|
Odoslaný - 15 január 2008 : 11:35:52
|
citácia: Smrt je vzdy zla, lebo je dosledok hriechu. - Hmm, ale niekedy len ona cloveka vytrhne napr. z ruk beštiálnych mučitelov... Niekedy je smrt velmi milosrdna... Hmm, to by sme hadam potom mali schvalovat aj eutanaziu a samovrazdy, tie su tiez niekedy velmi milosrdne...
|
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 január 2008 : 12:38:29
|
Nie, len to pekne krasne radsej nechajme na samotnu smrt, respektive na Boha, kedy k nam posle milosrdnu smrt. |
|
|
|
Odoslaný - 15 január 2008 : 13:20:01
|
Pokiaľ niekto nemá silu pochopiť, že napr. život vzniká počatím alebo, že nevzniká jednoducho "sám od seba", tak s takýmto tvrdením sa dá počítať.... Inak, Marcelllooo, si to (pravdepodobne cielene, že áno?) prekrútil, pretože v citácii som pochopila smrť ako takú, ktorá prichádza "sama"... kdežto v Tvojom príspevku je zámerne vyvolaná... A to je teda milosrdná pomoc!!!
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 január 2008 : 13:50:54
|
pretože v citácii som pochopila smrť ako takú, ktorá prichádza "sama"...
- Ano, presne tak to bolo myslene. |
|
|
|
Odoslaný - 15 január 2008 : 23:36:43
|
citácia: Pokiaľ niekto nemá silu pochopiť, že napr. život vzniká počatím alebo, že nevzniká jednoducho "sám od seba", tak s takýmto tvrdením sa dá počítať.... Inak, Marcelllooo, si to (pravdepodobne cielene, že áno?) prekrútil, pretože v citácii som pochopila smrť ako takú, ktorá prichádza "sama"... kdežto v Tvojom príspevku je zámerne vyvolaná... A to je teda milosrdná pomoc!!! Pôvodne zaslal Katarina - 15 január 2008 : 13:20:01 Samovolna, ci pomozena milosrdna smrt - tu ide o princip. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 13:40:41
|
citácia: Samovolna, ci pomozena milosrdna smrt - tu ide o princip. Pôvodne zaslal Marcelllooo - 15 január 2008 : 23:36:43 - samovolná smrť a "pomôžená milosrdná" smrť - je v tom podľa Teba vôbec nejaký rozdiel??? - o aký princíp Ti tu ide??? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 13:47:43
|
Ked sa uz tato tema zacala... V principe som proti eutanazii, no viem si aj predstavit situacie, kedy by som ju mozno spravil. Predstavte si napriklad: Ste obycajnym chudakom vojakom vo vojne. Vasi su zrovna na ustupe, vy ste uz posledny, a nepriatelia pustupuju, blizia sa k vam, no a jeden z vasich lezi zraneny na zemi, je dost tazky, nevladzete ho odvliect, i mozno sam budete sotva stihat utekat, viete vsak, ze nepriatelia zajatcov a najdenych ranenych vzdy bestialne mucia, napr. casto ste to aj videli pozorovanim cez dalekohlad. No a ten raneny nestastnik vas velmi prosi, ze aby ste ho zabili, nenechavali ho tam na pospas nepriatelom, ktori ho budu urcite šialene mucit. Spravili by ste to? Ja ano. |
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 14:22:01
|
Typický chlapský príklad - vojna Dovolím si namietnuť - Boh nám dal predsa v desatore príkaz NEZABIJEŠ, a ten je, myslím, dosť jasný... Vciťovať sa do života ohrozujúcej situácie, blížiacej sa smrti (mňa či iného), ktorá by mohla nastať, je dosť zaujímavé a ja sama neviem, ako by som možno v tom momente zareagovala, hoci teraz mi je to "teoreticky" jasné... Myslím, že aj keď podľa "svedomia" (súcitu či iných pohnútok) by si volil pomoc druhému smrťou, treba viac poslúchať Božie príkazy... Boh vie, prečo môže poslať i takéto "kritické" situácie, a Ty nemôžeš vedieť dopredu, ako ich Boh môže vyriešiť... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 15:39:25
|
citácia: - je v tom podľa Teba vôbec nejaký rozdiel??? - o aký princíp Ti tu ide??? Pôvodne zaslal Katarina - 16 január 2008 : 13:40:41 V principe tu rozdiel nevidim. Trapenie je dosledok hriechu. Samotna smrt je dosledok hriechu. Tuzba ukoncit zivot je patologicky prejav, pripadne v kombinacii s inymi patologickymi prejavmi.
A potom bud je moznost ze ukoncenjie fyzickej existencie na Zemi je riesenim utrenia (prirodzene, umelo) alebo nie je alebo je za istych podmienok. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 15:42:08
|
citácia: Ked sa uz tato tema zacala... V principe som proti eutanazii, no viem si aj predstavit situacie, kedy by som ju mozno spravil. Predstavte si napriklad: Ste obycajnym chudakom vojakom vo vojne. Vasi su zrovna na ustupe, vy ste uz posledny, a nepriatelia pustupuju, blizia sa k vam, no a jeden z vasich lezi zraneny na zemi, je dost tazky, nevladzete ho odvliect, i mozno sam budete sotva stihat utekat, viete vsak, ze nepriatelia zajatcov a najdenych ranenych vzdy bestialne mucia, napr. casto ste to aj videli pozorovanim cez dalekohlad. No a ten raneny nestastnik vas velmi prosi, ze aby ste ho zabili, nenechavali ho tam na pospas nepriatelom, ktori ho budu urcite šialene mucit. Spravili by ste to? Ja ano. Pôvodne zaslal Pierre - 16 január 2008 : 13:47:43 1. Nenachadzal som sa v takej situacii, takze neviem posudit. 2. Uz to, ze sa nachadza niekto vo vojne je vybuch turbok.k.tizmu megalomanskych rozmerov. Samotny vojak sa dopusta na jednej strane vrazdenia druhej strany, takze 'eutanazia' svojho je len kvapkou v mori... |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 16:26:10
|
citácia: V principe tu rozdiel nevidim. Trapenie je dosledok hriechu. Samotna smrt je dosledok hriechu. aha.. takže keď nechceme, aby človek znášal jeden dôsledok, dopomôžeme mu k druhému.. Inak mám dojem, že medzi týmito dôsledkami je troška rozdiel: veď niekto trpí veľa a niekto málo, smrť však čaká každého....... Kde je potom spravodlivosť a logika????
citácia: A potom bud je moznost ze ukoncenjie fyzickej existencie na Zemi je riesenim utrenia (prirodzene, umelo) alebo nie je alebo je za istych podmienok. Pôvodne zaslal Marcelllooo - 16 január 2008 : 15:39:25 Ešte otázočka: má potom nejaký zmysel prijímať utrpenie????? Prečo nezvoliť hneď prvé riešenie? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 18:43:55
|
citácia: takže keď nechceme, aby človek znášal jeden dôsledok, dopomôžeme mu k druhému.. Aj mne to tak pripadalo. Nuz, su to sofistikovane ulohy riesene na filozofickych seminaroch v stvrtom rocniku gymnazii...
citácia: Inak mám dojem, že medzi týmito dôsledkami je troška rozdiel: veď niekto trpí veľa a niekto málo, smrť však čaká každého....... Kde je potom spravodlivosť a logika???? Hej, a akoby toho nebolo malo, smrt moze byt ticha a pokojna alebo v krcoch bolesti, v spanku alebo v agonii...
Hej, niet spravoslivosti a niet logiky. Lebo to nie je o spravodlivosti ani o logike. Je to vsetko o dosledku hriechu. A ten nie je ani spravodlivy, ani logicky ani prijemny ani milosrdny ani laskyplny ani dobry. Zlo plodi len dalsie zlo.
citácia: Ešte otázočka: má potom nejaký zmysel prijímať utrpenie????? Prečo nezvoliť hneď prvé riešenie? To sa pytam aj ja.
Zase aby sme neboli nepatricne zjednodusujuci - konkretne bolest ma velky vyznam - je to signalizacia, ze nieco nie je v poriadku a treba s tym nieco urobit. Takze je znakom, ze to treba liecit. Bez bolesti by sme to nevedeli... |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 19:23:20
|
Zamyslime sa:
Smrt je dosledkom hriechu - je tada zlom. Mame priklady, ze smrt moze byt "vykupenim". Vieme, ze Boh moze aj zlo obratit na dobre. Mozeme teda pachat zlo, aby sme dali Bohu moznost obratiti ho na dobro?
Sv. Pavol o tom hovori:
Ale kde sa rozmnožil hriech, tam sa ešte väčšmi rozhojnila milosť, aby tak, ako hriech vládol v smrti, aj milosť vládla spravodlivosťou pre večný život skrze Ježiša Krista, nášho Pána.
Čo teda povieme? Budeme zotrvávať v hriechu, aby sa rozhojnila milosť? Vonkoncom nie! ---------- čo povieme na to, že naša neprávosť dáva vyniknúť Božej spravodlivosti? Je vari Boh nespravodlivý, keď stíha hnevom? Hovorím to po ľudsky. Vonkoncom nie! Veď ako potom bude Boh súdiť svet? Ale ak moja lož dá vyniknúť Božej pravde na jeho slávu, prečo som ešte súdený ako hriešnik? Nie je to potom tak, ako o nás potupne rozširujú a ako niektorí tvrdia, že hovoríme: „Robme zlo, aby vzišlo dobro“? Ich odsúdenie je spravodlivé.
|
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2008 : 22:40:45
|
citácia: Inak mám dojem, že medzi týmito dôsledkami je troška rozdiel: veď niekto trpí veľa a niekto málo, smrť však čaká každého....... Kde je potom spravodlivosť a logika???? Tak tu asi treba povedat s apostolom:"Aká hĺbka Božieho bohatstva, múdrosti a vedomosti ! Aké nepochopiteľné sú jeho súdy a nevyspytateľné jeho cesty ! (Rim 11, 33)Svätý Augustín povedal : „Vie koho ušetrí , a koho nie. Kto dostáva milosrdenstvo , zdarma ho dostáva, kto ho nedostáva, nedostáva ho spravodlivo .“Boh je nepochopitelny a nekonecne mudry. Nikdy nic nerobi zlomyselne. |
Boh je laska. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 08:00:12
|
citácia: citácia: Inak mám dojem, že medzi týmito dôsledkami je troška rozdiel: veď niekto trpí veľa a niekto málo, smrť však čaká každého....... Kde je potom spravodlivosť a logika???? Tak tu asi treba povedat s apostolom:"Aká hĺbka Božieho bohatstva, múdrosti a vedomosti ! Aké nepochopiteľné sú jeho súdy a nevyspytateľné jeho cesty ! (Rim 11, 33) Pôvodne zaslal radar - 16 január 2008 : 22:40:45 ... vystihujúce. Boh má pre každého presne vymeranú životnú dráhu, a nelogické je, keď mi do nej zasiahneme.. vlastne mu uberáme možnosť pôsobiť, sami sa (či blízkeho) oberáme o tieto šance... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 10:25:32
|
Katarina: Dovolím si namietnuť - Boh nám dal predsa v desatore príkaz NEZABIJEŠ, a ten je, myslím, dosť jasný...
- Myslis, ze Boh nema pre taketo vynimocne situacie pochopenie? Zo Stareho Zakona sa da vypozorovat, ze iste pochopenie ma. Napr. Mojzis v jednej vypatej situacii zabil cloveka, a Boh si prave Mojzisa nasledne vyvolil za vodcu izraelitov, nevycital mu to, chapal to. Dokonca s istym pochopenim sa Boh na inom mieste vyjadril aj o vendete - krvnej pomste (pribuzni su hnaní bolestou). Jasne ze zabijat vacsinou nie je spravne, ale Boh posudzuje aj pohnutky a okolnosti za akych sa to stalo. Aj my vidime, ze nie je zabitie ako zabitie. Ked niekoho prepadnem a zabijem pre zisk a ked niekoho zabijem ako v tom vyssie uvedenom vojnovom priklade, je to obrovsky diametralny rozdiel, ktory Boh vnima, a podla toho aj sudi.
Marcelllooo: Nenachadzal som sa v takej situacii, takze neviem posudit.
- Ale iste mas dobru predstavivost, a mozes si tu situaciu teda predstavit.
Uz to, ze sa nachadza niekto vo vojne je vybuch turbok.k.tizmu megalomanskych rozmerov
- Mierni slova a nebud vulgarny! Napr. Izraeliti sa nachadzali vo vojne casto a casto to bolo aj na pokyn Boha.
All: Pozor aby ste sa nedostali do extremu, kde vsetko treba nechat len na Boha a nikdy nezasahovat.
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 11:09:32
|
citácia: - Myslis, ze Boh nema pre taketo vynimocne situacie pochopenie? Zo Stareho Zakona sa da vypozorovat, ze iste pochopenie ma. Napr. Mojzis v jednej vypatej situacii zabil cloveka, a Boh si prave Mojzisa nasledne vyvolil za vodcu izraelitov, nevycital mu to, chapal to. Dokonca s istym pochopenim sa Boh na inom mieste vyjadril aj o vendete - krvnej pomste (pribuzni su hnaní bolestou). Jasne ze zabijat vacsinou nie je spravne, ale Boh posudzuje aj pohnutky a okolnosti za akych sa to stalo. Aj my vidime, ze nie je zabitie ako zabitie. Ked niekoho prepadnem a zabijem pre zisk a ked niekoho zabijem ako v tom vyssie uvedenom vojnovom priklade, je to obrovsky diametralny rozdiel, ktory Boh vnima, a podla toho aj sudi. Diametrálny rozdiel je hlavne medzi Starým a Novým zákonom. Ani v tom vojnovom príklade nemôžeš zabiť. Nikdy nemaš istotu či nepriatelia skutočne budú mučiť. Boh predsa moze vypôsobiť v nich aj vykonanie rýchlej smrti, prípadne aj samotnú smrť v dôsledku zranenia. Čo môžeš robiť - je modliť sa.
A ešte kusok predstavivosti. Zaujíma ma, čo by si spravil, keby tym vojakom bol Tvoj otec, syn, .. proste niekto velmi, velmi blizky. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 11:28:22
|
citácia: Ked sa uz tato tema zacala... V principe som proti eutanazii, no viem si aj predstavit situacie, kedy by som ju mozno spravil. Predstavte si napriklad: Ste obycajnym chudakom vojakom vo vojne. Vasi su zrovna na ustupe, vy ste uz posledny, a nepriatelia pustupuju, blizia sa k vam, no a jeden z vasich lezi zraneny na zemi, je dost tazky, nevladzete ho odvliect, i mozno sam budete sotva stihat utekat, viete vsak, ze nepriatelia zajatcov a najdenych ranenych vzdy bestialne mucia, napr. casto ste to aj videli pozorovanim cez dalekohlad. No a ten raneny nestastnik vas velmi prosi, ze aby ste ho zabili, nenechavali ho tam na pospas nepriatelom, ktori ho budu urcite šialene mucit. Spravili by ste to? Ja ano. Pôvodne zaslal Pierre - 16 január 2008 : 13:47:43
No ja by som asi sa snažil odtiahnuť ho z posledných síl, a dúfal by som že niekto z ustupujúcich si ma všimne a bude ma kryť. Lebo v takej krajnej situácii si myslím že vždy sa nájde dostatok síl na pomoc, ale musím si ich vydrieť. Aj za cenu utrpenia by sa asi mal človek snažiť prežiť. |
Rímskokatolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4003 ~
Člen od: 15 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 27 apríl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 11:46:42
|
Azuritko: No ja by som asi sa snažil odtiahnuť ho z posledných síl..
- Skratka nejde to, nevladzes. A aj sam sotva budes stihat utekat. A pomoc ziadna, vsetci uz davno utiekli. Mas len tieto dve moznosti: 1 Nechat ho tam. 2 Zabit ho.
Aniko: Diametrálny rozdiel je hlavne medzi Starým a Novým zákonom.
- Mno, ale Stary nebol priamo zruseny, iba naplneny a mozeme sa z neho aj vela poucit a dozvediet aky je napr. Boh, ako posudzuje... a vidim, ze posudzuje velmi rozumne a milosrdne, ma velke pochopenie. Iste ma nebude sudit rovnako ako vraha, ktory niekoho prepadol a zabil pre zisk.
Ani v tom vojnovom príklade nemôžeš zabiť.
- No a predsa to spravim.
Nikdy nemaš istotu či nepriatelia skutočne budú mučiť.
- Podla toho ako je uvedeny ten priklad, je tam ta istota najmenej 99,9%
Boh predsa moze vypôsobiť v nich aj vykonanie rýchlej smrti
- A co vo mne? Vo mne uz nemoze vyposobit vykonanie mu rychlej smrti?
A ešte kusok predstavivosti. Zaujíma ma, čo by si spravil, keby tym vojakom bol Tvoj otec, syn, .. proste niekto velmi, velmi blizky.
- Spravil by som urcite to iste. Akurat so slzami v ociach.
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 12:02:12
|
Ine je, ked niekto trpi v nemocnici, tam viem, ze su ludia - personal, co sa mu snazi pomahat, tisit mu bolesti, liecit ho.., ale v tom vojnovom priklade su ludia, ktori prave naopak budu ho umyselne a co najviac bestialne mucit... |
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 12:52:49
|
citácia: Skratka nejde to, nevladzes. A aj sam sotva budes stihat utekat. A pomoc ziadna, vsetci uz davno utiekli. Mas len tieto dve moznosti: 1 Nechat ho tam. 2 Zabit ho. Pôvodne zaslal Pierre - 17 január 2008 : 11:46:42 Je ešte 3 možnosť: zostať s Ním.. citácia: Mno, ale Stary nebol priamo zruseny, iba naplneny a mozeme sa z neho aj vela poucit a dozvediet aky je napr. Boh, ako posudzuje... a vidim, ze posudzuje velmi rozumne a milosrdne, pre vyhrotene situacie ma velke pochopenie. Volná citácia: „... počuli ste, že bolo povedané starým....., ale ja vám hovorím...“
citácia: No a predsa to spravim. A s velkou pravdepodobnosťou zošalieš výčitkami..
citácia: - Podla toho ako je uvedeny ten priklad, je tam ta istota najmenej 99,9% No nie 100%.
citácia: A co vo mne? Vo mne uz nemoze vyposobit vykonanie mu rychlej smrti? Jeho vôla je - nezabiješ.
citácia: Spravil by som urcite to iste. Akurat so slzami v ociach. Pochybujem, že by si to spravil. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1311 ~
Člen od: 10 jún 2005 ~
Posledná návšteva: 23 február 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 13:13:45
|
citácia: citácia: takže keď nechceme, aby človek znášal jeden dôsledok, dopomôžeme mu k druhému.. Aj mne to tak pripadalo. Nuz, su to sofistikovane ulohy riesene na filozofickych seminaroch v stvrtom rocniku gymnazii... Pôvodne zaslal Marcelllooo - 16 január 2008 : 18:43:55 netuším, aké sú učebné plány gymnázii... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 13:30:54
|
citácia: Katarina: Dovolím si namietnuť - Boh nám dal predsa v desatore príkaz NEZABIJEŠ, a ten je, myslím, dosť jasný... - Myslis, ze Boh nema pre taketo vynimocne situacie pochopenie? Zo Stareho Zakona sa da vypozorovat, ze iste pochopenie ma. Napr. Mojzis v jednej vypatej situacii zabil cloveka, a Boh si prave Mojzisa nasledne vyvolil za vodcu izraelitov, nevycital mu to, chapal to. Dokonca s istym pochopenim sa Boh na inom mieste vyjadril aj o vendete - krvnej pomste (pribuzni su hnaní bolestou). Jasne ze zabijat vacsinou nie je spravne, ale Boh posudzuje aj pohnutky a okolnosti za akych sa to stalo. Pôvodne zaslal Pierre - 17 január 2008 : 10:25:32 1. Mojžiš zabil človeka. Ale bál sa... a strach bol určitou výčitkou.. 2. Bolo to predtým, ako mu Boh dal desatoro... 3. Áno, Boh má pochopenie pre určité situácie... kto nepozná Božie zákony, bude inak súdený.. v minulosti bolo takých prípadov veľa, napr. v ktoromsi národe bežne fungovala prax, že život novorodenca závisel od jeho otca - či ho uznal alebo neuznal za syna.. Boh dal preto desatoro, aby sme mali v tom jasno! Priznaj, keby nie Božích príkazov, povedzme konkrétne tohto, ktovie či by ešte existoval ľudský život... 4. A všetky ostatné tézy, kedy je "povolené" vziať človeku život, vznikli v dôsledku prevrátenosti ľudského myslenia, ... v dôsledku hriechu, že Marcelllooo... 5. Pozri sa na to logicky: Život si dostal, bol Ti zverený. Sám si si ho nedal. Máš právo vziať si ho?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 14:30:09
|
Aniko: Je ešte 3 možnosť: zostať s Ním..
- Ano, tiez ma to napadlo. Ale to by som asi nespravil. Nepomohol by som tym ani jemu ani sebe.
Volná citácia: „... počuli ste, že bolo povedané starým
- A presna citacia od apostola Pavla k Staremu zakonu: všetko, čo bolo kedysi napísané, bolo napísané nám na poučenie..
A s velkou pravdepodobnosťou zošalieš výčitkami..
- Neboj. Nemal by som velke vycitky. Moje svedomie je asi ine nez tvoje, vycitky by som mal prave vtedy keby som ho tam nechal na pospas. A keby som potom este nebodaj z nejakeho kopca dalekohladom pozrel a videl ze ho tam sialene mucia, tak vtedy by som mal priam obrovske vycitky.
Jeho vôla je - nezabiješ.
- No tak potom nepis, ze u nich Boh moze vyposobit aby ho rychlo zabili, lebo by to mohol potom vyposobit rovnako aj u mna.
Pochybujem, že by si to spravil.
- Hmm, v takejto opisanej situaci, ja veru pochybnosti nemam.
Katarina:
1. Mojžiš zabil človeka. Ale bál sa... a strach bol určitou výčitkou..
- Bal sa hlavne pomsty egyptanov, ktora mu aj vazne hrozila.
2. Bolo to predtým, ako mu Boh dal desatoro...
- Nezabijes, nepokradnes... Tieto zakladne zakony maju ludia vacsinou vpisane aj do srdca - do svedomia. Ked Kajn zabil Abela, vedel ze vykonal nieco zle. To citi kazdy, aj clovek co desatoro nikdy nevidel. Aj ateista, co Boha neuznava...
3. Áno, Boh má pochopenie pre určité situácie... kto nepozná Božie zákony, bude inak súdený..
- Da sa vsimnut, ze Boh mal pochopenie pre iste situacie aj po ustanoveni tychto zakonov.
Život si dostal, bol Ti zverený. Sám si si ho nedal. Máš právo vziať si ho?
- Ako vidis, daju sa najst vynimocne situacie, kedy som aj tak ochotny to spravit - vziat niekomu zivot, hoci som mu ho nedal. Ale dodrziavat tebou uvedenu logiku by aj znamenalo, ze by som nemal mat pravo ani vo vojne zabijat nepriatelov, tiez som im ten zivot nedal, no Boh a cirkev mi to pravo uznava... Rovnako by to aj znamenalo, ze nesmieme ani zlocinca popravit, a predsa mozeme, hoci sme mu zivot nedali.
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 14:48:28
|
citácia: : 1. Mojžiš zabil človeka. Ale bál sa... a strach bol určitou výčitkou.. - Bal sa hlavne pomsty egyptanov, ktora mu aj vazne hrozila. Tu by sme sa mohli pobaviť aj o tom, odkiaľ a prečo existuje strach... Inak človek sa väčšinou pomstí za zlo, a nie za dobro...
citácia: :2. Bolo to predtým, ako mu Boh dal desatoro... - Nezabijes, nepokradnes... Tieto zakladne zakony maju ludia vacsinou vpisane aj do srdca - do svedomia. Ked Kajn zabil Abela, vedel ze vykonal nieco zle. To citi kazdy, aj clovek co desatoro nikdy nevidel. Aj ateista, co Boha neuznava... Načo potom uznávať Boha cez jeho príkazy, či príkazy Cirkvi, veď každý má svoje svedomie...???
citácia: :3. Áno, Boh má pochopenie pre určité situácie... kto nepozná Božie zákony, bude inak súdený.. - Boh mal pochopenie pre iste situacie aj po ustanoveni tychto zakonov. chcelo by to konkrétnejší príklad...
citácia: : Život si dostal, bol Ti zverený. Sám si si ho nedal. Máš právo vziať si ho?- Ako vidis, daju sa najst vynimocne situacie, kedy som aj tak ochotny to spravit - vziat niekomu zivot, hoci som mu ho nedal. Ale dodrziavat tebou uvedenu logiku by aj znamenalo, ze by som nemal mat pravo ani vo vojne zabijat nepriatelov, tiez som im ten zivot nedal, no Boh a cirkev mi to pravo uznava... Pôvodne zaslal Pierre - 17 január 2008 : 14:30:09 "Oprávnená obrana osôb a spoločnosti nie je v protiklade s prikázaním "nezabiješ", lebo oprávnenou obranou sa uskutočňuje voľba brániť sa a uplatňuje sa právo na vlastný život alebo na život iných, a nie voľba zabiť. Oprávnená obrana môže byť aj vážnou povinnosťou toho, kto je zodpovedný za život iných. Nesmie sa však pritom použiť väčšie násilie, ako je potrebné." (Kompendium KKC)
Pôvodne zaslal Pierre - 17 január 2008 : 14:30:09 [/quote] |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 177 ~
Člen od: 17 december 2007 ~
Posledná návšteva: 07 september 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 január 2008 : 15:19:42
|
citácia: Skratka nejde to, nevladzes. A aj sam sotva budes stihat utekat. A pomoc ziadna, vsetci uz davno utiekli. Mas len tieto dve moznosti: 1 Nechat ho tam. 2 Zabit ho. Pôvodne zaslal Pierre - 17 január 2008 : 11:46:42 Ucel nesvati prostriedky.
Zlo nemozno pouzit na dosiahnutie dobra. To su zakladne moralne principy z ktorych treba vychadzat.
Argument z nemocnicou - su tam ludia, ktori by mu mali vediet pomoct a preto je usmrtenie pacienta zlom. V pripade, ze by tam taki ludia neboli, povedzzme polna nemocnica v afrike uprostred kmenovej vojny, dava nam to automaticky pravo pacienta usmrtit? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|