|
Odoslaný - 11 marec 2009 : 08:39:35
|
vychádza to všetko z Biblie.
čo v prípade, že by terajší pápež niečo vyhlásil zaväzne: napr. spomínaný ekumenizmus? budeš hladať dôkazy že pápež jedná v rozpore a teda nebudeš ho rešpektovať? |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 marec 2009 : 08:46:54
|
Hovorme o tom co je a nie co by bolo keby Ak by sa pod ekumenizmom rozumela snaha o prinavratenie heretikov a schizmatikov do lona Cirkvi som prvy za vsetkymi desiatimi |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 11 marec 2009 : 21:19:23
|
amerika1 citácia: Ak by sa pod ekumenizmom rozumela snaha o prinavratenie heretikov a schizmatikov do lona Cirkvi som prvy za vsetkymi desiatimi A o čom je podľa Vás súčasný ekumenizmus v definícii katolíckej cirkvi? Podľa mňa o tom, čo píšete, len sa to už nebude robiť "rekatolizáciou" ale diskusiou.
citácia: Ale pokial ich nedefinuje nemusi im katolik verit Zavazne je to az dogmatickym vyhlasenim Pokial to dogmaticky vyhlasene nie je , ziadny problem ak jeden veri a druhy nie Obaja su pravoverni katolici Mohli by ste prosím Vás popísať, čo si predstavujete pod pojmom "dogmatické vyhlásenie"? Najlepšie bude asi, ak to dáme do oblasti príkladu. Je potrat ťažkým hriechom? Vydala o tom Cirkev nejaké "dogmatické vyhlásenie"? Ja myslím, že áno, ale zaujíma ma, čo si o tom myslíte Vy. Lebo pokiaľ viem, tak zatiaľ sa Cirkev dogmaticky nevyjadrila o tom, kedy dochádza k animácii. Potom mám ešte otázku, že či Cirkev dogmaticky definovala, že partnerské spolunažívanie homosexuálov je hriešne a neprípustné? Čo ak homosexuálni partneri vo svojom svedomí necítia nič zlé na svojom konaní /čo sa teda aj deje/? Ale toto boli nám trochu vzdialené veci, skúsim dať príklad, ktorý sa nás možno dotýka bližšie. Neabortívna antikoncepcia. Bolo dogmaticky definované, že užívanie neabortívnej antikoncepcie je hriešne a u katolíka neakceptovateľné? Myslím, že nebolo. Ak teda kňazovi niekto povie, že nevidí nič zlé na antikoncepcii, musí sa pri spovedi vyznať, že ju používa? Alebo nemusí a zostáva pravoverným katolíkom? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 07:46:28
|
A o čom je podľa Vás súčasný ekumenizmus v definícii katolíckej cirkvi? Podľa mňa o tom, čo píšete, len sa to už nebude robiť "rekatolizáciou" ale diskusiou.
V tom je hlavny problem A preco nie rekatolizaciou ? A preco tie uvodzovky ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 07:50:54
|
Mohli by ste prosím Vás popísať, čo si predstavujete pod pojmom "dogmatické vyhlásenie"? Najlepšie bude asi, ak to dáme do oblasti príkladu. Je potrat ťažkým hriechom? Vydala o tom Cirkev nejaké "dogmatické vyhlásenie"? Ja myslím, že áno, ale zaujíma ma, čo si o tom myslíte Vy. Lebo pokiaľ viem, tak zatiaľ sa Cirkev dogmaticky nevyjadrila o tom, kedy dochádza k animácii. Potom mám ešte otázku, že či Cirkev dogmaticky definovala, že partnerské spolunažívanie homosexuálov je hriešne a neprípustné? Čo ak homosexuálni partneri vo svojom svedomí necítia nič zlé na svojom konaní /čo sa teda aj deje/? Ale toto boli nám trochu vzdialené veci, skúsim dať príklad, ktorý sa nás možno dotýka bližšie. Neabortívna antikoncepcia. Bolo dogmaticky definované, že užívanie neabortívnej antikoncepcie je hriešne a u katolíka neakceptovateľné? Myslím, že nebolo. Ak teda kňazovi niekto povie, že nevidí nič zlé na antikoncepcii, musí sa pri spovedi vyznať, že ju používa? Alebo nemusí a zostáva pravoverným katolíkom?
Ujasnite so neomylnost papeza vo veciach viery a mravov Na margo vasich otazok
http://www.kbs.sk/?cid=1117103125 http://www.kbs.sk/?cid=1117282943
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 09:27:57
|
amerika1 citácia: V tom je hlavny problem A preco nie rekatolizaciou ? A preco tie uvodzovky ? Pretože rekatolizácia bola poplatná svojej dobe a miestami bývala násilná.
citácia: Ujasnite so neomylnost papeza vo veciach viery a mravov Rád si tieto veci ujasním s Vašou pomocou. Takže encykliky na ktoré poukazujete sú podľa Vás dogmatickými vyhláseniami? Tieto encykliky totiž neobsahujú náležitosti ex cathedra vyhlásení. Ak sú dogmatickými vyjadreniami, tak celé, alebo iba nejaký ich výrok? A ak je dogmatickým vyhlásením iba nejaký ich výrok, tak z akého titulu? Možno považovať za dogmatické vyhlásenie aj encykliku UT UNUM SINT? Musím Vás požiadať o chvíľu strpenia s týmito mojimi otázkami, chcem sa dopracovať k podstate veci.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 10:22:17
|
Rekatolizacia nebola poplatna svojej dobe A nasilna bola z dovodu udrzania spolocenskeho poriadku A tak to bolo aj spravne Stavovske povstania vyvolaval kto ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 10:25:36
|
Rád si tieto veci ujasním s Vašou pomocou. Takže encykliky na ktoré poukazujete sú podľa Vás dogmatickými vyhláseniami? Tieto encykliky totiž neobsahujú náležitosti ex cathedra vyhlásení. Ak sú dogmatickými vyjadreniami, tak celé, alebo iba nejaký ich výrok?
Nemusia obsahovat nalezitosti ex catedra vyhlaseni To je druhy extrem hresenia proti papezskej neomylnosti Ak predtym hresili moji oponenti voci papezskej neomylnosti z premiery , vy hresite z nedostatku
Co sa tyka emcykliky Un unum sint Odpoved najdeme priamo od papeza v samotnej encyklike , v ktorej okrem ineho citame cit.
Tento ušľachtilý cieľ má na zreteli aj táto encyklika, ktorá svojím predovšetkým pastoračným charakterom chce prispieť k tomu, aby podporila námahu všetkých, ktorí sú činní vo veci jednoty.
Papez tymito slovami potvrdzuje , ze nema volu definovat
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 10:46:36
|
amerika1 citácia: Nemusia obsahovat nalezitosti ex catedra vyhlaseni To je druhy extrem hresenia proti papezskej neomylnosti Ak predtym hresili moji oponenti voci papezskej neomylnosti z premiery , vy hresite z nedostatku Podľa čoho teda vieme, že v nich pápež hovorí neomylne? Je tu totiž jeden problém, zatiaľ čo encyklika EVANGELIUM VITAE podľa teológov obsahuje neomylný výrok, encyklika HUMANAE VITAE ho neobsahuje. Ako to vidíte Vy?
citácia: Co sa tyka emcykliky Un unum sint Odpoved najdeme priamo od papeza v samotnej encyklike , v ktorej okrem ineho citame cit. Tento ušľachtilý cieľ má na zreteli aj táto encyklika, ktorá svojím predovšetkým pastoračným charakterom chce prispieť k tomu, aby podporila námahu všetkých, ktorí sú činní vo veci jednoty. Papez tymito slovami potvrdzuje , ze nema volu definovat Lenže k definícii vo vlastnom zmysle slova nedochádza ani v encyklike EVANGELIUM VITAE. Pridŕža sa len toho, čo definoval /o čom hovoril/ už II. vatikánsky koncil. Ale problém je, že aj encyklika UT UNUM SINT hovorí len to, čo hovoril už II. vatikánsky koncil. Podľa čoho sa riadite Vy pri priznávaní neomylného výroku v nejakých pápežských dokumentoch? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 11:00:58
|
Problem je vask v tom , ze ak papez odsudzuje nejake nauky , alebo praktiky vo veciach viery a mravov, vzdy hovori neomylne A to HUMANAE VITAE jednoznacne splna Ak papez ma volu nieco oznacit ako nedovolene vo veciach viery a mravov ,hovori vzdy neomylne
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 12:03:43
|
citácia: Hovorme o tom co je a nie co by bolo keby Pôvodne zaslal amerika1 - 11 marec 2009 : 08:46:54
sam si spominal pripad, že pred prijatim dogmy o neomylnosti pápeža si mohol ale nemusel veriť že pápež je neomylný. povedzme že my sme teraz v tej situácii, že sa neprijala dogma o ekumenizme.
ale s prijatim dogmy o neomylnosti pápeža sa ludia rozdelili na tých ktorý ju uznali a prijali, a sú ľudia, ktorí ju odmietali a tým nastal u nich problem.
Takže otázka znela, že či by sa zmenil tvoj postoj len tým, že by si dostal informáciu, že bola prijatá dogma, či ex catthedra povedané, že ekumenizmus je zavazný pre katolíka. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 14:11:20
|
amerika1 citácia: Problem je vask v tom , ze ak papez odsudzuje nejake nauky , alebo praktiky vo veciach viery a mravov, vzdy hovori neomylne A to HUMANAE VITAE jednoznacne splna Ak papez ma volu nieco oznacit ako nedovolene vo veciach viery a mravov ,hovori vzdy neomylne Nad touto vecou som sa už tiež zamýšľal. Mohli by tvrdenie, že ak pápež odsudzuje blud, tak hovorí neomylne, podporiť nejakým dokumentom, ktorý o tom pojednáva?
Pravdu povediac, myslel som, že sa už konečne dostaneme ku kolegialite, ktorá bola jednou z najnáročnejších tém diskusie na II. vatikánskom koncile. Nakoniec však bola prijatá a tí, ktorí sa nechceli oddeliť sa museli podrobiť. Ak by sme teda tieto dve encykliky porovnávali z tohto hľadiska, tak EVANGELIUM VITAE obsahuje nemylný výrok, ale HUMANAE VITAE nie. Čo si o tom myslíte? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 17:12:46
|
HUMANAE VITAE je neomylne ucenie Zaujimeve , ze liberali proti tejto encyklike broja Co sa tyka kolegiality Moze byt stokrat definovana Nic to nemeni na skutocnosti , ze kazdy sidelny biskup a kazdy papez je osobne zodpovedny za zverene uzemie Pastierom , ucitelom a sudcom diecezy je sidelny biskup , ziadna biskupska konferencia A biskup je aj osobne zodpovedny A rovnako kazdy papez ma zvrchovanu moc nad celou Cirkvou a ziadne kolegium Papez ma moc a bude sa on osobne pred Bohom zodpovedat , ci splnil ulohu uchranit poklad viery
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 17:45:17
|
Nad touto vecou som sa už tiež zamýšľal. Mohli by tvrdenie, že ak pápež odsudzuje blud, tak hovorí neomylne, podporiť nejakým dokumentom, ktorý o tom pojednáva?
Nuže My, věrně se držíce tradice od počátku víry křesťanské přejaté, k slávě Boha Spasitele našeho, k vyvýšení náboženství katolického a k spáse národů křesťanských, za souhlasu posvátného Sněmu učíme a jakožto dogma Bohem zjevené vyhlašujeme: Velekněz Římský, když mluví se stolce, to jest když vykonávaje úřad Pastýře a Učitele všech křesťanů ze své nejvyšší autority apoštolské prohlašuje učení o víře nebo mravech, jehož veškera Církev povinna jest se držeti, přispěním Božím, jemu v blaženém Petru slíbeným, požívá té neomylnosti, jíž božský Vykupitel Církev svou při prohlašování nauky o víře nebo mravech obdařenu míti chtěl; proto takováto prohlášení Římského Velekněze jsou sama sebou, bez ohledu na souhlas Církve, neopravitelna.
Kdo by pak tomuto Našemu prohlášení opovážil se, což Bůh odvrátiž, odporovati; proklet buď.
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 20:38:06
|
amerika1 citácia: Nuže My, věrně se držíce tradice od počátku víry křesťanské přejaté, k slávě Boha Spasitele našeho, k vyvýšení náboženství katolického a k spáse národů křesťanských, za souhlasu posvátného Sněmu učíme a jakožto dogma Bohem zjevené vyhlašujeme: Velekněz Římský, když mluví se stolce, to jest když vykonávaje úřad Pastýře a Učitele všech křesťanů ze své nejvyšší autority apoštolské prohlašuje učení o víře nebo mravech, jehož veškera Církev povinna jest se držeti, přispěním Božím, jemu v blaženém Petru slíbeným, požívá té neomylnosti, jíž božský Vykupitel Církev svou při prohlašování nauky o víře nebo mravech obdařenu míti chtěl; proto takováto prohlášení Římského Velekněze jsou sama sebou, bez ohledu na souhlas Církve, neopravitelna.
Kdo by pak tomuto Našemu prohlášení opovážil se, což Bůh odvrátiž, odporovati; proklet buď. Ďakujem, asi sme sa nerozumeli. Nechcel som dôkaz ex cathedra neomylnosti. Tá predpokladá isté náležitosti, ktoré ani EVANGELIUM VITAE a ani HUMANAE VITAE neobsahuje. Preto som sa pýtal, že či existuje nejaký dokument, ktorý definuje, že Pápež pri odsúdení bludu hovorí neomylne, aj keď práve nehovorí ex cathedra.
citácia: HUMANAE VITAE je neomylne ucenie Prišli ste na to na základe istého presvedčenia. Pokiaľ mi je však známe, HUMANAE VITAE nikto ako neomylné učenie, či už v celku alebo vo výrokoch neoznačil. Ex cathedra definícia tam nezaznela, tak by si niekto mohol myslieť, že táto encyklika nie je neomylná, ani neobsahuje neomylný výrok. Obsahuje, či neobsahuje?
citácia: Co sa tyka kolegiality Moze byt stokrat definovana Nic to nemeni na skutocnosti , ze kazdy sidelny biskup a kazdy papez je osobne zodpovedny za zverene uzemie Pastierom , ucitelom a sudcom diecezy je sidelny biskup , ziadna biskupska konferencia A biskup je aj osobne zodpovedny A rovnako kazdy papez ma zvrchovanu moc nad celou Cirkvou a ziadne kolegium Papez ma moc a bude sa on osobne pred Bohom zodpovedat , ci splnil ulohu uchranit poklad viery Som rád, že ste vyjadrili svoj postoj v otázke kolegiality. Vyložím svoje karty ktoré ste už aj tak asi prekukli. Celú dobu som sa snažil zistiť, že podľa čoho sa riadite v otázkach neomylnosti. Myslím, že som na to prišiel. Tým, že odmietate zodpovednosť kolégia biskupov na čele s pápežom vlastne popierate možnosť neomylnosti nejakého pápežského výroku vo forme úkonu riadneho magistéria. Jediným kritériom neomylnosti pre Vás je teda úkon mimoriadneho magistéria, čo je vlastne buď definícia ekumenického koncilu podpísaná pápežom, alebo samotné ex cathedra vyhlásenie pápeža. Ani HUMANAE VITAE a ani EVANGELIUM VITAE však do tejto kategórie nespadá. Vy však na moje prekvapenie obe tieto encykliky alebo výroky v nich obsiahnuté považujete za neomylné vyhlásenia. Musím teda skúmať, že na základe čoho. Úkony riadneho magistéria založené na kolegialite odmietate. Teda toto nemôže byť dôvod uznania neomylnosti spomínaných encyklík. Napadá ma už len jeden dôvod. Za neomylné vyhlásenia pápeža okrem ex cathedra vyhlásení teda pokladáte to, čo sa konkrétne Vám hodí alebo pozdáva, pričom to, čo sa Vám nepozdáva, už pod Vami definované kritérium neomylnosti nespadá. Ak sa v tejto vecí mýlim, prosím opravte ma. Nechcem, aby to vyzeralo, že Vám podsúvam myšlienky, ktoré Vám nie sú vlastné. Takže zatiaľ som aj dostal dosť uspokojivú odpoveď od Vás, že prečo HUMANAE VITAE považujete za neomylnú a prečo UT UNUM SINT už nie. Lebo Vy sám ste HUMANAE VITAE uznali za neomylnú a UT UNUM SINT ste za takúto neuznali. Tým sa však musíme vrátiť na začiatok, kde píšete, že pokial to dogmaticky vyhlasene nie je , ziadny problem ak jeden veri a druhy nie. Obaja su pravoverni katolici. Podľa všetkého teda HUMANAE VITAE je dogmatické vyhlásenie preto, lebo Vy sám a možno niekoľko Vašich priateľov ju za dogmatické vyhlásenie považuje, ale oficiálne nebola vyhlásená, ani prezentovaná ako dogmatická. Takže ja a moji priatelia ju za takú nepovažujeme, čo spĺňa podmienku, že aj my aj vy sme pravoverní katolíci. Ešte sa vrátim k EVANGELIUM VITAE a k tomu, že prečo jej výrok je považovaný za neomylné učenie. Je to pre tú nešťastnú kolegialitu s ktorou sa mnohí nemôžu stotožniť. Kánon 749 totiž jasne píše, že kolégium biskupov hovorí neomylne, keď biskupi rozídení po svete, zachovávajúc spojenie spoločenstva medzi sebou a s nástupcom Petra, spolu s tým istým Rímskym veľkňazom hodnoverne učiac veci viery alebo mravov, zhodnú sa na jednej mienke, ktorej sa treba ako definitívnej držať. Teda aj keď v EVANGELIUM VITAE nezaznel ex cathedra výrok, hodnotenie potratov treba považovať za neomylné učenie /a ako učenie riadneho magistéria/, lebo pápež spolu so všetkými biskupmi takto jednomyseľne zmýšľajú a učia. Táto podmienka nie je splnená v prípade HUMANAE VITAE, kde predsa len sa našlo niekoľko biskupov, ktorí nevyjadrili všeobecný súhlas.
Ešte uvediem niekoľko vecí na pravú mieru. Všetko som to riešil z pozície príkladu, sám učenie Pavla VI. o antikoncepcii v HUMANAE VITAE považujem za správne a nutné dodržiavania, avšak sa v tejto problematike prikláňam k individuálnemu riešeniu každej životnej situácie. Dokumenty II. vatikánskeho koncilu považujem nutné prijatia podľa vôle a rozumu, a to až do toho momentu, kedy po preštudovaní všetkého učenia nie sú pre veriaceho rozumovo neprijateľné. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 21:18:29
|
Myslím, že som na to prišiel. Tým, že odmietate zodpovednosť kolégia biskupov na čele s pápežom vlastne popierate možnosť neomylnosti nejakého pápežského výroku vo forme úkonu riadneho magistéria. Jediným kritériom neomylnosti pre Vás je teda úkon mimoriadneho magistéria, čo je vlastne buď definícia ekumenického koncilu podpísaná pápežom, alebo samotné ex cathedra vyhlásenie pápeža.
mylite sa vy a uz som vas na to upozornil Este je papez neomylny ak hlasa to , co Cirkev vzdy verila a ucila Povedzte , co rozumiete pod ucenim riadneho magisteria |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 21:22:48
|
ánon 749 totiž jasne píše, že kolégium biskupov hovorí neomylne, keď biskupi rozídení po svete, zachovávajúc spojenie spoločenstva medzi sebou a s nástupcom Petra, spolu s tým istým Rímskym veľkňazom hodnoverne učiac veci viery alebo mravov, zhodnú sa na jednej mienke, ktorej sa treba ako definitívnej držať. Teda aj keď v EVANGELIUM VITAE nezaznel ex cathedra výrok, hodnotenie potratov treba považovať za neomylné učenie /a ako učenie riadneho magistéria/, lebo pápež spolu so všetkými biskupmi takto jednomyseľne zmýšľajú a učia. Táto podmienka nie je splnená v prípade HUMANAE VITAE, kde predsa len sa našlo niekoľko biskupov, ktorí nevyjadrili všeobecný súhlas.
To je blud Papez ma plnu a zvrchovanu moc ucitelskeho uradu a tato moc nie je podmienena ziadnym suhlasom , ziadneho biskupa Inak dakujem , ze ste pritomnym ukazali , ake velke nebezpecenstvo skryva v sebe ucenie o biskupskej kelegialite Snaha o okresanie moci papeza je evidentna Vdaka vam za to Kazdy katolik ma moznost posudenia Vase tvrdenie ze cit Ked niektori biskupi nesuhlasia s papezom , tak nehovori neomylne To je neuveritelny blud ! |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 21:31:09
|
že kolégium biskupov hovorí neomylne, keď biskupi rozídení po svete, zachovávajúc spojenie spoločenstva medzi sebou a s nástupcom Petra, spolu s tým istým Rímskym veľkňazom hodnoverne učiac veci viery alebo mravov, zhodnú sa na jednej mienke, ktorej sa treba ako definitívnej držať.
Mozete mi ukazat , kde v tomto texte vidite , ze papez nehovori neomylne , ak s nim nesuhlasia biskupi Ukazete mi to , prosim Lebo ja tam citam , ze kolegium biskupov hovori neomylne a nie papez HUMANAE VITAE nevydalo kolegium biskupov , ale papez a ten k tomu , aby vo veciach viery a mravov hovoril neomylne , nepotrebuje ziadny suhlas nikoho .v Cirkvi |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2009 : 23:05:18
|
amerika1 citácia: Mozete mi ukazat , kde v tomto texte vidite , ze papez nehovori neomylne , ak s nim nesuhlasia biskupi Ukazete mi to , prosim Lebo ja tam citam , ze kolegium biskupov hovori neomylne a nie papez Pápež je predsa biskup. Pápež teda ako biskup /hoci najvyšší/ je podľa mňa súčasťou kolégia biskupov a spolu s nimi vykonáva úkony riadneho magistéria.
citácia: HUMANAE VITAE nevydalo kolegium biskupov , ale papez a ten k tomu , aby vo veciach viery a mravov hovoril neomylne , nepotrebuje ziadny suhlas nikoho .v Cirkvi Aby pápež vo veciach viery a mravov hovoril neomylne, skutočne nepotrebuje žiaden súhlas nikoho v Cirkvi, ale vtedy musí učiť zo svojho stolca, teda ex cathedra. Čo si vyžaduje isté náležitosti a čo sa v dvadsiatom storočí uskutočnilo iba raz /1950/. Druhá vec je, či ste oboznámení s tým, ako vznikajú pápežské dokumenty. Niektoré napíšu prefekti, či kardináli, pápež ich len rediguje a podpíše. Iné napíše pápež sám alebo takmer sám. To sú však prípady menej časté. Najčastejšie si pápež zisťuje mienku a názory, porovnáva s vlastnými a súhrne ich potom prezentuje v encyklike, či inom dokumente /ktoré často krát vydáva po nejakom sympóziu alebo synode/. A tie potom môžu, ale aj nemusia byť neomylné alebo obsahovať neomylný výrok. A to práve záleží na tom, čo sa píše v kánone 749.
citácia: To je blud Papez ma plnu a zvrchovanu moc ucitelskeho uradu a tato moc nie je podmienena ziadnym suhlasom , ziadneho biskupa Inak dakujem , ze ste pritomnym ukazali , ake velke nebezpecenstvo skryva v sebe ucenie o biskupskej kelegialite Snaha o okresanie moci papeza je evidentna Vdaka vam za to Kazdy katolik ma moznost posudenia Vase tvrdenie ze cit Ked niektori biskupi nesuhlasia s papezom , tak nehovori neomylne To je neuveritelny blud ! Či to je blud alebo to nie je blud ja už neriešim. Podľa mňa som prítomným ukázal len súčasný a skutočný postoj katolíckej cirkvi na čele s pápežom v týchto veciach. Váha dôkazu, že to neplatí je na Vás.
citácia: mylite sa vy a uz som vas na to upozornil Este je papez neomylny ak hlasa to , co Cirkev vzdy verila a ucila Mýliť sa nie je nič nezvyčajné. Neskromne však v tomto prípade mi na to nestačia len Vaše upozornenia, ale žiadam o dôkazy.
citácia: Povedzte , co rozumiete pod ucenim riadneho magisteria Pod učením riadneho magistéria rozumiem učenie biskupov katolíckej cirkvi a pápeža. Formy vykonávania riadneho magistéria sú samozrejme rôzne. Biskupi vykonávajú úkony riadneho magistéria vtedy ak jednajú na kontinentálnej alebo národnej /alebo inej nižšej/ úrovni až po pastoračné biskupské listy. Riadne vykonávanie magistéria pápežom predstavujú encykliky, pápežské prehlásenia, konštitúcie... Tieto riadne formy vykonávania magistéria majú váhu neomylnosti za podmienok už spomínaného kánonu. A ako to vyzerá v praxi čítame v EVANGELIUM VITAE: Preto mocou autority, ktorú Kristus udelil Petrovi a jeho nástupcom, v spoločenstve s biskupmi, ktorí veľakrát odsúdili umelý potrat, a v rámci spomínanej predchádzajúcej konzultácie, hoci roztratení po svete, jednomyseľne toto učenie schválili, vyhlasujem, že priamy potrat, to jest chcený ako cieľ alebo ako prostriedok, je vždy vážnym morálnym neporiadkom, lebo je dobrovoľným zabitím nevinnej ľudskej bytosti. Toto učenie, ktoré sa zakladá na prirodzenom zákone a na písanom Božom slove, odovzdáva sa tradíciou Cirkvi a učí ho riadne a všeobecné Magistérium. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2009 : 06:45:01
|
Pápež je predsa biskup. Pápež teda ako biskup /hoci najvyšší/ je podľa mňa súčasťou kolégia biskupov a spolu s nimi vykonáva úkony riadneho magistéria.
Precitajte si dogmaticku konstituciu I . vatikanskeho koncilu Pastor aeternus
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2009 : 08:40:10
|
citácia: Dokumenty II. vatikánskeho koncilu považujem nutné prijatia podľa vôle a rozumu, a to až do toho momentu, kedy po preštudovaní všetkého učenia nie sú pre veriaceho rozumovo neprijateľné. Pôvodne zaslal stefan - 12 marec 2009 : 20:38:06
Jen takovou poznámku: Jakékoliv dokumenty a vyhlášení církve je možné přijmout jen pokud neobsahují rozpory s rozumem. Kdyby neomylné dokumenty a vyhlášení papežů obsahovaly rozpory s rozumem, byly by jistě nepravdivé a my bychom žili v omylu.
Podobně, pokud by některé výklady neomylného učení byly v rozporu s rozumem, byly by jistě nepravdivé.
(Např. - není možné neomylně vyhlašovat nespravedlivá vyhlášení v morální oblasti.) |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2009 : 09:25:32
|
amerika1 citácia: Precitajte si dogmaticku konstituciu I . vatikanskeho koncilu Pastor aeternus Prečítal som si a nevidím rozpor. Ak niektoré z mojich vyjadrení vzbudilo u čitateľov podozrenie, že neakceptujem plnú moc pápeža, jak správcovskú tak jurisdikčnú, tak došlo k dezinterpretácii a ja sa voči tomu ohradzujem. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 marec 2009 : 07:30:15
|
Nevidite rozpor ? Ja vam ho pomenujem Nerozlisujete hierarchiu svatenia a hierarchiu pravomoci |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 15 marec 2009 : 21:46:24
|
Opýtam sa takúto otázku, je možné, aby pápež odstúpil z úradu? A aké právomoci zostávajú pápežovi, ktorý sa rozhodne zo svojho úradu odstúpiť voči novému, ktorý nastúpi namiesto toho starého? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 514 ~
Člen od: 31 júl 2007 ~
Posledná návšteva: 25 november 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 marec 2009 : 22:12:35
|
Papez je v Cirkvi len jeden Ak odstupi nie je papez a nema ziadne pravomoci tohto uradu |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
|
|
|