|
Odoslaný - 13 september 2007 : 20:01:08
|
Je natočený film Prežiť - aspon myslim že sa to tak vola. Pre tých čo nevideli stručne: je to podla skutočnej udalosti havária lietadla v zasnežených kopcoch úplne mimo civilizácie, a ludia sú tam tak dlho, že sa rozhodnú jesť mŕtvych aby prežili, a nakoniec sa aj niektorý naozaj zachránili. A teda urobili niečo zlé že jedli mŕtvych? Kedže vlastný život by sme mali ochranovať. Neviem teda, ale podla mna mohli, a samotných mŕtvych si po záchrane samozrejme uctili. Čo o tom viete, alebo aj čo by ste asi robili v takej situácii? Určite ťažko povedať ja neviem čo by som robil ale dlhú dobu bez jedla by som asi nerozmýšlal čo jem. Aj ked momentálne mám také pocity že by som to nedokázal jesť.
|
Rímskokatolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4003 ~
Člen od: 15 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 27 apríl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 september 2007 : 19:24:36
|
Pozrel som sa poriadne na Katechizmus Katolíckej Cirkvi a tento víňatok vlastne odpovedá na viac otázok. Už tu aj v inej téme bolo písané kde sa nachádza v KKC časť nezabiješ, ale ak to niekto nemá tak čítajte tu:
Sväté písmo spresňuje zákaz piateho prikázania: "Nezabiješ nevinného ani spravodlivého".ˇÚmyselná vražda nevinného závažne protirečí dôstojnosti ľudskej bytosti, "zlatému pravidlu" a svätosti Stvoriteľa. Zákon, ktorý takúto vraždu zakazuje, má všeobecnú platnosť" zaväzuje všetkých a každého, vždy a všade. V reči na vrchu Pán pripomína prikázanie: "Nezabiješ!" a pridáva k nemu zákaz hhnevu, nenávisti a pomsty. Ba ešte viac, Kristus žiada od svojho učeníka, aby nastavil aj druhé líce a miloval svojich nepriatelov. On sám sa nebránil a Petroovi povedal, aby ponechal svoj meč v pošve. Oprávnená obrana osôb a spoločností nie je výnimkou zo zákazu zabitia nevinného, ktoré je úmyselnou vraždou. "Z konania... toho, kto bráni seba samého, môže vzniknúť dvojaký následok: jedným je zachovanievlastného života, druhým zabitie útočníka." "Nič neprekáža tomu, aby jeden čin mal dva následky, z ktorých iba jeden je úmyselný, ký druhý je mimo úmyslu." Láska k sebe samému je základným princípom morálnosti. Je teda oprávnené presadzovať rešpektovanie vlastného práva na život. Kto bráni svoj život, nie je vinný z vraždy, hoci je nútený zasadiť útočníkovi smrteľný úder. "Ak niekto pri obrane svojho života používa väčšie násilie, ako je potrebné, je to nedovolené. Ak však umiernene odráža násilie, obrana je dovolená... A nie je potrebné na spásu, aby sa človek zriekol umiernenej obrany preto, aby sa vyhol zabitiu druhého, lebo človek je povinný viac sa starať o svoj život ako o cudzí." Oprávnená obrana môže byť nielen právom, ale aj vážnou povinnostťou pre toho, kto je zodpovedný za život iných. Obrana spoločného dobra vyžaduje zneškodnenie nespravodlivého útočníka. Z toho dôvodu majú právoplatní predstavitelia moci právo použiť zbrane, aby odrazili útočníkov na občiansku spoločnosť, ktorá je zverená ich zodpovednosti. ˇUsilie štátu zabrániť šíreniu takých správaní, ktoré poškodzujú práva človeka a základné pravidlá občianskeho spolunažívania, zodpovedá požiadavke ochrany spoločného dobra. Právoplatná verejná moc má právo a povinnosť uložiť tresty primerané závažnosti zločinu. Trest má predovšetkým za cieľ napraviť neporiadok spôsobený previnením. Ked ho vinník prijme dobrovoľne, trest nadobúda hodnotu odpykania. Okrem obrany verejného poriadku a ochrany bezpešnosti osôb má trest aj liečebný cieľ, nakoľko je možné, má prispieť k náprave vinníka. Za predpokladu, že sa plne zistila totožnosť a zodpovednosť vinníka, tradišné učenie Cirkvi nevylučuje použitie trestu smrti, ak by bol jedinou možnou cestou na účinnú obranu ľudských životov pred nespravodlivým útočníkom. Ak však na obranu a na ochranu bezpečnosti osôb pred útočníkom stačia nekrvavé prostriedky, verejná moc má použiť iba tie, lebo lepšie zodpovedajú konkrétnym podmienkam spoločného dobra a väčšmi sa zhodujú s dôstojnosťou ľudskej osoby. |
Rímskokatolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4003 ~
Člen od: 15 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 27 apríl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|