|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 22:46:48
|
citácia: Litera cirkevného zákona v Cirkvi je v tom, že za oficiálne púte sa popvažujú tie, ktoré organizuje diecézny biskup pre svojich veriacich a on je na čele... Ak to urobí už len kňaz so svojimi veriacimi, či s kýmkkošľvek, už sa to nepovažuje za oficiálnu púť cirkevnú, ale len púť určitej skupiny veriacich... POčet tu nie je rozhodujúpci. Veď v Medžugorje sú desaťtisíce pútnikov z rozličných kútov sveta, dokonca aj mnohí biskupi - avšak oni sú tu len súkromne, a nie ako organizátori púte svojej diecézy - a to je v poriadku, a neprotiví sa to litere zákona Cirkvi. Nemyslíte, že Cirkev by bola proti sebe, ak by hatila to, čo napomáha prehlbovaniu viery svojich veriacich?... Ten zákaz "oficiálnosti" je iba vyjadrenie toho, že oficiálne to Cirkev ešte neuznala /aj s príslsušnými liturgickými, či inými dôsledkami pre prax.../ Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 17:06:32
Viete, ide tu o to, ak sa zakaz tyka iba oficialnych puti (tak ako to vyplyva z vasej odpovede) tak to podla mna vyjadruje urcitu schizofreniu. Na jednej strane cirkev oficialne nic neschvali, lebo nema istotu(inymi slovami - nema istotu, ci ovocie, ktore to ci ono zjavenie prinasa, je prospesne pre spasu dusi, respektive ci obsah zjavenia je v sulade z ucenim cirkvi) a zakaze oficialne pute. Na strane druhej sukromne pute su dovolene, cize ludia mozu potencionale skodit svojej dusi. Zoberme priklad- Matka(skvela botanicka) ide po lese s dietatom a najdu krasne na pohlad chutne lesne plody(bobule:) dieta by si hned zchuti zamaskrtilo, ale matka nema istotu (zisti,ze neni az tak skvela botanicka ako si myslela:) ci niesu jedovate(netrpia hladom, doma maju dostatok jedla aj vitaminu C:). Dovoli dobra matka jest dietatu bobule? Nie, radcej ho prisne vystriha a urobi vsetko potrebne, aby sa dieta k bobuliam nedostalo. Zakony a predpisy("oficialnosti") niesu od toho aby sme ich obchadzali.
citácia: Treba pochopiť, že každý výrok - aj cirkevného predstaviteľa - nebol vyrieknutý vo vákuu, ale v určitom myšlienkovom kontexte. Presne preto možno hovoriť aj o určitom vývoji dogiem, aj o ohraničenej platnosti mnohých, hoci aj autoritatívne podaných cirkevných dokumentov v minulosti. Oni boli všeky myslené práve v tom historickom, psychologickom kontexte, ktorý vtedy panoval. Nie je predsa reálne, aby niekto chcel predpisovať nie vieru, ale formu jej vyjadrenia v liturgii pre celé storočia po ňom, keď predsa nemôže nič vedieť o tom, ako to bude, a čo bude pre ľudí pochopiteľné. Chápete?... No čo ak sa ten kontext zmení?... To je prípad s tou formou omše - po latinsky, či jej liturgické prvky a formy vyjadrenia. Cirkev pochopila, že mnohé symbolické vyjadrenia pochopiteľné ľuďom v stredoveku sú jednoducho nezrozumiteľné ľuďom v našej dobe. A tiež pokiaľ ide o "psychológiu": voľakedy bola skoro jediná kultúra v práve v kostole: tam bola hudba, poučenie, literatúraa, poézia /nebolo kino, televízia a pod./. Skoro všetko bolo v kostole. Preto ľudia vydržali v kostole aj celé hodiny... /aj štýl života bol iný...pomalejší.../ Ja som napr. tu v Rusku svedkom toho, že mnohí ľudia pravoslávni mi hovoria, že nejdú na ich liturgiu, lebo jej nerozumia /je po staroslovienski, trvá skoro 3 hodiny, musia všetci stáť, kázeň je až na konci, viacmenej pasívne počúvajú chór a pod./. Jednoducho je to nad ich únosnosť, a vydržia to len naozaj ľudia v tom vychovaní od malička. Preto sa ozývajú hlasy, aby ruská pravoslávna cirkev zmenila jazyk na ľudový ruský, aby bolo menej obradov, a viac Božieho slova /ľudia nevedia, čo a prečo veria.../. Naša KC presne toto na koncile pochopila, a verím, že časom aj RPC to pochopí... Psychológia doby sa jednoducho mení, a dnes dosť rýchle, a liturgia má byť zrozumiteľná. A napokon - jej forma - to nie je Božie, ale len cirkevné prikázanie, a preto sa to môže zmeniť Cirkvou...Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 17:06:32
Snazim sa pochopit, co pisete a naozaj vas nechcem chytat za slovicka, ale skusme tuto vasu odpoved konfrontovat so slavnou Pascendi dominici gregoris sv.Pia X. Osobne som skusal najst v dejinach cirkvi nejaky precedens na podobne tvrdenie, zial doteraz bezuspesne (nie som vsak dostatocne zbehly v problematike) Mozno vy by ste o niecom vedeli?
citácia: Čo sa týka tých mien, pokiaľ viem, ani posolstvá bl. Kataríny Emmerichovej, hoci ju blahorečila, Cirkev nepovažuje oficiálne za nejaké pre ňu záväzné zjavenia. Napriek tomu jej knihy sa v cirkevných nakladateľstvách vydávajú, nezakazujú. A ak by ste si porovnali bl. Emmerichovú a Valtortou, zistili by ste v mnohom podstatný rozdiel, hoci obe popisujú históriu Ježiša v jeho dobe. Ani Valtorta nie je oficiálne prijatá, ale nezakazuje sa... Analogicky, ale inaak je to tiež s Vasullou Ryden, i Stefanom Gobbi. Tiež nie sú prijatí, ale sa nezakazujú - a to je to, čo vlastne všetkých spája,. prečo som ich dal spolu... Gobbi síce nedávno zomrel, ale napriek tomu, že oficiálne tiež nie je nejako priznaný, v Cirkvi sa toleruje stretávanie a modlitby Kňazského mariánskeho hnutia podporuje ho veľa biskupov, ba aj kardinálov, a pokiaľ viem aj pápeži... A čosi podobné platí aj o Vassule Ryden: ona síce ešte žije, chopdí po svete, ale jej diela sa vydávajú v cirkevných nakladateľstvách, vítajú ju osobne na stretnutiach nielen kňazi, ale aj biskupi a kardináli v mnohých krajinách. Aj tu sa situácia sa sleduje... A to všetko napriek opatrníckemu vyjadreniu Cirkvi nikto nič nezakazuje /možno len sa vyjadruje vhodnosť, či nevhodnosť niečoho, ako pri púťach a pod./. Aj Gobbi, aj Vassula sú určite pre mnohých v Cirkvi duchovne povzbudivé elementy, ktoré v podstate nehlásajú nič nové, nerobia si nárok na nejaké nové zjavenie, ktoré by nebolo v Písme. Skôr napomáhajú prehlbovaniu viery a prinášajú naozaj dobré ovocie pokánia a modlitby. Preto by aj tu bola Cirkefv proti sebe, ak by konala inak ako koná... P.S. Ak som vás pohoršil tým titulom u bl. Kataríny Emmerichovej, ospravedlnujem sa. Je to naozaj vhodné vyjadriť patričnú úctu, hoci myslím si, v praxi sa niekedy od toho z praktických dôvodov môže niekedy upustiť. /Často je totiž pri ich veľkom počte problém pamätať si, kto je svätý, kto blahoslavený a pod. Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 17:06:32
Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 17:06:32
V podstate suhlasim, ale i napriek tomu si myslim, ze samotna beatifikacia bl. Katariny Emerichovej dava jej zjaveniam urcity punc, ktori ostatni menovani nevlastnia:) Zakazuju nezakazuju je to odobne ako s tymi bobulami:(
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 04:40:57
|
citácia: Takže podľa Vás napríklad sv. Vincent Ferrarský nebol v skutočnosti katolíkom, keďže neuznával pápežstvo Urbana VI, ale namiesto toho podporoval vzdoropápeža Klimenta VII? A následne sa ešte pápež Kalixt III sekol, keď tohto "podľa Vás nekatolíka" kanonizoval? Pôvodne zaslal Reconquistador - 13 apríl 2013 : 16:24:59 Vtedy bola ossobitne zložitá situácia v katolíckom svete, pretože nebolo ľahké zorientovať sa, kto je pravý pápež, a kto nie. Dokonca jedni svätci boli na jednej strane, kým druhí na druhej. Navyše nebola taká možnosť komunikácie ako v dnešnej dobe. Tu sa preto predpokladá všeobecne dobrá vôľa u tých, ktorí na základe určitej informácie sa úprimne rozhodovali podľa svedomia, a preto sa im to určite nemôže počítať za vinu /vexomú a dobrovoľnú/. Ale dnes nič takého nehrozí. Všetci pápeži posledných storočí boli zvolení riadne, legitímne, legitámnymi predstaviteľmi /biskupmi, kardinálmi/, a preto sú legitímny. Ak niekto ich neprijíma, stáva sa heretikom, pretože neprijíma legitímnu Cirkev a protiví sa príkazu Krista: "Kto vás počúva, mňa počúva... Čo zviažete na zemi, bude zviazané i bna nebi...". Popieranie platnosti bez dôvodu je práve tá heréza. A dôvod naozaj nie je. nemožno argumentovať tak ako protestanti odvolávajúci sa na Písmo, ani sa nemožno odvolávať na nejaké iné, staršie cirkevné dokumenty, či zvyky /ktoré súčasná, aktuálna Cirkev už nepovažuje za záväzné, lebo v tej istej veci ustanovila iné, prípadne platnosť predošlých výslovne odvolala... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 04:49:55
|
citácia: Elo,Slovenka,nevidíte,že tu nejde o argumenty?Pustili ste sa do debaty s darebákmi,čo sa zabávajú.O nič iné im nejde.A už vôbec nie o pravdu. Pôvodne zaslal orbit - 13 apríl 2013 : 20:30:20 Vy ste to naozaj vystihli, a ja vám dávam za pravdu. Práve preto som dal tú výzvu administrátorom, ale zdá sa, že tým je všetko jedno. Týchto niekoľko ľudí doslova zatarasuje možnosť normálneho dialógu o skotočne duchovných veciach v časti "Duchovný život" a iné. Oni sú - ako vidíte - všade, do všetkého strkajú nos, a to aby vnášali svoje heretické názory. Akoby nestačilo, že to raz vyjadrili... No oni stále a stále. A tu má ísť diálóg nie neustále iba o ich jednom probléme /domnelá neplatnosť Koncilu a posledných pápežov/, ale oveľa dôležiutejšie životné problémy sävisiace s dzuchovným životom. Preto kto môže, nech sa pridá k môjmu apelu na moderáctorov, aby urobili poriadok a neblokonali konštruktívne debaty svojimi nekonštruktívnymi nekonečnými problémami |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 05:14:28
|
citácia: Ja som doteraz nedostal odpoveď od Ela, ak on pokladá za "nepodstatné", že heretici (spĺňajú jeho vlastnú definíciu) pomáhali vytvoriť tzv "omšu", tak ja pokladám zatiaľ za nepodstatné jeho odpovede. Lebo zatiaľ mi vadí len to- heretická spolupráca na "omši"- a ak odpovie, hádam sa posunieme ďalej. Lebo sa jej statočne vyhýba ako čert svätenej vode. Pôvodne zaslal mino - 13 apríl 2013 : 16:46:36 Mino, vám tu odpovedali jasne aj iní, nielen ja, že nemôžete zobrať za základ váš subjektívny názor na to, kto je heretik. Predsa protestanti považujú katolíkov za heretikov, pretože podľša nich vraj sa neriaedime Písmom. Vy sa v teejto veci správate analogicky ako protestatnti: povýšili ste svoju mienku za rozhodujúcu. Ale - aj podľa preddkoncilovej Cirkvi - predsa nie je rozhodujúce v Cirkvi subjektívna mienka jednotlivých ľudí /akokoľvek vysoko postavených, či vzdelaných vo vierre/, ale rozhodujúca je vždy definitívna mienka predstaviteľov Cirkvi pod vedením legitímneho pápeža. A aj Ján XXIII. ,aj KOncil, aj Pavol VI. boli predsa zvolení a zvolaní legitímne právoplatnými kardinálmi a biskupmi. Nemeáte preto nijaké opodstatnenie spochybňovať tu niečo... Preto ste jednoducho heretik...
citácia: A samozrejme Elovi- to v roku 1928 v čase Mortalium animos ešte nevymreli tie 400 ročné deti z obdobia protestantského odpadu, a potom do roku 1965 vymreli? Lebo Pius XI zrejme netušil, že odpad sa týkal niekoho kto dávno zomrel, a vtedajší potomkovia za to teda nemôžu.
Nikto nespochybňuje Mortalaium animos z roku 1928. Cirkev však vtedy neskončila, a pokračuje - legitímne. A v Cirkvi výdy platilo, že sa treba riadiť podľa súčasných, aktuálnych predpisov a kritérií, a nie podľa minulých, ktoré platili v minulosti. Určite konciloví, aj pokonciloví bisksupi na čele s pápežmi brali do úvaahy všetky minulé predpisy a dokumenty. No určite sa necítili všetkým v nich viazaní. Pretože pokiaľš nejde o dogmatické vyjadrenia viery sú to všetko iba cirkevné predpisy, vyjadrenia k aktuálnej /t.j. vtedajšej/ situácii v Cirkvi a vo svete. Zmenou okolností života vo vsvete a Cirkvi však noví predstaviteľia Cirkvi určit majú právo nanovo vyjadriť svoje postoje, vydať nové predpisy, upraviť staré, prípadne doplniť, či prispôsobiť, ak treba. Tu nejde o nejaké vieroučné, dodgmatické tvrdenia, často tu ide o pastoračný prístup. A ten sa prrirodzene môže meniť zmenou duchovnej atmosféry, okolností v Cirkvi a vo svete. Tak to bolo aj na vatikánsksom koncile. Cirekv si uvedomila, že nie je správne postupovať v izolácii od sveta, a iba z pozícii jeho kritiky, ale sa otvorila dialógu o oprvidvých hodnotách s cieľom primeraných sspôsobom ovplyvňovať pozitívne beh sveta a kristianozovať ho /nielen kritizovať/. Preto jej pastoračný prístup sa zmenil. A každý katolík, žijúci v tejto dobe, to má rešpektovať. To he súčasť jeho viery v Cirkev, ktorá je - pdoľa Evaanjelia - súčasťou našej viery v Krista. Len tvrdohlavec to nevie pochopiť...
citácia: Uznám akúkoľvek autoritu (aj typu Alexandra VI či Jána XII, ale musí sa ukázať, že je legitimná, že v prípade získania úradu ho nestratila herézou, a hlavne či vôbec získala úrad kvôli heréze, ale o tom tu zatiaľ otázka nie je, a Elo stále iba proklamuje niečo) M Ino, už som vám vysvetlil, že nie vy ste nosieteľ ktirétia toho, čo je heréza v Cirkvi, a čo nie. Verte, že ak boli pred koncilom biskupi právoplatní, a títo biskupi zvolali KOncil, tak všetko, čo oni zvolali, ustanovili, rozhodli a vložili do dokumentov, zákona, Kódexu a pod. je právoplatné. Raz už prestaňte, prosím, balamútiť náš Boží národ sovjimi plačmi nad predkoncilovou Cirkvou a odsudzovaní, To nie sú opravddivé problémy katolíkov dnes. To je problém pár jednotlivcoch, ktorí vo svojej tvrdohlavosti a zaťatosti a priviazanosti k minulému, sa nevedia odpútať. Osloboďte sa, prosím, alebo aspoň neotravujte všetkých svojim "fňukaním" a odsudzovaním súčasných veriacich, ktorí chcú žiť v dnešnej, nie v minulej dobe a Cirkvi... Vďaka za pochopenie. |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 07:22:20
|
[ citácia: ... ak sa zakaz tyka iba oficialnych puti (tak ako to vyplyva z vasej odpovede) tak to podla mna vyjadruje urcitu schizofreniu. Na jednej strane cirkev oficialne nic neschvali, lebo nema istotu(inymi slovami - nema istotu, ci ovocie, ktore to ci ono zjavenie prinasa, je prospesne pre spasu dusi, respektive ci obsah zjavenia je v sulade z ucenim cirkvi) a zakaze oficialne pute. Na strane druhej sukromne pute su dovolene, cize ludia mozu potencionale skodit svojej dusi. Zoberme priklad- Matka(skvela botanicka) ide po lese s dietatom a najdu krasne na pohlad... Pôvodne zaslal hadec - 13 apríl 2013 : 22:46:48 Myslím, že príklad s tými jedovatými plodmi je neprimeraný. Púte ľudí sú v podstate modlitbové stretnutia, a tie sa môžu konať kdekoľvek. Tie samo osebe nikomu neškodia. Či niekto verí v zjavenie alebo nie, to nijako nepridáva k viere /je to viera nepovinná, a nepridáva k verejnému Zjaveniu Božiemu.../. Zatiaľ jednoducho treba vyčkať na rozhodnutie. Zakazovať však stretnutia by bolo podľa mňa nerozumné z pastoračného hľadiska. V najhoršom prípade sa jedna skupina mýli /vo veci zjavenia, nie katolíckej viery/.
citácia: Snazim sa pochopit, co pisete a naozaj vas nechcem chytat za slovicka, ale skusme tuto vasu odpoved konfrontovat so slavnou Pascendi dominici gregoris sv.Pia X. Osobne som skusal najst v dejinach cirkvi nejaky precedens na podobne tvrdenie, zial doteraz bezuspesne (nie som vsak dostatocne zbehly v problematike) Mozno vy by ste o niecom vedeli? V histórii Cirkvi boli vydané rôzne oficiálne dokumenty, ktoré iste mali svoju platnosť vo svojej dobe, a Cirkev sa nimi riadila. No dnes by sa nimi nikto neriadil, ba niektoré ich prvky by sa dnes považovali za nesprávne. Spomeňte si na stredovek v období faktického svetského panstva pápežov a ich nárokov na určitú moc aj vo svete, a tiež napr. na obdobie inkvizície, či križiackych výprav... A Pius X., aj keď bol svätý, žil predsa len v určitom kontexte /veľmi zložitom, rozmach modernizmu, slobodomurárstvo, proticirkevná nálada.../ a to všetko treba brať do úvahy. Myslíte si, že predstaveení KC nebrali na koncile všetky tieto dokumenty v úvahu? Myslíte, že sa nevyznali vo svojich právach a povinnostiach?... V oblasti dogmatickej viery proste platí, že tá je jedna a nemenná, no aká je v sskutočnosti jej plnosť, to vie len Boh, a Cirkev, ke´dže má aj svoju ľudskú stránku, len postupne ju objavuje. Preto sa predchodne môže aj mýliť v niektorých veciach /v rámci diskusie... niekoľko storočí trvala diskusia o Nepoškvrnenom Počatí P. Márie.../. O to viac vo veciach pastoračných /tu nejde o dogmy, ale o praktický prístup, "taktiku", metodiku ako.../ má Cirkev možnosť meniť svoje názory.
citácia: V podstate suhlasim, ale i napriek tomu si myslim, ze samotna beatifikacia bl. Katariny Emerichovej dava jej zjaveniam urcity punc, ktori ostatni menovani nevlastnia:) Zakazuju nezakazuju je to odobne ako s tymi bobulami:( ŽIaľ, skúsenosť dokazuje, že aj sväté duše sa m,ôžu mýliť, a mnohokrát sa v mnohom mýlili, hoci v dobrej viere, nechceli škodiť nikomu, a všetko konali z lásky. Ale všetci sme len obmedzení ľudia svojej doby, len Boh je dokonalý. Preto je aj dogma o neomylnosti pápeža vymedzená tak veľmi úzko /zrejme predppokladá možnosť omylu aj pápeža v mnohých veciach, hoci z toho nevyplýva, že sa stále mýli, ak nehovorí "ex cathedra", alebo že ho netreba rešpektovať.../
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 08:48:24
|
citácia: citácia: Ja som doteraz nedostal odpoveď od Ela, ak on pokladá za "nepodstatné", že heretici (spĺňajú jeho vlastnú definíciu) pomáhali vytvoriť tzv "omšu", tak ja pokladám zatiaľ za nepodstatné jeho odpovede. Lebo zatiaľ mi vadí len to- heretická spolupráca na "omši"- a ak odpovie, hádam sa posunieme ďalej. Lebo sa jej statočne vyhýba ako čert svätenej vode. Pôvodne zaslal mino - 13 apríl 2013 : 16:46:36 Mino, vám tu odpovedali jasne aj iní, nielen ja, že nemôžete zobrať za základ váš subjektívny názor na to, kto je heretik. Predsa protestanti považujú katolíkov za heretikov, pretože podľša nich vraj sa neriaedime Písmom. Vy sa v teejto veci správate analogicky ako protestatnti: povýšili ste svoju mienku za rozhodujúcu. Ale - aj podľa preddkoncilovej Cirkvi - predsa nie je rozhodujúce v Cirkvi subjektívna mienka jednotlivých ľudí /akokoľvek vysoko postavených, či vzdelaných vo vierre/, ale rozhodujúca je vždy definitívna mienka predstaviteľov Cirkvi pod vedením legitímneho pápeža. A aj Ján XXIII. ,aj KOncil, aj Pavol VI. boli predsa zvolení a zvolaní legitímne právoplatnými kardinálmi a biskupmi. Nemeáte preto nijaké opodstatnenie spochybňovať tu niečo... Preto ste jednoducho heretik... citácia: A samozrejme Elovi- to v roku 1928 v čase Mortalium animos ešte nevymreli tie 400 ročné deti z obdobia protestantského odpadu, a potom do roku 1965 vymreli? Lebo Pius XI zrejme netušil, že odpad sa týkal niekoho kto dávno zomrel, a vtedajší potomkovia za to teda nemôžu.
Nikto nespochybňuje Mortalaium animos z roku 1928. Cirkev však vtedy neskončila, a pokračuje - legitímne. A v Cirkvi výdy platilo, že sa treba riadiť podľa súčasných, aktuálnych predpisov a kritérií, a nie podľa minulých, ktoré platili v minulosti. Určite konciloví, aj pokonciloví bisksupi na čele s pápežmi brali do úvaahy všetky minulé predpisy a dokumenty. No určite sa necítili všetkým v nich viazaní. Pretože pokiaľš nejde o dogmatické vyjadrenia viery sú to všetko iba cirkevné predpisy, vyjadrenia k aktuálnej /t.j. vtedajšej/ situácii v Cirkvi a vo svete. Zmenou okolností života vo vsvete a Cirkvi však noví predstaviteľia Cirkvi určit majú právo nanovo vyjadriť svoje postoje, vydať nové predpisy, upraviť staré, prípadne doplniť, či prispôsobiť, ak treba. Tu nejde o nejaké vieroučné, dodgmatické tvrdenia, často tu ide o pastoračný prístup. A ten sa prrirodzene môže meniť zmenou duchovnej atmosféry, okolností v Cirkvi a vo svete. Tak to bolo aj na vatikánsksom koncile. Cirekv si uvedomila, že nie je správne postupovať v izolácii od sveta, a iba z pozícii jeho kritiky, ale sa otvorila dialógu o oprvidvých hodnotách s cieľom primeraných sspôsobom ovplyvňovať pozitívne beh sveta a kristianozovať ho /nielen kritizovať/. Preto jej pastoračný prístup sa zmenil. A každý katolík, žijúci v tejto dobe, to má rešpektovať. To he súčasť jeho viery v Cirkev, ktorá je - pdoľa Evaanjelia - súčasťou našej viery v Krista. Len tvrdohlavec to nevie pochopiť... citácia: Uznám akúkoľvek autoritu (aj typu Alexandra VI či Jána XII, ale musí sa ukázať, že je legitimná, že v prípade získania úradu ho nestratila herézou, a hlavne či vôbec získala úrad kvôli heréze, ale o tom tu zatiaľ otázka nie je, a Elo stále iba proklamuje niečo) M Ino, už som vám vysvetlil, že nie vy ste nosieteľ ktirétia toho, čo je heréza v Cirkvi, a čo nie. Verte, že ak boli pred koncilom biskupi právoplatní, a títo biskupi zvolali KOncil, tak všetko, čo oni zvolali, ustanovili, rozhodli a vložili do dokumentov, zákona, Kódexu a pod. je právoplatné. Raz už prestaňte, prosím, balamútiť náš Boží národ sovjimi plačmi nad predkoncilovou Cirkvou a odsudzovaní, To nie sú opravddivé problémy katolíkov dnes. To je problém pár jednotlivcoch, ktorí vo svojej tvrdohlavosti a zaťatosti a priviazanosti k minulému, sa nevedia odpútať. Osloboďte sa, prosím, alebo aspoň neotravujte všetkých svojim "fňukaním" a odsudzovaním súčasných veriacich, ktorí chcú žiť v dnešnej, nie v minulej dobe a Cirkvi... Vďaka za pochopenie. Pôvodne zaslal Elo - 14 apríl 2013 : 05:14:28
Elo poprosil by som teda tú "uspokojivú" odpoveď na moju otázku. Kde je vyjadrenie o tom, že heretici najhrubšieho zrna pomáhali zbúchať to čo sa dnes nazýva "omša". Kde je odpoveď na to? Dokonale sa zatiaľ vyhýbate tomu aby ste mi okrem toho- Montini podpísal takže to vraj musí byť platné- jasne povedali ako sa ja mám postaviť voči tej "omši" čo pomáhali zbúchať heretici, a to myslím naozaj HERETIKOV. A prestaňte mi tu vypisovať čo je katolík z ich pohľadu, lebo ma to nezaujíma.
Mortalium animos - odbavené, a samozrejme od veci- takže Pius XI dobre vedel že kto a čo je zodpovedný napr. za odpad, a že v jeho dobe už dávno nežijú, ale len ich potomkovia- a napriek tomu dal také smernice aké dal. A ja sa budem, čo sa týka ekumenizmu riadiť len nimi. Ani vy zatiaľ ste tu nedali dôvod prečo sa tieto princípy mali zmeniť, dokonca o 40 rokov a tak zrazu..a dokonca ešte boli pozvaní HERETICI na pomoc pri zbúchaní tej "omše". Takže zase nič. Žiadna odpoveď. Ak nepriestrelne neukážete aká kultúrno spoločenská premena- okrem toho, že slobodomurári majú väčšiu moc, a utvorili si svet podľa seba (a tomu sa chce "cirkev" aggiornamentovať) sa udiala, aby ste si tu dovolili nazvať to čo bolo pred tzv. koncilom za zastaralé, tak sa asi nikde nepohneme. Lebo mňa proklamácie o tom, že nejaká figúrka niečo podpíše a tým je to akože platné nezaujíma. Lebo tá figúrka môže byť zneplatnená herézou. Takže to je meritum veci Elo.
Pretože teraz je možné že Bergoglio na nové reformy pozve Aliestera Crowley-a a Anthony LaVey-a (v zmysle ich nasledovníkov) a vy mi tu budete proklamovať: Bergoglio podpísal tak je to platné.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 09:22:07
|
Hlavne pre Ela. Zaujimal by ma Vas nazor a postoj! Ela toto mi poslala moja znama, ako reakciu na reprizu jednej relacie na Lumene, tusim z piatka 12.4.
...."Kdesi na východe sa konalo ekumenické stretnutie cirkví - vrátane židovstva. prítomní bol teda aj rabín a zástupcovia kresťanských cirkví. Neviem, pri akej príležitosti to bolo, ale napokon sa konala omša s ekumenickým ladením. Najprv sa v kostole pomodlil rabín a potom sa začala omša. Na otázku telefonujúcej , aká je to omša s ekumenickým ladením odpovedal jeden z dvoch prítomných teológov (Prof, Anton Konečný a pro f.Hyšák, jeden bývalý a jeden súčasný dekan bohosloveckej fakulty), [b]že je to omša s účasťou nekatolíkov, kde aj nekatolíci majú možnosť zapojiť sa do slávenia omše, aby tam neboli len prítomní, ale mali aj účasť na slávení tým, že môžu čítať lekcie či prednášať prosby v rámci omše - s povolením miestneho biskupa. Zaznela tam aj veta "čo koná pápež, to konáme aj my!". V máji sa pripravuje podobné veľké ekumenické stretnutie v Košiciach... " |
|
|
|
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 09:26:01
|
Aby to neposobilo ako z agentury JPP, tak tu je zdroj. Bola to relácia História a my, tá býva pravidelne asi raz za mesiac, tentokrát s podnadpisom História rozdelenia.. Toto je doplnenie zdroja k tej ekumenickej bohosluzbe. Ak by ste si to, Elo, chceli o erit a vypocut. Ela
|
|
|
|
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 11:54:34
|
citácia: citácia: Takže podľa Vás napríklad sv. Vincent Ferrarský nebol v skutočnosti katolíkom, keďže neuznával pápežstvo Urbana VI, ale namiesto toho podporoval vzdoropápeža Klimenta VII? A následne sa ešte pápež Kalixt III sekol, keď tohto "podľa Vás nekatolíka" kanonizoval? Pôvodne zaslal Reconquistador - 13 apríl 2013 : 16:24:59 Vtedy bola ossobitne zložitá situácia v katolíckom svete, pretože nebolo ľahké zorientovať sa, kto je pravý pápež, a kto nie. Dokonca jedni svätci boli na jednej strane, kým druhí na druhej. Navyše nebola taká možnosť komunikácie ako v dnešnej dobe. Tu sa preto predpokladá všeobecne dobrá vôľa u tých, ktorí na základe určitej informácie sa úprimne rozhodovali podľa svedomia, a preto sa im to určite nemôže počítať za vinu /vexomú a dobrovoľnú/. Ale dnes nič takého nehrozí. Všetci pápeži posledných storočí boli zvolení riadne, legitímne, legitámnymi predstaviteľmi /biskupmi, kardinálmi/, a preto sú legitímny. Ak niekto ich neprijíma, stáva sa heretikom, pretože neprijíma legitímnu Cirkev a protiví sa príkazu Krista: "Kto vás počúva, mňa počúva... Čo zviažete na zemi, bude zviazané i bna nebi...". Popieranie platnosti bez dôvodu je práve tá heréza. A dôvod naozaj nie je. nemožno argumentovať tak ako protestanti odvolávajúci sa na Písmo, ani sa nemožno odvolávať na nejaké iné, staršie cirkevné dokumenty, či zvyky /ktoré súčasná, aktuálna Cirkev už nepovažuje za záväzné, lebo v tej istej veci ustanovila iné, prípadne platnosť predošlých výslovne odvolala... Pôvodne zaslal Elo - 14 apríl 2013 : 04:40:57
A dnes azda nie je zložitá situácia v katolíckom svete? Ak sa najvyšší predstavitelia Cirkvi modlia spolu s heretikmi, aj napriek tomu, že je to v mravoukách (tých dnes vychádzajúcich už možno nie vždy) uvádzané ako hriech proti viere? Či ak sa kardinál snaží podporovať tých, čo sa verejne hlásia k páchaniu sodomie, ako jedného z do neba volajúcich hriechov? (narážam na Schonborna) A aj napriek tomu, že tak robí už dlhšiu dobu (a dokonca jedného z takýchto verejných hriešnikov nazve dobrým katolíkom) nepríde z Ríma žiadna odpoveď?
Za posledných niekoľko desaťročí (a odštartoval to práve 2. Vatikánsky koncil, alebo aspoň v jeho dobe sa to začalo) odpadlo od katolíckej viery obrovské množstvo ľudí. A kedysi katolícke krajiny dnes už katolíckymi vôbec nie sú. Aj na Slovensku sa síce ku katolicizmu hlási cca 70% ľudí, no drvivá väčšina z nich katolíkmi už vôbec nie sú, lebo neveria to, čo Cirkev. Buď spochybňujú jej autoritu, alebo jej neomylnosť, či nerozlúčiteľnosť manželstva, hriešnosť potratu, hriešnosť mimomanželského pohlavného styku a podobne. A aká je odpoveď Ríma? Pokračovanie v krokoch, ktoré keď sa urobili, tak toto všetko začalo...
Ja sa sedesvakantistom nečudujem, že trebárs Pavla VI, či Jána Pavla II nepokladajú za pápežov. Pretože plody ich pápežstva boli také, akoby chceli Cirkev zničiť. Osobne ich za pápežov pokladám a myslím si, že to robili v dobrej viere. Ale sedesvakantistom sa nečudujem. V minulosti som sa, no dnes už nie. |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 apríl 2013 : 12:42:29
|
citácia: Vtedy bola ossobitne zložitá situácia v katolíckom svete, pretože nebolo ľahké zorientovať sa, kto je pravý pápež, a kto nie. ... Ale dnes nič takého nehrozí. Všetci pápeži posledných storočí boli zvolení riadne, legitímne, legitámnymi predstaviteľmi /biskupmi, kardinálmi/, a preto sú legitímny. Pôvodne zaslal Elo - 14 apríl 2013 : 04:40:57 Na zaklade coho mozete tvrdit, ze dnes nic takeho nehrozi? Ako viete, ze dotycni, ktory odmietaju pravost papeza nemaju vo svedomi rovnako dobry dovod, ako mali ti ludia vtedy v "zlozitej situacii" v katolickom svete? Mimochodom, kto vtedy volil tych protipapezov? Neboli to tiez legitimni predstavitelia Cirkvi a nepouzili pri tom legitimny sposob?
citácia: Myslím, že príklad s tými jedovatými plodmi je neprimeraný. Púte ľudí sú v podstate modlitbové stretnutia, a tie sa môžu konať kdekoľvek. Tie samo osebe nikomu neškodia. Či niekto verí v zjavenie alebo nie, to nijako nepridáva k viere /je to viera nepovinná, a nepridáva k verejnému Zjaveniu Božiemu.../. Zatiaľ jednoducho treba vyčkať na rozhodnutie. Zakazovať však stretnutia by bolo podľa mňa nerozumné z pastoračného hľadiska. Stretnutia sa mozu konat kdekolvek, oni si vsak vyberu prave to jedno miesto o ktorom existuje moznost, ze je nebezpecne. O com to svedci? Ci niekto veri v PRAVE zjavenie, alebo neveri, to jeho viere neskodi. Ak vsak niekto veri FALOSNEMU zjaveniu, to uz jeho viere skodi. Preto Cirkev uci, ze je lepsie neverit pravemu, ako verit falosnemu.
citácia: V histórii Cirkvi boli vydané rôzne oficiálne dokumenty, ktoré iste mali svoju platnosť vo svojej dobe, a Cirkev sa nimi riadila. No dnes by sa nimi nikto neriadil, ba niektoré ich prvky by sa dnes považovali za nesprávne. Spomeňte si na stredovek v období faktického svetského panstva pápežov a ich nárokov na určitú moc aj vo svete, a tiež napr. na obdobie inkvizície, či križiackych výprav... Mohli by ste prosim citovat konkretne priklady vieroucnych, ci mravoucnych dokumentov, ktorych prvky su dnes povazovane za nespravne?
Pri takomto uvazovani, odkial beriete istotu, ze dokumenty, ktorych pravovernost teraz obhajujete, nebudu za par rokov povazovane za nespravne?
citácia: Preto jej pastoračný prístup sa zmenil. Ja osobne som si nevsimol, ze by tu niekto spochybnoval pravo Cirkvi zmenit pastoracny pristup. Vsetky na tomto fore prezentovane argumenty sa tykaju vieroucnych a mravoucnych otazok.
Pristup, ze co sa bije s ucenim predchadzajucich papezov oznacim za pastoracny problem a zmetiem ho zo stola predsa nemozete mysliet vazne. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 apríl 2013 : 01:03:25
|
citácia: Mohli by ste prosim citovat konkretne priklady vieroucnych, ci mravoucnych dokumentov, ktorych prvky su dnes povazovane za nespravne?
Pri takomto uvazovani, odkial beriete istotu, ze dokumenty, ktorych pravovernost teraz obhajujete, nebudu za par rokov povazovane za nespravne? ono to nestoji tak ze spravne versus nespravne ale viacere veci su dobovo podmienene alebo sa vyvijali
pokial viem tak na 1 vat konclie bola zadefinovana papezska neomylnost a 5 urovni pravdy kde najvysia je dogma ale aj pre tu plati ze ju mozno preformulovat ak sa zmeni jazyk a jeho vyznamove odtienky pri zachovani podstaty: napr pri diskusiach s nekatolikmi mozno poukazat na to ze dogma Bohorodicka nehovori primarne o Panne Marii, ale bola vyhlasena kvoli jasnemu zadefinovaniu toho ze Jezis je aj Boh aj Clovek v jednej osobe a to predsa veria aj protestanti .... (hoci sa im titul Bohorodicka moc nepaci) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 apríl 2013 : 01:05:18
|
duplicitny pripevok omylom odoslany dvakrat |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 15 apríl 2013 : 08:42:36
|
citácia: Na zaklade coho mozete tvrdit, ze dnes nic takeho nehrozi? Ako viete, ze dotycni, ktory odmietaju pravost papeza nemaju vo svedomi rovnako dobry dovod, ako mali ti ludia vtedy v "zlozitej situacii" v katolickom svete? Mimochodom, kto vtedy volil tych protipapezov? Neboli to tiez legitimni predstavitelia Cirkvi a nepouzili pri tom legitimny sposob? Pôvodne zaslal Mato - 14 apríl 2013 : 12:42:29 Isteže, keďže ľudia sú stále aj hriešni, a pokiaľ diabol stále pôsobí, vždy je možné, že k "pšenici" sa pridá aj nejaký ten "kúkoľ"... No v tom období dvoch pápežov bola naozaj situácia jedinečne v dejinách osobitná v tom, že legitímni kardináli sa rozdelili na dve skupiny /teda na prvý pohľad obe skupiny sa mohli zdať legitímne.../ a každá zvolila svojho pápeža. Je preto dosť pochopiteľné, že v zmätku tejto situácie sa nevedeli vyznať ani svätci tej doby, a kým jedni zastávali jedného, iní druhého atď. To naozaj sa nedá porovnať s dobou, v ktorej sa konal vatikánsky Koncil. Vtedy bol jeden legitímny kardinálsky zbor, ktorý zvolil pápeža Jána XXII., ten zvolal koncil legitímnym spôsobom, po smrti Jána XXIII. opäť legitímny kardinálsky zbor zvolil legitímnym spôsobom Pavla VI. atď. Proste, až po dnešného Františka všetko sa konalo usporiadane, legitímne. Preto niet najmenšieho dôvodu spochybňovať samotný Koncil, či posledným pokoncilových pápežov.
Ja uznávam skutočnosť, že človek môže aj v dobrej viere nesúhlsiť s určitými prvkami, ktoré ustanovil Koncil, či pokoncilová Cirkev. Uznávam, že aj Koncil, aj Cirkev môže v každom období v niektorých bodoch urobiť zlé rozhodnutia - praktické, strategické, politické a pod. No neverím, že by sa Cirkev mohla mýliť v oficiálnom učení viery a mravov. Najmä neverím, že by to mohla urobiť Cirkev, na čele ktorej je rímsky biskup, pápež. Kto dobre pozná dejiny, vie, že aj v prvých storočiach prakticky všetky bludy pochádzali od východných, či iných biskupov, či duchovných osôb, a rímsky biskup nikdy definitívne nepotvrdil nejaké bludné učenie /iste počítam reálne s obdobím určitej diskusie a štúdie problému, ktoré mohlo trvať nejakú dobu.../. Ba dokonca je známy aj taký jav, že napriek tomu, že mnohí rímski biskupi, pápeži boli veľmi hriešni a skazení /10. stor. a i./, napriek tomu nikdy oficiálne nevyhlasovali za učenie viery nejakú bludné učenie. Aj práve preto mohol 1. vatikánsky koncil potvrdiť dogmu o pápežskej neomylnosti...
Preto si treba jasne uvedomiť, že rímska katedra, ak je legitímna, je Bohom chránená omylu v podstatných veciach viery a morálky. Preto dopĺňam: je možné pripustiť omyl a nerozumné rozhodnutia v mnohých veciach aj zo strany Ríma a rímskych biskupov, pápežov /čo aj v histórii bolo viackrát.../ a možné je pripustiť a kritizovať niektoré rozhodnutia aj v súvislosti s Koncilom, no určite sa to netýka vecí oficiálneho učenia Cirkvi vo viere. Môže sa to týkať iba iných ako je pastorácia, forma liturgia, organizovanie života, výchovy seminaristov, cirkevná "politika" a pod.
Teda: napriek možnosti kriticky sa ozvať na správnom mieste na adresu Cirkvi a vysloviť svoje námietky, predsa rozumný katolík by nemal len preto, že tá Cirkev mu nevyhovie /sotva možno všetkým vyhovieť pri tej rozmanitosti a protirečivosti mnmohých oponentov.../, zavrhnúť Cirkev, či vyhlásiť ju za nelegitímnu. Chyby naozaj robila Cirkve a aj jej predstavitelia vždy /spomeňte na pápežov v období tzv. storočia temna, okolo 10. storočia, na mnohých renesančných pápežov, rozhodnutia o niektorých krížových výpravách, či inkvizičnej buly, kde dokonca dovoľovali využívať mučenie pri vyšetrovaní, a namiesto exorcizmu, dovolili upaľovať postihnuté osoby, a rôzne iné prechmaty duchovenstva, vrátne pápežského dvora.../. Tie možno kritizovať. Ale nemali by sme "so špinavou vodou vyliať aj dieťa", teda tvrdiť, že legitímna Cirkev je neligitímna, či legitímni pápeži sú nelegitímni a odmietnúť ich rešpektovať.
citácia: Stretnutia sa mozu konat kdekolvek, oni si vsak vyberu prave to jedno miesto o ktorom existuje moznost, ze je nebezpecne. O com to svedci? Ci niekto veri v PRAVE zjavenie, alebo neveri, to jeho viere neskodi. Ak vsak niekto veri FALOSNEMU zjaveniu, to uz jeho viere skodi. Preto Cirkev uci, ze je lepsie neverit pravemu, ako verit falosnemu. POkiaľ by v tých zjaveniach boli nejaké nové vieroučné tvrdenia v rozpore s katolíckou vierou, tak naozaj máte pravdu: vtedy treba jednoznačne odmietnúť také zjavenie. No väčšinou nejde o také prípady. Spravidla mnohé tie zjavenia sa od oficiálnej viery nelíšia, a viacmenej povzbudzujú k pokániu, modlitbe a pod. Nechápem, ako môže byť miesto zjavenia nebezpečné, ak sa tam stretnú ľudia k modlitbe, a to zjavenie práve k modlitbe povzbudzuje...
Zdá sa mi, Maťo, že ľudia idú často od extrému k extrému: v jednej veci sú veľmi skeptickí, a popierajú samu legitímnosť Koncilu a pápežov, a v druhej veci, naopak, chcú byť veľki verní Cirkvi, hovorí sa, že "pápežskejší, než pápež". Obávam sa, že to je v tomto prípade aj váš prípad /a nielen váš.../. Napokon: neviem , ako by Cirkev dnes prakticky ľudom mohli zakázať niekde sa stretať. Ved nemá v moci ani políciu, ani armádu... Nie je lepšie, nech sa modlia, a radšej nech tam ide s nimi aj kňaz a kto chce, môže sa aj vyspovedať a ísť na omšu?... Tak sa to robí, pokiaľ viem, aj v Litmanovej, Turzovke a i. Niekde sa nepovie, že sú to miesta nadprirodzených zjavení, ale "miesta modlitby" /Medžugorie/ - pokiaľ sa nerozhodne a pod.
citácia: Mohli by ste prosim citovat konkretne priklady vieroucnych, ci mravoucnych dokumentov, ktorych prvky su dnes povazovane za nespravne? Pri takomto uvazovani, odkial beriete istotu, ze dokumenty, ktorych pravovernost teraz obhajujete, nebudu za par rokov povazovane za nespravne? Napr. v roku 1252 povolil Inocent IV. mučenie heretikov, v r. 1326 Ján XXI. využiť inkvizíciu proti strigám /čo boli v podstate často posadnutí, nešťastní ľudia, ktorých bolo treba exorcizovať, no to sa poráve nerobilo, alebo len ojedinele.../, v r.8484 Inocent VIII. vydal bulu proti čarodejniciam na naliehanie dominikánskych mníchov Spenglera a Istitorisa a zrejme ďalej viete, čo nasledovalo. Dalo by sa pokračovať.
Praktické chyby Cirkev naozaj robila, ale - opakujem - oficiálne nikdy neučila blud v otázke viery. Preto mám istotu, že aj teraz tak neurobí. Možno zvolí nesprávny postup v niektorej oblasti, otázke, pri riešení problému, ale určite nepomýli ľudstvo v otázke viery. Preto môžete byť spolu s Rarachom, či Minom, či Robelom a i. kritickí voči reforme v oblasti liturgickej praxe /napokon do určitej miery to skritizoval aj Benedikt VI. a i./, ale napriek tomu by ste ani jeden z vás - ak sa chcete volať katolíkmi - nemali vyhlasovať Koncil, či pápežov za nelegitímny, a teda aj pokoncilové oficiálne učenie Cirkvi za nesprávne len preto, že vám sa to nezdá. Mali by ste - ak ste úprimne presvedční o správnosti svojich názorov - predniesť ich, či napísať na príslušné cirkevné miesta, ale naďalej by ste mali všetci pridržiavať sa dnešného cirkevného oficiálneho učenia, rešpektovať cirkevných predstaviteľov a žiť v súlade s cirkvným právom a nehádzať blato a sliny na Cirkev...
citácia: Ja osobne som si nevsimol, ze by tu niekto spochybnoval pravo Cirkvi zmenit pastoracny pristup. Vsetky na tomto fore prezentovane argumenty sa tykaju vieroucnych a mravoucnych otazok. Pristup, ze co sa bije s ucenim predchadzajucich papezov oznacim za pastoracny problem a zmetiem ho zo stola predsa nemozete mysliet vazne. Čo je, prosím vás, vieroučné, na zmene forme liturgie? Je tu vari nejaké nové učenie? Prestalo sa tým veriť v jedného Boha v troch osobách, či božstvo Kristovo, či sviatostnosť sviatostí?... A ak máte na mysli otázky ekumenizmu, to aj samo Písmo by vám malo stačiť, že je to vec správna. Len v minulosti bola Cirekv /aj iné cirkvi, denominácie/ príliš negatívne poznačená roztržkou, a mnohé jej vyhlásenia a kroky vyplývali nie z Ducha Svätého a lásky, ale jednoducho z ducha zvady, vzájomnej zaujatosti, až nenávisti. Ak je predsa v Písme jasne čierne na bielom "aby všetci jedno boli...", tak by to malo byť jpre nás mementom zamyslieť sa, či je správne neustále stupňovať a udržiavať zaujatosť voči iným. "Kto nie je proti vám, je za vás" - povedal Kristus na adresu učeníkov, ktorí chceli zakázať iným vyháňať diablov v mene Krista. Poznáte reakciu Pána... Nerobia vari mnohí pravoslávni, či protestanti v mnohých aspektoch to isté ako my? Nesnažia sa šíriť kráľovstvo Božie v ľudských srdciach?... Neohlasujú Božie slovo, lásku k Bohu a ľudom?... A nerobia to často aj lepšie, než my katolíci?... Nepoznáte mnohých pravoslávnych, či evanjelikov, ktorí napriek tomu, že namajú /ako my tvrdíme/ plnosť prostreiekov k spáse, no napriek tomu /teda s tým hoci menším počtom prostriedkov/ žijú svätejšie?... Že "nechodia s nami"? - možno keby ste žili v čase reformácie, a videli tie deformácie praaktického života v Cirkvi, možno aj vy by ste boli na ich strane... Treba byť chápavým, a nie iba zákonícky. Kristus taký naozaj bol...
Nechcete vidieť, že Pán dnes pôsobí napriek mnohým cirkvám, koná veľké divy obrátení, úprimnej zbožnosti, mení životy ľudí?... Zrejme sa treba zamyslieť, či pre Pána jediným a najrozhodujúcejším kritériom je to formálne začlenenie sa do nejakej formálne správnej skupiny /KC/, a či neberie do úvahy aj iné veci /ozajstnú lásku, úprimnú vieru, spoluprácou s Duchom Svätým/. POznám mnohých pravoslávnych, aj protestantov, ale mnohí nás naozaj zahanbujú v kresťansskosti ich života. My sme často ako tí Židia v čase Krista, ktorí sa nazdávali, že stači byť Židom, a my sa nazdávame, že stačí byť formálne katolíkom, a všetko je vyhraté. Ale poznáte, čo im povedal na to Ján Krstiteľ, a tiež aká bola logika Ježiša Krista... Práve preto, že s mnohými kresťanmi nás viac spája, než rozdeľuje, Pán si v dnešnej dobe naozaj vrúcne želá zjednotenie všetkých cirkví. Nejde mu však iste len o formalizmus, ale o neformálnu lásku medzi nami: "Podľa toho majú poznať, že ste moji učeníci, ak sa budete navzájom milovať..." Naše rozdelenie je pohoršenie, škandál pre svet a najväčšia prekážka toho, aby svet uveril /"aby všetci jedno boli, aby svet uveril..."/.
Druhá vec je , Mato, že vy a iní zrejme neviete nájsť spôsob ako prechod z prístupu predkoncilového /keď ekumenizmus bol kritizovaný/ k pokoncilovému /kde sa prijíma.../. Kľúč k pochopeniu tohto kroku sa podľa mňa nachádza v rovine skúsenosti a v rovine psychologickej: Pred koncilom to bola "stratégia" strachu z protivníkov, sveta, protestantov a i.... Cirkev akoby sa bála kritického pôsobenia sveta, a myslela si, že bude lepšie sa izolovať: pápeži ostávali vo Vatikáne, katolíkom sa zakazovalo ísť do politiky... To bol pastoračný, nie vieroučný prístup. Chybný prístup, ale neskúsenej Cirkvi, možno preto pocchopiteľný a primeraný /Boh aj Cirkev často vychováva metódou "pokus - omyl"... teda vlastnou skúsenosťou.../. Ale našťastie boli katolíci, ktorí toto neschvaľovali, a konali inak: neizolovali sa, viedli dialóg, svedčili vo svete... Napokon Cirkev o.i. vidiac pozitívnmy príklad mnohých, ktorí sa neizolovali, neuzatvárali, ale naopak viedli dialóg priviedol Cirkev k inej stratégii: k ovorenosti a k dialógu so svetom. Veď naozaj: ak je Boh s nami, kto proti nám? ...Také jednoduché... A skúsenosť hovorí, že hoci spočiatku Cirkev utrpela mnoho rán /neskúsenosť v boji so svetom/, dnes začíname chápať, že koncilové rozhodnutie bolo správne. Koncil ešte len má budúcnosť, ekumenizmus /hoci neformýlny/ a spolupráca všetkých kresťanov v zachraňovaní kresťanských hodnôt vo svete je jediná cesta k pokresťančeniu sveta. Nemyslíte?
Napokon, verte, že ak katolíci budú opravdivýmií, tak aj ostatní sa k nim pridajú. Ak budú ostatných len zatracovať a obviňovať z herézy a posielať do pekiel, to sotva sa k nám pridajú a budú spolupracovať. Mimochodom, treba si uvedomiť, žeich je už skoro 50 percent kresťanstva, a ked odčítam formálnzch katolíkov, tak ich je viac - pretože tam je menej formálnych, "papierových" než u nás.../. A to by bola ščkoda celkove pre vec Krista a Evanjelia... Teda, opakujem: koncilový prístup, ekumenický prístup k veci vznikol v celkom inej psychologickej atmosfére a po určitej skúsenosti Cirkvi. A to je kľúč aj ak pochopeniu treba zmeny mnohých vyjadrení Cirkvi orpti dobe predkoncilovej /no čo sa iste netáka podstay viery, ale prístupu.../. Práve tpreto treba brať do úvahy, že všetky slová sú vždy vyslovené vyslovené v určitom kontexte. To, čo vyslovili aj pápeži pred koncilom, bolo vyslovené na inom psychologickom pozadí /spravidla to nebolo dogmatické/, než to, čo vyslovila Cirkev na Koncile a po ňom. Kto nechápe zmenu celkovej klímy, duchovnej atmosféry, "psychológie" doby, sotva pochopí Koncil a dnešnú Cirev. Kto je mentálne, duchom ešte stále v predošlej dobe /pred Koncilom/, sotva to pochopí... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 15 apríl 2013 : 08:48:07
|
Moje odporúčanie pre všetkých: Odporúčam zohnať si knihu "Posledný exorcista" /s podtitulom "Satan vo Vatikáne"/ od jedného z najznámejších exorcitov pátra Amortha, ktorú vydali vo Vydavateľstve dona Boska v r. 2012. Taam sa o.i. dozviete mnohé aj o niektorých veciach, o ktorých sa tu dohadujeme, a iste nájdete odpovede na tieto otázky /minulosť, i súčasnosť, pápeži, aj tí pokonciloví, Cirkev, aj dnešná, jej ľudská stránka a i./ |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 15 apríl 2013 : 09:09:57
|
citácia: Kde je vyjadrenie o tom, že heretici najhrubšieho zrna pomáhali zbúchať to čo sa dnes nazýva "omša"... Pôvodne zaslal mino - 14 apríl 2013 : 08:48:24 Mino, neezdá sa vám že logické je, aby ste vy najprv dokázali, že ONI sú heretici, a vy ste pravý katolík. No to ste zatiaľ nedokázali. A ak si myslíte, že tým jediným kritériom je váš názor, či vaše odvolanie sa na nejakú minulú encykliku predkoncilovú, tak ste na omyle. Z toho môže logicky rovnako vyplývať aj vaša neschopnosť správne interpretovať nielen tú encykliku, nielen ich postoje a názory, ale aj celkové pochopenie situcie Cirkev v tomto celom historickom obodbí. A bez toho si sotva len tak možno vycuvať "váš správny" názor na vec. Za touto logikou, Mino, až príliš páchne vaša domýšľavosť a ýcha, že vy ste múdrejší než všetci konciloví otcovia Cirkvi, vráatne mnohých svätých tej doby, ktorí koncil prijali a riadia sa nim...
citácia: Mortalium animos - odbavené, a samozrejme od veci- takže Pius XI dobre vedel že kto a čo je zodpovedný napr. za odpad, a že v jeho dobe už dávno nežijú, ale len ich potomkovia- a napriek tomu dal také smernice aké dal... Ani vy zatiaľ ste tu nedali dôvod prečo sa tieto princípy mali zmeniť, dokonca o 40 rokov a tak zrazu... Odpovedal som na túto vec v mojom komnentári u Maťa. Prosím, prečítajte si. To súvisí s chápaním skúsenosti Cirkvi a zmeny psychológie doby...
citácia: A ja sa budem, čo sa týka ekumenizmu riadiť len nimi. Možno tým formálne nespáchate doslova hriech /pochopiteľne, že na ekumenizmus nemá každý.../, ale váš postoj v tejto veci je iste nie cirkevný, a jednoducho - mýlite sa...
citácia: Pretože teraz je možné že Bergoglio na nové reformy pozve Aliestera Crowley-a a Anthony LaVey-a (v zmysle ich nasledovníkov) a vy mi tu budete proklamovať: Bergoglio podpísal tak je to platné. Sám neveríte tomu, čo vravíte. Ja tiež...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 15 apríl 2013 : 09:22:49
|
citácia: Hlavne pre Ela. Zaujimal by ma Vas nazor a postoj! Ela toto mi poslala moja znama, ako reakciu na reprizu jednej relacie na Lumene, tusim z piatka 12.4. ...."Kdesi na východe sa konalo ekumenické stretnutie cirkví - vrátane židovstva. prítomní bol teda aj rabín a zástupcovia kresťanských cirkví. Neviem, pri akej príležitosti to bolo, ale napokon sa konala omša s ekumenickým ladením. Najprv sa v kostole pomodlil rabín a potom sa začala omša. Na otázku telefonujúcej , aká je to omša s ekumenickým ladením odpovedal jeden z dvoch prítomných teológov (Prof, Anton Konečný a pro f.Hyšák, jeden bývalý a jeden súčasný dekan bohosloveckej fakulty), [b]že je to omša s účasťou nekatolíkov, kde aj nekatolíci majú možnosť zapojiť sa do slávenia omše, aby tam neboli len prítomní, ale mali aj účasť na slávení tým, že môžu čítať lekcie či prednášať prosby v rámci omše - s povolením miestneho biskupa. Zaznela tam aj veta "čo koná pápež, to konáme aj my!". V máji sa pripravuje podobné veľké ekumenické stretnutie v Košiciach... " Pôvodne zaslal Ela - 14 apríl 2013 : 09:22:07 Ak všetko bolo s povolením biskupa, ba dokonca sa rabín pomodlil ešte pred omščou, ak iba čítali lekcie, či prosby, tak si myslím, že by to malo byť aj cirkevne právne v poriadku. Dokonca je možné aj to, že káže katolícky duchovný, ale v rámci svojej kázne môže zapojiť /formou otázky a dodpovede/ aj laika, nekatolíckeho človeka a pod. Tým viac, že všetko má dôstojný charakter, a zachovávajú sa všetky náležitosti, ktoré majú byť pri sv. omši. Som presvedčený, že konať ekumenické pobožnosti, stretávať sa pri spoločných modlitbách, a takým spôsobom postupne rácať naše vzájomné predsudky, a objavovať, že nás kresťanov viac spája, než rozdeľuje - to je to, čo si náš Pán dnes veľmi praje, a je to veľmi účinná forma k neformálnej /a neskôr možno aj k formálnej / jednote kresťanov. Cirkev o tom vydala dosť materiálov, smerníc, a vie, prečo to robí. To je určite správny smer. A myslím, že v Košiciach to pochopili, nakoľko viem, že tam sa pravidelne organizujú ekumenické podujatia. Kiežby to pochopili všade. "...aby všetci jedno boli, aby svet uveril..." "Podľa toho majú pozna, že ste moji učeníci, ak sa budete navzájom milovať"/nie nenávidieť, odsudzovať, podozrievať.../
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 15 apríl 2013 : 09:59:06
|
citácia: A dnes azda nie je zložitá situácia v katolíckom svete? Pôvodne zaslal Reconquistador - 14 apríl 2013 : 11:54:34 Je, ale celkom iná, ako v období dvojpápežstva. Prečítajte si o tomto, prosím, podrobnejšie, v mojom komentári k Maťovi. Tam som vysvetlil, že nmáte právo vyhovárať sa, pretože dnes niet rozdelenia kardinálskeho zboru, ale ten je až podivuhodne jednotný, a všetko je legitímne...
citácia: Ak sa najvyšší predstavitelia Cirkvi modlia spolu s heretikmi, aj napriek tomu, že je to v mravoukách (tých dnes vychádzajúcich už možno nie vždy) uvádzané ako hriech proti viere? To je správne, že sa modlia spolu. Veď nás spája viera v jedného Boha v troch osobách, a láska k Nemu, k jeho slovu, spája nás krst. Čo je podstatnejšie?... To, čo nás pája, to zaváži oveľa viac, než to, čo nás rozdeľuje. A keby sme to nielen formálne zastávali, ale aj plne prežívali, verte, že by zanechali oveľa skôr svoje omyly, a pripojili sa k nám. Ale ak sa stretnú s katolíkmi - prepáčte za otvorenosť - vášho typu, ktorí namiesto ľudského pochopenia a prijatia ich iba odsudzuje, zatracuje, tak sa ani nečudujem, že od nás bočia. Každý predsa prirodzene sa tiahne tam, kde je prijatý, milovaný, pochopený...
citácia: Či ak sa kardinál snaží podporovať tých, čo sa verejne hlásia k páchaniu sodomie, ako jedného z do neba volajúcich hriechov? (narážam na Schonborna) A aj napriek tomu, že tak robí už dlhšiu dobu (a dokonca jedného z takýchto verejných hriešnikov nazve dobrým katolíkom) nepríde z Ríma žiadna odpoveď? Čítal som o tom prípade. Možno krivdíte, lebo nepoznáte ten prípad tak ako kardinál Schonborn. No ak by sa aj mýlil, a konal nesprávne, je to predsa len jednotlivec, a nie je to možné pripísať celej Cirkvi. Benedikt XVI. predsa nad slnko jasnejšie vyjadril rozhodný postoj Cirkvi voči všetkým negatívnym javom, škandálom a pod. v Cirkvi. A Ján Pavol II. sa dokonca ospravedlnil za všetky zločiny a prechmaty Cirkvi voči komukoľvek v minulosti /hoci teoreticky možno nemusel, lebo to urobili ľudia minulej Cirkvi, ale je sympatické, že tak urobil, a prejavil ohromné gesto pokory, viery a zmysel pre jednotu Cirkvi v priestore a čase.../
citácia: Za posledných niekoľko desaťročí (a odštartoval to práve 2. Vatikánsky koncil, alebo aspoň v jeho dobe sa to začalo) odpadlo od katolíckej viery obrovské množstvo ľudí. A kedysi katolícke krajiny dnes už katolíckymi vôbec nie sú. Mýlite sa. To nebol KOncil, ktorý to spôsobil. Zabudli ste, že už pred koncilom sa vo svete začali mnohé súčasné revolúcie, ktoré spôsobili, že ľudia sa vzdialili od Boha. Všetko to súvisí so všetkým: Priemyselná revolúcia, rozšírenie slobody, emancipácie, informačných technológii, vzrast blahobytu a bohatstva, ducha zle chápanej slobody a demokracie, no predovšetkým práve v rokoch koncilových nastupujúca sexuálna revolúcia zmenila zmýšľanie ľudí. Boli to teda veľké zmeny v celkovom spôsobe života, ktoré spôsonili demoralizáciu, a s tým ide ruka v ruke strata viery.
No napriek tomu počet katolíkov vo svete sa udržuje na podobnej úrovni. Dokonca za Jána Pavla II. vzrástol o dosť /pozrite štatistiky/. A KOncil až teraz vlastne začína prejavovať svoje pozitívne plody, keď sa ľudia všetkého toho nasýtili, sú sklamaní z toho, čo im svet, blahobyť, sex a zábava sľubovali /takmer raj na zemi.../, a všetko je inak. práve preto dnes sa čoraz viac zače prejavovať to pozitívne, čo Koncil priniesol, vrátane toho dialógu, otvorenosti, vznik veľmi veľa nových hnutí na hlbokej duchovnej úrovni, ekumenizmus a medzináboženský dialoóg, ktorý už prináša záujem o kresťanstvo a obrátenia mnohých ku Kristovi. Preto že Cirkev je postavená na Skale, ktorým je Kristus, a ktorého predstavuje ako princíp jednoty všetkých jeho učeníkov práve rímsky biskup - pápež...
citácia: Aj na Slovensku sa síce ku katolicizmu hlási cca 70% ľudí, no drvivá väčšina z nich katolíkmi už vôbec nie sú, lebo neveria to, čo Cirkev. Buď spochybňujú jej autoritu, alebo jej neomylnosť, či nerozlúčiteľnosť manželstva, hriešnosť potratu, hriešnosť mimomanželského pohlavného styku a podobne. A aká je odpoveď Ríma? Pokračovanie v krokoch, ktoré keď sa urobili, tak toto všetko začalo... Rím nemôže riešiť problémy Slovenska. Také problémy sú predsa všade na svete. Na to je slovenská Cirkev, a Rím iba pomáha, a to výdatne. A vy tiež pomôžete, ak prijmete súčasnú Cirkev, a jej predstaviteľov: v Ríme, vo svete, i na Slovensku...
citácia: Ja sa sedesvakantistom nečudujem, že trebárs Pavla VI, či Jána Pavla II nepokladajú za pápežov. Pretože plody ich pápežstva boli také, akoby chceli Cirkev zničiť. Osobne ich za pápežov pokladám a myslím si, že to robili v dobrej viere. Ale sedesvakantistom sa nečudujem. V minulosti som sa, no dnes už nie. Mali by ste sa však čudovať. Pretože neprijímanie pápežstva je niečo abnormálne, najmä ak všetko prebiehalo legitímnym spôsobom. Nad ľudské chyby jednotlivých ľudí /a hoci aj pápežov/ sa treba vedieť vo viere povzniesť, a snažiť sa chápať Cirkev ako dielo Krista, Kristovo Telo. To nie je ponechané na ľubovôľľu, aký si kto utvorí názor, najmä pre veriaceho katolíka... V minulosti boli oveľa horší pápeži, napriek tomu ich ľudia prijímali... Dnešní pápeži sú v porovnaní s mnohými naozaj svätci. Je to nevdak a veľký omyl hádzať na nich špinu. "Bože odpusť im, lebo nevedia, čo robia..."
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 apríl 2013 : 00:38:58
|
citácia: Kde je vyjadrenie o tom, že heretici najhrubšieho zrna pomáhali zbúchať to čo sa dnes nazýva "omša"... ... Mino, neezdá sa vám že logické je, aby ste vy najprv dokázali, že ONI sú heretici, a vy ste pravý katolík. suhlas najprv treba dokazat ze su heretici az potom pouzivat emotivne zafarbene a manipulativne vyjadrenia na odsudenie ich konania .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 apríl 2013 : 06:10:38
|
Reakcie minovych oponentov demonstruju klasicky problem dnesnej doby a sice to, ze si vytvorime nejaku predstavu toho, co oponent tvrdi a proti tejto predstave bojujeme.
V tomto pripade si z nejakeho dovodu vymysleli, ze mino hovori o siestich pokoncilnych papezoch, hoci uz len zo zakladnych historickych faktov je zrejme, ze sest papezov sa na vytvoreni novej omse nepodielalo.
Mino hovori o siestich panoch zachytenych na fotografii v uvdenom linku http://www.traditioninaction.org/RevolutionPhotos/A090rcPaulVIand%20Protsestants.htm
Co su vsetko protestantski pastori, ktori posobili ako poradcovia tvorby novej omse. Ak budu oponenti stale trvat na tom, ze najprv treba dokazat, ze protestant je heretik, vzdavam sa dalsej diskusie s nimi. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 16 apríl 2013 : 13:47:47
|
citácia: Reakcie minovych oponentov demonstruju klasicky problem dnesnej doby a sice to, ze si vytvorime nejaku predstavu toho, co oponent tvrdi a proti tejto predstave bojujeme. V tomto pripade si z nejakeho dovodu vymysleli, ze mino hovori o siestich pokoncilnych papezoch, hoci uz len zo zakladnych historickych faktov je zrejme, ze sest papezov sa na vytvoreni novej omse nepodielalo. Mino hovori o siestich panoch zachytenych na fotografii v uvdenom linku http://www.traditioninaction.org/RevolutionPhotos/A090rcPaulVIand%20Protsestants.htmCo su vsetko protestantski pastori, ktori posobili ako poradcovia tvorby novej omse. Ak budu oponenti stale trvat na tom, ze najprv treba dokazat, ze protestant je heretik, vzdavam sa dalsej diskusie s nimi. Pôvodne zaslal Mato - 16 apríl 2013 : 06:10:38 Ale Mato, to ste zahrali do autu... Rarach, Mino a spol. naozaj viackrát spochybnili platnosť posledných šiestich pápežov_ od Jána XXIII- až po Františka /nejasne síce zdôvodnené, ale domnievam sa že kvli údaajnej nevernosti predchádzajúcim cirkevným dokumentom, princípom, či zásadám... patrilo by sa to iste - z ich strany - vysvetliť jednoznačne a zdôvodniť/. To je teda jedna šestka. A druhá súvisí práve s tými šiestinmi poradcami, ktorí - ako som pochopil, sú jednou z tých príčin, prečo je vraj dnešná omša neplatná /lebo tam mali prsy títo šiesti protestanti - heretici/.
Ale, Maťo, to je smiešne detský argument. Predsa ak Koncil chcel byť ekumenicky zameraný, je pochopiteľné, že si pozval ako hostí predstaviteľov incýh cirkví: pravoslávnych, aj protestantov. Chcel, aby a/aj oni videli, že v KC je iná atmosféra, než bola v čase rozdelenia Cirkvi, b/aby prípadne mohli dať nejakú pripomienku na základe svojej skúsenosti a poznania. Pričom je jassné, a to bolo aj v pravidlách, že nijaký hosť nemal hlasovacie, rozhodovacie právo a teda nech by pripomienkovanie bolo akékoľvek, nakoniec hlavné slovo mali naši katolícki členovia každej komisie, a navyše - rozhodujúce slovo pri všetkých rozhodnutíach všetkých komisií nakoniec patrilo pápežovi. On musel nakoniec všetko podpísať. Pápeža proste nemôže v KC prehlasovať nijaká komisia, niojaký počet kardinálov, či biskupov. To je stále zachovávaný princíp riadenia v KC od čias Krista... Takže: všetky vaše námietky, aj Mína, aj Raracha, aj kohokoľvek ohľadom akejkoľvek "šestky" sú naozaj bezpredmetné, ba smiešne... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 apríl 2013 : 19:05:48
|
Vazeny Elo,
Teraz neviem ci ma iba skusate, alebo to co pisete, podciarkujete a zvyraznujete su skutocne Vase nazory.
citácia: Predsa ak Koncil chcel byť ekumenicky zameraný, je pochopiteľné, že si pozval ako hostí predstaviteľov incýh cirkví: pravoslávnych, aj protestantov
Ekumenicky koncil je predsa koncilom vseobecnym, v historii bolo 21 ekumenickych koncilov a jeden z takych bol napriklad aj tridentsky koncil. Podla tejto Vasej zaujimavej (vsimnite si, ze nepisem smiesnej ani bezpredmetnej) teorie by mali cirkevni otcovia napr. tridentskeho koncilu pozvat aj protestantov, aby im poradili, ako co najlepsie odsudit ich bludy? Otcovia prvych siedmych ekumenickych koncilov potom mali pozyvat monotelitov, arianov a pod?
Co sa tyka ostatnych smiesnych argumentov mina, rafaela a ostatnych, tak som myslel, ze je kazdemu zrejme, ze nova omsa nebola vytvorena priamo na koncile vydanim nejakeho dekreu o novej omsi (koncil skoncil v 1965), hoci je jasne, ze koncil tejto novej omsi vytvoril cestu, ale az v bezprostredne nasledujucom obdobi (bola oficialne nariadena v 1969). A prave v tomto pokoncilnom obdobi bolo k tvorbe novej omse prizvanych 6 protestanskych pastorov (heretikov), aby sa zabezpecilo, ze katolicka omsa, bude prijatelna aj pre nich (teda uz nebude katolicka). Je Vam teraz jasnejsie v com vidia problem mino a dalsi? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 apríl 2013 : 19:22:20
|
Inak pozvanie na koncil pre heretikov a schizmatikov nie je nejakou neobvyklou novinkou. Pozvaní boli aj na tridentský alebo 1. vatikánsky koncil. Akurát že napr. Pius IX. ich pri tom vyzval k opusteniu heréz a/alebo návratu k Rímu, čo samozrejme odmietli. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 721 ~
Člen od: 25 marec 2011 ~
Posledná návšteva: 30 január 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 apríl 2013 : 20:01:01
|
To ano, ja som ale narazal na ich ulohou, ktorou podla Ela je b/aby prípadne mohli dať nejakú pripomienku na základe svojej skúsenosti a poznania. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 apríl 2013 : 00:01:16
|
citácia: V tomto pripade si z nejakeho dovodu vymysleli, ze mino hovori o siestich pokoncilnych papezoch, asi nedorozumenie ja som to chapal tak ze islo o nejaku komisiu ktoru ustanovil sv Otec a ktora vytvarala novu liturgiu a mala 6 clenov katolickych kardinalov a teologov Informacia o 6 poradcoch - protestantoch je pre mna uplne nova (skoda ze to Mino nepovedal na rovinu o co ide )
na druhej strane nevidim to ako nejkay uplne principialny problem, tym viac ze nemali rozhodujuce slovo Myslim si totiz stale ze cirkev ma pravo aj liturgiu zmenit liturgia (jej presna forma) totiz nie je dogma, co nepriamo dokazuje aj existencia viacerycgh liturgii v prvotnej cirkvi a v podstate cele starocia az do Tridentskeho koncilu,kedy sa presadila rimska liturgia ako jedina zavazna pre celu cirkev
pre mna je dolezite ze liturgia vyjadruje zakladne katolicke pravdy: napr poradie obeta slova a obeta chleba vyjadruje samotnu myslienku Vtelenia (a Slovo sa Telom stalo a prebyvalo medzi nami) redukovat chapanie sv omse len na obetu chleba sa mi prave zda nedostatocne Jezisova obeta totiz nezacala na krizi ale zacala Vtelenim ako to pise aj sv Ignac z Loyoly preto Tajomstvo Vtelenia a Tajomstvo Umucenia su vlastne jedno.
Taky maly navrh: skus si precitat knizku Scota Hahna: Barankova vecera
je to doslova fascinujuce citanie o tom ze sv omsa je nebo na zemi ja som pri jej citani plakal od dojatia nad krasou sv omse a hlbkou jej tajomstva: Jezis je pritomny nielen ako Boh ale aj ako clovek a teda vlastne je zivym Prostrednikom medzi Bohom a ludmi a takehoto ho prijmame skryteho v kusku chleba Zaroven je pritomny ako ten ktory je knazom, oltarom a obetnym barankom v jednej osobe a ten kto sa v skutocnosti obetuje vo sv omsi je sam Jezis je to jedna a ta ista obeta co bola na krizi. Sv omsa je jej spritomnenia a aktualizacia tu a teraz. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 17 apríl 2013 : 02:45:27
|
citácia: ... Podla tejto Vasej zaujimavej ... teorie by mali cirkevni otcovia napr. tridentskeho koncilu pozvat aj protestantov, aby im poradili, ako co najlepsie odsudit ich bludy?... Pôvodne zaslal Mato - 16 apríl 2013 : 19:05:48 Ved som vysvetlil, milý Maťo, že práve preto, že Cirkev vidí ekumenizmus ako znamenie časov, a ak chce iným uľahčiť návrat do KC /na Matku Cirekv sa to patrí, nemyslíte?.../, iste to nie je povinné, nemusela to, ale cítila, že bolo primerané a slušné pozvať ich k porade, aby im ukázala gesto, že KC už nie je tá, ktorá vie iba odsudzovať, ale ako Matka veriacich v Kristovi aj chápať, dokonca aj tých, čo podľa nej zablúdili, a záleží jej na nich, aby sa vrátili. Pritom je jasné, že Cirkev nemala v úmysle vzdať sa svojej viery, ale vyhnúť sa možno takým prejavom, ktoré by iným zbytočne provokovali a nejde tu pritom o podstatné veci viery. Tá katolícka viera bola určite zachovaná a prejavená aj v listurgii...
citácia: .... A prave v tomto pokoncilnom obdobi bolo k tvorbe novej omse prizvanych 6 protestanskych pastorov (heretikov), aby sa zabezpecilo, ze katolicka omsa, bude prijatelna aj pre nich (teda uz nebude katolicka)... Milý Maťo, smiešny a neadekvátny je vás domnelý vývod, že sv. omša nie je katolícka. Na základe čoho tak tvrdíte? Je to naozaj trápne, že celá vaša skupina /podľa mňa "leffevristov, nekatolíkov"/ tu neustále vyslovene alebo nevyslovene hovoríí o nekatolíckosti sv. omše kvôli týmto šiestim protestantom /ktorí boli tam nie jediní, ale popri určite mnohých čisto katolíckych expertoch na iturgiu.../, no pritom nemá ani minimum dôkazov, že tá omša je nekatolícka. Čo konkrétne, prosím vás, tam nie je katolícke, prípadne čo vám v sv. omši chýba? Veď napokon aj tá predkoncilová omša je teraz dovolená, a kto chce, si ju vyhľadá. Je tu aj grécko-katolícka omša... Prečo vnucujete všetkým to, čo sa vám zdá, že je najvhodnejšie? Prečo sa vyvyšujete nad celú Cirkev, ktoré sa rozhodla cez svojich predstaviteľov inak, a drvivá väčšina je s tým spokojná? Páči sa vám sv. omša PiaX.? Prosím, pokiaľ viem , v Bratislave je každú nedeľu v niektorom kostole /a ak nie, tak si to zmapujte po Slovensku a putujte...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|