|
Odoslaný - 05 september 2011 : 08:47:56
|
Aky je rozdiel medzi:
1 omsou, celebrovanou 3 knazmi
a
3 omsami, celebrovanymi kazda 1 knazom
?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2011 : 08:58:49
|
Počet koncelebrantů u mše nezvyšuje počet milostí, spíš obráceně. Celá koncelebrace je úlet, je to z pohodlnosti. |
Renda |
Krajina: Czech Republic ~
Počet príspevkov: 140 ~
Člen od: 25 máj 2011 ~
Posledná návšteva: 26 február 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2011 : 17:58:16
|
Hlúposť. Prečo by to mal byť úlet? Jednoducho na nejakej slávnosti - napr. výročie vysviacky, prenos relikvií ( ako včera u nás) a pod. je viac kňazov. A oni musia denne slúžiť omšu. To tam budú len tak stáť? Všetci kňazy sa musia zapojiť., |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 346 ~
Člen od: 07 máj 2010 ~
Posledná návšteva: 25 máj 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2011 : 19:14:40
|
A prečo by nemohol odslúžiť každý zvlášť svoju sv. omšu (teda pokiaľ tam nie je tak strašne veľa kňazov, že by to bolo vylúčené)? Ja mám skôr skúsenosť, že sa koncelebruje aj vtedy, keď to vôbec nie je potrebné. Napr. farnosť, v ktorej chodím väčšinu roka na sv. omšu, má 3 kňazov, takže by bolo možné denne odslúžiť 3 sv. omše. Napriek tomu sa od pondelka do piatku slúži každý deň len jedna koncelebrovaná sv. omša. A poznám takéto prípady z veľa farností. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 721 ~
Člen od: 25 marec 2011 ~
Posledná návšteva: 30 január 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 september 2011 : 20:32:10
|
tiez suhlasim s nazorom, ze pocet celebrujucich knazov na jednej sv. omsi nezvacsuje milosti plynuce z nej takze viac milosti je z troch omsi, hoci celebrovanej len jednym knazom, ako z jednej, hoci by tam bolo aj 1000 knazov |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 september 2011 : 08:59:40
|
Podla mna zalezi od umyslu. Ak koncelebruju traja aby si odbili povinnost, tak je to zle.
Ak koncelebruju, lebo ide o nejaku zvlastnu prilezitost, je to v poriadku. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 september 2011 : 14:23:09
|
no to už je zas čo za názov témy??? ako môže byť koncelebrácia zlo???? no comment.. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 997 ~
Člen od: 07 júl 2011 ~
Posledná návšteva: 13 máj 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 september 2011 : 15:22:34
|
citácia: no to už je zas čo za názov témy??? ako môže byť koncelebrácia zlo???? no comment.. Pôvodne zaslal mortinia - 06 september 2011 : 14:23:09 nazov temy je otazka nie oznam |
Pokoj a dobro medzi nami. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 178 ~
Člen od: 18 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 10 apríl 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 september 2011 : 18:36:47
|
citácia: Hlúposť. Prečo by to mal byť úlet? Jednoducho na nejakej slávnosti - napr. výročie vysviacky, prenos relikvií ( ako včera u nás) a pod. je viac kňazov. A oni musia denne slúžiť omšu. To tam budú len tak stáť? Všetci kňazy sa musia zapojiť., Pôvodne zaslal slovenka - 05 september 2011 : 17:58:16 A načo asi tak sú (respektíve boli) bočné oltáre a kaplnky? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 september 2011 : 18:41:38
|
Koncelebrácia olupuje Cirkev a svet o toľké omše, ktoré by kňazi mohli slúžiť jednotlivo, a tak nás zbavuje mnohých tak potrebných milostí. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 september 2011 : 19:55:00
|
citácia: A načo asi tak sú (respektíve boli) bočné oltáre a kaplnky? Pôvodne zaslal Robel - 06 september 2011 : 18:36:47 mohol by ste to trochu rozviest?...priznam sa, ze som netusila na co sluzili bocne oltare, chcela by som o tom vediet viac...u nas su dva, a jeden sluzi na odkladanie roznych veci(byvaju tam polozene noty spevakov, bola tam uz aj nastenka, bezne su tam odlozene veci potrebne ku sviatosti krstu) |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 september 2011 : 20:44:07
|
citácia: citácia: A načo asi tak sú (respektíve boli) bočné oltáre a kaplnky? Pôvodne zaslal Robel - 06 september 2011 : 18:36:47 mohol by ste to trochu rozviest?...priznam sa, ze som netusila na co sluzili bocne oltare, chcela by som o tom vediet viac...u nas su dva, a jeden sluzi na odkladanie roznych veci(byvaju tam polozene noty spevakov, bola tam uz aj nastenka, bezne su tam odlozene veci potrebne ku sviatosti krstu) Pôvodne zaslal janka - 06 september 2011 : 19:55:00 Veru, dnes je to už prežitok, zbytočnosť... V časoch pred opustením tradičnej rímskej liturgie, keď koncelebrácie nebolo a omša sa ešte považovala za platnú, veľkolepú a dokonalú aj pri účasti iba kňaza, sa táto slúžila v jednom chráme hoc aj na desiatich bočných oltároch naraz a zároveň aj na hlavnom oltári (rušivé to nebolo, na bočných oltároch sa spravidla slúžila tzv. tichá sv. omša). |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
PFS
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 07 september 2011 : 22:14:46
|
Bocne oltare boli castokrat privilegovanymi oltarmi,na ktorych knazi sluzili omse a kazdy zvlast "pristupoval k oltaru Boziemu" (zaciatocny zalm zo starej omse). Knazi na nich prinasali najsvätejsiu obetu a vyprosovali milosti dusiam zijucim ci zomrelym a tym, ktori to potrebuju. Konali vlastne to, k comu boli vysväteni a mali posvätene ruky. Preto dal napriklad papez Benedikt XV. v roku 1915 rozsirene pravo vsetkym knazom v den Pamiatky vsetkych zosnulych (2.nov.) sluzit az tri omse. Niektori knazi z tradicnych komunit sluzia dokonca tri omse hned po sebe.
Zial dnes su bocne oltare skor ozdobou akoby muzealnym priestorom. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 96 ~
Člen od: 25 august 2007 ~
Posledná návšteva: 12 apríl 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 september 2011 : 22:18:08
|
A pokiaľ kňaz koncelebruje na dvoch omšiach, tretiu už teda odslúžiť nemôže podobne, ako keby tie dve predchádzaúce odslúžil sám? |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 september 2011 : 22:21:53
|
citácia: Podla mna zalezi od umyslu. Ak koncelebruju traja aby si odbili povinnost, tak je to zle. Ak koncelebruju, lebo ide o nejaku zvlastnu prilezitost, je to v poriadku. Pôvodne zaslal Mato - 06 september 2011 : 08:59:40
Can. 803. Non licet pluribus sacerdotibus concelebrare, praeterquam in Missa ordinationis presbyterorum et in Missa consecrationis Episcoporum secundum Pontificale Romanum.
Ako vidno na ukazke z cirkevneho zakonnika 1917,
tak pojem "zvlastna prilezitost" bola koncelebracia novovysvatenych knazov s ich biskupom-svatitelom (co je logicky dana suvislost vnutorne spateho aktu), alebo pri biskupskej konsekracii (co je ozvenou prvej spolocnej omse vo Veceradle, kedy Kristus konsekroval svojich prvych biskupov z apostolov),
tu je Vas postreh pravdivy, koresponduje s dogmaticko-liturgickou tradiciou.
Vy vsak isto mate na mysli aj ine prilezitosti, kedze dnes sa koncelebruje aj z dovodov ovela pocetnejsich a i zasadne menej vynimocnych, ako boli hentie dva pripady. Tu vsak uz postradam zdovodnenie, a ako uvidite nizsie, pravdiva odpoved na moju otazku s umyslom nema nic spolocne.
Stara prax nedovolovala koncelebraciu z tychto inych dovodov - preco asi, treba si polozit otazku a mozno sa ukaze v lepsom svetle, ze nie je vsetko iba obycajnou disciplinarnou zaleziotostou, ktoru slobodno menit len preto, ze zmenitelna je. Nihil fit sine causa - nic sa nedeje bez dostatocneho dovodu - ako znei dostatocny dovod na povolenie koncelebracii? Co je na tomto dovode ad melius???
Svetlo vysvetlenia na polozene otazky vrha napriklad Denzinger:
a v Denzingerovi spomenute Acta Apostolicae Sedis,
ktore ked si nalistujeme, vidime, ze tam sa riesi v zasade ta ista otazka, aku ja som pouzil pri otvoreni tejto temy (takze co sa ja pytam, je naprosto legitimna otazka, kedze tuto problematiku riesil i sam papez par rokov predo mnou):
Papezova odpoved znie jednoznacne (mozete porovnavat s vasimi odpovedami):
aj s vysvetlenim, preco sa jedna o "zavrhnutiahodny mylny nazor":
Ano, knazstvo pritomne pri omsi vo vacsom pocte, stavia na uroven pritomnych laikov (v zmysle, ze ani ti nesluzia omsu). Tu v tejto teme sa s odpovedami zhodnymi s odpovedou papeza, blysli iba Renda, Janka a Robel.
Koncelebracia ako dobro alebo zlo je naprosto legitimna otazka, kedze v plynuti casu tu mame dva protichodne negujuce sa postoje - dovody pre zakazy koncelebracie predtym, versus evidencia castych koncelebracii dnes. Obe fakticke evidencie stoja proti sebe. Verit len tak, bez vysvetlenia od kompetentnych, preco uz neplati slovo ineho Kompetentneho, je nekatolickym postojom, (lebo fideizmus), a kazdy opravdovy katolik si je toho vedomy.
Mato, Vy ste opravdovym katolikom?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 september 2011 : 10:56:54
|
Ano, knazstvo pritomne pri omsi vo vacsom pocte, stavia na uroven pritomnych laikov (v zmysle, ze ani ti nesluzia omsu). Rarach
Mam otazky: 1.Ak kňazi Eucharistiu koncelebruju, pričom každy obetuje omšu za niekoho, milosti plynuce z omše su take iste ako keby kazdy knaz služil omšu sam za niekoho ? 2. Nemôžte preložiť horeuvedene texty?/ aj by som viac vedel/.
|
Pokoj a dobro medzi nami. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 178 ~
Člen od: 18 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 10 apríl 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 september 2011 : 11:11:57
|
citácia: Ano, knazstvo pritomne pri omsi vo vacsom pocte, stavia na uroven pritomnych laikov (v zmysle, ze ani ti nesluzia omsu). Rarach Mam otazky: 1.Ak kňazi Eucharistiu koncelebruju, pričom každy obetuje omšu za niekoho, milosti plynuce z omše su take iste ako keby kazdy knaz služil omšu sam za niekoho ? Pôvodne zaslal jarmok - 08 september 2011 : 10:56:54
V istom zmysle je odpoved kladna, v istom zmysle je odpoved zaporna. Vsak prave to je kamen urazu koncelebracii...ale nepredbiehajme. Spravnu odpoved si viete odvodit aj z ucenia KC o tzv. uzitkoch omse, ktore su rozneho druhu a rozneho ucinku. Najdete v kazdej dobrej liturgike, dogmatike ci mravouke, starsieho data ovsem.
citácia: 2. Nemôžte preložiť horeuvedene texty?/ aj by som viac vedel/.
Poznate temu Uz ste vyskusali svojho farara z katechizmu? Aj ta ukazala, ako mnohi vzhliadaju k svojim fararom ako k takym, ktori vedia a ktori maju ucit, vysvetlovat, skusat (a nie opacne). Tak reku, fajn, latina je jazykom Cirkvi a plati to stale, iste kazdemu zaujemcovi o preklad, pomoc isto poskytne jeho pan velebny, ako prvy a najma ako kompetentny. Vsak je to z oboru jeho ex offo cinnosti! Aspon sa ukaze, ...vselico sa aspon ukaze. Vy mi istotne rozumiete, tak?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 september 2011 : 16:44:21
|
vdaka za odpovede Robel a PFS |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 september 2011 : 15:04:12
|
citácia: Koncelebrácia olupuje Cirkev a svet o toľké omše, ktoré by kňazi mohli slúžiť jednotlivo, a tak nás zbavuje mnohých tak potrebných milostí. Pôvodne zaslal Robel - 06 september 2011 : 18:41:38
Nemyslíš že si trochu prestrelil? ako môže koncelebrácia olúpiť Cirkev a svet o omše? Vieš vôbec čo je to sv. Omša? Je to sprítomnenie Kristovej obety. A teda každá omša či koncelebrovaná alebo nekoncelebrovaná je len jedinou a to Kristovou obetou. sv.Omšu slúži kňaz, t.j. sprítomnuje Kristovu obetu - premieňa chlieb na Jeho telo a víno na Jeho krv. Je úplne jedno či to urobí jedne kňaz sám, alebo to urobí viacero kňazov spoločne a každý za seba mocou danou mu pri vysviacke. V tomto zmysle pri koncelebrácii je slúžených tolko omší kolko je tam kňazov. Najväčší problém majú tí čo neuznávaju VKII. Však Rarach! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 106 ~
Člen od: 12 jún 2011 ~
Posledná návšteva: 27 október 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 september 2011 : 17:41:04
|
Misionar:
A teda každá omša či koncelebrovaná alebo nekoncelebrovaná je len jedinou a to Kristovou obetou.
versus
V tomto zmysle pri koncelebrácii je slúžených tolko omší kolko je tam kňazov.
Rozhodnite sa, co vlastne chcete povedat, misionar, lebo takto ako to pisete, sam si protirecite.
Doporucujem Vam zaoberat sa argumentami proti koncelebracii, dejiny Cirkvi ich poskytuju, a to argumenty na patricnej urovni. Nie subjektivne vymysly ako prezentujete Vy, ignorujuc vsetko nalavo aj napravo (a v tejto teme aj to predtym aj to potom).
Je usmevne, ako zrovna Vy idete skolit Robela z toho ci vie co je omsa.
citácia: Najväčší problém majú tí čo neuznávaju VKII. Však Rarach! Pôvodne zaslal misionar3 - 09 september 2011 : 15:04:12
Toto je lacne kopanie, misionar. Vsak, co tam po arumentoch, ziadne nedavat a dane nereflektovat - hlavne aby sme boli IN (rozumej v newspeaku niektorych slepych katolikov: aby sme boli v jednote). Co robi vacsina, to je pravda, tak sa spravate.
2VK pre zorientovaneho katolika sice predstavuje zopar polienok pohadzanych pod nohy, ale zato ist vpred sa da. Ked uz nie rovno, treba to obist, preskocit ci podkopat sa, hlavne je nedat sa zastavit. Oplati sa trochu namahat, po prude plavaju len zdochnute ryby.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 september 2011 : 18:25:48
|
citácia: Misionar: A teda každá omša či koncelebrovaná alebo nekoncelebrovaná je len jedinou a to Kristovou obetou. versus V tomto zmysle pri koncelebrácii je slúžených tolko omší kolko je tam kňazov. Rozhodnite sa, co vlastne chcete povedat, misionar, lebo takto ako to pisete, sam si protirecite. Doporucujem Vam zaoberat sa argumentami proti koncelebracii, dejiny Cirkvi ich poskytuju, a to argumenty na patricnej urovni. Nie subjektivne vymysly ako prezentujete Vy, ignorujuc vsetko nalavo aj napravo (a v tejto teme aj to predtym aj to potom). Je usmevne, ako zrovna Vy idete skolit Robela z toho ci vie co je omsa. citácia: Najväčší problém majú tí čo neuznávaju VKII. Však Rarach! Pôvodne zaslal misionar3 - 09 september 2011 : 15:04:12 Toto je lacne kopanie, misionar. Vsak, co tam po arumentoch, ziadne nedavat a dane nereflektovat - hlavne aby sme boli IN (rozumej v newspeaku niektorych slepych katolikov: aby sme boli v jednote). Co robi vacsina, to je pravda, tak sa spravate. 2VK pre zorientovaneho katolika sice predstavuje zopar polienok pohadzanych pod nohy, ale zato ist vpred sa da. Ked uz nie rovno, treba to obist, preskocit ci podkopat sa, hlavne je nedat sa zastavit. Oplati sa trochu namahat, po prude plavaju len zdochnute ryby. Pôvodne zaslal Rarach - 09 september 2011 : 17:41:04
Lacné kopanie je tvoj prístup. Jednak tá prvá časť je vlastne definícia sv. Omše a tá druhá konštatovaním že každý kňaz slúži sv. omšu sám za seba či koncelebrovanú alebo nie. (vždy sa jedná o sprítomnenie jedinej Kristovej obety). Teda rozpor tam nieje.
Teraz si sa jasne priznal že ty nie si Katolík verný učeniu cirkvi a pápžovi ale akýsi "zorientovaný katolík" - to je čo za sekta Zorientovaní katolíci? Pre katolíka je smerom na ceste a orrientáciou jedine učenie Cirkvi naposleday upresnené dokumentami VKII (ktoré ty nazývaš polienkami pod nohami), dokumentami bl. Jána Pavla II a Benedikta XVI. Podľa tvojich reakcii k nám neptríš, alebo sa mýlim? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 106 ~
Člen od: 12 jún 2011 ~
Posledná návšteva: 27 október 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 september 2011 : 11:00:32
|
Ano,
mylite sa.
Aky je teda ten rozdiel, medzi koncelebrovanou tromi a troma nekoncelebrovanymi? Kde je kolko omsi a ktore uzitky a milosti z omsi su kde?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 september 2011 : 13:32:05
|
citácia: Ano, mylite sa. Aky je teda ten rozdiel, medzi koncelebrovanou tromi a troma nekoncelebrovanymi? Kde je kolko omsi a ktore uzitky a milosti z omsi su kde? Pôvodne zaslal Rarach - 12 september 2011 : 11:00:32 Katolická mše nikdy neznala koncelebraci. |
Renda |
Krajina: Czech Republic ~
Počet príspevkov: 140 ~
Člen od: 25 máj 2011 ~
Posledná návšteva: 26 február 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 september 2011 : 14:45:14
|
V protocirkvi sa vraj koncelebrovalo, tvrdia liturgicki historici.
Papezska omsa je koncelebrovana a bola takou aj pred Koncilom.
Koncelebrovali sa omse novoknazske, alebo pri biskupskych konsekraciach, pred Koncilom.
Rene, pozor na formulacie, co ste napisali nie je pravda. Zial nie je to Vas prvy pripad.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 september 2011 : 15:23:51
|
rarach preco vraj? V biblii je predsa dokaz ze na sto pro hej. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 september 2011 : 17:28:27
|
Koncelebrace nikdy nebyla, sloužil jen jeden kněz, při slavných mších se celebrovalo, plnili úlohu ministrantů. Je to jeden z pohodlných výmyslů pokoncilní doby. |
Renda |
Krajina: Czech Republic ~
Počet príspevkov: 140 ~
Člen od: 25 máj 2011 ~
Posledná návšteva: 26 február 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|