|
Odoslaný - 15 február 2009 : 12:47:55
|
citácia: To preto, ze Tomas Akvinsky pri pisani Summy predpokladal u citatela iste zaklady filozofie a pravidiel vedenia kademickej diskusie (ktore uz dnes vacsine ludi nic nehovoria). Pri ich absencii sa text zda malo zrozumitelny. Podobne akoby ste citali lekarske pojednanie napr. o postherpetickej neuralgii a chybali by Vam zaklady anatomie a fyziologie, tiez by sa Vam text zdal velmi zlozity, az nezrozumitelny. Pôvodne zaslal Mato - 14 február 2009 : 22:24:40 Chcel som tým len demonštrovať absurdnosť Anikinho príkladu.
Bez medicínskeho vzdelania už termín postherpetická neuralgia je nezrozumiteľný. No nie je to adekvátny príklad. Práca o postherpetickej neuralgii by mala vychádzať z objektívnych pozorovaní, zatiaľ čo Summa Theologiae je dôkaz ad hominem. Nevidím teda nič prečo by som sa nemal opakovať: Bráni nám niečo spochybniť Tomáša Akvinského?
Tvrdíš, že základy filozofie a pravidlá vedenia akademickej diskusie dnes už väčšine ľudí nič nehovoria, s čím súhlasím. Tak ako sa môžeš čudovať, že Tvoj argument nebude prijatý. Lekárske pojednanie je určené pre lekárov, ktorí (dúfam) majú príslušné vzdelanie. No zhodneme sa na tom, že drvivá väčšina veriacich aj neveriacich základy filozofie postráda a teda Ti nebudú rozumieť. A tak sa budem opakovať ešte raz. Podstata dogiem sama o sebe pre kresťana nie je dôležitá, dôležité je dodržiavať prikázania (Mk12,29-31). |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 228 ~
Člen od: 21 jún 2008 ~
Posledná návšteva: 09 október 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 február 2009 : 17:08:37
|
citácia: Za jednoduché osobne považujem to, čomu porozumejú aj žiaci základnej školy. Pôvodne zaslal kaifas - 14 február 2009 : 16:59:49 No v takomto prípade je však požiadavka jednoduchosti v rozpore s požiadavkou úplnosti poznania. Lebo vieme, že na komplexný pohľad nestačí ani stredoškolské vzdelanie.
citácia: Ktosi tu dal odkaz na Tomáša Akvinského. Čítal som to a veru jednoduché sa mi to nezdá. Viac ma však znepokojuje, že ak sa sv. Tomáš mýlil napr. v časovom určení počiatku života, bráni nám niečo spochybniť aj jeho ďalšie názory? Vyvrátenie jedneho tvrdenia neznamena automaticku falzifikaciu ostatnych. Avsak v zmysle hodnotenia informacnych zdrojov zacina vrhat tien nedoveryhodnosti.
citácia: No zhodneme sa na tom, že drvivá väčšina veriacich aj neveriacich základy filozofie postráda a teda Ti nebudú rozumieť. A tak sa budem opakovať ešte raz. Podstata dogiem sama o sebe pre kresťana nie je dôležitá, dôležité je dodržiavať prikázania (Mk12,29-31). Pôvodne zaslal kaifas - 15 február 2009 : 12:47:55 Hmm a sme doma. Mám teda chápať dogmatiku aklo plody prázdneho filozofovania duchovných z dôvodu nudy a absencie iného zmysluplneho praktiockeho naplnenia?
Nehovori aj o tomto Jezis ked hovori o prazdnom mudrovani? |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2009 : 16:03:11
|
citácia: Ako p. Rarach spravne poznamenal a ako nas "mily" Marcelllooo okamzite potvrdil svojimi duchaplnostami, je celkom zbytocne nieco na tomto mieste vysvetlovat. Z prvé: som proti tým úvodzovkám! Za druhé: Majú sa vnemy, myslenie a pozastavenia niekoho hodnotiť negatívne len preto, že nekorešpondujú s našimi?
No a čosi za seba: hádam by bolo dobré odísť z tadiaľto. Ak mám niekoho rozčulovať, klať oči a zavadzať.., čo si o tom teraz Maťo myslíš? Na teba dám.. ;)
citácia: Ale predsa len vo mne ostava aka taka nadej, ze to mozno niekho naozaj zaujima a preto ponukam linku na prislusnu stat v Summa Theologiae Pôvodne zaslal Mato - 13 február 2009 : 17:44:07 Bomba! Tak tomuto sa mimoriadne teším a budem venovať čas. Síce Akvinský by mi to ako ženskej možno vytrhol z rúk, keby videl, že to čítam. ;)) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2009 : 16:08:59
|
citácia: A vratme sa k tomu clovekovi - nie je komplikovanejsi dynamicky system - ci uz po stranke informacnej, komunmikacnej, chemickej, fyzikalnej alebo aj biologickej. Pôvodne zaslal Marcelllooo - 13 február 2009 : 23:13:13 Ale čo by! Mal by byť jednoduchý, lebo je na obraz boží. A dogma znie: Boh je jednoduchý! Prečítam Summu a potom ti vysvelím ;)). Nemusíš utekať na faru. Stačí počkať zo tri rôčky.
citácia: Problematickej uz zo samotneho principu - neexistuje dovod, aby sme preferovali jednoduchost. Napriklad pri teorii informacie a v komunikacii musime naopak predpokladat redundanciu, bez nej sa stava prenasana sprava nezrozumitelnou. Zamieňaš si jednoduchosť s nezrozumiteľnosť.
citácia: Neviem, ci prave rozlozit, lkebo Boh je jeden je to stale ten isty Boh nie tri jeho separatne zlozky. Pôvodne zaslal Marcelllooo - 13 február 2009 : 23:13:13 Ja stále nerozumiem. Podľa mňa sa to kúštiček musí dať, keď Boh hovorí v množnom čísle, keď Pán Ježiš sa modlil – ..nech sa stane Tvoja vôla, nie moja... – však On sám to rozlišoval |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2009 : 16:23:50
|
citácia: Takže ak Boh hovorí jednoducho a nádherne geniálne a naopak za veľmi zložitým nie je, neviem ako mám teraz pristupovať napr. k takému sv. Pavlovi. V zložitosti jeho úvah sa myslím zhodneme. Za jednoduché osobne považujem to, čomu porozumejú aj žiaci základnej školy. Pôvodne zaslal kaifas - 14 február 2009 : 16:59:49 Jednoduché je to - čomu rozumieš. Boh keď hovorí k človeku a dáva mu svoje slovo, vždy je to zrozumiteľné pre daného jednotlivca. Niekomu hovorí cez Akvinského, inému trebárs cez obrazy v prírode. A ak predsa chce čosi nechápajúcemu povedať cez Akvinského, tak ďalšou možnosťou je, že mu dá do cesty človeka, ktorý mu vysvetlí a dovedie tak k porozumeniu.
Ak je to nejak inak, prosím, vysvetli. Aj chybu môjho argumentu.
citácia: Viac ma však znepokojuje, že ak sa sv. Tomáš mýlil napr. v časovom určení počiatku života, bráni nám niečo spochybniť aj jeho ďalšie názory? Pôvodne zaslal kaifas - 14 február 2009 : 16:59:49 Každý by si mal vytvoriť názor sám. Ak prijme Akvinského, mal by tak učiniť nie slepo, ale preto, že aj jemu to tak vychádza. Tomáš bol tiež omylný človek.
citácia: A tak sa budem opakovať ešte raz. Podstata dogiem sama o sebe pre kresťana nie je dôležitá, dôležité je dodržiavať prikázania (Mk12,29-31). Je dôležitá. Lebo v živote je potrebné poznanie Boha. Ide to ruka v ruke. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2009 : 22:12:10
|
citácia: Bráni nám niečo spochybniť Tomáša Akvinského? Pôvodne zaslal kaifas - 15 február 2009 : 12:47:55
Snažit se zpochybnit cokoliv nám samozřejmě nic nebrání. Ale je otázka, jestli můžeš něco zpochybnit, když tomu nerozumíš? MYslím, že abys zpochybnil něco z Tomáše Akvinského, musel bys nejdříve rozumět tomu, o čem jeho dílo pojednává, a potom najít, kde má mezeru. Pokud to neuděláš, pouze jsi demonstroval svoji víru a Tomášovo dílo má stále nárok na pravdivost.
citácia: No zhodneme sa na tom, že drvivá väčšina veriacich aj neveriacich základy filozofie postráda a teda Ti nebudú rozumieť. A tak sa budem opakovať ešte raz. Podstata dogiem sama o sebe pre kresťana nie je dôležitá, dôležité je dodržiavať prikázania (Mk12,29-31). Pôvodne zaslal kaifas - 15 február 2009 : 12:47:55
Otázka je, co myslíš tou podstatou dogmat? Ale stejně si dovolím odporovat. Kdyby pro církev, pro křesťany, nebyly pravdy víry vyjádřené dogmaty důležité, dogmata by církev nedefinovala. Protože ale pravdy víry pro křesťany důležeté jsou, máme tu některé části naší víry dogmaticky definované. |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2009 : 23:53:14
|
citácia: Ale čo by! Mal by byť jednoduchý, lebo je na obraz boží. A dogma znie: Boh je jednoduchý! Dogma by mala predovšetkým korešpondovať so skutočnosťou. Lebo iná doma je nieže na nič, ale priam až škodlivá.
Či aplikuješ gumácku logiku: 1. Major má vždy pravdu. 2. Ak major nemá pravdu, platí bod 1.
citácia: Prečítam Summu a potom ti vysvelím ;)). Nemusíš utekať na faru. Stačí počkať zo tri rôčky. Obávam sa, že tento tvoj rozpor nevysvetlíš ani potom.
citácia: Zamieňaš si jednoduchosť s nezrozumiteľnosť. Zrozumitelnost a jednoduchost su v tomto pripade previazanie vlastnosti. Na to, aby sprava bola zrozumitelna, musi byt dostatocne robustna, aby bola pochopena.
citácia: Ja stále nerozumiem. Podľa mňa sa to kúštiček musí dať, keď Boh hovorí v množnom čísle, keď Pán Ježiš sa modlil – ..nech sa stane Tvoja vôla, nie moja... – však On sám to rozlišoval Cize ked to vieme rozlisit a oddelit , zistujeme ze jezis a Otec nakoniec neboli jedno ale minimalne dve?
Ako sa potom vysporiadat so slovami toho isteho Jezisa ktory hovori ze on a Otec su jedno?
citácia: Jednoduché je to - čomu rozumieš. O niečo vyššie mi vyčítač - neoprávnene - zamienanie jednoduchosti a pochopiteľnosti. Teraz sa toho dopúšťaš ty.
Jednoduchosť alebo zložitosť je miera kvanitativnych a kvalitativnych vztahov, ktore maju navzajom komponenty nejakeho systemu. Cim je tychto vazieb viac a cim su kvalitativne lepsie, tym je system zlozitejsi. A naopak, cim je tych vazieb menej a cim su kvalitativne horsie, tym je system jednoduchsi. To je cele.
Vlastnost, ktorou meriame zrozumitelnost roznezlozitych systemov je inteligencia. Cim vyssia inteligencia tym komplikovanejsie systemi pochopi.
Lebo clovek s IQ 90 nepochopi to, co pochopi clovek s IQ 150. Je potom takyto system jednoduchy alebo zlozity?
citácia: Boh keď hovorí k človeku a dáva mu svoje slovo, vždy je to zrozumiteľné pre daného jednotlivca. Niekomu hovorí cez Akvinského, inému trebárs cez obrazy v prírode. S týmto prudko nesúhlasím. VeĎ aj Jezis sam hovori "mate oci a nevidite, mate usi a nepocujete".
citácia: A ak predsa chce čosi nechápajúcemu povedať cez Akvinského, tak ďalšou možnosťou je, že mu dá do cesty človeka, ktorý mu vysvetlí a dovedie tak k porozumeniu. To je sice všetko pekné ale nehovorí to nič o jednoduchosti. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2009 : 23:56:08
|
citácia: Kdyby pro církev, pro křesťany, nebyly pravdy víry vyjádřené dogmaty důležité, dogmata by církev nedefinovala. Protože ale pravdy víry pro křesťany důležeté jsou, máme tu některé části naší víry dogmaticky definované. Pôvodne zaslal rad.ek - 16 február 2009 : 22:12:10 Logický omyl v kruhu. Predpoklad (hypoteza) nemoze byt zaroven dokazom samej seba.
Ináč ale dobra otazka je cui bono - v ci prospech su tie dogmy? V ci prospech a ako? |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2009 : 23:57:34
|
citácia: No zhodneme sa na tom, že drvivá väčšina veriacich aj neveriacich základy filozofie postráda a teda Ti nebudú rozumieť. A tak sa budem opakovať ešte raz. Podstata dogiem sama o sebe pre kresťana nie je dôležitá, dôležité je dodržiavať prikázania (Mk12,29-31). Pôvodne zaslal kaifas - 15 február 2009 : 12:47:55 Nie je toto zákonnictvo, ktore Jezis kritizoval? |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 február 2009 : 19:07:25
|
Je naprosto zbytocne zdovodnovat a vysvetlovat vyznam dogmy o Bozej jednoduchosti, pokial adresat nema jasno ani o pojme dogma.
Pan Slavik, Vy ste predpokladam najprv museli zvladnut vsetko, co je nutne k vykonu auditorstva, aby ste sa ho mohli kompetentne zhostit v praxi, vsak?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 február 2009 : 19:12:32
|
citácia: zatiaľ čo Summa Theologiae je dôkaz ad hominem. Pôvodne zaslal kaifas - 15 február 2009 : 12:47:55 Zaujalo ma: STh je dokazom (sic!) ad hominem ? To ako myslite?
citácia: Podstata dogiem sama o sebe pre kresťana nie je dôležitá, dôležité je dodržiavať prikázania (Mk12,29-31). Dodrziavanie prikazani predpoklada ich poznanie a ich spravne chapanie. A to uz priamo suvisi s existenciou dogiem a nutnostou ich autoritativneho vyjadrenia. Inak nezabranite, aby si kazdy vykladal prikazania, ako mu subjektivne duch svaty posepka.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 február 2009 : 21:27:52
|
citácia: citácia: Kdyby pro církev, pro křesťany, nebyly pravdy víry vyjádřené dogmaty důležité, dogmata by církev nedefinovala. Protože ale pravdy víry pro křesťany důležeté jsou, máme tu některé části naší víry dogmaticky definované. Pôvodne zaslal rad.ek - 16 február 2009 : 22:12:10 Logický omyl v kruhu. Predpoklad (hypoteza) nemoze byt zaroven dokazom samej seba. Pôvodne zaslal Marcelllooo - 16 február 2009 : 23:56:08
Abych pravdu řekl, neměl jsem v úmyslu něco dokazovat. Spíš jsem chtěl upozornit na jasnou evidenci. Kdo trochu něco ví o ekumenických koncilech (ale nejen o koncilech), ví také, že ujasnit si, co je obsahem víry a vyjádřit to dogmatickou definicí, bylo vždy pro křesťany důležité. Popírat, že pro křesťany bylo vždy důležité mít jasno co je obsahem víry, je podle mě evidentní neznalost.
Ale pokud už by se ty moje formulace měly považovat za hypotézu, potom by tato moje hypotéza - "církev dogmaticky definovala některé části své víry, protože toto dogmatické vyjádření bylo pro křesťany vždy důležité" podle mě docela seděla na fakta. Těžko si vyložit od prvních křesťanů až dodnes trvající polemiky ohledně obsahu naší víry tak, že to pro nás není důležité (i když to tu celkem překvapivě od Kaifáše tak nějak podobně zaznělo dejme tomu jako konkurenční hypotéza).
citácia: Ináč ale dobra otazka je cui bono - v ci prospech su tie dogmy? V ci prospech a ako? Pôvodne zaslal Marcelllooo - 16 február 2009 : 23:56:08
No to je asi docela jednoduché, ne? Pokud má Katolická církev pravdu, potom je to důležité pro každého člověka. A to tak, že každý kdo hledá pravdu, může prostřednictvím poznání a pochopení skutečností vyjádřených dogmaty být dál v poznávání pravdy. |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 18 február 2009 : 13:13:56
|
citácia: Je naprosto zbytocne zdovodnovat a vysvetlovat vyznam dogmy o Bozej jednoduchosti, pokial adresat nema jasno ani o pojme dogma. Dogma je axioma v katolickej teologii.
citácia: Pan Slavik, Vy ste predpokladam najprv museli zvladnut vsetko, co je nutne k vykonu auditorstva, aby ste sa ho mohli kompetentne zhostit v praxi, vsak? Pán Slávik sa v praxi nezhostil výkonu auditorstva. To je praktická ukážka nevhodne zvoleného predpokladu.
Dogma je stavebný kameň a dalej nedelitelny kazdej teologii ci akehokolvek logickeho systemu. Preto pomocou dogiem vysvetlujeme teologiu a nie naopak.
citácia: Dodrziavanie prikazani predpoklada ich poznanie a ich spravne chapanie. A to uz priamo suvisi s existenciou dogiem a nutnostou ich autoritativneho vyjadrenia. Takze dogmy su len ucelovym mocenskym nastrojom ovladania mas?
citácia: Inak nezabranite, aby si kazdy vykladal prikazania, ako mu subjektivne duch svaty posepka. Azda sa Duch Svaty nemoze prihovarat kazdemu ckloveku a nie je schopny si postrazit konzistentnost?
Alebo azda naznacujete, ze sa v takomto pripade jedna o psychosomaticku poruchu? |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 február 2009 : 15:57:23
|
citácia: Dogma by mala predovšetkým korešpondovať so skutočnosťou. Lebo iná doma je nieže na nič, ale priam až škodlivá. No priznávam, že viac tušiac ako uvažujúc, prijímam túto dogmu za pravdivú. ;)
citácia: Či aplikuješ gumácku logiku: 1. Major má vždy pravdu. 2. Ak major nemá pravdu, platí bod 1.
Obávam sa, že tento tvoj rozpor nevysvetlíš ani potom.
1:Ničoho sa v živote neobávaj. 2:Jedného sa predsa len obávaj, ale aj tak vždy platí bod 1. :))))
citácia: Zrozumitelnost a jednoduchost su v tomto pripade previazanie vlastnosti. Na to, aby sprava bola zrozumitelna, musi byt dostatocne robustna, aby bola pochopena. No počkaj, vševedko. Vidí sa mi, že si to začal ťahať za iný povrázok. Jednoduchost si vďaka redundancii stotožnil z hatľaninou-nezrozumiteľnosťou. Pre mňa je to však iný súdok a to: keď výrok obsahuje podstatu, je pravdivý a nie je tam zbytočný šum.
citácia: Cize ked to vieme rozlisit a oddelit , zistujeme ze jezis a Otec nakoniec neboli jedno ale minimalne dve? Ale čo by! Nie sú ani dvaja ani traja, ale jeden. Ale predsa sa každý dá rozlíšiť.
:)) - Opakovanie je matka múdrosti.
citácia: O niečo vyššie mi vyčítač - neoprávnene - zamienanie jednoduchosti a pochopiteľnosti. Teraz sa toho dopúšťaš ty. Nie, ja som Ti vyčítala zamieňanie jednoduchosti s NEpochopiteľnosťou.
citácia: Jednoduchosť alebo zložitosť je miera kvanitativnych a kvalitativnych vztahov, ktore maju navzajom komponenty nejakeho systemu. Cim je tychto vazieb viac a cim su kvalitativne lepsie, tym je system zlozitejsi. A naopak, cim je tych vazieb menej a cim su kvalitativne horsie, tym je system jednoduchsi. To je cele.
Vlastnost, ktorou meriame zrozumitelnost roznezlozitych systemov je inteligencia. Cim vyssia inteligencia tym komplikovanejsie systemi pochopi.
Lebo clovek s IQ 90 nepochopi to, co pochopi clovek s IQ 150. Je potom takyto system jednoduchy alebo zlozity? Ty chceš zovšeobecňovať. Ja pohybujem skôr v oblasti subjektívneho vnímania, kedy človek hovorenému rozumie, je pre neho ľahko pochopiteľné /to tebou spomenuté - otvorenie očí/.
citácia: S týmto prudko nesúhlasím. VeĎ aj Jezis sam hovori "mate oci a nevidite, mate usi a nepocujete". Pôvodne zaslal Marcelllooo - 16 február 2009 : 23:53:14 Och, až ma tá prudkosť ovanula ;)))
My sa rozprávame o počúvajúcom človeku a nie o zatvrdilom. ;)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 február 2009 : 06:43:00
|
citácia: 1:Ničoho sa v živote neobávaj. 2:Jedného sa predsa len obávaj, ale aj tak vždy platí bod 1. :))))
Obavam sa, ze len priznavas ze mam pravdu, hoc nerada.
citácia: No počkaj, vševedko. Vidí sa mi, že si to začal ťahať za iný povrázok. Jednoduchost si vďaka redundancii stotožnil z hatľaninou-nezrozumiteľnosťou. Pre mňa je to však iný súdok a to: keď výrok obsahuje podstatu, je pravdivý a nie je tam zbytočný šum. Aha - už hovorime o zbytočnom šume. Výborne, to znamena, ze iste potrebne mnozstvo sumu je pripustne. S tym sa da suhlasit - prlis malo ale aj prilis vela redundancie zvysuje entropiu.
Vo vztahu k jednoduchosti: Jednoduchym systemom by som teda nazyval taky system, ktory ma optimalne mnozstvo komponentov, vztahov a suvislosti medzi nimi.
citácia: Ale čo by! Nie sú ani dvaja ani traja, ale jeden. Ale predsa sa každý dá rozlíšiť. Ako si na to prisla, ze sa daju rozlisit? Ako ich rozlisujes ty? Na zaklade coho? Alebo len predpokladas, ze sa to da beruc do uvahu dogmu o trojjedinosti?
citácia: Nie, ja som Ti vyčítala zamieňanie jednoduchosti s NEpochopiteľnosťou. Nepochopitelnost je inverzna k pochopitelnosti a v tomto ohlade ich mozno chapat ako ekvivalentne.
Co nic nemeni na veci ze ty si mi vycitala neopravnene ale ja opravnene.
citácia: Ty chceš zovšeobecňovať. Ja pohybujem skôr v oblasti subjektívneho vnímania, kedy človek hovorenému rozumie, je pre neho ľahko pochopiteľné /to tebou spomenuté - otvorenie očí/. Subjektvne vnimanie je na dve veci a neda sa pouzit na uvazovanie pre jeho indivisualnost a platnost prave pre jeden subjekt.
Prave preto sme zaviedli objektivizaciu poznatkov a vedomosti a to dokonca aj pre mnohe napohlad subjektivne javy (napr. psychologia).
A ked hovorime o dogme, jednou z charakteristickych crt dogmy je jej vseobecna platnost. Ak je nieco platne dogmaticky tak potom vseobecne, vzdy a astale a pre kazdeho.
Takze ani tento uhybny manever nevysiel.
citácia: My sa rozprávame o počúvajúcom človeku a nie o zatvrdilom. ;)
Neschopnost porozumiet moze byt dana ci uz nedostatocnou inteligencnou kapacitou alebo tym, ze nechce porozumiet (lebo prijal za svoje iny axiomaticky system nez je mu teraz ponukany).
Preto v pripade zatvrdilosti mozno chapat ako jeden z pripadov ze bud nerozumie lebo je to komplikovane alebo rozumie ale neprijima. Cim sa vraciame k povodnej klasifikacii. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 február 2009 : 16:15:55
|
citácia: Aha - už hovorime o zbytočnom šume. Výborne, to znamena, ze iste potrebne mnozstvo sumu je pripustne. S tym sa da suhlasit - prlis malo ale aj prilis vela redundancie zvysuje entropiu. Boží zásah vždy entropiu znižuje. ;) Kocky sa poskladajú a hranaté sa uhladí.. citácia: Vo vztahu k jednoduchosti: Jednoduchym systemom by som teda nazyval taky system, ktory ma optimalne mnozstvo komponentov, vztahov a suvislosti medzi nimi. :DD .. no a preto ja Božiu reč nazývam jednoduchou. ;) Kedže Boh pozná dannosti každého, zvolí optimum.
citácia: Ako si na to prisla, ze sa daju rozlisit? Ako ich rozlisujes ty? Na zaklade coho? Alebo len predpokladas, ze sa to da beruc do uvahu dogmu o trojjedinosti? Ak niekto rozlišuje svoju a inú /Otcovu/ vôľu, ak sedí po pravici Boha Otca, ak sa nazýva Synom smerom k Otcovi.., nevidno to tam? Zvláštny veršík je v Ján.evanjeliu, kde sa Kristus modlí, aby sme aj my raz boli jedno tak ako sú oni s Otcom jedno. Ale myslím, že toto sú už veci, ktoré pochopíme až tam hore.
citácia: Nepochopitelnost je inverzna k pochopitelnosti a v tomto ohlade ich mozno chapat ako ekvivalentne. Ano, najmä v Kocúrkove.
citácia: Co nic nemeni na veci ze ty si mi vycitala neopravnene ale ja opravnene. Ja oprávnene, ty neoprávnene ;))))
citácia: Subjektvne vnimanie je na dve veci a neda sa pouzit na uvazovanie pre jeho indivisualnost a platnost prave pre jeden subjekt.
Prave preto sme zaviedli objektivizaciu poznatkov a vedomosti a to dokonca aj pre mnohe napohlad subjektivne javy (napr. psychologia). Nedá sa vždy - trebárs v hudbe, celkovo v umení. A ani v Tebou spomínanom nie je dokonalá.
citácia: A ked hovorime o dogme, jednou z charakteristickych crt dogmy je jej vseobecna platnost. Ak je nieco platne dogmaticky tak potom vseobecne, vzdy a astale a pre kazdeho. No však tebou vyššie definovaná jednoduchá Božia reč je platná pre každého.
citácia: Takze ani tento uhybny manever nevysiel. Však ja som už prebehla chodbičkou do ďalšieho levelu a ty si si to ani nevšimol. :)
citácia: Neschopnost porozumiet moze byt dana ci uz nedostatocnou inteligencnou kapacitou alebo tym, ze nechce porozumiet (lebo prijal za svoje iny axiomaticky system nez je mu teraz ponukany).
Preto v pripade zatvrdilosti mozno chapat ako jeden z pripadov ze bud nerozumie lebo je to komplikovane alebo rozumie ale neprijima. Cim sa vraciame k povodnej klasifikacii. Len rozumie a neprijíma. Lebo Boh nehovorí zbytočne, t.j. nezrozumiteľne. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 marec 2009 : 07:50:41
|
Polozime protestantom tri otazky a poziadame ich o rozumove zdovodnenie
1. Tri osoby - jeden Boh
Verite ?
2 . Boh sa stal clovekom
Verite ?
3 . Panna porodila
Verite ?
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 01 marec 2009 : 19:47:38
|
citácia: 1. Tri osoby - jeden Boh Verite ? citácia: Tri zlozky jedneho Boha - ano.
[quote]2 . Boh sa stal clovekom Verite ?
Boh sa "vnoril" do nasej dimenzie ako Kristus Boh a človek - ano. [quote]3 . Panna porodila Verite ? Maria porodila bez predchádzajúceho sexualneho styku - ano. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 marec 2009 : 19:57:31
|
citácia: Boží zásah vždy entropiu znižuje. ;) Kocky sa poskladajú a hranaté sa uhladí.. citácia: Správne - zásah Boží, čo je však pôsobenie proti svetskému prirodzenu. citácia: no a preto ja Božiu reč nazývam jednoduchou. ;) Kedže Boh pozná dannosti každého, zvolí optimum. Aha - takže už nie požiadavka jednoduchosti ale požiadavka optimality. citácia: Ak niekto rozlišuje svoju a inú /Otcovu/ vôľu, ak sedí po pravici Boha Otca, ak sa nazýva Synom smerom k Otcovi.., nevidno to tam?
Znamená to, že Boh je schizofrenický - rozpoltená osobnosť s viacerými "vôľami"? citácia: Zvláštny veršík je v Ján.evanjeliu, kde sa Kristus modlí, aby sme aj my raz boli jedno tak ako sú oni s Otcom jedno. Ale myslím, že toto sú už veci, ktoré pochopíme až tam hore. Prečo až potom? Nie je to snáď dostatočne jednoduché na pochopenie už teraz? citácia: Ano, najmä v Kocúrkove. V Kocúrkove ako aj v hociktorej inej dedine ťi lokácii tohto sveta. citácia: Ja oprávnene, ty neoprávnene ;)))) Blablabla blabla bla blablablabla blablabla. citácia: Nedá sa vždy - trebárs v hudbe, celkovo v umení. A ani v Tebou spomínanom nie je dokonalá. Ak by si poznala hudobnú teóriu, vedela by si napríklad, že harmonické tóny sú harmonické objektívne a že sú výsledkom oscilácie strún, ktorých vlnová dlžka je v celočíselnom pomere, napríklad. citácia: No však tebou vyššie definovaná jednoduchá Božia reč je platná pre každého. Komunikácia je typická tým, že obsah komunikácie je rýdzo subjektívny. [quote]Však ja som už prebehla chodbičkou do ďalšieho levelu a ty si si to ani nevšimol. :) A ty si nezbadala padacie dvere,ktorymi si prepadla s5 o level nizsie. [quote]Len rozumie a neprijíma. Lebo Boh nehovorí zbytočne, t.j. nezrozumiteľne. Ako si prišla na to, že vždy a každý rozumie?
Nie je komunikácia bez efektu zbytočnou? |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 marec 2009 : 15:42:29
|
citácia: Správne - zásah Boží, čo je však pôsobenie proti svetskému prirodzenu. Ťažko určiť presnú deliacu čiaru, keďže Boh vytvára aj prirodzené.
citácia: Aha - takže už nie požiadavka jednoduchosti ale požiadavka optimality. ;)).. Už som chcela skôr urobiť krok pre tento posun, vyriešilo by sa všetko šmahom ruky. Ale nie a nie.. A v podstate stále stojím za jednoduchosťou (síce z pohľadu jednotlivca). Opakom je totižto zložitosť, komplikovanosť. Povedal Ti niekedy Boh čosi takto? Ukrýva nám svoju vôľu do labyrintu a trápte sa.. ?
citácia: Znamená to, že Boh je schizofrenický - rozpoltená osobnosť s viacerými "vôľami"? Nie, je to trojica. :)
citácia: Prečo až potom? Nie je to snáď dostatočne jednoduché na pochopenie už teraz? He, ty sa nezaprieš. :) Je to úuuuplne jednoduché. No všetko má svoj čas. Aj poznanie. ;))))
V tejto súvislosti je pozoruhodné ako Pán Ježiš hovorí o prebývaní Otca v Ňom a Jeho v Otcovi – Jn. 14,10. A potom nadväzuje – prebývanie Ich a DS v nás. To by mohlo byť kľúčom k a posteriori poznaniu.
citácia: V Kocúrkove ako aj v hociktorej inej dedine ťi lokácii tohto sveta. To teda vyzeráme.., používať antonymá ekvivalentne. ;D
citácia: Ak by si poznala hudobnú teóriu, vedela by si napríklad, že harmonické tóny sú harmonické objektívne a že sú výsledkom oscilácie strún, ktorých vlnová dlžka je v celočíselnom pomere, napríklad. Nepoznám ;)), ale odhadujem, že to čo píšeš je asi ako by si hovoril, že písmenko A musí byť napísané čiarka šikmo hore, šikmo dole a ešte spojiť v strede. No a písmenko A ešte nie je slovo, veta – súzvuk slov. A tak aj hudba je súzvuk tónov s rôznou výškou, farbou a hlasitosťou, ktorá pôsobí na zmysly človeka – a to rôzne a póozor - SUBJEKTíVNE ;)
citácia: Komunikácia je typická tým, že obsah komunikácie je rýdzo subjektívny. Podanie a pochopenie obsahu.
citácia: A ty si nezbadala padacie dvere,ktorymi si prepadla s5 o level nizsie. Lenže ja už som našla povrazový rebrík a som hore. :)
citácia: Ako si prišla na to, že vždy a každý rozumie? Človek by nemohol byť obvinený pred Bohom potom. Formulácia - neznalosť zákona neospravedlňuje, podľa mňa tu nefunguje. Boh dáva zrozumiteľne poznať čo chce.
citácia: Nie je komunikácia bez efektu zbytočnou? Neni som v obraze.., aký efekt? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 marec 2009 : 15:47:55
|
citácia: Polozime protestantom tri otazky a poziadame ich o rozumove zdovodnenie 1. Tri osoby - jeden Boh Verite ? 2 . Boh sa stal clovekom Verite ? 3 . Panna porodila Verite ? Pôvodne zaslal amerika1 - 01 marec 2009 : 07:50:41 Amerika1, nemaj za zlé, že s Marcellooom trochu polemizujeme. Hľadáme, skúšame ..., niekedy trepeme /teda iba ja, lebo GMK bude protestovať ;))/. Ale nedá sa len veriť, nie sme tak stvorení.
Poznámočka: som rada, že ťa vidím. Pamätám si tú tvoju otcovskú starostlivosť. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 marec 2009 : 21:46:43
|
citácia: Ťažko určiť presnú deliacu čiaru, keďže Boh vytvára aj prirodzené. Veľmi ľahko a dokonca aj merateľne.Keď dodávaš energu a vykonávaš prácu: pôsobíš proti prirodzenosti.
To je predsa - prirodzené...:))
citácia: Už som chcela skôr urobiť krok pre tento posun, vyriešilo by sa všetko šmahom ruky. Ale nie a nie.. A v podstate stále stojím za jednoduchosťou (síce z pohľadu jednotlivca). Opakom je totižto zložitosť, komplikovanosť. Iste. Ako sme si však ukázali na inom príklade, zložitosť je niekedy nevyhnutná na zabezpečenie funkcionality, najmä, čo sa komunikácie týka - teda aj všetkých interpersonálnych vzťahov.
citácia: Povedal Ti niekedy Boh čosi takto? Ukrýva nám svoju vôľu do labyrintu a trápte sa.. ? Hej. Pred piatymi rokmi. 27.12.2003.
citácia: Nie, je to trojica. :) Takže roztreťinovatelá osobnosť??
citácia: Je to úuuuplne jednoduché. No všetko má svoj čas. Aj poznanie. ;)))) Prečo? Prečoje to takto komplikované??
citácia: V tejto súvislosti je pozoruhodné ako Pán Ježiš hovorí o prebývaní Otca v Ňom a Jeho v Otcovi – Jn. 14,10. A potom nadväzuje – prebývanie Ich a DS v nás. To by mohlo byť kľúčom k a posteriori poznaniu. Hovorí o ekvivalencii. Ze on je podmnozina otca a otec podmnozinajeho, teda su ekvivalentni.
citácia: To teda vyzeráme.., používať antonymá ekvivalentne. ;D Používať slovník je veľmi vhodný spôsob nestrateniasa v komunikácii, jevšak dôkazom, že sa stáva príliš komplikovanou pre jednoduché použitie.
citácia: Nepoznám ;)), ale odhadujem, že to čo píšeš je asi ako by si hovoril, že písmenko A musí byť napísané čiarka šikmo hore, šikmo dole a ešte spojiť v strede. Presne tak. Proste hudba je objektívna a merateľná - ako akákoľvek iná fyzikálna disciplína.
citácia: No a písmenko A ešte nie je slovo, veta – súzvuk slov. Písmenko "a" slovo je.Je to buď aditívna spojka alebo častica.
citácia: A tak aj hudba je súzvuk tónov s rôznou výškou, farbou a hlasitosťou, ktorá pôsobí na zmysly človeka – a to rôzne a póozor - SUBJEKTíVNE ;) Zase omyl. Hudba nie je nič iné ako vibrácia vzduchu, ktorá na každého človeka pôsobí rovnako. Sluchove ustrojenstvo, nervy mozog.
citácia: Podanie a pochopenie obsahu. DTTO. Studuje ich teoria informacie napriklad.
citácia: Lenže ja už som našla povrazový rebrík a som hore. :) A ten ti zhorel od ohnovych gul co som po tebe hodil.
citácia: Boh dáva zrozumiteľne poznať čo chce. Čo stále nenznamená, že každý aj rozumie.
citácia: Neni som v obraze.., aký efekt? Pochopenie a aplikácia zistenej vedomosti v praxi. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 marec 2009 : 14:40:52
|
citácia: citácia: Polozime protestantom tri otazky a poziadame ich o rozumove zdovodnenie 1. Tri osoby - jeden Boh Verite ? 2 . Boh sa stal clovekom Verite ? 3 . Panna porodila Verite ? Pôvodne zaslal amerika1 - 01 marec 2009 : 07:50:41 Amerika1, nemaj za zlé, že s Marcellooom trochu polemizujeme. Hľadáme, skúšame ..., niekedy trepeme /teda iba ja, lebo GMK bude protestovať ;))/. Ale nedá sa len veriť, nie sme tak stvorení. Poznámočka: som rada, že ťa vidím. Pamätám si tú tvoju otcovskú starostlivosť.Pôvodne zaslal Aniko - 05 marec 2009 : 15:47:55
Ja som na teba nezabudol , hlavne v modlidbach Aniko , co znamena verit ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 08 marec 2009 : 17:19:09
|
citácia: ani ne, len sa v nich lepšie vyznaju, kedže ich katolicka vierouka veľmi "zaujíma" Alesko, ja by som nepovedal, ze zaujima , skor provokuje to vsetko co sa okolo toho deje Je len na osoh fora, ze nekatolici vedia rozprudit diskuziu. Ja Milanom tu zverejnene katolicke dogmy pokladam za literarnu pracu teologov. V Biblii len velmi tazko najdu oporu. Raz som tu dal citaciu z knihy Prekrutena pravda, ktora vypisuje vlastnosti Jahveho asi to bolo mimo kontextu ked to bolo vymazane. Tiez svatotrojicna dogma je nebiblicka a vznikla na cirkevnych konciloch a je od pociatku povodcom velkych sporov v krestanstve. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 357 ~
Člen od: 30 jún 2007 ~
Posledná návšteva: 06 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 13:11:23
|
citácia: Ja som na teba nezabudol , hlavne v modlidbach Aniko , co znamena verit ? Pôvodne zaslal amerika1 - 08 marec 2009 : 14:40:52 :) Ďakujem, važim si to. Keby to postačovalo - pre takéto by sa človek stal hneď katolíkom.
Pre vieru je isté porozumenie nutné vždy. Už len na základné pochopenie slovného vyjadrenia nejakej pravdy potrebuješ rozum. Obvykle sa to potom rozšíri o ďalšiu kontinuitu. Človek vníma, že to pekne do seba zapadá a má pokoj a spočinie vo viere. Keď nie, pochybuje, hľadá, pýta sa, chce si to pravdivo uzavrieť. Aj keď si to možno nechceš priznať, si na tom obdobne ako ja, hoc smerom k RKC isto v menšej miere.
Ešte raz vďaka. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|