|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 09:48:38
|
citácia: ze sa da spochybnit aj to, ci dana vec je, alebo nie je dogma, inymi slovami sa vytvaraju "pastoracne" veci z dogiem a tie uz predsa Cirkev ma pravo zmenit. ja som si zial vsimol opak: z veci ktora vo svojej podstate nemoze byt dogma - liturgia sa kvazi-dogma neustalym proklamovanim vytvara je len na tuto nekorektnu argumentaciu reagujem
osobne neverim ze Frantisek I. zavedie svatenie zien, pokial viem je jasne proti a je jasne aj proti takym vaciam ako homoagenda a podobne - ma jasnu liniu myslenia co urobi tak asi zreorganizuje rimsku kuriu (podla ma aj vyhadze nejakych tych murarov ak tam su ....)
svatenie zien? to su len "mravcania kadejakych kocurov" ako povedal nedavno na sv omsi jeden knaz v Blumentali
citácia: inymi slovami sa vytvaraju "pastoracne" veci z dogiem a tie uz predsa Cirkev ma pravo zmenit. Takymto sposobom zaobchadzania dokazeme ospravedlnit cokolvek. mozem vediet konkretne? ja som zatial nasiel ako argument "modifikovany" vyrok Tridentskeho koncilu (originalny hovoril nieco ine) a ked som uviedol kokretne argumenty tak "ticho po pesine"
a druhe: papezsky preslov tridentkemu misalu formalne na prvy pohlad pripomina dogmu avsak je zrejme ze je to zalezitost discipliny a nie dogma(cely text na vendee) ako dokazuje aj jeho nasledne konanie a konanie dalsich papezov v tej dobe opat ako odpoved "ticho po pesine"
nuz ako som pisal niektori tradicionalisti si to aj uvedomuju a ciastocne aj priznavaju uvedene tazkosti argumentacie (ako som si nasiel na webe)
nuz proti faktom je tazko argumenovat |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 16:58:41
|
citácia: citácia: Ja by som to povedal inak. Titul - Učiteľ Cirkvi - by som ponechal bezo zmeny. Ostatným, ako aj spomínaným ženám by som dal nový titul, aj keď napríklad podobný - cirkevný učiteľ duchovného života, alebo len - učiteľ, teda keď už treba titul. Dobry napad ale je mozne ze uz v minulosti uvedeny titul nechapali spominanym sposobom (laik versus knaz) zatial este preverujem Rarachovu hypotezu Pôvodne zaslal misojogi - 01 máj 2013 : 08:00:50 Ja som to myslel inak. Ponechal by som definíciu Učiteľa Cirkvi tak, ako to bolo predtým, čiže Rarachova - Rafaelova verzia. A pre ženy a nekňazov, by som pridal novú kategóriu. Bolo by to prehľadnejšie a asi aj lepšie.
|
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 00:05:53
|
citácia: Ponechal by som definíciu Učiteľa Cirkvi tak, ako to bolo predtým, čiže Rarachova - Rafaelova verzia. aj by som suhlasil ale nie som si vsak isty ze Rarach ma v tomto pravdu a ze jeho vyklad definicie je spravny je celkom dobre mozne ze je to len jeho sukromny nazor |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|