|
Odoslaný - 10 júl 2009 : 23:47:40
|
Jeden prieskum Novej zmluvy nám ukazuje 4 dôležité body: 1) Kedykoľvek sa Kristus zjavil vo svojom vzkriesenom tele, a keď by sa spomínal nejaký deň, vždy sa to jednalo o prvom pracovnom dni v týždni (Matúš 28:1, 9, 10; Marek 16:9; Lukáš 24:1, 13, 15; Ján 20:19, 26). 2) Jedine kedy sa Šabbát spomína od Skutkov po Zjavenie je v kontexte evanjelizácie Židov, ktorá sa zvyčajne diala v synagóge (Skutky 13-18). Pavel píše: „Pre Židov som sa stal akoby Židom, aby som získal Židov.“ (1 Korinťanom 9:20). Pavel nešiel do synagóge pre spoločenstvo, alebo aby poučoval svätých, ale aby presvedčil a zachránil stratených. 3) Pavel raz povedal „a odteraz pôjdem k pohanom“ (Skutky 18:6), a Šabbát už viac nebol spomenutý. A 4) namiesto toho, aby odporúčal oddanosť Šabbátu, vo zvyšku Novej zmluvy zahŕňa opak (vrátane jednej výnimky z bodu 3, ktorá sa nachádza v liste Kolosanom ( 2:16).
Ak sa pozrieme trochu bližšie na bod 4, zistíme, že neexistuje záväzok pre Novo zmluvných veriacich, aby dodržiavali Šabbát a ukáže, že názor nedele ako „kresťanského Šabbátu“ je tiež nebiblický. Ako čo sme hore spomínali, Šabbát sa iba raz spomína po tom, ako sa Pavel začal sústreďovať na pohanov: „Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novomesiace alebo soboty, lebo ony sú len tieňom budúcich vecí, no skutočnosť je Kristus.“ (Kolosanom 2:16–17).
Židovský Šabbát bol zrušený na kríži, kde Kristus „Zotrel dlžobný úpis, ktorý bol svojimi nariadeniami proti nám a prekážal nám, a odstránil ho tým, že ho pribil na kríž.“ (Kolosanom 2:14).
Táto myšlienka sa opakuje viac ako raz v Novej zmluve: „Lebo niekto robí rozdiel medzi dňom a dňom, iný nerozlišuje dni; len nech je každý úplne presvedčený o svojom. Kto zachováva deň, zachováva ho kvôli Pánovi; kto je, je kvôli Pánovi, veď vzdáva vďaky Bohu;“ (Rimanom 14:5–6a). „Ale teraz, keď ste poznali Boha, alebo skôr, keď Boh pozná vás, ako to, že sa znova vraciate k slabým a úbohým živlom a chcete im zasa slúžiť ako predtým?! Zachovávate dni, mesiace, obdobia a roky!“ (Galanťanom 4:9–10).
Niektorí tvrdia, že Konštantínovo nariadenie z 321 roku n. l. „zmenilo“ Šabbát zo soboty na nedeľu. V ktorý deň sa ranná cirkev stretávala na oslavy? Písmo nikdy nespomína nejaké Šabbátové (v sobotu) stretnutie veriacich ku spoločenstvu alebo oslavám. Ale existujú jasné oddiely, ktoré spomínajú prvý deň v týždni. Napríklad, Skutky 20:7 hovorí: „v prvý deň týždňa sa zišli na lámanie chleba“ v 1 Korinťanom 16:2 Pavel prosí veriacich v Korinte: „Nech si každý z vás v prvý deň týždňa u seba odloží, čo môže.“ Pretože Pavel určil toto dávanie ako „službu“ v 2 Korinťanom 9:12 taká zbierka iste bola spojená so službou v nedeľu, kedy sa kresťania stretávali. Historicky, nedeľa a nie sobota, bol deň, kedy sa zvyčajne kresťania stretávali v cirkvi, a táto prax siaha do prvého storočia.
Šabbát bol daný Izraelu a nie cirkvi. Šabbát je ešte stále sobota a nie nedeľa, a to sa nikdy nezmenilo. Ale Šabbát je súčasťou Staro zmluvného zákona a kresťania sú slobodní od toho, aby slúžili zákonu (Galanťanom 4:1-26; Rimanom 6:14). Kresťania nie sú záväzní dodržiavať Šabbát – už či to bola sobota alebo nedeľa. Prvý deň týždňa, nedeľa, Pánov deň (Zjavenie 1:10) oslavuje Nové stvorenie s Kristom ako našou vzkriesenou Hlavou. My nie sme záväzní nasledovať Mojžišov Šabbát – oddychujúc, ale sme slobodní nasledovať vzkrieseného Krista – slúžiac. Apoštol Pavel hovorí, že každá osoba sa má sama rozhodnúť či bude dodržiavať Šabbátový oddych: „Lebo niekto robí rozdiel medzi dňom a dňom, iný nerozlišuje dni; len nech je každý úplne presvedčený o svojom.“ (Rimanom 14:5). Boha máme oslavovať každý deň a nie iba v sobotu či nedeľu.... Ela
|
|
|
|
Odoslaný - 11 júl 2009 : 07:11:07
|
citácia: Boh je trojjediný. Takže ak niečo Ježiš naplňuje, Boh to naplňuje, a tým pádom v podstate sám poupravuje starý zákon. Boh vie prečo to robí, nám je neradno o tom vôbec pochybovať čo Boh robí, lebo to robí tak ako to má byť. Pôvodne zaslal Azuritko - 10 júl 2009 : 22:31:40
- a kde upravil tento trojjediny, ze sa zmeni svätenie soboty na nedelu ? ... ze sa o tom ani slovkom nezmienil ... ked uz ine veci , menej dolezite v pisme su ...
Veru, hovorím vám: Kým sa nepominie nebo a zem, nepominie sa ani jediné písmeno, ani jediná čiarka zo Zákona, kým sa všetko nesplní....
Kto by teda zrušil jediné z týchto prikázaní, čo aj najmenšie, a tak by učil ľudí, bude v Nebeskom kráľovstve najmenší. Ale kto ich zachová a tak bude aj učiť, ten bude v nebeskom kráľovstve veľký.
|
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1632 ~
Člen od: 16 máj 2005 ~
Posledná návšteva: 04 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 júl 2009 : 15:32:24
|
citácia: Jeden prieskum Novej zmluvy nám ukazuje 4 dôležité body: 1) Kedykoľvek sa Kristus zjavil vo svojom vzkriesenom tele, a keď by sa spomínal nejaký deň, vždy sa to jednalo o prvom pracovnom dni v týždni (Matúš 28:1, 9, 10; Marek 16:9; Lukáš 24:1, 13, 15; Ján 20:19, 26). 2) Jedine kedy sa Šabbát spomína od Skutkov po Zjavenie je v kontexte evanjelizácie Židov, ktorá sa zvyčajne diala v synagóge (Skutky 13-18). Pavel píše: „Pre Židov som sa stal akoby Židom, aby som získal Židov.“ (1 Korinťanom 9:20). Pavel nešiel do synagóge pre spoločenstvo, alebo aby poučoval svätých, ale aby presvedčil a zachránil stratených. 3) Pavel raz povedal „a odteraz pôjdem k pohanom“ (Skutky 18:6), a Šabbát už viac nebol spomenutý. A 4) namiesto toho, aby odporúčal oddanosť Šabbátu, vo zvyšku Novej zmluvy zahŕňa opak (vrátane jednej výnimky z bodu 3, ktorá sa nachádza v liste Kolosanom ( 2:16). Ak sa pozrieme trochu bližšie na bod 4, zistíme, že neexistuje záväzok pre Novo zmluvných veriacich, aby dodržiavali Šabbát a ukáže, že názor nedele ako „kresťanského Šabbátu“ je tiež nebiblický. Ako čo sme hore spomínali, Šabbát sa iba raz spomína po tom, ako sa Pavel začal sústreďovať na pohanov: „Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novomesiace alebo soboty, lebo ony sú len tieňom budúcich vecí, no skutočnosť je Kristus.“ (Kolosanom 2:16–17). Židovský Šabbát bol zrušený na kríži, kde Kristus „Zotrel dlžobný úpis, ktorý bol svojimi nariadeniami proti nám a prekážal nám, a odstránil ho tým, že ho pribil na kríž.“ (Kolosanom 2:14).Táto myšlienka sa opakuje viac ako raz v Novej zmluve: „Lebo niekto robí rozdiel medzi dňom a dňom, iný nerozlišuje dni; len nech je každý úplne presvedčený o svojom. Kto zachováva deň, zachováva ho kvôli Pánovi; kto je, je kvôli Pánovi, veď vzdáva vďaky Bohu;“ (Rimanom 14:5–6a). „Ale teraz, keď ste poznali Boha, alebo skôr, keď Boh pozná vás, ako to, že sa znova vraciate k slabým a úbohým živlom a chcete im zasa slúžiť ako predtým?! Zachovávate dni, mesiace, obdobia a roky!“ (Galanťanom 4:9–10). Niektorí tvrdia, že Konštantínovo nariadenie z 321 roku n. l. „zmenilo“ Šabbát zo soboty na nedeľu. V ktorý deň sa ranná cirkev stretávala na oslavy? Písmo nikdy nespomína nejaké Šabbátové (v sobotu) stretnutie veriacich ku spoločenstvu alebo oslavám. Ale existujú jasné oddiely, ktoré spomínajú prvý deň v týždni. Napríklad, Skutky 20:7 hovorí: „v prvý deň týždňa sa zišli na lámanie chleba“ v 1 Korinťanom 16:2 Pavel prosí veriacich v Korinte: „Nech si každý z vás v prvý deň týždňa u seba odloží, čo môže.“ Pretože Pavel určil toto dávanie ako „službu“ v 2 Korinťanom 9:12 taká zbierka iste bola spojená so službou v nedeľu, kedy sa kresťania stretávali. Historicky, nedeľa a nie sobota, bol deň, kedy sa zvyčajne kresťania stretávali v cirkvi, a táto prax siaha do prvého storočia. Šabbát bol daný Izraelu a nie cirkvi. Šabbát je ešte stále sobota a nie nedeľa, a to sa nikdy nezmenilo. Ale Šabbát je súčasťou Staro zmluvného zákona a kresťania sú slobodní od toho, aby slúžili zákonu (Galanťanom 4:1-26; Rimanom 6:14). Kresťania nie sú záväzní dodržiavať Šabbát – už či to bola sobota alebo nedeľa. Prvý deň týždňa, nedeľa, Pánov deň (Zjavenie 1:10) oslavuje Nové stvorenie s Kristom ako našou vzkriesenou Hlavou. My nie sme záväzní nasledovať Mojžišov Šabbát – oddychujúc, ale sme slobodní nasledovať vzkrieseného Krista – slúžiac. Apoštol Pavel hovorí, že každá osoba sa má sama rozhodnúť či bude dodržiavať Šabbátový oddych: „Lebo niekto robí rozdiel medzi dňom a dňom, iný nerozlišuje dni; len nech je každý úplne presvedčený o svojom.“ (Rimanom 14:5). Boha máme oslavovať každý deň a nie iba v sobotu či nedeľu.... Ela Pôvodne zaslal Ela - 10 júl 2009 : 23:47:40 Takto argumentovať je podľa mňa nečestné, vytrhávať slovička z kontextu a prisudzovať im iný význam. 14 Zotrel dlžobný úpis, ktorý bol svojimi nariadeniami proti nám a prekážal nám, a odstránil ho tým, že ho pribil na kríž. Kde v tomto verši vidíš nedeľu? b]Prvý deň týždňa, nedeľa, Pánov deň (Zjavenie 1:10) oslavuje Nové stvorenie s Kristom ako našou vzkriesenou Hlavou. a takto neexistujúcim textom zo Zjavenia... to je už priveľa. Autor Zjavenia bol žid ako repa, podľa neho sa do neba dostane len 1400000 židovských panicov. 9 Poznám tvoje súženie aj tvoju chudobu - ale si bohatý -, i rúhanie tých, ktorí hovoria o sebe, že sú židmi, a nie sú, ale sú synagógou satana. 2:9 Zj. Nežidia podľa neho su synagogou satanovou. V Biiblii sa mnohokrát spomína deň pánov, ale vždy sa tým mysli sobota. Prvotná židokresťanská sekta, ktorá sa neuspešne pokúšala do židovstva zaviesť kristológiu, bola úplne židovskou záležitosťou. Jej členov v tom čase ani nenapadlo niečo namietať voči šabatu. Ježišová "práca" počas neho nebola jeho potieraním, ale len menším protestom proti spôsobu jeho slávenia. citácia: List Rimanom - kapitola 14 1 Slabého vo viere sa ujmite, ale nehádajte sa o názoroch. 2 Niekto je presvedčený, že môže jesť všetko; slabý je iba zeleninu. 3 Ten, kto je, nech nepohŕda tým, kto neje, a kto neje, nech nesúdi toho, kto je, lebo Boh ho prijal. 4 Kto si ty, že súdiš cudzieho sluhu? On stojí alebo padá svojmu pánovi. Ale bude pevne stáť, lebo Pán má moc podržať ho. 5 Lebo niekto robí rozdiel medzi dňom a dňom, iný nerozlišuje dni; len nech je každý úplne presvedčený o svojom. 6 Kto zachováva deň, zachováva ho kvôli Pánovi; kto je, je kvôli Pánovi; veď vzdáva vďaky Bohu; a kto neje, neje kvôli Pánovi a vzdáva vďaky Bohu. 7 Nik z nás totiž nežije pre seba a nik pre seba neumiera; 8 lebo či žijeme, žijeme Pánovi, či umierame, umierame Pánovi. Či teda žijeme alebo umierame, patríme Pánovi
Aj Pavol nepresadzuje nedeľu, obhajuje ako apoštol pohanov ich obyčaje A nakoniec Ježiš hovorí, bol som poslaný len k židom!!! (aj ... na cestu pohanov nechodte) Ak chce niekto pochopiť prečo kresťanstvo prešlo na nedeľu a moslimovia na piatok (ako deň Pánov) nech si preštuduje ako nové naboženstvá ovplyvnili patričné kultúry. Z antiky prevzali do svojho náboženstva kresťania toľko že by boli sami prekvapení... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 357 ~
Člen od: 30 jún 2007 ~
Posledná návšteva: 06 september 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|