|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 13:34:49
|
Nebo nie je miesto,ale stav duse, ved Boh je Duch. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 14:30:30
|
No pana Jana ! Poprosil by som pramen tohto vyroku.Radar zase perli,bude zabava! Kam asi podla radar vystupil Nas Pan Jezis Kristus na styridsiaty den po zmrtvychvstani ? Co myslite ? A kam asi bola vzata Presvata Bohorodicka s telom aj Dusou? Co myslite ? Dnesny katolik,to je na zaplakanie ! |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 15:04:27
|
V roku 2000, Vatikán, TASR Citujem: " Nebo je stav bytia. Nebo je požehnané spoločenstvo tých, ktorí po celý svoj život zostávajú verní Ježišovi Kristovi a sú v jednote s jeho cťou a slávou. Nebo nie je nejaká abstrakcia, tak ako nie je to ani miesto, ktoré by sa skrývalo medzi oblakmi nad našimi hlavami. Nebo existuje len v našej mysli ... povedal pápež Jan Pavel II". Tie posledné dve vety sa mi zdajú kontroverzné, jedna odporuje druhej. Myseľ zaniká zánikom pamäťového média - mozgu smrťou a teda zaniká aj osobné vnímanie pojmu "nebo". |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 288 ~
Člen od: 10 august 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 15:08:29
|
citácia: Nebo nie je miesto,ale stav duse, ved Boh je Duch. Pôvodne zaslal radar - 01 jún 2012 : 13:34:49
Radsej to prekopirujem , aby sa tato perla neokatolickeho myslenia nestratila. Ovocie z modernistickeho stromu poznania dobra a zla,z tuzby byt ako Boh a rozhodovat,co je Pravda |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 17:43:02
|
citácia: Kam asi podla radar vystupil Nas Pan Jezis Kristus na styridsiaty den po zmrtvychvstani ?
No nie je to celkom jasné, viď Marek 16,21 a Lukáš 24,50 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 288 ~
Člen od: 10 august 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 18:19:45
|
citácia: Kam asi podla radar vystupil Nas Pan Jezis Kristus na styridsiaty den po zmrtvychvstani ?
No nie je to celkom jasné, viď Marek 16,21 a Lukáš 24,50
slovak, Pan Jezis vystupil na nebesia v zmysle, ze odvtedy uz ho zrakom nevnimame. je v nebi a je aj v nas aj tu, je vsade, Boh nie je clovek ,ktory, ked je doma nemoze byt zaroven vonku, Boh moze byt zaroven na x miestach. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 18:35:42
|
citácia: citácia: Nebo nie je miesto,ale stav duse, ved Boh je Duch. Pôvodne zaslal radar - 01 jún 2012 : 13:34:49 Radsej to prekopirujem , aby sa tato perla neokatolickeho myslenia nestratila. Ovocie z modernistickeho stromu poznania dobra a zla,z tuzby byt ako Boh a rozhodovat,co je Pravda Pôvodne zaslal amerika1 - 01 jún 2012 : 15:08:29
ak je nebo miesto kde je? daj súradnice (môžu byť aj efemeridy) skočíme sa tam pozrieť. Pretože každé miesto musí byť určené súradnicami ak nemá súradnice nie je to fyzické miesto.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 606 ~
Člen od: 28 október 2011 ~
Posledná návšteva: 05 apríl 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 20:49:24
|
Ludia Bozi , je toto vobec mozne ? Ja som odzaciatku tvrdil,ze ste bludari ! Pane Jezisu mak by sa rad pozrel do neba !
Quis ut Deus? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 20:57:03
|
Verím v jedného Boha, Otca všemohúceho, Stvoriteľa neba i zeme, sveta viditeľného i neviditeľného. |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 21:08:35
|
Na počiatku stvoril Boh nebo a zem. Gn 1,1
I urobil Boh oblohu a oddelil vody, ktoré boli pod oblohou, od vôd, ktoré boli nad oblohou. A stalo sa tak. A Boh nazval oblohu "nebom". A nastal večer a nastalo ráno, deň druhý. Gn 1-7,8 |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 21:26:21
|
citácia: Ludia Bozi , je toto vobec mozne ? Ja som odzaciatku tvrdil,ze ste bludari ! Pane Jezisu mak by sa rad pozrel do neba ! Quis ut Deus?Pôvodne zaslal amerika1 - 01 jún 2012 : 20:49:24
Však to ty si poprel existenciu neviditeľného sveta ked si tvrdil že nebo je konkrétne miesto. Sa spamätaj a netvrd bludy. Nebo je neviditeľný svet t.j. miesto bez súradníc a umiestnenia teda je stav a nie miesto vo fyzikálnom zmysle. To čo som napísal som len dotiahol tvoje nezmyslené a bludné tvrdenie |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 606 ~
Člen od: 28 október 2011 ~
Posledná návšteva: 05 apríl 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 22:03:44
|
Chcem sa spýtať jedného aj druhého nezmieriteľného tábora,ako si treba vysvetliť Lk 17,21. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 jún 2012 : 22:42:18
|
citácia: citácia: Ludia Bozi , je toto vobec mozne ? Ja som odzaciatku tvrdil,ze ste bludari ! Pane Jezisu mak by sa rad pozrel do neba ! Quis ut Deus?Pôvodne zaslal amerika1 - 01 jún 2012 : 20:49:24 Však to ty si poprel existenciu neviditeľného sveta ked si tvrdil že nebo je konkrétne miesto. Sa spamätaj a netvrd bludy. Nebo je neviditeľný svet t.j. miesto bez súradníc a umiestnenia teda je stav a nie miesto vo fyzikálnom zmysle. To čo som napísal som len dotiahol tvoje nezmyslené a bludné tvrdenie Pôvodne zaslal mak - 01 jún 2012 : 21:26:21 Nebo je miesto v priestore, pretože sú v ňom hmotné ľudské telá Pána Ježiša a Panny Márie a budú tam raz, po všeobecnom vzkriesení, všetci spasení so svojimi telami. Podobne peklo. Hmota na existenciu potrebuje priestor. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 jún 2012 : 08:46:51
|
Uvedomila som si, ze táto diskusia zvlášť s tzv. "tradičnými" je úplne zbytočná.To, ze nebo je aj materialne chape Amerika lahko, ale ze je to aj stav duse,toto pochybujem, ze Amerika je schopny pochopit. "Viera" tradicnych je totiz veľmi primitívna./bez urazky, konstatujem fakty a modlim sa za nich, aby sa zo svojej situacie dostali/
Avsak i ja musim niektore veci uviest na pravu mieru a upresnit. V prvom rade o týchto veciach sa medzi teológmi diskutuje a v druhom rade táto téma nepatrí k veciam nevyhnutným na spásu, takže naťahovať sa na takýchto veciach je mrhaním času a podnecovaním nevraživosti. V každom prípade zdá sa, že s najväčšou pravdepodobnosťou nebo je nejaké miesto. Lebo pri nanebovstupeni Kristus mal materiálne telo a aj my keď vstaneme z mŕtvych, budeme materiálni, čo dáva tušiť, že nebo bude nejaké miesto, keďže k prirodzenosti matérie patrí umiestnenie v nejakom priestore. Na druhej strane faktom je, že podstatou neba nie je to miesto, kde budeme, ale stav, v ktorom sa budeme nachádzať. To znamená, že ak bude človek spasený, je prakticky jedno, na akom mieste sa bude nachádzať. Keďže jeho duša bude v stave nazerania na Boha, nech by bola na akomkoľvek mieste, stále bude v nebi. Je to čosi také, že ak Mária, alebo nejaký svätý príde na Zem a zjaví sa, aj tak je stále v nebi, lebo je v stave užívania si Boha. A tak tí, čo budú v nebi, zrejme budú žiť na nejakom mieste, ale to, že žijú v nebi, nespôsobuje to miesto, ale stav v ktorom sa nachádzajú. Prakticky to znamená, že ak by vedľa spaseného sme na to isté miesto postavili zatrateného, ten zatratený by aj tak bol v pekle a trpel by muky, lebo by si neužíval Boha, bol by v pekelnom stave.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 jún 2012 : 09:05:08
|
A este aj Henoch a Elias boli vzati do neba s telom aj dusou |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 02 jún 2012 : 09:17:23
|
Pozrime sa na fakty a zrekapitulujme si neodiskutovatelne 1,Viera" tradicnych je totiz veľmi primitívna./bez urazky, konstatujem fakty a modlim sa za nich, aby sa zo svojej situacie dostali/
Podla seba sudim teba , vy netradicni ste vieru totalne zvulgarizovali a zahmlili Ta velmi primitivna viera je viera apostolov , sv Augustina , sv Tomasa a inych ucitelov Cirkvi , ktori tuto ,podla neprimitivnej pomatenkyne radar,vieru odovzdali Cirkvi Taka primitivna viera je viera Presvatej Bohorodicky A napokon , pretoze si mnohi mysleli, ze viera je primitivna a chceli ju urobit neprimitivnou ,vyvolali gnosticky blud Vsetko tu uz bolo. Nic nove pod slnkom
2,Nebo nie je miesto,ale stav duse, ved Boh je Duch.
3,V každom prípade zdá sa, že s najväčšou pravdepodobnosťou nebo je nejaké miesto.
Pozrime sa na neprimitivnu vieru Najskor nie je miesto , potom sa zda , ze je to miesto ,dokonca s najvacsou pravdepodobnostou, a nakoniec to nechapu len primitivni tradicni Boh , ktory skrze Jezisa Krista zjavil svetu Pravdu aj o nebe a pekle.by musel byt pomatenec ,ak by mala radar pravdu, lebo by zjavenie menil podla pocasia a nie podla vecnosti Toto je neprimitivna viera netradicnych Vsetko spochybnit , nenechat napokoji ani Boha ani Nim zjavenu Pravdu
Je neuveritelna drzost od tychto pseudokatolickych pomatencov ,ako zacnu klamat,ked su faktami pristihnuti pri hlasani bludov
Radar si samozrejme neuvedomi,co hlasa Vsetky bludy su spojene s odmietanim pravej katolickej nauky ako primitivnej Priznanie je polahcujuca okolnost I ked je to priznanie nechcene |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 06 jún 2012 : 19:14:11
|
citácia: V každom prípade zdá sa, že s najväčšou pravdepodobnosťou nebo je nejaké miesto. Lebo pri nanebovstupeni Kristus mal materiálne telo a aj my keď vstaneme z mŕtvych, budeme materiálni, čo dáva tušiť, že nebo bude nejaké miesto, keďže k prirodzenosti matérie patrí umiestnenie v nejakom priestore. Pôvodne zaslal radar - 02 jún 2012 : 08:46:51 Alebo žeby to predsa len bol iba stav duše? Ale nie, tomuto pánovi sa nedá veriť:
"Až na základe týchto úvah možno ukázať, čo sa vlastne z kresťanského hľadiska myslí pod nebom. Nemá sa rozumieť ako večné miesto kdesi nad svetom, ale ani jednoducho ako večná metafyzická oblasť. Skôr musíme povedať, že "nebo" a "Kristovo nanebovstúpenie" v skutočnosti nerozlučne súvisia. ...Povedzme to ešte raz inak: Nebo nie je miestom, ktoré by bolo pred Kristovým nanebovstúpením uzavreté pozitivistickým Božím rozsudkom, aby potom, jedného dňa bolo rovnako pozitivisticky znova otvorené. Skutočnosť neba vzniká výlučne vstupom Boha a človeka do jednoty. Nebo treba definovať ako dotýkanie sa ľudskej bytosti s bytosťou Božou." (J. Ratzinger, Úvod do kresťanstva, s. 251)
Keby to bolo tak, potom by napr. Nanebovstúpenie bolo len nejakým divadlom pre učeníkov, keďže človek Ježiš bol s Božstvom spojený od počatia. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2012 : 12:23:21
|
1.Verím v jedného Boha,Otca všemohúceho,Stvoriteľa neba i zeme,sveta viditeľného i neviditeľného. 3.On(Jednorodený Syn Boží) pre nás ľudí a pre našu spásu zostúpil z nebies a mocou Ducha Svätého vzal si telo z Panny Márie a stal sa človekom. 4.A vystúpil do neba,sedí po pravici Otca
Články 1.3. a 4. z Niceo-Carihradského kréda dávajú dobrý základ pre to,čo má kresťan o Nebi vedieť.
V prvom článku sa jasne rozdeľuje Bohom Otcom stvorený svet na viditeľný-materiálny a neviditeľný-duchovný.
V druhom článku je jasne definované,že Boží Syn-Logos zostúpil z Neba na zem aby prijal ľudské telo.Je však dogmaticky definované,že Boh je jeden v nerozdielnej Trojici osôb.A táto nerozdielnosť Svätej trojice nebola narušená vtelením Božieho Slova-Ježiša Krista.
V 4.článku o nanebovstúpení sa učí,že keď Pán Ježiš po prinesení obety za hriechy ľudí na kríži a zmŕtvychvstaní vystúpil na nebesia,tak vystúpil ako človek,pretože ako Boh tam bol stále,pretože nie je možné rozdeliť Svätú Trojicu.Definíciu,že sedí po "pravici Otca" nesmieme chápať v priestorovom zmysle.Neohraničený Boh nemôže byť ohraničený priestorom.Pod "pravou stranou" sa chápe Božia sláva,na ktorej sa zúčastňuje ľudská prirodzenosť hypostázne spojená s Logom.
V 12.článku kréda vyznávame vieru,že "očakávame život budúceho veku",teda život večný.A ten spočíva v blaženom videní Boha podľa zásluh(okrem tých čo budú prežívať večné muky v zatratení).A na tomto blaženom videní Boha bude mať účasť vzkriesené a oslávené telo spolu s dušou.A príbytky o ktorých hovoril Pán Ježiš učeníkom,že ich ide pripraviť sú duchovnými príbytkami a nemožno ich chápať priestorovo.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2012 : 13:18:31
|
citácia: ... Myseľ zaniká zánikom pamäťového média - mozgu smrťou a teda zaniká aj osobné vnímanie pojmu "nebo". Pôvodne zaslal slovak - 01 jún 2012 : 15:04:27
toto je pohľad čiste materialistický.
Náuka Cirkvi o mysli človeka je iná,v patristickej náuke je tento pojem používaný v rôznych významoch a to ako pre označenie duše a tiež pre označenie srdca a konečne tiež pre označenie pôsobenia duše.Myseľ je chápaná predovšetkým ako oko duše,ako jej najčistejšia časť.Je tiež nazývaná duchovným pôsobením a nie je stotožňovaná s rozumom.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2012 : 18:29:20
|
Myseľ zaniká zánikom pamäťového média - mozgu smrťou a teda zaniká aj osobné vnímanie pojmu "nebo".
mysel nie je cast duse? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 373 ~
Člen od: 29 august 2011 ~
Posledná návšteva: 24 október 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 jún 2012 : 13:18:24
|
citácia: Nebo je miesto v priestore, pretože sú v ňom hmotné ľudské telá Pána Ježiša a Panny Márie a budú tam raz, po všeobecnom vzkriesení, všetci spasení so svojimi telami. Podobne peklo. Hmota na existenciu potrebuje priestor. Pôvodne zaslal Robel - 01 jún 2012 : 22:42:18
priestor je možné vzťahovať iba k viditeľnému svetu.Ak si napríklad predstavíme Boha Otca ako deduška sediaceho na obláčiku,po jeho pravej ruke sediaceho Syna Ježiša a nad nimi vznášajúcu sa holubicu sťaby Ducha svätého a potom túto zmaterializovanú predstavu prijmeme za reálny fakt,potom sú vaše tvrdenia v poriadku.Ibaže stoja mimo kresťanko-katolícku vierouku.Symboly nemožno chápať doslovne.
Oslávené telo Pána Ježiša či nanebovzatej Panny Márie alebo telá spravodlivých,ktorí budú pri poslednom súde vzkriesené a premené sú iné ako telá,ktoré teraz vlastníme.Smrteľné si oblieklo nesmrteľnosť a môže byť účastné na živote Svätej Trojice a to skrze Syna,ktorý je Boh aj človek-jedna osoba o dvoch prirodzenostiach.
A ako je možné,že oslávené telo človeka je spojené s Bohom v svete neviditeľnom-teda mimo priestor a čas?Možno by tu na to vedeli odpovedať nejakí erudovanjší diskutéri.Ja tomu však verím,rovnako ako verím,že Ježiš je prítomný telom i krvou i svojim Božstvom v Eucharistii.Neviem si to síce predstaviť ale verím tomu. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 jún 2012 : 07:02:27
|
... a ešte dovetok.
Ako dlho trvá večnosť ? Čo ak iba jeden krátky okamih ? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 521 ~
Člen od: 26 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 16 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 jún 2012 : 21:32:35
|
citácia: Oslávené telo Pána Ježiša či nanebovzatej Panny Márie alebo telá spravodlivých,ktorí budú pri poslednom súde vzkriesené a premené sú iné ako telá,ktoré teraz vlastníme. Pôvodne zaslal Zachariáš - 08 jún 2012 : 13:18:24 Toto je čistá heréza, keďže IV. Lateránsky koncil učí: "...všetci vstanú so svojimi telami, ktoré teraz nosia..."
citácia: A ako je možné,že oslávené telo človeka je spojené s Bohom v svete neviditeľnom-teda mimo priestor a čas? Pôvodne zaslal Zachariáš - 08 jún 2012 : 13:18:24 Telá Ježiša a Márie, ktorým v žilách koluje krv a v hrudi tlčie srdce, bezpochyby na svoju existenciu potrebujú priestor, a preto nebo je určite aj miestom. To, že je pre nás teraz neviditeľné, neznamená, že je čisto duchovné, veď ani elektrinu alebo gravitačnú silu nevidíme. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2012 : 10:05:05
|
citácia: citácia: Oslávené telo Pána Ježiša či nanebovzatej Panny Márie alebo telá spravodlivých,ktorí budú pri poslednom súde vzkriesené a premené sú iné ako telá,ktoré teraz vlastníme. Pôvodne zaslal Zachariáš - 08 jún 2012 : 13:18:24 Toto je čistá heréza, keďže IV. Lateránsky koncil učí: "...všetci vstanú so svojimi telami, ktoré teraz nosia..." citácia: A ako je možné,že oslávené telo človeka je spojené s Bohom v svete neviditeľnom-teda mimo priestor a čas? Pôvodne zaslal Zachariáš - 08 jún 2012 : 13:18:24 Telá Ježiša a Márie, ktorým v žilách koluje krv a v hrudi tlčie srdce, bezpochyby na svoju existenciu potrebujú priestor, a preto nebo je určite aj miestom. To, že je pre nás teraz neviditeľné, neznamená, že je čisto duchovné, veď ani elektrinu alebo gravitačnú silu nevidíme. Pôvodne zaslal Robel - 11 jún 2012 : 21:32:35
To,čo tvrdí Lateránsky koncil,je pravda.Vy ste však zabudol uviesť,že čo sa udeje po zmŕtvych vstaní tiel : jedni budú uznaní aby "vošli do radosti svojho Pána" a druhí budú "vyhodení tam kde je plač a škrípanie zubov"
Tí však,čo budú uznaní aby vošli do Kráľovstva nebeského budú premenení.A tu je podstata toho,o čom diskutujeme.
Čo znamená vzkriesenie a premenenie?
Vzkriesenie k večnému životu predpokladá zmenu,prechod od porušiteľnosti k neporušiteľnosti,pretože vieme,že :telo a krv nemôžu byť dedičmi Božieho kráľovstva (1Kor 15,50-54) Apoštol Pavol po dlhom uvažovaní o tom,ako prebehne vzkriesenie,jasne tvrdí : Seje sa telo telesné ale vstáva telo duchovné (tamže,44.verš).Je bezpochýb,že vzkriesené a oslávené telo je ten istý subjekt ako telo pochované,ale modus ich jestvovania je rozdielny.Pre pochopenie tohoto sa musí brať do úvahy,čo znamená pre apoštola Pavla kategória duchovného,ktoré je spojené s Božským : Duchovné telo,to je telo premenené milosťou-Ako všetci umierajú v Adamovi,tak všetci ožijú v Kristovi (1Kor 15,22)
Už sme to preberali v téme o zmŕtvychvstaní a nebude na škodu porovnať si vaše tvrdenia a to,čo som sem dal z učenia apoštola Pavla o vzkriesení ale aj od sv.Jána Damašského,ktorý v diele "O pravej viere učí",že nebo nie je miesto ako ho chápeme pozemsky ale účasť na sláve Božej. Telo Pána Ježiša Krista po oslávení je v sláve Božej a telá spravodlivých po vzkriesení,poslednom súde a premenení tam budú tiež.Príbytky ktoré nám Pán nachystal sú duchovné a nie materiálne.Tvrdiť,že oslávené telo našeho Pána má fyzické srdce a krv je BLUD,ktorý vyvracia samotný apoštol Pavol(1Kor 15,50-54).
Neviem Robel,či vám toto bude na vysvetlenie stačiť,vaše predstavy o živote v Nebi sú skutočne materialistické,keď nedokážete rozlíšiť medzi duchovným a fyzickým životom.Jedno je nesmrteľné,druhé však smrteľné.Jedno existuje v neviditeľnom svete kde nevládnu zákony časopriestoru-teda v sláve Božej a druhé potrebuje fyzický priestor.Duchovné telo môže prichádzať z neviditeľného do viditeľného sveta(Zjavenia Pána Ježiša apoštolovi Pavlovi,či Panny Márie v La Salette,Lurdoch,Fatime),no naše telá do neba nemôžu,skôr ako ich Pán neuzná za hodné a neoslávi(nepremení na duchovné).
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 jún 2012 : 13:25:05
|
Chcel by som doplniť náuku o Nebi a o oslávenom človeku v ňom aj o náuku Cirkvi o tom,čo sa stane s viditeľným-materiálnym svetom,lebo iba s ňou je estachológia kompletná :
Pri súde na konci sveta bude premenená aj príroda.Sv.Ján apoštol píše : A videl som nové nebo a novú zem,lebo prvé nebo a prvá zem pominuli(Zj 21,1) O očakávaní novej zeme píše aj sv.Peter-2.Pt 3-7,10,13 Učenie o premenení prírody Cirkev vyjadrila na V.všeobecnom koncile slovami: "Ak niekto tvrdí,že posledný súd znamená zničenie tela a koniec materiálnej prírody a že v budúcom veku nebude materiálneho,len samotný rozum,a.s." Na otázku,ča sa stane s ľuďmi,ktorí budú pri druhom príchode Ježiša Krista živí na zemi,či sa ich telá odrazu zmenia na duchovné a nesmrteľné,odpovedá apoštol Pavol to,čo som dával už o príspevok vyššie -1.Kor 15,50-54
Na záver ešte napíšem,že opísať aký bude život tých,čo budú uznaní hodnými vojsť do Božieho kráľovstva sa opísať nedá..."veď ani oko nevidelo ani ucho nepočulo ani do srdca človeka nevstúpilo,čo pripravil Boh tým,čo ho milujú..."ako píše apoštol Pavol.Cirkevní otcovia učia,že večný život spravodlivého bude spočívať vo večnom slúžení Bohu.Bude to večná nebeská liturgia.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|