|
Odoslaný - 24 október 2004 : 15:09:46
|
Kedze toto je prva tema v novej strukture, podla novych pravidiel prosim o odpovede len prislusnikov RKC. Preco sa pri omsi bezne prijima iba telo a nie aj krv Jezisa?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 október 2004 : 14:49:50
|
z praktickych dovodov myslim. telo aj krv Pana Jezisa su svate. svateniny sa"po" spaluju...napr. posvatene bahniatka. a ked by kvapla kvapka Jezisovej krvi nejakej zenskej na 20000-ovy kozuch neviem ci by sa potesila. ale asi su aj ine dovody |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 október 2004 : 14:54:12
|
Nechapem, skus este raz a pomalsie. Chces povedat, ze krv sa neprijima preto, aby si nou niekto nezaspinil kozuch? A co s tym ma spalovanie? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 október 2004 : 15:06:37
|
Z praktickych dovodov som nevydrzal, ale nie som prislusnik RKC, tak vlastne nic nepisem, aj ked si myslim, ze aj neprislusnici RKC by mali co napisat |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 október 2004 : 15:18:58
|
Jeden RKC mi vysvetloval, ze sa jedna o casovu efektivitu. Telo sa dava kazdemu a vino uz z casovych dovodv len knaz, lebo by vlastne znova musel vykonat cele kolecko znovu. (Ci je casova uspora dolezita prave tu je stale otazne).
Myslim, ze s tym ma co docinenia skor "cena" vina. Ze dakedy bolo kvalitne vino (a zrejme vino ako take) tazko zohnat, ovela tazsie ako napr. chlieb, a tak sa zauzivala tato tradicia, ktora zostala, aj ked uz dovod pominul.
Kazdopadne si myslim, ze krestan by mal aj fyzicky prijimat obe zlozky Kristovej obete, ved Kristus zomrel fyzicky za nas vsetkych (tak nas Biblia uci) a raz sa bude kazdy osobne a fyzicky Bohu aj zodpovedat a kazdy ma osobne a fyzicky prijat Krista, aj vo veceri Panovej. |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 október 2004 : 15:42:48
|
quote: Pôvodne poslal Mato
Nechapem, skus este raz a pomalsie. Chces povedat, ze krv sa neprijima preto, aby si nou niekto nezaspinil kozuch? A co s tym ma spalovanie?
je to jeden z dovodov...neviem,ci aj casova uspora je jeden z nich... chcem este pripomenut,ze Telo Kristovo je rovnocenne s jeho Krvou, preto staci prijimat jedno z nich. to by mohol o tomto povedat ale radsej nejaky studovany co ma s tym spalovanie? ked mas doma nejaku svatenu vec, napr. tie bahniatka a na dalsi rok sa posvacuju nove,tie stare sa nevyhadzuju,pretoze by bolo znesvetenie,preto sa spaluju.a kedze by mohla kvapnut kvapka Jezisovej Krvi na kabat musel by sa spalit alebo vystrihnut ta cast kde je kvapka a len ta cast spalit. mno ale bola by som rada,keby sa aj k tomuto vyjadril nejaky knaz,nechcem nikoho zavadzat |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 október 2004 : 19:58:39
|
Ahoj Mato, je to z dovodu, ze KC veri, ze v samej hostii aj v samom premenenom vine je Kristus "cely". Cize staci prijimat pod jednym sposobom. Musim priznat, ze toto je aj moja otazka - preco? sa to takto uzakonilo, napriek tejto viere...akokolvek praktickost nemoze pozmenit Jezisove slova. To, ze neprijimame pod obojim je teda vyplyvajuce z tejto viery. Pocula som na to aj taky priklad - pozri sa do zrkadla - potom ho rozbi a v kazdom kusku zrkadla sa budes vidiet ako v tom celom kuse. Vychodny obrad - greckokatolicky ma sv. prijimanie pod obojim sposobom. Rimskokatolicky obrad prijima pod obojim sposobom napr. ked knaz vysluhuje svatu omsu/knazi vzdy/, pri svadobnych obradoch alebo slavnostnych omsiach a pod.
Co pisal GMK - pravdepodobne vobec nejde o casovu efektivitu, ja som prijimala viackrat obojim sposobom a vtedy sa hostia namoci do krvi Pana a tak sa prijme. Nerobi sa ziadne kolecko odznovu, nikto sa nestavia znovu do radu. Co sa tyka toho "kvapnutia krvi" mimo...asi by kozuch nepalii, napr. ked padne hostia viem ze sa robi nejaky ukon, kedy knaz nieco polozi na miesto kde padla a tym sa "rusi ucinok" hostie./ospravedlnujem sa, ale nepoznam tie odborne nazvy/ V pripade krvi by azda pouzili podobnu metodu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 638 ~
Člen od: 03 január 2004 ~
Posledná návšteva: 17 júl 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 27 október 2004 : 10:40:09
|
toto je fakt otazka na knaza, najma po "ekonomickom" zhodnoteni od GMK, lebo cena kvalitneho omsoveho vina... Suhlasim s tym, ze Jezis je pritomny vo sviatosti oltarnej, a preto je svate prijimanie plnohodnotne. A okrem toho, myslim si, ze to je aj z casoveho a hygienickeho hladiska vhodnejsie. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 27 október 2004 : 19:48:29
|
To: Mirecnr Cit: A okrem toho, myslim si, ze to je aj z casoveho a hygienickeho hladiska vhodnejsie.
Takže o takych desať-dvadsať rokov bude stačiť sedieť pri PC, a Ježišovo Telo a krv si budeme posielať mailom, alebo v systéme on-line? Veď to bude z časového a hygienického hľadiska vhodnejšie. Kto sa má komu prispôsobovať? Boh nám so svojimi príkazmi, či my Jemu?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 27 október 2004 : 22:11:44
|
quote: Pôvodne poslal mirecnr
toto je fakt otazka na knaza, najma po "ekonomickom" zhodnoteni od GMK, lebo cena kvalitneho omsoveho vina... Suhlasim s tym, ze Jezis je pritomny vo sviatosti oltarnej, a preto je svate prijimanie plnohodnotne. A okrem toho, myslim si, ze to je aj z casoveho a hygienickeho hladiska vhodnejsie.
Najprv sprdnes GMK a hned nato tvrdis to iste, co GMK... |
GMK: Geniálny Marcelllooo Kráľ |
Krajina: Antigua and Barbuda ~
Počet príspevkov: 10311 ~
Člen od: 15 máj 2004 ~
Posledná návšteva: 05 marec 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 27 október 2004 : 22:42:55
|
Nuz musim priznat, ze som prekvapeny. Cakal som rozne vysvetlenia, ale prave casove a hygienicke nie Potom by sme z casoveho hladiska mohli vypustit prijimanie ako take, ved ked je plny kostol, trva nezanedbatelny cas aj bez vina |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 október 2004 : 05:54:22
|
Pavelba, nie, online cez PC nikdy nebude take osobne, ako je svate prijimanie. To nehrozi. Ziadne upravy, ziadne zjednodusovanie, prepac, odvykol som si, ze ma hned chytis ako RKC prislusnik za slovicko a otocis ho nevhodnym prikladom. Polepsim sa. Casove hladisko = ano, Mato, ked je plny kostol, trva "dlho" aj "obycajne" svate prijimanie, a teraz si to predstav, ze kazdu hostiu knaz vezme, namoci do krvi Kristovej, otrasie kvapku a tak poda...minimalne dvojnasobny cas. Otazku si polozme, co je to "dlho"? Pre mna je akekolvek svate prijimanie zvacsa vzdy kratke, lebo ked si po nom klaknem, rozpravam sa s Jezisom..a cas sa mi zastavi, nehladim na hodinky, ze mi ujde autobus, ci nestihnem nieco ine...je to otazka pohladu. Hygienicke hladisko nemienim blizsie rozvadzat. Svojou odpovedou som mieril tam, ze ak sa takymto sposobom svate prijimanie vykonava (iba telo Kristovo), RKC vie, preco je to tak a ja tu niesom nato (a kto z Vas je?), aby to posudzoval, hodnotil a pripadne odsudzoval? Prepac, pavelba, s Tebou som neratal, ze sa hned chytis jeeednoznacneeeeho rozdielu oproti Biblii (vid uvod tejto temy, prva veta). |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 október 2004 : 07:40:38
|
Cela tato diskusia sa mi nejako nezda. Ked citate priebeh vecere panovej v Pisme, tak ten duch, ktoreho to ma je neopakovatelny. Ked to prekryjem so spalovanim nejakeho kozucha, pretoze tam kvaplo trocha vina, alebo nejake "odcarovanie" miesta, kam padla hostia. Jezis lamal chlieb... pri tomto lamani tiez padali omrvinky a ucednivi ich nezametani nejakou specialnou metlou... Neviem ci som spravne vyjadril co mam na mysli, ale nieco mi na tejto diskusii, celej, nesedi. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 október 2004 : 07:52:01
|
Hej, bud ide o podstatu, laebo sa hrame s detailami, a podstata unika:( |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 október 2004 : 11:11:53
|
nemyslim a ani som nepocul ze by sa dalo nieco na miesto kde padla hostia. mozno niekedy davno. ale - hostia je jezis a tak nie je vhodne, aby sa po nej sliapalo, aj ked aj to sa stalo, ze sa prilepila na podrazku. knaz prisiel, dal ju dole. ked spadne na zem, tak ju odlozi a potom sam prijme - ak nie je nejak strasne spinava. vino - je krvou kristovou len ked je to vino. preto ked sa napr. rozleje ma sa to miesto poliat vodou, vino sa rozriedi a uz to nie je vino - uz to nie je ani kristova krv. myslim, ze tak nejak to moze byt aj s hostiou. kym je to vino a chlieb je to krv a telo pana. tak nejako to hovori teologia. no a prijmanie pod obojim je dovolene, ale podla mudrych knih je uskutocnovane len v niektorych pripadoch, mozne je aj prijimanie len krvi - ked je dotycny neschopny prijimat pevnu potravu - hostiu. ale v zahranici sa bezne prijima pod obojim a nie len tak ze sa hostia namaca. asi tak. ppd |
|
|
|
Odoslaný - 28 október 2004 : 14:59:58
|
quote: ale - hostia je jezis
Ked sa hlbsie zamyslim nad tymto vyrokom... a porovnavam to s vyrokmi v Pisme... neviem neviem |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 október 2004 : 22:02:15
|
Lajos, chces nahradit pavla? Ak chces k tomu este nieco povedat, pokracuj prosim v teme rozdielne nazory. Dakujem. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 december 2004 : 09:37:03
|
Co sa tyka katolickej cirkvi, tak v latinksom obrade nie je prijmanie pod obojim, az na niektore vynimocne udalosti: sobas, sviatky, napr. Bozie Telo, kde knaz namaca telo v krvi...Neviem preco v latinskom obrade nie je zauzivane prijmanie pod obojim . Co sa tyka inych obradov v katolickej cirkvi, tak tam je prijmanie pod obojim, neviem ako je to vo vsetkych, ja poznam akurat liturgiu sv. Jana Zlatousteho u greko-katolikov (sem tam k nim zaskocim, je to pozitivna zmena, doporucujem k nim zajst (v Ba su na pri Ondrejskom cintorine, na ul.29. augusta)) a tam je prijmanie pod obojim. Pre zaujimavost chlieb, ktory sa pouziva na obetu je dokonca z kvaseneho cesta. Da sa to vysvetlit vdaka Pismu, kde v evanjeliu podla Jana na rozdiel od synoptikov sa hovori, ze Panova vecera bola v predvecer sviatku nekvasenych chlebov, takze sa mohol este pozivat aj chlieb z kvaseneho cesta. Myslim ze Boh zariadil tak, ze boli vlastne dva datumy Velkej noci, podla synoptikov to zacalo uz vo stvrtok, podla Jana v piatok (napr. aj teraz su vlastne vianoce dvakrat do roka, raz podla gregorianskeho kalendara a druhykrat podla Julianskeho) |
|
|
|
Odoslaný - 14 december 2004 : 10:49:04
|
quote: Pôvodne poslal sasulnik
Da sa to vysvetlit vdaka Pismu, kde v evanjeliu podla Jana na rozdiel od synoptikov sa hovori, ze Panova vecera bola v predvecer sviatku nekvasenych chlebov, takze sa mohol este pozivat aj chlieb z kvaseneho cesta. Myslim ze Boh zariadil tak, ze boli vlastne dva datumy Velkej noci, podla synoptikov to zacalo uz vo stvrtok, podla Jana v piatok (napr. aj teraz su vlastne vianoce dvakrat do roka, raz podla gregorianskeho kalendara a druhykrat podla Julianskeho)
no co sa tyka NZ je tam niekolko veci, ktore nie su uplne totozne. Ale je tu vysvetlenie, ze Jan si vsimal inak veci ako synoptici. Co sa tyka kalendarov, je to skor tvrdohlavost neprijat nove veci, neaktualizovat si vedecke poznatky, ktore su akosi charakteristicke pre urcite obdobie v cirkvi. Juliansky kalendar nezohladnoval nejake javy - prestupny rok, v dosledku coho nastal rozdiel medzi kalendar a skutocnym datumom, ktory napravil az papez Gregor(neviem kolkaty.) |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 21 január 2005 : 15:04:41
|
Tak ja som si zobral direktorium na rok 2005, je to vlastne poriadok podla ktoreho sa riadi liturgia a jej slavenie na celom Slovensku. A v tejto knihe su napisané jasné "Pravidlá prijimania pod obidvoma spôsobmi: Prijimanie sa dovoľuje v týchto prípadoch: 1. pri krste detí, ak je krst v omši, ich rodičom, krstným rodičom, starým rodičom, a súrodencom s ich rodinami 2. pri sobáši, ktorý je v omši, novomanželom aj ich rodičom, krstnym rodičom, starym rodičom a súrodencom s ich rodinami, družbom a družiciam 3. pri jubilejnej omši manželov: im aj ich deťom, rodinám detí a rodičom jubilujúcich manželov a ostatným príbuzným 4. pri omši ktorá sa slávi pre tieto menšie spoločenstvá: pre absolventov nejakého štúdia a pri ich výročných stretnutiach, pri životnom výročí (npr. 50, 60, 70, 75, 80, 85, 90. roku)pre jubilanta a jeho príbuzných; pri životnom výročí kňazov, rehoľníkov a rehoľníc; pprítomným kňazom a rehoľníkom (ak necelebrujú)a rehoľníkom - btratom a rehoľniciam, aj ich príbuzným; pri omši za tých, čo odchádzajú z farnosti na určitý čas do nejakej služby (napr. regrúti), regrútom 5. pri omši pomazania chorých chorým a prítomným. ak by bolo prítonmých veľa, vtedy len blízkym príbuzným chorých; 6. pri pohrebnej omši rodine zosnulého; 7. v omši pri požehnaní kalicha alebo obetnej misky darcom kalicha (obet. misky)alebo tým, čo prinášajú tieto dary pri obetnom sprievode; 8. na Zelený štvrtok pri Večernej omši na pamiatku Pánovej večere, tým, čo prisluhujú pri oltári: lektorom, akolytom, prednášateľom prosieb, prinášateľom obetných darov, spevákom a tých, ktorým celebrant umýval nohy; 9. pri kňaz. sväteniach, rehoľ. obliečok, a sľubov, pri primičnej sv. omši novokňaza: rodčom, krstným rodičom, súrodencom s ich rodinami, starým rodičom, mimoriadnym dobrodincom novokňaza; pri jubilejných omšiach kňaza (25,30,40,50,60. výročie) a jeho príbuzným Okrem týchto prípadov a prípadov vyznačených v liturgických knihách kňazi nesmú svojvoľne dávať prijímanie pod obidvoma spôsobmi Ak by sa vyskytli iné pastoračné zdôvodnené prípady, treba si vypýtať povolenie od miestneho ordinára. Pri sv. prijímaní pod obidvoma spôsobmi treba dbať na predpisiy Rímskeho misála (body č. 244-252)(to je kniha z ktorej kňaz celebruje sv. omšu - pozn. autora prispevku), zaistiť dôstojnosť, nábožnosť a vznešenosť obradu a vylúčiť nebezpečenstvo čo i len najmenšej neúcty. Odporúča sa použiť spôsob prijímania, pri ktorom sa hostia namáča do kalicha, čím sa zvládnu praktické ťažkosti a lepšie sa zabezpečí povinná úcta voči tejto Sviatosti."
Tak, trocha dlhé, ale dúfam že vám to všetkým vyjasnilo nejasnosti a nevedomosti. V modlitbe a s prianim všetkého dobrého ostáva bohoslovec Michal |
|
|
|
Odoslaný - 21 január 2005 : 23:46:45
|
quote: Okrem týchto prípadov a prípadov vyznačených v liturgických knihách kňazi nesmú svojvoľne dávať prijímanie pod obidvoma spôsobmi
Nedá mi aby som na kontext tohoto príspevku a konkrétnu vetu nezareagoval Písmom Svätým /a svojím názorom/:
Matúš 26:27 Potom vzal kalich a poďakujúc dal im so slovami: Pite z neho všetci
Ján 6:54 Kto jie moje telo a pije moju krv, má večný život, a ja ho vzkriesim v posledný deň. Ján 6:56 Ten, kto jie moje telo a pije moju krv, zostáva vo mne a ja v ňom.
1 Korintským 11:25 Tak tiež i kalich, keď bolo po večeri, hovoriac: Tento kalich je tá nová smluva v mojej krvi; to čiňte, koľkokoľvek ráz by ste pili, na moju pamiatku.
Kto to nariadil a ustanovil? Nebol to Kristus, Ježíš, Pán Pánov a Kráľ Kráľov? Nebol to ten, čo zaplatil za hriechy mňa. Teba, Tvojich známych, rodiny? Prečo nepiť Víno na pamiatku Pána? Prečo treba vymedzovať, kedy veriaci má prijímať víno, kalich?
Odpovedaj logicky, nie tým, čo niekto nariaďuje...v umelých zákonoch... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 január 2005 : 09:06:19
|
quote: Prečo treba vymedzovať, kedy veriaci má prijímať víno, kalich?
Aby bola zachovaná čo najväčšia možná úcta a aby neprišlo ani k najmenšiemu možnému zneúcteniu (napr. pri pití tam hrozí mimoriadne veľké nebezpečenstvo zneúctenia - kvapnutie na zem, vyliatie, zabehnutie, vpustenie slín...) A my katolíci veríme, že vo víne a v krvi je skutočne prítomný Boh! Nekatolíci to majú iba ako pripomienku, teda Boh nie je prítomný v spôsobe chleba a vína pri nekatolíckom jedení a pití chleba a vína...
Tieto zákony, podľa mňa v ničom neprotirečia ani Bohu ani Písmu. Jasne je napísané, že "všetci", čo znamená, že každá má právo, inak povedané, nikto nie je vylúčený z možnosti prijímania pod obojím spôsobom...
A tiež všetci kňazi po celom svete dennodenne prijímajú pod obojím spôsobom. A veriaci sú tiež plne účasný na sv. omši (jednota), teda aj oni sa zúčastňujú na najsvätejšej obeti... |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 január 2005 : 09:33:06
|
Poďme sa pozrieť aj na iné miesto Písma, kde podľa mňa jednoznačne ide o Eucharistiu. Teda vráťme sa do Emauz tesne po vzkriesení...
"A keď sedel s nimi pri stole, vzal chlieb a dobrorečil, lámal ho a podával im ho. Vtom sa im otvorili oči a spoznali ho..."
[Lk 24, 30-31]
Teda sám Veľkňaz sprítomňuje udalosti poslednej večere a učenníkom stačí prepodstatnený chlieb, aby ho spoznali. Mne tiež. |
Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat! |
|
|
|
Odoslaný - 25 január 2005 : 10:26:11
|
Vitaj spat strateny synu |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 január 2005 : 11:31:14
|
Dakujem |
|
|
|
Odoslaný - 25 január 2005 : 12:02:30
|
Zaujímalo by ma, drahý Pavel, prečo na jednom mieste píšeš: quote: Ján 6:54 Kto jie moje telo a pije moju krv, má večný život, a ja ho vzkriesim v posledný deň. Ján 6:56 Ten, kto jie moje telo a pije moju krv, zostáva vo mne a ja v ňom.
a o pár riadkov nižšie quote: Prečo nepiť Víno na pamiatku Pána?
Co teda piješ a čo treba piť? Pekný deň!
|
Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat! |
|
|
|
|
|
|