|
Odoslaný - 19 január 2008 : 11:42:34
|
citácia: ::::::Je len JEDNA KATOLICKA VIERA,JE LEN JEDNO KATOLICKE UCENIE,::::: Správna odpoveď . Pôvodne zaslal methodius - 12 december 2007 : 22:19:40
Uz len spravat sa podla toho. Ale dosledne. Inak tu mame iba dalsi bolsevicky slogan. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 február 2008 : 16:20:06
|
Chci také vyzvat všechny ty, kteří mají o tzv. tridentskou Mši svatou zájem, aby se mi rovněž ozvali a já uvedu místa, kde tento zájem je, na stránkách missa.cz s případným kontaktem na "koordinátory" v jednotlivých farnostech, děkanátech, diecézích...
Já osobně žiji na Slovensku v Trnavském kraji a také mám o tradiční Mši svatou zájem, zatím se jí zúčastňuji v ČR. |
Introibo ad altare Dei - vice o tridentske liturgii na www.missa.cz |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 7 ~
Člen od: 03 január 2008 ~
Posledná návšteva: 21 február 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 február 2008 : 21:49:46
|
Pani, hovorite o tridentskej omsi a myslite ritus v sulade s Motu proprio SP? Tam sa hovori o extraordinarnej forme rimskeho ritu, o omsi podla misalu Jana XXIII., etc.
Pre tradicionalistov, ktorym je B XVI. papezom, logicky nemoze ist o totoznost tridentskej omse a omse podla Jana XXIII. Po prve: na svete nie su iba tradijci typu papezovi "poslusnych" bratstiev, tridentsku omsu sluzia aj sedisvakantisti aj vaganti aj vselijaki ini schizmatici - pouzivate ich pojmoslovie, na rozdiel od papeza. Po druhe: tridentska omsa nie je synonymom omse podla indultu - najdite tam kodifikovany tradicny pojem Missa Tridentina, ako ho chapala Quo primum. Preco to prehliadate. Tradijec by mal byt dosledny, inak miesa hrusky s jablkami a vysledkom je iba puha reklama na ritualne divadlo: co tam po slovach, co tam po jasnom rozlisovani, co tam po dosledkoch plynucich z povrchnosti, hlavne ze ukojime zvedavost ci tuzbu po "ozvlastneni", ktoreho extaticke stavy niektori pocituju uz pri hodinovom odlozeni "pinpongoveho stola". Potom je naozaj jedno, ako taketo teatro nazvete, lebo ide iba o teatro.
Akokolvek sa to tradijcom nepaci, pokial je podstata NOM a missae secundum Joannis XXIII. zhodna (k comu sa ako synovia Benedikta hlasia), slovami o tridentskej omsi naduzivaju medze, stanovene v indultoch JP II. a B XVI. Dobry umysel dosahovany nedoslednymi prostriedkami, dokonca na sposob inzeratu (povzbudzuje bud sterilnu zvedavost, alebo rovno odchytavanie od NOM) dava citit cudnu chut cudnej tradicie. Ste si isti, ze takuto tradiciu ma papez na mysli?
Na Slovensku sa sluzi relativne vela tridentskych omsi, avsak takmer ziadna motu omsa. Citite ten rozdiel. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 február 2008 : 20:54:01
|
To Rarach:
Nevím, jestli jsem hloupý, nebo Ty zbytečně moc přemýšlíš a píšeš jednoduché věci složitě, ale nechápu, co jsi chtěl říct....
Mně osobně jde o účast na Mši svaté, která se slouží podle misálu z roku 1962 (případně starších vydání) a která se sloužila v celé západní Církvi před zavedením NOM. Je to ta Mše svatá, které se účastnili naši rodiče a prarodiče v dětství a mládí... a na stejné Mši svaté vyrostly generace světců před námi. NOM je pro mě osobně proti tradiční Mši svaté pouhá light verze plnotučné katolické bohoslužby. |
Introibo ad altare Dei - vice o tridentske liturgii na www.missa.cz |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 7 ~
Člen od: 03 január 2008 ~
Posledná návšteva: 21 február 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 február 2008 : 22:44:24
|
citácia: To Rarach: Nevím, jestli jsem hloupý, nebo Ty zbytečně moc přemýšlíš a píšeš jednoduché věci složitě, ale nechápu, co jsi chtěl říct.... Mně osobně jde o účast na Mši svaté, která se slouží podle misálu z roku 1962 (případně starších vydání) a která se sloužila v celé západní Církvi před zavedením NOM. Je to ta Mše svatá, které se účastnili naši rodiče a prarodiče v dětství a mládí... a na stejné Mši svaté vyrostly generace světců před námi. NOM je pro mě osobně proti tradiční Mši svaté pouhá light verze plnotučné katolické bohoslužby. Pôvodne zaslal nuncius - 14 február 2008 : 20:54:01
Je podla teba NOM neplatna? Ak nie, potom o akej light verzii hovoris? Generacie svatcov vyrastli nie vdaka ritu, ale vdaka Kristovej obeti, ktora sa spritomnuje vo svatej omsi a je uplne jedno aky je to obrad. Kristova obet ma nekonecnu cenu... a ake ovocie z nej budes mat zalezi na tvojej osobnej dispozicii. Je nutne si vazit tridentsku omsu, preco by nie. Vyrastli na nej generacie svatcov, ale rovnako rastli a rastu generacie svatcov aj na omsi Pavla VI.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 26 ~
Člen od: 09 február 2008 ~
Posledná návšteva: 09 júl 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 február 2008 : 01:10:04
|
Pan nuncius,
skusim Vam to prerozpravat v bodoch.
= vyzyvate k tridentskej omsi, akoby tu tridentske omse neboli. Lenze tridentske omse sa tu celkom hojne sluzia! Co sa tu takmer nesluzi, je omsa podla misalu Jana XXIII. (indultna omsa, motu omsa).
= tridentska omsa vo Vasom ponimani (a ponimani premnohych tradijcov) je totozna s indultnou omsou (misal 1962). To je nezmysel, z dovodov hned viacerych, napriklad:
-tridentska omsa nie je omsou Jana XXIII. ani podla Summorum pontificum, pretoze v SP sa hovori o extraordinarnej forme rimskeho ritu etc. vylucne podla misala 1962 - najdite nam tam prosim oznacenie Missa Tridentina v zmysle, ako ho chapala Quo primum tempore a ako o tejto omsi hovoria predkoncilove liturgiky.
- keby bola omsa Jana XXIII. tridentska, tak by bola nutne tridentska aj omsa podla misala v 1965, dvojjazycna omsa 1967 a v konecnom dosledku aj NOM. Odkial beriete spravnost Vasho rozlisovania, ze tridentskou je omsa z 1962, a tie dalsie po nej uz nie? Na zaklade SP to nemozete brat, lebo tam sa o omsi Jana XXIII. nehovori ako o Missa Tridentina. Ked o dva roky bude v NOM uz aj pro multis (cim podla tradijskeho chapania NOM bude mat vsetko podstatne tak, ako aj predkoncilovy ritus), potom co, uznate "tridentskost" aj v NOM? Jasne ze nie. Vy tradijci ste si povedali, ze podla vas je tridentskym omsa do roku 1965 a hotovo, dalsie upravy az po NOM uz zo zazracnych dovodov neprijimate (vnutorne rozporuplne).
= tridentska omsa v ponimani mnohych sklzava do chapania, ze co je na oltari, je chrbtom k ludu, po latinsky, s prijimanim do ust a na kolenach, tak je tridentska omsa. Ze do tohto chapania sklzavaju aj tradijci, napr. Vy, je uz z pohladu tradicionalistov rozporne. Tradijci radi pouziju reci o zmene kanonu, o strukture omse, o vynechani latinkeho ofertoria a zavedeni dvojznacnosti v NOM - proste "light verzia" - ale nemaju problem nadalej oznacit za tridentsku omsu, ktora v uprave SP postupne nie je uz ani len omsou Jana XXIII. (zacalo to upravou kalendaru, pokracuje zmenami velkopiatocnych modlitieb a kde to skonci...). Okrem toho, kto dal pravo VAM hovorit o omsi danej legitimnou autoritou ako o light verzii?
= tridentska omsa nie je omsou Jana XXIII. tiez preto, ze omsa podla misalu 1962 nie je omsou generacii svatcov, ako pisete. Maximalne tak jednej generacie, ale nie mnohych generacii.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 február 2008 : 15:26:40
|
citácia: citácia: To Rarach: Nevím, jestli jsem hloupý, nebo Ty zbytečně moc přemýšlíš a píšeš jednoduché věci složitě, ale nechápu, co jsi chtěl říct.... Mně osobně jde o účast na Mši svaté, která se slouží podle misálu z roku 1962 (případně starších vydání) a která se sloužila v celé západní Církvi před zavedením NOM. Je to ta Mše svatá, které se účastnili naši rodiče a prarodiče v dětství a mládí... a na stejné Mši svaté vyrostly generace světců před námi. NOM je pro mě osobně proti tradiční Mši svaté pouhá light verze plnotučné katolické bohoslužby. Pôvodne zaslal nuncius - 14 február 2008 : 20:54:01 Je podla teba NOM neplatna? Ak nie, potom o akej light verzii hovoris? Generacie svatcov vyrastli nie vdaka ritu, ale vdaka Kristovej obeti, ktora sa spritomnuje vo svatej omsi a je uplne jedno aky je to obrad. Kristova obet ma nekonecnu cenu... a ake ovocie z nej budes mat zalezi na tvojej osobnej dispozicii. Je nutne si vazit tridentsku omsu, preco by nie. Vyrastli na nej generacie svatcov, ale rovnako rastli a rastu generacie svatcov aj na omsi Pavla VI. Pôvodne zaslal Apolo - 14 február 2008 : 22:44:24
Kdybych si myslel, že je neplatná, tak bych napsal že to je divadlo a ne light-verze Mše svaté. Spíš bych tradiční katolickou Mši svatou a NOM přirovnal k Mercedesu a Škodě Favorit. |
Introibo ad altare Dei - vice o tridentske liturgii na www.missa.cz |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 7 ~
Člen od: 03 január 2008 ~
Posledná návšteva: 21 február 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 február 2008 : 15:35:16
|
citácia: Pan nuncius, skusim Vam to prerozpravat v bodoch. = vyzyvate k tridentskej omsi, akoby tu tridentske omse neboli. Lenze tridentske omse sa tu celkom hojne sluzia! Co sa tu takmer nesluzi, je omsa podla misalu Jana XXIII. (indultna omsa, motu omsa). = tridentska omsa vo Vasom ponimani (a ponimani premnohych tradijcov) je totozna s indultnou omsou (misal 1962). To je nezmysel, z dovodov hned viacerych, napriklad: -tridentska omsa nie je omsou Jana XXIII. ani podla Summorum pontificum, pretoze v SP sa hovori o extraordinarnej forme rimskeho ritu etc. vylucne podla misala 1962 - najdite nam tam prosim oznacenie Missa Tridentina v zmysle, ako ho chapala Quo primum tempore a ako o tejto omsi hovoria predkoncilove liturgiky. - keby bola omsa Jana XXIII. tridentska, tak by bola nutne tridentska aj omsa podla misala v 1965, dvojjazycna omsa 1967 a v konecnom dosledku aj NOM. Odkial beriete spravnost Vasho rozlisovania, ze tridentskou je omsa z 1962, a tie dalsie po nej uz nie? Na zaklade SP to nemozete brat, lebo tam sa o omsi Jana XXIII. nehovori ako o Missa Tridentina. Ked o dva roky bude v NOM uz aj pro multis (cim podla tradijskeho chapania NOM bude mat vsetko podstatne tak, ako aj predkoncilovy ritus), potom co, uznate "tridentskost" aj v NOM? Jasne ze nie. Vy tradijci ste si povedali, ze podla vas je tridentskym omsa do roku 1965 a hotovo, dalsie upravy az po NOM uz zo zazracnych dovodov neprijimate (vnutorne rozporuplne). = tridentska omsa v ponimani mnohych sklzava do chapania, ze co je na oltari, je chrbtom k ludu, po latinsky, s prijimanim do ust a na kolenach, tak je tridentska omsa. Ze do tohto chapania sklzavaju aj tradijci, napr. Vy, je uz z pohladu tradicionalistov rozporne. Tradijci radi pouziju reci o zmene kanonu, o strukture omse, o vynechani latinkeho ofertoria a zavedeni dvojznacnosti v NOM - proste "light verzia" - ale nemaju problem nadalej oznacit za tridentsku omsu, ktora v uprave SP postupne nie je uz ani len omsou Jana XXIII. (zacalo to upravou kalendaru, pokracuje zmenami velkopiatocnych modlitieb a kde to skonci...). Okrem toho, kto dal pravo VAM hovorit o omsi danej legitimnou autoritou ako o light verzii? = tridentska omsa nie je omsou Jana XXIII. tiez preto, ze omsa podla misalu 1962 nie je omsou generacii svatcov, ako pisete. Maximalne tak jednej generacie, ale nie mnohych generacii. Pôvodne zaslal Rarach - 15 február 2008 : 01:10:04
Já osobně pod pojmem tridentská Mše svatá chápu římský obřad slavení mše svaté, který po koncilu v Tridentu (1545-1563) prohlásil papež sv. Pius V. pro celou církev jako jediný závazný. Naposledy byl tento obřad jako celek kodifikován papežem bl. Janem XXIII. v roce 1962.
Tedy Mše svatá sloužená podle některého z vydání misálu v období mezi Tridentským koncilem a II. vatikánským koncilem. Připomínám, že podle MP SP by se mělo sloužit pouze podle misálu 62, nicméně vzhledem k faktu, že hlavně do zemí bývalého východního bloku se tento misál ani nestihl dostat (komunistická izolace a příliš krátká doba mezi jeho vydáním a následnou reformou II.VK), není prohřežkem, pokud se slouží podle posledního dostupného vydání. Zeptejte se svého pana faráře zda používá poslední nejnovější vydání NOM misálu - určitě ho ještě ani nedržel v ruce
Takových se na Slovensku opravdu v porovnání s ČR příliš mnoho neslouží (viz také www.missa.cz ).
Můžu Vás ubezpečit, že si pod pojmem "trident" nepletu s bohoslužbou podle NOM, kterou slouží kněz latinsky a před svatostánkem tak zle na tom nejsem... |
Introibo ad altare Dei - vice o tridentske liturgii na www.missa.cz |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 7 ~
Člen od: 03 január 2008 ~
Posledná návšteva: 21 február 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 február 2008 : 18:03:29
|
Pan nuncius,
chcem Vam podakovat za velmi korektnu diskusiu, prosim Vas, v tomto duchu vydrzte "na prijme" aj nadalej. Mozno sa lepsie ukaze, ze konfrontacia nie je samoucelna, ale posuva k vyjasnovaniu stanovisk.
Stale mi nezostava ine, nez tvrdit, ze pochybovanie o bezrozpornosti Vasich stanovisk (a dosledne vzate, aj stanovisk FSSPX, odkial myslienkovu pribuznost evidentne zdielate) je opravnene.
citácia: Já osobně pod pojmem tridentská Mše svatá chápu římský obřad slavení mše svaté, který po koncilu v Tridentu (1545-1563) prohlásil papež sv. Pius V. pro celou církev jako jediný závazný. Naposledy byl tento obřad jako celek kodifikován papežem bl. Janem XXIII. v roce 1962.
Tedy Mše svatá sloužená podle některého z vydání misálu v období mezi Tridentským koncilem a II. vatikánským koncilem. Vy osobne to vnimate takto. V poriadku, ja sa Vas pytam, odkial Vy osobne beriete dostatocny dovod na stotoznovanie omse Pia V. s omsou Jana XXIII. - a sucasne nie s omsou Pavla VI.? Konkretne prosim. Co ma omsa 1962 take "tridentske", co omsa 1965, 1967, 1969 (NOM) nema? Akcidentalne prvky rovno vynechajte, bavme sa na urovni, pytam sa na podstatny rozdiel. Dakujem.
citácia: Připomínám, že podle MP SP by se mělo sloužit pouze podle misálu 62, nicméně vzhledem k faktu, že hlavně do zemí bývalého východního bloku se tento misál ani nestihl dostat (komunistická izolace a příliš krátká doba mezi jeho vydáním a následnou reformou II.VK), není prohřežkem, pokud se slouží podle posledního dostupného vydání. Zeptejte se svého pana faráře zda používá poslední nejnovější vydání NOM misálu - určitě ho ještě ani nedržel v ruce
Ja sa Vas pytam, ako vyzera bezrozporna tradicna odpoved na otazku: preco SP v kracani do minulosti dovoluje sluzit iba omsu podla Jana XXIII. najneskor z roku 1962? Pytam sa Vas na dovody, ako tradijec prijima fakt, ze misal z roku 1955 nie je podla SP akceptovatelny? Myslite, ze papez nevie, ze tridentska omsa siaha pred rok 1962?
Dana edicia misalov z 1962 je skutocne malo dostupna, predosle edicie su vsak hojne. Nemal by dosledny tradijec polozit otazku, co je na misali 1955 neprijatelne pre SP? Ono to potom tak aj vypada: papez je kritizovany za kadeco, preco nie dosledne aj tu? To sa da obratit na: ak papeza nekritizuje tu, preco ho potom v kadecom inom kritizuje?
citácia: Takových se na Slovensku opravdu v porovnání s ČR příliš mnoho neslouží (viz také www.missa.cz ). Takych nie. Tridentskych vsak dost, aj v Cechach. A Vy hovorite o tridentskej omsi. Necudujte sa, ak pocujete kritiku za pouzivanie pojmu, ktory ste zatial legitimne neobhajili. Vase ponimanie omse Jana XXIII. ako tridentskej omse, nie je zaväzne ani urcujuce.
citácia: Můžu Vás ubezpečit, že si pod pojmem "trident" nepletu s bohoslužbou podle NOM, kterou slouží kněz latinsky a před svatostánkem tak zle na tom nejsem... Po skusenostiach s tradijskou argumentaciou, dovolte mi uverit Vam az potom, ked jasne ukazete podstatny rozdiel medzi tridentskou omsou a NOM. Podstatny ,pane. Inak ide iba o nepodlozene nahovaranie si, ze rozdiely vidite - a pritom ide iba o vonkajsiu obradnu gesticku nepodobnost. Mierim na aplikaciu actus a potentia na pojem NOM: dokazte prosim, ze NOM nie je v omsi Jana XXIII. in potentia, aby ste mohli bezrozporne tvrdit, ze NOM nie je podstatou tridentsky. Tradicny katolik vie, o com je rec, vsak?
citácia: Kdybych si myslel, že je neplatná, tak bych napsal že to je divadlo a ne light-verze Mše svaté. Spíš bych tradiční katolickou Mši svatou a NOM přirovnal k Mercedesu a Škodě Favorit. Toto Vase tvrdenie je ... posudte sam, v akom "sulade" s ucenim Tradicie: Et cum sancta sancte administrari conveniat, sitque hoc omnium sanctissimum sacrificium: ecclesia catholica, ut digne reverenterque offerretur ac perciperetur, sacrum canonem multis ante saeculis instituit, ita ab omni errore purum (can.6), ut nihil in eo contineatur, quod non maxime sanctitatem ac pietatem quandam redoleat mentesque offerentium in Deum erigat.
Ako moze legitimny papez a legitimna autorita, po takomto dogmatickom vyhlaseni tridentskeho koncilu, ktora zavazuje aj ju samu, predlozit k verejnemu kultu "light verzi" omse?!
Ocakavam serioznu odpoved - vlastne seriozne odpovede na vsetko. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 február 2008 : 19:48:49
|
citácia: [quote][quote]Kdybych si myslel, že je neplatná, tak bych napsal že to je divadlo a ne light-verze Mše svaté. Spíš bych tradiční katolickou Mši svatou a NOM přirovnal k Mercedesu a Škodě Favorit. Pôvodne zaslal nuncius - 15 február 2008 : 15:26:40
Katolicka teologia rozlisuje dvojaky uzitok sviatosti: ten, ktorý sposobuje sama sviatost (ex opere operato), a ten, ktory zavisi od vnutornej dispozicie, pripravenosti toho, kto prijíma (ex opere operantis).
Kedze je podla teba NOM platna, memoze byt o prvom uzitku sporu. A to ci sa bude jednat o "Mercedes alebo o Favorit" nezalezi na obrade, ale na tvojej osobnej dispozicii. Ak ti lepsie vyhovuje predkoncilova omsa, prosim je tu indult. Ak nie je tu riadny rimsky ritus podla papeza Pavla VI.
Ale co pomoze tvojej zboznosti sice pekna liturgia, ktora ta dojme k slzam, ale je sluzena exkomunikovanym knazom. Budes sa citit zboznejsie ale budes postihnuty cirkevnym trestom...
Aby som sa vratil k tvojmu podobenstvu. Do ciela skor dojdes funkcnym Favoritom, ako pokazenym Mercedesom. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 26 ~
Člen od: 09 február 2008 ~
Posledná návšteva: 09 júl 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2008 : 10:43:13
|
Rarach:
citácia: ..ked jasne ukazete podstatny rozdiel medzi tridentskou omsou a NOM. Podstatny ,pane. Inak ide iba o nepodlozene nahovaranie si, ze rozdiely vidite - a pritom ide iba o vonkajsiu obradnu gesticku nepodobnost...
- Mily priatelu, velmi by ma zaujimalo co by sa muselo na NOM diat aby ste uznal rozdielnost od Tridentu? Keby pocas omse na obetnom stole tancovali dve stripterky, vidim, ze podla vas by to bola evidentne tiez len gesticka nepodobnost. Viete, mne totiz asi ide prave hlavne o tu gesticku nepodobnost. To, comu vy hovorite gesticka nepodobnost, je totiz menej uctive spravanie sa k eucharistickemu Jezisovi a vidim, ze v tom je medzi NOM a Tridentom znacny rozdiel, a este k tomu vsetkemu vychadza z toho aj nasledna interierova architektura kostolov.
Apolo:
citácia: Ale co pomoze tvojej zboznosti sice pekna liturgia, ktora ta dojme k slzam, ale je sluzena exkomunikovanym knazom.
- Myslim, ze omse exkomunikovanych knazov tu ani nikto nepropaguje, prave naopak, hladame tu tie omse od pravoplatnych knazov v pastoracii .
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2008 : 13:50:43
|
Pane Rarach, zasypal jste mě dotazy, tak zkusím aspoň na něco odpovědět.
Proč Svatý otec ve svém motu proprio chce, aby se používalo vydání Missale Romanum z roku 62? Jako nejjednodušší vysvětlení se mi jeví to, že je to poslední vydání misálu před liturgickou reformou II.vat. a obsahuje tak i texty k památkám a svátkům světců, kteří byli v rozmezí od předchozího vydání svatořečeni. Prostě je po určité stránce aktualizovaný. Já osobně ale nemám problém s tim, když by kněz sloužil podle některého staršího vydání...a vím, že se tak i často děje, kvůli již zmiňovanému nedostatku.
Přiznám se, že stále nechápu, co Vy označujete za "tridentskou mši". Vím, že je to označení sice nepřesné, ale přece jen člověk trochu znalý problematiky se už v tom zorientuje. ¨
Abychom si tedy udělali jasno - mše svaté sloužené z misálů po tridentském koncilu až po vydání 62 = mimořádná forma římského ritu, NOM misály (po reformě II.vat.) = řádná forma římského ritu. I když se mi toto označení příliš nelíbí, vystihuje to, o čem je celé SP.
Chcete tedy tvrdit, že mimořádná forma římského ritu se na Slovensku slouží na hodně místech? Můžete mi tedy prozradit kde? Pokud já vím, tak se jedná o Pribietu (doufám že jsem to správně napsal ), Komárno a pak ještě tuším nějaká malá farnost u hranic s ČR za Trenčínem.
|
Introibo ad altare Dei - vice o tridentske liturgii na www.missa.cz |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 7 ~
Člen od: 03 január 2008 ~
Posledná návšteva: 21 február 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 február 2008 : 13:57:00
|
citácia: citácia: [quote][quote]Kdybych si myslel, že je neplatná, tak bych napsal že to je divadlo a ne light-verze Mše svaté. Spíš bych tradiční katolickou Mši svatou a NOM přirovnal k Mercedesu a Škodě Favorit. Pôvodne zaslal nuncius - 15 február 2008 : 15:26:40 Katolicka teologia rozlisuje dvojaky uzitok sviatosti: ten, ktorý sposobuje sama sviatost (ex opere operato), a ten, ktory zavisi od vnutornej dispozicie, pripravenosti toho, kto prijíma (ex opere operantis). Kedze je podla teba NOM platna, memoze byt o prvom uzitku sporu. A to ci sa bude jednat o "Mercedes alebo o Favorit" nezalezi na obrade, ale na tvojej osobnej dispozicii. Ak ti lepsie vyhovuje predkoncilova omsa, prosim je tu indult. Ak nie je tu riadny rimsky ritus podla papeza Pavla VI. Ale co pomoze tvojej zboznosti sice pekna liturgia, ktora ta dojme k slzam, ale je sluzena exkomunikovanym knazom. Budes sa citit zboznejsie ale budes postihnuty cirkevnym trestom... Aby som sa vratil k tvojmu podobenstvu. Do ciela skor dojdes funkcnym Favoritom, ako pokazenym Mercedesom. Pôvodne zaslal Apolo - 15 február 2008 : 19:48:49
Prosím nevynášejte ukvapené soudy nad kněžími Bratrstva sv. Pia X., protože není to, co píšete tak úplně pravda.
Podle několika vyjádření vatikánských předstaitelů hříchem, pokud se věřící zúčastní na jejich liturgii a nemá přitom úmysl oddělovat se od Církve - nestihne jej nejen žádný trest a dokonce maji splňenou nedělní "povinnost" účasti na Mši svaté.
Další otázkou je, kdo je a kdo není v Bratrstvu exkomunikovaný... čadto se tvrdí, že exkomunikovaní jsou "pouze" biskupové a ne všichni kněží.
Já osobně nemám problém s účastí na Mši svaté u Bratrstva, ale chodím také samozřejmě na Mše sloužené kněžími řádně zařazenými do pastorace.
Z čeho soudíš, že je Mercedes pokažený? Já si myslím opak, právě že Mercedes je pěkně naleštěný a ve výborném stavu, kdežto Favorita se snaží mnozí všelijak tunningovat, až se často pod tíhou různých vylepšení a úprav ani nerozjede A z Favorita Mercedes neuděláš |
Introibo ad altare Dei - vice o tridentske liturgii na www.missa.cz |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 7 ~
Člen od: 03 január 2008 ~
Posledná návšteva: 21 február 2008
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 február 2008 : 18:25:16
|
citácia: Pane Rarach, zasypal jste mě dotazy, tak zkusím aspoň na něco odpovědět. Pôvodne zaslal nuncius - 16 február 2008 : 13:50:43
Pan nuncius, nezabudnite, ze ocakavam(e) Vase jasne odpovede na vsetky polozene otazky. Vacsine z nich, tych zasadnejsich, ste sa zatial vyhli. Budte prvym tradijcom, kto sa im nevyhne, co poviete. Nasledne Vam nezostanem dlzny odpoved na Vase otazky ani ja, samozrejme konkretne.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2008 : 19:32:17
|
Su to vyse 4 mesiace, a pan s takym peknym nickom neodpoveda.
V kazdej slusnej debatnej spolocnosti sa to povazuje za kontumacnu porazku dotycneho, pretoze su vylucene ine zavazne dovody neodpovedania (nuncius je zivy, zdravy a aktivny na inych weboch). Pokial sa kontumacna porazka tyka podstatnej, tzv. zdravej vacsiny (pars sana) zastancov daneho tabora , tak tato kontumacna porazka sa tyka celeho ideoveho postoja daneho tabora, podla zasady tzv. zovseobecnovania in generatim.
Moja gnoma, vzata z dlhorocnych skusenosti so svetom tzv. tradicionalizmu:
Od tradijcov mozno spravidla ocakavat iba tri veci: jesitnu urazlivost, bezrozluckovy zbabely utek, nevysvetlene mlcanie (ktore v niektorych pripadoch supluje verbalizovanie á la pokazeny o.o.gramofon). Overene tisickrat a nie naposledy.
Bohuzial a chvalaBohu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 apríl 2009 : 21:35:44
|
|
PFS
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 14 máj 2009 : 22:26:11
|
Skoda,ze na Slovensku sa veci velmi nepohli dopredu. V okolitych krajinach (snad s vynimkou Nemecka) uz celebrovali v starsej forme aj biskupi,nedavno aj v Cechach.Na Slovensku je ticho.Mnohi nechapu,ze motu proprio nie je navrat do minulosti,ale navrat posvatna. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 96 ~
Člen od: 25 august 2007 ~
Posledná návšteva: 12 apríl 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 január 2010 : 15:33:07
|
Srdečne vás pozývame zatiaľ na prvú svätú omšu slúženú v tradičnom ríte dňa 16. 01. 2010 vo filiálnej kaplnke Dyčka a je to farnosť Vráble. Celebrovať ju bude kňaz z Pribety Karol Balog |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 14 ~
Člen od: 04 november 2009 ~
Posledná návšteva: 04 máj 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 január 2010 : 23:24:04
|
citácia: Srdečne vás pozývame zatiaľ na prvú svätú omšu slúženú v tradičnom ríte dňa 16. 01. 2010 vo filiálnej kaplnke Dyčka a je to farnosť Vráble. Celebrovať ju bude kňaz z Pribety Karol Balog Pôvodne zaslal andrej - 09 január 2010 : 15:33:07
Veľmi rád by som sa zúčastnil,ale je to ďaleko.Dúfam,že nejde o nejakú jednorázovú záležitosť,ale vychádzajúc z toho,že ju bude slúžiť kňaz z Pribety,kde sa tradičný rítus už slúži pravidelne,my to tak jednorázovo vyznieva.Škoda!A ostatní kňazi spia?! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 67 ~
Člen od: 19 november 2009 ~
Posledná návšteva: 30 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 január 2010 : 08:00:25
|
nie budú sa asi striedať ešte s jedným rodákom s neďalekej dediny. Karičike sa sám ponúkol farárovi že by chodil. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 14 ~
Člen od: 04 november 2009 ~
Posledná návšteva: 04 máj 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 január 2010 : 19:53:57
|
Tak už máme po :D podľa môjho názoru to na prvý krát dopadlo veľmi dobre... pýtal som sa aj babiek tým sa to ževraj veľmi páčilo a uvítajú aj keď to bude častejšie takže dnes bol veľmi pekný deň ale ťažký :D |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 14 ~
Člen od: 04 november 2009 ~
Posledná návšteva: 04 máj 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 marec 2010 : 23:51:56
|
Ďalšie usmernenia čo sa týka tridentskej omše zo strany Ecclesia Dei:
1. Jestliže neexistuje žádná jiná možnost, protože například ve všech kostelích diecéze se všechny liturgie Svatého tridua už slouží v řádné formě (rozuměj NOM – pozn. překl.), liturgie Svatého tridua mohou být v tomtéž kostele, kde se slouží v řádné formě, dodatečně slaveny v mimořádné formě, pokud to místní ordinář povolí.
2. Mše v usus antiquior (ve starobylém ritu – pozn. překl.) může nahradit pravidelně sloužené mše v řádné formě. Otázka v kontextu znamená, že v mnoha kostelích jsou nedělní mše více méně na stálo rozplánované a ponechávají volné jen velmi nevyhovující termíny okolo poledne, ale to je právě souvislost, proč je otázka obecně platná. Odpověď ponechává věc na rozumném úsudku farního kněze a zdůrazňuje právo stálé skupiny /věřících/ účastnit se mše v mimořádné formě.
3. Farní kněz může naplánovat veřejnou mši v mimořádné formě ze svého vlastního podnětu (tj. bez žádosti skupiny věřících) ku prospěchu věřících včetně těch, kteří nejsou obeznámeni s usus antiquior. Odpověď komise je zde stejná s otázkou č. 2.
4. Kalendář, čtení nebo preface římského misálu z roku 1970 nesmí být nahrazeny za ty z římského misálu z roku 1962 v mimořádné formě.
5. Zatímco sama liturgická čtení (epištola a evangelium) musí číst kněz (diákon/subdiákon), jak určují rubriky, překlad do národního jazyka může poté přečíst také laik.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 67 ~
Člen od: 19 november 2009 ~
Posledná návšteva: 30 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 marec 2010 : 17:00:30
|
aj ja mám záujem
citácia: Ak mas zaujem poslem ti aj Omsovy obrad Ordo Misea aj s vysvetlivkami , co jednotlive casti Svatej omse znamenaju Pôvodne zaslal amerika1 - 06 december 2007 : 17:36:53 |
"Viem, komu som uveril..." |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 30 ~
Člen od: 23 november 2009 ~
Posledná návšteva: 18 júl 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
PFS
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 09 jún 2010 : 21:37:43
|
Hoci mozno uz neskoro, no davam do pozornosti slavnostnu tridentsku sv.omsu: vo stvrtok 10.juna o 18.00 v kostole sv.Alzbety, u alzbetinok,na Spitalskej ulici v BRATISLAVE |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 96 ~
Člen od: 25 august 2007 ~
Posledná návšteva: 12 apríl 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 júl 2010 : 23:42:47
|
|
|
|
|
|