|
Odoslaný - 07 december 2007 : 15:24:42
|
juja, len ešte najd jendou vecou sme sa nezamýšlali a možno tou najdoležitejšiou.
ulohou muža v rodine je rodinu chrániťa vytvarať priestor plný bezpečia. myslim si, že tym padom by mal vedieť pozerať dopredu a predvidať nebezpečenstvo.
proste ak s zoberiem, uloha Adama bola ozvať sa prv než z jablka si odhryzli. Tak aj muž by mal vedieť odhadnuť nasledky. No otazkou je, čo by sa dialo, keby nemal dostatočnu autoritu, a žena by si aj napriek tomu robila čo si ona zachce, tak by bola marna mužova snaha.
Preto si myslim, že je dôležite aby muž mal rozhodujuce slovo v tych veciach, kde chrani rodinu. jedno v akej oblasti. a tam je dôležite aby sa žena podriadila. To že žena rozhodne, čo bude na obed, alebo aky praci prašok použije, je nepodstatne.
Takže určita podriadenosť ženy mužovi je potrebna. Ale ta autorita by mala byť prirodzená(ženy aj vyhladavaju mužov , ktorí su im oporou- moralnou, psychickou, ....) - a spontanne posluchaju mužov.. V reholi napriklad sa hovori, že opát(minister) by si ce mali byť autoritativni, ale v zavislosti od situacie, ale tu autoritu uplatnovať rozumne a v duchu krestanskej lasky.
a tu si myslim je aj kamen urazu. Podriadenost ano je potrebna, to nikto namietať nemôže. Ide však o to ako ju uplatnovať , a tu treba odhadnuť situaciu, či to urobiť medom(prirodzena autorita) alebo bičom(nalihať na jej uplatnenie).
Pravdu povediac, ani ja netúžim po žene, ktora by ma neposluchala, lebo by nebola istota , že by som mal na nu dostatočný vplyv, kedy by vdaka svojim emociam, svojej "intuici" alebo "šiestemu zmyslu" bola schopna sa vrhnuť z utesu do nebezpečenstva. Samozrejme, nikto nehovori o autortie , kde by si muž narokoval veci, ktore by boli proti svedomiu ženy alebo proti Božim prikazaniam, ale to už je dufam jasne. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 december 2007 : 15:38:50
|
a presne tu je kameň úrazu - Boh aj človeku - mužovi i žene - dáva slobodu rozhodovania a voľby, práve muž z istej naivity si myslí, že keď bude panovať žene, tak zabráni... chrániť, neznamená obmedzovať. A okrem toho, nechránim dieťa, alebo iné nesvojprávne indivíduum ale svojprávnu a svojej zodpovednosti si vedomého človeka - ženu. Keď už sa odvíjame zase od Adama, ktohovie, čo by sa stalo, keby on neodhryzol z toho zakázaného stromu. No neviem, ale toto je naozaj iba špekulácia. Čo ale nie je špekuláciou je to, že človek - vo svojich dvoch rovnoprávnych častiach - dostal od Boha slobodnú vôľu sa rozhodovať, prijímať a teda i veriť. A teda nepodceňovať ani rozum, či šiesty zmysel toho druhého - on nie je menejcenný, druhoradý a pod. |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 december 2007 : 15:48:22
|
juja, nepochopili sme sa. nikto nehovori o autorite typu otrok. a nikto nehovori o rozhodovani "musis a basta". a to je to , čo je problemom - že ide o sposob akou tu autoritu uplatnujem.
tebe spomeniem podriadenost a ty hned mysliš na otroka. a možno to je problem aj pierra aj teba, v tomto ste rovnaki, ghoci idete do extremu z opačných polov - nespravne pochopenie autority a vztahu podriadenosti.
vieš napr. že sv. František, sam chcel byť podsriadený nejakému bratovi a musel ho viesť človek, ktorý vlastne sám sa učil čo je to byť františkánom? vieš,podriadenosť, vlastne poslušnosť je niečo, čím s avyznačoval sam Ježiš, tak vlsasstne muž robí dobrý skutok voči žene, ak od nej žiada poslušnosť. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 december 2007 : 15:54:26
|
si predstav žeby si mala muža svojich snov, tak ho posluychaš a ani ta nenapadne že nie.... už tym by si mu robila radosť, že ho posluchneš. a sma vieš ako teba tvoja neposlušnosť priviedla do problemov.
vieš, ale aj trochu sebakritiky poviem: je dôležité, aby žena mala muža , ktorý ozaj je taký, že vidí dopredu, a že si tu poslušnosť zaslúži. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 december 2007 : 16:01:55
|
lenže to sa asi musí vymedziť, alebo ako by som sa mala vyjadriť,; keď si prečítaš, čo som uviedla z predchádzajúcich dokumentoch, človek ako jeden druh, z dvoch rodov - muž i žena, dostali od Boha, tak sa zdá, rovnakú mieru práva. Aj keď rôzne úlohy a zamerania. Ak sú obaja pred Bohom rovnoprávni, ako môžu byť jeden druhému podriaďovaní len z titulu rodu? Neskrýva sa práve v tejto požiadavke dedičný hriech? Ja súhlasím s pápežom JPII., že sú si navzájom jeden druhému a za jeden druhého zodpovední. Aj žena môže chrániť, keď napr. manžel vážne ochorie. Abo by si mala nájsť iného? To asi nie. Takže toto mi tu nesedí. |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 december 2007 : 16:06:48
|
juja, ale nikto tu o tom nepochybuje, o rovnakých pravach. ale tu sme v manželstve, kde uloha muža si vyžaduje podriadenost ženy. samozrejme nie denohestujucu, ako to ty vnímaš.
pozri sa , si zober bicykel, maš dve kolesa a teraz by jedno si povedalo že nepojde kde druhe a odbočí iným smerom? a pritom da sa jazdiť len na prvom alebo len na druhom.
ma napada priklad sv. Martina z Tours. To že sa stal biskupom v Tours, neznamenalo že on si mohol rozhodovať ako sa jemu zachcelo, alebo ako by sa jemu páčilo. Zostal podriadený Bohu a paradoxne, slúžil veriacim a tým im bol podriadený, hcoi veriaci v Tours boli podriadení jemu.. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 december 2007 : 16:52:51
|
citácia: mi napadá príklad sv. Martina z Tours. To že sa stal biskupom v Tours, neznamenalo že on si mohol rozhodovať ako sa jemu zachcelo, alebo ako by sa jemu páčilo. Zostal podriadený Bohu a paradoxne, slúžil veriacim a tým im bol podriadený, hoci veriaci v Tours boli podriadení jemu.. Pôvodne zaslal alesko - 07 december 2007 : 16:06:48
no toto je zaujímavé - presne o tomto je manželstvo, hoci tá podriadenosť má byť spojená s láskou a mala by byť vzájomná. Na dôvažok manželstvo v poriadku stvorenia je "dôverné spoločenstvo manželského života a lásky a Boh je pôvodcom manželstva - necitujem, ide o kánon 1603 z KKC, s. 406;
V kánonoch 1606, 1607 a 1608, s.407, nesúce v KKC spoločný nadpis "Manželstvo za vlády hriechu", sa píše:
kán. 1606 "Každý človek skusuje zlo ... Táto skutočnosť sa pociťuje aj vo vzťahoch medzi mužom a ženou. Ich zväzok bol vždy ohrozovaný nesvornosťou, duchom panovačnosti, nevernosťou, žiarlivosťou a spormi, ktoré môžu viesť až k nenávisti a roztržke. Tento neporiadok sa rôzne prejavuje, možno ho prekonať a má všeobecný ráz."
kán. 1607 Podľa viery tento neporiadok,...nepochádza z prirodzenosti muža a ženy, ani z prirodzenej povahy ich vzťahov, ale z hriechu. Prvý hriech, zlom vo vzťahu s Bohom, má ako následok zlom v prvotnom spoločenstve muža a ženy. Ich vzťahy sa narušili vzájomnými obžalobami, ich vzájomná príťažlivosť, ktorá je darom Stvoriteľa, sa zmenila na vzťahy panovačnosti a žiarlivosti; nádherné povolanie muža a ženy, aby boli plodnými, aby sa rozmnožovali a ovládli zem, sa zaťažilo bolesťami pôrodu a námahou pri zarábaní si na chlieb.
kán. 1608 Napriek tomuto neporiadku stvorenia pretrváva, hoci je ťažko narušený. Aby sa rany po hriechu vyliečili, muž a žena potrebujú pomoc milosti, ktorú im Boh vo svojom nekonečnom milosrdenstve nikdy neodoprel. Bez tejto pomoci muž a žena nemôžu uskutočniť jednotu svojich životov, na ktorú ich Boh "na začiatku" stvoril.
Tu je teda to, čo naznačuje aj pápež Ján Pavol II. vo svojom apoštolskom liste, ako z tohoto začarovaného kruhu výjsť tak, ako to on uvádza v danom apoštolskom liste. |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 december 2007 : 17:24:11
|
citácia: citácia: mi napadá príklad sv. Martina z Tours. To že sa stal biskupom v Tours, neznamenalo že on si mohol rozhodovať ako sa jemu zachcelo, alebo ako by sa jemu páčilo. Zostal podriadený Bohu a paradoxne, slúžil veriacim a tým im bol podriadený, hoci veriaci v Tours boli podriadení jemu.. Pôvodne zaslal alesko - 07 december 2007 : 16:06:48 no toto je zaujímavé - presne o tomto je manželstvo, hoci tá podriadenosť má byť spojená s láskou a mala by byť vzájomná Pôvodne zaslal juja - 07 december 2007 : 16:52:51
no šak a o čom hovorim od začiatku? ty z toho robíš stale kofbojku, a zo ženy človeka ktorý jazykom utiera topanky mužovi..... |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 18:01:36
|
Takže vsúvam sem kratučkú odpoveď od d.p. Masného, týkajúcu sa rovnoprávnosti, či povinnej podriadenosti žien mužom: "K tej Vašej problematike dodám len toľko, že Casti connubii bolo prekonané náukou Jána Pavla II. v Mulieris dignitatem, vo Familiaris Consortio atď. Práve na tomto zhavarovalo hnutie Nazaret (beňovci) na Slovensku, keďže ostali pri Casti connubii a neprešli k novším veciam (napriek podnetom zo strany nuncia a biskupov). Ján Pavol II. naozaj píše o tom, že žena nie je "majetkom muža", má tam vyť vzájomné darovanie a dopĺňanie. Viac Vám k tomu v tejto chvíli nepoviem, neviem, či to stačí - uistenie, že náuka JP II. je v poriadku :-)..."
Mne to postačí a ja na túto tému z mojej strany končím debatu! |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 18:50:31
|
debata je ukončena davno .... len ty si mala akusi potrebu si niečo dokazovať..... len horšie je to, že nikto(okrem pierra) ani netvrdil, že žena je majetkom muža. takže ani o podriadenosti žene takýmto spôsobom tu ani reč nebola.
ale aspon pierrot vidi, že jeho extremisticky nazor nie je spravny.
a myslim si že jediny problem ktorý vznikol z tvojej strany(možno určitu dobu aj z maťovej) bol ten, že si zlučila manželské práva s ľudskými.... myslím si že aj sasulnik, ako tradičný(urobím z neho zástabncu tradičných, ak je to len jeho sukr. názor sa ospravedlnujem), že po ľudskej strábnke tam je rovnoprávnosť. ale pokiaľ sa bavíme o manžýelstve, tam sú určite úlohy a zodpovednosti(menšie vačšie, v zavislosti od polohy ťažiska zodpovednosti). Takže vlastne nie je problem v rovnoprávnosti, ale len v rozlíšení, o čom sa skutočne bavíme, a nemiešať to do jedného vreca.
a druhý problem ktorý si ty mala, je aj uplatňovanie si tej zodpovednosti. A problem bol v tom(aj ty aj pierrre ste to vnimali rovnako), že ste to vnímali ako porušovanie ludsky ch práv a slobôd, pričom casto connubii, citovaný Zmurkou, prave toto zakazoval. Takže vlastne ide o to, ako to, že som "nadriadený"(nešťastne slovvo, lebo v dnešnej dobe dostalo iný význam) využívam a používam. a myslím si že JPII ani nepoprel CC ale ho len ozrejmil vo svetle, aby si ho ľudia nevykladali ako to tu predvadzal pierre. a resp. aby si to "nadriadený" ľudia nevysvetľovali ako to dnes robí spoločnosť trebars v sukromnej firme: "ja som pán, ty sluha, ja ťa platim tak pracuj." Ale to je problem celej našej doby, že slovám dávajú iný zmysel ako kedysi mali a tak to čo bolo písané kedysi teraz vyzera hrozne, hoci mohlo ísť o oveľa lepší dokumnet ako terajšie niektoré |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 19:29:06
|
Ani žiadnym spôsobom nie je žena podriadená, presne tak, ako je to v apoštolskom liste Mulieris dignitatem od pápeža Jána Pavla II. Ja si naozaj nepotrebujem nič dokazovať!
|
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 19:43:30
|
citácia: Ale to je problem celej našej doby, že slovám dávajú iný zmysel ako kedysi mali a tak to čo bolo písané kedysi teraz vyzera hrozne, hoci mohlo ísť o oveľa lepší dokumnet ako terajšie niektoré Pôvodne zaslal alesko - 12 december 2007 : 18:50:31 Nejdem reagovať na ostatné tvoje vety - iba na túto. Ani možno nevieš, že si sa dotkol toho, čo je naozaj charakteristické aj pre cirkevné dokumenty - myslím teraz tie po II. VK - a čo práve vnáša nejasnosti, dezorientáciu a vykladanie si samozrejme v zmysle - ako komu čo pasuje... Nečudo potom, že vznikajú rozdielne výklady - nejasné, nejednoznačné alebo viacvýznamové dokumenty totiž tomu priam napomáhajú. A rozbíjajú. Mohla by som teda položiť aj otázku - kto je asi za tými dokumentami - keď prinášajú takéto ovocie? |
Život je veľký dar - nepremrhajme ho
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 890 ~
Člen od: 28 október 2006 ~
Posledná návšteva: 23 október 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 20:06:45
|
Ja som nič nevykladala, ako sa mi zapáčilo, ale tak, ako to aj samotná Cirkev vníma a hovorí a ako to i dokazuje sama odpoveď kňaza. Takže sme sa posunuli predsa len ďalej. |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 20:17:17
|
podriadenosť je nutna, či si to pripustiš a či nie.... ebz tej podriadenosti to v rodine nefunguje..... aj ked nežijem v manželstve ale videl som a počul som ženy, že sa podriaduju, a že minimalne kvoli pokoju v rodine je to potrebne.... a mal som možnosť vidieť aj to, ked žena neposluchla jako bolo zle - lebo tym rodinu dostala do problemov.
sama pred sebou svieš, ako ti kto radil a ako si posluchla..... a ako ti to tvoje "posluchnutie" pomohlo. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 20:19:26
|
poslúchať....no to je pojem pre deti. Medzi dospelými by mala byť vzájomná dohoda a spolurozhodovanie! A ešte raz zopakujem, resp. odcitujem d.p. Masného, riadneho a platného RKC-kňaza: "...Casti connubii bolo prekonané náukou Jána Pavla II. v Mulieris dignitatem, vo Familiaris Consortio atď....! |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 20:26:04
|
citácia: Ja som nič nevykladala, ako sa mi zapáčilo, ale tak, ako to aj samotná Cirkev vníma a hovorí a ako to i dokazuje sama odpoveď kňaza. Takže sme sa posunuli predsa len ďalej. Pôvodne zaslal juja - 12 december 2007 : 20:06:45
myslim si že dp. Masný sa odvoláva na extrém, reps. extrémisticke poňatie CC, ktoré zhavarovalo presne na tom , že sa to bralo systémom "musíš". takže samo o sbee to nie je dôkazom toho, že by CC bolo zlé, ide len o to, v akom svetle ho ty vnímaš a čo za jednotlivé pojmy dosadzuješ. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 20:42:36
|
citácia: Nečudo potom, že vznikajú rozdielne výklady - nejasné, nejednoznačné alebo viacvýznamové dokumenty totiž tomu priam napomáhajú. A rozbíjajú. Mohla by som teda položiť aj otázku - kto je asi za tými dokumentami - keď prinášajú takéto ovocie? Pôvodne zaslal zmurka - 12 december 2007 : 19:43:30
velmicitiť že ako tradična podsuvaš niečo aby zas bol 2 Vat. zlý.
ale čo sa týka tej jednoznačnosti, a mnohovyznamovosti : 1. ja hovorim o niečom inom. tu nejde nai o mnohovyznamovosť. skôr zmena významu. povedzme na slove autorita píápeža: kedysi bola chápaná ako prirodzená, neskôr sa pretransformovala na autortu direktívnu, a dnes je z nej robena nekatolikmi na absolutisticku(ktoru tym padom oni odmietnu). takže takú zmenu významu som mal na mysli. slovo zostáva rovnaké len ten význam sa mení. a tým pádom aj slovo podriadenosť myslená sv. Pavlom, je ináč chápaná pre 2 Vat. inak po.....len rozdiel je v tom čo si pod tou podriadenosťou predstavujem a tu je celý kameň úrazu medzi tradičnými a modernistami a samotným pierrom.... 2. čo sa tyka jednoznačnosti vo vyjadrení tak suhlasim s tradičnými |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 december 2007 : 22:09:31
|
Alesko - ale ja nepodsúvam niečo, aby zas II. VK bol zlý.
Totiž následné dokumenty sa samé svojím znením viac-menej diskvalifikovali. Dokazuje to aj ich interpretácia "všehochuti", t.j. každý si tam nájde niečo, čím si môže obhájiť vlastný zorný uhol a vlastné chápanie tej-ktorej problematiky. A podstata často ostáva zahmlená, nejasná a pochybná. To sú fakty. |
Život je veľký dar - nepremrhajme ho
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 890 ~
Člen od: 28 október 2006 ~
Posledná návšteva: 23 október 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 december 2007 : 09:13:22
|
citácia: poslúchať....no to je pojem pre deti. Medzi dospelými by mala byť vzájomná dohoda a spolurozhodovanie! A ešte raz zopakujem, resp. odcitujem d.p. Masného, riadneho a platného RKC-kňaza: "...Casti connubii bolo prekonané náukou Jána Pavla II. v Mulieris dignitatem, vo Familiaris Consortio atď....! Pôvodne zaslal juja - 12 december 2007 : 20:19:26
Neomylne casti Casti connubi nemozu byt prekonane ani anjelom z neba Aj ten keby prisiel a hlasal by nieco ine , nech je prekliaty Gal 1 , 8 Taketo tvrdenia len dokazuju , ze to vsetko smrdi modernizmom Neustale sa spochybnuje Posvatne Magisterium Este raz Casti connubi bolo na vyslovny prikaz papeza Pavla VI . ( osobne zasiahol do koncilu) zaradene a vyhlasene za neomylnu nauku tym , ze sa nan odvolavaju koncilne dokumenty v tejto veci Skus podat dokaz , ze zmienene dokumenty JP 2 vyhlasuju Casti connubi za prekonanu nauku , a ze zmienene dokumenty JP 2 maju dogmaticke a nie pastoracne zameranie Na toto uz odpoved nedostaneme
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 13 december 2007 : 14:46:39
|
citácia: Neomylne casti Casti connubi nemozu byt prekonane ani anjelom z neba
Mohol by si vyznacit neomylne a omylne casti Casti conubii, aby bolo jasne o com hovorime?
|
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 december 2007 : 15:11:50
|
ja na tuto hru o napadani Tradicie nepristupim Definicie papeza vo veciach mravov nemozu byt prekonane ziadnou inou naukou ani noveho papeza To je proste neprijatelne tvrdenie |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 december 2007 : 00:51:25
|
To nie je hra. Ak povies, ze nejaky dokument obsahuje neomylne casti, musi logicky obsahovat aj casti omylne. Preto by som chcel, aby si vyznacil, ktore casti su neomylne. V com mas problem? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 december 2007 : 08:44:00
|
Si katolik , tak musis rozoznat kedy papez hovori neomylne A kedze si katolik , ktory uz dospel a nepotrebuje vodit za rucicku a naviac , ktory zije v pokoncilnych casoch , kedy vanie koncilom dokoran otvorenymi oknami cerstvy vzduch tak to nemoze byt ziadny problem A toto nemyslim vobec ironicky Kazdy katolik musi rozpoznat , kedy papez hovori ako Simon a kedy ako Peter Iba ak by ste pouzivali jednoduchu formulku Predkoncilni papezi sa mylili vzdy , pokoncilni nikdy |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 december 2007 : 09:18:37
|
Ale aby si ma neohovoril , tak pre teba a hlavne pre JUJU
. Otázky tohto druhu vskutku vyžadovali od Učiteľského úradu Cirkvi nové a hlbšie zváženie princípov morálneho uče¬nia o manželstve, ktoré sa opiera o prirodzený zákon, objas¬nený a obohatený Božím zjavením. Nik z kresťanov nebude zaiste popierať, že vykladať prirodzený mravný zákon patrí Učiteľskému úradu Cirkvi. Niet totiž pochýb - ako to naši predchodcovia často vyhlásili1 - že Ježiš Kristus tým, že dal Petrovi a ostatným apoštolom účasť na svojej božskej moci a poslal ich učiť svoje priká¬zania všetky národy,2 ustanovil ich za hodnoverných strážcov a vykladačov celého mravného zákona, čiže nielen zákona evanjelia, ale aj prirodzeného zákona. Lebo aj prirodzený zákon vyjadruje Božiu vôľu a jeho verné zachovávanie je ľu¬ďom potrebné na večnú spásu.
Mozete mi prosim vysvetlit ako moze byt prekonane to , co patri do Ucitelskeho uradu Cirkvi ?
Dané v Ríme u Svätého Petra 25. júla - na sviatok svätého apoštola Jakuba - roku 1968, v šiestom roku nášho pontifikátu. Pavol VI., pápež.pa POZNÁMKY 1 Porov. Pius IX., encyklika Qui pluribus, Pii IX P.M., Acta I, s. 9-10; sv. Pius X., Singulari quadam, AAS, 4 (1912), s. 658; Pius IX., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930) s. 579-581; Pius XII., Magnificate Dominum, príhovor k biskupom celého katolíckeho sveta, AAS, 46 (1954), s. 671-672; Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53, s. 457.
4 Porov. Catech. Rom. Conc. Trid., časť II, hl. VIII; Lev XIII., enc. Arcanum, Acta Leonis XIII, 2 (1880), s. 26-29; Pius XI., enc. Divini Illius Magistri, AAS, 22 (1930), s. 58-61; enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s. 545-546; Pius XII., príhovor k Talianskej lekársko-biologickej spoločnosti spoločnosti sv. Lukáša, Discorsi e Radiomessaggi di S.S. Pio XII, VI, s. 191-192; príhovor k účastníkom kongresu Talian¬skej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 835-854; na kongrese spoločnosti Fronte della Famiglia a k Združeniu mnohodetných rodín, AAS, 43 (1951), s. 857-859; na 7. medzinárodnom kongrese hematologickej spoloč¬nosti, AAS, 50 (1958); s. 734-735, Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53 (1961), s. 446-447; Druhý vat. konc., pas¬torálna konštitúcia Gaudium et spes, č. 47-32, AAS, 58 (1966), s. 1067-1074; Codex Iuris Canonici, kán. 1067-1068, par. 1; par. 1-2.
12 Porov. Pius XII., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s. 560; Pius XII., príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 843.
15 Porov. Pius XI., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s.565; Dekrét Posv. ofícia z 22. februára 1940, AAS, 32 (1940), s.73; Pius XII., príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 843-844; príhovor na 7. medzinárodnom kongrese hematologickej spoločnosti, AAS, 50 (1958),
s. 734-735.
16 Porov. Catech. Rom. Conc. Trid., časť II, hl. VIII; Pi¬us XI., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s. 559-561; Pi¬us XII., príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíc¬kej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 843; na 7. medzinárodnom kongrese hematologickej spoločnosti, AAS, 50 (1958), s. 734-735; Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53 (1961), s. 447.
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 december 2007 : 14:10:28
|
citácia: Takže vsúvam sem kratučkú odpoveď od d.p. Masného, týkajúcu sa rovnoprávnosti, či povinnej podriadenosti žien mužom: "K tej Vašej problematike dodám len toľko, že Casti connubii bolo prekonané náukou Jána Pavla II. v Mulieris dignitatem, vo Familiaris Consortio atď. Práve na tomto zhavarovalo hnutie Nazaret (beňovci) na Slovensku, keďže ostali pri Casti connubii a neprešli k novším veciam (napriek podnetom zo strany nuncia a biskupov)..."Pôvodne zaslal juja - 12 december 2007 : 18:01:36 Nedá mi to pokoj - vyjadrím sa preto i k odpovedi dp. Masného:
citácia: Práve na tomto zhavarovalo hnutie Nazaret (beňovci) na Slovensku... Neviem, v akom rozsahu a hĺbke má dp. Masný poznanie o "beňovcoch", ale z môjho pohľadu si myslím, že podstatou "zhavarovania" hnutia nebola encyklika Casti connubii. Bolo to skôr vytrhávanie a vlastné prispôsobovanie si jej náuky (alebo vôbec ostatných dokumentov Cirkvi)... a teda neprijatie celej náuky Tradície, ale len toho a tak, ako im vyhovovalo. Taktiež tam bola neposlušnosť Učiteľskému úradu Cirkvi - v zmysle neochoty prijať pripomienky na nesprávne praktiky... a možno ešte všeličo iné. Preto by som netvrdila s takou istotou to, čo nám Juja tlmočila od dp. Masného, ani neobviňovala z tohoto encykliku Casti connubii. |
Život je veľký dar - nepremrhajme ho
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 890 ~
Člen od: 28 október 2006 ~
Posledná návšteva: 23 október 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|