|
Odoslaný - 19 august 2012 : 14:40:32
|
Zatrateni.
Nazory svatych .
Sv.kardinali—sv. Kajetan a Bellarmin, sv. frantiskan Leopold a mnohi dalsi ucia, ze vacsi počet dospelých kresťanov je zatratený . Takmer vsetci grecki a latinski otcovia su tej istej mienky. napr.toto je názor sv. Teodora, sv. Bazila, sv. Efréma a sv. Jána Chryzostoma. táto pravda bola výslovne zjavená sv. Simeonovi Stylitovi./Chodil sa k nemu radit aj cisar Theodosius/ Ten potom stravil v pokani 40 rokov na stlpe./Myslim,ze to musela byt velka vaha, ked to pocul od sameho Boha, ze sa takymto sposobom kajal, aby snad neupadol do hriechu, ci lahostajnosti./ sv. Gregor jasne hovorí: „Mnohí dospejú k viere, no iba máloktorí k nebeskému kráľovstvu. Sv. Anzelm vyhlasuje: „Je len málo tých, ktorí budú spasení.“ Sv. Augustín konštatuje dokonca ešte jasnejšie: „... málo bude spasených v porovnaní s tými, ktorí sú zatratení. sv. Hieronym na konci svojho života, v prítomnosti svojich učeníkov, vyslovil tieto hrozné slová: „Zo stotisíc ľudí, ktorých životy boli vždy zlé, nájdete sotva jedného, kto je hoden zhovievavosti.“
Niektore ukazky z Biblie V čase Noema bolo celé ľudské pokolenie zaplavené pri potope a v korábe sa zachránilo iba osem ľudí. Sv. Peter hovorí: „Táto archa bola obrazom Cirkvi,“ a sv. Augustín dodáva: „A týchto osem ľudí, čo sa zachránili, znamená, že je zachránených veľmi málo kresťanov, pretože je veľmi málo tých, ktorí sa úprimne zriekajú sveta, a tí, čo sa ho zriekajú iba slovami, nepatria k tajomstvu, ktoré predstavuje archa.“ Biblia nám tiež hovorí, že iba dvaja Hebreji z dvoch miliónov tých, čo odišli z Egypta, vošli do Zasľúbenej zeme a že iba štyria utiekli pred ohňom Sodomy a iných horiacich miest, ktoré v dôsledku ohňa zanikli. Všetko to znamená, že počet zatratených, ktorí budú ako slama vrhnutí do ohňa, je omnoho väčší než počet zachránených, ktorých nebeský Otec jedného dňa zhromaždí vo svojich stodolách ako vzácnu pšenicu.
Vtelena Múdrost Pán Ježiš odpovedal zvedavému mužovi v evanjeliu, ktorý sa ho spýtal: „Pane, bude iba málo spasených? "Usilujte sa vojsť tesnou bránou; lebo veru, hovorím vám, mnohí sa budú usilovať vojsť a nebudú môcť.“ sv. Vincent Ferrersky opisuje, ako istý arcidiakon v Lyone sa vzdal svojho poverenia a odišiel do púšte konať pokánie, a zomrel v ten istý deň a v tú istú hodinu ako sv. Bernard. Po svojej smrti sa zjavil svojmu biskupovi a povedal mu: „Viete, monsignore, že v tej hodine, keď som odišiel, zomrelo tiež 33 000 ľudí. Z tohto množstva Bernard a ja sme išli hore do neba bezodkladne, traja išli do očistca a všetci ostatní padli do pekla.“
Ukazky z kazne sv. Leopolda /kratene, upravene, doplnene/
V knihe o Fatime som citala, ze raz zomreli tri 16 rocne diavcata nahle a v skoro rovnakom case. Deti sa pytali Matky Bozej ,co sa s nimi stalo po smrti. Panna Maria povedala, ze jedna je v pekle, druha isla do ocistca /a pokial si dobre pamatam/ tretia je v nebi.
Drahi bratia a sestry, uvazujme nad tymito skutocnostami. Pan Jezis povedal, ze neviestky a mytnici nas predidu do Bozieho kralovstva. Uvazovala som nad tym, ze preco prostitutky, a potom ma napadlo, ze ony poznaju tu hlbku hriechu,takze sa kajaju, kym dnesni krestania/neviem ake percento ich je/ sa aj mozu modlit a pristupovat k sviatostiam,ale su zhovievavi k smilstvu, cudzolozstvu, ved to robi kazdy, kupuju si take casopisy, pozeraju take filmy, tam je ta mentalita, ze zlo nepovazuju za hriech, skor za dobro a s tymto sa neda vojst do neba.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 august 2012 : 15:49:35
|
Ale ako mozeme mat potom nadej, ze peklo je prazdne? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 august 2012 : 17:07:07
|
Tieto kazne o spasenych mali za ciel 1, vzbudit odpor k hriechu 2, vyvolat tuzbu po dokonalosti 3,vyvolat strach pred nasledkom hriechu, ktorym je vecna smrt Katolik ma premyslat a snazit sa o to , aby medzi spasenymi bol on sam a nie ci Janko a Marienka je v nebi , alebo v pekle Tym vobec nespochybnujem velku ucinost a mudrost tychto ucitelov duchovneho zivota Vezmime si napriklad problem Sodomy a Gomory Abraham oroduje u Boha za to , aby tieto mesta usetril Pan suhlasi pod podmienkou , ze najde desat spravodlivych Nenasiel , zial Je to predobraz Cirkvi , kde na zachranu staci jeden spravodlivy Jezis Kristus V ňom máme vykúpenie skrze jeho krv, odpustenie hriechov, podľa bohatstva jeho milosti, Ef 1,7 Preco to vlastne pisem Aby nedoslo k druhemu extremu,ze spasa je pre veriacich nedostizna. a upadanie k malomyselnosti a straty viery v odpustenie hriechov Co hovori Nas Pan Ak nebudete konat pokanie ,vsetci podobne zahyniete por Lk 13,3 Clovek sa ma snazit urobit zo svojej strany vsetko , na co mu stacia sily A Pan urobi skrze milost vsetko ostatne Pisem to len preto , ze hriesnik nema zufat , co by ,ako som spominal vyssie ,bol druhy extrem , ale ak lutuje svoje hriechy a snazi sa ich napravit nie je bez nadeje na vecny zivot Napriklad Pismo nazyva spaseneho lotra na krizi lotrom Asi nebol privelmi cnostnym , inak by ho Pismo lotrom nenazyvalo A predsa dosiahol spasu Poďte, pravoťme sa! - hovorí Pán. Ak budú vaše hriechy sťa šarlát, budú obielené ako sneh, ak sa budú červenať sťa purpur, budú ako vlna (biele). Iz 1,18
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 august 2012 : 17:24:28
|
citácia: Ale ako mozeme mat potom nadej, ze peklo je prazdne? Pôvodne zaslal Mato - 19 august 2012 : 15:49:35
Radar sa polepsi a viac nezhresi A teraz vazne Toto je najvacsie nebezpecenstvo nasej doby , ze dnesny katolik je vystavovany posobeniu bludnych nauk a pastieri sa k tomu necinne prizeraju |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 august 2012 : 19:01:19
|
citácia: Toto je najvacsie nebezpecenstvo nasej doby , ze dnesny katolik je vystavovany posobeniu bludnych nauk a pastieri sa k tomu necinne prizeraju Sucastou tej kazne bola aj stat o zatratenych knazoch, a bolo to teda naozaj nepotesujuce a to je kazen sv. Leopolda zo 17.stor.Niekedy to sprostredkujem. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 august 2012 : 19:15:38
|
citácia: Aby nedoslo k druhemu extremu,ze spasa je pre veriacich nedostizna. a upadanie k malomyselnosti a straty viery v odpustenie hriechov A strata viery v odpustenie moze viest az k zufalstvu ci nevere. Pan Jezis povedal, ze Sodome a Gomore bude lahsie v den sudu ,ako Korozaimu a Betsaide, lebo keby v Sodome a Gomore videli tie zazraky, ake Jezis konal v Betsaide a Korozaime, davno by sa obratili.A Betsaida a Korozaim sa napriek tomu neobratili. Takto Pan Jezis hodnoti neveru. "Kto neuveri, bude zatrateny." Toto je podla mna aj pripad tych, ktori tiez dostali moznost spasy,ale odpadli od katolickej cirkvi a Boha a su voci nemu v podstate lahostajni a niektori sa tym este aj pysia. Aj ked teraz uvazujem, ze poznam dost takych, ktori sa prostrednictvom obiet a modlitieb druhych vratili spat k Bohu a teraz su velmi horlivi a svati , dakujuc a chvaliac Boha. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 august 2012 : 14:22:13
|
citácia: Tieto kazne o spasenych mali za ciel 1, vzbudit odpor k hriechu 2, vyvolat tuzbu po dokonalosti 3,vyvolat strach pred nasledkom hriechu, ktorym je vecna smrt Katolik ma premyslat a snazit sa o to , aby medzi spasenymi bol on sam a nie ci Janko a Marienka je v nebi , alebo v pekle Tym vobec nespochybnujem velku ucinost a mudrost tychto ucitelov duchovneho zivota Amerika, ja si myslim, ze tito velki svati, ked rozpravali tieto prihody, by si ich nevymyslali, ani co sa tyka cisiel Treba to brat vazne. Pochybujem, ze tito svati cez nejake klamstvo, chceli aby ludia rastli v laske k Bohu.Z vasej reakcie trochu citim take pochybovanie, aj ked nespochybnujete ucinnost a mudrost tychto ucitelov. Ale mozno som vas zle pochopila. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 august 2012 : 17:34:04
|
Ake cisla mate na mysli? Nemnohi , maloktori , niektori ?To su cisla ? A co sa jedineho konkretneho udaju tyka Bolo toto zjavenie biskupovi skumane cirkevnou vrchnostou a potvrdene ? Ako moze byt Sodoma a Gomora alebo pocet zachranenych za Noema predobrazom zachranenych v Cirkvi ? Skuste mi to logicky vysvetlit ? To su vsetko predobrazy zachranenych skrze vieru a pocty s tym nemaju nic spolocne Rovnako ako u Abrahama , ktoremu sa pripocitalo za spravodlivost , ze uveril Bohu por Gen 15,6
Alebo vy mete inu katolicku exegezu tychto textov ako ja? Viete mne vadi ten mantinelizmus Najskor div neobhajujete , ze je peklo prazdne a potom druhy extrem ze v nebi je ich ako safranu |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 august 2012 : 17:56:52
|
...no mne sa ten príspevok nejako nezdá, BOH je Láska, určite nebude až taký prísny k svojim deťom. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 16 ~
Člen od: 16 júl 2012 ~
Posledná návšteva: 21 september 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 august 2012 : 18:52:25
|
Neviete, že nespravodliví nebudú dedičmi Božieho kráľovstva? Nemýľte sa: ani smilníci ani modloslužobníci ani cudzoložníci ani chlipníci ani súložníci mužov, ani zlodeji ani chamtivci ani opilci ani utŕhači ani lupiči nebudú dedičmi Božieho kráľovstva. A niektorí ste toto boli. Ale obmyli ste sa, boli ste posvätení, boli ste ospravedlnení v mene Pána Ježiša Krista a v Duchu nášho Boha 1Kor 6,9-11 |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 august 2012 : 18:56:57
|
Ale nič poškvrnené, nik, kto sa dopúšťa ohavnosti a lži, doň nevojde, iba tí, čo sú zapísaní v Baránkovej knihe života. Zj 21,27 |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 august 2012 : 22:31:57
|
Peklo nie je prázdne, v to nemusíme dúfať. Často rozmýšľam nad tým /aj teraz po návrate z dovolenky/, koľko ľudí je úplne mimo pravdy, pravého Boha, kam vlastne prídu... Dajme preč východ /Japonsko, ázia, v Bulharsku - pravoslávny - najbližší kostol až v Burgase....vlastne ostane nám len európa, tá je zväčša zdegenerovaná...nakoniec Slovensko, koľko z katolíkov chodí každú nedeľu do kostola, koľko z toho na prijímanie./koľko by som aj z tých odstránila - napr. v iem, že berú antikoncepciu a dokonca abortíbnu,...a koľko tých "pravých" nám ostane????? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 346 ~
Člen od: 07 máj 2010 ~
Posledná návšteva: 25 máj 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 august 2012 : 22:41:13
|
citácia: nemusíme Pôvodne zaslal slovenka - 20 august 2012 : 22:31:57
NESMIEME!
...so zvyškom viac-menej súhlasím... |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 august 2012 : 12:35:55
|
určite celá ázia príde do pekla... :D tibetskí mnísi, ktorí žijú stokrát lepšie ako my, prídu dopekla lebo nemali tú česť sa zoznámiť s týmto vaším náboženstvom.. milá slovenka, tak si predstav že si sa narodila v bhutáne napríklad - kam asi po smrti prídeš? tam kam všetci.. zožerú ťa červy.. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 448 ~
Člen od: 09 jún 2012 ~
Posledná návšteva: 08 október 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 august 2012 : 10:03:19
|
Myslím, že veľké problémy v Cirkvi začali po Florentskom koncile. Tam sa to akosi veľmi formalizovalo. Od 15. storočia sa dostal do popredia hriech viac ako láska k Bohu. Toto "buzerovanie" hriechom začalo byť natoľko neznesiteľné, že mnohí začali pre tým utekať. Príkladom je aj samotný Lutter. Viete, že existovali príručky, napríklad pre rehoľníkov, dnes by sme to nazvali spovedné zrkadlá, ktoré mali viac ako 450 hriechov? Veď by som len dokončil spytovanie svedomia, išiel na spoveď a mohol začať znovu. Pri mojej frekvencii by som asi ani nestihol nič iné robiť a aj tak by som neprešiel všetko.
Toto úzkostlivé nazeranie na vieru cez optiku boja s hriechom a hľadanie hriechu vo všetkom, nás a tým myslím Cirkev, stálo priveľa duší. Áno, hriech je niečo strašné, ale kým žijeme tu na zemi neprestaneme hrešiť a celkom isto nie vlastnými silami, potrebujeme k tomu Božiu milosť. Lenže tento aspekt sa v tých spovedných zrkadlách nespomína. Je to obrovské a strašné bububu. Udalosti konca 18. a vlastne od 19. storočia sú ovocím tohto boja. Bolo to pravdepodobne tak neznesiteľné jarmo, že sa ľudia potrebovali oslobodiť. Mne to pripadá ako prechod k farizejizmu, ktorý Ježiš tak veľmi kritizoval (a nie som sám, kto má taký pocit, sú to názory aj viacerých cirkevných historikov). Ježiš priniesol človeku slobodu, ale kladenie dôrazu na hriech ho znovu zotročilo. V tomto možno treba použiť Ježišove slová - toto treba robiť (rozvíjať lásku k Bohu) a tamto nezanedbávať (očisťovať sa od hriechov).
Páči sa mi postoj svätcov 19. storočia - kto koná dobro, nemá čas hrešiť. Zameranie na dobro a nie na nerobenie zla.
Takže celkom isto nebude peklo prázdne a je celkom dobre možné, že nebo je zatiaľ poloprázdne, možno takmer, ale podľa mňa hlavne preto, lebo nás veľmi veľa skončí v očistci. Na druhej strane Panna Mária aj v uznaných zjaveniach upozorňuje, že veľmi veľa hlavne svetáckych duší končí v pekle, lebo nepotrebujú Boha. Myslím, že to je náš najväčší problém, nepotrebujeme Boha, lebo sme bohatí, darí sa nám prežiť vlastnými silami. Zabúdame, že Boh nechce, aby sme len tak prežívali, chce, aby sme žili s ním, či už bohatí, alebo chudobní. Chce, aby sme mali život a mali ho v hojnosti. A život s Bohom je naozaj adrenalín a dobrodružstvo, aký nezažijú ani dovolenkári s BuBo. |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 august 2012 : 10:27:01
|
Skoro by sa s tym , co napisal MX dalo aj suhlasit , keby k tomu A povedal aj B V com je teda problem? Situacia sa vzdy v Cirkvi podobala kyvadlu , ktore sa raz vychylilo na jednu stranu a raz na druhu Konkretny priklad Na jednej strane napriklad clovek je dobry , nepotrebuje vykupenie A na druhej ludska prirodzenest je dedicnym hriechom uplne skazena (Luther) Zial tieto extremne bludne nazory sa vyskytuju uz v staroveku Raz sa kyvadlo vychylilo na jednu a raz na druhu stranu Lenze obidva extremne poly a aj to , co sa k tomu priblizuje je nebezpecne bludny postoj Toto je situacia v dnesnej Cirkvi Extremne polohy a obe zle Na jednej strane neomodernizmus a na druhej vsetci su bludari , okrem nas Svatci sa vzdy snazili to kyvadlo dostat do spravnej polohy , do stredu Problem toho , co opisuje MX je castokrat reakciou na vychylenie kyvadla na jednu stranu a to takou razanciou , ze v tomto zapale si niektori neuvedomili , ze situaciu dostali do neprijatelnej polohy , na druhu stranu Dnes sme zial opat svedkami extremneho vychylenia kyvadla do neprijatelnej polohy , kedy spovednici ponechavaju penitenta sameho na seba a castokrat to veriaci nezvladaju Kde su tie zlate casy , ked spovednik prechadzal spovedne zrkadlo s penitentom A to nie je vsetko Neomodernisticke poblaznenie dochadza k vrcholu Spovednici obleceni v civile ,spovednice upravene bez mriezky , klakatka , odstranene formuly , ktore mali navodzovat v penitentovi nielen vieru co je svata spoved , ale aj pokoru a lutost nad hriechmi Kto si ponesie nasledky , ze lekari dusi nechavaju pacienta v jeho chorobe osamoteneho? Pritom je riesenie predsa uplne jednoduche a jasne Staci trochu zalistovat v takych hviezdach moralnej teologie ako sv. Alfonz Maria Spovednik ma proste zistit, ci penitent ma dostatocnu lutost nad hriechnmi a vtedy byt k nemu laskavy a povzbudit ho slovami o Bozom milosrdenstve , alebo naopak je laxny a vtedy mu treba pohrozit , ludovo povedane ,peklom Mudrost sv Alfonza , sv Ignaca je naporudzi , len ich oprasit Spekulovat o tom , ci je lepsie kazat milosrdenstvo , alebo hrozit peklom je uplne chore, pretoze su dobre obe cesty , ale nie kazda je pouzitelna pre kazdeho Mudrost spovednika rozoznavat duchov,ktorej dusi co prospeje |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 22 august 2012 : 14:09:48
|
citácia: Skoro by sa s tym , co napisal MX dalo aj suhlasit , keby k tomu A povedal aj B V com je teda problem? Situacia sa vzdy v Cirkvi podobala kyvadlu , ktore sa raz vychylilo na jednu stranu a raz na druhu Konkretny priklad Na jednej strane napriklad clovek je dobry , nepotrebuje vykupenie A na druhej ludska prirodzenest je dedicnym hriechom uplne skazena (Luther) Zial tieto extremne bludne nazory sa vyskytuju uz v staroveku Raz sa kyvadlo vychylilo na jednu a raz na druhu stranu Lenze obidva extremne poly a aj to , co sa k tomu priblizuje je nebezpecne bludny postoj Toto je situacia v dnesnej Cirkvi Extremne polohy a obe zle Na jednej strane neomodernizmus a na druhej vsetci su bludari , okrem nas Svatci sa vzdy snazili to kyvadlo dostat do spravnej polohy , do stredu Problem toho , co opisuje MX je castokrat reakciou na vychylenie kyvadla na jednu stranu a to takou razanciou , ze v tomto zapale si niektori neuvedomili , ze situaciu dostali do neprijatelnej polohy , na druhu stranu Dnes sme zial opat svedkami extremneho vychylenia kyvadla do neprijatelnej polohy , kedy spovednici ponechavaju penitenta sameho na seba a castokrat to veriaci nezvladaju Kde su tie zlate casy , ked spovednik prechadzal spovedne zrkadlo s penitentom A to nie je vsetko Neomodernisticke poblaznenie dochadza k vrcholu Spovednici obleceni v civile ,spovednice upravene bez mriezky , klakatka , odstranene formuly , ktore mali navodzovat v penitentovi nielen vieru co je svata spoved , ale aj pokoru a lutost nad hriechmi Kto si ponesie nasledky , ze lekari dusi nechavaju pacienta v jeho chorobe osamoteneho? Pritom je riesenie predsa uplne jednoduche a jasne Staci trochu zalistovat v takych hviezdach moralnej teologie ako sv. Alfonz Maria Spovednik ma proste zistit, ci penitent ma dostatocnu lutost nad hriechnmi a vtedy byt k nemu laskavy a povzbudit ho slovami o Bozom milosrdenstve , alebo naopak je laxny a vtedy mu treba pohrozit , ludovo povedane ,peklom Mudrost sv Alfonza , sv Ignaca je naporudzi , len ich oprasit Spekulovat o tom , ci je lepsie kazat milosrdenstvo , alebo hrozit peklom je uplne chore, pretoze su dobre obe cesty , ale nie kazda je pouzitelna pre kazdeho Mudrost spovednika rozoznavat duchov,ktorej dusi co prospeje Pôvodne zaslal amerika1 - 22 august 2012 : 10:27:01 Nemyslím si, že spovedník je jasnovidec a vidí ako ten kto sa spovedá hriechy ľutuje dostatočne. A kto chodí ku spovedi a neľutuje hriechy? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 325 ~
Člen od: 04 júl 2012 ~
Posledná návšteva: 24 november 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 august 2012 : 14:29:29
|
Spovednik nie je jasnovidec , ale ma skusenosti a milost od Boha , aby dokazal urcite veci rozoznat Kto chodi na spoved a nelutuje hriechy tak chodi na spoved zbytocne O tom nemoze byt diskusia |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 22 august 2012 : 15:35:37
|
Drahý amerika1, som veľmi príjemne a milo prekvapený, ako veľmi sa v tejto veci zhodneme. Áno, súhlasím, sme teraz v tom opačnom kmite. Nie som tomu veľmi rád, ale nebol by som ani tomu opačnému. Ja som len chcel povedať, že tento prekmit je reakciou na to predchádzajúce hnanie do extrému. Ani jedno nie je dobré a ja osobne nemám rád, keď sa veci hodnotia bez toho, aby bolo vidieť súvislosti.
Toto upozornenie na kmity je niečo, čo mi tu na fóre chýbalo. Cirkev je proste ako veľká loď a plaví sa na rozbúrenom mori, je jasné, že sa nakláňa. Iba hlupák si myslí, že ostane už navždy naklonená na jeden bok (lebo je tu Ježišovo prisľúbenie).
Dnes vnímam ako najhoršiu vec krízu zodpovednosti. Ľudia nechcú prijať zodpovednosť. Zodpovednosť za čokoľvek. A pri osobnom súde to možno dopadne tak, že aj ich zatratenie bude vina niekoho iného, napríklad Boha. Vidím to všade okolo seba a samozrejme aj pri spovedaní. A je mi z toho veľmi smutno. |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|