Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 10 apríl 2013 : 07:42:02
|
Napísal som administrácii tohto fóruma už asi pred týždňom, ale neddočkal som sa žiadnej odpovede. Preto si dovoľujem zverejniť, čo som písal, aby sa prebudili...
Vážený pán moderátor!
Všimol som si, že na začiatku stránky sa hovorí, že ide diskusia medzi katolíkmi, že sa čerpá z jednej známej americkej katolíckej stránky pokiaľ ide o myšlienky. Chápem to tak, že cieľom tejto stránky a fóruma je napomáhať katolíkom zorientovať sa v správnych názoroch a osvojiť si katolícke učenie, názory. Obávama sa však, že nielen v tejto téme, ale aj na iných témach sa až príliš dáva "zelená" ľudom, ktorí majú podľa mňa totálne nekatolícke, ba protikatolícke názory /Rarach, Robel, Mino, ba občas aj Maťo/, blízke lefeevrovcom /Bratstvo Pia X./. Ich protikatolíckosť spočíva v tom, že sa zásadne stavajú proti legitímnosti 2. vatikánskeho koncilu s jeho reformami, vrátane spochybňovania legitímnosti posledných pápežov od koncilu /od Jána XXIII. až po Františka/. Najhoršie je však to, že aj tí, čo majú katolícke názory, tí, čo sa zastávajú oficiálnych cirkevných názorov aj v tejto veci, nie sú podržaní, ba sú spochybňovaní Maťom, ktorý je - ak sa nemýlim - jedným z hlavných moderátorov, ktorý viacmenej drží stránku uvedeným antikatolíkom. Ako katolícky kňaz prirodzene zastávam katolícke názory, no sotva je tu možné obhájiť katolícke učenie, ak moderátor sám nie je zorientovaný a stráni antikatolíkom, a to otvorene /ak sa nemýlim, Maťo/. A títo antikatolíci sa - ako vidieť - veľmi tu rozťahujú, a tak vlastne podľa mňa veľmi sťažujú, aby sa neutrálny človek, hľadajúci pravdu o katolíckej viere dopátral na základe diskusie na tomto fóre pravdy. V dôsledku toho niektorí ľudia opúšťajú toto fórum, lebo sú z toho stavu znechutení. Ja tiež mám chuť opustiť ho, ale kvôli tomu, že mi záleží na dobre veci tohto fóruma, ktoré - ako som si všimol - bolo predtým v mnohých veciach schopné dať správnu orientáciu mnohým, vám píšem, aby ste dobre zvážili svoj postup, ak nechcete, aby táto malá skupinka ľudí ochromila toto fórum všade vnášajúc svoje spomenuté antikatolícke názory. Myslím, že katolíkom by malo byť jasné, že kto je proti legitímnosti Vatikánskeho koncilu, či legitímnosti posledných 6 pápežov, nemôže sa nazývať pravým katolíkom - a v tomto by sme sa mali naozaj všetci zjednotiť, a toto by mala byť základňa, na ktorej staviame. Ak sa však práve tento základ spochybňuje, ide to celé do bludnej uličky, dezorientuje všetkých a utvrdzuje v omyloch. Dnes, keď viacmenej celý svet /ba vrátane značnej časti nekalotíckeho kresťanstva/ je proti katolíckej Cirkvi, bolo by dobré, ak by mali opravdiví záujemci o katolícku vieru možnosť zoznámiť sa s opravdivými názormi Katolíckej Cirkvi. Nemyslíte?...
So želaním veľa svetla Ducha Svätého od Zmŕtvychvstalého Pána sa teší na skorú odpoveď Elo.
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 apríl 2013 : 09:26:19
|
Vitejte Elo a ostante a nech vam to mnohonasobne nas Pan vynahradi. |
"Mlcat je tazsie ako hovorit. Niektori hovoria len preto, lebo sa nenaucili mlcat." sv. Aurelius Augustinus |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 apríl 2013 : 09:40:13
|
A kto je za legitímnosť 260 pápežov a 20 koncilov, ktoré sa nedajú nijako zosúladiť s tým jediným a tobôž nie s tými 6 "pápežmi"? Čo s takým?
Nakoniec tu ešte budem vypadať, že kritizujem niekoho krivé zuby, alebo bradavicu na nose. Neuveriteľné!!!
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 apríl 2013 : 09:50:34
|
To, že sa na katolíckom fóre objavujú protikatolícke názory je podľa mňa normálne a prirodzené. Fórum kde si všetci pritakajú nemá zmysel. Čo je ale horšie, podľa mňa, ak sa nenájde nikto, kto by tieto názory vedel (či bol ochotný) fundovane a jednoznačne vyvrátiť. Tak bol II Vatikánsky koncil a pápeži legitímny alebo nie? Podobne aj iné otázky. Na každú musí existovať pravdivá odpoveď, doložená argumentáciou. Potom je už na každom na čiu stranu sa prikloní, pretože nikomu sa to nedá prikázať. Moderátor by mal takúto diskusiu zniesť (nehovorím že to nerobí) prípadne zasiahnuť ak je proti pravdilám.
A ak niekomu záleží na tomto fóre tak nech diskutuje a presviedča a nie sa uráža a znechucuje, to je znak pýchy. Myslím, že kvalitná, vyargumentovaná diskusia je najlepšia pomoc pre zorientovanie. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 730 ~
Člen od: 13 marec 2009 ~
Posledná návšteva: 13 február 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 apríl 2013 : 10:03:45
|
Guliver súhlas. Ja napr. ešte doteraz nemám od Ela odpoveď, ako sa má teda postaviť katolík ku Garabandalu. Kde je jasné vyjadrenie toho magistéria, za ktoré tu Elo tak horlí, a to myslím JASNÉ, nie ako je to v prípade heretičky Ryden. Jasné tak, že budem vedieť- Garabandal je diablovo dielo ruky preč, alebo opačne. To isté- už som dal, šesť heretikov pomáhalo vytvoriť tzv novú "omšu", ako sa mám k tomu postaviť?
Takže Guliver presne tieto otázky tu budú padať, a priznám sa, vzhľadom na názor Ela práve na výplody nejakej hipisáčky z ameriky, sa obávam, že nič sa nedozvieme. Jediné čo bude, tak to proklamovať akúsi legitimitu (dôvod?- lebo stará mama povedali...).
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 apríl 2013 : 09:11:19
|
citácia: Čo je ale horšie, podľa mňa, ak sa nenájde nikto, kto by tieto názory vedel (či bol ochotný) fundovane a jednoznačne vyvrátiť. Tak bol II Vatikánsky koncil a pápeži legitímny alebo nie? Podobne aj iné otázky. Na každú musí existovať pravdivá odpoveď, doložená argumentáciou. Pôvodne zaslal Guliver - 10 apríl 2013 : 09:50:34
veci prejednavane na 2. vk sa riesili podla mna na zaklade konsenzu nejakej skupiny ludi a odobril ich papez a vztahuje sa na nich doktrina o neomylnosti plus nejaka ta hrozba exkomunikacie pre tych krestanov, ktori spochybnuju/neakceptuju veci odsuhlasene na koncile; z toho vyplyva, ze nejaky clovek milion z krestanskeho fora nema narok na vyzadovanie odpovedi a argumentacie (hlavne ked hierarchia v cirkvi je autokraticka, a nie demokraticka)
krestanska doktrina, ak nema uplne sprachniviet v svetle pokroku civilizacie, musi byt cas od casu modifikovana aby sa aspon tvarila ze sa prisposobila; a niet pochyb ze sa naozaj prisposobuje ci sa vam to paci alebo nie, staci spomenut taku nevinnu vec akou je napr kremacia - ako dlho bola krestanska cirkev proti takemuto druhu "pohrebu"? (zaujimavy je hlavne dovod odporu ku kremacii a nemenej zaujimavy je potom dovod ustupu tohoto odporu) a teraz, kto z vas sa nad tym pozastavi? |
povodny GUEST635
He will learn... no king rules forever... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2291 ~
Člen od: 16 november 2010 ~
Posledná návšteva: 04 február 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 06:21:57
|
citácia: A kto je za legitímnosť 260 pápežov a 20 koncilov, ktoré sa nedajú nijako zosúladiť s tým jediným a tobôž nie s tými 6 "pápežmi"? Čo s takým?... Pôvodne zaslal mino - 10 apríl 2013 : 09:40:13 Podobne ako napriek rôznemu obsahu a štýlu Starého a Nového zákona, či dokonca jednotl. kníh NZ možno ich zosúladiť, pretože za všetkým je jeden a ten istý Duch Boží, aj medzi jednotl. koncilmi a pápežmi v histórii Cirkvi možno nájsť súlad. Problém je iba u "farizejov" všetkých čias, ktorí nemajú toho Ducha Božieho, ale sú otrokmi litery a svojich utkvelých predstáv...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 06:35:54
|
citácia: ... Čo je ale horšie, podľa mňa, ak sa nenájde nikto, kto by tieto názory vedel (či bol ochotný) fundovane a jednoznačne vyvrátiť. Tak bol II Vatikánsky koncil a pápeži legitímny alebo nie?... ...Moderátor by mal takúto diskusiu zniesť (nehovorím že to nerobí) prípadne zasiahnuť ak je proti pravdilám. Pôvodne zaslal Guliver - 10 apríl 2013 : 09:50:34 Ak legitímna predkoncilová Cirkev zvlolá legitímny Koncil, ktorý riadne potvrdí, ako môže ešte niekto pochybovať?... Podľa mňa naozaj - iba heretik a pod. A moderátor by to mal prvý vedieť, a snažiť sa tak vplývať, aby diskusia bola proporcionálna, vyvážená t.j. aby sa napr. v časti s názvom "Duchovný život" /čo je veľmi dôležitá a praktická téma pre mnohých/ donekonečna vinou pár jedincov nespochybňoval tento spomenutý základ /legitímnosť pápeža a koncilu/ a v dôsledku toho vlastne všetko, čo s tým súvisí ... To ľudí naozaj prestane baviť po čase a radšej mnohí sa preto ani nezapájajú (lebo Rarach, Mino a Robel všetko odrazia "do autu".../ |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 06:59:25
|
citácia: ... ešte doteraz nemám od Ela odpoveď, ako sa má teda postaviť katolík ku Garabandalu. Kde je jasné vyjadrenie toho magistéria, za ktoré tu Elo tak horlí, a to myslím JASNÉ, nie ako je to v prípade heretičky Ryden. Jasné tak, že budem vedieť- Garabandal je diablovo dielo ruky preč, alebo opačne... - Pre vás Mino platí /čo som vám už raz napísal/, že vzhľadom na to, že neuznávate legitímnosť pokoncilovej KC sa vám nezdá nelogické z vašej strany to horlivé dožadovanie sa výpovede autoríť ssúčasnej Cirkvi /ktorú neuznávate/?... A tiež vám bolo vysvetlené, že jedna vec je oficciálny názor Cirkvi, ktorý môže byť predbežný, neuzavretý, v štádiu skúmania a preto skôr opatrný a predbežne skôr negatívny /ved ak by bol pozitívny, už niet o čom.../. A z nepriznania nejakého zjavenia na nejakaom mieste prakticky nevyplýva zákaz navštevovať súkromne dané miesto. Podobne ako z predbežného nepriznania Cirkvou nejakého posolstva /napr. Vassuly Ryden, Gobbi, Valtorta, Emmerichová a pod./ podobne nevyplýva zákaz čítať tieto posolstvá, či súkromne im veriť, iba to, že oficiálne sa v Cirkvi na ich obsah nemožno odvolávať, či ich používať v oficiálnych pobožnostiach, v argumentácii /čo nevylučuje súkromné používanie, navštevovanie, čítanie, vieru v nich a pod./. Je dobre ynáme, že v histórii Cirkvi mnohé také to javy, či osobnosti boli prechodne spochybňované, či dokonca zakazované, aba až odsúdené (Jana z Arcu, sv. Ignác, don Bosko, páter Pio, sv. Faustína a jej zjavenia a i./
citácia: To isté- už som dal, šesť heretikov pomáhalo vytvoriť tzv novú "omšu", ako sa mám k tomu postaviť? Pôvodne zaslal mino - 10 apríl 2013 : 10:03:45 Ak by ste mali aspoň za mak úcty, tak by ste pojem "heretik" v súvislosti s pápežmi nepoužívali. To za prvé. A za druhé: sv. omša pokoncilová je jednou z mnohých foriem sv. omše v histórii. Ak poznáte dejiny, tak by ste mali vedieť, že skoro storočie od storočia sa menila forma omše, dokonca boli niekedy aj rozličné variácie - hlavne v prvých storočiach. Stredovek so svojim obnoveným a prehĺbeným kultom eucharistieckej poklony vniesol do liturgie zaiste nové prvky. Ale nikde nie je napísané, že tak to musí byť naveky, a to isté platí aj o tridenstkej omši. Len človek, ktorý nezdravo prilipol k niečomu, nie je schopný uznať právo Cirkvi meniť v priebehu histórie tie formy, ktoré ona sama ustanovila /teda nie Božie, ale cirkevné/, napriek tomu, že Písmo jasne toto právo dáva predstaviteľom Cirkvi: "Čokoľvek zviažete na zemi, bude zviazané na nebi..." Len neverec a heretik to nie je schopný pochopiť... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 07:32:00
|
Elo prestaňte tu neutále skákať ako zajac (k nevyjadreniu ku Garabandalu- 40 rokov po ňom, sa naozaj nejdem vyjadrovať, asi to nemá zmysel)
Ale tá liturgia- Tridentská je jasne definovaná a platila v takej forme 400 rokov, takže pokiaľ nemáte nič relevantné ohľadne toho, čo sa tak prevratne zmenilo aby bola odsunutá ( z vyjadrení tzv. magitéria po "koncile" ani srnka v lese netuší čo vlastne s ňou urobili). A samozrejme aj vzhľadom na to, že sv. Pius X nejako teiž netušil o dôvode ju meniť.
To isté Mortalium animos- čo sa zmenilo, že za 40 rokov "magistérium" si dovolilo tu obrat...čo také?
Prestaňte konečne skákať, podporovať nezmysly typu "návrat niekam", keď je jasné že to neplatí. Tí osnovatelia tzv, koncilu (teologickí kriminálnici ako Ratzinger, Congar, Lubac a pod. "teológovia") urobili presne toto, neschopáci, ktorí nezvládali sv. Tomáša sa dali na pochybné a protikatolícke filozofie a z nich posplietali tie nezmysly, ktorými vyplachujú mozgy posledných 50 rokov...našťastie jasne odsúdené Magistériom.
Heretikmi som zatiaľ nazval tých heretikov, ktorí tam naozaj pomáhali ten "rituál" robiť... a ak máte relevnatné info o tom, že heretici už uznávajú všetky katolícke pravdy, tak potom ich prestanem tak nazývať. Ale boli to heretici (pochybujem že vôbec kresťania) sú a pochybujem že budú.(i keď Max Thurian sa vraj "obrátil") Lebo na to aby boli katolíkmi by museli urobiť presne to, čo sa píše v Mortalium animos, a čo Katolícka cirkev robila vždy keď heretika prijímala späť. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 10:00:32
|
citácia: [ Podobne ako napriek rôznemu obsahu a štýlu Starého a Nového zákona, či dokonca jednotl. kníh NZ možno ich zosúladiť, pretože za všetkým je jeden a ten istý Duch Boží, aj medzi jednotl. koncilmi a pápežmi v histórii Cirkvi možno nájsť súlad. Problém je iba u "farizejov" všetkých čias, ktorí nemajú toho Ducha Božieho, ale sú otrokmi litery a svojich utkvelých predstáv... Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 06:21:57
LICh Elo Mozno najst sulad, ale nie uplny. Ako potom vysvetlime, ze sam emeritny papez Benedikt VI ten uplny sulad nevidel? Dokaz mozno najst tu na krede, napr.Syllabus Pia IX. Dignitatis humanae a encyklika Quanta Cura a ine.
citácia: - Pre vás Mino platí /čo som vám už raz napísal/, že vzhľadom na to, že neuznávate legitímnosť pokoncilovej KC sa vám nezdá nelogické z vašej strany to horlivé dožadovanie sa výpovede autoríť ssúčasnej Cirkvi /ktorú neuznávate/?... A tiež vám bolo vysvetlené, že jedna vec je oficciálny názor Cirkvi, ktorý môže byť predbežný, neuzavretý, v štádiu skúmania a preto skôr opatrný a predbežne skôr negatívny /ved ak by bol pozitívny, už niet o čom.../. A z nepriznania nejakého zjavenia na nejakaom mieste prakticky nevyplýva zákaz navštevovať súkromne dané miesto. Podobne ako z predbežného nepriznania Cirkvou nejakého posolstva /napr. Vassuly Ryden, Gobbi, Valtorta, Emmerichová a pod./ podobne nevyplýva zákaz čítať tieto posolstvá, či súkromne im veriť, iba to, že oficiálne sa v Cirkvi na ich obsah nemožno odvolávať, či ich používať v oficiálnych pobožnostiach, v argumentácii /čo nevylučuje súkromné používanie, navštevovanie, čítanie, vieru v nich a pod./. Je dobre ynáme, že v histórii Cirkvi mnohé také to javy, či osobnosti boli prechodne spochybňované, či dokonca zakazované, aba až odsúdené (Jana z Arcu, sv. Ignác, don Bosko, páter Pio, sv. Faustína a jej zjavenia a i./ Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 06:59:25
Co sa stane, ak sukromne autobusom navstivi taketo miesto 40 ludi aj s knazom a ten tam aj odsluzi omsu a stretnu sa tam s dalsou stovkou sukromnych navstevnikov. Kde je litera a kde je Duch? Niekto si dokonca sukromne postavi aj stlp zjavenia.
citácia: Ak by ste mali aspoň za mak úcty, tak by ste pojem "heretik" v súvislosti s pápežmi nepoužívali. To za prvé. A za druhé: sv. omša pokoncilová je jednou z mnohých foriem sv. omše v histórii. Ak poznáte dejiny, tak by ste mali vedieť, že skoro storočie od storočia sa menila forma omše, dokonca boli niekedy aj rozličné variácie - hlavne v prvých storočiach. Stredovek so svojim obnoveným a prehĺbeným kultom eucharistieckej poklony vniesol do liturgie zaiste nové prvky. Ale nikde nie je napísané, že tak to musí byť naveky, a to isté platí aj o tridenstkej omši. Len človek, ktorý nezdravo prilipol k niečomu, nie je schopný uznať právo Cirkvi meniť v priebehu histórie tie formy, ktoré ona sama ustanovila /teda nie Božie, ale cirkevné/, napriek tomu, že Písmo jasne toto právo dáva predstaviteľom Cirkvi: "Čokoľvek zviažete na zemi, bude zviazané na nebi..." Len neverec a heretik to nie je schopný pochopiť... Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 06:59:25
Ved prave to je ten problem, ono to je napisane: Quo primum - O nemennosti sv. omše (sv. Pius V.)
Ps: ten priklad nebol najvhodnejsi bl. Emmerichova nepatri k Vassul Ryden, Gobbimu a Valtorte. podla mojho nazoru by bolo tiez vhodne vzdavat patricnu uctu svatym apon tak, ze im dame prisluchajuci titul, preukazuje sa tym ucta aj k Bohu, ktorý ich milostivo k sebe prijal. Nemyslite |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 07 november 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 16:09:31
|
citácia: Elo prestaňte tu neutále skákať ako zajac (k nevyjadreniu ku Garabandalu- 40 rokov po ňom, sa naozaj nejdem vyjadrovať, asi to nemá zmysel) [i] Pôvodne zaslal mino - 12 apríl 2013 : 07:32:00 [/i Mino, ste ako decko, ktoré chce počuť "áno, alebo nie". Ale bolo vám vysvetlené, že nie vždy je to možné tak rýchle, ako si deti predstavujú - ani pre Cirkev... Aj ona potrebuje dosť času na preskúmanie mnohých javov, a nie je možné hneď dať na všetko jednoznačnú odpoveď. Napokon, pre praktický život až tak nie je najdôležitejšie vedieť, či v Garabandale, či Medžugorje a inde sa Panna Mária naozaj zjavila alebo nie, ale je dobré, že ľudia sa chodia niekde úprimne modliť. Časom sa veci vysvetlia, zatiaľ sú to mnohé miesta modlitby, a ak je to Božie dielo, určite to Boh presadí a Cirkev to schváli, ako to dokazuje skúsenosť v histórii Cirkvi na mnou spomenutých, i mnohých iných prípadoch. A tie púte a modlitby určite nikomu neuškodia, ak sa konajú v úprimnom nábožnom duchu...
citácia: Ale tá liturgia- Tridentská je jasne definovaná a platila v takej forme 400 rokov, takže pokiaľ nemáte nič relevantné ohľadne toho, čo sa tak prevratne zmenilo aby bola odsunutá ( z vyjadrení tzv. magitéria po "koncile" ani srnka v lese netuší čo vlastne s ňou urobili). A samozrejme aj vzhľadom na to, že sv. Pius X nejako teiž netušil o dôvode ju meniť. Rozmýšajte, Mino. 400 rokov - čo je to v histórii 2000 ročnej Cirkvi?... To značí, že predtým bola iná omša, a ešte predtým ešte iná forma... Prečo ako malé deti lipnete na tej jedinej omši /vášho detstva?.../? Prečo nemôže liturgia Cirkvi zodpovedať charakteru a psychológii, mentalite ľudí určitej periódy histórie?... Položme si otázku: keď Cirkev menila formu svojej liturgie v prvých 16-tich storočiach, prečo by sa všetko malo zastaviť práve na tejto liturgii a nehľadať spôsob vyjadrenia, ktorý by zodpovedal ľuďom 20- storočia?... Ak sa bude KC zdať, že terajšia forma už nevyhovuje, má právo opäť ju zmeniť na takú, aby zodpovedala vnútorným potrebám dnešných veriacich, prípadne /zdá sa/ bude určitá možnosť variability. Je napríklad známe, že v prvých storočiach /prenasledovania/ bola dosť veľká rozmanitosť, neboli také striktné predpisy, ale väčšia variabilita /viac foriem, hoci v podstatné prvky boli rovnaké/. Myslím, že k tomu bude smerovať budúci vývoj /preto sa hovorí o tzv. inkulturácii... dnes je KC viac svetová, a teda je iná mentalita v Afrike, v Ázii, než v Európe.../. A základným princcípo, je ten, že správne bude vždy to, čo Cirkev oficiálne prijme. Plakať nad formami, ktoré mne boli drahé v mojej mladosti, to je detské a nedôstojné, i nekatolícke Pja si tiež pamätám ešte na latinskú omšu v detstve, no a ?.../. Treba s Cirkvou žiť a prijať s Ňou to, čo ona prijme. "Kto vás počúva, mňa počúva..." To značí, že súčasťou našej viery v Boha, v Krista je aj viera v Kristovu Cirkev
citácia: To isté Mortalium animos- čo sa zmenilo, že za 40 rokov "magistérium" si dovolilo tu obrat...čo také? Pokiaľ máte na mysli tú encykliku, tak ak by ste čítali predchádzajúce cirkevné dokumenty niekoľko storočí dozadu, určite by ste postrehli, že je rozdiel v celkovom chápaní aj medzi Piom XI. a trebárs Inocentom, či Gregorom VI. To dokazuje, že v histórii naozaj dochádza k určitému prehlbovanaiu chápania Cirkvi. A to aj chápania viery, aj chápania viery v Cirkev. To je pochopiteľné aj z toho, že Kristus prirovnal Cirkev /"kráľovstvo Božie" na zemi - podľa podobenstva/ k horčičnému zrnu, ktoré rastie, ale aj sa vyvíja. Čiže nielen kvantitatívne rastie /početť kresťanov/, ale aj chápanie viery. Vždy je to síce v podstate viera v trojjediného Boha vyjadrená tým istým Krédom, ale vždy každá generácia chápe túto istú vieru do určitej miery inak /prirovnanie: viera dieťaťa, dospievajúceho a dospelého.../ A keďže prirodzene ľudstvo, aj Cirkev v histórii nadobúda aj určitú skúsenosť, ba veríme aj prítomnsoť Ducha Svätého v nej /Kristus to predsa prisľúbil/, tak sme naozaj oprávnení predpokladať, že aj sama Cirekv stále lepšie spoznáva skutočný význam toho, čo zjavil Kristus - v Duchu Svätom a stále primeranejšie to vie vyjadriť, pretože skúsenosť obohacuje. nemyslíte? Isteže v tomto presvedčení je aj naša viera, že ten Duch Svätý ju chráni od podstatného omylu v učení viery a mravov /no nie je prísľub v tom, že by predstavitelia Cirkvi nemohli byť rovnako hriešni ako Judáš a i./. No napriek všetkým možným slabostiam ľudí v Cirkvi, je to dielo Pánovo, On za svojou Cirkvou stojí, a vedie ju tak, aby ju "brány pekelné nepremohli". Nechápem, prečo máte takú slabú vieru,m že tieto elementárne základy nie ste schopní prijať a uveriť...
citácia: Prestaňte konečne skákať, podporovať nezmysly typu "návrat niekam", keď je jasné že to neplatí.... Tí osnovatelia tzv, koncilu... nezvládali sv. Tomáša sa dali na pochybné a protikatolícke filozofie....našťastie jasne odsúdené Magistériom. Mýlite sa. Vami spomenutým otcom koncilu, milý Mino - a to bez urážky - nesiahate ani po päty, a idete posudzovať ich dielo. Hovorí z vás praobyčajná naviazanosť na staré formy, obsahy, a ľudská pýcha - okrem nehoráznej nevedomosti a popletenosti všetkého dohromady. Verte, že všetci konciloví otcovia, zhromaždení v Duchu Svätom zrejme lepšie chápali, o čo ide, a prečo sa rozhodli mnohé zjedndodušiť, mnohé prispôsobiť chápaniu dnešného človeka, no bez toho, že by menili obsah viery a morálky. Naozaj platí , že "progredi est regredi", teda najistejšia obnova Cirkvi je návrat k jej počiatkom. Nie vo forme, ale v prístupe, v spôsobe postoja. A v prvej Cirkvi naozaj Cirkev bola jednoduchá, slúžiaca, viac evanjelizujúca, než úradujúca, svedčiaca, bola pokorná a chudobná. Koncil v tomto čosi začal, čosi chcel, ale v dnešnej mentalite doby /žiaľ, práve začala sexuálna a iné neblahé revolúcie.../ nebol schopný to presadiť úplne do praxe, ale zdá sa, že postupne ako nasledovali pokonciloví pápeži, každý sa v čomsi i sa priblížil k tým začiatkom Cirvki. Jeden napr. zrušil pápežovo "mykanie" sebe, iný odložil tiaru, namiesto jednostranného moralizovania a odsudzovania /ktoré aj tak neviedlo k ničomu.../ všetkého vo svete sa začal dialóg a vyhľadávanie "stratených ovcí", odstúpilo sa od izolácie a začalo sa chodiť za ľudmi, a nečakať, že prídu oni /Pavol VI., Ján Pavol II/, ba dokonca posledný/Fraantišek/ má obľubu príliš nezdôrazňovať svoje pápežstvo, ale skôr bratstvo - som "rímsky biskup"... /"vy všetci ste bratia..."/. Či sa vám to páči, či nie, k tomuto smeruje vývoj: k návratu k prostej nábožnosti a horlivosti prvých kresťanov /možno v podmienkach prenasledovania/, k bratstvu všetkých kresťanov, k ich jednote a vzájomnej láske, k prijímaniu - a paradoxne práve toto nás zjednotí /a nie ich odsudzovanie.../, najprv neformálne, a neskôr možno aj formálne v jednej Cirkvi...
citácia: Heretikmi som zatiaľ nazval tých heretikov, ktorí tam naozaj pomáhali ten "rituál" robiť... Ja mám obavu, milý Mino, že skôr vy ste heretikom. Heretik je ten, ktorý neverí v to, čo verí Cirkev, čo sa týka podstatných vecí viery. Prijať legitímnosť pápeža a tých, ktorých oni ustanovia, je základný akt viery v Cirkev. A kto neverí v Cirkev, neverí v Krista. Je veľkonočné obdobie, vyzývam vás k pokániu. Najprv si to však dobre v hlave zrovnajte, pretože podstata opravdivého ppokánia nespočíva v nejakej formalite v spovednici, ale v "zmene zmýšľania". Bez toho je to len komédia. Takže do toho. Nebojte sa toho. Ale bez toho, aby ste priznali svoju herézu, to naozaj nemá zmysel... Pán vás žehnaj.
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 16:16:17
|
Takže po lopate- čo boli šiesti protestantskí pastori, čo zbúchali tzv NOM - vzhľadom na toto: Heretik je ten, ktorý neverí v to, čo verí Cirkev, čo sa týka podstatných vecí viery. Takže zisťujem že protestanti sú vlastne katolíci. To mi je teda novinka. Ja použijem katolícky slovník: heretici najhrubšieho zrna pomáhali zbúchať "katolíkom" "bohoslužbu" a heretik som preto ja?
K tzv prehlbovaniu, resp. jasnejšiemu vymedzovaniu sa voči heretikom, schizmatikom- vyvrcholene v Mortalium animos- niet čo dodať.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 17:05:44
|
Nie heretik. Nešťastník. Myslím to úprimne. Naozaj. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 521 ~
Člen od: 26 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 16 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 17:06:32
|
citácia: Elo Mozno najst sulad, ale nie uplny. Ako potom vysvetlime, ze sam emeritny papez Benedikt VI ten uplny sulad nevidel? Dokaz mozno najst tu na krede, napr.Syllabus Pia IX. Dignitatis humanae a encyklika Quanta Cura a ine. Pôvodne zaslal hadec - 12 apríl 2013 : 10:00:32 Myslím, Benedikt XVI. kritizoval prax, a nie originálne chápanie koncilu. Hovoril o tzv. mediálnom koncile, ktorý v praxi /najmä na západe/ "prevalcoval" ten opravdivý koncil. V tomto videl nesúlad. Ale predsa on bol jeden z otcov, a dosť vplyvných otcov koncilu. A on správne podotkol, že aj tento Koncil treba chápať v kontexte predošlých... Iste tu nemá zmysel pozastavovať sa na jednotlivostiach. Treba priznať fakt, že Cirkev dozrieva v "atmosfére Ducha Svätého", ktorý v nej určite pôsobí, aj keby v praxi nejakú dobu bola pod silným vplyvom sveta/to zrejme bolo - zhodou historických okolností práve po Koncile... To však nebola chyba koncilu, ba možno povedačť, že Koncil trochu "meškal".../ Podľa mňa /aj iných/ koncil sa začne ešte len napĺňať podľa svojho správneho zámeru jeho otcov, pričom prirodzene bude obohatený o novú skúsenosť, ktorou Cirkev aj ľudstvo odvtedy prešlo /medzi nami:dnes je 50 rokov, ako voľakedy 500.../
citácia: Co sa stane, ak sukromne autobusom navstivi taketo miesto 40 ludi aj s knazom a ten tam aj odsluzi omsu a stretnu sa tam s dalsou stovkou sukromnych navstevnikov. Kde je litera a kde je Duch? Niekto si dokonca sukromne postavi aj stlp zjavenia. Litera cirkevného zákona v Cirkvi je v tom, že za oficiálne púte sa popvažujú tie, ktoré organizuje diecézny biskup pre svojich veriacich a on je na čele... Ak to urobí už len kňaz so svojimi veriacimi, či s kýmkkošľvek, už sa to nepovažuje za oficiálnu púť cirkevnú, ale len púť určitej skupiny veriacich... POčet tu nie je rozhodujúpci. Veď v Medžugorje sú desaťtisíce pútnikov z rozličných kútov sveta, dokonca aj mnohí biskupi - avšak oni sú tu len súkromne, a nie ako organizátori púte svojej diecézy - a to je v poriadku, a neprotiví sa to litere zákona Cirkvi. Nemyslíte, že Cirkev by bola proti sebe, ak by hatila to, čo napomáha prehlbovaniu viery svojich veriacich?... Ten zákaz "oficiálnosti" je iba vyjadrenie toho, že oficiálne to Cirkev ešte neuznala /aj s príslsušnými liturgickými, či inými dôsledkami pre prax.../
citácia: Ved prave to je ten problem, ono to je napisane: Quo primum - O nemennosti sv. omše (sv. Pius V.) Treba pochopiť, že každý výrok - aj cirkevného predstaviteľa - nebol vyrieknutý vo vákuu, ale v určitom myšlienkovom kontexte. Presne preto možno hovoriť aj o určitom vývoji dogiem, aj o ohraničenej platnosti mnohých, hoci aj autoritatívne podaných cirkevných dokumentov v minulosti. Oni boli všeky myslené práve v tom historickom, psychologickom kontexte, ktorý vtedy panoval. Nie je predsa reálne, aby niekto chcel predpisovať nie vieru, ale formu jej vyjadrenia v liturgii pre celé storočia po ňom, keď predsa nemôže nič vedieť o tom, ako to bude, a čo bude pre ľudí pochopiteľné. Chápete?... No čo ak sa ten kontext zmení?... To je prípad s tou formou omše - po latinsky, či jej liturgické prvky a formy vyjadrenia. Cirkev pochopila, že mnohé symbolické vyjadrenia pochopiteľné ľuďom v stredoveku sú jednoducho nezrozumiteľné ľuďom v našej dobe. A tiež pokiaľ ide o "psychológiu": voľakedy bola skoro jediná kultúra v práve v kostole: tam bola hudba, poučenie, literatúraa, poézia /nebolo kino, televízia a pod./. Skoro všetko bolo v kostole. Preto ľudia vydržali v kostole aj celé hodiny... /aj štýl života bol iný...pomalejší.../ Ja som napr. tu v Rusku svedkom toho, že mnohí ľudia pravoslávni mi hovoria, že nejdú na ich liturgiu, lebo jej nerozumia /je po staroslovienski, trvá skoro 3 hodiny, musia všetci stáť, kázeň je až na konci, viacmenej pasívne počúvajú chór a pod./. Jednoducho je to nad ich únosnosť, a vydržia to len naozaj ľudia v tom vychovaní od malička. Preto sa ozývajú hlasy, aby ruská pravoslávna cirkev zmenila jazyk na ľudový ruský, aby bolo menej obradov, a viac Božieho slova /ľudia nevedia, čo a prečo veria.../. Naša KC presne toto na koncile pochopila, a verím, že časom aj RPC to pochopí... Psychológia doby sa jednoducho mení, a dnes dosť rýchle, a liturgia má byť zrozumiteľná. A napokon - jej forma - to nie je Božie, ale len cirkevné prikázanie, a preto sa to môže zmeniť Cirkvou...
citácia: Ps: ten priklad nebol najvhodnejsi bl. Emmerichova nepatri k Vassul Ryden, Gobbimu a Valtorte. podla mojho nazoru by bolo tiez vhodne vzdavat patricnu uctu svatym apon tak, ze im dame prisluchajuci titul, preukazuje sa tym ucta aj k Bohu, ktorý ich milostivo k sebe prijal. Nemyslite Čo sa týka tých mien, pokiaľ viem, ani posolstvá bl. Kataríny Emmerichovej, hoci ju blahorečila, Cirkev nepovažuje oficiálne za nejaké pre ňu záväzné zjavenia. Napriek tomu jej knihy sa v cirkevných nakladateľstvách vydávajú, nezakazujú. A ak by ste si porovnali bl. Emmerichovú a Valtortou, zistili by ste v mnohom podstatný rozdiel, hoci obe popisujú históriu Ježiša v jeho dobe. Ani Valtorta nie je oficiálne prijatá, ale nezakazuje sa... Analogicky, ale inaak je to tiež s Vasullou Ryden, i Stefanom Gobbi. Tiež nie sú prijatí, ale sa nezakazujú - a to je to, čo vlastne všetkých spája,. prečo som ich dal spolu... Gobbi síce nedávno zomrel, ale napriek tomu, že oficiálne tiež nie je nejako priznaný, v Cirkvi sa toleruje stretávanie a modlitby Kňazského mariánskeho hnutia podporuje ho veľa biskupov, ba aj kardinálov, a pokiaľ viem aj pápeži... A čosi podobné platí aj o Vassule Ryden: ona síce ešte žije, chopdí po svete, ale jej diela sa vydávajú v cirkevných nakladateľstvách, vítajú ju osobne na stretnutiach nielen kňazi, ale aj biskupi a kardináli v mnohých krajinách. Aj tu sa situácia sa sleduje... A to všetko napriek opatrníckemu vyjadreniu Cirkvi nikto nič nezakazuje /možno len sa vyjadruje vhodnosť, či nevhodnosť niečoho, ako pri púťach a pod./. Aj Gobbi, aj Vassula sú určite pre mnohých v Cirkvi duchovne povzbudivé elementy, ktoré v podstate nehlásajú nič nové, nerobia si nárok na nejaké nové zjavenie, ktoré by nebolo v Písme. Skôr napomáhajú prehlbovaniu viery a prinášajú naozaj dobré ovocie pokánia a modlitby. Preto by aj tu bola Cirkefv proti sebe, ak by konala inak ako koná...
P.S. Ak som vás pohoršil tým titulom u bl. Kataríny Emmerichovej, ospravedlnujem sa. Je to naozaj vhodné vyjadriť patričnú úctu, hoci myslím si, v praxi sa niekedy od toho z praktických dôvodov môže niekedy upustiť. /Často je totiž pri ich veľkom počte problém pamätať si, kto je svätý, kto blahoslavený a pod./ |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 apríl 2013 : 17:10:01
|
Typický mŕtvy chrobák, darmo tu už po neviem koľký raz píšem čo HERETICI NAJHRUBŠIEHO ZRNA čo pomáhali s tzv.NOMom, a sám Elo dal tu definíciu čo sa na nich dokonale hodí, a nič. Žiadna odpoveď, len ja som zlý lebo nechcem uznať satanoslužbu ktorú zbúchali podľa svojej "plnej katolíckej viery".
pre neznalých- tu je tých šesť pravoverných "katolíkov"- http://onetruecatholicfaith.com/images/paulVI_with_protestants.jpg
ako pózujú s Montinim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 07:07:11
|
citácia: Ja som napr. tu v Rusku svedkom toho, že mnohí ľudia pravoslávni mi hovoria, že nejdú na ich liturgiu, lebo jej nerozumia /je po staroslovienski, trvá skoro 3 hodiny, musia všetci stáť, kázeň je až na konci, viacmenej pasívne počúvajú chór a pod./. Jednoducho je to nad ich únosnosť, a vydržia to len naozaj ľudia v tom vychovaní od malička. Preto sa ozývajú hlasy, aby ruská pravoslávna cirkev zmenila jazyk na ľudový ruský, aby bolo menej obradov, a viac Božieho slova /ľudia nevedia, čo a prečo veria.../. Naša KC presne toto na koncile pochopila, a verím, že časom aj RPC to pochopí... Pôvodne zaslal Elo - 12 apríl 2013 : 17:06:32
1.) Kolkych pravoslavnych schizmatikov ste obratili na pravu vieru?
2.) Ake podmienky na konverziu schizmatikov tam v Rusku mate vytvorene od chapavej RKC?
3.) Ake ovocie prozelytizmu a konverzii nesie RKC misia v schizmatickom Rusku podla Vas?
4.) Preco vystupujete ako knaz?
Elo, jasne, strucne, k veci. Obvyklu omacku netreba. Dakujem.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 15:58:31
|
citácia: Takže po lopate- čo boli šiesti protestantskí pastori, čo zbúchali tzv NOM - vzhľadom na toto: Heretik je ten, ktorý neverí v to, čo verí Cirkev, čo sa týka podstatných vecí viery. Pôvodne zaslal mino - 12 apríl 2013 : 16:16:17 Mino, mohli by ste sa konkrétne vyjadriť, čo vám vlastne vadí, že ktosi zbúral. Čo podstatné vám v dnešnej sv. omši chýba a čo si myslsíte, že bolo v predkoncilovej omši, čo by sa nemalo stratiť. /Ja mám rád konkrétne pomenovanie, nie všeobecné odsudzovacie frázy.../
citácia: Takže zisťujem že protestanti sú vlastne katolíci. To mi je teda novinka. Ja použijem katolícky slovník: heretici najhrubšieho zrna pomáhali zbúchať "katolíkom" "bohoslužbu" a heretik som preto ja? Protestanti a vy máte čosi spoločné: vy, ani oni neprijímajú náš katolícky legitímny Účiteľský úrad Cirkvi. Len oni to urobili v stredoveku, a ich deti /teda súčasní to zdedili po nich/, kým vy ste to odmietli na základe vášho subjektívneho názoru /čím ste sa vyvýšili nad všetkých biskupov KC/ a prílišnému, nezdravému prilipnutiu k starej omši. /Hoci vlastne ona nie je zakázané, a na mnohých miestach sa v KC slúži aspon vo veľkých mestách, aby kto chcel, mohol sa zúčastniť.../. A vy ste naozaj preto heretik aj nešťastník dohromady, lebo nie ste "ani ryba, ani rak": tvárite sa, že ste najvernejší katolík /na základe vášho subjektívne zvoleného kritéria a opovrhnutia kritéria legitímnych predstaviteľov KC/, ale katolík sotva môžete byť, ak neuznávate predstaviteľov legitímne zvolených, a neuznávate tiež mnohé z toho, čo oni ustanovili. V tomto všetkom ste naozaj istý druh protestanta, no stým rozdielom, že máte katolícke názory na mnohé veci /pokiaľ ide o obsaah viery, výklad Písma, potreba liturgie atď.- ťo protestanti nemajú.../. Ale definícii heretika jednoznačne zodpovedáte pre neprijatie právoplatnej, legitímnej Cirkvi ako takej. Vy žijete v akomsi imaginárnosm svete predstáv o pravej katolíckej Cirkvi, ktorá podľa vás by mala byť presne taká aká bola pred koncilom. Ľudsky vás chápem, lebo mi je znýmy ten typ psychiky niektorých ľudí, ktorí k čomusi privyknú, prípadne sa zatnú /hoci v dobrej, dokonca nábožnej pohnútke, a majú tzv. "spasiteľný komplex", že sa cítia "spasiteľmi tých "heretických" katolíkov, ktorí odbočili od cesty.../. Aj Boh vás zrejme chápe. Len jedno vám chýba, a to je dosť podstatné: vy by ste sa mali snažiť pochopiť, čo Boh od vás chce, a On určite chce, aby ste patrili do živej, súčasnej Cirkvi, prijali ju vo viere a zúčastňovali sa aktívne na jej živote, a nie iba "spoza bučky" ju kritizovali /"olizujúc"si tu na fórume svoje rany a ktrrivky, ktorýá vám ona spravila.../
citácia: K tzv prehlbovaniu, resp. jasnejšiemu vymedzovaniu sa voči heretikom, schizmatikom- vyvrcholene v Mortalium animos- niet čo dodať. Aj tu vás prosím: Môžete sa vyjadriť nie "globálne", ale konkrétne, čo vlastne chcete povedať?...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 16:22:56
|
citácia: 1.) Kolkych pravoslavnych schizmatikov ste obratili na pravu vieru? Pôvodne zaslal Rarach - 13 apríl 2013 : 07:07:11 NIe som tu dlho. POčty nie sú dôležité, to nech Pán spočíta...Neobraciam ja, ale Boh dáva vieru. A spravidla nie cez jedného, ale cez viacerých... Na misii obyčajne nie je človek sám, ale spolupracuje s inými... Nie je tu veľa katolíkov, ale dosť ich je pôvodne pravoslávnych, možno tretina, kdesi snáď aj viac. No viacmenej to boli formálni pravoslávni, v detstve pokrstení a nepraktizujúci. A stali sa katolíkmi preto, že sme možno niekde boli tu prví /pred pravoslávnymi/, alebo sa im viac páčila naša Cirkve, či naša liturgia, či náš ľudský a kresťanský prístup... No najviac je u nás pôvodne nepokrstených, čiže nepatricich nikde /dôsledok komunizmu.../.
citácia: 2.) Ake podmienky na konverziu schizmatikov tam v Rusku mate vytvorene od chapavej RKC? Neviem,, čo si prestavujete pod tým, čo by mala RKC tu vytvoriť. Ona sa naozaj stará o všetko, čo nazi a farnosti katolícke potrebujú. Ale prevládajúca a v istom zmysle štátna je tu pravoslávna cirkev, takže my sme tu na okraji. A čím viac, tým viac sa Rusi prebúdzajú viac ako pravoslávni, čo považujú za "svoje", takže my tu budeme vždy len doplnková, meenšinová cirkev...
citácia: 3.) Ake ovocie prozelytizmu a konverzii nesie RKC misia v schizmatickom Rusku podla Vas? Napovažujem to za prozelytizmus. Nikoho nepreťahujeme. Ohlasujeme predovšetkým vieru v Krista, a ostatné necháme na šľudí ako sa rozhoddnú... Zaiste informujeme aj o dôvodoch, prečo sme tu, a prečo sme práve katolíci. Mnohí katolíci, ktorí tu zostali /po väzení a pod./ a nenašli katolícku cirkev, sa stali pravoslávnymi, keďže RPC je na viacerých miestach ako KC, a naopak niektorí pravoslávni, ako som spomenul, z istých dôvodov sa stali katolíkmi. Ľudia sa zoznámia s vecou, a rozhodnú sa sami - bez nátlaku. Iste by sme boli radi, ak by boli v KC, ale nikoho nemáne právo zatracovať a posielať do pekiel, ak v okolnostiach, v ktorých sa narodil, bol vychovaný a žil roky, sa stane pravoslávnym, alebo protestantom. Byť dobrým, Boha a ľudí milujúcim kresťanom nekatolíkom je, podľa mňa, určite lepšie, ako byť zlým katolíkom, ktorý do kostola aj tak nechodí, nespovedá sa, ale žije horšie ako pohan a ateista v morálnej oblasti...
citácia: 4.) Preco vystupujete ako knaz? Lebo ním som, a klamal by som inak...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 16:24:59
|
citácia: katolík sotva môžete byť, ak neuznávate predstaviteľov legitímne zvolených Pôvodne zaslal Elo - 13 apríl 2013 : 15:58:31 Takže podľa Vás napríklad sv. Vincent Ferrarský nebol v skutočnosti katolíkom, keďže neuznával pápežstvo Urbana VI, ale namiesto toho podporoval vzdoropápeža Klimenta VII? A následne sa ešte pápež Kalixt III sekol, keď tohto "podľa Vás nekatolíka" kanonizoval? |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 16:37:05
|
Pod Elov list sa podpisujem. Je to kňaz a má pravdu. Miňo, vy ste kto? Inak, netreba byť veľkým psychológom, aby bolo zrejmé, že máte akýsi komplex a ako Elo spomenul, vytrvalo , tvrdohlavo nástojíte na nepodstatnom / ako sa hovorí, muchy naháňate a voly vám utekajú/, pritom nechodíte na sv. omše, či iné, ako ste spomínali a žijete tak v ťažkom hriechu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 346 ~
Člen od: 07 máj 2010 ~
Posledná návšteva: 25 máj 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 16:46:36
|
Slovenka to fakt? Ja som doteraz nedostal odpoveď od Ela, ak on pokladá za "nepodstatné", že heretici (spĺňajú jeho vlastnú definíciu) pomáhali vytvoriť tzv "omšu", tak ja pokladám zatiaľ za nepodstatné jeho odpovede. Lebo zatiaľ mi vadí len to- heretická spolupráca na "omši"- a ak odpovie, hádam sa posunieme ďalej. Lebo sa jej statočne vyhýba ako čert svätenej vode.
A samozrejme Elovi- to v roku 1928 v čase Mortalium animos ešte nevymreli tie 400 ročné deti z obdobia protestantského odpadu, a potom do roku 1965 vymreli? Lebo Pius XI zrejme netušil, že odpad sa týkal niekoho kto dávno zomrel, a vtedajší potomkovia za to teda nemôžu.
A Reconquistator, taká situácia bola aj viackrát, bolo to tu spomenuté, ale Elo má asi komplex jednoducho niečo proklamovať a basta. Uznám akúkoľvek autoritu (aj typu Alexandra VI či Jána XII, ale musí sa ukázať, že je legitimná, že v prípade získania úradu ho nestratila herézou, a hlavne či vôbec získala úrad kvôli heréze, ale o tom tu zatiaľ otázka nie je, a Elo stále iba proklamuje niečo) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 20:30:20
|
Elo,Slovenka,nevidíte,že tu nejde o argumenty?Pustili ste sa do debaty s darebákmi,čo sa zabávajú.O nič iné im nejde.A už vôbec nie o pravdu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 21:09:13
|
orbit: Ja som práveže tvrdenie Ela vyvrátil príkladom z histórie Cirkvi ktorým som poukázal, že aj niekto, kto neuznáva aktuálneho pápeža za pápeža pravého, ba dokonca zaň uznáva niekoho, kto ním nie je, môže byť stále katolíkom, ba dokonca môže byť aj kanonizovaný. Nie je to azda argument? Alebo v čom sa prejavuje to, že mi podľa Vás nejde o argumenty?
Žiadam vysvetlenie, alebo ospravedlnenie. |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 21:42:47
|
citácia: orbit: Ja som práveže tvrdenie Ela vyvrátil príkladom z histórie Cirkvi ktorým som poukázal, že aj niekto, kto neuznáva aktuálneho pápeža za pápeža pravého, ba dokonca zaň uznáva niekoho, kto ním nie je, môže byť stále katolíkom, ba dokonca môže byť aj kanonizovaný. Nie je to azda argument? Alebo v čom sa prejavuje to, že mi podľa Vás nejde o argumenty? Žiadam vysvetlenie, alebo ospravedlnenie. Pôvodne zaslal Reconquistador - 13 apríl 2013 : 21:09:13 Fíha,na Teba som ani nepomyslel,Ty predsa nenazývaš pápeža arcilotrom,ospravedlňujem sa,stačí? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 apríl 2013 : 22:18:13
|
Lepšie ako drôtom do oka... |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|