voči Izraelu.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 11 november 2013 :  11:10:43  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
citácia:
Tamtie proroctvá v Danielovi ťažko riešiť, keď kniha je zapečatená ...
vyjde to možno tak, že príde k poslednému mocnému pokusu zlikvidovať katolíctvo (napríklad heretickou vzburou v Ríme a vyhnaním prípadne zabitím pápeža a verných), ... O tom sa dá iba špekulovať.
Pôvodne zaslal Koki - 09 november 2013 :  08:20:31

Toto je veľmi zaujímavá myšlienka. Ono to totiž, síce nebolo verejne povedané, ale ak by bol Benedict XXVI. prinútený odstúpiť, tak to už máme priamo pred sebou. , pekne povedané, heretická vzbura. No nič, treba sa nám viac modliť, aby sme neupadli do pokušenia.

Mimochodom, v jednej veci mám jasno. Keď prídu tie posledné časy, tak nebudú trvať viac ako ľudský život, predpokladám však menej, tak 20-30 rokov max. A aj to dúfam, že ako vraví Ježiš, že ten čas bude skrátený.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 11 november 2013 :  12:11:13  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Mx,
ja tiez neobhajujem demokraciu ako dobry system.Monarchia ma urcite prednosti.No tiez bola zneuzita.Napokon,vieme kto je kniezatom tohoto sveta.A ten si cesticky vzdy najde.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Koki

Stav: offline

 Odoslaný - 12 november 2013 :  20:23:51  Zobraziť profil  Pridať Koki do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Tamtie proroctvá v Danielovi ťažko riešiť, keď kniha je zapečatená ...
vyjde to možno tak, že príde k poslednému mocnému pokusu zlikvidovať katolíctvo (napríklad heretickou vzburou v Ríme a vyhnaním prípadne zabitím pápeža a verných), ... O tom sa dá iba špekulovať.
Pôvodne zaslal Koki - 09 november 2013 :  08:20:31
Toto je veľmi zaujímavá myšlienka. Ono to totiž, síce nebolo verejne povedané, ale ak by bol Benedict XXVI. prinútený odstúpiť, tak to už máme priamo pred sebou. , pekne povedané, heretická vzbura. No nič, treba sa nám viac modliť, aby sme neupadli do pokušenia.
Mimochodom, v jednej veci mám jasno. Keď prídu tie posledné časy, tak nebudú trvať viac ako ľudský život, predpokladám však menej, tak 20-30 rokov max. A aj to dúfam, že ako vraví Ježiš, že ten čas bude skrátený.
Pôvodne zaslal Mx - 11 november 2013 :  11:10:43
Pravdupovediac, veľmi neverím že by vo Vatikáne vznikla mohutná vzbura akýchsi heretikov čo by odstránili Omšu a s ňou aj pravú vieru. Presnejší výklad budúcich udalostí z Písma je totiž nemožný, preto by som toto neriešil. Verím ale jednému, že Boh skráti tie posledné chvíle a hierarchická inštitúcia Cirkvi nebude nikdy premožená, aj keby nastalo prenasledovanie katolíkov a obmedzovanie ich pôsobenia hoci na globálnej úrovni, k tomu tiež všeobecná kríza viery. Takisto nemám potuchy o tom čo bude Antikristom, či charizmatická osoba, alebo vládny systém.

http://3.bp.blogspot.com/-MS5eDahIO_I/UmP7f9TWfgI/AAAAAAAABlI/0zivFGVFL1c/s1600/fanoa%25C3%25B1odelafe_cl.jpg

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1460  ~  Člen od: 14 september 2013  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 apríl 2014 :  11:36:03  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Takze platia tie rozdiely co si modernisticka sekta po vatikanskom puci naservirovala a ktore ju samozrejme robia inou ako je KC.

Rad by som ale pripomenul najvacsie bludy dnes a tie sa tykaju toho co sa nazyva politika. (aj vzhladom na nezmysly popisane vyssie, zas "odbornikmi" ... podla toho ked to clovek cita tak potom by nemalo byt zriadenie nijake, lebo kazde ma chyby... fakt "logika" ako tram)

Takze znovu sa pripajam- http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=1508

Pripomienka zo Syllabu:

citácia:
76. Odstranění světského panství, jež drží Svatá Stolice, vedlo by v svrchované míře k svobodě a blahu Církve.


plus trebars napr. aj toto(odstranene modernistami z Denzingera): 13.-Lev XIII. - Encyklika Quod apostolici muneris z 28.12, 1878, o poslušnosti štátu voči učeniu katolíckej Cirkvi, o nutnosti spojenia katolíckej Cirkvi a štátu, o zmysle pravého náboženstva v spoločnosti a v rodine - Denz 1852.

Zaujimave ze dnes modernisti pisu priam ody na to, ako uzasne Cirkev ziskala ked stratila svetske panstvo. Ako uzasne duchovne vzrastla...
Magisterium ma samozrejme na tieto satanske modernisticke bludy iny nazor.

citácia:
80. Papež se může a má smířiti a dohodnouti s pokrokem, svobodomyslností a moderní civilisací.


Ako sa toto len da obist, aha nazveme to "aggiornamento"...
A nic ine netrubia tu modernisti ako to ako sa treba zmierovat s tym ako diabol buduje svoju risu na svete. A hadam aby sme sa do jej budovania hned aj zapojili...





 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 8 Previous Topic: Tradicionizmus... ale ktorý? Téma Next Topic: Sedevacantizmus - Neokatolicizmus  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06