Všetky fóra
O fóre
Voľná diskusia
Podriadenost zeny muzovi |
|
V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
|
|
|
|
Odoslaný - 08 máj 2009 : 00:43:01
|
ale coby samozrejem ze nic nemam sak som napisal ze 21 je vpohode k tomu s pannou mariou ako neveriaci moc analizovat toto necem jedine za cim stojim jre to ze je potrebne aby otec v rodine najme rozhodoval ale na druhu stranu musi tu byt matka aby zmiernovala jeho dominaciu je fakt zufale ked to tak neni a ba horsie ked je to naopak...a rovnako zufale je ked sa muz umelo vyvysuje...ale o tom by s adalo vykecavat... |
http://www.bagras.sk/ |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1510 ~
Člen od: 21 október 2008 ~
Posledná návšteva: 18 august 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 máj 2009 : 10:00:04
|
z pohľadu RKC je to niečo iné, ako podriaďovanie sa ženy vôli muža. Vyberám z textu Lectio Divina "Manželstvo a celibát v Pavlovej optike", ktoré odznelo v Katedrále sv. Martina 6. mája 2009: http://abu-bratislava.sk/portal/node/144 Dávam to sem schváľne, aby ste si to prečítali a prestali podsúvať Cirkvi snahu zotročovať ženu, ako bytosť voči mužovi. Tento názor Cirkev nikdy nezastávala. Text, o ktorom sa bavíme, je nasledovný:
Čítanie z listu Efezanom (Ef 5,21-33): Podriaďujte sa jedni druhým v bázni pred Kristom. Ženy svojim mužom ako Pánovi, lebo muž je hlavou ženy, ako je aj Kristus hlavou Cirkvi, on, Spasiteľ tela. Ale ako je Cirkev podriadená Kristovi, tak aj ženy mužom vo všetkom. Muži, milujte manželky, ako aj Kristus miluje Cirkev a seba samého vydal za ňu, aby ju posvätil očistným kúpeľom vody a slovom, aby si sám pripravil Cirkev slávnu, na ktorej niet škvrny ani vrásky ani ničoho podobného, ale aby bola svätá a nepoškvrnená. Tak sú aj muži povinní milovať, svoje manželky ako vlastné telá. Kto miluje svoju manželku, miluje seba samého. Veď nik nikdy nemal v nenávisti svoje telo, ale živí si ho a opatruje, ako aj Kristus Cirkev, lebo sme údmi jeho tela. Preto muž zanechá otca i matku a pripúta sa k svojej manželke a budú dvaja v jednom tele. Toto tajomstvo je veľké; ja hovorím o Kristovi a Cirkvi. Ale aj vy, každý jeden nech miluje svoju manželku ako seba samého. A manželka nech si ctí muža.“
Rozbor Ef 5,21-33 Prečítaný úryvok z Listu Efezanom je súčasťou uzavretého literárneho celku (5,21-6,9). Je to tzv. rodinný kódex alebo tabuľa domácich povinností, čo je literárny žáner, v ktorom sa vymenúvajú povinnosti členov rodiny niekedy aj s krátkym motivačným povzbudením.
Takýto postup používali už grécki autori, ktorí sa obracali na rôzne kategórie ľudí v odlišnom spoločenskom postavení a vymenúvali im povinnosti (nachádzame ich u Epiteta, Plutarcha a Pseudo-Sokrata). Títo autori však kládli dôraz na jednotlivca, nie na vzájomnosť, ako je to v kresťanských zoznamoch povinností.
Kresťanská tradícia prevzala takéto zoznamy z grécko-helénskeho prostredia vďaka židovskej diaspóre, ale dodala im motiváciu inšpirovanú dielom Ježiša Krista a vierou v neho. Život v minulosti bol viazaný na domácnosť oveľa užšie, ako je tomu v súčasnosti. Nariadenia, týkajúce sa spolužitia v domácnosti, sa týkali vzťahov muža a ženy, potom vzťahov rodičov a detí, a nakoniec vzťahov pánov a otrokov. Ten istý zoznam osôb nájdeme aj v Liste Efezanom a Kolosanom.
Opisuje sa tam životná realita domácnosti s využitím vzťahu Kristus-Cirkev, ktorý je pre tému centrálnym. Pre správne pochopenie poriadku v rodine treba hľadieť na Krista Pána. Takto nemôže dôjsť k zneužitiu vzťahov v rodinách.
Úvodné povzbudenie: „podriaďujte sa jedni druhým v bázni pred Kristom“ je akoby nadpisom pre celý rodinný kódex. Verš vyjadruje vzťahy v domácnosti prostredníctvom slovesa podriadiť (hypotassein) typického pre rodinné kódexy. Tento príkaz je jedinečným kvôli vzájomnému podriaďovaniu sa: „podriaďujte sa jedni druhým“. Takto sa má prekonať každý povýšenecký postoj jedného partnera voči druhému. Je to ozvena typickej kresťanskej normy, ktorá zaznela už v Ef 4,2: žite dôstojne... so všetkou pokorou, miernosťou a zhovievavosťou. Znášajte sa navzájom v láske a neskôr autor dodá v Ef 5,2 a žite v láske tak, ako aj Kristus miluje nás a vydal seba samého Bohu za nás. Takúto základnú normu vyjadril aj Ježiš: kto sa bude chcieť stať medzi vami veľkým, bude vaším služobníkom (Mk 10,43) a tiež v predvečer smrti: aj vy si máte jeden druhému nohy umývať (Jn 13,14). Povzbudenie vzájomne sa podriaďovať má v Cirkvi zabezpečiť, aby sme v pokore pokladali jeden druhého za vyššieho (Flp 2,3). Motívom takého vzájomného podriadenia je bázeň pred Kristom. Je to jedinečné spojenie, lebo predmetom bázne je tu Ježiš Kristus. Inde v Starom aj Novom zákone sa spomína bázeň pred Bohom, resp. pred Pánom. Spomínaná bázeň pred Kristom vyplýva z kontextu, kde je Kristus až 6-krát spomínaný v úzkom vzťahu s Cirkvou. Bázeň tu nie je strachom, ale nevyhnutným rešpektom a úctivou pozornosťou, ktorými opätujeme drahocennú lásku, s ktorou Kristus miluje každého človeka a celú Cirkev. Vzájomná podriadenosť, ktorú si majú kresťania prejavovať, sa zakladá na viere v Ježiša Krista, jediného Pána, a uskutočňuje sa vo vzájomnej službe inšpirovanej láskou.
V povzbudení manželkám (5,22-24) svätopisec nariaďuje, aby bolo ženy podriadené mužom ako Pánovi, pričom sa podáva dvojitá motivácia: „lebo muž je hlavou ženy, ako je aj Kristus hlavou Cirkvi, on, Spasiteľ tela”. Treba si všimnúť, že Pavol hovorí o podriadenosti v kontexte kresťanského manželstva. Manželky majú byť podriadené „svojim manželom“ (porov. Kol 3,18). Netvrdí sa tu, že žena je menejcenná, alebo že by všetky ženy mali byť všeobecne podriadené mužom. V textoch o Kristovi sa sloveso „byť podriadený” používa na opis vzťahu Ježiša, Syna k Bohu Otcovi (porov. 1 Kor 15,28) a bežne sa používa pri povzbudení do služby konanej v prospech spoločenstva (porov. 1 Kor 16,16). Podriadiť sa tu znamená uznať odlišnosť úloh a rešpektovať odlišnú úlohu muža v spoločnosti, v rámci čoho sa nevylučuje vlastná samostatnosť ženy a nežiada sa od nej nejaký detinský alebo servilný vzťah. Treba mať na pamäti, že ide o dobový text. Pavol žil v kultúre bez uzákonených práv žien na oficiálnej úrovni. Bytostná rovnosť muža a ženy je od začiatku súčasťou vedomia kresťanskej viery, ako to vyjadril Pavol v Gal 3,28: Už niet Žida ani Gréka, niet otroka ani slobodného, niet muža a ženy, lebo vy všetci ste jeden v Kristovi Ježišovi. Výraz hlava vo výroku muž je hlavou ženy, ako je aj Kristus hlavou Cirkvi neoznačuje vládnutie ako by sa zdalo, ale podľa Ef 4,15-16 je zárukou funkčnosti celého organizmu. Mimochodom ani Kristus neprišiel vládnuť a dať sa obsluhovať ale slúžiť. Konštatovanie, že muž je hlavou ženy, súvisí s rozšíreným chápaním manželského vzťahu vo vtedajšej spoločnosti. Autor nezostane iba pri porovnaní vzťahu muža a ženy so vzťahom Krista k Cirkvi, ale skonkrétni ho tým, že Kristus je spasiteľ Cirkvi, teda bez neho by neexistovala. Do rodinného kódexu vložil svätopisec katechézu o vzťahu Krista k Cirkvi, kde je Kristus „hlavou Cirkvi” a „Spasiteľom svojho tela”, pretože ju spasil obetovaním seba, ako to zaznelo už aj skôr: vydal seba samého Bohu za nás (5,2).
Výrok o podriadenosti „ale ako je Cirkev podriadená Kristovi, tak aj ženy mužom vo všetkom” vyzýva ženy k podriadenosti už vo svetle vzťahu Cirkvi ku Kristovi, ktorý objasní aj otáznu podriadenosť žien mužom: „vo všetkom”. Totálna podriadenosť Cirkvi ku Kristovi určuje vzťah ženy k mužovi na úrovni prirovnania. Iste sa nemá žena podriadiť mužovi napr. v hriechu. Vo svetle Krista dostáva teda výraz vo všetkom svoje ohraničenie. Cirkev je podriadená Kristovi úplne vo všetkom, lebo on ju presahuje a ona mu vďačí za svoju existenciu a vitalitu. Tomuto bytostnému vzťahu Cirkvi ku Kristovi nezodpovedá úplne vzťah ženy k mužovi (žena nevďačí mužovi napr. za svoju existenciu), preto sa použité prirovnanie zakladá na podobnosti vzťahov nie na úplnej totožnosti. Kresťanská originalita povzbudenia nespočíva v samotnej požiadavke podriadiť sa, ale v motivácii založenej na nadprirodzenom vzťahu Cirkvi ku Kristovi, ktorý presahuje prirodzený vzťah manželov. Toto prirovnanie poslúži autorovi dokonca aj pre povzbudenie manželov milovať svoje manželky.
Povzbudenie manželom (5,25-33) je omnoho dlhšie ako bolo povzbudenie manželkám, presnejšie v pomere 4:1. Krátke povzbudenie ženám a neočakávaný rozsah poučenia pre mužov tak vzbudzuje pozornosť. Povzbudenie mužom začína všeobecnou výzvou: Muži, milujte manželky; Mierou a motívom tejto lásky je vzťah Krista k Cirkvi: ako aj Kristus miloval Cirkev a seba samého vydal za ňu. Autor vyjadrí postoj mužov voči ženám cez sloveso milovať (gr. agapan) označujúce najvyšší stupeň kresťanskej lásky, ktorá sa vie darovať a obetovať. Sväté Písmo hromadne používa tento výraz na označenie nepodmienenej lásky Boha (2,4) a Krista (5,25) a tiež na označenie nezištnej lásky kresťana k iným (4,2; 5,2). Pavol nám zanechal v 1 Kor 13 nádherný hymnus o kvalitách kresťanskej lásky známej ako agápe. Nový zákon dáva pri opise lásky prednosť tomuto slovesu pred menej využívaným výrazom filein (mať rád), ktoré bežne používali svetské texty. Agapé je teda typickým kresťanským pojmom. Vzťah muža k žene sa má opakovane uskutočňovať na jedinečnej láske (rozkaz je v prítomnom čase: milujte), vzorom je láska Krista, ktorý ju prejavil raz navždy. Vo výzve mužom nejde iba o to, aby sa muži nechovali k ženám drsne (porov. Kol 3,19), ale ide o základný postoj lásky, ktorým sa muži pripodobňujú Kristovmu sebaobetovaniu. Vzťah Krista k Cirkvi prináša do teológie manželstva nový prvok: muž sa podobá Kristovi v partnerstve so ženou a žena sa prirovnáva zasa k Cirkvi.
Pri povzbudení mužom je možné vnímať istú naliehavosť s akou sa má vzťah Krista a Cirkvi odraziť v chovaní muža: muži sú povinní milovať svoje ženy ako svoje vlastné telo. Myšlienka, že manželka je telom manžela súvisí s Cirkvou, ako telom Krista. Výraz telo používa aj biblický citát o manželstve, kde dvaja, muž a žena tvoria jedno telo; poukazuje to nielen na telesné spojenie, ale i celkový spoločný manželský život. Manželka je pre manžela teda ten najdôležitejší blížny, ktorého má človek milovať ako seba samého (Lv 19,18). Zároveň autor mužom pripomenie ľudskú skúsenosť, že nikdy nikto nemal v nenávisti sám seba, ale že sa stará o svoje telo. Výpoveď o Cirkvi ako tele, ktoré je živené Kristom, nám pomáha jasnejšie chápať aj vtedajšiu kľúčovú povinnosť muža živiť a opatrovať manželku. Kristova Cirkev v povzbudení nie je len čosi abstraktné, svätopisec podotkne, že ju tvoríme my, veriaci členovia (v. 30), ktorí od Krista prijímajú všetko potrebné pre život.
Kresťanské manželstvo má teda v Kristovom darovaní sa Cirkvi svoj trvalý základ a vzor. Túto myšlienku podporí aj záverečné povzbudenie manželom, v ktorom autor v opačnom poradí zhrnul predošlé výzvy: „Ale aj vy, každý jeden, nech miluje svoju manželku ako seba samého. A manželka nech si ctí muža” (verš 33). Mužom zaznel príkaz lásky k blížnemu aplikovaný na ich ženy v slovách: milovať manželku ako seba samého a žena má doslova mať bázeň k mužovi, nie strach ale úctivý rešpekt žitý vo viere a láske.
Vyfarbila som to, ako vianočný stromček, ale hádam to nebude na škodu a dúfam, že ani dĺža textu neodradí nikoho a hádam. Pokračovaním teda toho, čo napísal apoštol Pavol je potom apoštolský list pápeža Jána Pavla II., Mulieris Dignitatem a ten si možno prečítať tu: http://www.kbs.sk/?cid=1117279258 a stojí za to, prečítať si ho.
|
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 máj 2009 : 15:59:26
|
och joj, juja sa zase poriadne nudila, teda fakt. a ako obyčajne prišla s krížkom po funuse. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 máj 2009 : 16:31:39
|
Jujka,toto som akurat pred nedavnom kdesi tiez citala :-)))
To je jasne,ze zena nema byt otrokom muza,myslim,ze aj ti muzi,co na tuto temu prispievaju si urcite myslia to iste.V krestanstve by to malo byt jasne(aj ked nie vzdy je).A ja si myslim,ze kazdy bohabojny muz aj berie zenu ako rovnocennu partnerku.
Otazne je,co to naozaj znamena,aby sa zena "podriadila" svojmu muzovi vo vyroku sv.Pavla.
My mame stastie,ale co zeny v islame?Alebo aj v inych nabozenstvach. Jujka,uz nemajme tolke komplexy,co ty na to.Normalne by som sa uz asi citila blbo,keby mi mal byt podriadeny muz.Asi nam bude predsa najlepsie tak ako sme. |
,, Základ Cirkvi je na skale ! Dôverujte jej !,, Ján Pavol II (22.4.1990,Bratislava)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 17 ~
Člen od: 03 máj 2009 ~
Posledná návšteva: 16 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2009 : 10:29:31
|
citácia: Dávam to sem schváľne, aby ste si to prečítali a prestali podsúvať Cirkvi snahu zotročovať ženu, ako bytosť voči mužovi. Tento názor Cirkev nikdy nezastávala. Nemáš pravdu Juja, zastávala. Dokonca aj vyjadrenia reformistu Luthera k ženám sú veľavravné. A to "zrušil" celibát, ktorý ja pokladám za štítenim sa nečistého stvorenia. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 357 ~
Člen od: 30 jún 2007 ~
Posledná návšteva: 06 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2009 : 11:08:44
|
No veru asi zastavala,ale uz sa to nstastie konecne posuva dopredu.Ci nie? :-)
Ozaj a co napriklad take Luther povedal? |
,, Základ Cirkvi je na skale ! Dôverujte jej !,, Ján Pavol II (22.4.1990,Bratislava)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 17 ~
Člen od: 03 máj 2009 ~
Posledná návšteva: 16 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2009 : 11:23:34
|
nie, oficiálne nezastávala, práve naopak - ak, tak tu boli jednotlivé osobné názory poniektorých predstavených, ale tie neboli oficiálnymi dokumentami Cirkvi, takže táto sama o sebe nezastávala... |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2009 : 12:46:51
|
citácia: citácia: Dávam to sem schváľne, aby ste si to prečítali a prestali podsúvať Cirkvi snahu zotročovať ženu, ako bytosť voči mužovi. Tento názor Cirkev nikdy nezastávala. Nemáš pravdu Juja, zastávala. Dokonca aj vyjadrenia reformistu Luthera k ženám sú veľavravné. A to "zrušil" celibát, ktorý ja pokladám za štítenim sa nečistého stvorenia. Pôvodne zaslal yyyno - 09 máj 2009 : 10:29:31
kto nepochopil celibát, tak je jasne že tomu ani nerozumie..... |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2009 : 22:36:20
|
mas pravdu alesko celibat bola snaha uzetrit aspon niektorych musou od bolenia hlavy.. |
http://www.bagras.sk/ |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1510 ~
Člen od: 21 október 2008 ~
Posledná návšteva: 18 august 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 07:59:50
|
ee - volsi, ani toto nie je tak. Celibát je osobným darom ženy/muža Bohu - je to vážne rozhodnutie a človek sa tiež ku nemu nerozhoduje zo dňa na deň... |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 10:14:31
|
Moznost celibatu je aj pekne vyjadrena v Novom Zakone :-) |
,, Základ Cirkvi je na skale ! Dôverujte jej !,, Ján Pavol II (22.4.1990,Bratislava)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 17 ~
Člen od: 03 máj 2009 ~
Posledná návšteva: 16 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 11:34:21
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 11:36:00
|
citácia: Moznost celibatu je aj pekne vyjadrena v Novom Zakone :-) Pôvodne zaslal carmenis - 10 máj 2009 : 10:14:31
najme v podobe nášho pánas, Ježiša Krista a v podobe Jeho panenskej matky, Panny Márie, a pestúna Pána Ježiša, sv. Jozefa. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 12:24:53
|
ale no cloveks a snazi trochu odlahcit temu a hned si to musi vyzrat....btw nebol celibat zavedeny do funkcnosti pomerne odost neskor_? nebolo to najme so snahy zabranit deleniu majetku cirkvy_? |
http://www.bagras.sk/ |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1510 ~
Člen od: 21 október 2008 ~
Posledná návšteva: 18 august 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 12:44:44
|
ano, malo to aj tieto dovody......ale celibat, aj ked nie v oficialnej forme existoval tu od počiatku |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 13:06:59
|
ved to a grekokatolici moze mat aj knazi zeny ak maju svadbu pred vysviackou vsak? |
http://www.bagras.sk/ |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1510 ~
Člen od: 21 október 2008 ~
Posledná návšteva: 18 august 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 18:38:34
|
presne tak. ale aj rimokatolíckých knazov môžeš najsť ženatých.... |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2009 : 22:09:08
|
citácia: nebolo to najme so snahy zabranit deleniu majetku cirkvy_? Pôvodne zaslal volsung - 10 máj 2009 : 12:24:53 Nerozumiem, ako by celibat mal zabranit deleniu majetkov Cirkvi. Ak ten majetok patri Cirkvi a nie knazovi, tak je uplne jedno, ci ho uziva ako zenaty, alebo ako slobodny. Po jeho smrti v oboch pripadoch ostava Cirkvi. Ak je to jeho sukromny majetok, po jeho smrti ho zdedia ini pribuzni, alebo ten, koho urcil v poslednej voli, Cirkvi tak ci onak neozstava (ak jej ho neodkazal v tej spominanej poslednej voli). |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2009 : 00:46:22
|
Voľbou zasväteného života človek vyhlasuje prioritu prvej Lásky,ktorou je Boh.Človek v celibáte je svedkom a znakom,ktoré ostatným pripomínajú ich prameň a cieľ,je živým znamením hraníc medziľudských vzťahov a centrálnosti vnútornej svätyne,ktorú nesmie nijaká ľudská bytosť znesvätiť. |
HELENA |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 48 ~
Člen od: 10 máj 2009 ~
Posledná návšteva: 27 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2009 : 14:28:24
|
Pre mňa je celibát určitým predobrazom spoločného vzťahu s Bohom v nebeskej vlasti.Veď ako hovorí písmo,tam sa ľudia už neženia ani nevydávajú,ale sú ako anjeli v nebi.Tak prečo nebyť už takým anjelom tu na zemi? Veď to je náš cieľ. Katolícki kňazi by predsa mali žiť len pre Krista a horieť za spásu duší.Ich srdce by nemalo byť predsa rozdelené aj pre ženu aj pre Boha.A tak isto aj rehoľníčky,ktorých Ženíchom je Ježiš Kristus.Stačí si prečítať životopisy mnohých svätých a človek okamžite vycíti a pochopí,že srdcia týchto ľudí dokázal naplniť jedine Boh,ktorý si aj vyslovene žiada čistotu ich srdca a je ,,žiarlivý,, na každú inú myšlienku,ktorá nepatrí Jemu.Dokonalým vzorom je naozaj sám Ježiš Kristus. Veď sám sv.Pavol vyzíval,že pokiaľ by aj ľudia mohli,nech sú v takom stave,ako on.Čiže v celibáte. Tak potom naozaj nechápem napr.protestantov... |
,, Základ Cirkvi je na skale ! Dôverujte jej !,, Ján Pavol II (22.4.1990,Bratislava)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 17 ~
Člen od: 03 máj 2009 ~
Posledná návšteva: 16 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2009 : 21:21:06
|
mne to pripomina space marinu vo warhammery 40 000 ..je to taky sci fi svet kde ma imperium armadu geneticky vylebsenych vojakou a ty su takymi chodiacimi hrdinami su 2,5 m vysoky maju tri pluca dve srdcia a vela inych upgreadov a aj ked maju pohlavne ustrojenstvo funkcne nerozmnozuju sa pretoze v hlave maju iba posvetnu uctu k svatemu cisarovy...hm dalo by sa to obrazne chapat takto__? |
http://www.bagras.sk/ |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1510 ~
Člen od: 21 október 2008 ~
Posledná návšteva: 18 august 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2009 : 20:30:46
|
citácia: No veru asi zastavala,ale uz sa to nstastie konecne posuva dopredu.Ci nie? :-) Ozaj a co napriklad take Luther povedal? Pôvodne zaslal carmenis - 09 máj 2009 : 11:08:44 nerád by som napísal niečo nepresne je to problem z väčší odstupom času najsť v knihach konkrétny citát. zatiaľ ti poskytnem tento Lutherov výrok. Ve všech, kteří mají víru v Krista, bude rozum usmrcen, jinak jim víra nebude vládnout. Neboď rozum bojuje proti viře |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 357 ~
Člen od: 30 jún 2007 ~
Posledná návšteva: 06 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 máj 2009 : 06:10:56
|
citácia: citácia: nebolo to najme so snahy zabranit deleniu majetku cirkvy_? Pôvodne zaslal volsung - 10 máj 2009 : 12:24:53 Nerozumiem, ako by celibat mal zabranit deleniu majetkov Cirkvi. [quote] Ak ten majetok patri Cirkvi a nie knazovi, tak je uplne jedno, ci ho uziva ako zenaty, alebo ako slobodny. Po jeho smrti v oboch pripadoch ostava Cirkvi. Ak je to jeho sukromny majetok, po jeho smrti ho zdedia ini pribuzni, alebo ten, koho urcil v poslednej voli, Cirkvi tak ci onak neozstava (ak jej ho neodkazal v tej spominanej poslednej voli). [i] Pôvodne zaslal Mato - 10 máj 2009 : 22:09:08 [/i
Zavedenie celibátu bolo rozhodnutie konkrétnych ľudí, a tí sa neriadili pohnútkami ako ich opisuješ Ty. Mamonárstvo vtedy vládlo... Rodinné klany vládli a potomkovia cirk. hodnostárov boli neodbytní... Prečo asi talianský básnik a učenec F. Petrarca (14. stor.) charakterizuje pápežský dvor: „je hanbou ľudstva, semeniskom nešvárov, kanálom kde sa hromadí všetka špina sveta. Boh je opovrhovaný, uctievajú sa iba peniaze…. Všetko tu dýcha lžou: vzduch, zem, domy a predovšetkým spálne." keď sme už pri celibáte mohol by si mi objasniť pojem nepoškvrnenosti a poškvrny? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 357 ~
Člen od: 30 jún 2007 ~
Posledná návšteva: 06 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 máj 2009 : 13:28:32
|
citácia: keď sme už pri celibáte mohol by si mi objasniť pojem nepoškvrnenosti a poškvrny? Pôvodne zaslal yyyno - 13 máj 2009 : 06:10:56 Nemohol. Ked sa takto pytas je jasne, ze nerozumies vobec podstate toho na co sa pytas.
Skusim Ta ale nasmerovat - inak povedane neposvrnenost je aj cistota, co je jedna z cnosti. A cistota ma svoje miesto rovnako v manzelstve ako aj celibate. Porozmyslaj a precitaj si aj temu Prečo potrebujú manželské páry cnosť čistoty. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 máj 2009 : 16:00:41
|
"zavedenie celibátu" bolo rozhodnutím konkrétnych ľudí, ale pohnútky neboli majetkové, ale práve duchovné, aby sa to posvätné miesto, akým Vatikán bezpochýb je, očistilo. A nie len to, celibát, či cnosť čistoty, tu ani nie je len od čias existencie Vatikánu http://katolik.kvalitne.cz/his/004.html http://www.katnoviny.sk/Kn_2002/18_2002/zo_sveta.htm - tu je niekoľko článkov týkajúcich sa čistoty a dosť zaujímavých, najmä ten s názvom "Medializované mýty o kňazoch"... mimochodom problému celibátu sme sa tu už niekde venovali a nakoniec toto je iná téma, takže opäť odbočujeme.
Jedno si však treba uvedomiť, že kresťanstvo, nie je dôvodom hriechu, ale je pre hriešnikov, to kvôli nim prišiel Ježiš a to sme tu všetci. Ani najväčší humanista, demokrat, či filozof, ani predstaviteľ francúzskej, či akejkoľvek inej revolúcie, nemôže tvrdiť, že je bez hriechu...pretože ľudia sú hriešni. Ani svätci to o sebe netvrdili, práve naopak, tí boli mimoriadne sebakritickí...ale práve kresťanstvo sa hriechom, hriešnosťou človeka, jeho vzťahu ku hriechu zaoberá veľmi dôsledne... |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|