|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 00:19:36
|
Nenávidieť kresťan nesmie, je to ťažký hriech.
Ako potom možno nenávidieť hriech?
a.) buď je to obrazne myslené - ale potom tu istý potenciál tolerancie a náchylnosti k hriechu stále zostáva (a je nespravodlivé učenie, že Boh po smrti bude púšťať do neba duše iba úplne očistené od akejkoľvek aj tej najmenšej náchylnosti k hriechu --kto sa potom do neba dostane, nikto)
b.) alebo je to myslené vážne, s tou nenávisťou, ale potom to nesedí ani len logicky: nenávisť je hriech, hriech je zlo, nenávisť je zlo, mám teda činiť zlo?
|
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 05:38:42
|
Tomas... pozeras sa na to prilis komplikovane, zamotavas sa do filozofickych priruciek a definicii... skus sa na to pozriet takymi detskymi ocami: ano, nenavist je hriech. nenavist voci niekomu, niecomu..clovekovi, susedovi, Bohu, voci praci ci miestu, kde zijes. hriech vsak mame nenavidiet preto, ze LEN vdaka nemu nedosiahnene vecny zivot, preto sa mu mame snazit vyhybat..az do takeho extremu, ze ho mame nenavidiet, aby sme mu nepodlahli. Nehraj sa s vyznamom jednotlivych slov (nenavidiet hriech), akceptuj to proste ako uceleny vyraz, ktory je vynimkou, potvrdzujucou pravidlo. vyhybaj sa nenavisti, a vyhybaj sa hriechu. ale hriech samotny mas nenavidiet, aby si sa mu mohol vyhnut...hriechu samotnemu, cize tym aj nenavisti voci comukolvek inemu. |
Veď ma, Pane, vo svojej pravde a uč ma, lebo Ty si Boh, moja spása, a v Teba dúfam celý deň. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 07:00:25
|
Nezavisí náhodou konanie hriechu pri nenávidení od predmetu, ktorý nenávidím? Teda ak nenavidím blížneho svojho, konám hriech. Ak nenávidím svoj hriech alebo hriech blížneho svojho, nekonám hriech. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 07:34:37
|
citácia: Nenávidieť kresťan nesmie, je to ťažký hriech. Ako potom možno nenávidieť hriech? a.) buď je to obrazne myslené - ale potom tu istý potenciál tolerancie a náchylnosti k hriechu stále zostáva (a je nespravodlivé učenie, že Boh po smrti bude púšťať do neba duše iba úplne očistené od akejkoľvek aj tej najmenšej náchylnosti k hriechu --kto sa potom do neba dostane, nikto) b.) alebo je to myslené vážne, s tou nenávisťou, ale potom to nesedí ani len logicky: nenávisť je hriech, hriech je zlo, nenávisť je zlo, mám teda činiť zlo? Pôvodne zaslal trent.tomas - 07 jún 2007 : 00:19:36
Ale Tomas nesekol si sa trosku ? A co diabla ? Toho mame predsa nenavidiet |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 08:10:48
|
krestan nema nenavidiet svojho blizneho (cloveka) a hriech nie je blizny (clovek) |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 08:59:56
|
tento prispevok Tomas mi pripomina prvu hodinu z Filozofie. Na Dialektike dal nam ucitel priklad ako postupovat podla stanovenych pravidiel. Ci bude vysledok nasho myslenia aj pravdivy to Dialektiku nezaujima. To prenechava Kritike. Priklad: -Co vidime, urcite existuje. -Sused videl matohu. Teda: Matoha urcite existuje. Kritika tu absentuje. Tvoj prispevok, zda sa mi, je navnadou a bavis sa na reakcii citatelov. Pacia sa mi tvoje prispevky... |
Krajina: Canada ~
Počet príspevkov: 62 ~
Člen od: 23 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 19 máj 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 09:05:02
|
to s tou navnadou suhlasim |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 09:22:12
|
Mirec:
to je o bud-alebo, vsetko na svete ma len dve moznosti: vnimat ich vo svojej doslovnosti, alebo vo svojom poukazovani na nieco ine (semiotika!!!). Čiže, once again, doslovne alebo v prenesenom vyzname?
Ty hovoris o prenesenom. Ake zamotavanie? Nenavidiet je pojem s velmi konkretnym vyznamom, ktory vsak podla teba tuna netreba brat doslovne. Ale potom, zamotavas sa ty:
1.premisa -Mirec uci: nenavidiet hriech je to, co nam brani k vecnemu zivotu.
2.premisa -Viera uci: k vecnemu zivotu nam brani aj ta najmensia škvrna a nachylnost k nej.
Zaver -konkluzia: nenavidiet hriech je stranit sa co i len najmensej nachylnosti k nedokonalosti = nulova tolerancia voci akemukolvek zlu = iba nenavist tomu zodpoveda, lebo TO je vyznamom jej slova:dokonala absencia akejkolvek lasky ci vztahu voci xyz
no a sme kamarat zamotani este viac. z tvojho nazoru sa dostaneme k bludnemu tvrdeniu, ze mame mat nulovu lasku, aby sme sa dostali do neba. pritom nebo je praveze iba za co najvacsiu lasku.
snaha ignorovat vyznamy pojmov vedie do nezmyslov. |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 09:28:17
|
nie, ziadne prenesene vyznamy. Hriech mame nenavidiet doslovne. mame sa ho vystrihat, stitit, vyhybat sa mu a snazit sa mu nepodlahnut, rovnako, ako jeho povodcovi diablovi. nevidim problem (v definiciach). co sa Ti zda zamotane?:) |
Veď ma, Pane, vo svojej pravde a uč ma, lebo Ty si Boh, moja spása, a v Teba dúfam celý deň. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 09:54:54
|
Takže doslovne?
Vystrihať, štítiť sa, vyhýbať atď. ..jasne. To voci hriechu mame robit a su to prejavy nevylucujuce lasku: napriek tomu, ze ta mam rad, roky sa neuvidime.
Ale nenavidiet??? toto slovo je opakom, contra laske! vyjadruje total absenciu tolerancie a lasky. Ja s definiciami problem nemam. Mam problem s tym, ako mozno nenavidiet hriech a tak sa dostat do neba. Btw castá namietka ateistov. |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 13:16:27
|
pouzijem Tvoje slova v kontre: hriech, nemam ta rad, a nechcem ta ani vidiet, verim, a zelam si, a modlim sa, aby som ta nestretol do konca zivota. Nechcem s tebou nic mat a budem sa ti pokusat vyhnut, ako to len pojde. si mi prekazkou (k vecnemu zivotu), hnusis sa mi... |
Veď ma, Pane, vo svojej pravde a uč ma, lebo Ty si Boh, moja spása, a v Teba dúfam celý deň. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:01:29
|
No, čiže hovoríš tu o pestovaní trvalej averzie voči niečomu (hriechu)
Svätosť je totálnou averziou od hriechu, čím väčšiu averziu máme, tým bližšie sme k svätosti (k nebu).
Ako sa však dá ísť k svätosti, ak sa snažíme mať srdce total plné averzie a nenávisti, tejto negatívnej emócie ako takej??? |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:07:28
|
citácia: No, čiže hovoríš tu o pestovaní trvalej averzie voči niečomu (hriechu) Svätosť je totálnou averziou od hriechu, čím väčšiu averziu máme, tým bližšie sme k svätosti (k nebu). Ako sa však dá ísť k svätosti, ak sa snažíme mať srdce total plné averzie a nenávisti, tejto negatívnej emócie ako takej??? Pôvodne zaslal trent.tomas - 07 jún 2007 : 14:01:29 nie nie... staci, aby si mal plne srdce lasky k Bohu, aby mal On trvale miesto v Tvojom srdci..a pre hriech tam potom proste nebude miesto. nesustreduj sa tak na nenavist voci hriechu, ale na lasku k Bohu a bliznemu...
|
Veď ma, Pane, vo svojej pravde a uč ma, lebo Ty si Boh, moja spása, a v Teba dúfam celý deň. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:11:42
|
Zalmista pise , ze Boh nenavidi hriech Nie je azda preto Bohom lasky ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:12:27
|
citácia: Nezavisí náhodou konanie hriechu pri nenávidení od predmetu, ktorý nenávidím? Asi áno.
citácia: Teda ak nenavidím blížneho svojho, konám hriech. Iste. Práve preto, že nenávisť a hriech sa nedajú rozpojiť: kde je nenávisť, tam je hriech.
citácia: Ak nenávidím svoj hriech alebo hriech blížneho svojho, nekonám hriech Dopovedz to: nekonáš hriech nenávisti voči sebe či blížnemu. Úprimná vedomá chcená nenávisť stačí, aby sme sa už nemuseli baviť o tom, koho/čoho sa ona týka. Prítomnosť nenávisti konštituuje prítomnosť niečoho zlého. Bodka.
Samotné slovné spojenie: úprimná nenávisť, je dobrý oxymoron. |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:21:30
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:27:10
|
So žalmistom ani Písmom nemám problém, vieme že výrazy o Bohu sú metaforické či prenesené: veď Boh nemá emócie a pod.
Čo chce žalmisto o Bohu povedať, rozumieme všetci.
Ľudia však nie sú ako Boh, v našom svete platí, že nenávisť je zlá a ťažkým hriechom vždy. Tak AKO sa to dá, nenávidieť (hocičo, i hriech) a byť tak svätejším??? |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:30:38
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:41:34
|
Nehrám sa. Povedz rovno, že hriech sa nedá nenávidieť v skutočnosti, že tá veta sa iba tak hovorí.
Akurát že potom by si vyššie nepísal o doslovnom význame.
- nenávisť je cestou do pekla, nie do neba. toto je katechizmová pravda pre deti.
Ukazuje sa, že ľudia majú často plné ústa vzletných slov, ktorým buď sami nerozumejú, alebo sa na niečo hrajú (pokrytectvo slov). |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 14:53:04
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 15:09:59
|
Veď ja som to konštatoval všeobecne (rozšíril som kontext témy), nič osobné tam neviď, povedali sme si predsa že také ee.
Ja staviam na slovíčku? Veď ja som nevymyslel ani frázu "úprimná nenávisť k hriechu", ani učenie viery o neprijateľnosti nenávisti v našom živote - ja som si len všimol, že mi tam dačo nesedí. Všetko..
|
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 15:21:08
|
najlepsie nenavidenie hriechu je take, ze sa mu vyhybam...slovo nenavidiet vyjadruje postoj cloveka k niecomu, niekomu...ked mam niekoho rad, vyhladavam jeho spolocnost ak ho nenavidim, nechcem ho ani vidiet...da sa nenavidiet hriech sposobom ako nenavidim cloveka?
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 15:53:20
|
Co myslite Jezis nenavidel diabla ? Nedajte sa Tomasom dostat chodte k zivej bytosti realnej , ktoru mame nenavidiet |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 15:56:49
|
Tomas nevykrucaj sa ako modernista a odpovedz mi Ak nenavidim diabla je to prekazka na ceste k svatosti ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 16:13:21
|
absolútny súhlas!! |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 07 jún 2007 : 16:15:43
|
|