|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 14:21:44
|
V NOM chýba obetovanie, a to nezmenia ani Elove bláboly, (samozrejme obetovanie nie je o tom, že sa niečo spomína), to je tam od dôb apoštolov, a iba pokoncilná sekta ho odtiaľ odstránila. NOM nie je obeta, tomu slovu sa tam diabol vyhol ako svätenej vode. (a to nezmení ani to, že tam slovo obetovanie, obetovať je). Elov argument je asi takýto: keď odrežem niekomu hlavu a našijem mu ju na chrbát, tak predsa hlavu má a nič sa predsa nedeje... Pokoncilná sekta dokonale rozmazala vôbec chápanie sv. omše. (ale chápem, pokoncilné tzv. "liturgiky" sú strašne zriedené)
Zopakujem: Katolícka Cirkev v Obetovaní obetuje Telo a Krv Kristovu pokoncilná sekta : nejaký chlieb a nejaké víno... asi sa idú páchať luculské hody. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 17:09:57
|
Zopakujem: v NOMe knaz obetuje chlieb a vino, ktore Jezis premeni na svoje Telo a Krv a obetuje Otcovi cize presne ako pise Salajka, tak Ten ktory obetuje svoje Telo a Krv je sam Pan Jezis, knaz je len nastroj ... je to spritomnenie obety na krizi cize ten kto kona je sam JEZIS osobne
ostatne je slovickarenie .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 17:51:54
|
Podstatná je obeta JK v rámci sv. omše, až druhoradé je, čo prinášame my. V každej z eucharistických modlitieb je táto obeta JK prednášaná Bohu. Možno lepšie v prvej a tretej eucharistickej modlitbe ako v druhej a štvrtej, kde by sa dalo filozofovať, že akože čo je ten "chlieb života" a "kalich spásy"....(JK je cesta, pravda, život a spása...) Rovnako ako Cirkev obetuje, obetuje sa aj sám JK v rámci premenenia. Myslím, že usporiadanie sv. omše je vecou Cirkvi a mandátu sv. Petra.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 60 ~
Člen od: 24 jún 2013 ~
Posledná návšteva: 28 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 18:00:24
|
teta, treba ale skutočne myslieť. Offertórium je súčasťou sv. omše odjakživa... takže tam nie je na srandu králikov. A je presne ako koliečko v stroji, ktoré ak odtiaľ vypadne stroj stojí. (asi načo tam boli heretici, keď sa zbúchaval ten paškvil? určite nato aby bol katolícky)
A misojogiho genialita
Katolíci obetujú Telo a Krv (v Offertóriu) contra- protestantský paškvil obetuje(neobetuje, lebo Offertórium nemá) chlieb a víno
To akože znamená že ten paškvil "obetuje" viac?
Proste človek napíše- Katolíci vo sv. omši obetujú Telo a Krv Kristovu, ale samozrejme chlieb a víno je viac... misojogi skús napočítať aspoň do 498249893 kým niečo napíšeš.
takže teta druhoradé to nie je, Katolíci tam obetujú Telo a Krv Kristovu...a to nie je druhoradé
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 18:01:43
|
citácia: citácia: Presne tak, ako píše mino. Ale skúsim pre Ela a misojogiho ešte trošku inak: Citovaný odstavec buly AF odsudzuje požiadavku, ktorá chce liturgiu ako takú reformovať tým, že sa liturgia zjednoduší, zavedú ľudové jazyky a bude sa hovoriť nahlas. Táto bula nie je žiaden apel na duchovných, neobsahuje liturgické predpisy, ale dogmatické a teda nemeniteľné odsúdenia rozličných omylov, ktoré sú záväzné pre každého a navždy. Tie body, v ktorých sa AF dotýka liturgie, sú mantinely, ktoré nemožno prekročiť pri prípadných úpravách liturgie zákonnou autoritou tak, ako nemožno prestúpiť obdobné anatémy Tridentského koncilu. Nijaký zákon Cirkvi totižto nemôže byť v rozpore s jej neomylnou náukou. Pôvodne zaslal Robel - 10 júl 2013 : 11:49:30 Milý Robe, už s tým, prosím vás, prestaňme. Nemá to zmysel opakovať sa mne aj vám. Ale naozaj uverte, že hovoím vám ako kňaz, ktorému by ste predsa len /najmä ked ide o cit pre liturgiu/ mali trochu veriť, že nijaký pápež nemôže vo veciach liturgických predpisov vydávať nejaké záväzné predpisy dodržiavania niečoho pre svojcih nástupcov o x storočí. On môže mať pod svojou mocou len svoju dobu, svoj pontifikát, a nad to jeho moc naozaj nesiaha. Jedinou výnimkou sú predpisy, ktoré sa týkajú vierouky, ak niečo vyhlásil ako záväznú dogmu viery. Ale v oblasti disciplíny, foriem liturgie, cirkevného práva a pod. - tam nasledujúci pápeži a Cirkev kľudne môže formy a predpisy upraviť. Vy nemajte, prosím, ilúzie, že v KC niet takých, čo by sa v tom vyznali. Naozaj ich bolo, a je dosť, a bolo aj v tej dobe, keď bol koncil, či po ňom ked schvaľovali zmeny. Nemám chuť sa o tom s vami donekonečna dohadovať. Ak neveríte mne, spýtajte sa špecialistu /ale nie sedevakantistu, tí myslia "iným mozgom"/... Pôvodne zaslal Elo - 12 júl 2013 : 13:34:43 Elo, ale Robel práveže opakovane tvrdí, že sa nejedná o liturgické predpisy a Vy to stále ako liturgické predpisy zmetiete zo stola. Ale ani mne to ako liturgický predpis nepripadá, skôr ako odsúdenie niečoho, čo je zlé. |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 18:06:54
|
misojogi to tu už vyriešil, sv. Pius X odsúdil modernizmus, a ten vraj už dnes nie je problém. To vraj len vtedy. Dnes sme "vpredu" a dokážeme modernizmus jednoducho zosúladiť s Katolíckou vierou. Neuveriteľné.
Elo je ignorant, podriadený jedinej "logike" schválili to oni je to ok, a keď zmenili je to ok, lebo oni nemôžu predsa zmeniť niečo čo sa meniť nemá... Diabol to vymyslel jednoducho dobre.
Znovu vyhlasujem, že som katolík Cirkvi Auctorem fidei, Pascendi ...nie "cirkvi" NOM a všetkých tých zvráteností, čo tam diabol naznášal. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 júl 2013 : 19:18:45
|
citácia: ale ved eucharisticka modlitba pripadne kanon sa cita PRED premenenim je nejaky dovod na este nejake obetovanie PO premeneni ? nerozumiem ano kanon = 1 Euchar. modlitba je velmi pekny ale prave preto ostal a stale sa pouziva ale aj druha tretia a dalsie Eucharisticke modlitby maju svoju cenu a pochadzaju este z prvotnej cirkvi (Hypolit Rimsky z 2 storocia a pod) takze treba docenit aj tie a nie sa proti nim burit Pôvodne zaslal misojogi - 12 júl 2013 : 12:14:19 Slová premenenia sú súčasťou kánonu (eucharistickej modlitby) a ten sa začína po Sanctus a končí sa tzv. malým pozdvihovaním t.j. - Per Ipsum... |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 00:04:16
|
citácia: Citovaný odstavec buly AF odsudzuje požiadavku, ktorá chce liturgiu ako takú reformovať tým, že sa liturgia zjednoduší, zavedú ľudové jazyky a bude sa hovoriť nahlas. Táto bula nie je žiaden apel na duchovných, neobsahuje liturgické predpisy, ale dogmatické a teda nemeniteľné odsúdenia rozličných omylov, ktoré sú záväzné pre každého a navždy. Tie body, v ktorých sa AF dotýka liturgie, sú mantinely, ktoré nemožno prekročiť pri prípadných úpravách liturgie zákonnou autoritou tak, ako nemožno prestúpiť obdobné anatémy Tridentského koncilu. Nijaký zákon Cirkvi totižto nemôže byť v rozpore s jej neomylnou náukou. prave preto si myslim ze je potrebny presny preklad vratane kontextu myslim si ze tam bude podobny hacik ako pri vyrokoch Tridentskeho koncilu a podobne.
mozno sa napr uvedene vyroky tykali len TOMu a podobne TOM doteraz sa slavi tak ako sa slavil .... ale je mozne aj ine vysvetlenie zatial hovorim ze neviem ....
tiez je mozne aj to jednoduche ze tie formulacie su naozaj take ze nemozu zaviazat buduceho papeza (napr nemoze sa dat ako neomylny princip ze omsa musi byt ticha a nesmie sa hovorit nahlas kedze existuje napr byzanstka liturgia ktora hlasna je, Tichost omse moze byt teda maximalne disciplinarne opatrenie)
v kazdom pripade to chce preklad ... CELEJ buly |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 07:50:02
|
misojogi ty si fakt talian, sv Otec, ako pastier celej Cirkvi, ODSÚDIL požiadavku diabolskej pistojskej synody, ktorá chcela zjednodušiť liturgiu, zaviesť národný jazyk, a hromadu nezmyslov... A NAVŽDY sú tieto požiadavky zavrhnuté. Rozumieš tomu? Diabol na zbojníckej vatikánskej synode keď si odchoval "teológov", predniesol tie isté požiadavky po viac ako 150 rokoch znovu.
A platia na ne stále a NEODVOLATEĽNE nemeniteľné rozhodnutia sv. Otca Pia VI, ktorý jasne tieto požiadavky nazval škodlivými pre duše. (ja ešte dúfam, že keď sekta padne, budú nazvané pravým menom. heretické a diabolské)
misojogi, tie tvrdenia sa už pravdivými stať nemôžu ani keď zasadne 87364823828504 biskupov, s 98947274072 pápežmi. Požadovať zjednodušenie liturgie, národné jazyky, a pod nezmysly je pre rímsky rítus NAVŽDY dušiam škodlivé. Od čias Tridentu je rímsky rítus dokonalý, a vyjadruje PLNE a JASNE všetky katolícke pravdy o sv. omši (robili ho katolíci, nie heretici ako satanský NOM). A rímsky rítus je smerodajný lebo je rítom Matky a Učiteľky všetkých cirkví. Samozrejme tu sa nemyslia heretické a schizmatické "cirkvi". (čo je aj logické, keďže je to rítus, ktorý vysluhuje aj pápež)
Nakoniec kto sleduje aké "úžasné" "duchovné plody" prináša to keď diabol dosiahol cez svojich služobníkov svoje, tak mu je to jasné.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 12:11:35
|
citácia: ODSÚDIL požiadavku diabolskej pistojskej synody, ktorá chcela zjednodušiť liturgiu, zaviesť národný jazyk, a hromadu nezmyslov... A NAVŽDY sú tieto požiadavky zavrhnuté. toto jednoducho nemoze byt pravdiva interpretacia
a) narodne jazyky jednoducho uz z toho dovodu ze narodne jazyky v viacerych pripadoch boli zavedene uz davno predtym ... (starosloviencina, armencina a dalsie) cize zrejme bol odsudeny nejaky extrem v ich tvrdeni
b) zjednodusenie liturgie je tak vseobecny pojem ze si pod tym moze kazdy predstavit co len chce takze s nim operovat sa da len tak ze zadefinujeme co si pod tym predstavujeme cize zrejme mali definicie a chapanie, ktore islo do nezdraveho extremu ale vybrat len jednu vetu potom znamena nezmyselne vytrhnutie z kontextu
pripominam opat znamu argumentacnu vetu tradijcov: citácia: tridentsky koncil zakazal omsu v narodnych jazykoch po skontrolovani v originalnom dokumente sa ukazalo ze v kanonoch Trid. koncilu sa naozaj podobna veta nachadza a znie citácia: Kto by hovoril ze sv omsa ma byt LEN v narodnych jazykoch je vyluceny Cize stacilo vypustit jedno slovicko, a zmenit tak podstatne zmysel konciloveho kanonu aby bol pseudo-dokaz na svete Nepriamo je tu aj potvrdenie v tom ze nasledne po Trident. koncile niekedy v 16-17 storoci boli oficialne Rimom potvrdene liturgicke texty v chorvatstine a este asi v dvoch dalsich jazykoch(daval som sem na forum presne udaje aj s citaciou zdroja) Cize dlhodoby zamer cirkvi nie je principialne zakazat narodne jazyky, ale zachovat latincinu Preto je mozne opravnene usudzovat ze ani v uvedenej encyklike papez nezakazal omsu v narodnych jazykoch, ale ze je to opat len nejaka prekrutena interpretacia ako je zvykom u sedesvacantistov a tradijcov Navyse cielom encykliky bolo zrusit jansenisticke bludy a nie riesit liturgiu
presna argumentacia vsak je mozna az ked ziskam kompletny prelozeny text |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 12:16:29
|
citácia: Diabol na zbojníckej vatikánskej synode keď si odchoval "teológov", predniesol tie isté požiadavky po viac ako 150 rokoch znovu.
A platia na ne stále a NEODVOLATEĽNE nemeniteľné rozhodnutia sv. Otca Pia VI, ktorý jasne tieto požiadavky nazval škodlivými pre duše. (ja ešte dúfam, že keď sekta padne, budú nazvané pravým menom. heretické a diabolské) toto je len Tvoj sukromny emocionalne podlozeny nazor bez odpodstatnenia Rozumiem tomu ze tvoje emocie mozu byt silne, ale argumentacne je to slabe ....
citácia: Od čias Tridentu je rímsky rítus dokonalý, a vyjadruje PLNE a JASNE všetky katolícke pravdy o sv. omši ziadal som Ta aby si uviedol zdroj pre toto svoje tvrdenie, ale najprv si uviedol bulu v ktorej sa pisalo nieco uplne ine a napoon si sa na to uplne vyflakol ....
citácia: požiadavku diabolskej pistojskej synody to boli jansenisticke bludy co boli odsudene litrugia bola len okrajova zalezitost ale samozrejme este to treba preverit ... ako som pisal vyssie |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 12:24:26
|
Ja som to hovoril celý čas sa tu bavím z bludárom. Popierať neomylnosť pápežských rozhodnutí je špecialita schizmatikov, čo pokoncilná sekta je.
Misojogi, ani jeden zdrap vydaný tvojimi pseudopápežmi nemá tak jasné vyjadrenie neomylnosti ako Auctorem fidei.
Ty si fakt stojíš na kábli- ZJEDNODUŠENIE LITURGIE, ĽUDOVÁ REČ atď sú jansenistické bludy?
misojogi si akože aj pri zmysloch? Si ty nakoniec vôbec katolík? A čo tak skočiť si za tvojimi "katolíckymi" nadriadenými a vypýtať si Auctorem fidei?
Zopakujem to tu po x krát- sv. Otec Pius VI jasne odsúdil požiadavky na zjednodušenie liturgie, zavedenie ľudového jazyka ... a misojogi to tam má jasne napísané, jedná sa o 33 odsúdenú tézu...
JASNE a NEOMYLNE odsúdil.
A budem ho tu dávať znovu, kým misojogi konečne pochopí čo je NAVŽDY odsúdené:
"tvrdenie [pistojskej] synody, ktorým ukazuje, že túži odstrániť príčinu, skrze ktorú sa, čiastočne, privodila zábudlivosť princípov týkajúcich sa poriadku liturgie, 'vyzývaním k návratu k väčšej jednoduchosti obradov, vyjadrovaním jej v ľudovom jazyku, vyslovovaním jej hlasno'; akoby súčasný liturgický poriadok, prijatý a schválený Cirkvou, v niektorej časti vyšiel zo zabudnutia princípov, ktorými by mal byť regulovaný, [odsudzuje ako] - opovážlivé, urážlivé zbožným ušiam, útočiace na Cirkev, priaznivé k obvineniam heretikov proti nej." (§33) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 13:18:35
|
podla mna je tam odsudena je myslienka ze niekto iny ako papez ma pravo menit liturgiu v rimskom obrade .... prave preto hovorim o kontexte aby to bolo uplne jasne ... a kontextu sa tu neustale vyhybas ... asi vies preco ... ved ja si to zistim ... ! :-)
tiez podotykam ze nie kazde vyhlasenie a encyklika papezov ma charakter nemenitelnej dogmy a to aj ked je spravne pozri si Mino definiciu neomylnosti papeza ake ma hranice je to definovne na 1VK ale zrejme si si to necital ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 13:23:46
|
a tu je pekne vysvetlena krasa NOMu: http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C5%A1e_Pavla_VI. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 14:09:28
|
to "podľa mňa" je jediná pravda, ak ťa v sekte neučili ako vypadá a aké náležitosti má mať neomylné vyhlásenie Mimoriadneho magistéria, tak sa tomu nediv, sekta nič také nepoužíva. Zaujímavé že tu celý čas hovorím o bule, čo je samo sebou forma Neomylného vyhlásenia, ale nevadí... misojogi si to prekrúti.
Ale zapíš si za uši- Každý odsudzujúci výrok je neomylný, a nijaká sila ho už neurobí pravdivým. To ti v sekte nepovedali?
"krása" NOMu... to znie ako krása škaredosti... misojogi, čo už je len pekné na protestantskom paškvile?
a zas na pripomenutie:
"tvrdenie [pistojskej] synody, ktorým ukazuje, že túži odstrániť príčinu, skrze ktorú sa, čiastočne, privodila zábudlivosť princípov týkajúcich sa poriadku liturgie, 'vyzývaním k návratu k väčšej jednoduchosti obradov, vyjadrovaním jej v ľudovom jazyku, vyslovovaním jej hlasno'; akoby súčasný liturgický poriadok, prijatý a schválený Cirkvou, v niektorej časti vyšiel zo zabudnutia princípov, ktorými by mal byť regulovaný, [odsudzuje ako] - opovážlivé, urážlivé zbožným ušiam, útočiace na Cirkev, priaznivé k obvineniam heretikov proti nej." (§33)
a toto už pravdivým neurobí ani 98498439489248 koncilov. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 15:51:41
|
|
|
Odoslaný - 13 júl 2013 : 17:28:16
|
Sedí vec teta, je to tam dosť dobre vysvetlené na to, aby bolo jasné, že sa človek ocitol na protestantskom obrade. A dobrý postreh, s Rímskym misálom by odslúžil sv. omšu Od Gregora Veľkého každý, a tzv. NOM už behom 50 rokov vystriedal aspoň 3 misály, a ďalšie sa chystajú... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 júl 2013 : 17:00:29
|
Zdá sa že problémy boli aj skôr :
A zdá sa že si vedeli aj poradiť. A dnes? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 júl 2013 : 17:06:33
|
Dnes? Dnes je zkritizovany ten, kto na problem ukaze - vid chudak Mato, ked zverejnil fotku hentych lascivit. Dnes sa hladaju dovody, ako to ospravedlnit - s tzv."knazom" na cele. Dnes - vacsina si to ani nevsimne, otupelost a "samozrejmost" vydatne zivena klerom ucinila zraky mas rezistentnymi. Dnes je proste dnes a klamari si nahovaraju, ze je to len kontinuitou vcerajska. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 júl 2013 : 18:06:39
|
|
|
Odoslaný - 27 júl 2013 : 13:00:34
|
Bezak celkom pekne hovoril ze o vhodne oblecenie sa ma kazdy najprv snazit sam ... a snazit sa posudit co je vhodne ked na sv omsi je pritomny Kristus obetujuci sa na krizi ze to ma byt nasim hlavnym kriteriom vhodneho oblecenia: realna pritomnost ukrizovaneho Krista |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|