|
Odoslaný - 18 február 2009 : 21:37:30
|
Z diania vo svete, ale aj na tomto fore je jasne, ze prava viera a Tradicia dostavaju riadne facky ci uz od modernistov, alebo z druhej strany od "tradicnych" lefebvristicko-sedevakantistickeho razenia. Aj ked sa da ciastocne pochopit motiv konania biskupa Lefebvra, sposob aky zvolil a takmer sekta, ktoru nakoniec vytvoril su zjavne vysmechom tomu, o co sa vlastne snazil.
Moja otazka teraz znie - co ma robit clovek, ktory chce ostat verny Tradicii s velkym T, nedostat sa do vnutorneho protirecenia ako v skupine "tradicnych" a nezit pritom v izolacii?
|
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 február 2009 : 08:51:52
|
Bežný veriaci kresťan katolík má zostať v prvom rade verným svojej Cirkvi, ktorá je tá pravá, vedúca ho tým pravým smerom. Ak si myslí, že ten či onen kňaz, biskup, pápež sa dopúšťa niečoho, čo on inak vidí, ak si myslí, že také, či onaké hnutie/spoločenstvo koná tak, že sa to nestotožňuje akosi s jeho svedomím, tak sa opäť najprv spolieha na verných kňazov, ktorí nikam nevybočujú, t.j. nezakladajú žiadne iné hnutia, neprotivia sa KC, ani pápežovi a vo viere a v modlitbách počkajú, kým DS svojim múdrym zásahom vylieči a dá všetko do poriadku. Koniec koncov jednotlivci, alebo od Cirkvi sa odlúčivšie skupiny nie sú tými, ktorí/-é usmerňujú samotnú Cirkev. Nech číta Sv. Písmo, drží sa Učenia Cirkvi, v ktorom je zachovaná Tradícia, navštevuje sv. omše, spytovuje si svedomie a činí pokánie, prijíma Eucharistiu a snaží sa žiť podľa Kristovho príkladu a každý bude mať dostatočne bohatý program a nemusí špekulovať o tom, či to, čo hovorí KC je pravdivé, alebo nie a nedostane sa ani do vnútorného rozporu. KC je tradičná i moderná, t.j. zjavenej Pravdy sa drží, Slovo Božie vyznáva, Tradíciu zachováva a kde ju je možné zmeniť podľa meniacich sa podmienok, tak ju nutne upravuje tak, aby dodržiavanie Tradície nezostávalo iba v rovine "železnej košele", ale ani sa neznemilo na trampolínu. Čo sa deje medzi kňazmi, či biskupmi a kam poniektorí sú vo svojej namyslenosti schopní zájsť je smutné, ale KC vždy vedela, ak to bolo potrebné a nutné, zaujať správne stanovisko, najmä v posledných storočiach, kedy zvládla svoje najväčšie búrlivé stavy. Som iba veriaci laik a práve preto si myslím, že sa treba držať toho, čo ma učí Cirkev a jej kňazi, biskupi a pápež. Veriaci nemajú "nútiť" kňazov, aby svoje účinkovanie menili akoby podľa politického cítenia verejnosti a danej doby tak, ako si to oni sami predstavujú, nech je to už ktorýmkoľvek smerom. A ak sa predsa tak stane, že niektorý kňaz, biskup, či spoločenstvo podľahne svetským, alebo iným tlakom, je treba sa o radu a pomoc obrátiť na "nadriadeného", keď treba aj na Vatikán a danú odpoveď najvyššiu aj rešpektovať. To sú samozrejme povinní aj kňazi a biskupi. Ak tak neurobia a struhnú so sebou aj veriacich, je to ich veľký hriech. Ale ten, kto sa drží tak, ako je vyššie napísané, vie, kde je jeho miesto, aj čo má robiť. Lebo stále ešte platí, že Cirkev Kristovu, t.j. Katolícku Cirkev brány pekelné nepremôžu, nech by sa aj ktokoľvek a akokoľvek v "dobrej snahe" o to pokúšal. http://www.kbs.sk/?cid=1117279460 - APOŠTOLSKÁ EXHORTÁCIA PÁPEŽA JÁNA PAVLA II., CHRISTIFIDELES LAICI, Biskupom, kňazom a diakonom, rehoľníkom, všetkým laikom, o povolaní a poslaní laikov v Cirkvi a vo svete, r. 1988; V poslušnosti je pokora, v pokore je láska a v láske je vykúpenie a spása. Tak konal Ježiš Kristus, tak by sme mali konať aj my a aj vo vzťahu ku KC.
|
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 február 2009 : 16:13:55
|
V poslednom čase sa na tomto fóre stále rozoberajú problémy cirkví v západnej Európe a postoje lefebvristov a iných voči KC. Žiaľ západný ekonomický silný svet si myslí, že si môže peniazmi kúpiť všetko aj KC a urobiť ju na svoj obraz konzumu. Väčšina z nás žije na Slovensku a tieto problémy sú nám tak trochu vzdialené. U nás sú tradície našich predkov vo veľkej miere v súlade s učením KC. Môže byť, že časom sa tento konzumný svet a jeho zmýšľanie dostane aj k nám. Dal by Pán Boh aby sa tak nestalo a Slovensko radšej ostalo chudobným konzumom a verným vo viere KC.
Sláva Bohu a Nepoškvrnenej. |
"Lebo im odpustím vinu a na ich hriech si viac nespomeniem." (Jer 31,34) Boh odpúšťa a zabúda! A to my musíme tiež!!!
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1221 ~
Člen od: 26 september 2008 ~
Posledná návšteva: 09 január 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 február 2009 : 21:22:00
|
citácia: Väčšina z nás žije na Slovensku a tieto problémy sú nám tak trochu vzdialené. Pôvodne zaslal kakas - 19 február 2009 : 16:13:55 No myslim, ze sa mylite. Len toto forum, svojim vyznamom zanedbatelne a svojim posobenim lokalne dokazuje, ze tieto problemy su tu realne pritomne. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 február 2009 : 21:43:55
|
Upresním väčšina členov tohto fóra žije na Slovensku a tak viac sledujeme problémy ktoré sú na Slovensku ako v zahraničí. Netvrdím, že tieto problémy Bohužiaľ už nedorazili aj na Slovensko.
Sláva Bohu a Nepoškvrnenej. |
"Lebo im odpustím vinu a na ich hriech si viac nespomeniem." (Jer 31,34) Boh odpúšťa a zabúda! A to my musíme tiež!!!
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1221 ~
Člen od: 26 september 2008 ~
Posledná návšteva: 09 január 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 február 2009 : 13:59:48
|
Cudna otazka - kde je prava Tradicia? Ako sa to mozete pytat, ked vyznavate, ze ste clenom pravej cirkvi a teda aj vlastnicky pravej Tradice?
Ak mate na mysli tradicne, predkoncilne formy v liturgii a v slovniku, tak izolacionizmus je jedina moznost. Na izolacii su postavene aj vsetky miniskupinky takejto formalnej tradicie. Vsetky (prirodzene okrem sedevakantnych a sedevakantizujucich) vsak trpia zasadnym nedostatkom: maju v sebe pecat a mentalitu lefebvrizmu, pretoze defacto vsetky z lefebvrizmu vzisli stiepenim. Jedine, co maju od FSSPX ine, je to, ze netrpia vnutornou rozpoltenostou, ked vyhlasuju uznavanie papeza, pretoze akceptovali vsetko, co ich aktualny papez a aktualne magisterium aj jurisdikcny primat prekladaju za vseobecne zavaznu normu.
Bratstvo sv. Petra (FSSP), vzniklo 1988 hned po Lefebvrovom upadnuti do exkomunikacie, odidenim casti FSSPX kvoli nesuhlasu s Lefebvrovym a CastroMayerovym pocinanim. Maju dnes do 200 knazov, dva seminare, cez sto seminaristov. Vlastneho (ani len svatiaceho) biskupa nemaju. Kanonicke uznanie Rima maju.
Bratstvo sv. Jana K. Vianneya, vzniklo 2002, z povodneho Camposu, ktore zalozil exkomunikovany CastroMayer v Brazilii. Maju vlastneho biskupa, kanonicke uznanie aj s cca 50 knazi a seminaristov.
Institut Dobreho pastiera, Francuzsko, vzniklo v 1991, zalozil Lefebvrov najblizsi priatel Aulagnier hned po Lefebvrovej smrti, stiahol so sebou 4 knazov, teraz ich je cca 30. Ich sidlo v Bordeaux ma kanonicke uznanie.
Dalsie skupinky sa nachadzaju v Amerike, Novom Zelande a mozno aj inde po svete, s clenstvami od 1 do 10 knazov, bez sidiel, kanonicke uznania maju povahu indultov. Kvoli ich zanedbatelnemu vplyvu aj situacii niet co riesit. Existuje tu este niekolko desiatok knazov a stoviek veriacich bez kanonickeho uznania, pretoze nie je vyjasnene, ci papeza uznavaju (klerus na volnej nohe na Zapade a v krajinach 3.sveta)
Suhrnne ide teda o ostrovceky v oceane a z toho plynie aj spomoinany izolacionizmus. Pre bezneho smrtelnika je napojenie na tieto formy de facto technicky nemozne. Vplyv maju len lokalny, podla miesta vyskytu, kaplnky len vynimocne, poziciavaju si kostoly oficialnej cirkvi. V porovnani s FSSPX teda predstavuju sumarne iba cca 300 duchovnych, rozptylenych a organizacne nevplyvnych po celom svete (FSSPX ma knazstva cca 500, viacero seminarov, rehole, vyse polmiliona veriacich a sympatizantov - pre zaujimavost, tieto cisla potvrdzuje aj vplyvny boyle.net, ktory uvadza, ze sedevakantistov je minimalne tisic ordinovanych, minimalne 200 sedebiskupov a minimalne milion privrzencov)
No kde sa nachadza Tradicia? Podla toho, ako ju definujete, bud nikde alebo mate na oficialny vyber. Radsej pomlcme, aky je to vyber.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 február 2009 : 14:13:36
|
Pan Raracj je velmi nepresny Zabudol , ze sedevacantisti maju aj dvoch papezov |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 február 2009 : 14:36:08
|
Ked uz, nepresny je pan amerika, lebo papezskych volieb u sedevakantistov bolo aspon 16. Ale kedze nie je podstatou Matovej otazky venovanie sa lefe a sede, okrajove zmienky o poctoch tychto dvoch prudov si nenarokovali podrobny vypocet. Bolo by co pisat aj o lefe aj o sede cislach, ale nie v tejto teme.
Z tejto temy vyplyva, ze Tradiciu nenajdeme ani u sialenych sede, ani u rozpornych lefe, avsak ani u skupiniek z lefe vzidenych, hoc aj maju kanonicke opravnenie. Navonok drzia liturgiu zmiesanu s NOM a misalom Jana XXIII., breviar je nie tradicny, pastoraciu konaju v sulade s novym CIC. Takze Tradicia z Matovej otazky sa scvrkava len na udrziavanie tradicie s malym t. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 február 2009 : 14:45:47
|
Tradicia s velkym T je predsa cela Cirkev Tak co chcete hladat |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
|
|
|